Zobacz temat - [MG ZR 160] Po wymianie wahaczy..
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Po wymianie wahaczy..

samuro - Sro Wrz 23, 2009 20:15
Temat postu: [MG ZR 160] Po wymianie wahaczy..
Witam, problem mam jak w temacie czyli po dzisiejszej wymianie wahaczy przednich firmy Delphi dobierane według katalogu do R25 autem nie da sie jezdzic, a mianowicie strasznie lekko mi zaczęła kierownica chodzić, jak dam pełny skręt to auto jezdzi w kółko, nie odbija tak jak ma byc, musze kiere trzymac mocno bo od razu fosa,jak pusze to lata na lewo i prawo na byle nierównośći. Czy powinienem sie martwic? co zrobiłem nie tak? poradzcie cos z gory dzieki.
SeniorA - Sro Wrz 23, 2009 20:30

samuro napisał/a:
co zrobiłem nie tak
nie zrobiłeś diagnostyki układu kierowniczego i zawieszenia.
keczu - Sro Wrz 23, 2009 20:34

samuro napisał/a:
Czy powinienem sie martwic?
Nie,poprostu ustaw zbieznosc,albo najlepiej sprawdz cala geometrie przedniej osi. To czesto sie zdaza po wymianie wachaczy,czy koncowki wahacza, mimo ze to nie ukl. kierowniczy.Pozdr.
samuro - Sro Wrz 23, 2009 20:39

Uff..troche mnie uspokoiliscie, jeszcze bardzo byłbym wdzieczny jakbys cie mi podali parametry jakie sa nominalnie w ustawiniu geometrii czyli to co potrzebne. Jak je bede mial to dam diagnosćie i niech mi tak ustawi i sprawa powinna sie rozwiazac.
keczu - Sro Wrz 23, 2009 20:43

samuro napisał/a:
Uff..troche nie uspokoiliscie, jeszcze bardzo byłbym wdzieczny jakbys cie mi podali parametry jakie sa nominalnie w ustawiniu geometrii czyli to co potrzebne. Jak je bede mial to dam diagnosćie i niech mi tak ustawi i sprawa powinna sie rozwiazac.
Po co?. Troche zaufania do diagnostow,poza tym nie musisz koniecznie tego robc na stacji diagnostycznej. :razz:
samuro - Sro Wrz 23, 2009 20:49

Wiesz... mam różne doswiadczenia z diagnostami..... koles popatrzy w katalog zrobi :shock: co to jest MG i pozniej ja mu będę mowił niech pan patrzy na Rovera 25 :) no ale posłucham was i napisze co sie dzialo. Dzieki za czas i pomoc.

Pozdrawiam.

SeniorA - Sro Wrz 23, 2009 22:37

samuro napisał/a:
jeszcze bardzo byłbym wdzieczny jakbys cie mi podali parametry jakie sa nominalnie w ustawiniu
zbieżność: 0 st. plus,minus 15'
kąt pochylenia: -0st. 20'plus,minus 45'
kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy: 1st.42' plus,minus 1st.
nachylenie sworznia zwrotnicy: 12st.7'
Auto nie obciążone.Nie dotyczy z silnikiem 1.8 .

Ciufa - Sro Wrz 23, 2009 22:51

SeniorA napisał/a:
Auto nie obciążone.Nie dotyczy z silnikiem 1.8 .

ale on ma właśnie 1.8 ;)

SeniorA - Sro Wrz 23, 2009 22:57

Ciufcia napisał/a:
ale on ma właśnie 1.8 ;)
to proszę,odpowiednio ;0st.plus,minus 0st.15'
-0st.40' plus,minus45'
2st.12' plus minus 1st.
12st.27'

Ciufa - Sro Wrz 23, 2009 23:21

SeniorA napisał/a:
to proszę,

dziękuję :)

samuro - Sro Wrz 23, 2009 23:33

Super fajnie dziekuje :ok: tylko jak mam to odczytac bo nie bardzo to kumam..
Ciufa - Sro Wrz 23, 2009 23:37

zbieżność: 0st.plus,minus 0st.15'
kąt pochylenia: 0st.40' plus,minus45'
kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy: 2st.12' plus minus 1st.
nachylenie sworznia zwrotnicy: 12st.27'
teraz wszystko już jasne?

samuro - Sro Wrz 23, 2009 23:43

POMÓGŁ w 100 procentach :ok: kliknę w odpowiednie miejsce :grin: jeszcze raz dzieki.

Pozdrawiam.

marcinmarcin - Czw Wrz 24, 2009 18:51

I tak jedyne co się ustawia to zbieżność ;) ustaw na 0 i będzie dobrze...
samuro - Czw Wrz 24, 2009 19:07

Witam, po objechaniu kompletu okolicznych warsztatów i straconych cennych godzinach trafilem na konkretnego goscia ktory to zrobił szybko sprawnie i bez łaski, teraz smiga az miło. Ten warsztat mogę polecić bez problemu, a znajduje sie on miedzy Rzeszowem a Łańcutem zaraz kolo stacji paliw Orlen tam gdzie stoją zawsze "krokodylki", okolicznii miejscowi beda wiedzieć o co chodzi :grin:

Pozdrawiam.