Zobacz temat - [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.

dyla_m - Wto Lis 17, 2009 08:17
Temat postu: [R75] Dziwne wskazanie poziomu paliwa.
Witam

Mam pytanie odnośnie wskazania paliwa. Przedwczoraj kiedy wieczorem zostawiałem samochód wskaźnik poziomu paliwa pokazywał prawie 1/4 baku, kiedy wczoraj rano przyszedłem do autka po odpaleniu samochodu, świeciła się rezerwa, a wskaźnik pokazywał mniej więcej połowę stanu pomiędzy 0, a 1/4 baku. Po przejechaniu kilku kilometrów podniósł się znów w okolice 1/4 baku, a rezerwa naturalnie zgasła. Dzisiaj znów cały cykl się powtórzył.

Dodam, że właścicielem autka jestem nieco ponad miesiąc i wcześniej takich objawów nie było, ale też nigdy wcześniej nie miałem w baku mniej niż 1/4.

Czy to jest normalne w tych Roverkach, czy to jakaś usterka?

Może ktoś też miał takie objawy i wie jak rozwiązać ten problem albo czy wogóle go trzeba rozwiązywać?

SeniorA - Wto Lis 17, 2009 08:35

są zmiany wskazań poziomu przy małej ilości paliwa, to wynika z budowy zbiornika.Zobacz co będzie przy większej ilości paliwa.
dukat11 - Wto Lis 17, 2009 08:54

Tak to normalne rover pokazuje poziom paliwa zależnie od aktualnego zużycia paliwa. Tzn jak masz zimny silnik i spala więcej to pokazuje mniej w zbiorniku a po tym jak się zagrzeje wzrasta. To samo się tyczy różnic autostrada/miasto.

Po prostu jak masz mało paliwa to bardziej widać i różnice są większe.

Grzesiek_Gdynia - Wto Lis 17, 2009 09:56

U mnie byl odczepiony kabelek masowy no i zatrzymal sie predkosciomierz oraz wariowalo wskazanie poziomu paliwa. Ale z tego co piszesz nie sa to wielkie wahania więc możliwe ze nic się nie stało :)
Mariusz418 - Wto Lis 17, 2009 10:06

WITAM


ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI CZĘSTA USTERKĄ JEST POMPA ONA PRZELEWA Z PRAWEJ STRONY NA LEWĄ I USTERKA WYSTĘPUJE WŁAŚNIE JAK JEST MAŁO PALIWA W ZBIORNIKU


POZDRAWIAM

Zukowaty - Wto Lis 17, 2009 11:36

dukat11 napisał/a:
Tak to normalne rover pokazuje poziom paliwa zależnie od aktualnego zużycia paliwa. Tzn jak masz zimny silnik i spala więcej to pokazuje mniej w zbiorniku a po tym jak się zagrzeje wzrasta. To samo się tyczy różnic autostrada/miasto.

Po prostu jak masz mało paliwa to bardziej widać i różnice są większe.

Mam dokładnie to samo. Najlepiej widać to po zasięgu jak na kompie znika nagle 50km. Po rozgrzaniu silnika wiekszość z tych km na szczęście wraca :wink:

mariusz418 napisał/a:
ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI CZĘSTA USTERKĄ JEST POMPA ONA PRZELEWA Z PRAWEJ STRONY NA LEWĄ I USTERKA WYSTĘPUJE WŁAŚNIE JAK JEST MAŁO PALIWA W ZBIORNIKU


Mariusz ale to chyba jak jest mało paliwa a on już nie chce ciągnąć? U mnie moge wyjechać paliwko do suchego.

monia0023 - Wto Lis 17, 2009 11:50

[quote="dukat11"]Tak to normalne rover pokazuje poziom paliwa zależnie od aktualnego zużycia paliwa. Tzn jak masz zimny silnik i spala więcej to pokazuje mniej w zbiorniku a po tym jak się zagrzeje wzrasta. To samo się tyczy różnic autostrada/miasto.


