Zobacz temat - [R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"

kris-tofer - Pon Wrz 07, 2009 08:43
Temat postu: [R75] Sprawdzenie webasto "na krótko"
Witam
Od razu zaznaczę, że czytałem to: http://roverki.pl/index.p...asto-nie-dziala
Jednak u mnie jest trochę inaczej podpięto (foto)
Teraz mam do was pytanie, czy wie ktoś na który kabelek mam podać napięcie aby uruchomić czy sprawdzić czy zadziała mi webasto. Będę wdzięczny za pomoc :)

edward25 - Pon Wrz 07, 2009 20:44

Podaj napięcie na przewód szaro-zielony (pin1)
kris-tofer - Wto Wrz 08, 2009 09:12

Przy podpinaniu tego webasto do akumulatora silnik musi być odpalony czy na wyłączonym też da się sprawdzić?
dukat11 - Wto Wrz 08, 2009 11:34

Silnik nie ma tu nic do rzeczy gdyż webasto ma swoją pompę paliwa
kris-tofer - Wto Wrz 08, 2009 11:45

edward25 napisał/a:
Podaj napięcie na przewód szaro-zielony (pin1)

przewód szarozielony u mnie oznaczony jest jako 3 a 1 jest pusta, nie jest podłączony do 1 żaden kabelek. Podawać napięcie na ten szaro-zielony?

edward25 - Wto Wrz 08, 2009 19:13

kris-tofer napisał/a:
Podawać napięcie na ten szaro-zielony?

Wg schematu ten kabelek łączy czujnik temperatury z Webasto tzn. napięcie z ECM poprzez czujnik (zwiera się w temp. poniżej 5 st.C) podawane jest na Webasto.
Wszystko by na to wskazywało. :roll:
A z którego roku masz autko ?
Załączę schemat TT
W tym przypadku napięcie podane jest z programatora przewodem sw

kris-tofer - Wto Wrz 08, 2009 19:16

Autko mam z roku 2000
edward25 - Wto Wrz 08, 2009 19:25

Jeszcze załączę Ci oryginalny schemat Webasto automatycznego bez programatora. Myślę, że jednak będzie to szaro-zielony przewód, a dlaczego jest w innym miejscu we wtyczce to nie wiem - nie mam takiej wiedzy. (Tam jest przerwa na zielonym przewodzie, ale winno być połączone)
kris-tofer - Wto Wrz 08, 2009 19:32

Wszystko by na to wskazywało, że jest to ten szaro-zielony kabelek. Dzięki za pomoc, może jutro podłącze, mam nadzieję, że dym z niego nie pójdzie :) W zimę i tak nie działało, było nawet odłączone od obiegu cieczy chłodzącej nie wiedzieć czemu a jest szczelne i nie cieknie.
henryk - Wto Wrz 08, 2009 23:46

edward25 napisał/a:
dlaczego jest w innym miejscu we wtyczce to nie wiem
też nie zaryzykuję odpowiedzi, ale na angielskim forum opisali co najmniej dwa typy webasto do R75. Podłączenia na wtyczce były inne. Zasada działania i sterowanie identyczne. kris-tofer, spróbuj tam poszukać, pamiętam, że były załączane zdjęcia lub schematy. Kluczowe słowa to: FBH, Fuel burning heater, rzadziej webasto.
Poza rocznikiem samochodu sprawdź typ i rocznik webasto. Mogło już być wymieniane.

Marian_K - Sro Wrz 09, 2009 09:32

henryk napisał/a:
na angielskim forum opisali co najmniej dwa typy webasto do R75

"Szukajcie, a znajdziecie..." :wink: typy webasto

Pozdrawiam!

kris-tofer - Sro Wrz 09, 2009 10:02

OK dzięki Marian_K, za jeszcze lepsze rozjaśnienie tematu :) Zaraz wylezę z chałupy i sprawdzę jaki mam model webasto, podłączę na krótko jeśli mam oczywiście model 98570B lub 66232C
Hmmm a jeśli mam jakiś zupełnie inny model to może najprościej będzie ciachnąć kable przy czujniku temperatury webasta i je po prostu zewrzeć?

[ Dodano: Czw Wrz 10, 2009 11:12 ]
Sprawdziłem typ mojego webasto i jest to 92255B

saute - Pon Lis 02, 2009 14:58

pierwszy pin to jest po lewej stronie, czy po prawej tej 6 pinowej kostki patrząc od czoła samochodu :) ? ... bo chciałem podpiąć na krótko i nie bardzo wiem

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 14:51 ]
sorry , nie by łem zalogowany i nie widziałem tych obrazków - więc pytanie nieaktualne :oops:

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 14:58 ]
a nie można podać 12V na ten przewód szarozielony z tej drugiej wtyczki obok ?? ? bo tam chyba jest 12V ?? ?

kris-tofer - Pon Lis 02, 2009 18:16

Ja poprostu odpiąłem czujnik temperatury webasto i wsadziłem w kostkę elektryczną zworkę. Mam jakiś nietypowy chyba model tego webasta i nie chciałem nic spalić, a tak byłem pewny, że będzie OK
saute - Pon Lis 02, 2009 18:32

kris-tofer i odpaliło ? :)

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 18:32 ]
muszę coś zrobić żeby działało to webasto , bo tak długo rozgrzewającego się auta jeszcze nie miałem ...zamarznąć można :/

kris-tofer - Pon Lis 02, 2009 18:37

A jak :) jednak jak zwykle jes jakieś "ALE"
Otóż wiatraczek się w nim kręci, zasysa powietrze i chyba pompka cieczy też działa, chociaż nie jestem pewny, za to nie podaje paliwa. Rozebrałem to webasto, poskładałem i jestem na etapie szukania pompki paliwa, podobno jest gdzieś koło prawego tylnego koła. Jeśli pompka okaże się sprawna to pewnie pozostanie tylko elektronika w webasto do wymiany.

Mam też unikalny sposób sprawdzenia czujnika temperatury webasto :) Działa on na zasadzie termostatu, zatem spryskałem go gazem do zapalniczek który jest zimny, w czujniku stuknęło, zanczy, że się obwód zamknął, podłączyłem miernik i był jakiś odczyt. Gdy już się czujnik nagrzał, wówczas odprzytyknął i brak było wskazań na mierniku.

saute - Pon Lis 02, 2009 19:42

webasto ma chyba swoją pompkę paliwa i na pewno jest gdzieś umocowana do webasto :roll:

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 19:42 ]
ale to tylko takie moje domysły :)

Rowan - Pon Lis 02, 2009 20:06

Pompka od Webasto jest pod autem po prawej stronie jak się patrzy od tyłu auta.
Dziadek - Pon Lis 02, 2009 21:14

Pompkę sprawdzisz bez zaglądania pod auto-jest gdzieś o tym na Forum.Wypinasz wężyk paliwa od piecyka i podajesz + z aku na któryś pin od WTYCZKI.Chyba tak to szło.Robiłem to kilkanaście miesięcy temu,więc nie pamiętam.Z wężyka powinno kapać,bo pompka podaje paliwko kroplami.
No i cóż?U mnie paliwo podaje,wiatrak szumi,termometr dobry,komora czysta,baa...nawet świeca wydaje się dobra..i kiszka nie grzeje.Pozostaje sterownik,ale czy napewno?

henryk - Pon Lis 02, 2009 21:16

kris-tofer napisał/a:
Jeśli pompka okaże się sprawna to pewnie pozostanie tylko elektronika w webasto do wymiany
jeszcze pozostaje czujnik płomienia/świeca żarowa. Elektronika niestety nie występuje jako część zamienna. Można szukać używanego piecyka z wiarygodnego źródła.
saute - Wto Lis 03, 2009 00:10

ja jutro jadę do faceta koło Olkusza, który ma na placu kilka roverków 75 , może będą w tym jakieś diesle ze sprawnym webasto ..... chociaż jadę po kilka innych drobnych części :)
kris-tofer - Wto Lis 03, 2009 15:41

Paliwo po zdjęciu wężyka z webasto nie kapie, pozatym webasto wydala z siebie tylko powietrze które zassało, nie ma zapachu ropy. Dlatego chciałbym na krótko sprawdzić tą pompkę, ale moje pytanie jak to się dokładnie robi i jak ta pompka wygląda, bo nie wiem czego mam szukać po prawej stronie auta. Na forum nic nie mogę na ten temat znaleźć...
SeniorA - Wto Lis 03, 2009 16:47

kris-tofer napisał/a:
jak ta pompka wygląda, bo nie wiem czego mam szukać po prawej stronie auta.
jest szeregowo wpięta w przewód ,po prawej stronie z przodu na dole zbiornika paliwa, w uchwycie przykręconym 2 śrubami.
http://moto.allegro.pl/it...0_cdt_inne.html

kris-tofer - Sro Lis 04, 2009 10:24

Tak też myślałem ale wolałem się upewnić żeby nie rozgrzebać tego, czego nie trzeba.
Powiedzcie mi proszę jeszcze taką rzecz:
- jak sprawdzić, czy pomka cieczy działa?
- jak powinno być podłączone webasto do obiegu cieczy chłodzącej? u mnie po zakupie auta było całkowicie odłączone, jakiś mechanik podpiął mi je pod obieg cieczy górnym wlotem od webasto do przewodu w stronę ściany grodziowej czyli nagrzewnicy? a dolnym wlotem czy wylotem do rurki biegnącej do bloku silnika.
To jest dobre podłączenie? bo jak patrze na zdjęcia to w niektórych autach jest odwrotnie

Artur - Sro Lis 04, 2009 16:26

Dziadek napisał/a:
Pompkę sprawdzisz bez zaglądania pod auto-jest gdzieś o tym na Forum.Wypinasz wężyk paliwa od piecyka i podajesz + z aku na któryś pin od WTYCZKI.Chyba tak to szło.Robiłem to kilkanaście miesięcy temu,więc nie pamiętam.Z wężyka powinno kapać,bo pompka podaje paliwko kroplami


czy to chodzi o ten sam pin wtyczki szaro-zielony kabel, jeśli podamy tam + z aku to z wężyka powinno pokapać paliwo??

kris-tofer - Czw Lis 05, 2009 11:38

A czy "dostarczenie" do webasto paliwa strzykawką przez końcówkę na którą zakłada się wężyk doprowadzający paliwo nic tam nie popsuje? To chyba będzie najprostrzy sposób sprawdzenia świecy żarowej/czujnika płomienia? bo jak zacznie przepalać to chyba wszystko ok oprócz pompki paliwa w moim przypadku...

[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 11:38 ]
A czy "dostarczenie" do webasto paliwa strzykawką przez końcówkę na którą zakłada się wężyk doprowadzający paliwo nic tam nie popsuje? To chyba będzie najprostrzy sposób sprawdzenia świecy żarowej/czujnika płomienia? bo jak zacznie przepalać to chyba wszystko ok oprócz pompki paliwa w moim przypadku...

[ Dodano: Czw Lis 05, 2009 11:38 ]
A czy "dostarczenie" do webasto paliwa strzykawką przez końcówkę na którą zakłada się wężyk doprowadzający paliwo nic tam nie popsuje? To chyba będzie najprostrzy sposób sprawdzenia świecy żarowej/czujnika płomienia? bo jak zacznie przepalać to chyba wszystko ok oprócz pompki paliwa w moim przypadku...

Artur - Pią Lis 06, 2009 12:08

chciałbym sie podpiąć z moim problemem z webasto. Sprawa wygląda tak: po podaniu + na szaro-zielony kabel w piecyku cos zaczyna działać , ale z wężyka doprowadzającego ropę nie leci paliwo (choć nie wiem czy powinno lecieć), i tutaj moje pytanie tak jak w powyżej u kris-tofera czy można bezpiecznie podac paliwo strzykawką??
Drugi problem jest taki: po walce z wentylatorem chłodnicy pamiętam że po zdjęciu zderzaka był tam tylko jeden czujnik temp. i to ten podający temp. na wyświetlaczu w kabinie. Jest luźna wtyczka, ale jak stwierdzić bez większego ryzyka ze ta wtyczka jest od czujnika temp webasto. Nie chciałbym tej wtyczki zewrzeć na krótko i spowodować eksplozji ;) .

kris-tofer - Pią Lis 06, 2009 12:32

Czujnik podający temperaturę na wyświetlacz umieszczony jest na zderzaku, natomiast czujnik temperatury dla webasto przykręcony jest do rurkowej chłodnicy która chyba jest od chłodzenia oleju układu wspomagania. Kostka od czujnika webasto jest czarna, prostokątna, z dwoma pinami w środku. Odchodzą od niej dwa kabelki biegnące przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy. Ja webasto sprawdzam zwierając drucikiem dwa piny w tej kostce. Jeśli zewrzesz drucikiem i po uruchomieniu auta webasto zacznie działać to znaczy że jest to od tego a sam czujnik ktoś musiał Ci zajumać... Z resztą. przy grilu chłodnicy są też klaksony, może kostka o której mówisz jest od klaksonu? Innych czujników i kostek chyba tam już z przodu nie ma, chyba, że ja czegoś nie wiem albo nie mam na wyposażeniu.

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 12:32 ]
Wracając do podania na webasto ropy strzykawką to chyba nic nie powinno się stać, ale pewnie należy to robić bardzo małymi ilościami. Tak czy inaczej jutro tak zrobię i zobaczymy, czy czegoś nie popsułem :) chyba, że ktoś już tak robił i w porę mnie powstrzyma

henryk - Pią Lis 06, 2009 13:55

Artur napisał/a:
nie wiem czy powinno lecieć
powinno i to z określonym przez Webasto ciśnieniem (nie wiem jakim). Co do strzykawki nie mam żadnego doświadczenia.
kris-tofer - Pią Lis 06, 2009 14:00

henryk napisał/a:
Co do strzykawki nie mam żadnego doświadczenia

ja jutro je nabędę :) Piszę o tej strzykawce bo na forum wyczytałem że ktoś deko tam wlał strzykawką i zaczęło kopcić dopuki się ropa nie wypaliła.

Artur - Pią Lis 06, 2009 17:43

kris-tofer napisał/a:
Tak czy inaczej jutro tak zrobię i zobaczymy


Jeśli sie nie obrazisz poczekam na efekt Twojego eksperymentu ze strzykawką;)

kris-tofer napisał/a:
Kostka od czujnika webasto jest czarna, prostokątna, z dwoma pinami w środku. Odchodzą od niej dwa kabelki biegnące przy zbiorniczku na płyn do spryskiwaczy.


Przyjrzałem się dokładnie tej kostce i z mojej obserwacji wynika że prawdopodobnie jest to ta kostka, ponieważ kolory kabli przy niej są identyczne jak te które wchodzą we wtyczkę od webasto. Wniosek niestety taki że nie ma czujnika :/ . Można gdzieś kupić taki czujnik, bo nie wiem czy wogóle warto mi się bawić w uruchamianie tego ustrojstwa ,bo prawdopodobnie walnieta jest pompka no i nie mam tego czujnika :( Ale jednak skoro jest to chciałbym żeby działało kwestia ile mnie to bedzie kosztować.

saute - Pią Lis 06, 2009 18:24

moje webasto podłączyłem na krótko ,bezpiecznik dobry, i nawet nie dychnie, - zimny trup .... chyba dam sobie z nim spokój .... chociaż wygląda jak nowe i nigdy nieużywane...nawet rura wydechowa jest czysta i nieokopcona w środku.... chyba, że je ktoś gdzieś odłączył , ale nie mam pojęcia czy to możliwe i gdzie szukać ewentualnej usterki.
SeniorA - Pią Lis 06, 2009 18:42

kris-tofer napisał/a:
Wracając do podania na webasto ropy strzykawką to chyba nic nie powinno się stać, ale pewnie należy to robić bardzo małymi ilościami.


pompka ma określoną wydajność ; przy uruchamianiu 0.15 l/h ( 2.5 cm3/min ), praca ciągła 0.3 l/h i praca na full - 0.61 l/h.

dorotamax1 - Pią Lis 06, 2009 18:44

Ja dałem ropke do komory spalania strzykawką i ruszyło ale jak zasługo dajesz prąd bezpośrednio to spalisz sterownik mi padł . ja tak zrobiłem i wszystko oszalało.Wlałem do komory 100 g ropy.
SeniorA - Pią Lis 06, 2009 19:38

dorotamax1 napisał/a:
jak zasługo dajesz prąd bezpośrednio to spalisz sterownik
czujnik/sterownik wyłącza FBH, jak obudowa nagrzewnicy osiągnie temp 65 st.C.
kris-tofer - Sob Lis 07, 2009 09:40

Artur, czujnik na pewno można kupić od jakiegoś gościa handlującego angola na części, ale ja bym na Twoim miejscu narazie uruchomił webasto, bo jak zrezygnujesz z tego bo np koszty przerosną chęci to to po co kupować ten czujnik..

Dziś sprawdzę jak wyjdzie z tą strzykawką i napiszę w niedzielę.
SeniorA napisał/a:
dorotamax1 napisał/a:
jak zasługo dajesz prąd bezpośrednio to spalisz sterownik
czujnik/sterownik wyłącza FBH, jak obudowa nagrzewnicy osiągnie temp 65 st.C.

as można z polskiego na nasze? :) nie mogę zakumać o co chodziło dorotamax1, ale Ty SeniorA, mógłbyś mi tgo jakoś wyjaśnić? czy jak podam złą dawkę do puszczę z dymem elektronikę webasta???

SeniorA - Sob Lis 07, 2009 09:54

kris-tofer napisał/a:
nie mogę zakumać o co chodziło dorotamax1, ale Ty SeniorA, mógłbyś mi tgo jakoś wyjaśnić?
chodzi o to,że zastępując czujnik, zwieraniem przewodów,albo dając napięcie bezpośrednio , nie kontroluje się temperatury i czasu działania nagrzewnicy FBH , co w konsekwancji może prowadzić do usterki lub zniszczenia sterownika. Wniosek z tego taki , że jak chcesz sprawdzić webasto tą metodą ,to uruchom go na chwilę.
kris-tofer - Sob Lis 07, 2009 09:59

A no spoko, dzięki za wyjaśnienie, wiadomo, że nie można zbyt długo tak go grzać.
Powiedz mi jeszcze proszę jak sprawdzić pompkę cieczy w webasto i jak powinno być podłączone do obiegu cieczy chłodzącej? Ja mam górnym wlotem w stronę nagrzewnicy a dolnym wlotem w stronę bloku silnika

SeniorA - Sob Lis 07, 2009 11:54

kris-tofer napisał/a:
jak powinno być podłączone do obiegu cieczy chłodzącej?
ciecz powinna wchodzić dołem a wyjście górą.
kris-tofer napisał/a:
jeszcze proszę jak sprawdzić pompkę cieczy w webasto
moim zdaniem,wypiąć przewody i podać napiecię.Mimo,że będzie pracowała, może nie podawć paliwa bo np. ma niedrożny wewtrzny filtr paliwa , albo wewnętrzną nieszczelność i paliwo wraca zaworem zwrotnym.

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 11:54 ]
pompka jest urzędzeniem elektromagnetycznym , tłok porusza się w otoczeniu cewki ze stałą wydajnością 0.06 cm3/Hz ( 1 cykl na sekundę ).Filtr wewnetrzny jest na wejściu.

henryk - Sob Lis 07, 2009 19:44

SeniorA, chodzi chyba o pomkę "wody" w webasto. Sprawdzałem na zdemontowanym webasto podłączając napięcie bezpośrednio na pompkę - na sucho to wszystko jedno, w którą stronę zakręci.
SeniorA - Sob Lis 07, 2009 20:18

henryk, Dzieki, że zwróciłeś uwagę, bo zasugerowałem się wcześniejszymi postami i pytaniami o pompę paliwa. Z pytania wynika , że chodzi o pompę obiegową w samym webasto . Przepraszam. Oczywiście druga część poprzedniego mojego postu, jest o pompce paliwa a nie o obiegowej.
dorotamax1 - Sob Lis 07, 2009 22:30

Koledzy a co myślicie o kupnie we basta od bmw e 46 lub vw jak oglądałem je są takie same jak nasze i są tańsze .?
kris-tofer - Nie Lis 08, 2009 16:27

Po sobotnich testach sprawa ma się następująco:
1. Po wpuszczeniu ropy strzykawką webasto działa - przepala ropę, nie dymi prawie wogóle, wydala z siebie trochę tylko dymu i gorące powietrze - spaliny
2. Pompka paliwa po podłączeniu do akumulatora strzyknie raz (tzn że ogólnie działa, nie wiadomo czy sprawne ma elektrozaworki ale o tym potem)
3. pompka paliwa w układzie, tzn podłączona pod wężyki od paliwa i elektrykę nie daje znaku życia

Myślę, że brak oznak życia pompki w układzie jest winą elektroniki webasto. Jestem już umówiony z gościem od elektroniki na piątek i będziemy coś działać. Tu mam prośbę, jeśli ktoś ma schematy elektroniki webasto to bardzo bym prosił
4. pompki cieczy nie sprawdzałem jeszcze

SeniorA, Górny wąż od cieczy chłodzącej od webasto to wlot czy wylot? jak już pisałem górny wąż podączony u mnie jest w kierunku nagrzewnicy, a od pompki cieczy w stronę bloku silnika.

SeniorA - Nie Lis 08, 2009 16:51

kris-tofer napisał/a:
SeniorA, Górny wąż od cieczy chłodzącej od webasto to wlot czy wylot

wylot. Wlot jest nisko, bo nad nim jest pompa obiegowa

dorotamax1 - Pon Lis 09, 2009 16:54

witam mam pytanko mogę kupić weba sto o nr.98570A . I nie wiem czy to jest dedykowane,R 75. NR.FAB 1B228533. Thermo top z\c. Mam pytanko od dołu wtyczki 6 pin jest ponumerowana pod 6,mam brązowy kabel, pod 1 jest szaro, ziel , 2 czer,bial jest napięcie +12v, tak ma być ? i do jakiego weba sto jest to podłączenie ,i jeszcze jedno miałem problem z kontrolkami jak odciąłem czer bialy kabel od weba sto do wszystko wróciło do normy wszystko działa. co to morze być i czy to jest do naprawienia jak myślicie.i jeszce jedno czy ta pompa webasto będzie pasować do R75,http://www.aukro.cz/item812818259_palivove_cerpadlo_webasto_12_v.html
kris-tofer - Pon Lis 23, 2009 09:21

Po wstępnej walce z moim webasto doszedłem do wniosku, że coś jest w elektronice nie tak, otóż brak wysterowania pompki powoduje jej dezaktywację.
Nie sądzę też, żeby elektronika wyłączała pompkę paliwa w momencie złego odczytania temperatury świecy żarowej, bo niby jak i którędy ma odczytać tą temperaturę, skoro do świecy żarowej odchodzą tylko dwa kable odpowiadające za podanie zasilania na świecę, a brak jest trzeciego kabla jak np. z sondą lambda. Wiem, że Marian_K pisał o wyłączaniu się pompki paliwa gdy jest zła temperatura świecy żarowej, ale moim zdaniem nie trzyma się to kupy. Dlatego proszę też o opinie w tej sprawie, co wy o tym myślicie.

