Zobacz temat - [R45 2000r. 2.0 tdi] Temperatura.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2000r. 2.0 tdi] Temperatura.

Kasa313 - Czw Lip 30, 2009 21:08
Temat postu: [R45 2000r. 2.0 tdi] Temperatura.
Dziś w trasie już doszedłem dlaczego mam wyższą temperaturę około 3/4 wskaźnika.
Na światłach pozycyjnych i z wyłączonymi światłami mam normalną temperaturę, a na długich i mijania wskazówka idzie w górę.

Czy to normalne, że po zrobieniu trasy ok. 45KM po 1.5h odpoczynku od godz. 19.20 do 20.30 silnik nadal jest ciepły, że wskazówka pokazuje ciutke mniej niz 90stopni?
Proszę o odpowiedź.

DANTE79R - Czw Lip 30, 2009 21:42

Silnik Diesla ma to do siebie że nawet po kilku godz wskazówka może podskoczyć nieco nawet po przekręceniu stacyjki. Nie martw się a jeżeli nie daje Ci to spokoju to sprawdź termostat być może się wiesza i jest do wymiany. Zobacz to na pewno nie HGF bo w Dieslu jest on tak prawdopodobny jak w Tomcacie :)

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:43 ]
aha a Twoje śliczne 45 to nie TDi tylko IDT :)

Kasa313 - Czw Lip 30, 2009 21:46

Dzięki :) ale wiesz to mnie z światłami martwi dlaczego jak włączę mijania na trasie wskaźnik automatycznie idzie 2-3mm w górę... to musi być jakaś usterka.
A co mi doradzisz z kontrolką pomarańczową silnika ze znaczkiem !.
Troszke klekocze mi tłumik, być może to jest powodem, nie działa mi też kontrolka od SRS Air Bag. Nie mam pojęcia co jest powodem, że ciągle się świeci. Byłem u fachowca, podpiął pod komputer i błędów nie ma, a silnik ponoć git majonez?

drlubicz - Czw Lip 30, 2009 21:50

zobacz jaki masz stan układu chłodznia , w kopciuchach trzeba dbać o to bardzo , moj r75 grzał sie strasznie ale okazało sie że wszystko było zapchane, dopiero po kilku płukankach układu wszystko wraca do normy i jeszcze co jakiś czas lubi sie przypchac , a co do stygnięcia to silnika nie ostudzisz w 1,5h
Kasa313 - Czw Lip 30, 2009 21:53

Właśnie nie wiem gdzie co jak sprawdzić mam to auto tydzień.
Mam jeden zbiornik wyrównawczty chyba od płynu chłodniczego w górym lewym rogu, to normalne, że tam woda jakby plumkała?

[ Dodano: Czw Lip 30, 2009 21:53 ]
Jakby coś się co chwile przepompowywało.

DANTE79R - Czw Lip 30, 2009 21:54

co do SRS to pewnie masz problem z tymi poduszkami w siedzeniach, poruszaj wtykami. ABS hmm przepasz instalacje być może się gdzieś przerwała, tak jak kolega wcześniej prze pukaj układ
staf - Czw Lip 30, 2009 21:55
Temat postu: Re: [R45 2000r. 2.0 tdi] Temperatura.
Kasa313 napisał/a:
Dziś w trasie już doszedłem dlaczego mam wyższą temperaturę około 3/4 wskaźnika.
Na światłach pozycyjnych i z wyłączonymi światłami mam normalną temperaturę, a na długich i mijania wskazówka idzie w górę.

Czy to normalne, że po zrobieniu trasy ok. 45KM po 1.5h odpoczynku od godz. 19.20 do 20.30 silnik nadal jest ciepły, że wskazówka pokazuje ciutke mniej niz 90stopni?
Proszę o odpowiedź.

U mnie jest tak samo. Też na początku miałem mieszane uczucia. Nie patrze na to w kategorii awarii. tak już jest w tych motorkach :mrgreen:

DANTE79R - Czw Lip 30, 2009 21:56

Kasa313 napisał/a:
to normalne, że tam woda jakby plumkała?
ha ha i wszystko jasne albo termostat się wiesza albo masz układ zapchany :) wymień termostat i prze pukaj układ :)
staf - Czw Lip 30, 2009 21:58

DANTE79R napisał/a:
Kasa313 napisał/a:
to normalne, że tam woda jakby plumkała?
ha ha i wszystko jasne albo termostat się wiesza albo masz układ zapchany :) wymień termostat i prze pukaj układ :)

U mnie nic nie plumka. Jeszcze. :mrgreen:

Kasa313 - Czw Lip 30, 2009 21:58

Wiem, że motor jest okey. Ale kurde się boję. ostatnio pojechałem nie swoją Cordobą w trasę 100km. Na miejscu temperatura na maxa, dym z pod maski, płyn chłodniczy kapie.. zraziłem się dlatego się martwię, a rowerka kupiłem tydzień temu i nie wiem co z nim :) ale wiem, że dobrze, bo mechanik mówił, że będzie chulał, w komputerze też wszystko wyszło super.

A co z tym pojemnikiem wyruwnaczym tak i się wydawało jakby ta woda tak plumkała? Napewno się nie gotowała.

staf - Czw Lip 30, 2009 22:03

Kasa313 napisał/a:
mechanik mówił, że będzie chulał, w komputerze też wszystko wyszło super..

