Zobacz temat - [R827] Problemy z LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Problemy z LPG

saib_78 - Nie Wrz 06, 2009 00:43
Temat postu: [R827] Problemy z LPG
Mam założony gaz sekwencyjny.Odpala zawsze na benzynie,po uzyskaniu i chwilowym utrzymaniu ok. 2 tys. obrotów automatycznie przełącza się na LPG. Ostatnio jednak zaczęły się problemy. Pierwszy problem pojawia się zawsze po uruchomieniu zimnego silnika.Po krótkiej jeździe nagle odcina dopływ gazu,kontrolka sygnalizuje brak gazu w zbiorniku,a dodatkowo jego zapach jest przez chwilkę odczuwalny w kabinie.Po wyłączeniu i włączeniu instalacji przez jakiś czas świeci się czerwona dioda rezerwy oraz miga niebieska dioda,czyli zasilanie LPG nieaktywne.Dopiero po przejechaniu jakiegoś odcinka słychać załączenie instalacji,pokazuje się faktyczny stan ilości gazu w zbiorniku i następuje przełączenie na zasilanie LPG.
Od dwóch dni zdarza się,że po włączeniu stacyjki nie załącza się instalacja LPG (tak jak wyżej,czerwona dioda i migająca niebieska),czyli muszę przejechać jakiś odcinek na benzynie,po czym tak jak opisałem wyżej,słychać załączenie i wszystko jest ok, z tym że za chwilę sporadycznie przytrafia się problem pierwszy.
Nie byłem jeszcze w serwisie,czy te problemy mogą mieć związek z typową dla tego modelu nieszczelnością zbiorniczka wyrównawczego i niskim poziomem płynu chłodzącego?

blue827 - Nie Wrz 06, 2009 10:10

Jak odcina gaz to reduktor jaką ma temperaturę? bo domyślam się że to w nim jest czujnik temperatury.
W tym silniku reduktor wpina się szeregowo w obieg chłodzenia przy filtrze oleju, wtedy zawsze będzie wymuszony obieg cieczy. W razie co mogę podesłać schemat. Ale wiadomo gazownikom najłatwiej jest przeciąć rurkę do nagrzewnicy.

Odnośnie zapachu gazu to poprostu nieszczelność, reklamuj.

Ja mam od paru lat instalkę 1 generacji (blos) i niedotykam się do niej wcale, oprócz 2x wymiany filterka, działa bez problemu.

saib_78 - Wto Paź 27, 2009 23:20

Ciekawe,ale po uzupełnieniu wodą układu chłodzenia problem się rozwiązał i wszystko działa ok.
praktis - Sro Paź 28, 2009 11:02

Niski poziom płynu chłodzącego powodował słabe nagrzewanie reduktora/parownika, jak się reduktor zamroził to sterownik przełączył zasilanie na benzynkę sygnalizując to dźwiękiem (dźwięk sygnalizuje przejście na benzynę a nie brak gazu w zbiorniku).
blue827 - Sro Paź 28, 2009 20:47

Tak jak napisałem wcześniej , najlepsze jest wpięcie reduktora szeregowo w obieg chłodzenia oleju. Metalowa rurka (13) jest za tylnym blokiem, wystarczy odpiąć gumową rurkę i podłączyć nowe rurki do reduktora, tak jak na poniższym schemacie. Wtedy będzie to wymuszony wewnętrzny obieg, więc reduktor będzie ciepły praktycznie już po minucie, można odrazu na gazie jeżdzić.