Zobacz temat - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów

nervoos - Pon Lis 02, 2009 21:28
Temat postu: [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
Proszę o pomoc w ustaleniu jaki olej wlać do mojego automata.
Wszyscy piszą texaco n402 jedni piszą ze to minerał inni że syntetyk proszę o konkrety.
Wiadomo ,że 9 lat temu była inna technologia jak teraz i napewno można wlać syntetyk.
Jeśli jadę do mechaników nawet specjalistów każdy mówi wymienimy,ale gdy oświadczam,że chcę papier na to że wlali właściwy olej nikt się już nie podejmuje.
Pewnie dlatego że nie są pewni. Leją i niby jest dobrze ,ale nikt nie wie na pewno.
Proszę o pomoc bo szukałem wszędzie i info nie ma.A texaco n 402 to już nie do kupienia np w Niemczech czy w Holandii. Ponieważ często tam jestem i wiem.
Proszę o pomoc w tym temacie bo 6 miesięcy nie mogę się z tym uporać.Jak ktoś już niby wie że to ten olej to mówie proszę pokazać mi listę że to jest do rovera 75 i nie ma dalszej gadki.W info serwisowych pisze że to specjalny produkt podobnie jak np w opel signum, ale opla serwisy jeszcze są a rovera niestety.

staf - Pon Lis 02, 2009 21:58

nervoos, Przeczytaj to
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#354934

SeniorA - Pon Lis 02, 2009 23:20

po za tym co napisałem w temacie przytoczonym przez stafa, możesz skorzystać z serwisu Forda, bo mają ten olej do automatów ( Jatco ) w Mondeo i Galaxy.

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 22:45 ]
nervoos napisał/a:
.Jak ktoś już niby wie że to ten olej to mówie proszę pokazać mi listę że to jest do rovera 75 i nie ma dalszej gadki
bo to ma być olej do skrzyni automatycznej Jatco JF 506 E albo 5F31J, 09A, lub JA5A-EL czy JF 403E a nie do Rovera 75. Są to symbole tej samej skrzyni tylko do różnych marek aut. O tym ,żę jest to olej do Jatco 506 E w R 75, pisze na opakowaniu tego oleju :
http://www.tomateam.pl/sk...ial=chemia&c=48
Oczywiście serwisy Land Rovera mają ten olej do Jatco w Freelanderze.
[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 22:54 ]
nervoos napisał/a:
Wiadomo ,że 9 lat temu była inna technologia jak teraz i napewno można wlać syntetyk.
ale budowa skrzyni i materiały te same.

[ Dodano: Pon Lis 02, 2009 23:20 ]
nervoos napisał/a:
Pewnie dlatego że nie są pewni. Leją i niby jest dobrze ,ale nikt nie wie na pewno.
widać ,że się nie znają na automatach jak boją się odpowiedzialności.
nervoos - Wto Lis 03, 2009 20:49

Po przeanalizowaniu tych materiałów dalej nie jestem pewny.Olej jf 403e jest do skrzyni jf 403 czyli do rover seri 800 a nie do 5 stopniowej 506 jaka jest w 75-ce.
Nie jestem pewny też orginalności tego oleju.
Dzięki za pomoc ale proszę jeszcze o materiały.
Znajomy doszedł do dokumentacji serwisowej i w/g niej to może być texaco n402 i AP4438-LIQUI-MOLY.(nie mogę kupić nigdzie tych olejów)
A kolega co sprzedaje orginalny olej rovera to niby z kąd ma bo nikt już nie produkuje dla rovera ponieważ już nie ma tej firmy.

[ Dodano: Wto Lis 03, 2009 20:49 ]
Dziwne jest dla mnie również to ,że nie ma wyszczególnione że do 2,0 v 6 też może być tylko1,8 i 2,5l jak srzynie w 2,5 i 2,o to te same skrzynie?

