Zobacz temat - [R416 '96] Uszczelnianie prawej półosi.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 '96] Uszczelnianie prawej półosi.

yogi2006 - Pią Lis 13, 2009 14:03
Temat postu: [R416 '96] Uszczelnianie prawej półosi.
Witam

Więc wyciek wyglądał coś jak TUTAJ zdjęcie zapożyczone

po przemyciu wszystkiego okazało się że cieknie z prawej półosi, dzisiaj zabrałem się za to...

po wyjęciu tam gdzie jest uszczelniacz (gumowa uszczelka) są jakieś ślady korozji, ślady od gumy uszczelki takie dwa paski, będę to polerował dzisiaj. Czy to może mieć związek z przepuszczaniem oleju?
półoś wygląda tak



uszczelka wygląda bardzo dobrze wg mnie z tym że jest bardzo twarda.




Oczywiście do oczyszczenia to wszystko.. I pytanie czy w jakiś sposób uszczelka może stracić swoje właściwości i przepuszczać czy te wyżłobienia są winne?
pytam bo po polerowaniu półosi nie wiem czy brać uszczelkę u Tomiego i czekać ze składaniem wszystkiego aż do założenia jej czy może skręcać jeśli wygląda dobrze??

pozdro

konrad2104 - Pią Lis 13, 2009 15:01

Mi się wydaje ze w tym miejscu gdzie uszczelniacz styka sie z półosią wytarły się te zabki które powinny być pod kątem aby olej cofał się do skrzyni.

Na tym zdjęciu wygląda jak by ich brakowało. Mi tak samo wytarł się uszczelniacz wałka rozrządu, poprostu był gładki w środku a powinien mieć ząbki.

yogi2006 - Pią Lis 13, 2009 15:16

ząbki w uszczelce? hmmm..
no nie ma żadnego w niej :)

ale chyba w tej uszczelce nie było ich.. sprawdzałem w Toma i chyba TAK wygląda nowa KLIK

bo ta o której piszesz jest do skrzyni PG1 zgodnie z tym co znalazłem TUTAJ

:/


To ja już nic nie rozumiem która uszczelka powinna być do 1,6 16v bo przy tej z ząbkami jest że do skrzyni PG1 zgodnie z info w FAQ technicznym
Skrzynie PG1 były stosowane m.in. w modelach z silnikami diesla serii L (np. 220/420/620 SDi/SD/Di/D), z silnikami 1.8 serii K (np. MGF, 218, 200 Vi), z silnikami Hondy (618, 620, 623, 825, 827), z silnikami serii T (220/420/820Si, 220/420/620/820 Ti).

a po prawej dopisane

PRZEZNACZONE DLA SILNIKÓW
1.6 16v - 111KM 1.6 16v -- moc 111KM -- produkowany w latach 01.96-06.99 -- symbol fabryczny16K4F
2.0 16v - 140KM 2.0 16v -- moc 140KM -- produkowany w latach 04.96-12.99 -- symbol fabryczny20T4
2.0D 8v - 86KM 2.0D 8v -- moc 86KM -- produkowany w latach 01.96-06.99 -- symbol fabryczny20T2R
2.0D 8v - 105KM 2.0D 8v -- moc 105KM -- produkowany w latach 05.94-06.99 -- symbol fabryczny20T2N

Więc sam nie wiem czy ta ząbkami będzie pasowała..

NEOSSS - Pią Lis 13, 2009 15:44

yogi2006,pierwszy link ktory podales jest do Twojej skrzyni R65 ktora masz przy swoim 1.6 16v... Wymien uszczelniacze i napewno nie bedzie leciec
yogi2006 - Pią Lis 13, 2009 16:00

ok

czyli rozumiem że na tomateam ta wzmianka o silniku 1,6 przy opisie uszczelki ze skrzyni PG1 jest niepotrzebna.

muszę złożyć dziś jak jest.. samochód potrzebny ale w przyszłym tyg jak przyjdzie to wymienię i zobaczy się.

Raffaele - Pią Lis 13, 2009 18:13

W moim R416Si również cieknie uszczelniacz prawej półosi.
Tomi z Tomateam polecił mi do mojego autka taki o symbolu AAF1610, ponieważ inny typ (nowszy) był stosowany w modelach 45.
Kupiłem już -jest to oryginalny produkt markowany MG Rover.
Cena przyzwoita 33zł z grosikami - to tyle samo co do mojej Xsary.
W poniedziałek mechanik zmieni mi uszczelniacz.

Wg informacji Tomiego R416Si ma identyczne uszczelniacze na prawej i lewej półosi