Zobacz temat - [R75] Dmuchawa - słaby nawiew
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dmuchawa - słaby nawiew

Kistel - Pią Sie 28, 2009 19:20
Temat postu: [R75] Dmuchawa - słaby nawiew
Witajcie,

Starałem się odnaleźć ratunek wśród zamieszczonych już postów ale chyba niczego takiego tu jeszcze nie było. Mianowicie chodzi o siłę nadmuchu. Kupiłem auto rok temu i do dnia dzisiejszego było wszystko iście rewelacyjnie. Podczas jazdy przy włączonej w trybie automatycznym klimatyzacji pasażerka miała swoje ulubione 23 stopnie ja 20. W pewnej chwili zaczęło robić mi się gorąco. Zmniejszyłem temperaturę spodziewając się zwiększenia siły nadmuchu ale nic się nie stało. Zbiłem do 17 stopni a nawiew dalej ledwo dmuchał. Przeszedłem w tryb ręczny i dałem maksymalny nadmuch i lekko przyspieszyło powietrze ale naprawdę bardzo delikatnie. Temperatura oczywiście zgodna [na wyczucie] z tym co pokazywał LCD. Działa jak należy sterowanie kierunkiem ale mam wrażenie jakby o minimum 50% spadła siła nadmuchu. Biorąc na minimum ledwo czuć, że coś wieje, każdy "bieg" wyżej daje lekkie przyspieszenie ale rozkręcenie na maska daje efekt tak jakby max 3 kreski. Czy ktoś ma pomysł czemu tak się mogło stać?

Auto postało troszkę po jeździe i wsiadając do nagrzanego wnętrza zawsze miałem wrażenie, że urwie mi głowę jak na trybie auto klima chciała schłodzić wnętrze a teraz tylko buczy a z kratek ledwie coś leci. Dodatkowo mam wrażenie, ale to chyba od samego początku, że lekko coś szumi przy kierownicy podczas działania klimy. Ale jest to bardzo ciche i trzeba się wsłuchać.

RATUNKU :-)

Kris - Sob Sie 29, 2009 07:47
Temat postu: Re: [R75 CDT] Słaby nawiew
te szumienie to i ja mam coś podobnego...

A wentylator od chłodnicy/klimy Ci sią włącza jak włączasz klimę?

Kistel - Sob Sie 29, 2009 10:26

Tak odpala sie jak trzeba i nawiew jest chlodny jak powinien ale ledwo cos bzdzi :-)

Ubiegajac pytania dopowiem ze mialem wymieniony czynnik chlodzacy jakis miesiac temu.

Dopisek zrobię jeszcze taki, ze dzisiaj po całej nocy odpoczynku nawiew działał jak powinien ale po popracowaniu jakiegoś czasu znów zaczął zwalniać. Może taki objaw podpowie komuś cóż może być przyczyna mojej bolączki?

apples - Sob Sie 29, 2009 16:56

Zwalnia dlatego że masz ustawione AUTO. Temperatura dochodzi do zadanej i obroty wentylatora maleją. Wyciśnij AUTO i ręcznie ustaw moc obrotów wentylatora (+,-) Jak dasz na max to efekt którego oczekujesz, czyli urwanie głowy - gwarantowany. :grin:
Kistel - Nie Sie 30, 2009 19:06

apples to nie to... napisałem, że ręcznie ustawiam i jest dramatyczny spadek siły nawiewu. na AUTO to w ogóle jest ledwo wiejący ten nawiew.
apples - Pon Sie 31, 2009 10:39

A jak wygląda filtr kabinowy?
Marian_K - Pon Sie 31, 2009 10:46

1. Sprawdź filtr kabinowy - może zapchany jakimiś liśćmi....
2. Zobacz jak działa na obiegu zamkniętym - czy też tak słabo dmucha? Jeżeli też to albo tranzystor mocy, albo sterownik klimy coś szwankuje, ale jakieś dziwne te objawy.... zwłaszcza to, że po nocy działa poprawnie...

Pozdrawiam!

denirok - Pon Sie 31, 2009 13:35

Sprawdź jeszcze czujnik nasłonecznienia, znajduje sie on na środku podszybia w środku samochodu pod szybą , taki mały czarny "dzyndzelek". Odpowiedzialny jest za siłę nawiewu. Jak słońce świeci ostro to mocno wieje a jak mniej światła na niego pada to wentylator zwalnia. Ustaw klime na 16 stopni(nie na maxa) i poczekaj chwile, następnie połóż na niego jakiś czarny materiał i poczekaj, jeżeli obroty nawet minimalnie nie spadną to masz pięć opcji:

1- wadliwy czujnik nasłonecznienia

2- climatronikszwankuje
http://allegro.pl/item708..._75_czesci.html

3- walnięty opornik wentylatora http://allegro.pl/item726...r_75_99_rd.html

4- jeszcze sprawdź prace wentylatora na otwartym i zamkniętym obiegu, jeżeli jest wyraźna róźnica to moźe być filtr kabinowy.

5- te szumy to biorą się z wentylatora bo jest on mocowany od strony kierowcy prawie na wysokości kolan i warto go odkręcić i nasmarować, a może się również okazać, że bęben z łopatkami się ślizga na osi silnika(co tłumaczyłoby ranne poprawne działanie nawiewu)

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 13:54 ]
Ten czujnik słońca przetestuj przy wyraźnej różnicy temperatury np: jak jest na zewnątrz zimno to ustaw na grzanie ale nie na maxa, jak jest ciepło to ustaw na zimno ale też nie na maxa.

POZDRO

Kistel - Wto Maj 04, 2010 15:59

Wracam do tematu po wielu miesiacach przerwy.

Filtr wymienilem zgodnie z Waszymi radami ale na jesieni i w zimie trudno bylo ocenic czy nawiew przestaje dzialac. Mialem wrecz wrazenie, ze dziala calkiem dobrze. W sumie gdyby bylo inaczej pewnie bym wolal o ratunek.

Nie mniej problem znow sie pojawil. Wyjazd na majowke dal mi w kosc bo zgrzalem sie za kolkiem jak nie wiem. Ponad 2h jazdy i nawiew praktycznie padl ale po odczekaniu parunastu minut dal czadu jakby nigdy nic. Niestety nie na dlugo bo po kolejnych parunastu minutach zaczal zwalniac i buczec. Moze od sierpnia cos sie zmienilo w Waszych doswiadczeniach z eRkami i macie jakis pomysl? Czy moze miec na to wplyw niedogrzanie silnika?

driftdreamer - Wto Maj 04, 2010 17:11

Jak kupilem roverka to u mnie w silniku dmuchawy znajdowalo sie mase lisci co powodowalo slaby nadmuch i buczenie na 3 i 4 biegu. Po operacji dmucha jak trzeba:D U mnie silnik pod schowkiem przykrecony 3 srubami od spodu.a filtr tez nienajlepiej wygladal.
SeniorA - Wto Maj 04, 2010 18:59

Kistel, nie piszesz czy robiłeś test ATC ,może by to coś wyjaśniło.Może któryś z czujników szwankuje (równie dobrze może to być tranzystor mocy, jak podejrzewa Marian_K ). A może jest wszystko dobrze , bo przecież prędkość dmuchawy jest korygowana przez moduł komfortu w zależności od wielu parametrów np. prędkości auta , temperatury płynu , nastaw temp. w kabinie , ustawienia/zamknięcia nawiewu i temperatury w kanałach nadmuchu powietrza.
Kistel napisał/a:
Czy moze miec na to wplyw niedogrzanie silnika?
w trybie automatycznym tak.