Zobacz temat - [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo


Vesper416 - Pon Sie 31, 2009 21:44
Temat postu: [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo
Witam kolegów i koleżanki.

Od samego początku jak tylko kupiłem autko marze o wymianie fabrycznego alarmu.

Po prostu nie spełnia on moich oczekiwań.

Planuje zakup takiego alarmiku na allegro

http://allegro.pl/item717..._pilot_lcd.html

Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest możliwa wymiana oryginalnego alarmu i założenia czegoś takiego????

Z czym to się wiąże i jak rozwiązać sprawę wbudowanego immo roverka????

A być może ktoś już zakładał nie fabryczny alarm???

[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 12:24 ]
Po dłuższym namyśle interesuje mnie instalacja tego alarmu

http://allegro.pl/item718..._odpalanie.html

ktoś powie że wymyślam albo że gadżeciarz ze mnie, ale ja mam daleko samochod na parkingu od domu i nie ma inej mozliwosci podejrzewam ze w nocy nawet jakby syrenka wyła to bym jej nie usłyszał a tu jak by nie było zasięg duży no i odcięcie zapłonu podczas odjazdu.

Edit:

Czy naprawdę nikt nic nie wie na ten temat???

Pływak - Pon Sie 31, 2009 22:11

Najpierw znajdź magika który się tego podejmie bo z tego co wiem to nie jest łatwe. Druga sprawa przecież masz odcięcie zapłonu jak nie otworzysz z pilota to nie odpalisz chyba że masz immo wyłączone. Przerost formy nad treścią nawalone gadżetów, a pewnie łatwiejsze do obejścia niż fabryczny immo
sknerko - Pon Sie 31, 2009 22:17

Pływak napisał/a:
Przerost formy nad treścią nawalone gadżetów, a pewnie łatwiejsze do obejścia niż fabryczny immo

to prawda fabryczny immo i alarm potrafi być upierdliwy dla właściciela a co dopiero dla złodzieja załóż sobie najwyżej alarm z powiadamianiem i czujnikami ruchu a immo zostaw w spokoju

Vesper416 - Wto Wrz 01, 2009 18:02

no ale to i tak musze wyrzucić stary alarm! Prawda?
Immo piszecie zostawić to co będę latać na dwa piloty???

B.T.W
Ostatnio zastanawiałem się czy złodziej dałby rade obejść immo w roverku????
Bo potrafi ono rzeczywiście być upierdliwe?

Jak myślicie dałby rade odjechać nie posiadając pilota???

Robertus74 - Wto Wrz 01, 2009 18:57
Temat postu: Re: [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo
Vesper416 napisał/a:
Od samego początku jak tylko kupiłem autko marze o wymianie fabrycznego alarmu.
Po prostu nie spełnia on moich oczekiwań.
To jakie Ty masz oczekiwania względem alarmu? :wink:
Vesper416 - Wto Wrz 01, 2009 19:50

Oryginalny jaki jest każdy wie!

Słaby zasięg, częsty problem z pilotami, problemy z wprowadzeniem kodu, brak informowania światłami i dźwiękiem o uzbrojeniu i rozbrojeniu, brak funkcji panik, czujnik ruchu cholernie łatwo oszukać pomijając jego niedokładność odczytu...

Brt - Wto Wrz 01, 2009 21:18

Vesper416 napisał/a:
Oryginalny jaki jest każdy wie!
\moim zdaniem całkiem sensowny :]
Vesper416 napisał/a:
częsty problem z pilotami, problemy z wprowadzeniem kodu,


Vesper416 napisał/a:
Słaby zasięg
fakt, na niektórych pilotach np. 3TXA ... na 17TN zasięg jest ok.
regularna konserwacja i problemów brak :ok:
Vesper416 napisał/a:
brak informowania światłami i dźwiękiem o uzbrojeniu

to można w prosty sposób samemu dołożyć a pozatym od rocznika 97 było w standardzie
Vesper416 napisał/a:
brak funkcji panik
fakt
Vesper416 napisał/a:
czujnik ruchu cholernie łatwo oszukać pomijając jego niedokładność odczytu...

;> ... nie rozumiem skąd to stwierdzenie ... minimalnie uchylę szybę i po chwili wrzeszczy jak głupi :roll:
Uważam, że jak na czasy stworzenia R200/400 to ten alarm był bardzo dobrą i praktyczną konstrukcją. Ten co wybrałeś to już cud miód i orzeszki, ale ... znajdź mi inne seryjne auto, które ma coś wiecej niż system valeo z roverków ;)

Vesper416 - Wto Wrz 01, 2009 21:28

No tak ale przez 12 lat szpece od ciepłej roboty pewnie już 100x rozpracowali ten alarm.

Ja czujnik ruchu sprawdzałem siedząc w środku. Jak ruszam się ostrożnie to alarm nie zawyje dopiero jak zaczynam energicznie sie ruszać to alarm zaczyna reagować.

Mój Tomcio jest z końcówki 97r i nie mrugają mu światła i troche mnie to drażni bo jak ktoś obserwuje mnie to może sobie pomyśleć co to za alarm albo że tylko centralny jest....

Czy jest gdzieś opis jak ożywić światła przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu oraz żeby mrugały podczas włączenia alarmu???

Brt - Wto Wrz 01, 2009 21:38

Vesper416 napisał/a:
No tak ale przez 12 lat szpece od ciepłej roboty pewnie już 100x rozpracowali ten alarm.

Jak szpec to z każdym sobie poradzi, a jak sierota to i roverkowego nie pokona ;) Oczywiście zrobisz jak chcesz :)
Vesper416 napisał/a:
jak ktoś obserwuje mnie to może sobie pomyśleć co to za alarm albo że tylko centralny jest....
nie ważne co myśli ... im mniej widzi i wie tym lepiej dla Ciebie :ok: ;)
Cytat:
Czy jest gdzieś opis jak ożywić światła przy uzbrajaniu i rozbrajaniu alarmu oraz żeby mrugały podczas włączenia alarmu???

http://forum.roverki.eu/v...hlight=plik%F3w

Vesper416 - Wto Wrz 01, 2009 22:08

Dzięki Brt, jutro dokłanie to obadam bo teraz już mi sie oczy kleją! rozumiem że to samo można zrobic ze światłami?
Brt - Wto Wrz 01, 2009 22:18

możliwosci są ;) trzeba tylko trochę głową ruszyć ;)
blue827 - Sro Wrz 02, 2009 08:30
Temat postu: Re: [r216 Coupe 97r] Wymiana fabrycznego alarmu i immo
Vesper416 napisał/a:


[ Dodano: Pon Sie 31, 2009 12:24 ]
Po dłuższym namyśle interesuje mnie instalacja tego alarmu

http://allegro.pl/item718..._odpalanie.html


miałem trochę do czynienia z podobnym alarmem i nie podoba mi się.

Vesper416 zadaj sprzedawcy następujące pytania:

1. czy ten alarm odblokowuje zamki za każdym razem gdy wyłączy się zapłon (nawet gdy są otwarte, więc totalnie bez sensu)

2. czy napięcie na czujniki jest odłączane gdy alarm jest rozbrojony, bo jeśli nie to siedzisz sobie w autku a mikrofala cały czas promieniuje, non stop.

3. czy za każdym razem jak wyjdziesz z samochodu i nie uzbroisz go, pilot będzie piszczał i wibrował aby Ci przypomnieć aby zamknąć samochód. Czy można wyłączyć tą funkcję przypominania?


ps. a odnośnie dyskusji na temat skuteczności danego alarmu to trochę bez sensu, przepisy Unii Europejskiej wyraźnie mówią że po odłączeniu zasilania od centralki alarm ma być bierny (!). Tzn odcinamy kabelki i wszystko działa tak jak by alarmu nie było. A co za problem dla złodzieja aby zlokalizować centralkę skoro w środku są przekaźniki które cykają np aby migać kierunkami. Taki alarm zamontowałbym tylko na przynętę i jako sterownik centralnego zamka, i oczywiście powiadomienie to też fajna sprawa, można spokojnie spać. Ale jako zabezpieczenie to najlepiej zamontować coś osobnie ukryte.

sobrus - Sro Wrz 02, 2009 09:59

Ja tam sie bardzo ciesze z oryginalnego alarmu. Brakuje mi co prawda funkcji panic (z tym zasięgiem i tak na wiele by sie nie zdała niby) i "awaryjnej" możliwości zamknięcia wszystkich drzwi od wewnątrz ale poza tym nie ma sie co przyczepić.

Ojciec kupił Opla Omegę V6 (jakby nie patrzeć przynajmniej dwie klasy wyżej, atermiczne szyby, klimatronik itd), ale ma tylko immo bez alarmu (widać w holandii tak nie kradną). Załozenie alarmu i zintegrowanie go z pilotem będzie kosztować przynajmniej 500zł, fajnie że mam to za darmo i w dodatku ładnie zamontowane (czujniki nie wiszą nieestetycznie na kablach).

