Zobacz temat - [R620] Znowu ta cholerna turbina
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Znowu ta cholerna turbina

michalk - Pon Lis 16, 2009 08:54
Temat postu: [R620] Znowu ta cholerna turbina
czołem - niedawno wymieniłem turbinę na "nową" ze szrotu i oczywiście musiałem mieć pecha. dziś znowu prze przyspieszeniu słychać ten dźwięk.

Pytanie: czy turbina włącza się też na "luzie" - tzn stoję bez wrzuconego biegu, daję gazu na 3 000 obrotów to powinna się odzywać?

Załamka

M

szoso - Pon Lis 16, 2009 08:59

michalk napisał/a:
czy turbina włącza się też na "luzie"

przy odpowiednich obrotach
u mnie słychać ją od 2000 obrotów

michalk - Pon Lis 16, 2009 09:03

szosownik napisał/a:
przy odpowiednich obrotach
u mnie słychać ją od 2000 obrotów


No to u mnie słychać ją jak jadę - jak stoję na luzie i przegazuję to tego dziwnego dźwięku nie ma.. Może co innego się p_doli

M

szoso - Pon Lis 16, 2009 09:26

michalk napisał/a:
Może co innego się p_doli

u mnie opony zimowe to powodują, słychać taki dźwięk jakby jakaś turbina chodziła głównie jak przyspieszam

[ Dodano: Pon Lis 16, 2009 09:26 ]
michalk napisał/a:
No to u mnie słychać ją jak jadę - jak stoję na luzie i przegazuję to tego dziwnego dźwięku nie ma

moim zdaniem to nie turbina bo ona i na postoju by świszczała jakbyś przegazował

kasjopea - Pon Lis 16, 2009 13:03

michalk, rozumiem stopień Twojej irytacji, ale myślę, że słowo "cholerna" w temacie jest trochę nie na miejscu. Proszę edytować.
Firq - Pon Lis 16, 2009 13:28

michalk, Po Pierwsze turbina się nie załancza i takie tam bajery kolej rzeczy jest taka

zapalasz auto i turbina juz chodzi (wirnik sie kręci) z racji tego ze turbina napędzana jest spalinami to im wiecej spalin tym bardziej sie wirnik kręci. Na biegu jałowym nie ma dużego obciążenia dlatego nie zawsze turbina bedzie dawała z siebie wszystko a raczej rzadko :) Dopiero podczas jazdy jak silnik ma obciążenie to wtedy mamy wiecej spalin co za tym idzie turbina szybciej sie kręci (wirnik) co za tym idzie daje wieksze cisnienie doładowania i dlatego podczas jazdy słychać jak ona gwizda :) Aha i np jak bedziesz dodawał na jałowym gazu np na 3000 obr/min to ona moze zagwizdać ale w momencie dodawania gazu potem jak jednostajnie bedziesz trzymał 3000 obr/min to będzie ona mało słyszalna :)

Pino - Wto Lis 17, 2009 00:23

Firq napisał/a:
michalk, Po Pierwsze turbina się nie załancza i takie tam bajery kolej rzeczy jest taka

zapalasz auto i turbina juz chodzi (wirnik sie kręci) z racji tego ze turbina napędzana jest spalinami to im wiecej spalin tym bardziej sie wirnik kręci. Na biegu jałowym nie ma dużego obciążenia dlatego nie zawsze turbina bedzie dawała z siebie wszystko a raczej rzadko :) Dopiero podczas jazdy jak silnik ma obciążenie to wtedy mamy wiecej spalin co za tym idzie turbina szybciej sie kręci (wirnik) co za tym idzie daje wieksze cisnienie doładowania i dlatego podczas jazdy słychać jak ona gwizda :) Aha i np jak bedziesz dodawał na jałowym gazu np na 3000 obr/min to ona moze zagwizdać ale w momencie dodawania gazu potem jak jednostajnie bedziesz trzymał 3000 obr/min to będzie ona mało słyszalna :)


Święte słowa i myślę, że na tym powinniście się bazować. :ok: