Zobacz temat - [R75] Czy to termostat
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy to termostat

lipa0210 - Wto Wrz 22, 2009 22:07
Temat postu: [R75] Czy to termostat
witam mam mały problem, a mianowicie gdy były upały nie miałem problemu z dogrzaniem np. do 90 stopni, a teraz gdy rano zapalam moją 75 musiałaby długo chodzić żeby osiągnął temperaturę conajmniej połowę tej 90tki,i grzanie w środku nie jest zadowalające więc prosiłbym o pomoc z góry dzięki
henryk - Sro Wrz 23, 2009 00:12

Statystyka zachowania CDT wg relacji na Forum i moich doświadczeń wygląda tak, że niezależnie od temperatury zewnętrznej i działającego lub nie wentylatora, temperatura silnika stabilizuje sie około 1mm ponad połową skali, ile to stopni nie wiem. W tej chwili nie jest na tyle zimno aby trwało to dłużej niż ~10 min.
Stachu - Sro Wrz 23, 2009 05:35

Przy stale otwartym termostacie temperatura płynu jest niestabilna, dłużej się nagrzewa, przy szybszej jeździe będzie opadać.
gustav.pl - Sro Wrz 23, 2009 06:30
Temat postu: Re: [R75 2.0CDT 2000r] czy to termostat
lipa0210 napisał/a:
, a teraz gdy rano zapalam moją 75 musiałaby długo chodzić żeby osiągnął temperaturę conajmniej połowę tej 90tki

Jeżeli dobrze zrozumiałem,to po odpaleniu auta czekasz jakiś czas, aż wzrośnie temperatura? Jeśli tak, to nie jest to wskazane dla silnika, a i temperatura szybciej Ci podskoczy w czasie jazdy.
Pozdrawiam :smile:

lipa0210 - Sro Wrz 23, 2009 22:07

no ale ile powinno wskazywać w trakcie jazdy na wskazniku, bo mi się wydaje ze powinno trzymać na połowie?
Stachu - Sro Wrz 23, 2009 22:55

U mbie trzyma na polowie
lipa0210 - Czw Wrz 24, 2009 08:45

no dobra ,ale skoro na połowie to przy jakiej temperaturze zewnętrznej, bo u mnie jak ciepło ok. 20 stopni to też trzyma na połowie, bo jak jest niższa ok.5 stopni to w trakcie jazdy jest połowa połowy
MiReK - Czw Wrz 24, 2009 08:54

Bez względu na temperaturę na zewnątrz,wskaźnik cieczy zawsze powinien wskazywać 90 st.czyli być w połowie.Jeśli po dłuższym czasie twoja wskazówka jest poniżej 90 st.może to oznaczać że termostat otwiera się wcześniej niż powinien
Stachu - Czw Wrz 24, 2009 09:01

lipa0210, wymiany termostatu nie unikniesz na 99%
lipa0210 - Czw Wrz 24, 2009 09:08

no właśnie na to wygląda i tu tkwi problem bo z braciakiem doszliśmy do wniosku że to termostat tym bardziej ze mamy do czynieni na codzień z różnymi markami bo starszy brat zajmuje się mechaniką a ja lakiernictwem a młodszy podobnie i nie wiem co dalej?
MiReK - Czw Wrz 24, 2009 10:03

lipa0210 napisał/a:
i nie wiem co dalej?


Nie rozumiem w czym problem jeszcze?Po prostu wymiana termostatu.

apples - Czw Wrz 24, 2009 17:14

Pasuje też od Freelandera
http://www.4land.pl/sklep/view/782/
lub
http://www.allegro.pl/ite...der_diesel.html
albo
używany :grin:

Dziadek - Czw Wrz 24, 2009 18:00

Ostatnio z kolegą(ma 1,8 benzyna) ćwiczyliśmy temat korka do zbiorniczka płynu.Okazało się,że po wymianie na nowy ustały problemy z "pływającą" temperaturą.Wbrew pozorom ten korek jest skomplikowany i w jakiś sposób ma wpływ na obieg płynu.
Spróbowałbym pożyczyć od kogoś na kilka godzin i wykluczyć ten problem.