Ponadto roverkowy alarm jest zintegorwany z klaksonem a nie małą syrenką. Jak się włączy ryczy niemiłosiernie :D a nie takie fiu bździu.

Nie oszukujmy się każdy alarm da sie obejść, nawet te z GPS i GSM są gówno warte bo na allegro bez problemu kupimy przenośny zagłuszacz GPS, GSM, UMTS i WIFI (all in one)
Co to jest wydać 250zł dla profesjonalnego złodzieja?

Pierwsza z brzegu aukcja szukałem całe 15 sekund:
http://www.allegro.pl/ite...ia_samsung.html

Alarm to tylko ochrona przed gówniarzami, nie ma co przesadzać.

Blokada skrzyni w samochodzie z napędem na tył to niezłe zabezpieczenie. Bez lawety ani rusz. W napędzie na przód troche gorzej ale i tak trzeba mieć sprzęt by samochód odholować z uniesionym przodem.

Rover nie jest popularnym samochodem, i raczej nigdy juz nie będzie. Mam nadzieje ze jego alarm również nie jest popularny. To kolejny plus.

Paul - Sro Wrz 02, 2009 10:18

Vesper416 napisał/a:
No tak ale przez 12 lat szpece od ciepłej roboty pewnie już 100x rozpracowali ten alarm.
A o ilu skradzionych Roverach wiesz? Ja o ŻADNYM nie słyszałem :P
PTE - Sro Wrz 02, 2009 11:35

Paul napisał/a:
Vesper416 napisał/a:
No tak ale przez 12 lat szpece od ciepłej roboty pewnie już 100x rozpracowali ten alarm.
A o ilu skradzionych Roverach wiesz? Ja o ŻADNYM nie słyszałem :P


I tu jest sedno sprawy.

Pływak - Sro Wrz 02, 2009 13:06

sobrus napisał/a:


Blokada skrzyni w samochodzie z napędem na tył to niezłe zabezpieczenie. Bez lawety ani rusz. W napędzie na przód troche gorzej ale i tak trzeba mieć sprzęt by samochód odholować z uniesionym przodem.

Mówimy o blokadzie drążka? Jeśli tak to wystarczy chyba sprzęgło wcisnąć...

Cytat:
Alarm to tylko ochrona przed gówniarzami, nie ma co przesadzać.


Zgadza się dlatego najlepszym zabezpieczeniem jest AC, jeśli będą mieli zapotrzebowanie na Twój samochód to i lawetą Ci go sprzątną :]

sobrus - Sro Wrz 02, 2009 14:44

Pływak napisał/a:

Mówimy o blokadzie drążka? Jeśli tak to wystarczy chyba sprzęgło wcisnąć...

o rany faktycznie :D a wszędzie tak chwalą to zabezpieczenie.
od razu widać, że na złodzieja to ja sie nie nadaje...
No nic, w takim razie fabryczny alarm i immo i więcej nie ma co kombinować.

darek_wp - Sro Wrz 02, 2009 22:24

Vesper416 napisał/a:
Czy ktoś może mi powiedzieć czy jest możliwa wymiana oryginalnego alarmu i założenia czegoś takiego????


wszystko można założyć - schemat instalacji jest w RAVE więc można bez trudu zlokalizować i odłączyć fabryczny alarm i imo i przy okazji pozbyć się paru przydatnych funkcji jak np otwarcie centralnego przy stłuczce

Vesper416 napisał/a:
Z czym to się wiąże i jak rozwiązać sprawę wbudowanego immo roverka????


parę godzin na zlokalizowanie i odłączenie urządzeń fabrycznych i podłączenie nowego alarmu - choć w zakładzie raczej nie będą chcieli się podjąć takiej zabawy bo dla nich czas to kasa a tu jest sporo dodatkowej roboty - imo można odłączyć całkiem albo częściowo i wykorzystać te zabezpieczenia podłączając do zewnętrznego alarmu

Vesper416 napisał/a:
A być może ktoś już zakładał nie fabryczny alarm???


tak - ale sporo roboty - jak dobrze idzie to prawie 2 dniówki

Vesper416 napisał/a:
ktoś powie że wymyślam albo że gadżeciarz ze mnie, ale ja mam daleko samochod na parkingu od domu i nie ma inej mozliwosci podejrzewam ze w nocy nawet jakby syrenka wyła to bym jej nie usłyszał a tu jak by nie było zasięg duży no i odcięcie zapłonu podczas odjazdu.


