Zobacz temat - [R75] Klocki hamulcowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Klocki hamulcowe

Modzelak - Nie Paź 04, 2009 19:04
Temat postu: [R75] Klocki hamulcowe
Tak jak w temacie, troche poczytalem na forum o tych klockach i sie juz sam pogubilem... :) i mam pytanie czy po wymianie klockow trzeba jakies czujniki wymieniac? czy wszystkie R75 maja takie czujniki? jak wymienic te klocki (jeszcze w tym roverku tego nie robilem, a w instrukcji czy w ksiazce serwisowej nie ma o tym slowa)? Co sądzicie o tych tanich klockach (ok 30-40PLN) czy lepiej zainwestowac w jakies markowe jak ATE czy BOSCH? Troszeczke mi sie spieszy, poniewaz od dwoch dni zaczelo slychac na tylniej lewej tarczy tarcie, zdjalem kolo i stwierdziłem, że okladziny juz prawie brak :D .... Takze w poniedzialek bede lecial do sklepu i wszystkie klocki wymienie dla swietego spokoju :)

Pozdrawiam

SeniorA - Nie Paź 04, 2009 20:22

Modzelak napisał/a:
czy po wymianie klockow trzeba jakies czujniki wymieniac?
jeśli zadziałał ( zaświeciła kontrolka ) to tak, radzę wymienić obydwa na nowe przy wymianie a nie po wymianie
Modzelak napisał/a:
czy wszystkie R75 maja takie czujniki?
tak, w klockach po prawej stronie auta,po jednym na oś.
Modzelak napisał/a:
zainwestowac w jakies markowe jak ATE
tak

[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 20:22 ]
Modzelak napisał/a:
akze w poniedzialek bede lecial do sklepu i wszystkie klocki wymienie dla swietego spokoju :)
wcześniej zmierz grubość tarcz , bo może trzeba je wymienić ( przód miń. 19 mm, tył 8 mm )
Modzelak - Nie Paź 04, 2009 21:26

tarcze są jeszcze w porządku ;] , czy w zwyczajnym sklepie dostane te czujniki?

[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 21:26 ]
jak wymienic te klocki? nie za bardzo wiem jak je wydostac, w R600 troszeczke inaczej to bylo zbudowane ;]

SeniorA - Nie Paź 04, 2009 22:41

Modzelak napisał/a:
czy w zwyczajnym sklepie dostane te czujniki?
pasują od BMW E-39 i E-46

[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 22:41 ]
jak wymienic te klocki?
jeśli robiłeś to w R600 ,to nie będzie problemu.Najpierw odpiąć: (jeśli występuje) czujnik zużycia klocków,drutowy ustalacz sprężysty i dwie zaślepki (dwie gumowe tulejki z dekielkami ) od sworzni prowadzących zacisku. Teraz odkręcić kluczem imbusowym sworznie i ściągnąć zacisk podwieszając go by nie uszkodzić przewodu ham. Wymienić klocki po uprzednim oczyszczeniu gniazd i zacisku.Klocek wewnętrzny ma zaczep sprężysty z tłokiem.Ściskiem cofnąć tłok w zacisku ( można odkręcić odpowietrznik ) i założyć zacisk na swoje miejsce.Złożyć w odwrotnej kolejności. Sworznie przykręcamy momentem 28 Nm, śruby kół 125 Nm.Po wymianie klocków uruchomić silnik i podeptać po hamulcach.

Modzelak - Pon Paź 05, 2009 13:29

no wlasnie te gumowe tulejki mnie zmylily, nie widac bylo srub :D
SeniorA - Pon Paź 05, 2009 13:36

czyli po problemie. Powodzenia.
Modzelak - Pon Paź 05, 2009 14:50

dzieki, klocki wymienione i wykorzystane stare czujniki :D , naszczescie nie byly jeszcze naruszone :)
lukasz-89 - Czw Gru 28, 2023 07:22

Jaki klucz używacie do ściągnięcia zacisków? Czy tam jest imbus siódemka?
sTERYD - Czw Gru 28, 2023 10:11

Imbus jest w śrubach pływających. Zacisk jest przykręcony śrubami z łbem szesciokątnym ZTCP 15.
lukasz-89 - Czw Gru 28, 2023 13:18

Wymieniłem klocki w tylnym kole lewa strona gdyż koło felga się grzała. Teraz po wymianie prawie stoi koło dębem ledwo mogę ruszyć nim ręką. W drugim kole gdzie jest czujnik klocki jak nowe. Co jest przyczyną tego
? Tuleję cofnąłem ściskiem

0L0 - Czw Gru 28, 2023 16:30

Sprawdź stan i wyreguluj lub wymień i wyreguluj szczęki ręcznego.

Klocki, na miłość boską, zawsze wymieniaj parami. Jak tarcza ma wyraźny rant to albo do przetoczenia (jak ma odpowiednią grubość) albo do wymiany.

lukasz-89 - Czw Gru 28, 2023 20:23

Zamówiłem zacisk nowy bo wydaje mi się że jest tłoczek trafiony i nie wysuwa bądź nie cofa się za każdym razem. Prawa strona kolo kręci się swobodnie a lewa stawia duży opór