PD - Pon Lis 23, 2009 11:51

dorotamax1
szaro zielony-ponizej 5 stopni C jest na nim +12V,
brazowo bialy - do pompki paliwa
a czerwono bialy - z opisow wtyczek webasta na jego stronie opisane jest ze to jest
pin diagnostyczny czyli maksymalnie +5 powinno byc i to wiesz
w binarnym(jest nie ma)
ale co ciekawe przez zlacze obd u mnie nie dalo sie polaczyc z webastem a mialem
identyczna sytuacje jak ty tzn na czerwono bialym mialem +12V i tez go obcialem dla
bezpieczenstwa;]
jestem ciekaw czy inni na tym pinie(czerwono bialym) maja napiecie czy nie, czy poprostu u nas cos jest nie tak
ps. u mnie wszystkie elementy na krotko dzialaja a w praktyce pompka nie podaje paliwa;[
to juz 2 webasto kupione i ten sam objaw;[
pozdrawiam

Dziadek - Pon Lis 23, 2009 13:33

kris-tofer napisał/a:
którędy ma odczytać tą temperaturę, skoro do świecy żarowej odchodzą tylko dwa kable odpowiadające za podanie zasilania na świecę, a brak jest trzeciego kabla jak np. z sondą lambda.

I ja też mam takie spostrzeżenia.Kiedy rozbierałem swój piecyk do czyszczenia spodziewałem się trzech,albo czterech przewodów.No chyba,że prąd chodzi po tych dwóch przewodach w obydwie strony na przemian,ale to nie miałoby sensu-po kiego grzyba takie utrudnienia?
Aż mnie korci,żeby kupić drugi piec i po kolei przekładać elektronikę i świeczkę.Ciekawe co w końcu jest zepsute.

kris-tofer - Pon Lis 23, 2009 15:53

Dziadek napisał/a:
No chyba,że prąd chodzi po tych dwóch przewodach w obydwie strony na przemian,ale to nie miałoby sensu-po kiego grzyba takie utrudnienia?

nie ma takiej możliwości, ze ścieżek na elektronice i sprawdzeniu wszystkich układów pod złączkę do świecy żarowej wynikałoby, że podawane jest tylko napięcie, a sama świeca żarowa ma się nijak do sterowania pompką paliwa. I tu jest cały pies pogrzebany bo gdzieś musi być sterowanie pompką paliwa tak, żeby chodziła ona w sposób impulsowy. I jak się przypuszcza jest ono na elektronice. Teraz gdy wiem, że elektronika nie steruje pompką muszę poczekać aż mój elektronik dojdzie które układy na elektronice odpowiadają za wysterowanie pompki i które wymienić.

To co opisałem to są spostrzeżenia moje i mojego elektronika który ma nie małe doświadczenie w dziedzinie nie tylko telewizorów ale naprawiał też elektroniki od webasta ciężarówek z powodzeniem. W sumie dobrze byłoby gdyby Marian_K też wypowiedział się na ten temat bo chyba on ma największe doświadczenie :)

edward25 - Pon Lis 23, 2009 21:03

Obawiam się, że z naprawą elektroniki (sterownika) Webasto nie poradzicie sobie :sad:
Walczyłem sporo z tym tematem, aż uświadomiono mi, że tylko nowy sterownik (wraz z komorą spalania) załatwi temat. Tak też się stało - kupiłem proponowaną część zamienną i działa tak jak w książce pisze. Producent (Hella) elektroniki dobrze zabezpieczył swoje dzieło i nawet autoryzowanym serwisom nie podał schematów ideowych :/ . Poznałem kilku ludzi, którzy z zapałem wzięli się za naprawę sterownika i poddali się - smutne to ale prawdziwe.

kris-tofer - Pon Lis 23, 2009 22:23

W takim razie ja czekam na efekt pracy mojego elektronika, uparty jest i jeśli uda mu się to naprawić to chyba go polubię :) (gościu strasznie marudny) Efektem jego tygodniowej pracy nad moją elektroniką (którą miał w rękach pewnie z 5minut) jest wstępny plan tej elektroniki rozrysowany na świeżo pomalowanej ścianie pokoju :)

Ale jeśli mu się nie uda to pozostaje mi zakup na Ebayu używanej elektroniki pod mój nietypowy typ webasta za jedyne 51euro :roll:

edward25 - Wto Lis 24, 2009 20:03

Jeśli tylko kupisz sprawny, to uważam, że nie jest to drogo :)
dorotamax1 - Wto Lis 24, 2009 20:45

Edward 25 jak można wiedzieć jaka cena była sterownika analogowego i gdzie go można dostać .koledzy chce kopić cały piecyk na co mam uwarz ac żeby nie kupić trupa.
saute - Sro Lis 25, 2009 16:45

kris-tofer , ja mam taki sam typ webasta , jak Ty .... tzn. że mamy jakieś nietypowe ?? ? ... podłączyłem 12v pod ten kabelek szarozielony i nawet nic nie zaszmera :/
edward25 - Sro Lis 25, 2009 17:36

dorotamax1 napisał/a:
jak można wiedzieć jaka cena była sterownika analogowego

samego sterownika nie kupisz, ponieważ występuje on jako część zamienna wraz z komorą spalania - tak już jest i niczego nie zmienimy. Podobno chodzi o to, że producent zabezpiecza szczelność i przewodnictwo cieplne tych 2 podzespołów i dlatego oferuje jako jedną nierozłączną cześć zamienną.
Ja osobiście kupiłem cały piecyk używany i z tydzień "chodził" i padł, zapłaciłem frycowe i więcej tego w przypadku Webasto nie zrobię :)

saute - Sro Lis 25, 2009 18:10

a może ktoś chce się zająć diagnostyką webasta ?? ? .... to podaję link do interface diagnostyczny http://www.allegro.pl/ite...do_webasto.html
markozalko - Czw Wrz 23, 2010 20:50

Panowie mam znowu pytanie. Ponieważ mój post został zamknięty pisze tu. Dziś u mnie było 4,5 stopnia. Teoretycznie powinno się załączyć webasto. Myślałem że silnik nagrzeje się szybciej ale niestety dojechałem do pracy 5km i miałem połowę prawidłowej temp. silnika. Czyżby nie działało?? Jak to sprawdzić też, czy wystarczy że dotknę po jakimś czasie chodzenia silnika tej rurki od webasto i jak bedzie ciepła to ok? I jeszcze jedno wiele razy słyszałem i to nawet jak było dużo cieplej po wyłączeniu silnika jakies śmieszne dźwięki z nawiewu jakby coś kończyło pracę albo co. Czy to praca webasto? Ale przy temp. np. 20 stopni chyb anie?
kris-tofer - Czw Wrz 23, 2010 23:32

markozalko, przeczytaj post od początku, a dowiesz się wszystkiego :>
apples - Pią Wrz 24, 2010 09:56

markozalko, czytaj Webasto http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750 :wink:
markozalko - Czw Paź 07, 2010 13:06

Sory koledzy ale czytając te posty o webasto nie znalazłem tej odpowiedzi. Ranki teraz sa zimne w okolicy 0 stopni i auto nie nagrzewa mi się wcale szybciej. Dziś sprawdziłem po przejechaniu 5km to webasto było ciepłe ale rurka od niego zimna. Czyli webasto nie działa?? Proszę o odpowiedź.
apples - Czw Paź 07, 2010 13:15

markozalko napisał/a:
Dziś sprawdziłem po przejechaniu 5km to webasto było ciepłe ale rurka od niego zimna. Czyli webasto nie działa??
Rurka, czyli rura wydechowa? Jeżeli tak to może nie pracować. Sprawdź czy chodzi po uruchomieniu silnika. Jeżeli pracuje to będzie delikatnie wyć. Uruchamia się ok 2min. po uruchomieniu silnika i pracuje dopóki nie dogrzeje układu.
VMatas - Czw Paź 07, 2010 13:20

Wygląda, że Webasto w ogóle nie odpala. Jeżeli czujnik temperatury jest sprawny to po włączeniu zapłonu Webasto powinno startować i z rury wydechowej powinno wiać ciepłymi spalinami. Jak nie, to trzeba czytać tematy podane przez apples i szukać przyczyny. Ewentualnie wtedy pytać, podając więcej informacji, bo teraz nawet nie wiemy, którą rurkę dotykałeś.. :mrgreen:

P.S. Samo Webasto będzie ciepłe od płynu chłodzącego, zagrzanego przez silnik. Może czujnik temperatury powietrza od Webasto jest po prostu troszkę walnięty? Na przykład mój robi zwarcie dopiero przy temperaturze minusowej, tak na oko to gdzieś -8 stopni.

seyfer - Czw Paź 07, 2010 13:32

ja u siebie na krótko sprawdziłem to zaczeło wyć a poźniej coś jakby zasysał paliwo ale dymek żaden nie leciał. :/
VMatas - Czw Paź 07, 2010 13:34

Jak Webasto jest w porządku to dymu i nie za bardzo doświadczysz. Dopiero w zimie par pójdzie przy mrozach :mrgreen:
seyfer - Czw Paź 07, 2010 13:47

temu też czekam na mrozy, żeby je sprawdzić w terenie :P
kris-tofer - Czw Paź 07, 2010 13:58

markozalko, z tego co piszesz wnioskuję, że nie działa, a websto nagrzało się od silnika który złapał już jakąś temperaturę. Działające webasto po uruchomieniu silnika chodzi jak suszarka do włosów, z rury wydechowej webasta zaraz przy lewym przednim kole wydobywają się gorące spaliny, a po wyłączeniu silnika webasto jeszcze chwilę działa.
markozalko - Czw Paź 07, 2010 14:42

jak najbardziej sprawdzałem tę czarną rurką nad webasto co jest. Czyli kolejna rzecz nie działa. Nie słysze jakby jakaś suszarka chodziła od niego ani dymu nie ma. Pal go licho nie mam nerw żeby to naprawiać. Najgorzej jak latasz po mechanikach a oni sami pojęcia ne mają. Przerąbane mam bo na krótkich odcinkach głównie jeżdżę i będzie wiecznie niedogrzany. Ale czasem go w trasie przepalę i bedzie git.
VMatas - Czw Paź 07, 2010 14:56

Wnioskuję z tej górnej rurki, że Webasto jest typu 98570B – sprawdź na kartce z przodu webasto. Podajesz ziemię na pin 3 (TYLKO dla typu 98570B, pin musi być wolny) i musi startować. Silnik nie musi być odpalony – powinno startować niezależnie.
markozalko - Czw Paź 07, 2010 15:06

A co znaczy podaję ziemię?? Ja nie mam zielonego pojęcia. To znaczy ż emoże te webasto działać tylko tzreba coś zrobić??
kris-tofer - Czw Paź 07, 2010 15:09

markozalko, Vmatasowi chodziło pewnie o podanie minusa z akumulatora :D
markozalko - Czw Paź 07, 2010 15:12

Z tego co patrzyłem teraz to jest tam numer identyfikacyjny taki 66232C

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 15:12 ]
No widzisz jak człowiek pojęcia nie ma o niczym :)

VMatas - Czw Paź 07, 2010 15:17

markozalko napisał/a:
A co znaczy podaję ziemię??


Jak nie masz pojęcia, co to jest ziemia, to lepiej sam nic nie próbuj, a polec to jakiemuś elektrykowi, bo może powstać jeszcze większy problem. Ale musisz być pewny jaki typ Webasto masz. Najlepiej umieść tutaj zdjęcia etykiety Webasto, to my zidentyfikujemy.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 15:16 ]
markozalko napisał/a:
Z tego co patrzyłem teraz to jest tam numer identyfikacyjny taki 66232C


Jeżeli 66232C, to na pin 1 trzeba podać +12V. Powtarzam jednak – polec to sprawdzanie elektrykowi, bo możesz narobić sobie problemów. W końcu nie wszyscy muszą znać sie na elektryce i elektronice.

[ Dodano: Czw Paź 07, 2010 15:17 ]
Diagnozowanie usterek Webasto nie mając możliwości tego zrobić komputerem. Jak coś to użyć serwisu Google.

Kod:
About 98570B model (can be slightly different with the 66232 C)

The use of a timer can help you to find out what is wrong with your FBH.

Engine stopped.

At first, reset the system by disconnecting - reconnecting the 2 pins plug.
No fan noise must append otherwise PCB problems.

Then, override the 5 C degrees limit by doing this:
 

Connect pin 3 to earth and simultaneously start the timer (pin 3 to +batt on 66232C)
Listen and note the time when the fan stops.

-If 2 minutes and 7 seconds, then:
Fuel pump or circulating pump or low battery;
But more very likely PCB problems.


-If 4 minutes and 5 seconds, (3 sec break at 2 min),
The glow plug resistor is too high, error, no ignition.


-If 4 minutes and 40 seconds, (3 sec break at 2 min)
Ignition on, but flame detector error and stop.

markozalko - Pią Paź 08, 2010 11:12

Słuchajcie co to może być. Jak wyłączam silnik to przez jakieś 5 sekund dziwne dźwięki dochodzą ze środkowych nawiewów. Jakby jakaś pompka albo coś się przeładowywało. Dziś rano zauważyłem też to jak tylko kluczyk przekręciłem w stacyjce żeby świece podgrzać. Co to może być?? Wcześniej jak było lato czasami mi się to zdarzało a teraz to chyba za każdym razem.
apples - Pią Paź 08, 2010 11:18

markozalko napisał/a:
Słuchajcie co to może być. Jak wyłączam silnik to przez jakieś 5 sekund dziwne dźwięki dochodzą ze środkowych nawiewów. Jakby jakaś pompka albo coś się przeładowywało. Dziś rano zauważyłem też to jak tylko kluczyk przekręciłem w stacyjce żeby świece podgrzać. Co to może być?? Wcześniej jak było lato czasami mi się to zdarzało a teraz to chyba za każdym razem.
Nie rób bałaganu w temacie. :wink: Tu masz o nawiewach, ogrzewaniu i usterkach http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750

EDIT

markozalko napisał/a:
dzięki i przepraszam nie zauważyłem tego
:wink:


Szukaj o sterowaniu klapek.

markozalko - Pią Paź 08, 2010 11:24

dzięki i przepraszam nie zauważyłem tego
VMatas - Sob Paź 09, 2010 13:34

Moje Webasto dzisiaj już elegancko udaje odrzutowiec - wystarczyło wyczyścić komorę spalania.
Część dziurek dostępu powietrza było zakryte sadzą. Jeżeli komuś Webasto zaczyna delikatnie dymić to znak że jest sadza w komorze spalania i zaczyna brakować powietrza - moje trochę dymiło, jednak rozgrzewało się, a po 4 minutach i 50 sekundach totalnie wyłączało się.

apples - Sob Paź 09, 2010 14:19

VMatas napisał/a:
wystarczyło wyczyścić komorę spalania.
Mówiłem. :wink: Już chciałeś drugie kupować. :smile:
VMatas - Sob Paź 09, 2010 16:37

Ha :grin: Jeżeli być dokładnym , to najpierw chciałem rozebrać i posprawdzać, a dopiero potem kupować :wink:
apples - Sob Paź 09, 2010 19:03

VMatas napisał/a:
Ha Jeżeli być dokładnym , to najpierw chciałem rozebrać i posprawdzać, a dopiero potem kupować
:wink:
VMatas - Sob Paź 09, 2010 19:23

Nie dodałem że rozbierając Webasto nie warto zdejmować lewej pokrywy od wiatraczka. Jeżeli wiatraczek działa to nic to nie daje, a strasznie ciężko się zdejmuje i łatwo jest połamać zaczepy. Co i zrobiłem :mrgreen: :oops:
I jeszcze - takiej świecy żarowej ni na eBay, ni na Allegro nie widać - sprawdziłem z ciekawości. Zostaje tylko nowa komora spalania razem że świeca lub używka..ale obeszło się :grin:
Może jednak komuś trafiła się taka świeca osobno od komory? Warto byłoby wiedzieć na przyszłość. Moja świeca ma opór ok. 0.3 Oma jeżeli ktoś potrzebuje takiej informacji, i ładnie czerwono świeci jak sprawdzałem (ok 2 sekund)

Rowan - Nie Paź 10, 2010 20:28

A moje Webasto umarło w tym roku :/ O ile przez dwie zimy chodziło elegancko, to teraz temperatura spadała już poniżej 0* i Webasto się wogóle nie odezwało. Co radzicie na początek sprawdzić? Bo silnik CDT jak nie od dziś i ja i wszyscy wiedzą dłuuuugo się nagrzewa... :razz:
apples - Nie Paź 10, 2010 20:36

Rowan napisał/a:
Co radzicie na początek sprawdzić?
Sprawdź czy odpali na krótko. Potem bym wyciągnął i wyczyścił jak VMAtas. Jeżeli nie odpali na krótko to możesz podjechać gdzieś na tester webasto.
seyfer - Nie Paź 10, 2010 22:04

mnie dzisiaj R zaskoczył z czasem jakim potrzebował do nagrzania właśnie :) niespełna 3km i solidnie ciepłe powietrze dmuchało - wreszcie nie będę zębami zgrzytać w drodze na uczelnie :razz:

[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 22:04 ]
Rowan, co do sprawdzenia to tak jak apples radzi. Najpierw na krótko podłączyć i sprawdzić czy wentylator zakręci

VMatas - Pon Paź 11, 2010 07:47

Rowan napisał/a:
A moje Webasto umarło w tym roku :/


Bezpiecznik F8 pod maska cały? Jak cały, to może czujnik temperatury walnięty/druciki przetarte? W zależności od typu Webasto sprawdź na „krotko”, żeby było więcej informacji.

ZiGi - Pon Paź 11, 2010 10:18
Temat postu: [R75 2.0 CDT '02] - Webasto dymi mocno, czuć w środku auta
Ponieważ tematów o Webasto jest mnóstwo nie będę zakładał kolejnego bo to nie ma sensu.

Mam do Was moi mili pytanie, bo nie wiem czy tak powinno być.

W moim R75 Webasto włącza się już od 6.0°C no ale to w sumie nie musi być czymś nadzwyczajnym.
Niestety pojawia się problem z Webastem bo po chwili pracy zaczyna dymić dosyć mocno i podczas jazdy zostawiam za sobą chmurę dymu właśnie z Webasto. Gdy się zatrzymam to wentylacja zaciąga mi ten dym do wnętrza i po chwili można udusić się w samochodzie.
Nie wiem od czego zacząć na początek aby poprawić pracę tego urządzenia. Na chwilę obecną wyciągnąłem bezpiecznik F8 bo trochę wstyd jechać i zostawiać za sobą chmurę dymu a poza tym wolałbym nie wdychać spalin z webasto.
W tym roku Webasto odpaliło mi się już chyba z 6-7 razy i za każdym razem tak samo dymi, a dodam jeszcze że na postoju po tym jak wyłączy się webasto widzę, że z rury wydechowej webasto kapie jakiś taki rdzawo-brązowy płyn.

To jak odpala się moje Webasto pokazane jest na filmiku który wrzuciłem na YT.
Webasto R75 - dymi

Mój model Webasto 98570B

Macie jakieś pomysły, dobre rady :?:

kris-tofer - Pon Paź 11, 2010 10:37

ZiGi, rozebrać i wyczyścić komorę spalania
ZiGi - Pon Paź 11, 2010 14:36

kris-tofer napisał/a:
ZiGi, rozebrać i wyczyścić komorę spalania


No oki, a gdyby jeszcze tak bardziej łopatologicznie ktoś mógł pokazać na fotce, co trzeba odkręcić w Webasto i co wyczyścić. :oops:

Czy trzeba wyjąć całe Webasto czy wystarczy np tylko odkręcić dekiel z góry przedmuchać sprężonym powietrzem itp :?:

apples - Pon Paź 11, 2010 15:01

VMatas może wrzuci zdjęcia. :wink:
VMatas - Pon Paź 11, 2010 15:10

Wieczorem :grin:

Tutaj :mrgreen:

Strony 201-203 i 904.

Zdjęcia wrzucę wieczorem na Picasę.

ZiGi - Pon Paź 11, 2010 15:19

No to czekam na podpowiedź :)
Dziadek - Pon Paź 11, 2010 16:27

Zigi,zanim dostaniesz fotki,mogę cię zapewnić,że robota jest prosta-robiłem to w lato.Musisz jednak je wyciągnąć,więc przygotuj sobie pół litra płynu,bo napewno ci wyleci przy demontażu.Po za tym, jakieś piwko dla kurażu i spokojnie możesz czyścić komorę.U mnie to nic nie dało,więc jutro jadę na diagnostykę do Piekar Śląskich.
VMatas - Pon Paź 11, 2010 16:59

No tak jak apples mnie podstawił, tu musiałem zabrać się za dodanie zdjęć do Picasy: http://picasaweb.google.c...CNeF9_PohM-SGg# :mrgreen: Sprawa jest bardzo prosta, tak jak pisze dziadek. Zdjęć wyciągania samego webasta nie mam - ale jak ktoś już z tym nie poradzi to nawet nie warto zabierać się za tą robotę :mrgreen:

I jeszcze raz powtarzam - ostrożnie z tą niby jak siateczką (nie wiem jak to nazwać). Sadza będzie przed nią na ściankach - tam i czyścic - tam są otwory dla dostępu powietrza i będą zabite.

Nie zapomnieć przestudiować opis, link do którego podałem postem wyżej.

ZiGi - Pon Paź 11, 2010 17:31

No to już wiem co będę robił w weekend :)
Dziadek - Pon Paź 11, 2010 19:05

Jednego,ponoć nie da się zrobić: sprawdzić świeczkę. Z tego,co czytałem rok temu,to spełnia ona jeszcze inne funkcje oprócz podgrzania paliwa,dlatego sama oporność to nie wszystko. Ja swoją,co prawda,podłączyłem na chwilę,ale była tylko gorąca. Na T4 wyszedł błąd świecy,zobaczę co powiedzą mi jutro.
Klaun_Szyderca - Wto Paź 12, 2010 09:07

Panowie, a ja mam taki problem, że wymieniłem webasto na inne używane (działające), ale dziwne w tym sensie, że aktywowane minusem. Dzisiaj wsiadam do auta, a silnik ciepły - na połowie skali. Webasto załączyło sie na wyłaczonym zapłonie cholera i tak sobie chodziło nad ranem... Co radzicie?

Pozdrawiam.

P.S. Jeśli uznacie, że to sprawa na nowy osobny temat to przenieście to gdzie indziej.

VMatas - Wto Paź 12, 2010 11:45

Tylko cieszyć się że dobrze chodzi:) Tak i ma być – jak temperatura na zewnątrz jest mniej +5 stopni, Webasto musi włączyć się automatycznie. Jeżeli jest sterowane minusem, to masz typ 98570B.