Mam tak samo

dukat11 - Wto Lis 17, 2009 13:29

mariusz418 napisał/a:
ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI CZĘSTA USTERKĄ JEST POMPA ONA PRZELEWA Z PRAWEJ STRONY NA LEWĄ I USTERKA WYSTĘPUJE WŁAŚNIE JAK JEST MAŁO PALIWA W ZBIORNIKU


Jak nie działa pompa to silnik przerywa przy niskim poziomie paliwa

Mariusz418 - Wto Lis 17, 2009 13:30

witam


pamiętaj żuk że w zbiorniku jest podciśnienie



pozdrawiam

Zukowaty - Wto Lis 17, 2009 13:33

mariusz418 napisał/a:
pamiętaj żuk że w zbiorniku jest podciśnienie

Ale podciśnienie przecież nie przeleje mi paliwa z komory do komory...czy ja coś źle rozumiem? Jaki jst obiaw padnięcia tej pompy bo ja rozumiem że duża ilość paliwa zostanie wtedy poza zasięgiem pompy paliwa pomimo że będzie wykazywana na wskaźniku.

dyla_m - Wto Lis 17, 2009 19:30

dukat11 napisał/a:
mariusz418 napisał/a:
ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI CZĘSTA USTERKĄ JEST POMPA ONA PRZELEWA Z PRAWEJ STRONY NA LEWĄ I USTERKA WYSTĘPUJE WŁAŚNIE JAK JEST MAŁO PALIWA W ZBIORNIKU


Jak nie działa pompa to silnik przerywa przy niskim poziomie paliwa


Mój nie przerywa choć w baku obecnie niewiele, jutro tankowanie i zobaczymy co będzie przy większym poziomie paliwa.

Zukowaty - Sro Lis 18, 2009 02:52

dyla_m napisał/a:
zobaczymy co będzie przy większym poziomie paliwa

Będzie dokładnie tak samo bo tak jest zaprogramowany komputer żeby pokazywał poziom paliwa zależnie od pozostałego zasięgu, który znowu jest uzależniony od aktualnego spalania.

mimo66 - Sro Lis 18, 2009 05:34

W moim rano pokazuje mi też mniej jak już po rozgrzaniu silnika, gdzie raptem :przybyło kilka litrów z powietrza".

A może po prostu masz w okolicy kogoś ze skuterkiem i cienkim wężykiem w kieszeni :mrgreen: (żartuję :wink: )

RHL - Czw Lis 19, 2009 14:21

Witam Was!

Jestem nowy na forum. 3 dni temu zakupilem swojego Roverka 75 2.0 CDT. I mam problem, mianowicie gdy wskazowka poziomu paliwa spadnie ponizej 1/4 ma problemy z odpaleniem czasami nie odpala w ogole i 2 razy mi zgasl w czasie jazdy. Jak jest wiecej paliwa nie ma z tym problemu. Ktos juz spotkal sie z czym takim? Co moze byc przyczyna?

Mariusz418 - Czw Lis 19, 2009 14:26

WITAM


ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI CZĘSTA USTERKĄ JEST POMPA ONA PRZELEWA Z PRAWEJ STRONY NA LEWĄ I USTERKA WYSTĘPUJE WŁAŚNIE JAK JEST MAŁO PALIWA W ZBIORNIKU

I TO WŁAŚNIE KOLEGO CIEBIE DOTYCZY


POZDRAWIAM

RHL - Czw Lis 19, 2009 14:30

Chodzi o pompe paliwa? Trzeba ja wymienic czy jest mozliwosc naprawy?
dukat11 - Czw Lis 19, 2009 14:41

Tak o pompę paliwa w zbiorniku
saute - Czw Lis 19, 2009 20:45

ten pomiar paliwa w roverku 75 , to masakra :)najlepiej żeby nigdy nie świcila się rezerwa , to wwtedy wiadomo , że ma się paliwo ;)
desperado67 - Czw Lis 19, 2009 21:02

Jeżli pompa paliwowa nie działa to czy bak będzie pełny czy będzie rezerwa to i tak silnik nie odpali.
A co ma wskaźnik paliwa do zasięgu?!!nonsens
Wskazania są normalne, po odpaleniu samochodu komputer potrzebuje chwile aby się uzbroić.
Z tąd te różne odczyty.

dukat11 - Czw Lis 19, 2009 21:09

desperado67 napisał/a:
Jeżli pompa paliwowa nie działa to czy bak będzie pełny czy będzie rezerwa to i tak silnik nie odpali.


75-ka ma dwie pompy paliwa jedną w baku drugą pod maską. Przy awarii pompy w baku problemy zaczynają sie jak masz mało paliwa

desperado67 napisał/a:
A co ma wskaźnik paliwa do zasięgu?!!nonsens

Dużo jeśli tak jest zestrojony że pokazuje poziom paliwa zależnie od obliczonego zasięgu przy aktualnym zużyciu

desperado67 napisał/a:
Wskazania są normalne, po odpaleniu samochodu komputer potrzebuje chwile aby się uzbroić.
Z tąd te różne odczyty.


To są bzdury gdyż jeśli nie kasujesz wskazań komputera to nie potrzeba czasu na żadne uzbrajanie

dyla_m - Czw Lis 19, 2009 21:35

No i sprawdziłem. Jak jest więcej paliwa to od razu wskazuje prawidłowy poziom paliwa. :roll:
xROnx - Sro Mar 23, 2011 13:29

Mariusz418 napisał/a:
ZBIORNIK JEST 2 KOMOROWY I MA 2 PŁYWAKI

pozwolę sobie podczepić się.
Wczoraj 75 mi zatrzymało się i ni hu hu dalej. więc z buta do garażu po karnister->stacja 20l i z powrotem do 75
Podczas kupna 75 poprzedni właściciel wspomniał że trzeba wymienić pływak bo się zacina na 1/4. Więc kilka dni później zakupiłem pływak. Pan na szrocie zapytał się który? Ja zrobiłem wielkie oczy i pokazał mi dwa rodzaje. jeden z dłuższą "nóżką" i drugi z krótsza
czyli coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ro...1478019254.html
i coś takiego:
http://moto.allegro.pl/ro...1478019255.html

teraz wnioskuję że wymieniłem nie tą stronę co trzeba... a ten uszkodzony pływak nadal znajduje się u mnie w zbiorniku...
benzyna czy diesel mają te same pływaki?

apples - Sro Mar 23, 2011 14:24

xROnx, to wina pompy w baku, a nie samego pływaka. Pompa na allegro 170zł. :wink:


Masz diesla czy benzynę?

xROnx - Sro Mar 23, 2011 14:30

apples napisał/a:
Masz diesla czy benzynę?

Benzyne

a To pływak nie jest połączony z pompą? Pompa w baku jest jedna? Bo już nie ukrywam że zgłupiałem i już co raz mniej rozumiem...

apples - Sro Mar 23, 2011 14:38

xROnx napisał/a:
a To pływak nie jest połączony z pompą?
Są dwa pływaki - w każdej komorze zbiornika po jednym. Jeden połączony jest z pompą, a drugi ze smokiem w drugiej komorze.
xROnx napisał/a:
Pompa w baku jest jedna?
Z tego co mi wiadomo to jest jedna pompa. Pompa paliwa jest w jednej komorze, a w drugiej komorze jest smok z filtrem połączony przewodami z pompą w pierwszej komorze.
xROnx - Nie Mar 27, 2011 11:31

Dzisiaj zatankowałem do pełna (do odbicia pistoletu) po odpaleniu auta wskazówka podniosła się do poziomu 3/4 i nie chce wyżej.
Do wymiany pompa?

Rowan - Nie Mar 27, 2011 14:29

xROnx, chyba masz to co u mnie :mrgreen: Podobno jest to problem z czujnikiem ABS :razz: Sam nie wiem, bo tego przez te 4 lata użytkowania auta nie przerabiałem, a przerabiałem sporo :wink:
xROnx - Nie Mar 27, 2011 20:06

Chciałbym to naprawić jednak żeby móc to naprawić chciałbym wiedzieć co to jest?
Tak jak mówię. zatankowanie do pełna = wskazówka na max 3/4 skali
Poziom zera(czyli jazda autem i nagle zaśnięcie i brak odpalenia)= 1/4 skali
Dzisiaj autko stało pod lekką górkę i odpalił ale coś się krztusił pochodził chwilke kaszląc i zgasł. Drugie odpalenie bez problemu...

piotr1963_2010 - Wto Mar 29, 2011 14:46

Grzesiek_Gdynia,
Witam
Mam pytanie gdzie mam szukać tej masy, od dłuższego czasu mam problem z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa. Na dwa miesiące pomogło odłączenie kostki elektrycznej od pompy ABS i spryskanie kontaktem, a potem powtórka z rozrywki.

