Zobacz temat - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów

Zajac1941 - Pon Wrz 07, 2009 11:10
Temat postu: [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów Jacto w Roverze R75?
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?

SeniorA - Pon Wrz 07, 2009 11:33

Zajac1941 napisał/a:
Jak wymienić olej w automatycznej skrzyni biegów Jacto w Roverze R75?
Procedura wymiany i ustalenia poziomu jest na pliku w dziale technicznym.Komputerowa adaptacja sterowników nie jest potrzebna.Temperatura sprawdzenia poziomu 35-45 st.C.
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. JF 506 są np. w Mazdach,Fordach,Seatach, VW. Olej którym fabrycznie zalewają, jest dostępny np. w autoryzowanych serwisach WV wg. ich specyfikacji
o nr. kat. G052990A2. Ja wlałem Roverkowy od Tomiego przy 85 tyś. gdyż specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.

dukat11 - Pon Wrz 07, 2009 11:45

Przeczytaj:

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#386023

SeniorA - Pon Wrz 07, 2009 11:48

Zajac1941 napisał/a:
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?
wlew jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie :?: , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia , wrócić do "P", odkręcić zaślepkę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.
Zajac1941 - Pon Wrz 07, 2009 12:15

SeniorA napisał/a:
Zajac1941 napisał/a:
Gdzie jest wlew oleju (czy może przez odpowietrzenie) i korek kontrolny?
wlew jest widoczny po ściągnięciu filtra powietrza ( otwór u góry skrzyni zatkany gumowym korkiem ) a sprawdzenie :?: , to jest do tego otwór kontrolny.Najlepiej po dolaniu niewielkiej ilości oleju , ściągnąć osłonę silnika od spodu na kanale , wyczyścić skrzynię wokół śruby do sprawdzania poziomu ( od spodu skrzyni obok uchwytu kabli ) uruchomić silnik na pozycji skrzyni "P" , pozmieniać przełożenia , wrócić do "P", odkręcić zaślepkę kontrolną ( kluczem wpustowym sześciokątnym 5 mm ), powinien wypłynąć nadmiar oleju.Jeśli nie wypłynął ,to dolać , przejść lewarkiem przez wszystkie położenia z zatrzymaniem na kilka sekund na każdym i wrócić do "P". Jak olej się ukaże w otworze kontrolnym ,pozwolić mu spłynąć , zakręcić śrubę z nową podkładką momentem 14 Nm. Zatrzymać silnik.

Wszystko fajnie ale to jest info dla silnika benzynowego a w dieslu filtr powietrza jest w innym miejscu.

dukat11 - Pon Wrz 07, 2009 13:28

Wlew widać bez demontażu czegokolwiek pod maską. Gumowy korek widoczny od góry skrzyni.
SeniorA - Pon Wrz 07, 2009 13:34

Zajac1941 napisał/a:
Wszystko fajnie ale to jest info dla silnika benzynowego a w dieslu filtr powietrza jest w innym miejscu.
zgadza się,w benzynowy filtr jest przy zbiorniczku wyrównawczym i zasłania dostęp do korka. W dieslu nie ma potrzeby wyjmowania filtra bo korek jest z przodu skrzyni.
dzieju - Pią Lip 22, 2011 22:13
Temat postu: [R75][skrzynia atomacztyczna]
Panowie wracalem z wakacji

lecialem sobie okolo 200km/h :D i nagle cos sie stalo i braklo mi biegow .

Wydaje mi sie ze wylal sie olej ze skrzyni :/ zaden bieg nie dziala kompter nic nie zglasza :/



W kolo pozycji 1 jest pelno olej i cala skrzynia jest zalana .

Co to jest ta pozycja 1 mam auto na kanale nie wiem co robic :/

Jutro kpie olej ale co dalej ? co sprawdzic i gdzie patrzec ?

Prosze o pomoc .

Ps. przepraszam za brak literki nie mam klawisza w lapie :D

[ Dodano: Pią Lip 22, 2011 22:13 ]
Jutro rano jade po olej :/ zrobie tak jak wyzej wydedukowalem ...

Czyli odkrece korek na dole spuszcze to co jest w skrzyni i wleje 3,5 L oleju .