Poprawiam się. Nie zauważyłem że silnik nie był odpalony. Wnioskowałbym, że masz zwarcie na czujniku temperatury zewnętrznej lub w kabelku. Tak jak jest sterowane minusem, wystarczy że drucik idący od czujnika do webasto będzie miał kontakt z masą.

Jeszcze:
Klaun_Szyderca napisał/a:
Panowie, a ja mam taki problem, że wymieniłem webasto na inne używane (działające), ale dziwne w tym sensie, że aktywowane minusem.

A jeszcze jedna myśl dotycząca tego pytania – zmieniałeś w instalacji cos, czy tylko po prostu wymieniłeś webasto na inny typ? Wydaje się mi, że jeżeli nic nie zmieniałeś to może tak pracować – póki silnik nie odpalony że strony ECM masz przekaźnik nie przełączony i jest na wyjściu minus, temperatura spada, czujnik włączony pomiędzy ECM i Webasto robi zwarcie(bo tylko taką funkcję spełnia), minus trafia na Webasto i masz odpalone :) Ale nie jestem 100% pewny że tak to u ciebie pracuje – tylko domyślam się.
Najpierw podaj szczegóły jak to podłączyłeś.


[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 11:45 ]
Dziadek napisał/a:
Jednego,ponoć nie da się zrobić: sprawdzić świeczkę.


Fakt - sprawdzić świeczkę nie jest prosto, bo ona razem spełnia funkcje czujnika płomienia. Trudność sprawdzenia jest w tym, że rezystancja dobrej świecy ma być z przedziału 0,3 - 0,34 Oma. Takiego oporu nie jesteśmy w stanie dokładnie zmierzyć zwykłymi miernikami, a to powoduje że nie możemy zdiagnozować. Inny opór świecy da błędny sygnał w trybie czujnika płomienia. Moja świeca ma ok. 0,3 Oma i jest w porządku. Diagnostyka też mi wskazywała na świecę, jednak wystarczyło wyczyścić palnik.

kerbi - Wto Paź 12, 2010 13:05

Witam, U mnie jak tamtej zimy nie chodziło teraz za każdym razem słychać pracę wentylatorka. Proszę powiedzcie mi tylko czy przy wylocie z rurki przy kole to ma dmuchać letnim, ciepłym czy gorącym powietrzem. U mnie to czuć lekko ciepłe powietrze, czy u was jest tak samo?
VMatas - Wto Paź 12, 2010 13:44

Na samym początku letnie. Potem cieplejsze ma być. Ile stopni to zatrudniam się powiedzieć, nie mierzyłem, ale czuć ciepłem. A przechodzi w taki tryb jakbym mały odrzutowiec pracował – mam na myśli dźwięk? I się rozpędzał na obrotach powoli?
witgut - Wto Paź 12, 2010 16:34

Jeśli np. naplujesz na rurę wydechową z webasto to ślina powinna podskoczyć jak na rozgrzanej blasze ( raczej więcej niż 100 stopni)
VMatas - Nie Paź 17, 2010 20:23

Nareszcie dzisiaj podpiąłem Webasto pod kompa. Trochę ta zabawa zabrała czasu, bo laptop z pracy był jakiś durny i nijak nie chciał widzieć webasto. Jeszcze nigdy nie widziałem laptopa, który miałby 14 portów COM zajętych :roll: :shock: No ale teraz już wszystko śmiga jak trzeba i mogę robić sobie testy elementów webasto, włączać i wyłączać samo urządzenie - fajna zabawa. Najważniejsze, że w przyszłości diagnostyka już nie będzie mnie nic kosztować :mrgreen:
robo - Pon Paź 18, 2010 08:48

VMatas, a jaki interface używasz do podłączenia ? Rozumiem, że używasz do diagnostyki programu Thermo Test 2002 ? Webasto podpinasz bezpośrednio przez pin2 czy przez złącze diagnostyczne ODBII ?
apples - Pon Paź 18, 2010 08:53

VMatas napisał/a:
Najważniejsze, że w przyszłości diagnostyka już nie będzie mnie nic kosztować
Jak mi padnie to chyba też się skuszę na interfejs. Oby nie szybko. :smile:
VMatas - Pon Paź 18, 2010 08:57

Używam tego: http://cgi.ebay.co.uk/BMW...=item255de63b23 .Podpinam się bezpośrednio, bo oprogramowanie Webasto wymaga K-bus, a nie K-line.
robo - Pon Paź 18, 2010 12:13

VMatas, dzięki za informacje.
apples napisał/a:
VMatas napisał/a:
Najważniejsze, że w przyszłości diagnostyka już nie będzie mnie nic kosztować
Jak mi padnie to chyba też się skuszę na interfejs. Oby nie szybko. :smile:

No mi właśnie umarło :beczy:

VMatas - Pon Paź 18, 2010 12:28

A jak umarło? Objawy?
robo - Pon Paź 18, 2010 13:53

Nie odzywa się dmuchawa. Tym samym też nie odpala. Słychac tylko pompkę cieczy chłodzącej. Jeszcze kilka dni temu udało mi się webasto odpalić kontrolnie a teraz echo. Albo sama dmuchawa padła albo elektronika.
VMatas - Pon Paź 18, 2010 14:01

No to najpierw dmuchawę sprawdzić. Może wystarczy dostać się tylko do łącza i podąć + i – od akumulatora. Jak nie to uprzejmie donoszę, że ta pokrywka od dmuchawy bardzo ciężko się zdejmuje, a zaczepy łatwo lamią się :twisted: Jeżeli płytka sterownika to może być długa zabawa…
robo - Pon Paź 18, 2010 16:29

No niestety zaczepów nie połamię. Dmuchawa na krótko podpieta pod 12V działa. Czyli problem z płyka sterującą :engry:
VMatas - Pon Paź 18, 2010 17:02

Zajrzyj tutaj http://www.the75andztclub...hlight=end+saga ?
robo - Pon Paź 18, 2010 18:40

Wydłubałem sterownik ale niestety pokazane w linku rezystory wykazują odpowiednią oporność. Tak więc problem tkwi w innych elementach. Musze po prostu poszukać sprawnej płytki sterownika albo spawnego webasto :hm: Dzięki VMatas za pomoc :piwko:
VMatas - Pon Paź 18, 2010 20:27

Niestety z tymi sterownikami jest problem coś zdiagnozować. Jako przykład mam płytkę od kris-tofera - z programem diagnostycznym na wszystkich wyjściach są sygnały przy sprawdzaniu, a i tak nie działa jak trzeba :twisted:
ZiGi - Pon Paź 25, 2010 10:14

No i wreszcie w ten weekend (23.10.2010) wziąłem się za moje webasto. Rzeczywiście demontaż i rozkręcenie piecyka jest dziecinnie proste. To co znalazłem w środku przeszło moje najśmielsze oczekiwania.

Webasto po wyjęciu


Po rozpołowieniu





Komora spalania po wyjęciu palnika


Palnik


Zawartość komory spalania i palnika


Ogólnie te duże kawałki wyciągnąłem z palnika i to one skutecznie zastawiały dopływ powietrza. Teraz czekam aż się znów ochłodzi i zobaczę jaki będzie efekt bo "na krótko" nie chcę odpalać.

Dzięki VMatas za wrzucenie fotek i opisu rozjaśniło mi to dużo.

VMatas - Pon Paź 25, 2010 10:23

Wow.. moje tylko w samym palniku miało sadzy i to nie chciało odpalać. A tutaj to po prostu dziw jak jeszcze pracowało dopóki nie stanęło.. A jaki typ webasto masz ?
ZiGi - Pon Paź 25, 2010 11:51

Mój model Webasto 98570B, ono cały czas odpalało tylko, że mocno dymiło tak jak to na filmiku pokazałem. No i żeby nie męczyć piecyka wyciągnąłem bezpiecznik. No a teraz zobaczymy jak odpali jak się będzie zachowywało.

A z pośpiechu nie zrobiłem fotek po wyczyszczeniu piecyka i nie mogę pokazać jaka jest różnica w wyglądzie a była duża, bo oprócz skucia całego tego syfu w środku przedmuchałem całość sprężarką. 6 bar wystarczyło do oczyszczenia z drobinek sadzy :)

VMatas - Pon Paź 25, 2010 12:50

Ale nie musisz czekać. Jak dla 98570B , to dajesz masę na 3 pin i musi odpalić.
ZiGi - Pon Paź 25, 2010 13:14

No tak wyczytałem to w tym temacie, ale nie chce nic kombinować na krótko.
VMatas - Pon Paź 25, 2010 15:12

Mnie ciekawość zamęczyłaby na śmierć.. :mrgreen:
ZiGi - Wto Paź 26, 2010 08:42

A tak w sumie to nawet nie mam żadnego przewodu w Wawie, żeby podać minus z aku :P jutro ma być około 0°C z rana więc tak czy siak się samo sprawdzi :D

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 08:42 ]
Houston mamy problem, teraz Webasto mi się nie odpala :( na termometrze 3,5°C a tu tylko na chwilę załączył się wiatraczek i po chwili zobaczyłem troszkę białego dymku w rurce do zasysania powietrza :/
Jechałem chwilę jakieś 3-4km i niestety Webasto się nie załączyło (rura wydechowa jest zimna, choć webasto już trochę nagrzało się od silnika) :???:


Zastanawiam się czy przypadkiem nie zapowietrzyłem układu, a może pompka nie podaje tym razem paliwa, nie wiem?

kasjopea - Wto Paź 26, 2010 10:58

up
kris-tofer - Wto Paź 26, 2010 11:25

kasjopea napisał/a:
up
hmm to nie jest chyba nic merytorycznego w tym temacie???

ZiGi, może po prostu czegoś nie podłączyłeś, przy okazji czyszczenia komory spalania nie zapomniałeś wyciągnąć świecy żarowej? może skrobnąłeś ją czy ukruszyłeś śrubokrętem i lipa gotowa... a może po prostu nie podłączyłeś świecy żarowej do elektroniki?

VMatas - Wto Paź 26, 2010 11:27

Wygląda że w ogóle nie odpaliło.. Sprawdź według tej instrukcji:

FBH DIAGNOSTICS

-Engine cold and stopped

-At first, unplug then replug the power connector (or fuse F8) in order to reset the system.
-Connect permanently Pin 3 to earth. (To + batt in case of older model)
Simultaneously start a TIMER and listen when the fan stops

IF stop after 3 sec, restart 4 seconds later and finally stop at 2 minutes 7 sec;
The error generated may be caused by:

-Battery voltage lower than 10 volts
-Glow plug open or short circuit
-Circulation pump open or short circuit
-Fuel pomp open
-PCB defective

IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)

IF stop at 4 minutes 5 sec, Glow plug resistor too high (0,6 ohms for instance),

IF stop at 4 minutes 40 sec it is a ignition fault, (fuel pump priming fault)

ZiGi - Wto Paź 26, 2010 11:46

kris-tofer, przed czyszczeniem palnika wyjąłem świecę z palnika, a po złożeniu całości podłączyłem wszystkie przewody tak jak były (w sumie nie da się inaczej bo wtyczki nie pasują inaczej) pod środkową pokrywką są trzy wtyczki i dwie poza nią, wszystko podłączone.

Spróbuję jeszcze na krótko tak jak w instrukcji od VMatas.

kasjopea - Wto Paź 26, 2010 11:58

kris-tofer napisał/a:
Cytat:
kasjopea napisał/a:
up

hmm to nie jest chyba nic merytorycznego w tym temacie???


kris-tofer, wprawdzie to nie Twoja sprawa, jak również nie muszę Ci się tłumaczyć, ale jednak wyjaśnię: podbiłam temat dla kolegi ZiGi, ponieważ zobaczyłam, że ma problem, a temat spadł gdzieś tam już na drugą stronę usterek.

Natomiast jeśli Ty masz jakiś problem w związku z moją osobą lub tym co robię, to pisz na pw i nie zaśmiecaj tematów swoimi uwagami na niskim poziomie.

kris-tofer - Wto Paź 26, 2010 12:13

kasjopea, śmieszne jest to co mówisz, temat jest mój, ja go śledzę i kolega VMatas, więc zbędna jest tu nadgorliwość, troluj w innym temacie, tu nie potrzeba.

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 12:13 ]
ZiGi, ja kupiłem niedawno takie webasto jak Ty masz, taki sam model i miałem na odwrót, z powodu syfu w środku nie działała mi świeca żarowa, po przeczyszczeniu działa. Może jakiś błąd przblokował świeczkę..

kasjopea - Wto Paź 26, 2010 12:25

Śmieszne jest jedynie to, że po kolejnym poście ja swoje "up" wykasowałabym i temat ładnie toczyłby się do przodu. Ale Ty musiałeś się przyczepić i teraz ma miejsce ta nie prowadząca do niczego dyskusja.
kris-tofer - Wto Paź 26, 2010 12:27

japa!
Brt - Wto Paź 26, 2010 13:15

Na własne życzenie za powyższe warn o wadze 2.
ZiGi - Wto Paź 26, 2010 16:24

VMatas, dzięki za instrukcję niestety w moim przypadku nie ma opcji FAN start :(
Słychać tylko ciche buczenie, tak jakby pompka re-cyrkulacyjna się załączała i to wszystko co słychać, czuć też delikatne wibracje gdy dotknę Webasto.
W weekend jeszcze raz wyciągnę webasto rozbiorę i zobaczę co się dzieje.
W sumie do wentylatora nie zaglądałem więc nie mogłem nic w nim zepsuć, no ale fakt faktem nie załącza się i już, a rano na chwilę wystartował.

VMatas - Wto Paź 26, 2010 22:01

Może coś wpadło do wiatraczka i jest zablokowany? Musisz rozebrać - bez powietrza webasto i nie może odpalić…
Już pisałem, że osłona wiatraczka strasznie ciężko się zdejmuje i łatwo można połamać zaczepy - uważaj na nie.

robo - Sro Paź 27, 2010 08:22

ZiGi, sprawdź wiatraczek na krotko. Odłącz zasilanie wiatraczka od płytki sterownika i podaj 12V. Mój na krótko działa. Niestety sterownik nie uruchamia go nawet przez program diagnostyczny. Tak więc najprawdopodobniej sterownik padł.
ZiGi - Wto Lis 09, 2010 08:43

VMatas, robo, dzięki za podpowiedzi zerknę na to dziś, w sumie osłona jest dostępna z góry więc na spokojnie podważę wszystkie zaczepy i delikatnie ściągnę.
Zastanawia mnie tylko to, że wczoraj rano wiatrak wystartował i się wyłączył i już się nie włącza.
No ale może coś zaciągnął do środka i się zablokował i stąd to ciche buczenie słychać (mam nadzieję).

[ Dodano: Sro Paź 27, 2010 16:20 ]
A jeszcze jedno lamerskie pytanie, który przewód od wiatraczka to "+" brązowy czy fioletowy? :oops:

Czy może nie ma to znaczenia bo najwyżej wiatrak ruszy w przeciwną stronę?
A może jest tam jakaś dioda która wymusza podłączenie prawidłowo?

[ Dodano: Wto Lis 09, 2010 08:43 ]
W ten weekend znów zajrzałem do Webasto, jak się okazało wiatraczek od webasto opuścił się na trzpieniu i opierał o obudowę no i nie chciał kręcić.



Po podniesieniu minimalnie do góry i podłączeniu pod aku działa. :mrgreen:
Postanowiłem zatem złożyć w całość webasto i odpalić na krótko.
Przy pierwszych próbach jakoś nie widziałem efektów, no ale teraz wiem dlaczego. :razz:
Wszystko przez fakt, że za krótko podawałem minus na PIN3.
A w opisie od Vmatas wyraźnie napisane:
VMatas napisał/a:
Connect permanently Pin 3 to earth.

Gdy podłączyłem na stałe to przez pierwsze 30s wiatrak chodził na pełnych obrotach, potem zwolnił i zacząłem słyszeć jak pompka podaje paliwo (tak jakby zastrzykami) po chwili usłyszałem jak w piecyku zaczyna lekko huczeć no i wiatraczek webasto zaczął wchodzić na wyższe obroty a w piecyku było słychać już mały startujący odrzutowiec. Po chwili Webasto było gorące i co najważniejsze nie dymi mi teraz tak na biało jak wcześniej, widać normalne spaliny (robiłem to na dużej hali).

Co ważne na przyszłość, teraz wiem że nie muszę ściągać pokrywy wiatraczka żeby go np lekko podnieść gdyby znów się opuścił, od dołu jest taka mała gumowa zaślepka wystarczy ją wyjąć i np śrubokrętem wcisnąć końcówkę trzpienia i sprawa załatwiona.

stazaj88 - Sro Sty 12, 2011 23:57

Witam
Podepnę się pod temat. Webasto w moim roverku nie pracuje - Po odpaleniu auta przepala się bezpiecznik F8 . Jaka może byc przyczyna ? Od czego zacząc ? :bezradny:

VMatas - Czw Sty 13, 2011 07:42

Odpiąć 6 kontaktowe łącze od Webasto i sprawdzić czy się przepali. Jeżeli nie, to przyczyna może być pompka paliwa – 6 pin. Wtedy trzeba sprawdzić przewód lub pompę paliwa. Jeżeli nadal przepala się, to zdejmujemy środkowa wąską pokrywkę i odpinamy łącze pompy cieczy, dmuchawy i świecy żarowej. Jeżeli nadal będzie przepalać się, to złe wiadomości – przyczyną jest sam sterownik.
thorgalxxx - Sob Paź 15, 2011 16:38

Witam

Z racji tego, że zrobiło się zimno wziąłem się za webasto. Niestety w moim pompka nie podaje paliwa. Po długich poszukiwaniach w końcu ją znalazłem z pomocą RAVE oczywiście, ale nie wiem jak ja wykręcić, i nie wiem jakie napięcia na nią podać. Byłbym wdzięczny za info.

VMatas - Sob Paź 15, 2011 20:28

Pompka zasila się impulsami +12V. Odepnij 6-pinową kostkę od pieca i na 6 pin impulsami podawaj +12V od akumulatora. Przy tylnym prawym kole musisz słyszeć cykanie. Jeżeli podasz +12V na stale pompka nie będzie działać! Co do wymontowania to nie myślę że to jakaś skomplikowana sprawa - sam tego nie robiłem, ale RAVE pewnie Ci pomoże.
Pieta - Sob Paź 15, 2011 20:32

Pompka jest zasilana napięciem 12V ale impulsowo.
W pompce jest element elektromagnetyczny, który dozuje paliwo impulsowo.
Piec wysyła impulsy do pompki z pin6.
http://www.nomadic-one.co...al_alternatives

Pompka teoretycznie jest nierozbieralna, ale ludzie ją rozkręcają. Często wyczyszczenie jej w środku daje jej drugie życie.

maryba - Sob Paź 15, 2011 21:01

VMatas napisał/a:
Pompka zasila się impulsami +12V. Odepnij 6-pinową kostkę od pieca i na 6 pin impulsami podawaj +12V od akumulatora. Przy tylnym prawym kole musisz słyszeć cykanie. Jeżeli podasz +12V na stale pompka nie będzie działać! Co do wymontowania to nie myślę że to jakaś skomplikowana sprawa - sam tego nie robiłem, ale RAVE pewnie Ci pomoże.



Bosze... czemu ja Cie w Łodzi nei zlukałem ;) - mam założone webasto od kwietania ale na dobrą sprawę nie wiem czy działa bo nie było temp poniżej 5 stopnie ... -- a ty mogłeś to sprawdzić OT TAK

eh...

VMatas - Sob Paź 15, 2011 21:27

He he:) Nawet miałem kompa z oprogramowaniem i kabelek dla sprawdzania webasto :D Moje dzisiaj już odpaliło - tutaj w Wilnie rano miałem -1C :O
thorgalxxx - Nie Paź 16, 2011 14:23

Dzięki za info. Faktycznie nie wygląda na skomplikowaną, ale to okaże się jutro.

[ Dodano: Nie Paź 16, 2011 14:23 ]
Sprawdziłem na 6 pinie pompka nie cyka, ale włącza się jeszcze pompa wodna. Tak ma być???

VMatas - Nie Paź 16, 2011 14:46

Ciekawie? Robiłeś mam nadzieje przy odłączonym łączu od webasto? Ale i tak dziwnie - bo pompka wodna nie ma połączenia na tym łączu w ogolę. Może źle odliczyłeś piny czasami, no ale są ponumerowane.. Przewód miał być różowo-brązowy.
thorgalxxx - Nie Paź 16, 2011 15:11

Pompka zdemontowana i ładnie sika. Na 6 pinie jest różowo brązowy kabel tak jak piszesz, na 2 biało czerwony, a na jedynce szaro zielony czyli wszystko gra. Nadal jak podaję + na 6 to załącza się pompka wodna a paliwowa cisza.
VMatas - Nie Paź 16, 2011 15:47

Pisze jeszcze raz - nie rob tego przy PODŁĄCZONEJ kostce do pieca! Może nie wyraźnie przedtem napisałem - ale ja jako elektronik automatycznie zakładam że eksperymenty zawsze się robi przy odpiętej kostce :)

Jeżeli pompka cyka, to wypadałoby jeszcze przewód sprawdzić miernikiem. Pewnie będzie dobry - no ale sprawdzenie nie boli. Dalej zamontować pompkę na miejsce i postępować według wskazówek, które znajdziesz w artykułach poniżej:
http://www.roverki.pl/com...ie-webasto.html
http://www.roverki.pl/com...bic-samemu.html

Jest możliwość, że jeżeli nie działa pompka paliwa, to pod białą masą na płytce będą rezystory skorodowane. Musisz ją usunąć , zmierzyć ich wartości i porównać z napisami. U ciebie właśnie 98570B, wiec możliwość jest duża.

thorgalxxx - Nie Paź 16, 2011 15:50

Mówimy o kostce zasilającej + i - ?? ?
VMatas - Nie Paź 16, 2011 15:56

Mówimy o 6-pinowej - ma być odłączona przy podłączeniu +12V na 6 pin. Zobacz post przedtem - edytowałem go. Obrazek dla sprawdzania rezystorów : http://rovermg1.free.fr/r...g92bR3csgOk.jpg

Hmm, a może mam tak rozumieć - jak podłączasz kostkę zasilania to zaczyna wiatrak huczeć?? Jeżeli to się dzieje przy odłączonej kostce 6-pinowej to wielka możliwość że płytka jest uwalona… :(

thorgalxxx - Wto Paź 18, 2011 20:34

No naturalnie, że zapinam + przy odłączonej kostce. Zresztą nie widziałem innej opcji. Na załączonej kostce nic się nie dzieje. Przy temp. mniejszej niż 5 stopni piecyk ładnie startuje, zresztą na krótko też ( - na pin 3). Ale niestety nie podaje paliwa. Skołuję miernik i sprawdzę czy na kostce przy pompce jest napięcie. Niedawno wymieniałem sprzęgło. Może mechaniory coś urwali.