Pozdrawiam
Piotrek Lublin

xROnx - Nie Kwi 10, 2011 20:37

A teraz mam inaczej :)
Jest niedziela. We środę zrobiłem reset OBC dwa razy. Potem auto stało 2 dni w garażu i aku mi się rozładował. Więc podładowałem go(podejrzewam że mam gdzieś złodzieja prądu w aucie)pojeździłem trochę po mieście i wróciłem do garażu. Aby nie mieć nie miłych niespodzianek w poniedziałek odłączyłem kleme "-" z aku i tak auto stało jeden dzień w garażu. Dzisiaj idę do garażu odpalić auto. Podłączam kleme "-" odpalam auto a tam wskaźnik pokazuje zero. Świeci się kontrolka wyskakuje info mówiące o niskim poziomie paliwa a Range pokazuje 0km
I teraz nie wiem czy się naprawiło i pokazuje prawidłowy stan paliwa czy znowu coś się pochrzaniło...
Gdy zrobiłem sobie wycieczkę po mieście w piątek to wskaźnik pokazywał połowę a Range podawał ok 270km..
O co tu w tym wszystkim chodzi?

SeniorA - Nie Kwi 10, 2011 21:35

xROnx, zrób sobie wycieczkę po mieście ,ECM musi odzyskać utraconą (odłączeniem napięcia )pamięć i dane dla komputera.
xROnx - Wto Kwi 12, 2011 10:32

Ok. Rundka po mieście zrobiona. dojechałem "gdzieś" zgasiłem silnik na 1min. Odpaliłem i wskazówka wróciła na miejsce poprzednie. Teraz pozostaje mieć nadzieje że nie zatnie mi się na 1/4 skali i nie zgasi mi się wtedy auto :)

[ Dodano: Wto Kwi 12, 2011 10:32 ]
no i lipa. dzisiaj odpaliłem auto i wskazówka podniosła się na max - a nie tankowałem go. Ostatnie tankowanie do pełna było jakieś 200km temu

Rowan - Nie Maj 08, 2011 16:05

No i jak, problem rozwiązany? U mnie też już kompletnie zwariował pokazuje za każdym razem inny stan paliwa. Np. pokazuje max, zatankuje dodatkowe 15l i spada na 3/4. Albo jest mało już, a pokazuje ponad połowe itd. Co mam w końcu sprawdzić? Jeśli to czujnik ABS, to który?
sknerko - Nie Maj 08, 2011 16:54

Ja bym sprawdził wiązke przy baku. Tak mi sie przypomina ze kiedyś SeniorA pisał ze są tam czujniki poziomu w baku i może styki na nich :hmm:
Rowan - Nie Maj 08, 2011 17:20

No dobra, sprawdzę to... Ale z tego co pamiętam ktoś pisał, że to problem z którymś czujnikiem ABS-u.
sknerko - Nie Maj 08, 2011 17:23

czujnik ABS ma wpływ na wskazania zużycia paliwa a nie na ilość litrów w baku. Tak poza tym to jest przecież odczyt ilości paliwa w litrach w tym ukrytym menu w zegarach to by trza tez oblukać bo on na 100% bierze z czujników z baku
Rowan - Nie Maj 08, 2011 17:45

sknerko, no właśnie i zgadza się z tym co pokazuje na wskaźniku. Po zresetowaniu pokazuje się stan przybliżony w dużej mierze faktycznemu, lecz po około 2 dniach zaczyna wariować znów.
SeniorA - Nie Maj 08, 2011 20:35

Rowan,uszkodzony czujnik ABS ( prawy przód ) wpływa na wskazania poziomu na zegarze , ale wtedy niedziałają inne układy związane z czujnikiem prędkosci np. prędkościomierz , przerabiali to kol. wilgut i volverin.W Twoim przypadku może to coś z którymś przewodem czujnikiem/pływakiem w baku , zacząlbym od tego.
Rowan - Pon Maj 09, 2011 15:37

SeniorA napisał/a:
W Twoim przypadku może to coś z którymś przewodem czujnikiem/pływakiem w baku , zacząlbym od tego.