Potem odpale auto i przelece po biegach nastepnie odrkece znowu srubke kontrolna ? i wyleci nadmiar ?

1. Co jak biegow nadal nie bedzie ? co nastepnie robic .
2. Jezeli zacznie dzialac wszystko to jak wytlumaczyc to co sie stalo ? i co robic dalej ?

krist - Nie Lip 24, 2011 10:14

Pozycja 1 to odpowietrznik skrzyni biegów. Nie ma możliwości, żeby przez ten otwór wylał Ci się olej.
Moja rada: zlej olej. Jak wyleje Ci się przynajmniej z litr to nie ma sensu dolewać nowego - to niepotrzebne marnowanie oleju. Skrzynia i tak nadaje się do remontu.

dzieju - Nie Lip 24, 2011 14:08

Panowie jakie moga byc koszty totalnego generalnego remontu skrzyni ?

Wspomne ze biegi 2,3 wchodzily z szarpnieciem i 4 rowniez czasem .

Jakich kwot powienienem sie spodziewac ?

Jezel;i ktos ma wiedze to czy moge jakos zanizyc te koszty np. kupujac samemu czesci ? jak tak to jakie jest jakis zestaw ?

Automat 5 biegowy Jatco auto ma 240kkm zrobione .

krist - Nie Lip 24, 2011 18:07

Ciężko jednoznacznie określić koszt remontu bez rozebrania skrzyni.
Na pewno: komplet uszczelek (ok 1000zł!!!), regeneracja sprzęgła (ok 600zł), olej do skrzyni (zamiennik ok 250zł). To koszty, które się ponosi w zasadzie już przy rozkręceniu skrzyni.
Reszta to kwestia stanu konkretnych elementów: tarczek i przekładek, przekładni planetarnych, luzów na pompie i w sterowaniu, stanem elektrozaworów itp.
Nawet jak zaoszczędzisz coś kupując części na własną rękę to i tak będzie to ułamek wszystkich wydatków, dlatego nie jestem pewien czy warto się tym w ogóle interesować.
Koszt takiego remontu zwykle wychodzi ok 4000zł. Widziałem na forum, że dużo osób nie dowierza, że może to tyle kosztować, że niby to spisek mechaników, którzy mają kosmiczne stawki robocizny. Ta skrzynia jest po prostu droga w utrzymaniu. Części są bardzo drogie i stąd taka stawka. Robocizna to zwykle ok 1000zł i to wcale nie dużo. Roboty przy remoncie takiej skrzyni jest od groma!!! Wiem bo sam u siebie wyjmowałem i naprawiałem automatyczną skrzynię....

dzieju - Wto Lip 26, 2011 14:58

Pomyślałem ze mozna by zrobic tak ..
Aby te nasze wywody cos wniosly do tematu proponuje napisac co trzeba wymienic aby zrobic kapitalny remont .

Postaram sie podjechac do warsztatu gdzie auto odstawilem ale prosil bym rowniez o wypowiedz użytkowników z orientowanych w temacie o napisanie jakie elementy nalezy wymienic i linki do nich wraz z cenami .

Prosze rowniez o nie powielanie miedzy soba w/w czesci .

Milo by było jak by ktos zaczął ja zupełnie sie nie znam na te chwilke ale postaram sie szybko podszkolić i porobić zdjęcia jak panowie z warsztatu umożliwią mi zrobić takowe .

Przypomne oddalem auto do warsztatu w czestochowie przy ul. Legionow 29 jak by ktos pytal .

Telefoniczna wycena to bylo okolo 4000zl. info bede mial pewnie jutro co bylo przyczyna usterki i co jest aktualnie uszkodzone :/

1.Filtr oleju taki jak ten ?


http://www.midparts.com.p...ord_Mondeo/1992 - 57zl.

krist - Wto Lip 26, 2011 23:13

Tak, to filtr do R75. Są dwa modele filtrów oleju do tej skrzyni. Do Rovera pasuje z okrągłym wlotem. Pamiętajcie, że filtr można wymienić jedynie przy zdjętej i rozpołowionej skrzyni!!!!
Reszta elementów KONIECZNYCH przy remoncie wymieniłem. Coś poza tym? Nie ma sensu. Części do automatu są na tyle drogie, że nikt nie wymienia niczego na zapas. Rozkręca się skrzynie i wywala co jest uszkodzone. Wyjątkiem są uszczelki i filtr oleju - te elementy przy każdym remoncie się wymienia.

dzieju - Czw Lip 28, 2011 10:32

Dzwonil dzis serwis

Uszkodzeniu ulegla pompa lub sprzegło hydrokinetyczne nie pobralo oleju .

Wszystko zatarte

- panewki
- tarczki

Wszystko fioletowe i plywaja odlamki metalu .

Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/

Aragorn - Czw Lip 28, 2011 14:05

dzieju napisał/a:
Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/


...za 1500 zł dostaniesz na allegro używaną bez problemu (automatyczną) tylko poszukać by trzeba z małym przebiegiem i po sprawie :-) ...bo chyba ta Twoja to juz trup i szkoda ją reanimować skoro ceny używanych tak lecą w dół

krist - Czw Lip 28, 2011 21:09

dzieju napisał/a:
Uszkodzeniu ulegla pompa lub sprzegło hydrokinetyczne nie pobralo oleju .

Co to za serwis który nie potrafi zlokalizować przyczyny?

dzieju napisał/a:
Wszystko zatarte

- panewki
- tarczki

Wszystko fioletowe i plywaja odlamki metalu .

Panowie powiedzieli 5000zl. za kapitalny remont :( co robic :/

Jeżeli to tylko traczki i panewki to nie ma tragedii. Jak przekładnie planetarne? Co z tą pompą? Łożyska? Sterowanie sprawdzone? Nie ma luzów na tłoczkach? Elektrozawory nie zapchane?
Druga skrzynia... Za 1500zł do benzyny albo kupisz, albo nie. Dolicz transport i za wymianę. Jak dogadasz się z serwisem, który teraz ma Twoje auto (ile za diagnostykę)? Plus olej do skrzyni i płyn chłodniczy. Plus niepewność co do pochodzenia i jakości kupionej skrzyni...
Też miałem taki dylemat: naprawiać, czy wymieniać. Ja naprawiłem.

marecki6 - Sob Lip 30, 2011 14:01

koszta serwisu przy automacie są niestety wysokie ... ja ostatnio dowiadywałem się we Wrocławiu ile kosztowałaby usługa wymiany oleju (sama usługa, olej przywożę sam) i serwisy wołają po 150zł ... masakra po prostu
krist - Sob Lip 30, 2011 16:53

Mi kiedyś powiedzieli 300zł. Ale zwykle są to warsztaty, które nie specjalizują się w naprawach automatów. Dla większości takich zakładów automat to luksus, a skoro Cię na niego stać to płać...
Warsztaty specjalizujące się w naprawach ASB często wymieniają olej gratis przy zakupie oleju u nich.

marecki6 - Sob Lip 30, 2011 16:54

no właśnie są to ceny podawane przez serwisy skrzyń automatycznych
dzieju - Pią Sie 05, 2011 16:43

Wiec tak

Wymieniono

- tarczki (odklejaly sie juz warstwy tarcia)
- pompa wymieniona (stara ze szlifowala sie )
- konwerter nowy (stary uszkodzony - pekniety)
- Sprzeglo regeneracja
- olej wymieniono
- elektrozawory (wymienili zaly modul bo nie mogl doczyscic z opilkow metalu stary modul)
- filtr
- uszczelniacze i inne drobiazgi

Zaplacilem dzis 5000zl. na Fakture gwr. 6 miesiecy .

Teraz mam jezdzic okolo 2000km i przyjechac na zmiane oleju .

Foto uszkodzen ponizej bez tarczek .






krist - Pią Sie 05, 2011 18:20

dzieju napisał/a:
Wiec tak

Wymieniono

- tarczki (odklejaly sie juz warstwy tarcia)
- pompa wymieniona (stara ze szlifowala sie )
- konwerter nowy (stary uszkodzony - pekniety)
- Sprzeglo regeneracja
- olej wymieniono
- elektrozawory (wymienili zaly modul bo nie mogl doczyscic z opilkow metalu stary modul)
- filtr
- uszczelniacze i inne drobiazgi

Zaplacilem dzis 5000zl. na Fakture gwr. 6 miesiecy .

