Zobacz temat - [Freelander] Pytanie o przewody
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Pytanie o przewody

Legion1349 - Sro Paź 21, 2009 11:33
Temat postu: [Freelander] Pytanie o przewody
Witam, jako że mój silniczek dość ciężko pali na zimnym, a po wymianie gruszki z pompką i zaworkiem zwrotnym nadal stwierdzam ze filtr paliwa się zapowietrza, doszedłem do wniosku że może być jakaś nieszczelność w przewodzie paliwowym, po zdjęciu pokrywy silnika zauważyłem że do miejsca do którego dochodzi przewód paliwowy od filtra paliwa jest miejsce jak by na inny przewód NR2. dodatkowo chciał bym zapytać czy z przelewu ostatniego wtryskiwacza NR1 nie powinien być podłączony przewód? jak tak do dokąd powinien iść? a może do pkt NR2? przyznam że nie orientuję się czy jest to dobrze połączone. oto zdjęcie
Brt - Sro Paź 21, 2009 11:36

Wszystko masz ok. Króciec NR2 służy do odpowietrzania pompy wtryskowej. A wyjście NR1 jest zaślepione.
szoso - Sro Paź 21, 2009 11:37

u mnie jest tak samo,tak powinno być
posprawdzaj przewody, widziałeś co się działo u mnie z odpalaniem jak była dziura w przewodzie paliwowym

Legion1349 - Sro Paź 21, 2009 12:19

aha no to dobrze że jest ok :) nowe przewody już zamówione. A jeszcze jedno pytanie, pewien odcinek przewodu na drodze filtr --> pompa jest normalny elastyczny pcv sztukowany ze sztywnym z aluminiowej rurki, takie rozwiązanie ma coś szczególnego na celu? czy nie i bez problemu mogę cały przewód wymienić na elastyczny?
szoso - Sro Paź 21, 2009 14:51

Legion1349 napisał/a:
bez problemu mogę cały przewód wymienić na elastyczny?

bez problemu bo to nie będzie w niczym przeszkadzać

Remigiusz - Sro Paź 21, 2009 18:44

Legion1349, A świece żarowe sprawdziłeś :wink:
szoso - Sro Paź 21, 2009 19:32

Remi55 napisał/a:
A świece żarowe sprawdziłeś :wink:

z tego co słyszałem to najwiarygodniejszym sposobem jest ich wykręcenie i podłączenie pod prąd i patrzenie jak się nagrzewają
ale jeśli się je wykręci (co nie należy do rzeczy prostych i przyjemnych) to już lepiej wkręcić ale nowe :wink:

Legion1349 - Sro Paź 21, 2009 22:58

szosownik napisał/a:
Remi55 napisał/a:
A świece żarowe sprawdziłeś :wink:

z tego co słyszałem to najwiarygodniejszym sposobem jest ich wykręcenie i podłączenie pod prąd i patrzenie jak się nagrzewają
ale jeśli się je wykręci (co nie należy do rzeczy prostych i przyjemnych) to już lepiej wkręcić ale nowe :wink:
świece były sprawdzane metodą na iskrzenie no i według mechanika są ok bo iskrzyły wiem ze nie jest to zupełnie miadorajna metoda no ale na razie ich nie wymieniałem, wykręcane nie były, ale... ale filtr paliwa mi się zapowietrza, zamontowałem gruszkę z zaworkiem zwrotnym i dalej się zapowietrza więc zakładając ze zaworek zwrotny w gruszcze jest sprawny przychodzi mi do głowy tylko jedna myśl że musi być gdzieś delikatna nieszczelność w przewodzie na drodze filtr paliwa --> pompa wtryskowa, wymienię najpierw ten przewód i zobaczę jak będzie. Jeśli dalej będzie ciężko palić z zimnego kupię świece i wymienię, z 3ema pierwszymi nie będzie problemu gorzej będzie z tą za pompą wtryskową, ciekawy jestem czy sam dał bym radę ją wymienić?
Remigiusz - Sro Paź 21, 2009 23:20

Legion1349, No ja bym, jak niby są świece ok, wymienił ten wężyk co wraca paliwo bo tez to coś mi mówi w pamieci ze możne zapowietrza układ paliwowy. :wink:

nie znam tej metody ze iskrzy :wink: Dwie świecie cylinder 2 & 3 jest łatwo wymienić i nie dużo babrania :wink: Ale nawet na dwóch fajkach nowych dobrze pali w zimie. Mi na jednej jedna zimę palił i trzeba było chwile kręcić ale jakoś zapalił. Na dwóch było o niebo lepiej szybciej się zapalał, a teraz po wymianie jeszcze 3. świeci na cylindrze nr. 1 pali na dotyk :razz: A 4. świecy nie mam bo za pompa jest puste miejsce :mrgreen:

Wiec uwierz mi na 3 będzie palił na dotyk tobie :wink: Oczywiście ze to winna świec :wink: Z ta za pompa to szkoda zachodu naprawdę bo nie wiele to moim zdaniem daje, a roboty bardzo duzzzo :sad:

aha, a skąd wiesz ze się tobie układ zapowietrza?

