Zobacz temat - [Rover 416si 96r.] Uniwersalna sonda lambda Bosch nie pasuje
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416si 96r.] Uniwersalna sonda lambda Bosch nie pasuje

tomi78 - Pią Wrz 04, 2009 19:15
Temat postu: [Rover 416si 96r.] Uniwersalna sonda lambda Bosch nie pasuje
Mam do was pytanie a moze inaczej uniwersalna sonda lambda bosch nie pasuje do mojego rovera stwierdzilo to juz dwoch mechanikow a jeden to moj dobry znajomy wiec by mi bzdur nie gadal. czy sa rozne sondy uniwersalne ? Czy one maja rozne rozmiary? Czy sonda uniwersalna jest kazda taka sama ? Ta uniwersalna sonda Boscha jest po prostu za dluga i za duza ma srednice i za zadne skarby nie wkreci sie do Rovera 416si 96r. pisze to dla tych ktorzy by chcieli taka sonde nabyc ze nie bedzie pasowac , wiem ze wkrecil mi od golfa 4 zmienil wtyczki i pasuje ale dokladnie modelu nie znam tej sondy ta sonda musi byc jakas mniejsz. Prosze odpowiedziec mi na moje pytania i czy ktos tez mial takie problemy z sonda takie jak ja? Pytalem sprzedajacego i mowil ze jak sonda ma tyle samo przewodow i takie same kolory tych przewodow to bedzie pasowac ale widocznie tak nie jest ,badzcie ostrozni przy zakupie i dokladnie to sprawdzcie czy napewno bedzie pasowac.
Lechos - Pią Wrz 04, 2009 19:39

Uniwersalna znaczy, ze nie jest dedykowana do jednego modelu samochodu ale juz wymiar sondy uniwersalnej trzeba indywidualnie dobrac. Tak samo masz sondy uniwersalne ale sa jedno lub cztero-przewodowe i tu tez trzeba wiedziec jaka ma byc w danym sam.
tomi78 - Pią Wrz 04, 2009 19:47

No ale spotkalem sie na calym forum ze uniwersalne sondy lambda Bosch pasuja do Roverow . A sa sondy lambda Boscha uniwersalne o roznych rozmiarach? Ja przegladajac allegro widzialem wszystkie uniwersalne boscha o takich samych rozmiarach nie bylo roznych rozmiarow . Wszedzie jest napisane ze jezeli bedziesz mial liczbe kabli i kolor taki sam to sonda napewno bedzie dzialac nie ma nigdzie ani wzmianki o wymiarach , na forum tez tego nigdy nie znalazlem.
PTE - Pią Wrz 04, 2009 21:50

Jak widać sondy mogą mieć różne gwinty. Trzeba było przed zakupem wejść do katalogu Boscha i wybrać sobie "uniwersalną dedykowaną" do swego modelu. Ja tak zrobiłem i nie miałem żadnych problemów z wymianą. Jak wykręciłem starą, okazało się, że to również Bosch, tyle zę z naniesionym dodatkowo numerem Rovera.
tomi78 - Pią Wrz 04, 2009 21:55

To nie chodzi o gwinty gwint jest taki sam poprostu koncowka sondy ta ktora sie wkreca w kolektor ta ktora idzie do srodka jest za groba i za dluga i nie wchodzi w kolektor . I po drugie ty nie masz Rovera 416 si , a moze wlasnie akurat w nich nie da sie wkrecic takiej sondy.
PTE - Pią Wrz 04, 2009 22:36

piter34 miał problem z tą końcówką w R200 (nie chciała właśnie wleźć do otworu) i zdaje się że mechanik usunął w ogóle ową osłonę.

Zajrzyj do tego wątku.

tomi78 - Sob Wrz 05, 2009 15:29

To jak ta oslone rdzenia zdemontowac jak ona jest na stale tam ? Co odciac ja poprostu pilka do metalu czy jak? No wlasnie u mnie byl taki sam problem ze nie chcialo przez ta oslone wejsc tak zeby gwint zaczal lapac . To wlasnie byla ta przyczyna ze sady sie nie dalo wkrecic poprostu jest za duza srednica tej oslony rdzenia.
PTE - Sob Wrz 05, 2009 22:31

Pytaj pitera.
tomi78 - Nie Wrz 06, 2009 07:33

Piter mozesz mi wytlumaczyc jak ta sonde mozna dostosowac tak aby pasowala do mojego rovera?