W takim razie tylko cieszyć się i chulać. :mrgreen:

Brt - Czw Lip 30, 2009 22:09

W SDi woda do wyrównawczego zbiornika wraca rurka przelewową i też chlupie i jest to normalne zachowanie. Moim zdaniem skoro wyższe wskazanie jest tylko przy włączonych światłach, to coś nie tak jest z elektryką a nie z chłodzeniem ... ten silnik nie jest łatwo przegrzać i wyjątkowo rzadko sprawia problemy w dziedzinie chłodzenia (w R75 jest inny diesel) Pozatym mam wrażenie, ze ktoś grzebał przy zegarach raczej, skoro nie świeci kontrolka SRS. Od sprawdzenia czy w ogóle masz tam żaróweczkę zacząłbym poszukiwania przyczyny jej nieświecenia i przy okazji obejrzałbym same zegary pod kątem grzebania.

Co do kontrolki silnika z ! ... to bardzo możliwe, że ktoś np. odpinał pompę wtryskową i wtedy komp łapie tzw. błąd producenta, który można wykasować tylko Testbookiem. Zwykły tester diagnostyczny nie pokaże żadnego błędu wtedy a auto będzie jeździło normalnie.

Kasa313 - Czw Lip 30, 2009 22:24

Brt widzę, że się orientujesz. A jeśli w testbooku usunie błąd to dalej wszystko będzie okey?
Auto właśnie przerejstrowałem był z Francji. Ten kto go sprowadził, sprowadza z Francji auta od ponad 10lat. Mówił, że to nie możliwe, że francuz by coś grzebał.. za dużo w tym siedzi.
Nie wiem podjadę jutro pod komputer i pogadam o tym testbooku. DZIĘki!

Brt - Czw Lip 30, 2009 22:41

po testbooku - jeśli to była oczywiście przyczyna - to bedzie ok. Testbooków za dużo w PL nie ma ... niestety nei wiem gdzie będzie najbliższy od Twojego miasta. Jesli auto jeźzi ok, to tą kontrolką bardzo bym się nie martwił. Lepiej bym poszukał przyczyny ruchów wskaźnika temp i nieświecenia kontrolki SRS.
Jugol - Pią Lip 31, 2009 07:15

Piszesz,że troszkę klekocze Ci tłumik. Sprawdź czy masz wszystkie gumy, na których jest podwieszony tłumik i zerknij czy łącznik elastyczny (tłumik drgań) wydechu masz cały, to może powodować te drgania i klekot :ok:
Kasa313 - Pią Lip 31, 2009 08:28

No właśnie i te nieszczelności mogą powodować złą emisję spalin która może być powodem świecącej kontrolki ENGINE [!].
Ale temperatura nie skacze. Zauważyłem ona wskakuje w ciągu 1/1000 sekundy natychmiast po włączeniu świateł mijania. Więc pewnie trzeba elektrykę sprawdzić.
A auto leci jak rakieta :]

Brt - Pią Lip 31, 2009 09:33

Kasa313 napisał/a:
No właśnie i te nieszczelności mogą powodować złą emisję spalin która może być powodem świecącej kontrolki ENGINE [!]
Nie wiem kto Ci takich bzdur nagadał, ale nie masz sondy lambda ani analizatora spalin, wiec choćby dymił jak parowóz, to kontrolka z tego powodu się nie zaświeci.
Kasa313 - Pią Lip 31, 2009 10:03

Dobrze, że mi powiedziałeś, myślałem, że jest już w nich sonda (R45, 2.0 tdi 2000r. 77kW).
Wiesz, może gdzie dostanę nakładkę na klucz żeby koło odkręcić. Wiem tyle, że numerek na starej nakładce na klucz był 25.

Jugol - Pią Lip 31, 2009 17:27

... a wracając do tej nieszczęśnej nakładki na nakrętkę koła, nie masz w pobliżu żadnego ROVERiana, czy ROVERianki, pożyczyłby do odkręcenia i po sprawie :ok:
staf - Pią Lip 31, 2009 17:32

Kasa313 napisał/a:

Wiesz, może gdzie dostanę nakładkę na klucz żeby koło odkręcić. Wiem tyle, że numerek na starej nakładce na klucz był 25.

Nakładke, czy nasadke?

Jugol - Pią Lip 31, 2009 17:41

Staf , koledze chodzi o tą antykradzieżową nasadkę na nakrętkę :ok:
staf - Pią Lip 31, 2009 17:46

Jugol, aha :mrgreen:
Mi do Nissana dotoczył znajomy tokarz całą śrubę. Nie do odkręcenia bez mojego kluczyka który jeździ w bezpiecznym miejscu :mrgreen:

Kasa313 - Pią Lip 31, 2009 18:27

Nie, nie mam od kogo pożyczyć musze mieć swoją najlepiej bym kupił. Nie wiecie z kąd?
Chodzi o nasadke na klucz bo 3 śruby są do odkręcenia normalnym kluczem, a czwarta śruba jest specyficzna i wymaga specjalnego klucza, lub nasadki na normalny.

staf - Pią Lip 31, 2009 19:54

Kasa313 napisał/a:
Nie, nie mam od kogo pożyczyć musze mieć swoją najlepiej bym kupił. Nie wiecie z kąd?
Chodzi o nasadke na klucz bo 3 śruby są do odkręcenia normalnym kluczem, a czwarta śruba jest specyficzna i wymaga specjalnego klucza, lub nasadki na normalny.

A dowiadywałeś się u lokalnych "gumiarzy"?

Kasa313 - Pią Lip 31, 2009 22:25

W servisie zmiany opon, kół itp ? Zapytam. A allegro, inne servisy?
staf - Pią Lip 31, 2009 22:30

Zobacz to.
http://fiat.auto.com.pl/f...6aa4e0b115a997b

Kasa313 - Sob Sie 01, 2009 11:51

To nie taki klucz, tutaj są wgłębienia, a w moim wypuklenia w tym samym miejscu tylko kształt takich trójkątów skierowanych do siebie. Błagam pomóżcie..