Zobacz temat - [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6

Piotr_75_V6 - Pon Sie 31, 2009 00:25
Temat postu: [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Niedawno dołączyłem do Fanów Roverków - i to jedynie mam na swoje usprawiedliwienie.
Usiłuję wymienić olej silnikowy w moim Roverku 75 2.0 V6 i pod silnikiem nie mogę zlokalizować śruby spustowej. Chyba nie muszę odwracać go do góry kołami, ani odsysać oleju górą? :) Jak mam to zrobić w moim cacku? Proszę o podpowiedzi i opis właściwego działania

kasjopea - Pon Sie 31, 2009 00:29

Piotr_75_V6, poszukałeś na forum czy ktoś już tego nie opisywał?
Piotr_75_V6 - Pon Sie 31, 2009 00:36

Niestety nie znalazłem informacji ;(
kasjopea - Pon Sie 31, 2009 00:46

Ściągnij sobie RAVE ze strony klubowej. Przyda Ci się nie tylko przy tej okazji :smile:
sknerko - Pon Sie 31, 2009 09:10

opisywał to SeniorA poszukaj w jego postach
Piotr_75_V6 - Wto Wrz 01, 2009 19:58

Poznałem ciekawą "bibligrafię" SeniorA. RAVE też jest super, ale nadal nie wiem którędy spuścić olej :(
Czy gdzieś w sasiedztwie filtra oleju, czy może trzeba zdjąć miskę pod silnikiem?
POMOCY...

SeniorA - Sob Wrz 05, 2009 23:44

Piotr_75_V6 napisał/a:
ale nadal nie wiem którędy spuścić olej :(
odkręć śrubę z podkładką miedzianą ( w ściance bocznej miski, nie w dnie) najbliższą filtra oleju na klucz sześciokątny 15.Przygotuj 6 litrów oleju, jak masz chłodnicę oleju, oraz nową podkładkę miedzianą o śr. wew. minimum 14 mm.
gumowy - Pią Paź 09, 2009 19:53

cześć

Ja nie moge znaleźć tej śruby w moim r45 v6

gdzie to do cholery jest?

blue827 - Pią Paź 09, 2009 20:42

wymiana oleju:
:wink:
http://forums.mg-rover.or...d.php?t=273335&

gumowy - Pią Paź 09, 2009 21:31

tylko pompą można?

nie ma dziury do zlewu?

SeniorA - Pią Paź 09, 2009 22:13

gumowy napisał/a:
tylko pompą można?

nie ma dziury do zlewu?
ale skąd, jest śruba spustowa widoczna na wysokości dna filtra ( oczywiście należy ściągnąć płytę ochronną pod silnikiem ).
blue827 napisał/a:
wymiana oleju:
:wink:
http://forums.mg-rover.or...d.php?t=273335&
to nie jest zalecana metoda wymiany oleju ,a raczej opis działania ''Pela Pump'' i jej wad ( nie gwarantuje całkowitego opróżnienia i zapomniano o wymianie filtra ).
krzychu.b - Wto Wrz 28, 2010 21:00

Właśnie wymieniłem olej i filtr.Poniżej fotka śruby spustowej,bo taka do nikogo niepodobna :razz: .Na śrubie jest nasadka (nie dołączona do śruby) :wink:
dziara01 - Pon Cze 11, 2012 18:52

Witam wszystkich.Zamierzam wymienić olej w moim r75 2.0 cdt:obecnie jest zalany Castrolem 10 W 40 (w warsztacie u fachowca).Tym razem chcę zaoszczędzić troszkę grosza i zrobić wymianę sam :mrgreen: Chciałem zapytać o specyfikacje oleju,ponieważ w instrukcji podają ,że powinien być to olej ACEA A3 i ACEA B3,w sklepach znalazłem ACEA A3 i ACEA B4 pewno moje pytanie na poziomie przedszkola, ale kto pyta nie błądzi...O co chodzi z tą 3 i 4 w tych symbolach i czy jak kupię ten z 4 to będzie ok?Dzięki wielkie i pozdrawiam wszystkich.
tronsek - Pon Cze 11, 2012 19:17

dziara01 napisał/a:
ale kto pyta nie błądzi...O co chodzi z tą 3 i 4 w tych symbolach i czy jak kupię ten z 4 to będzie ok?
:taa: Tak, będzie :ok:
Przeczytaj ten artykuł: http://moto.pl/MotoPL/1,1...oznaczenia.html może Ci trochę przybliży temat jakości olejów silnikowych.

dziara01 - Sro Cze 13, 2012 17:14

Dzięki wielkie za pomoc jutro zabieram się za wymianę. :mrgreen:
sebol11 - Czw Sty 31, 2013 22:44

Wie ktoś czy do wymiany oleju potrzebny jest kanał czy wystarczy podnośnik?
rafalmis1 - Czw Sty 31, 2013 23:16

w sumie dało by się na podnośniku, ale jak odkręcisz korek, to musisz opuścić samochód, alby wszystko się wylało
juby1987 - Pią Lut 01, 2013 13:39

oczywiście że podnośnik wystarczy nawet jednokolumnowy bądź słupkowy tylko że wymiana potrwa 30minut a nie 10min.
zedziczek - Pią Lut 01, 2013 17:35

W związku z przypadkami rozsypywania się kv6 kilka tysięcy po wymianie oleju jak to miało miejsce w starszych egzemplarzach zalecałym metodę nie co dłuższą.

1. Odpalamy samochód aby podgrzać olej, wystarczy kilkadziesiąt sekund.

2. Wyłączamy silnik.

3. Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwowej znajdujący się pod schowkiem i odpalamy ponownie silnik który powinien sam zgasnąć po krótkim czasie z braku paliwa.

4. Spuszczamy olej, a następnie odkręcamy filter.

5. Wkręcamy śrubę spustową z nową podkładką ( nowa ponieważ przy przykręcaniu następuje kompresja metalu z jakiego jest wykonana podkładka a tym samym usczelnia ona śrubę spustową, radzę nie oszczędzać na tym bo to grosze a może chronić przed wyciekiem)

6. Napełniamy filter olejem, czynność ta może potrwać kilka minut ponieważ będzie on powoli nasiąkał więc musimy dolewać, kiedy poziom oleju pozostaje bez zmian, nakładamy niewielką ilość oleju na gumową uszczelkę filtra tak aby była wilgotna poczym przykręcamy filter.

7. Przystępujemy do nalewania oleju, do silnika wchodzi 5.2l, nie należy jednak wlewać odrazu tyle, ja zawyczaj wlewam 5l a nastepnie sprawdzająć poziom oleju dolewam po trosze, odczekując aż ścieknie do misy, należy pamiętać, że nadmiar oleju może być gorszy niż jego mały niedobór.

8. Po nalaniu oleju do właściwego poziomu nie zakręcamy korka wlewowego, przekręcamy kluczyka w stacyjce, za pomocą rozrusznika wytwarzamy ciśnienie w silniku aż kontrolka oleju przestanie się świecić (trwa to kilka sekund).

9. Zakręcamy korek, wkładamy bezpiecznik pompy paliwowej na swoje miejsce.

Znajdzie się pewnie kilku , którym to się wyda stratą czasu ale kilka minut więcej poświęconych na tą czynność może pomóc.

SeniorA - Pią Lut 01, 2013 22:44

zedziczek napisał/a:
W związku z przypadkami rozsypywania się kv6 kilka tysięcy po wymianie oleju jak to miało miejsce w starszych egzemplarzach
nie było info by pierwsze silniki w R75 padały w związku z wymianą oleju. Zanim zastosuje się tą metodę , trzeba wiedzieć ,że obroty silnika na rozruszniku to 300-400( pompa daje bardzo niskie ciśnienie oleju ), że ciśnienie oleju po uruchomieniu silnika to ponad 1 bar (olej dociera bardzo szybko do węzłów smarowania) a przy 3000 obr/min to 3 bary.
zedziczek - Sob Lut 02, 2013 01:38

Za nim sam zacząłem zmieniać olej, wymiany oleju dokonywałem jedynie w serwisach MG Rover i to oni dla zabawy prajmowali silnik. Co do filtra, to nie wiem jak serwis postępował, to już informacje z innych żródeł, ale nic się nie traci wypełniając filtr olejem, a zyskuje się napewno zmniejszenie czasu przepływu oleju przy pierwszym rozruchu, jak już wspomniałem strata czasu dla niektórych.
SeniorA - Sob Lut 02, 2013 07:41

zedziczek napisał/a:
Co do filtra, to nie wiem jak serwis postępował, to już informacje z innych żródeł, ale nic się nie traci wypełniając filtr olejem,
zgadzam się, tak się robi , tym bardziej , że filtr jest pionowo montowany . Zdziwiła mnie tylko informacja o awaryjności silników ze względu na sposób wymiany oleju , nigdy o tym nie słyszałem.
zedziczek - Sob Lut 02, 2013 12:48

SeniorA napisał/a:
Zdziwiła mnie tylko informacja o awaryjności silników ze względu na sposób wymiany oleju , nigdy o tym nie słyszałem.

To moja wina źle się wyraziłem, chodziło mi o to że wymiana oleju jest jedną z hipotez, gdyż awarie miały miejsce niedługo po wymianie oleju i dlatego napisałem że może pomóc a nie że pomorze, bo sam osobiście nigdy nie widziałem silnika w takim stanie, w serwisach tam gdzie oddawałem swój też nic mi o tym nie mówili jedynie na co kazali mi zwracać uwagę to: vis, kolektor i filtr paliwa, który odkręca się sam. Wracając do tematu to jeden z postów jaki wspomina o tym: http://forums.xpowerforum...59766bd&t=49459

Kasa313 - Pon Kwi 22, 2013 08:25

Witam.

Jaki olej polecacie przy wymianie w przypadku gdy nie wiem jaki był poprzednio zalany ?

2.0CDT 2003r 234000 przebiegu jestem pewny, że w oryginale. Proszę o poradę.

[ Dodano: Pon Kwi 22, 2013 08:25 ]
Można prosić o jakąś poradę? :>

TomaszM - Pon Kwi 22, 2013 09:01

5W/40
Kasa313 - Wto Kwi 07, 2015 20:50

TomaszM, Dzięki wielkie.

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 20:47 ]
Witam serdecznie.

Czy posiada ktoś jakiś manual do wymiany oleju silnikowego - chodzi mi o umiejscowienie śruby od spuszczania oleju.

Rover 75
2.0 CDT
140km
260 000km przebiegu
2003r.

Zalany Castrol, shit jakich mało. Przechodzę na Motul X-Cess 5w40 - co o tym sądzicie? Niesamowicie chwalą ten olej.

Btw. czy jeśli spuszczę olej to nie powinienem mieć żadnych problemów z tą uszczelką o której mowa wyżej? Gdzie to można dostać jeśli jest niezbędne?

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 20:50 ]
Witam serdecznie.

Czy posiada ktoś jakiś manual do wymiany oleju silnikowego - chodzi mi o umiejscowienie śruby od spuszczania oleju.

Rover 75
2.0 CDT
140km
260 000km przebiegu
2003r.

Zalany Castrol, shit jakich mało. Przechodzę na Motul X-Cess 5w40 - co o tym sądzicie? Niesamowicie chwalą ten olej.

Btw. czy jeśli spuszczę olej to nie powinienem mieć żadnych problemów z tą uszczelką o której mowa wyżej? Gdzie to można dostać jeśli jest niezbędne?

MatiNitro - Wto Kwi 07, 2015 21:02

Kasa313, jest ładny temat o oleju do CDT/i. Nie mieszaj chłopakom w tematach. Pozdarwiam