[ Dodano: Wto Paź 18, 2011 20:34 ]
I niestety nie ma napięcia na kostce :???: Jeszcze chciałbym sprawdzić kable po drodze, zanim dobiorę się do płytki ( na którymś z forum pisali, żeby nie otwierać bez potrzeby). Jest jakaś opcja sprawdzenia okablowania???

maryba - Wto Paź 18, 2011 21:18

VMatas napisał/a:
He he:) Nawet miałem kompa z oprogramowaniem i kabelek dla sprawdzania webasto :D Moje dzisiaj już odpaliło - tutaj w Wilnie rano miałem -1C :O



nie daruje sobie :głupek2: :głupek2: :głupek2:

moje teraz szumi od rana ..chyba wyłacza sie ponizej 5 minut ..ale nie mam kiedy sprawdzic bo rano z dzieciakami do szkoły , może sobota..

a kiedy bedziesz w Polsce :) - następny zlot?

VMatas - Wto Paź 18, 2011 21:41

Następny zlot to na pewno:):) A tak najbliżej to będę w Polsce na święta. Ale Wawę zwykle staram się omijać, no chyba że przejeżdżam w niedzielę :) Proponuje wybrać się na wycieczkę do Wilna:)
maryba - Sob Paź 22, 2011 15:15

hmm. .no to też jest opcja :) , albo następny zlot w WIlLNIE :)

[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 15:15 ]
hmm. .no to też jest opcja :) , albo następny zlot w WIlLNIE :)


Poczytałem troche ... i mam kilka dodatkowych pytań - gdzie szukać problemu

Teraz mam tak ze odpalam silnik i szum trwa około 1min 58 sek. leci chłodne powietrze potem piecyk sie wyłącza - jak w kwietniu montowałem to podając impulsowo napięcie na pompkę ropa zaczeła dopływać

w opisie :




VMatas napisał/a:
Wygląda że w ogóle nie odpaliło.. Sprawdź według tej instrukcji:

FBH DIAGNOSTICS

-Engine cold and stopped

-At first, unplug then replug the power connector (or fuse F8) in order to reset the system.
-Connect permanently Pin 3 to earth. (To + batt in case of older model)
Simultaneously start a TIMER and listen when the fan stops

IF stop after 3 sec, restart 4 seconds later and finally stop at 2 minutes 7 sec;
The error generated may be caused by:

-Battery voltage lower than 10 volts
-Glow plug open or short circuit
-Circulation pump open or short circuit
-Fuel pomp open
-PCB defective

IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)

IF stop at 4 minutes 5 sec, Glow plug resistor too high (0,6 ohms for instance),

IF stop at 4 minutes 40 sec it is a ignition fault, (fuel pump priming fault)


wygląda ze mam uszkodzoną świecę żarową ?

IF stop after more than 2 minutes 10 sec, then
PCB and all devices are good (except doubtful glow plug)
chyba ze przeczyszczenie pomoze?

VMatas - Sob Paź 22, 2011 19:06

Cały czas leci tylko zimne? Oj nie dobrze.. płytka lub świeca.
maryba - Sob Paź 22, 2011 19:25

zobaczymy co będzie po czyszceniu .... moze odpali
VMatas - Sob Paź 22, 2011 20:10

Nie chcę zasmucić, ale jeżeli dotychczas leciało tylko chłodne powietrze to blado to widzę. Jak będziesz rozbierał sprawdź świecę podłączając ją do akumulatora na chwilę. Jeżeli będzie żarzyć się to przyczyny trzeba będzie szukać w płytce…
maryba - Sob Paź 22, 2011 20:19

OK , dzięki za porady - w sobotę mam nadziejęze uda sie powalczyć .
gl1200 - Nie Paź 23, 2011 11:01

Witam.mam pytanie czy podając + na pin 1 na pinie 6 powinno pokazac się napięcie?
Bo u mnie nic nie ma na nim i wygląda na to że pompka nie podaje paliwa.Sprawdzając na krótko po 2 min i 4 sek węntylator sie wyłancza i podczas testu wogóle nie słychac pompki.

kosiacki - Nie Paź 23, 2011 11:38

Myślę że wpisuję się w niewłaściwym miejscu ale niech tam ,patrząc na nie działające webasto i przy okazji bo od czasu kupna nie wymieniałem filtra kabinowego szukając metody dostępu do niego znalazłem coś czego nie znam polewej stronie jest filtr kabinowy a po prawej od strony kierowcy po zdjęciu obudowy plastikowej zobaczyłem silniczek iodkręcany wlew jeśli ktoś mi może wytłumaczyc co to jest to bardzo proszę ponieważ nikt nie odpowiada to doszedłem sam,zmieniłem kilka samochodów ale takiego cudownego zbiornika płynu hamulcowego w życiu nie widziałem
longer86 - Nie Paź 23, 2011 13:11

ja dla pewności zapytam jak już temat o Webasto, a zima idzie. Piecyk TT 66232C czyli standardowy.
Z rzeczy sprawdzonych:
- pompka wody działa po podłączeniu na krótko,
- wentylator w obudowie webasto podłączony na krótko działa,
- świeca podłaczona do akumulatora zaczyna dymić więc grzeje,
- pompka paliwa, podawane impulsy na pin 6, z wężyka kapie ropa.

po podłączeniu kostki zasilającej 2 pin, działa przez chwilę wentylator webasto (uwalony sterownik?)

zrobiony test na pin 1 (przy zgaszonym silniku) podany na stałem + z aku. działa pompka wody, co jakiś czas włącza się wentylator, pompka paliwa nie podaje, piec nie odpala :cry:

Czy to wszystko wskazuje na uszkodzony sterownik?

VMatas - Nie Paź 23, 2011 13:53

Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.
Dzisiaj w swoim wymieniłem pompkę cieczy - zdechła. Przy testowaniu temperatura za kilkanaście sekund podskakiwała do 100C :)

longer86 - Nie Paź 23, 2011 14:33

VMatas napisał/a:
Trudno jest powiedzieć z tego co opisałeś jak to się włącza.. Spróbuj zmierzyć czasy jak w tym tekście po angielsku - może można będzie coś wywnioskować. Jeżeli nie to czeka cię połączenie do kompa - jeżeli w pobliżu jest jakiś serwis TIR'ów to na pewno u nich będzie czym zrobić test.


może popełniłem gdzieś błąd... pytanie bo tego w sumie nie wiem kluczyk na zapłon w czasie testu webasto czy nie ma to znaczenia??? a serwis webasto jest niedaleko ale wołają 100 za samą diagnostykę

VMatas - Nie Paź 23, 2011 15:42

Kluczyk nie ma znaczenia, ale lepiej zapłon wyłączony na przypadek jeżeli webasto coś zakłóci na K-bus. Jak masz 66232C to podajesz na 1 pin +12V od akumulatora i mierzysz czasy, kiedy co się dzieje. Silnik nie może być gorący, żeby czasy byli prawidłowe. I jeżeli piec popracuje, a masz zamiar coś powtórzyć, to też trzeba poczekać póki piec wystygnie.
thorgalxxx - Wto Lis 01, 2011 11:24

W końcu znalazłem czas na dobranie się do płytki. I niestety jest spalona. Kuzyn jest u angoli to może coś wynajdzie. Na razie webasto is death :cry:

I chyba najlepiej zacząć sprawdzanie webasto od stanu płytki. Zaoszczędzi to czasu i nerwów.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

maryba - Wto Lis 01, 2011 21:45

thorgalxxx napisał/a:
W końcu znalazłem czas na dobranie się do płytki. I niestety jest spalona. Kuzyn jest u angoli to może coś wynajdzie. Na razie webasto is death :cry:

I chyba najlepiej zacząć sprawdzanie webasto od stanu płytki. Zaoszczędzi to czasu i nerwów.

Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


U mnie to samo :( z dwóch webasto wiem tylko ze mam jedną sprawną pompkę, i dwie sprawne świece - projekt WEBASTO odkłądam na lepsze czasy - teraz działam z podgrzewanymi fotelami - może załoze takie na tył dzieciakom .zamiast webasto :)

sash997 - Pon Lis 28, 2011 19:01

koledzy wszystko fajnie ale webasto mi nie śmiga... tzn nie odpala,po odłączeniu na chwile zasilania, słyczać tylko wentylator jakiś czas sobie chodzi, tak ze 3 razy przy odpaleniu silnika i potem znów cisza... a co najdziwniejsze to symbol 98255B, właśnie grzebie po forum i szukam informacij o kolorach kabelków w kostce 6pinowej (są 3)

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 19:01 ]
moje spostrzeżenia - na kostce
pin2-białoczerwony
pin3-szarozielony
pin6-brązoworóżowy
po podłączeniu +12 do szarozielonego wepasto startuje ale nie odpala(słychać tylko wentylator) na ok 2min
a symbol webasta to 92255B (pomyliłem wcześniej cyferke :razz: )
który kabelek odpowiada za pompke paliwa??

VMatas - Pon Lis 28, 2011 19:19

Nie tam patrzysz szukając typu webasto. Tutaj masz opisane jak rozpoznać webasto i jak go testować nie mając adaptera do komputera. Oczywiście takie testowanie nie jest 100% dokładne, ale zawsze coś. Z twojej kostki wynikałoby  że masz 66232C.
thorgalxxx - Pon Lis 28, 2011 19:28

sash997

Sprawdź sobie najpierw sterownik. Raptem 4 śruby, a ile zaoszczędzonego czasu i nerwów.

sash997 - Pon Lis 28, 2011 20:32

VMatas właśnie byłem i jest tak jak piszesz:) 66232C pompka paliwa nie podaje,wężyk nawet suchy w środku :smile: ALE jak podałem strzykawką paliwko też nawet nie zadymił... jutro biore sie za wyciąganie i czyszczenie :grin:

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 20:32 ]
ps. taką płytke mamy w piecykach??
http://allegro.pl/plytka-...1922768483.html

VMatas - Pon Lis 28, 2011 20:43

Od Merca jest sterowana cyfrowo! Nie będzie działać.

Z paliwem masz 3 opcje - sterownik walnięty, pompka walnięta/nie dochodzi zasilanie i parafina w rurce.

sash997 - Pon Lis 28, 2011 21:22

VMatas napisał/a:
Z paliwem masz 3 opcje - sterownik walnięty, pompka walnięta/nie dochodzi zasilanie i parafina w rurce.

jutro z tym po walcze :smile:
VMatas napisał/a:

Od Merca jest sterowana cyfrowo! Nie będzie działać.

skąd w razie draki wziąć nowy??

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 20:48 ]
ooo za to ten jest analogowy :smile:
http://allegro.pl/plytka-...1922768498.html

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 20:51 ]
a jeszce jedno głupie pytanie... aby sprawdzić pompke paliwa +12 podaje sie we wtyczke na 6pin??

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 21:22 ]
udało sie przepchnąć paliwko:)pykałem pykałem i poszło ALE załączyłem webasto na krótko potem pompke popykałem dość długo i ... poleciało paliwo z wydechu :razz: czyli świeczka nie grzeje (jeszcze jutro sprawdze na krótko) to jest jakaś typowa świeca i idzie dostać coś takiego na allegro??

VMatas - Pon Lis 28, 2011 21:27

http://allegro.pl/sztyft-...1922768542.html
sash997 - Pon Lis 28, 2011 22:00

a to takie cudo siedzi w środku :grin:

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 22:00 ]
a tak sobie teraz szperam... nie podpasowałby piec od bmw E46??? niby są na nich inne numery ale w R75 też są 2 rodzaje, próbował ktoś zamontować z bmw??