lipa0210 - Czw Wrz 24, 2009 20:25

Podejrzewam że to nie będzie korek płynu bo mam dwa i z anglika a w bęzyniaku raczej jest obieg zamknięty a jeśli chodzi o mój problem co do termostatu to będę musiał kupić i wtedy zobaczymy, pozdrawiam wszystkich klubowiczów!!!!!
typek1983 - Nie Wrz 27, 2009 11:31

A koledzy napiszcie jakie mogą być konsekwencje jazdy z niesprawnym termostatem?? Co się może zepsuć przez to??
Stachu - Nie Wrz 27, 2009 11:35

Większe zużycie paliwa, zimno w aucie, na silnik też zły wpływ.
Irokez - Wto Wrz 29, 2009 19:52

Mialem podobny problem. W trakcie jazdy na trasie wskaznik troche pow. 0, jazda w miescie 90 stopni. Wymiana termostatu pomogla. Teraz w miescie i po trasie 90 st caly czas.
Pozdrawiam

lipa0210 - Pon Paź 12, 2009 23:18

witam dziś mi przysłali termostat z allegro nowy, w piątek koleś będzie mi wymieniał, jak wymieni to napiszę czy jest ok. Pozdrawiam wszystkich!!!!

[ Dodano: Pon Paź 12, 2009 23:18 ]
wymieniłem termostat i jest ok. Poprostu był rozwalony

cin1391 - Wto Gru 01, 2015 07:38

Witajcie. Mam magiczne pytanie, czy to na pewno termostat.

Auto strasznie topornie się nagrzewa. Jestem pewien, że zeszłej zimy nagrzewało się szybciej.

Odpalam samochód, po 5 minutach na postoju wskazówka rusza troszkę ponad zieloną kropeczkę.

Łapię za gruby wąż wychodzący z silnika do chłodnicy i jest ciepły. Rozumiem zatem, że termostat przepuszcza, a powinien otwierać się dopiero przy temperaturze optymalnej silnika?

Jeżeli okazałoby się, że to termostat, to zamierzam zrobić tak:
https://www.youtube.com/watch?v=_nBkwdDqwH8

AdaskoC - Wto Gru 01, 2015 08:54

Tak, montuj ten termostat w rurkę od renault. Tylko cos markowego no wahler, ok 45zl
prebenny - Wto Gru 01, 2015 08:58

cin1391 tylko uważaj żeby nie ułamać króćca wody (są łamliwe).

W sumie mnie też ostatnio dręczy to pytanie. Jak wyjadę z domu w okolicy 0-5 stopni (na plusie) to zanim mi się samochód nagrzeje to zdążę przejechać dobre 8-9 km zanim wskazówka dojdzie do połowy skali. Wydaje się to dość sporo (chociaż faktycznie te 8-9 km pokonuje w niecałe 10 minut czyli trochę mniej niż 10 minut zajmuje mu dojście do połowy skali). Webasto jest sprawne. Sprawdzałem po 2 km (niecałe 5 min jazdy) wskazówka minimalnie poniżej 1/4, chłodnica i wąż do chłodnicy były letnie tylko w sumie teraz już nie wiem czy termostat (w sumie 2 termostaty, bo mam drugi patentowany z renault) przepuszczają czy chłodnica i wąż podgrzały się od silnika... Czy po prostu mimo sprawnego webasto one się tyle nagrzewają (albo jest jakaś inna przyczyna np pompa wody).

BetJar - Wto Gru 01, 2015 09:38

prebenny napisał/a:
...8-9 km zanim wskazówka dojdzie do połowy skali.

Tobie przynajmniej dojdzie do połowy, u mnie 12-13 km i pokazuje pomiędzy 0 a 1/4 skali.

prebenny napisał/a:
Czy po prostu mimo sprawnego webasto one się tyle nagrzewają

Zeszłej zimy, jak webasto mi działało i termostat chyba też, po 7-miu km pokazywało 1/2 skali.
Jaki jest numer katalogowy tego patentu z renault, ew. z jakiego modelu mam kupić?
A może pasuje jeszcze jakiś inny?

prebenny - Wto Gru 01, 2015 10:38

Ja mam dokładnie ten wsadzony http://allegro.pl/termost...5088728387.html

Sandman ma bodajże taki sam tylko otwiera się przy 83 stopniach. Wydaje mi się, że mógłby mieć nawet więcej niż te 93 stopnie.