zaryzykuję stwierdzenie, że wszyscy faceci to gadżeciarze nie wyłączając mnie - tylko jedni mają na to kasę a inni nie :-) w R nie ma syrenki tylko 2 głośne klaksony więc raczej dobrze słychać, a odcięcie zapłonu realizuje właśnie imo

Vesper416 - Sro Wrz 02, 2009 23:10

Ta w roverku immo odcina zapłon ale tylko do momenty jego wyłączenia (immo)
A w tym alarmie dostajesz powiadomienie że ktoś właśnie uruchomił silnik i odjeżdża, wciskasz guziczek na pilocie i silnik się wyłącza i tu jest cały bajer! :)

Brt - Sro Wrz 02, 2009 23:11

darek_wp napisał/a:
więc można bez trudu zlokalizować i odłączyć fabryczny alarm i imo
z immo tak prosto o ile mi wiadomo nie jest ... tzn nie jest to zwykłe "ciach" w kabelkach ... troche więcej zachodu trzeba :ok: ;)
Pływak - Sro Wrz 02, 2009 23:13

Vesper416 napisał/a:
Ta w roverku immo odcina zapłon ale tylko do momenty jego wyłączenia (immo)
A w tym alarmie dostajesz powiadomienie że ktoś właśnie uruchomił silnik i odjeżdża, wciskasz guziczek na pilocie i silnik się wyłącza i tu jest cały bajer! :)


A jak w danej chwili nie możesz nacisnąć guziczka? Nie masz pilota pod ręką, nie ma zasięgu itp? To sobie pojedzie w przy ori immo nawet nie odpali :]

darek_wp - Nie Wrz 06, 2009 20:41

z imo jest tak, że odcina zapłon i steruje dodatkowo blokadą ECU - odpowiedni kabelek podłącza się do masy i ECU działa bez imo, a co do wyłączania alarmem zapłonu funkcje są dwie - przy uzbrojonym alarmie można sterować dodatkowy np przekaźnik (może np odłączać rozrusznik), który będzie działał jak imo jak również sterować zdalnie blokadą różnych funkcji np zasilania silnika (pompa, zapłon itp co kto sobie wymyśli)
matlacz - Nie Wrz 06, 2009 23:23

Brt napisał/a:
z immo tak prosto o ile mi wiadomo nie jest ... tzn nie jest to zwykłe "ciach" w kabelkach ... troche więcej zachodu trzeba :ok: ;)



Ja mój alarm obszedłem w 5 min. z 2 kabelkami długości 20-30 cm. :mrgreen:

Nie jest to powód do dumy ale uwierzcie można to obejść bez problemu.
P.S.
Przejechałem tak ponad 50 km. A moje działanie było uzasadnione (zepsuł się jedyny pilot jaki miałem)

spink - Pon Wrz 07, 2009 16:54

Cytat:
Ja mój alarm obszedłem w 5 min. z 2 kabelkami długości 20-30 cm.

To można na PW uzyskać informację jak?

Lelobass - Pon Wrz 07, 2009 17:30

To może podziel się informacją jak to zrobić. edzie dla potomnych :)
Vesper416 - Pon Wrz 07, 2009 17:40

ja również poprosze takie info na Priva jako że póki co nie mogę go rozgryźć. Znalazłem za to sposób na ciche włamanie się do każdej roverovskiej coupe'tki
:cry: :cry: :cry:

Paul - Pon Wrz 07, 2009 18:24

Lelobass napisał/a:
To może podziel się informacją jak to zrobić. edzie dla potomnych
Byle NIE publicznie - złodziej nie śpi !! :diabeł:
Lelobass - Pon Wrz 07, 2009 18:44

Oczywiście że nie publicznie :cool:
matlacz - Pon Wrz 07, 2009 19:37

Panowie bardzo9 chętnie ale dzisiaj nie mam czasu. Choć nie wiem czy powinienem. W końcu patrząc na to z każdej strony to kradzież własnego auta ale kradzież :mrgreen:
Jutro jak znajdę wieczorem trochę czasu.

Lelobass - Pon Wrz 07, 2009 20:04

To nie kradziesz tylko możliwość zmiany alarmu itp itp :)
spink - Wto Wrz 15, 2009 16:09

Coś tak widzę, że temat się uśpił. Można uzyskać tę informację na tema obejścia immo?
darek_wp - Wto Wrz 15, 2009 22:18

zaglądnij w schemat instalacji elektrycznej w rave - tam jest wszystko :grin: