Zobacz temat - [R420 SDi ->civic iTD] problem z check engine
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 SDi ->civic iTD] problem z check engine

czapaja - Sro Lip 22, 2009 17:45
Temat postu: [R420 SDi ->civic iTD] problem z check engine
Witam ponownie
z samodiagnostyka dalem sobie na razie problem bo nikt nie umie niestety mi pomoc z tymi wtyczkami...moze wiec ktos bedzie wiedział dlaczego przy stalej predkosci nizaleznie od biegu przy obrotach do 2100 zapala sie kontrolka check engine? auto wtedy jak gdyby delikatnie slabnie ale byc moze mi sie tylko zdaje. Po przekroczeniu granicu 2100 obrotow kontrolka juz sie nie zapala. Auto wg mnie nie ma prblemow z napedzaniem sie (0-100 ok 10 sekund) spalanie po miescie na wlaczonej klimie kolo 8l/100km (kola 16" 205/55/14). Auta nie mozna nigdzie polaczayc pod kompa (chyba ze ktos wie gdzie;>) ani wykonac samodiagnostyki...wszelkie sugestei mile widziane

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 20:29 ]
oczywiscie (205/55/16) bład ;)

DANTE79R - Sro Lip 22, 2009 22:30

czapaja napisał/a:
(kola 16" 205/55/14)
to w końcu 16" czy 14" jeżeli 16" to masz opony dwa rozmiary za duże, powinny być 205/45R16
Krzysi3k - Czw Lip 23, 2009 00:24

Głupie pytanie... Przepływomierz odpinałeś? Patrzyłeś czy jest poprawa dynamiki i nie zapala się check?
szoso - Czw Lip 23, 2009 09:23

DANTE79R napisał/a:
jeżeli 16" to masz opony dwa rozmiary za duże, powinny być 205/45R16

nie rozumiem
napisałeś że 16" są dwa razy za duże i podałeś że powinny być 16'' to w końcu jak :wink:

Krzysi3k - Czw Lip 23, 2009 09:30

czapaja po prostu się pomylił ;) Napisał, że ma felgi 16", a opony 14" :P
thef - Czw Lip 23, 2009 09:59

Prawdopodobnie problem z wiązką przewodów silnika. Głównie przy kostkach pompy wtryskowej lub źle ustawiony kąt wtrysku.
Brt - Czw Lip 23, 2009 10:03

taką reakcję kontrolki "check engine" miałem przy źle ustawionym kącie wtrysku i uszkodzonym czujniku temp. paliwa. Po wymianie czujnika i ustawieniu kąta (4 stopnie) kontrolka sie nie odezwała ;)
czapaja - Czw Lip 23, 2009 18:40

felgi mają 16 cali :) przepływomierza nie odpinałem jutro to przetestuje. A jeśli chodzi o kąt wtrysku paliwa to dość sporo o tym czytałem na forum i tak się zastanawiam: oprócz problemu z check engine, gdy auto jest na jałowym biegu obroty są nierówne, delikatnie falują, ale w momencie gdy włączę klimę to oczywiście się podnoszą i są równe. Czy może to mieć jakiś związek z wtryskiem? I podstawowe pytanie w jaki sposób go ustawić? Potrzeby mechanik konkretny czy samemu dam radę? dodam, że nigdy nie miałem problemów z odpalaniem auta (kilka razy przeskoczył tylko rozrusznik).
Pozdrawiam w ten upał :)

szoso - Czw Lip 23, 2009 19:11

czapaja napisał/a:
Czy może to mieć jakiś związek z wtryskiem? I podstawowe pytanie w jaki sposób go ustawić? Potrzeby mechanik konkretny czy samemu dam radę?

chyba mowa o kącie wtrysku :wink:
sam go nie ustawisz a tu lektura na ten temat:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#68

czapaja - Czw Lip 23, 2009 20:29

"Należy zdjąć obudowę filtra powietrza i paska pompy, poluzować widoczne 4 śruby, przestawić delikatnie koło, dokręcić śruby, zapalić silnik i odczytać testerem lub komputerem aktualny kąt."
No ok tylko jak mam sprawdzić ten kąt skoro auta nie da się nigdzie pod kompa podpiąć? Ewentualnie o jaki tester chodzi?
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lip 23, 2009 20:31 ]
I czy zna ktoś model/nr katalogowy tego czujnika temperatury paliwa?:)

thef - Nie Lip 26, 2009 15:57

czapaja napisał/a:
I czy zna ktoś model/nr katalogowy tego czujnika temperatury paliwa?:)
Czujnik temperatury paliwa do pompy Boscha VP37.
czapaja - Sro Lip 29, 2009 15:31

witajcie,
odpiecie przeplywomierza nie pomoglo wiec bede musial sprobowac z tym ustawieniem wtrysku i czujnikiem temp paliwa:(

[ Dodano: Sro Lip 29, 2009 17:05 ]
http://allegro.pl/item688..._tdi_sdi_t.html czy ten czujnik będzie odpowiedni??

praktis - Sro Lip 29, 2009 17:58

Przetarte przewody elektryczne przy pompie wtryskowej wykluczyłeś? Ja bym od tego zaczął.
czapaja - Sro Lip 29, 2009 18:12

Chętnie sprawdze tylko prosiłbym konkretnie powiedziec gdzie one sie znajdują przy silniku (zdjecie czy cos) wybaczcie ale jestem lekkim likiem w tych sprawach;)
szoso - Sro Lip 29, 2009 19:22

czapaja napisał/a:
Chętnie sprawdze tylko prosiłbym konkretnie powiedziec gdzie one sie znajdują przy silniku

jak stoisz przed autem to po prawej stronie na górze masz coś takiego jak pompa wtryskowa i tam przy niej są kable :wink:

thef - Sro Lip 29, 2009 21:45

Poszukaj tematów o wiązce przewodów silnika, jest ich sporo na forum.
czapaja - Sro Sie 05, 2009 19:02

więc u mnie pompa nie jest na górze po prawej, a na dole po środku:) sprawdziłem dochodzącą do niej wiązkę przewodów i nic nie znalazłem niepokojącego. Zdarłem izolacje az do połowy tej grubej osłonki na 3 wiązki

[ Dodano: Sob Wrz 05, 2009 14:11 ]
powracając do problemu: oddałem autko do Pana Miodowicza i diagnoza jest następująca - za 1 razem ktos zle ustawil rozrzad i teaz ladu i skladu dojsc nie mozna. Przy kolejnej wymianie postara mi sie to wyregulowac i zrobic normlane znaki, bo trzeba cos przestawic na jakim wale czy czyms....