Zobacz temat - [R75] Przekładnia kierownicza, maglownica
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przekładnia kierownicza, maglownica

MiReK - Sro Paź 07, 2009 15:56
Temat postu: [R75] Przekładnia kierownicza, maglownica
Witam.Muszę wymienić przekładnie kierowniczą bo zaczyn już przeciekać i teraz mam pytanie,czy oddawać ją do regeneracji(koszt ok.1000zł) i odstawka auta na 2-3 dni,czy lepij kupić nową,czy używaną,co radzicie?
Mile widziane jakieś linki.
Znalazłem coś takiego,pisze LHD czyli powinna być do auta z kierownicą po lewej,ale ze zdjęcia to raczej widać że jest do anglika
http://cgi.ebay.co.uk/Bra...id=p3286.c0.m14

Czy jest różnica między tą cześcią do diesla a do benzyny?Czy jest to ta sama przekładnia?

apples - Sro Paź 07, 2009 16:25

Ta ze zdjęcia to przekładnia do anglika.

Ja swoją regenerowałem w Nagengast w Gdańsku. Koszt 900zł - uszczelnienie jednej strony, kasowanie luzów, naprawa trzpienia wchodzącego do ślimaka, montaż/demontaż oraz ustawienie zbieżności.

Całkiem nowej nigdzie nie kupisz ponieważ wszystkie są regenerowane. Kupując nawet TRW koszt ok. 2200zł i obowiązkowemu zdaniu starej dostajesz przekładnię po regeneracji tyle że w TRW. Wszystkie przekładnie na rynku są po regeneracji, a na angielskich www możesz znaleźć przekładnie oddane przez klientów z jakiś powodów koszt chyba 1400zł.

Ja bym na Twoim miejscu bym regenerował, a tym bardziej mówisz że tylko cieknie więc jak się nie boisz to możesz zrobić to sam. :wink: Zestaw regeneracyjny kosztuje ok.170zł.

http://motohurt.info/skle...oducts_id=88794

Co do przekładni to z mojej wiedzy nie ma różnicy czy to diesel czy benzyna. Są takie same.

MiReK - Sro Paź 07, 2009 16:55

Sam to raczej się tego nie podejmę,ale mechanik powinien sobie chyba poradzić,prawda?
A co tam za różne numery tej części są na tej stronce?
SIMERING 19,05-34,6-4,4/5,9 1X 0030 SIMERING 28-47-4,2/5 1X 0113 AS12009 SIMERING 24,97-37,54-6,35 2X 0014 AS10417 0038
numery oryginalne
ROVER -> GSR1195
ROVER -> QAB102452
Muszę podać którąś numercję przy zamównieniu?

domel-x - Sro Paź 07, 2009 17:29

hey,ja umówiłem sie 13.10 na regeneracje magla,mam duży luz,gościu powiedział zależy co bedą robić cena od 500zł ,jak przyjade rano to w jeden dzień mi to zrobią

http://maglownice.polskareklama.pl/

apples - Sro Paź 07, 2009 18:10

To są na pewno wymiary simeringów. Jak zadzwonisz do nich to na pewno pracujące tam Miłe Panie :wink: wszystko powiedzą. Oznaczenia Roverovskie są chyba zamienne. Do któregoś roku były jedne potem chyba drugie, ale mogę się mylić.
MiReK - Sro Paź 07, 2009 18:33

apples napisał/a:
a tym bardziej mówisz że tylko cieknie


No nie tylko,słychać też już stuki a i luzy ponoć też są.

apples - Sro Paź 07, 2009 19:19

Sprawdź sam może czy masz luzy. Z tymi diagnozami jak już się przekonałem może być różnie.
Może masz stuki na drążku osiowy, który jak wiemy jest nie do zdobycia do R75 ale będę pasować od Alhambry, a może tak jak u mnie też i niestety krzyżaki i łożyska na kolumnie kierowniczej mają luz i przenosi się to na przekładnie. Jak pokazałem to "mechanikom" po regeneracji to ich zatkało, ale i tak musiałem regenerować.