cin1391 - Wto Gru 01, 2015 10:38

BetJar napisał/a:
Jaki jest numer katalogowy tego patentu z renault, ew. z jakiego modelu mam kupić?
A może pasuje jeszcze jakiś inny?


http://www.rockauto.com/c....php?pk=1862100

http://www.the75andztclub...ead.php?t=94083

pablo - Wto Gru 01, 2015 11:50

BetJar napisał/a:

Tobie przynajmniej dojdzie do połowy, u mnie 12-13 km i pokazuje pomiędzy 0 a 1/4 skali.


Też tak miałem przed wymianą termostatu w tamtym roku. Mimo że rurki gumowe nagrzewały się prawidłowo , musiał delikatnie przepuszczać i często nigdy wskazówka nie dochodziła do połowy skali.

prebenny napisał/a:

W sumie mnie też ostatnio dręczy to pytanie. Jak wyjadę z domu w okolicy 0-5 stopni (na plusie) to zanim mi się samochód nagrzeje to zdążę przejechać dobre 8-9 km zanim wskazówka dojdzie do połowy skali. Wydaje się to dość sporo (chociaż faktycznie te 8-9 km pokonuje w niecałe 10 minut czyli trochę mniej niż 10 minut zajmuje mu dojście do połowy skali). Webasto jest sprawne. ... Czy po prostu mimo sprawnego webasto one się tyle nagrzewają (albo jest jakaś inna przyczyna np pompa wody).


U mnie po wymianie termostatu ( jakaś chińszczyzna z Alle..o) jest mniej więcej tak samo no może nieznacznie szybciej po 6-7 minutach jazdy ze sprawnym webasto. Najgorzej jest jak temp. powietrza jest między 5-10 stopni wtedy nie działa webasto i silniczek musi samodzielnie zrobić temperaturę i wtedy schodzi ok 10 minut jazdy. Jednak po wymianie termostatu jak silnik osiągnie właściwą temperaturę to już wskazówka nie spada jak kiedyś.

prebenny - Wto Gru 01, 2015 11:53

No u mnie raczej nie ma problemu ze spadającą temp (chyba, że stoję w korku i włączę klimę - wiatrak się włącza).

A co do webasto to sobie zrobiłem 'obejście', że webasto włącza mi się za każdym przekręceniem stacyjki ;) Docelowo chciałem wymienić termistor tak żeby poniżej 15 stopni zwierał ale nie byłem takiego w stanie znaleźć.

pablo - Wto Gru 01, 2015 12:37

W korku z klimą chyba tez nie powinna wskazówka spaść. Bynajmniej u mnie nie spada odkąd mam nowy termostat. A webasto latem też ci działa ? Czy masz jakiś wyłacznik na lato ?
prebenny - Wto Gru 01, 2015 14:04

Docelowo miałem pociągnąć przewód od zapalniczki do webasto i zrobić włączynik w kabinie. Biorąc pod uwagę, że za późno się za to zabrałem to po prostu podpiąłem się w bezpiecznik, który dostaje napięcie po przekręceniu kluczyka i przez szybkozłączkę łączy się z przewodem idącym do wtyczki webasto (przewód z szybkozłączki mogę wyjąć więc jest to rodzaj 'włącznika'). Rozwiązanie typu wieś na maxa ale i tak latem to będę ogarniał od nowa (i tak chce zrobić start webasto na pilota/moduł gsm).
BetJar - Sob Gru 05, 2015 16:46

Kupiłem ten termostat:
86203191
VOLVO B14
REF 3029.89-1
temp. otwarcia 91°C
ale w aucie nadal zimno, ;) chyba jutro go zamontuję ;) .



.

[ Dodano: 5 Grudzień 2015, 16:46 ]
Po montażu.