[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 23:20 ]
szosownik, Powiem to tak jak już wykręcasz 3 świecie to warto ta kolo kolanka płynu chłodniczego , cylinder 1. , wymienić na nowa a jeżeli ona jest dobra to ja wkręcić zamiast jakiejś spalonej na cylindrze 2 lub 3 bo tam jest bardzo łatwo ich wymienić.

sTERYD - Sro Paź 21, 2009 23:31

Remi55 napisał/a:
nie znam tej metody ze iskrzy

jest to prosta metoda... masz świecę zarową wkręconą w blok, po odkręceniu przewodu przykładasz kabelek od plusa z akumulatora, i jak przy poruszaniu przewodem zaiskrzy, to wiadomo, że świeca przewodzi prąd, czyli nie jest przepalona, tylko nie ma pewności, czy się wystarczająco szybko nagrzewa i czy w trakcie nagrzewania nie tworzy się przerwa

Remigiusz - Sro Paź 21, 2009 23:39

sTERYD, Ahh no w sumie racja :mrgreen: Prosta metoda :razz:
szoso - Czw Paź 22, 2009 08:29

ja sprawdzałem swoje świece na iskrzenie lecz wiedziałem że w ten sposób nie sprawdzę jak grzeją więc sprawdziłem miernikiem
z resztą 3 nowe świece (bo 4 nie mam) to nie taki majątek tylko ta wymiana jest kłopotliwa

Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 10:26

Remi55 napisał/a:

Wiec uwierz mi na 3 będzie palił na dotyk tobie :wink: Oczywiście ze to winna świec :wink: Z ta za pompa to szkoda zachodu naprawdę bo nie wiele to moim zdaniem daje, a roboty bardzo duzzzo :sad:

aha, a skąd wiesz ze się tobie układ zapowietrza?
.
aha no to skoro takie są rady to wymienię 3 a tą za pompą oleję hehe :) wydaje mi się że układ się zapowietrza bo mam powietrze w filtrze paliwa (kilka razy go odpowietrzałem dla sprawdzenia), przed filtrem mam gruszkę z zaworkiem zwrotnym, zakładając że zaworek zwrotny jest sprawny, przychodzi mi do głowy jedynie że musi być jakaś nieszczelność na przewodzie od filtra do pompy.
szoso - Czw Paź 22, 2009 10:31

gadałem ze znajomym i u niego problemem był sam filtr że się zapowietrzał
Legion1349 a u ciebie jak odkręcasz korek od paliwa do syczy wtedy?
bo u mnie syczało jak miałem nieszczelność

Remigiusz - Czw Paź 22, 2009 11:26

Legion1349,

Mhm tego to ja nigdy nie sprawdzałem nawet u siebie czy w filtrze mam powietrze. Odkręcam tylko śrubkę jak nowy filtr zakładam żeby odpowietrzyć. Wiem tylko ze przy kolejnej następnej jedzie mogę gruszka dopompować paliwo :wink: Ale tak to mi pali jak trzeba. Spróbuj jeszcze nowy filtr zamontować i wymień może wężyki co idą od filtra, u mnie będą się tez za niedługo kłaniać do wymiany po teraz jak zmieniałem filtr to juz gdzie nigdzie się rysy robią na węzach.

aha sprawdzałem watek w niemieckim forum i tam tez był taki przykład ze mial zapowietrzony układ non-stop i dobrze pamiętałem była to winna wężyka powrotnego od pompy.

szosownik, Ma syczeć jak nie syczy to w tedy jest zapowietrzone bo ciśnienie ucieka. Chyba za zapomniałeś słowa "nie dopisac" :wink: Jak również u mnie przy każdym tankowaniu jak odkręcam korek to syczy jak dziurawy ponton :mrgreen:

Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 11:37

po odkręceniu korka od paliwa nie słychać syczenia, wydaje mi się, że dla tego, w gruszce jest zaworek (najwidoczniej sprawny) i nie pozwala on na cofanie się paliwa do baku, a odcinek od paku do gruszki z zaworkiem najwidoczniej jest szczelny, jedyna nie szczelność może występować od filtra do pompy, innego pomysłu nie mam.
Remigiusz - Czw Paź 22, 2009 11:45

To w takim razie tak zaworek jest szczelny :wink: Wymień te wężyki do pompy bo na pewno zła inwestycja to nie jest. :wink:
Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 11:55

tak też zrobię :) przewody już do mnie jadą tak że w następnym tygodniu je wymienię i zobaczę co i jak. Tylko raz można kliknąć pomógł?
Remigiusz - Czw Paź 22, 2009 12:01

Legion1349, Nie możesz tylko raz każdemu jednemu postu kliknąć :mrgreen:

Ah no to jak jada to dobrze :wink: Patrzyłem za tym zaworkiem i chyba u siebie tez zamontuje :wink: Nie zaszkodzi takie coś :mrgreen:

szoso - Czw Paź 22, 2009 12:07

to Remi55 wytłumacz mi dlaczego od 2 lat (tyle go mam) nic nie syczało a zaczęło jak była nieszczelność jak żeś taki mądry :wink:
Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 12:09

jeśli masz gruszkę do pompowania paliwa to w niej jest zaworek, no chyba że gruszka jest od nowości i nie ufasz temu zaworkowi to na allegro za 30pare zł kupisz nową gruchę z zaworkiem. BTW filtr paliwa mam wstawiony nowiutki. Że tak jeszcze spytam który to jest ten wężyk powrotny od pompy? ;> :D
szoso - Czw Paź 22, 2009 12:15

u mnie paliwo się nie cofa więc gruszka jest dobra
Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 12:19

to było do Remi55 :) on pisał o zaworku
szoso - Czw Paź 22, 2009 12:25

Legion1349 ale żeś dał czadu z tym "pomógł" :lol:
dzięki

Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 12:28

za pomoc wypadało się jakoś odwdzięczyć :)
szoso - Czw Paź 22, 2009 12:30

Legion1349 napisał/a:
za pomoc wypadało się jakoś odwdzięczyć

no tak ale nigdy nie dostałem "pomógł" kilka razy w jednym temacie, co najwyżej raz :wink:

Legion1349 - Czw Paź 22, 2009 12:33

skoro jest możliwość kliknięcia więcej niż raz to warto takim sposobem docenić czyjąś pomoc :)
Remigiusz - Czw Paź 22, 2009 16:02

Legion1349, aha, o tego to nie wiedziałem ze w gruszce jest zaworek :wink: :mrgreen: Ahh to może jednak nie warto kupować tego zaworku na razie :wink: Większe w tedy opory przepływu :razz:

A co do tego wężyka to tutaj masz zdjęcie z opisem :mrgreen:


Tylko jakos tak podobnie w elektrycznej pompie to wygląda, bo nie mam akurat zdjęcia :neutral: Ale tez idą dwa wężyki :wink:

szosownik, hmm u mnie w R200 syczy odkąd Roverka mam wiec może jakoś w R400 jest inaczej nie wiem :wink: Ważne ze tobie nie robi problemów i mi tez nie :wink: Chodź może mi się jednak zapowietrza ale nie mam skutków ubocznych :wink:

Ale ja ten fenomen z tym syczeniem brałem raczej tak na logikę. Bo bak jest szczelny zamknięty wiec korek nie przepuszcza powietrza do środka tylko na zewnątrz. A jak się trochę bak wyjeździ to oczywiście ubywa paliwa i podciśnienie w baku rośnie. Tak samo jak się pije z plastikowej butelki i się cały czas ssa to się butelka zgniata. A jak by była butelka z metalu to by sie nie zgniatała, jak bak paliwa. I jak byś zrobił teraz otwór w tej butelce na gorze jak masz zassane to by uciekało tobie podciśnienie i by syczało.

A jak byś pil z dziurka w butelce to by tobie podciśnienie ociekało i byś mi układ zapowietrzony :razz: Bo by się ciśnienie a wyrównywało :wink: tak ja to rozumiem :lol:

[ Dodano: Czw Paź 22, 2009 16:02 ]
Patrzyłem do Rave i tak samo idą wężyki z elektroniczna pompa :mrgreen:

szoso - Czw Paź 22, 2009 17:57

Remi55 jeśli odpowietrzenie baku paliwa działa prawidłowo to nie powinno syczeć podczas odkręcania korka bynajmniej w dieslu, takie jest moje zdanie :wink:
Remigiusz - Czw Paź 22, 2009 18:38

szosownik, :mrgreen: W sumie jeszcze trochę przemyślałem i kolo baku masz taka rurkę co służy do odpowietrzenia baku żeby ciśnienie uciekało. :wink: Wiec może faktycznie to jest ta moja dziurka w butelce i nie powinno być podciśnienia :mrgreen: Mam coś zepsuty chyba układ :razz:

bo jak pamiętam z innych samochodów to mi tak nigdy nie syczało :wink:

marconi_pno - Sro Wrz 05, 2018 16:24

Mam podobne pytanie ale dotyczące silnika benzynowego 1.8. Którędy wraca paliwo z listwy wtryskowej do baku?