Miras31 - Sro Paź 14, 2009 09:54

domel-x Byłeś w Łodzi na regeneracji maglownicy.Na ile Cię skasowali i co Ci robili.
MiReK - Sro Paź 14, 2009 19:16

Jestem już po naprawie przekładni.Demontaż,regenaracja(luzy i wycieki)montaż i zbieżność w Bytomiu w TopGum,całkowity koszt 1000 zł
apples - Pią Paź 23, 2009 16:56

domel-x, jedyna czy wymieniali Wam może drążki osiowe?
MiReK - Pią Paź 23, 2009 17:08

Oj tego to nie wiem
domel-x - Pią Paź 23, 2009 20:01

apples napisał/a:
domel-x, jedyna czy wymieniali Wam może drążki osiowe?

mi napewno niewymieniali

apples - Pią Paź 23, 2009 20:50

OK. Myślałem że może wymienili i może wiecie, albo byście potwierdzili czy wymiary są takie jak mi podał mój fachowiec od przekładni. Nie daje mi cały czas spokoju od czego podpasować. Na Allegro się pojawiły niby oryginały do R75, ale cena za sztukę 200zł! :shock:
mirekbuk120 - Nie Lis 20, 2011 11:02

Odświeżę temat. Mam do regeneracji przekładnię kierowniczą (luzy i przecieki). Czy zna ktoś dobry zakład w woj. wielkopolskim lub dolnośląskim (Wrocław Kalisz). Za pomoc z góry dziękuję.
mimo66 - Sob Mar 10, 2012 20:23

I ja odświeżę temacik.
Co prawda jeszcze nie jest to pewna diagnoza, ale na wszelki wypadek chcę się zorientować czy znacie jakiś warsztat który regeneruje maglownice w Gorzowie Wlkp. lub okolicach (lubuskie).
Wymieniłem wahacz, miałem jeszcze (moja diagnoza) do wymiany końcówkę drążka bo jakoś tak lekko można było ręka poruszać, ale zabrakło mi czasu i została stara.
Od kilku dni słyszę lekkie puknięcia.
Podjadę na diagnostykę i dokładnie to sprawdzę, jeżeli końcówka to ok, jeżeli maglownica to :cry: .
Jak znacie jakiś warsztacik to proszę o namiary.
:mrgreen:

mondigo - Pon Cze 18, 2012 12:56

Ciagle mam luz na kierownicy zwlaszcza na nierownosciach oraz przy hamowaniu jakby sciaga trzeba trzymac mocna kierownicy zeby kierunek był dobry na rownym asfalcie jest w porzadku co było juz robione
1. wymienione silentbloki wahacza x2
2. wymieniony prawy wahacz
3. regenerowana maglownica oraz drazki
4. wymienone lacznik stabilizatora x2
5. zbieznosc


Nie wiem zostaje mi tylko chyba lewy wahacz oraz koncowki drazkow
choc przy rozkladaniu układu podczas regeneracji nic ni mowili ze sa do wymiany
jakies pomysly?

teoretycznie moge wymienic te dwie rzeczy dla swietego spokoju ale chcialbym miec pewnosc czy cos jeszcze moze powodowac problem

Alex_Tom - Nie Gru 02, 2012 11:08

Mam pytanie. U mnie już są duże luzy w przekładni (maglownicy). Wiem bo byłem na stacji. Gdy jadę po dziurawej drodze stuka jakby ktoś młotkiem walił no i na postoju gdy szarpie kierownicą lewo prawo to słychać stukanie.
Powiedzcie mi czym skutkuje jeżdżenie z czymś takim? Posypie się całkiem? Stracę wspomaganie? A może w ogóle nie będę mógł skręcać..
No i czy jazda po dziurawych drogach może szybciej ją dobić?

sash997 - Nie Gru 02, 2012 11:58

Alex_Tom napisał/a:
Powiedzcie mi czym skutkuje jeżdżenie z czymś takim?

jak już naprawde zacznie napierdzielać to pewnie uszczelnienia puszczą i bedzie wyciek płynu wspomagania,u mnie też już ładnie waliło na dziurach lub np na przejazdach kolejowych,dałem do regeneracji i cisza jak makiem zasiał :mrgreen:

domel-x - Nie Gru 02, 2012 12:20

Alex_Tom napisał/a:
podobne objawy mają uszkodzone łożyska amortyzatora ,sprawdzałes je ?
Alex_Tom - Nie Gru 02, 2012 12:46

domel-x, Sprawdzałem jakoś ponad miesiąc temu bo robiłem całe przednie zawieszenie.
Zresztą to widać, że przekładnia bo z kanału widać, jak koła w miejscu a ta półoś czy jak jej co jest między końcówką a przegubem w przekładni rusza się i stuka i wszystko.

Dobra, dzięki, chodziło mi głównie o to czy podczas jazdy np. nie zniknie mi skręcanie.
Chociaż jak olej poleci to i pompe zatrze i też nieciekawie.