Teraz mam jezdzic okolo 2000km i przyjechac na zmiane oleju .


- tarczki - komplet ok 500zł
- pompa wymieniona - 600zł
- konwerter nowy - regeneracja max 700zł.
- Sprzeglo regeneracja - ?? ? Jeżeli mowa o "głównym" sprzęgle to jest nim konwerter
- olej wymieniono - 300zł
- elektrozawory - w tej skrzyni jest (jak dobrze pamiętam) 10 elektrozaworów. Koszt jednego to 250-350zł. Zakładając minimum to 2500zł. Sterowanie to ok 1500zł....
- filtr - 60zł
- uszczelniacze i inne drobiazgi - komplet uszczelek minimum 800zł

Razem - ok 5500zł bez sterowania i ok 7000zł z wymianą sterowania... Za same części!
Albo wytargowałeś mega dobrą cenę, albo coś przekolorowali.

dzieju - Sob Sie 06, 2011 00:06

Oddal mi dzis czesci i sa napewno moje zaznaczylem wczesniej sobie porysalem obudowy roznych elementow skrzyni oczywiscie na zewnatrz :D tego co sie dalo .

Nic wiecej nie moge powedziec .

Jezdzilem dzis troche i jest spora roznica nie czuje nawet jak zmienia bieg.

Oby tak bylo .

Powiedzial mi ze ucieka mi gdzies delikatnie plyn ze wspomagania .
Musze sie temu przyjzec pokazal mi mniej wiecej miejsce za akumulatorem gdzies .

xROnx - Pon Lis 07, 2011 20:11

Dwa szybkie pytanie niczym strzał z.... automatu :D
1) taki olej będzie ok?
http://moto.allegro.pl/la...1866564264.html
2) cena tego oleju jest ok czy raczej zbyt wygórowana?
licząc że na wymianę potrzeba 3.5l należałoby kupić 4l to daje kosz 276pln za 4l

krist - Wto Lis 08, 2011 09:40

Przy remoncie skrzyni zalałem ją takim olejem:
http://moto.allegro.pl/ol...1871869904.html
Polecił mi go człowiek, który zajmuje się naprawą ASB. Z tym, że ja wymieniłem cały olej. Sprawdź w dokumentacji czy mają takie same parametry. Jeżeli tak to ja bym nie przepłacał.

xROnx - Wto Lis 08, 2011 23:19

OK nie będę się bawił w niepewne sprawy. Kupiłem oryginał MG ROVER :) za mniejszą kasę
chdn - Sob Lut 25, 2012 03:46

Przeczytalem chyba wszystkie tematy dotyczace wymiany oleju w automacie Jatco. Niestety nigdzie nie znalazlem informacji gdzie znajduje sie sruba do kontroli poziomu oleju :(
Olej wymienilem zgodnie z procedurami (temperatura skrzyni, ilosc oleju) ale nie zlokalizowalem sruby do kontroli poziomu (na klucz szesciokatny). Moj Roverek jest z 2004r CDT. Skrzynie oblukalem z kazdej strony. Korka kontrolnego brak :(
Prosze o pomoc, moze po prostu zle szukam...

xROnx - Sob Lut 25, 2012 13:06

obok korka od spuszczania oleju znajduje się taki mały korek - zakręcany na imbusa. Ma on podkładkę (chyba)z korka albo przynajmniej tak wygląda.
Korek ten też znajduje się od dołu skrzyni - tak samo jak ten od spuszczania oleju w skrzyni.

oliwcia32 - Nie Lut 26, 2012 14:56
Temat postu: [r75] brak biegow
gubi biegi podczas jazdy pomcy

[ Dodano: Nie Lut 26, 2012 14:56 ]
czy ktos mi pomorze :sad:

MiroIng - Pią Kwi 15, 2016 19:53

Witam koledzy. Czy ktos ma namiary na jakiegos mechaniora od skrzyn automatycznych w rzeszowie...?
rafalmis1 - Pią Kwi 15, 2016 20:20

MiroIng, a musi być Rzeszów? Mogą być okolice? Co się dzieje może pomogę?
adam_26 - Pią Kwi 15, 2016 20:29

RS SERVICE grzebią w skrzyniach
http://rs-service.eu/automatyczne-skrzynie-biegow/
Co się dzieje ?? Jak coś mogę Ci podłączyć R pod kompa w Rzeszowie ;-)

MiroIng - Sob Kwi 16, 2016 10:10

Koledzy, temat jest taki ze na wstecznym albo na drive jak zachamuje do zera wczesniej ladnie stalo w miejscu i rowno chodzil silnik. Teraz na wspomnianym R i D po zachamowaniu i nie wrzuceniu na N obroty zaczynaja delikatnie falowac , auto jakby chcialo jechac i puszcza. Nie znam sie ale tak jakby skrzynia nie rozlaczala napedu. Nie mialem kiedy narazie tego ogarnac, moze oleju jest malo no i pewnie do wymiany bo w ksiazce serwisowej nic tam nie widze. Autko ma 214000 przejechane. Na N jak wrzuce obroty sie wyrownuja. Rzeszow oczywiscie niekoniecznie. Blizej mam z Lancuta tam gdzie ostatnio w niedziele byles, Adam. Daj cynk , masz numer jakbys sie wybieral to wez kompa ze soba...
adam_26 - Sob Kwi 16, 2016 20:35

Zanim dojadę możesz jeszcze posprawdzać oporności na wtyczce skrzyni według tych informacji: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=67095
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74676
;)

marecki6 - Nie Lut 05, 2017 10:08

Witajcie
Planuję wymianę oleju w skrzyni i klasycznie chciałem zamówić oryginalny olej i tomiego no ale sklepu już nie ma więc pytanie jest takie - znacie miejsce gdzie ten olej można kupić czy poprostu muszę zdać się na serwis i ich olej ?

columbus73 - Nie Lut 05, 2017 14:31

Kup RAVENOL ATF JF506E
Adixd - Czw Sie 17, 2017 21:40

Witam.
Jestem nowy na forum i od miesiąca posiadaczem rovera 75. Podpinam się pod temat , aby nie zakładać nowego, ale do sedna.
Mam parę pytań odnośnie do wymiany oleju, a raczej zalania skrzyni olejem na nowo, bo cały poprzedni olej wyciekł na okoliczną ulicę bo szlałf był sparciały i nie wytrzymał presji i tu kilka pytań.

1. Nie wiem jaki olej był przed, ale czy ten będzie odpowiedni RAVENOL ATF JF506E i czy jest jakiś zamiennik?
2. Jeśli był inny olej niż wymieniony wyżej jak pozbyć się na wszelki wypadek poprzedniego jakoś to wypłukać czy jak?
3. Ile tego oleju będzie potrzeba.
4. Jak zalać skrzynię nowym to znaczy. Wiem gdzie jest wlew ale chodzi mi o kwestię odpowietrzenia skrzyń i chłodnicy jak w ogóle to zrobić, żeby było dobrze?

Pozdrawiam i czekam na mile widzianą pomoc.

staf - Pią Sie 18, 2017 07:25

Adixd napisał/a:
Witam.
Jestem nowy na forum i od miesiąca posiadaczem rovera 75. Podpinam się pod temat , aby nie zakładać nowego, ale do sedna.
Mam parę pytań odnośnie do wymiany oleju, a raczej zalania skrzyni olejem na nowo, bo cały poprzedni olej wyciekł na okoliczną ulicę bo szlałf był sparciały i nie wytrzymał presji i tu kilka pytań.

1. Nie wiem jaki olej był przed, ale czy ten będzie odpowiedni RAVENOL ATF JF506E i czy jest jakiś zamiennik?
2. Jeśli był inny olej niż wymieniony wyżej jak pozbyć się na wszelki wypadek poprzedniego jakoś to wypłukać czy jak?
3. Ile tego oleju będzie potrzeba.
4. Jak zalać skrzynię nowym to znaczy. Wiem gdzie jest wlew ale chodzi mi o kwestię odpowietrzenia skrzyń i chłodnicy jak w ogóle to zrobić, żeby było dobrze?

Pozdrawiam i czekam na mile widzianą pomoc.


Zobacz tu: https://forum.roverki.eu/googlesearch.php?q=R75%20olej%20w%20automatycznej%20skrzyni%20bieg%C3%B3w