Zobacz temat - [R216] Czy warto założyc gaz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R216] Czy warto założyc gaz

Clean - Pon Lis 02, 2009 12:04
Temat postu: [R216] Czy warto założyc gaz
Witam od roku posiadam R216SI rocznik 1997 zmieniłem prace i teraz dojeżdżam jakieś 120 km dziennie proszę o opinie na temat instalacji gazowej czy opłaca się czy nie, jak się auto zachowuje, ile pali i czy wogóle roverek lubi gaz bo słyszałem różne opinie na ten temat. Dodam ze mój R ma 110000km przejechane i ogólnie jest w niezłym stanie prócz znikającego płynu chłodniczego ale to raczej dziurka w chłodnicy lub nieszczelna pompka wody niż hgf.
szoso - Pon Lis 02, 2009 12:18

poczytaj:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#71

Mc_Abra - Pon Lis 02, 2009 12:18

jeśli tyle dojeżdżasz codziennie wg. opłaca Ci się gaz montować.
Oczywiście sekwencja bo z tego co wyczytałem jest tam plastikowy kolektor :roll:
gazu powinien ci palić 15-20 % więcej niż benzyny. Przy sekwencji różnica w osiągach prawie nie odczuwalna. Częściej będziesz musiał wymieniać świece i kable WN. jeśli ubywa Ci płynu, to gaz pewnie to jeszcze pogorszy :) a to dlatego że parownik ogrzewany jest przez płyn chłodniczy, jak się fachowcy zaczną gdzieś wpinać w przewody chłodzące na pewno coś gdzieś strzeli ;)
jeśli to HGF, to także gaz raczej ci to przyspieszy swoją podwyższoną temperaurą spalania...
to tyle minusów, jak założysz gaz będziesz zadowolony robiąc 100 km za 18-20 PLN a nie za 35-37 PLN :)

darek_wp - Pon Lis 02, 2009 12:38

Cytat:
Oczywiście sekwencja bo z tego co wyczytałem jest tam plastikowy kolektor

jak najbardziej pełna sekwencja, moze być BRC (droższe ale lepsze) czy np STAG i inne wedle uznania i zasobów portfela

Cytat:
gazu powinien ci palić 15-20 % więcej niż benzyny

osobiście nie zauważam aż takiej różnicy w spalaniu - max to jakieś 5%

Cytat:
Przy sekwencji różnica w osiągach prawie nie odczuwalna. Częściej będziesz musiał wymieniać świece i kable WN

różnica faktycznie nieodczuwalna, co do eksploatacji przy zastosowaniu dobrych świec i kabli nie trzeba ich częściej wymieniać

Cytat:
jeśli ubywa Ci płynu, to gaz pewnie to jeszcze pogorszy a to dlatego że parownik ogrzewany jest przez płyn chłodniczy, jak się fachowcy zaczną gdzieś wpinać w przewody chłodzące na pewno coś gdzieś strzeli

gaz nic nie pogorszy, przy dołączaniu parownika trzeba tylko dopilnować aby był wpięty w mały obieg i dolać płynu oraz dobrze odpowietrzyć układ

Cytat:
to tyle minusów, jak założysz gaz będziesz zadowolony robiąc 100 km za 18-20 PLN a nie za 35-37 PLN


Cytat:
Dodam ze mój R ma 110000km przejechane


mój ma na budziku 320k km z tego prawie połowa na gazie i bez problemu
przy właściwie dobranej i wyregulowanej instalacji silnik nie odczuwa różnicy

jeden minus który osobiście zauważam to dodatkowy koszt w badaniu technicznym, poza tym zrobiłem i robię sporo km na gazie i nie odczuwam żadnego dyskomfortu z tego powodu, przy dużych przebiegach cena instalacji zwraca się szybko a później pozostaje już tylko tankować i jeździć

ważna rzecz - warto mieć w zbiorniku co najmniej 1/3 poziomu paliwa po pierwsze auto zapala na benzynie a po drugie pompa paliwa musi mieć chłodzenie żeby się nie zatrzeć
warto też zamontować wyłacznik pompy żeby bez potrzeby nie pracowała jak jeździmy na gazie (są nawet gotowe moduły)

Clean - Pon Lis 02, 2009 12:41

dzięki za opinie już jestem prawie przekonany znalazłem Stag 300 Plus za 2200zł z montażem wiec w przyszłym tygodniu montuje pozdrawiam
Mc_Abra - Pon Lis 02, 2009 12:51

Clean napisał/a:
dzięki za opinie już jestem prawie przekonany znalazłem Stag 300 Plus za 2200zł z montażem wiec w przyszłym tygodniu montuje pozdrawiam

oj nie montuj w jakiś podejrzanych zakładach...
Napisz po montażu czy jesteś zadowolony :)

Clean - Pon Lis 02, 2009 13:11

nie wiem czy to podejrzany zakład maja dobrą opinie można ich znaleźć na allegro pod adresem http://www.allegro.pl/ite...t_poczesna.html
sobrus - Pon Lis 02, 2009 13:19

Wcale nie trzeba tak drogiej instalacji jak BRC.

Mój K1.6 (taki sam silnik) pomyka na Zenith+Valtek - i choć to niska półka sekwencji to wsio działa bardzo dobrze :) Ojciec ma w Omedze V6 Staga+Magicjety i też jest bardzo dobre (to chyba półka wyżej).

Co do wszelkich rozważań typu "czy sie opłaca, boje sie o HGF" - zacznij od tego i tak że po kilkunastu tankowaniach będziesz miał na naprawe. Ale LPG silnika nie psuje (przynajmniej nie na tyle by sie dało zauważyć po drobnych 100tys km ;) ), prawdopodobnie przy takich przebiegach zaoszczędzisz więcej niż warty jest cały samochód.

Przyjmując że benzyna jest po 4,2 a gaz po 2,0 i że spalanie wyjdzie 9l/100 to zaoszczędzisz jakieś 200zł na każde 1000km. Prawie 25zł dziennie.