Owca1911 - Wto Gru 11, 2012 20:24

Witam. Ja mam natomiast taki problem iż nie mam wspomagania... Pompę wspomagania wymieniałem z 2 miesiace temu. Czy jest możliwe że padła przekładnia ?? Kompletnie cięzko chodzi kierownica.. POMOCY
Adsik - Wto Gru 11, 2012 21:16

Sprawdz czy nie ma wycieku i czy jest jeszcze płyn w układzie. Myślę że raczej cos z pompą będzie, jeśli jest płyn.
Owca1911 - Sob Gru 15, 2012 11:28

Płyn jest, to pewnie pompa się mechanicznie uszkodziła. Ale mam jeszcze jedna co cieknie którą wysłałem do regeneracji. Pytanie brzmi jak długo wytrzyma taka regenerowana ?? ?
domel-x - Sob Gru 15, 2012 12:06

Owca1911, jak fachowiec zregeneruje i da na to gwarancje to pochodzi ,tylko czy sie opłaca jak używki ok 50 zł chodzą ,płyn zmieniałeś przy wymianie pompy ? wlałes odpowiedni? niektórzy sami przyczyniają sie do awari układu wspomagania leją byle jaki olej albo niewymieniają wcale lub leją zamiast mineralnego syntrtyczny bo na butelce pisze ze do każdego układu wspomagania :cry:
Owca1911 - Sob Gru 15, 2012 13:07

Tak wszystko było odpowiednio zrobione. No właśnie tę pompę kupiłem za cos około 100zł i siadła po 3 miesiacach. I dlatego wole dać ta co ciekła do regeneracji i zawsze mam gwarancje na to że w razie czego mi to znów zrobią. Zaśpiewali 250 zł
domel-x - Sob Gru 15, 2012 16:26

Owca1911, czeba było tu ogłoszenie napisac na forum,ja jeszcze jedna mam na zbyciu :wink:
promi - Pią Maj 03, 2013 12:52

Istnieje możliwość aby samemu skasować luzy dokręceniem konkretnej śruby w maglownicy np. tak jak w VW? W moim przypadku maglownica nie cieknie. Olej był wymieniony w ubiegłym roku, krzyżak sztywny, drążki i końcówki również.
kmisiowy - Czw Maj 09, 2013 07:57

dobre pytanie. tez mam luz na maglownicy ale bez wycieków. chętnie bym się dowiedział :)
rafalmis1 - Czw Maj 16, 2013 13:05

czy byłby ktoś tak miły i podpowiedział mi czy luzy widoczne na maglownicy powodują stuki podczas jazdy ??
tłucze mi się zawieszenie, chociaż tak myślałem do dzisiejszego przeglądu, diagnosta radził sprawdzić maglownice i efekt widoczny na filmiku. Stuki podczas jazdy są dość głośne, a na diagnozie zawieszenie wyszło idealnie

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

sash997 - Czw Maj 16, 2013 22:49

poszarp sobie kierownicą energicznie na postoju ze zgaszonym silnikiem prawo lewo, wtedy usłyszysz jak napierdziela
rafalmis1 - Pią Maj 17, 2013 12:38

a jak nie będzie stukać, tylko będą luzy, to znaczy że wszystko OK??
sash997 - Pią Maj 17, 2013 15:19

jak będą luzy to bedzie stukać :twisted: też miałem luzy bez wycieku i po regeneracji ucichło :mrgreen:
maciej.s - Pon Sie 26, 2013 01:01

Miałem przygodę z krawężnikiem... do wymiany wahacz, amortyzator, drążek osiowy, końcówkę drążka, amortyzatory. Poskładałem wszystko do kupy i okazało się że kierownica nie wraca do końca po zakręcie tylko zostaje przekręcone tak o 45 stopni. Odkręciłem obie końcówki drążka i okazało się że to maglownica ciężko chodzi ale tylko w okolicach położenia neutralnego. Wygląda na to że jest pokrzywiona. Czy pokrzywioną maglownice da się jakoś zregenerować czy tylko nowa wchodzi w grę?
dawidd - Pon Sie 26, 2013 06:43

ja bym wymienił - regeneracja maglownic jest dość droga, a używki tanie. A poza tym po rozebraniu moze okazać sie ze nie ma co regenerować skoro dostała takiego strzała z boku
maciej.s - Pon Sie 26, 2013 12:01

Szukam i szukam ale nigdzie maglownic nie znalazłem tańszych od regeneracji. Może koledzy mają jakąś na zbyciu?
zbigniewruson - Sro Cze 25, 2014 10:19

witam panowie a macie jakis instruktarz aby krok po kroku wyjac maglownice ? z r 75 -- i pytanie czy musze opuszczac sanie i wachacz czy tex nie bardzo prosze o odpowiedz
markozalko - Wto Lip 14, 2015 18:06

