Zobacz temat - [R 214 Si 98 r] Uszczelnienie pokrywy wałków rozrzadu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 214 Si 98 r] Uszczelnienie pokrywy wałków rozrzadu.

Zibski - Sro Lip 29, 2009 12:24
Temat postu: [R 214 Si 98 r] Uszczelnienie pokrywy wałków rozrzadu.
Witam.
Szukałem, niestety nie znalazłem opisu jak wykonać to samemu.
Cieknie mi z prawej strony olej prosto na alternator. Ewidentnie jest to łączenie pokrywy wałków rozrządu. Moje pytanie jest takie, co powinienem przy okazji tego zabiegu wymienić. Na pewno będę wymieniac olej i świece. Pasek rozrzadu, uszczelniacze zaworów albo wałków? Kupiłem już loctite 510. Chciałbym to zrobić porządnie.
Zastanawiam się na ile jest to skomplikowane i czy robić to samemu z ojcem w garażu czy oddać do mechanika.
Pozdrawiam :)

Firq - Sro Lip 29, 2009 15:31

ale co chcesz z ojcem robić w garażu zacznijmy od tego??
Zibski - Sro Lip 29, 2009 17:10

Uszczelnić pokrywę zaworów, to jest mój główny problem i pytam się co przy okazji przydało by się wykonać.
Lechos - Sro Lip 29, 2009 17:23

Zibski napisał/a:
co przy okazji przydało by się wykonać.
Uszczelniacze walkow (4 szt. to na 100% do wymiany), jesli nie wiesz kiedy byl rozrzad wymieniany to tez trzeba wymienic bo i tak pasek bedziesz musial zwalic. Moze jeszcze uszczelniacze na zaworach ale to juz wyzsza szkola jazdy bez zdejmowania glowicy.
Zibski napisał/a:
Zastanawiam się na ile jest to skomplikowane i czy robić to samemu z ojcem w garażu czy oddać do mechanika.
Dla jednego jest to bulka z maslem zas dla drugiego czarna magia.
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 20:46

Lechos, ale przy pokrywie zaworów nie ma sensu zaraz się dobierać do uszczelniaczy...
chyba, że kolega myli pokrywę zaworów z rozpołowieniem głowicy, wtedy jeszcze warto zaopatrzyć się choćby w nowy pasek rozrządu...

jeśli chodzi o pokrywę zaworów, to tylko ważna kolejność i żeby nie za mocno dokręcać. loctite tam nie jest potrzebny, tylko jest zwykła uszczelka :cool:

Lechos - Sro Lip 29, 2009 20:56

no fakt, ze moze chodzi o pokrywe ale jak przeczytalem
Zibski napisał/a:
Kupiłem już loctite 510
to wywnioskowalem, ze chodzi wlasnie o rozpolowienie glowicy
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 21:02

też to przeczytałm i mam wątpliwości, czy Zibski, wie, co chce zrobić ;)
Zibski - Sro Lip 29, 2009 21:39

Wiem co chce zrobić ale może źle to opisuje, dajcie rysunek silnika to pokaże o które części chodzi :) Wg mnie jest to pokrywa wałków rozrządu
EDIT:



Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność. Jest tam uszczelka czy łączenie klejone na loctite?

EDIT2:

Zdjęcie nie jest moje :)

Lechos - Sro Lip 29, 2009 22:01

Teraz wiadomo, ze chodzi Ci o rozpolowienie glowicy :) bo pisales
Zibski napisał/a:
Uszczelnić pokrywę zaworów, to jest mój główny problem

Nie ma uszczelki i sie klei tym co kupiles czyli loctite 510. Najpierw jeszcze sprawdz dobrze czy oby nie popuszczaja sobie uszczelniacze od strony rozrzadu.

Zibski - Sro Lip 29, 2009 22:07

Dzięki Lechos :) Zacznę zabawę z tym jutro jak wrócę do domu :) Żeby sprawdzić uszczelniacze należy zdjąć plastikową osłonę paska? Napisz mi jeszcze gdzie w RAVE znajdę opis jak to wszystko zrobić i czy są po drodze jakieś niespodzianki? Ogólnie jaki jest stopień zaawansowania naprawy tego wycieku? :)
sTERYD - Sro Lip 29, 2009 22:14

Zibski napisał/a:
górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą

czyli jednak pokrywa zawoow, a nie rozpołownienie głowicy ;)
jest tam uszczelka, wygląda tak:
http://sklep.intercars.co...32&pic=0&moto=0

Lechos - Sro Lip 29, 2009 22:18

Zibski napisał/a:
Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność
To wreszcie gdzie cieknie bo wczesniejszy opis miejsca wycieku przed edycja byl inny? Jesli jest tak jak teraz poprawiles to moja podpowiedz mozna wlozyc miedzy bajki i jest tak jak kolega sTERYD, napisal.
Zibski - Sro Lip 29, 2009 22:28

Tak jak pisałem Tobie Lechos na priv musiałem lecieć na dół żeby się upewnić. Przepraszam za zamieszanie :) Trudno, Loctite zostawię sobie na później, może się jeszcze kiedyś przyda.
greg_szczytno - Czw Lip 30, 2009 09:08

Zibski napisał/a:
Chodzi o to górne klejone miejsce pod plastikową pokrywą. Tam zaczyna się zasmolone miejsce, pochlapana jest łapa od alternatora. Wnioskuje, że pod tą plastikowa pokrywą jest nieszczelność. Jest tam uszczelka czy łączenie klejone na loctite?

Jest uszczelka - ehh widać że ktoś u ciebie próbował to połatać uszczelniaczem więc trzeba dobrze doczyścić powierzchnię styku pokrywy - żeby zaraz nie było że nowa uszczelka nic nie dała. Oczywiście dokręcasz zgodnie z instrukcją.

Zibski - Pią Lip 31, 2009 15:31

Dobra wiem już że jest to uszczelka pokrywy zaworów ale teraz w intercarsie ich nie ma, tomateam nieczynny do 2 sierpnia i tak: jest u nich w opór tych uszczelek

http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=974
http://www.tomateam.pl/sk...&m_dzial=&c=286

Różnica w cenie 10 zł, może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi?

Lechos - Pią Lip 31, 2009 16:57

Zibski napisał/a:
ale teraz w intercarsie ich nie ma, tomateam nieczynny do 2 sierpnia
na alledrogo mozesz smialo kupic np TO
Zibski - Pią Lip 31, 2009 19:04

Dzięki, zamówione. Jak przyjdzie i będą kłopoty będę pościć dalej :)