Coś? :mrgreen: Tylko problem jak to sprawdzić... :wink: No, ale zobaczę co da sie zrobić. Wiązkę wykluczam, sprawdzona, wszystko łączy dobrze, przeczyszczone, podociskane i nic ..

SeniorA - Pon Maj 09, 2011 16:42

Rowan napisał/a:
Coś? Tylko problem jak to sprawdzić
myślałem o zawieszaniu się suwaka na rezystorze, ale do tego trzeba wyjąć np. pompę a poźniej filtr.Może też być usterka mikroprocesora w zegarach.
olekkelo - Pią Lip 15, 2011 22:09

Podepnę się do tematu, coś Panowie wymyślili gdzie tkwi problem??
Rowan - Pią Lip 15, 2011 22:41

U mnie nic nowego... Nadal wskaźnik głupieje. Jest dobrze jak mam full bak i schodzi do nie wiele poniżej 3/4, potem mu odbija. Następnie jak zejdzie do 1/4 znów niby jest ok. Ja obstawiam problem ze ścieżkami na potencjometrze którymś w baku. Ale niestety, to trzeba mieć jeszcze czas na to, żeby to rozebrać i pomysł jak sprawdzić to który oszukuje. A po za tym zniechęca mnie fakt wyjmowania pompy z koszykiem, bo to jest tragedia...
xROnx - Pią Lip 15, 2011 22:45

U mnie też bez zmian. wskaźnik się zacina... ale teraz już nie jest dla mnie taki ważny bo mam lpg i raz na miesiąc tankuję Pb za 50pln i tyle :)
Rowan - Sob Lip 16, 2011 12:09

xROnx, no u mnie niestety, albo raczej na szczęście nie tankuje LPG :razz: Tak więc wskaźnik jest mi potrzebny :wink:
xROnx - Sob Lip 16, 2011 14:46

Rowan napisał/a:
nie tankuje LPG

hehe. czemu? coś gdzieś czytałem że do Diesla też można lpg założyć ;)

matthi5 - Nie Paź 02, 2011 17:19

Witam. Jestem nowym członkiem klubu i mam pytanko. Nie dawno nabyłem swojego Roverka 75 i ma problem ze wskaźnikiem paliwa. Mam około pół zbiornika a wskazówka stoi na zerze. W zbiorniku wszystko jest sprawne. MOże ktoś mi powie co to może być...?
automechanik - Nie Paź 02, 2011 17:58

matthi5, zrób test zegarów, nie napisałeś czy wogóle pokazuje poziom przy innej ilości paliwa
SeniorA - Nie Paź 02, 2011 18:04

matthi5 napisał/a:
Mam około pół zbiornika a wskazówka stoi na zerze
to jest objaw awarii jednego z czujników , albo braku połączenia między nimi.Czy świeci też kontrolka ?
matthi5 - Nie Paź 02, 2011 20:26

Tak tak świeci kontrolka od rezerwy i komputer pokazuje komunikat Tank: Rezerv. A wskazówka wykonuje minimalny ruch i staje na zerze...
SeniorA - Pon Paź 03, 2011 09:52

matthi5 napisał/a:
Tak tak świeci kontrolka od rezerwy
no właśnie ,czyli wszystko wskazuje na moją diagnozę.
matthi5 - Sro Paź 05, 2011 15:22