SeniorA - Wto Lis 03, 2009 23:01

nervoos napisał/a:
Po przeanalizowaniu tych materiałów dalej nie jestem pewny.Olej jf 403e jest do skrzyni jf 403 czyli do rover seri 800 a nie do 5 stopniowej 506 jaka jest w 75-ce.
a co napisane jest o przeznaczeniu na stronie sklepu przy tym oleju ?. Przecież to są te same skrzynie Jatco i na naklejce z tyłu opakowania wyrażnie pisze , że to też do JF 506E. Możesz zadzwonić do sklepu do Tomiego ( 0603 121 772)
nervoos napisał/a:
ziwne jest dla mnie również to ,że nie ma wyszczególnione że do 2,0 v 6 też może być tylko1,8 i 2,5l jak srzynie w 2,5 i 2,o to te same skrzynie?
oczywiście ,że te same.
nervoos napisał/a:
A kolega co sprzedaje orginalny olej rovera to niby z kąd ma bo nikt już nie produkuje dla rovera ponieważ już nie ma tej firmy.
a skąd są nowe oryginalne części do R 75 skoro nie ma tej firmy ?.Skrzynie są produkowane do innych marek aut. Olej ma z Anglii. Skrzynie automatyczne Jatco ,takie jak w R 75 są też w takich autach : Land Rover Freelander , Mazda 6MPV, Ford Mondeo i Galaxy 1.9 TDI, VW Jetta, Jaguar x-type, VW Golf i Sharon, Seat Alhambra.W grupie Volkswagena,skrzynia JATCO JF 506 ,fabrycznie zalewane są olejem o nr. kat. G052990A2.Olej ten można kupić w serwisach VW. Jeśli chcesz być pewny tych informacji, to zadzwoń do f-my Autotransmisja w Warszawie ( 0501 222 404 , i (22)720-27-91 ),która od 20 lat serwisuje skrzynie automatyczne, www.autotransmisja.pl
Ja jeżdżę na oleju MG od Tomiego, od dawna. Jeszcze to :
http://ford.sklep.pl/pl,p...omatycznej.html

nervoos - Czw Lis 05, 2009 16:14

Dzięki za podpowiedzi ale są to opinie prywatne.Andrzej nie wiem jaka jest twoja wiedza z mechaniki ale jak można powiedzieć ,że są te same skrzynie w fordzie czy vw firma jest ta sama (jatco)ale skrzynie mają inne własności.Wiem że można wlać inny olej to będzie pracować ale jak długo?Pozdrawiam.Zadzwonie na pewno do Tomiego, bo nie mogę uwierzyć, że można posiadać jeszcze olej firmy rover. Coś mi tu pachnie polskim kombinatorstwem.
SeniorA - Czw Lis 05, 2009 18:14

nervoos napisał/a:
Dzięki za podpowiedzi ale są to opinie prywatne.Andrzej nie wiem jaka jest twoja wiedza z mechaniki ale jak można powiedzieć ,że są te same skrzynie w fordzie czy vw firma jest ta sama (jatco)ale skrzynie mają inne własnośc
nervoosNie pisałem,że te same skrzynie są w Fordzie czy VW. Nie są to moje prywatne opinie , ale informacje z prasy motoryzacyjnej np. w dziale " porady techniczne-odpowiedzi ekspertów " Auto-Świat" nr 39/2007 , 28/2007, a konkretnie eksperta Jerzego Łokaja z f-my Auto-transmisja do którego Cię kierowałem.Moja wiedza z mechaniki, wynika z mojego wyższego technicznego wykształcenia i ponad 40-letniej praktyki w motoryzacji. Że są to takie skrzynie jak w R75, można powiedzieć na tej samej zasadzie , co np. ,o niektórych silnikach w Peugeotach,Nisanach,Citroenach, Renaultach. Użyte określenie ''takie jak " jest po prostu skrótem myślowym. Wymienione skrzynie aut. Jatco, oczywiści różnią się przełożeniami ,dostosowaniem do odpowiedniego silnika, czy auta innej marki, tak samo jak w R 75 ( inne przełożenia ma do 1.8,inne do 2.0 jeszcze inne do 2.5 czy diesli ) ale olej stosuje się o takich samych wymaganiach, czyli do skrzyń automatycznych JATCO.
nervoos - Pon Sty 04, 2010 21:15

DEXRON®-VI ATF OLEJ DO AUTOMATYCZNYCH SKRZYŃ BIEGÓW
POJ. 4 LTR

Wprowadzenie
Olej do automatycznych przekładni DEXRON®-VI Petro-Canada został specjalnie sformułowany, by spełniać wymagania nowych przekładni 6-biegowych, które GM zastosował w nowych modelach swoich aut.

Cechy
• 2 x dłuższa żywotność niż płynów DEXRON-III ATF
• Ulepszone własności produktu zarówno dla nowych i starszych przekładni
• Znakomite utlenianie i ochrona anty-ścieralna
• Mniejszy rozkład cieczy
• Bardziej ekonomiczne zużycie paliwa niż płyny DEXRON-III (H)

Korzyści
• Pozwala na przebieg 400,000 km (250,000mil) przy normalnych warunkach użytkowania
• Obniża ścieranie przekładni podczas zimnych warunków pogodowych
• Większa odporność oleju na ścinanie
• Większe przenoszenie momentu obrotowego niż oleje DEXRON-III (H)
• Dłuższa trwałość komponentów oraz samych przekładni PC DEXRON®-VI ATF
• Został przetestowany i zatwierdzony przez Generel Motors DEXRON-VI, GMN10060
• Przystosowany do pojazdów mających wymagania DEXRON-III “H” i IIE
• Przystosowany do pojazdów mających wymagania DEXRON® ATF
• Dostępny w opakowaniach 1L i 4L, 20L, 205L

Moje pytanie jest takie: Czy olej dextron VI może być stosowany do automatycznych skrzyni biegów w roverach 75?

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 21:15 ]
Już się dowiedziałem ,że dextron VI może byś stosowany do skrzyń jatco i jest lepszy niż orginał i tańszy.

MARCONI13 - Sob Sty 30, 2010 19:20

...Podłączę się gwoli uściślenia tegoż wątku: Jak najbardziej można wlewać dextrona 6 do automatycznych srzyń w Roverze,lecz należy pamiętać,żeby opróżnić najpierw srzynię do zera!!!
Zadnego dolewania i mieszania z olejem pozostałym( ok.4 l),przy zmianie.
Czyli-zalewamy opróżnioną skrzynię nowym olejem (ok.8l).
Pozdrawiam.

SeniorA - Sob Sty 30, 2010 19:56

MARCONI13 napisał/a:
Jak najbardziej można wlewać dextrona 6 do automatycznych srzyń w Roverze,lecz należy pamiętać,żeby opróżnić najpierw srzynię do zera!!!
to ja jeszcze dodam ,że tylko metodą dynamicznej wymiany, przy pomocy agregatu , który w sposób ciągły płucze i wlewa cały świeży olej.
PHJOWI - Sob Sty 30, 2010 23:17

nie mieszajcie olejów bo to się żle kończy , te 200zł za 5 litrów to nie jest dużo kasy jak na orginalny olej.
nervoos - Nie Sty 31, 2010 12:29

Widzę, że konkurencja jest zatarta.
Wcale nie prawda olej dextron VI jest mieszalny z wszystkimi typami olejów syntetycznych o gorszych parametrach oraz olejami które spełniają starsze normy.
Olej dextronVI ma lepsze właściwości niż orginał to po co mamy wlewać gorszy olej?

PHJOWI - Nie Sty 31, 2010 13:36

nie wiem o co ci chodzi , ale te skrzynie nie lubią innych olejów to po pierwsze , po drugie olej musi mieć odopowiednie parametry ponieważ w środku masz elektrykę i nie może przewodzić prąd.
wojciechzwierki - Nie Sty 31, 2010 14:18

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49994
Aragorn - Pon Cze 10, 2013 12:13

nervoos napisał/a:
Widzę, że konkurencja jest zatarta.
Wcale nie prawda olej dextron VI jest mieszalny z wszystkimi typami olejów syntetycznych o gorszych parametrach oraz olejami które spełniają starsze normy.
Olej dextronVI ma lepsze właściwości niż orginał to po co mamy wlewać gorszy olej?


...sprawdzałeś to już u siebie? ...zastanawiam się nad zastosowaniem dextron VI ale wolał bym wymienić tylko normalnie 3-4 litry a nie całość ...i zastanawiam się czy nie będzie problemów jeśli chodzi o mieszanie ze starym olejem (puki co moja skrzynia chodzi jak złoto i nie chciał bym jej zaszkodzić)

urzendnik - Czw Wrz 18, 2014 13:59

odświeżę trochę wątek oleju ...

a ja wlałem już trzeci raz Omnimatic Midlanda i skrzynia chodzi ok (przejechałem ponad 60kkm). Olej polecił mechanik, który zajmuje się tylko automatami. Wymieniam co 30kkm choć niektórzy mówią że to za często.

dexter77 - Czw Wrz 18, 2014 14:28

no u mnie pierwsza wymiana była po 300 tys :mrgreen: skrzynia śmiga jak nowa :wink:
janio - Czw Paź 02, 2014 19:19

dexter77 po tych 300 tysiącach zrobiłeś wymianę dynamiczną czy statyczną, no i jaki olej wlałeś, że Ci tak śmiga jak nowa?
dexter77 - Pią Paź 03, 2014 10:49

Z tą śmiga jak nowa to nie traktuj dosłownie :) chodzi mi o to, że nie widzę żeby coś było z nią nie tak :) a jaki olej i jaka wymiana to już nie wiem, spec z Puszczykowa się tym zajmował :)
janio - Pon Paź 06, 2014 00:36

Do urzędnik. Omnimatic to dobry olej (opinia skrzyniarzy), jest zalecany jako pełny zamiennik za N402, który wycofano z produkcji. Dobrymi zamiennikami są też Texaco Havoline MV ATF oraz Petro Canada DuraDrive MV ATF. Ja u siebie rok temu zrobiłem taką większą dolewkę od Tomiego, spuszczony olej wcale źle nie wyglądał a skrzynia działa jak przed wymianą. Podzielam tu też wypowiedź nervoos_a, że u nas potrafią wszystko spaprać dlatego w przyszłości przymierzam się do Omnimatic MIDLANDa. Parametrami jest najbardziej zbliżony do oryginału, no i nie jest chrzczony!