Od 3 lat walczę z tarciem jakiś gum podczas skręcania jak się zrobi ciepło ale teraz to jest kosmos. Byłęm ostatnio po po trasie u mechanika niech zobaczy i nic, dalej grom wie. Podnieśli mnie i stwierdzili, że słychać coś na maglownicy. To jest naprawdę ogromnie głośne tarcie jakby guma o gumę. Słychać to tylko w środku. Czemu tak jest jak jest ciepło a jak chłodniej to cisza? Jak to ciortostwo zdiagnozować bo teraz zaczynam się już bać jeździć. Na skrętach normalnie już nie tylko trze ale jakieś inne dziwne dźwięki wydaje. Majstry mówią aby jeździć ale ja nie wiem co o tym sądzić. Czy można z tym jeździć czy strach? i gdzie ewentualnie można to zdiagnozować i zrobić?

[ Dodano: Wto Lip 14, 2015 18:06 ]
Ostatnio jak było gorąco ponad 30 stopni postanowiłem raz jeszcze pojechac gdzieś z tym trzeszczeniem. Wjechałem na kanał i 2 diagnostów sprawdzało i nic. Nasmarowli mi jakies tuleje i nic. Wróciłem za chwilę i jeszcze przesmarowali mi końcówki drążków chyba. Bez efektu ale dopiero za 2 km stal się cud. Cicho jak makiem zasiał. Ale mówią że w tej maglownicy coś jest jednak. Pojechałem w trasę i normalnie przy skrętach bajka. Tylko podczas parkowania słychac było takie jakby strzały przy mocnym skręcie kierownicy w jedną stronę. Potem wracałem w taką ulewę że pewnie mi wypłukało cały olej ale do tej pory nie trze jak tarło. Inny jest problem z tymi strzałami. Normalnie właśnie przy manewrach parkingowych słychac jakby się jakaś sprężyna naciągała i po prostowaniu kierownicy wracała na swoje miejsce. Normalnie nie wiem czego szukac i jak sprawdzić te maglownicę. Chłopy mówią że wsio jest w porządku w zawieszeniu.

lukasz-89 - Sro Gru 01, 2021 05:41

Witam. Mam dziwny dźwięk podczas kręcenia kierownica. Co to może oznaczać? Pompa wspomagania maglownica czy coś innego ?
Dźwięk taki jak na przedstawionym filmie
https://youtube.com/watch?v=UKuuqML6V60&feature=share

dawidd - Sro Gru 01, 2021 14:09

dźwięk jak by pompy - wymień płyn, może pomoże
lukasz-89 - Czw Gru 02, 2021 10:01

Dzięki za odpowiedź. Kupiłem Dextron III. W zbiorniku mało płynu. Nigdy go nie wymieniałem choć co raz na jakiś czas sprawdzałem stan. Skąd ten ubytek co możne zwiastować,?
dawidd - Czw Gru 02, 2021 16:07

ubytek najczęściej z pompy albo maglownicy, ale jak nie wejdziesz pod auto to się nie dowiesz bo moze na zakuciach przewodu tez puszczać
lukasz-89 - Pią Gru 03, 2021 10:20

Spuściłem stary płyn było go niewiele w zbiorniku. Myślałem że cały litr tam wchodzi i mam teraz pełen zbiornik. Nie mam miary na korku. Czy może być taka ilość czy spuścić trochę? Dźwięk Nadal występuje
sTERYD - Pią Gru 03, 2021 20:14

Powinno być ~do połowy wysokości zbiorniczka. Jak zostawisz pełno, to będziesz go potem wycierał spod maski.
Jak wymieniłeś tylko w zbiorniczku, to więcej masz nadal starego niż nowego.
Za zderzakiem masz chlodniczkę tego płynu (taka u rurka w poprzek grilla) jest ona podpięta szybkozłączami. Mozesz jedną rozpiąć i włączyć na chwilę silnik, żeby pompa wypchnęła caly płyn, jak jeszcze pokrecisz kierownicą( z każdą chwilą będzie ciężej) to wyleci prawie litr.
Napełnia się tak samo. Jak już założysz złącze na rurkę chłodniczki, to wlewasz płyn olej szyję i odpalasz auto, dolewasz i kręcisz kierownicą będzie słychać jak się odpowietrza, no i kontrolujesz stan.

[ Dodano: Pią Gru 03, 2021 20:14 ]
Przy okazji sprawdź, czy wężyk od chłodniczki nnie jest niebezpiecznie blisko paska klimatyzacji. Fabrycznie nie jest jakoś specjalnie zabezpieczony i potrafi się tam przetrzeć. Ja prewencyjne przytrytkowałem do sanek.