VMatas - Pon Lis 28, 2011 22:12

Bez BMW w dodatek nie będzie działać :)
Dziadek - Pon Lis 28, 2011 22:34

sash997 napisał/a:
czyli świeczka nie grzeje (jeszcze jutro sprawdze na krótko) to jest jakaś typowa świeca i idzie dostać coś takiego na allegro??

Może być tylko świeczka,albo świeczka i sterownik,co naprawę czyni mniej opłacalną.Tak właśnie było u mnie,choć wyglądało tylko na świecę.
Facet w serwisie podejrzewa,że właśnie świeca narobiła szamba w sterowniku jak w dominie.
U mnie reasumując zyski i straty opłacałoby się bardziej kupić jakąś używkę na chodzie niż naprawiać stary piecyk.

sash997 - Wto Lis 29, 2011 20:34

no tego sie boje aby nie była świeca i sterownik... bo używek jakoś mało na allegro...ale jak bedzie trzeba to coś sie poszuka :smile: jakoś mnie tak naszło naprawić wreszcie ten piec bo odkąd kupiłem auto (2,5 roku) nie działał :cry:

[ Dodano: Pon Lis 28, 2011 23:52 ]
robili te piece ze sterowaniem analogowym jeszcze w 2008r??

[ Dodano: Wto Lis 29, 2011 20:34 ]
no i dziś rozbebeszyłem webasto , świeca na krótko robi sie czerwona w ok 2 do 3 sekund, komora spalania dość czysta (troche nagaru wkoło świecy) po złożeniu to samo niestety ale zauważyłem że podczas próby odpalenia sterownik włącza świece na niedłużej jak 2 sekundy + nie podaje paliwa :cry: mi tu wychodzi że płytka do wymiany :mad:

VMatas - Wto Lis 29, 2011 21:20

Czy pompka cieczy też pracuje jak dmuchawa szumi? Generalnie to pod kompa z oprogramowaniem webasto - będzie jasne co i jak. Na przykład jakiś serwis TIR'ów - bardzo duża szansa że będą mieli czym diagnozować.
sash997 - Wto Lis 29, 2011 22:22

tak wszystko pracuje- wentylator,pompka cieczy, wtedy załancza sie na chwile świeca i gaśnie i tyle... wentylator jeszcze sobie chodzi troche i lipa ALE wpadłem jeszcze na jeden genialny pomysł :idea: może tak być że świeca ma za dóżą oporność (większą niż 0,8ohm) i na krutko pod akumulatorem sie zaczerwieni a sterownik jak zacznie ją grzać i zobaczy za dużą oporność to ją odłancza i po grzaniu??? tak czy inaczej musze kupić miernik i jeszcze zmierzyć świece :mrgreen:
Dziadek - Wto Lis 29, 2011 23:50

U mnie świeczka podpięta na krótko też grzała, co prawda nie sprawdzałem oporności,ale okazała się do kitu.
sash997 - Sro Lis 30, 2011 17:56

no i ... oporność przy temp zewnętrznej 4st 0,9 czasem 1ohm po podłączeniu na krutko świecy kilka razy aby ją rozgrzać 1,1 do 1,2 to samo po odpaleniu auta na dłuższą chwile aby ogrzać piecyk,dodam że miernik po zwarciu sond ma 0,3ohm... a w sklepie gość powiedział że jest dokładny :roll:

[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 17:56 ]
dziadek a u Ciebie też takie obiawy były??że tylko na chwile włączał świece i amen?

VMatas - Sro Lis 30, 2011 19:22

Jeżeli przy zwarciu pokazuje 0,3Oma to nie jest dokładny. U mnie pokazuje 0.0 przy zwarciu sond, ale kosztował ok 400Zl :D Można wnioskować że świeca ma ok 0.6 - 0.7 Oma z tego co piszesz, wiec jest Ok. Wygląda na to, że płytka wymaga naprawy - z objawów wynikałoby że złe pracuje w trybie czujnika płomienia. Niestety jestem w Wilnie i nie bardzo mogę ci z tym pomoc, chociaż nie ma 100% pewności że naprawa udałaby się.
sash997 - Sro Lis 30, 2011 19:26

czyli aby sie upewnić podjade gdzieś na komputer... tylko niema u mnie w okolicy jakiegoś fachowca który podejmie sie naprawy takiej płytki :sad:
kaisor1 - Pią Lut 10, 2012 21:03

Witam .
Kupiłem 75 w dieslu i niestety przyszły mrozy i okazuje się , że nie działa webasto i jest zimno. Proszę o wyrozumiałość bo jestem na etapie poznawania tego autka. Ustaliłem że czujnik temperatury jest sprawny, ale na wtyczce z zasilaniem (2) wtyki nie ma napięcia, podłączyłem na krótko i :
- zaczął szumieć wentylator a po chwili pojawił się dym z rurki wydechowej i zrobiła się ciepła, ale po około minucie wyłącza się, kilka razy próbowałem i tak samo.
pozdrawiam

VMatas - Pią Lut 10, 2012 22:21

Jeżeli na tej wtyczce niema napięcia to spalony jest bezpiecznik F8 pod maską. Z tego co napisałeś wygląda że sterownik źle mierzy oporność świecy i jest do naprawy, a jako minimum potrzebna jest diagnostyka komputerowa żeby powiedzieć coś więcej.
kaisor1 - Sob Lut 11, 2012 18:10

Bezpiecznik jest dobry, a ten sterownik znajduje się gdzie?
pozdrawiam

VMatas - Sob Lut 11, 2012 19:15

Sterownik jest pod prawą pokrywką pieca.
koza-06 - Nie Lut 12, 2012 11:17

sash997 napisał/a:
a tak sobie teraz szperam... nie podpasowałby piec od bmw E46??? niby są na nich inne numery ale w R75 też są 2 rodzaje, próbował ktoś zamontować z bmw??


witam wszystkich może mój przypadek przyda się komuś. :roll:
z dwa lata tamu też naprawiałem piecyk i wiem że do tego urządzenia potrzebny jest tester , dobry fachowiec i niestety nieco gotówki.

Co do mojego pieca to miałem uwaloną płytkę sterującą ( mam analogową) pojechałem do fachowca podpiął pod kompa i diagnoza przepalona dmuchawa pieca i płytka do regeneracji.
Niestety po wymianie dmuchawy i ( rzekomej regeneracji płytki) piecyk dalej nie odpalał.
Poszukałem drugiego fachowca i tam diagnoza uwalona płytka sterująca i słowa drugiego kto regenerował mi tą płytkę chyba rzeźnik.
Poczym podpiął płytkę z BMW i piecyk ożył :smile:

Idąc za ciosem postanowiłem rozbudować piecyk i dołożyli mi zegar .

Odpukać do dzisiaj piecyk z płytką od BMW pracuje bez zarzutu :mrgreen:

Rowan - Pon Lut 13, 2012 22:35

Ja się zastanawiam czy nie pokombinować z jakimiś podgrzewaczmi elektrycznymi z innych aut. Dotąd u mnie Webasto działało bez zarzutu, ale tej zimy coś się z nim zaczęło dziać i nie zawsze działa, jak działa, to się robi ciepło szybko, ale jak nie, to nie jest miło. Podgrzewacz z E46 odpada, ponieważ jest równie awaryjny i problematyczny jak nasze Webasto. Zastanawiam się jakby się nadał podgrzewacz z W210. Oczywiście robiąc własne sterowanie, nawet ręczne, bez czujnika temperatury. Ewentualnie Renault o nr 8200047861, tyle, że tam jest z gołymi świecami, trzeba by wtedy już pomyśleć jak rozwiązać sterowanie nim, aczkolwiek pewnie nadal byłoby najprościer ręcznie. Jest zimno, odpalam, włączam, dogrzeje się, wyłączam i tyle. Chyba najprostsze rozwiązanie. Ten z Renault ma 3 bardzo mocne świece żarowe.
VMatas - Pon Lut 13, 2012 22:49

Tylko czy dogrzewa efektywnie ten od Renault - jakoś nie mam pewności… Webasto ma 5kW mocy, więć 5000 W / 12 V= 416 A(amperów) - tyle musiałbyś pobrać ze swojego alternatora i akumulatora żeby mieć tyle samo ciepła.
Brt - Pon Lut 13, 2012 22:52

Rowan, uwierz mi, że do webasto to nawet przy 3 włączonych świecach mu daleeeeeeko ... świece z renault mają 3x300W mocy ... a webasto 5000 W .... jak nie masz nic, to i dogrzewacz "coś" da ... ale jak masz wybór webasto albo dogrzewacz elektryczny to nawet się nie zastanawiaj ... ponadto, każda świeca bierze 25A prądu ... więc przy 3 świecach masz obciażenie 75A ... do tego dodaj kompa silnika, światła, ogrzewanie szyby i resztę i kres alternatora jest bliski. Przerabiałem to w R. Alternator powinien przy włączonych świecach robić za grzałkę, bo gorący stawał się błyskawicznie ;) . Wiec moja rada ... napraw webasto ;) Tym bardziej, że jak widzę już masz je zamontowane :)

Do belli to już go montował nie będę, ale do następnego auta, jeśli to będzie diesel to na 99% wstawię webasto :ok: :)

PS. widzę, ze Witek mnie wyprzedził ;)

henryk - Wto Lut 14, 2012 15:05

VMatas, Brt, Wasze obliczenia są oczywiście prawidłowe, ale... przy założeniu, że Rowan chciałby montować elektryczny zamiennik webasto w tym samym układzie jak fabryczny. A układ fabryczny ogrzewa kabinę za pośrednictwem układu chłodzenia. Żeby zagrzać to wszystko stosunkowo szybko potrzebna jest duża moc - te 5kW. Po zagrzaniu wystarczy już "tylko" 1/3 tej mocy. Ale jest to rozwiązanie systemowe, którego celem nie jest wyłącznie dogrzanie kabiny. Jeżeli jedynym celem jest szybkie podgrzenie temperatury w kabinie to rozwiązanie elektryczne jest możliwe przy obciążeniu ~500W. Pod warunkiem, że grzałkę - spiralkę - zamontuje się w układzie nawiewu powietrza, a sądząc z postu Rowana, to ma na myśli. Możliwe, że w renault elektryczne dogrzewanie również dotyczy wyłącznie kabiny a nie układu chłodzenia. Szybkim testem byłoby wrzucenie do kabiny na 5 minut suszarki do włosów - myślę, że dałaby radę. Z tego powodu klimatyzacja ma swój wymiennik i agregat podłączone do nawiewu kabiny, co umożliwia szybkie schłodzenie wnętrza kabiny. Energetycznie jest możliwe wykonanie układu chłodzenia wnętrza kabiny w oparciu o energię cieplną uzyskaną z układu chłodzenia silnika, tyle, że na efekty trzeba by czekać wieczność.
Opisywane działanie dogrzewania w renault może działać efektywnie.

Brt - Wto Lut 14, 2012 15:21

Ten numer co podał Rowan jest właśnie podgrzewaczem montowanym w układzie chłodzenia i do niego się odnosiłem ;) Wersja z podgrzewaczem tylko kabiny to inna bajka i napewno mniejsza moc by wystarczyła, chociaż nie jestem przekonany czy 500W by nie było za mało ... ale test z suszarką to dobra opcja w razie czego :) :ok:
VMatas - Wto Lut 14, 2012 16:04

Może i tak - jednak wydaje się mi, że bardziej warto zainwestować w naprawę webasto niż takie kombinowanie. Nawet jeżeli moc jest ok. 500 W, to prąd potrzebny wynosi ok. 40A, co nie jest malo.. Pytanie - za ile czasu 500w może podnieść temperaturę kabiny od -20C do powiedzmy +18C?