W czasie prac nie robiłem fot, (brudne łapska), najgorzej było przciąć opaskę na gumowym wężu bez demontażu kolektora dolotowego.
Pilnik iglak i godzina roboty :lol: . Po jeździe testowej ciepełko aż miło, wskazówka 1 mm powyżej połowy :mrgreen: .

marecki6 - Czw Kwi 05, 2018 17:20

Witajcie
Również mam pytanie z serii " czy to termostat". Sprawa wygląda tak, że podczas zimy auto nagrzewało się w miarę normalnie przy czym zazwyczaj do 84st i nie więcej. Teraz przy temperaturze rzędu 20 stopni podczas korka nagrzewa się do 87 i od tego momentu temperatura dość szybko idzie w górę więc wystarczy kilka-kilkanaście minut w korku i mam 98st więc włącza się wentylator. Wystarczy że po minięciu korka przejade1-2km z wyższą prędkością i silnik ładnie się schładza ale potrafi zejść do wcześniej wspomnianych 84st. A więc czy to może być wina termostatu ?

sash997 - Pią Kwi 06, 2018 20:56

być może, ja bym jeszcze sprawdził w korku jak sie zaczyna podnosić temperatura to dodać gazu i przytrzymać na wyższych obrotach, jeśli temperatura będzie w normie i nie będzie tak rosnąć to ja bym obstawiał przypowietrzenie lub co chyba sie w tym silniku nie zdarza rozwalony wirnik pompy wody
marecki6 - Sob Kwi 07, 2018 00:03

Mam automat .... Sugerujesz wbicie N i przygazowanie ? Odstawiałem auto do mechaniora alw nic szczególnego nie stwierdził a podobno sprawdzał układ chłodzenia itd i jedyne co go dziwiło to krótki czas pracy wentylatora po załączeniu ale wydaje się ok czyli odpala się przy 98st i schładza do 93st
sash997 - Sob Kwi 07, 2018 22:24

nie te temperatury na zewnątrz aby wentylator się włączał... przy upałach czy ciągnięciu przyczepy owszem ale nie przy normalnej jeździe coś sie dzieje w układzie chłodzenia
Krzysztof89 - Pon Kwi 09, 2018 03:44

Witam po nagrzaniu powinno auto trzymać cały czas połowę czyli 90 stopni jeżeli spada temperatura termostat do wymiany niestety często się psują :cry: ja zamówiłem sobie kilka sztuk z tej stronki Hej, spójrz, co znalazłem na AliExpress http://s.click.aliexpress...ZB?fromSns=Copy to Clipboard. Nowi użytkownicy mogą otrzymać kupon o wartości USD 4$! Cena przystępna tylko się czeka troszku ale do 2.0 diselka pasuje trochu zabawy przy wymianę ale da się wymienić samemu :mrgreen:
lukasz-89 - Czw Kwi 12, 2018 14:17

A u mnie ani latem ani ziemia wskazówka nie jest na połowie tylko gdzieś trochę powyżej 1.4 czyli też mam do wymiany czy coś jeszcze ? Zima ogrzewanie mam na maksa a w aucie jest tak w sam raz
dawidd - Czw Kwi 12, 2018 15:06

lukasz-89, termostat do wymiany
Apolyon - Pon Kwi 30, 2018 19:33

To i ja się podepnę pod pytanie "czy to termostat?". Silnik 1.8 + lpg.

Objaw: zimą ok, grzał do 88-92 stopni, czasami na światłach do 100 podszedł.

Przyszła wiosna, ciepło ~24 st.C i niestety grzeje się mocno i szybko, w normalnej jeździe czy na światłach temp. dochodzi do ok. 108 st.C po czym odpala się wentylator i czuć z nawiewów dziwny zapach - takiego mocno rozgrzanego silnika. Wentylator schładza do tych 94 powiedzmy ale jak korek to lipa bo zaraz znowu skacze temperatura.

Z nawiewu ustawionego na LOW leci ciepłe powietrze - za ciepłe moim zdaniem jak na temp. na zewnątrz. Jak wyłącze w ogóle nawiew, dam OFF to silnik grzeje się szybciej, często po zgaszeniu i zamknięciu auta odpala się wentylator na kilkanaście sekund.

Wrażenie moje jakby się nie otwierał zawsze termostat - jest to możliwe? Takie byłyby objawy czy źle rozumiem metodę jego działania? Zaznaczę, że płynu nie ubywa, po ostatnich intensywnych korkach i lepszej pogodzie w zbiorniczku poziom taki sam.