Witam. Panowie zbiornik został sprawdzony i tam wszystko jest ok i działa. Ale z na dwóch przewodach nie dochodzi prąd do tyłu... :bezradny:
milosz1017 - Wto Mar 26, 2013 21:06
Temat postu: rover 45
Witam. Ja w moim Roverku 45 mam podobny problem ale troche inny.Na poczastu jak go kupilem i lalem za 20£ (okolo 17litrow benzyny) wykazywalo mi trzecia kreske na wskazniku (tankowalem od tej pierwszej kreski nad rezerwa) i tak srednio wychodzilo mi 10£ to od kreski do kreski na wskazniku ... ostatnio zauwazylem ze jak leje za 25£ (teoretycznie 2,5kreski w baku) wykazuje mi niewiele ponad 1 kreske... od czasu zakupu do chwili obecnej benzyna zdrozala 9pensow na litrze jak placilem 1,30 teraz place 1,39-1,41£ za litr. nie mozliwe zeby brakowalo polowy paliwa za te same pieniadze... czy to mozliwe ze mam te paliwo w baku a wskaznik pokazuje duzo mniej? Ale z drugiej strony jak zaleje go za te 25£ to potem nagle za szybko zchodzi ta strzalka do dolu... Zawsze tankuje jak jest na pierwszej kresce przy rezerwie czyli jakos 1/4 zbiornika...myslalem ze moze dystrybutowy na Esso przeklamuja wiec sprawdzalem na roznych stacjach benzynowych(GULF,ESSO,MURCO,MORISON) i na kazdej tak samo jest jeszcze drugi problem... jak przeciagam na biegach i jade do odciecia wykazuje wiecej paliwa a raczej jak silnik ma wyzsze obroty to strzalka idzie w gore jakby przybywalo paliwa a jak jade spokojnie na 5 biegu zalozmy z ta stala predkoscia 60-70mph to nagle opada. ruszam jest wiecej paliwa jade jest mniej paliwa zatrzymuje sie i nagle znowu przybywa paliwa.... o co chodzi? ile moge jeszcze miec paliwa w baku? czy mozliwe zeby rover 45 2002r. silnik 1,4 palil 17l na 100km przy normalnej jezdzie do 60mph ? bo tygodniowo do roboty jezdze okolo tych 100km i co tydzien leje za te 25£ co obecnie daje kolo 17,5-18l benzyny... co moze byc nie tak?
MiReK - Sob Kwi 20, 2013 18:37

Rowan napisał/a:
No i jak, problem rozwiązany? U mnie też już kompletnie zwariował pokazuje za każdym razem inny stan paliwa. Np. pokazuje max, zatankuje dodatkowe 15l i spada na 3/4. Albo jest mało już, a pokazuje ponad połowe itd. Co mam w końcu sprawdzić? Jeśli to czujnik ABS, to który?

Mam od jakiegoś czasu dokładnie tak samo.Rozwiązałeś swój problem?

Rowan - Sob Kwi 20, 2013 20:37

MiReK, raz udalo mi się rozwiązać problem :) To przetarte ścieżki na potencjometrach od pomiarów paliwa. Ale teraz po półtorej roku problem wrócił. Z tym, że kupiłem używane potencjometry. Gdyby się jakoś dalo, to szukałbym teraz nowych płytek takich i je wlutował, ale nie mam pojęcia gdzie tego szukać. :neutral:
markozalko - Nie Kwi 21, 2013 17:52

U mnie to samo jest. Po jakimś czasie (a zawsze tankuje do pełna i wtedy wiem ile pali) raptem tak mi spada wskaźnik że się zastanawiam czy więcej oby nie pali. Teraz miałem to samo. Opony i felgi (nowe założyłem) i też myślałem że sporo pali. Pojechałem na cpn i do stanu paliwa jaki określiłem na oko trzeba było dodać 6 litrów. Okazalo się że spalił jakoś mniej :)
Rowan - Nie Kwi 21, 2013 18:02

Muszę się gdzieś dogrzebać do nowych płytek z potencjometrem. Bo wlutowywanie używek, które załatwia sprawę tylko na chwilę, jest bez sensu. Ale swoją drogą, to dziwne, że one tak szybko się wycierają, jakos w innych autach potrafią wytrzymać o wiele, wiele dłużej...
Irokez - Czw Lip 11, 2013 07:54

Witam. Muszę i ja podpiac sie pod ten temat. Od jakiegos czasu wskaznik paliwa nie dziala. Świeci sie kontrolka rezerwy i wskazowka stoi caly czas na zerze. Bez znaczenia ile paliwa jest w zbiorniku. Moze ktos podpowie od czaego zaczac szukanie przyczyny awarii? R 75 2.0 CDT
dukat11 - Czw Lip 11, 2013 08:29

Irokez napisał/a:
Witam. Muszę i ja podpiac sie pod ten temat. Od jakiegos czasu wskaznik paliwa nie dziala. Świeci sie kontrolka rezerwy i wskazowka stoi caly czas na zerze. Bez znaczenia ile paliwa jest w zbiorniku. Moze ktos podpowie od czaego zaczac szukanie przyczyny awarii? R 75 2.0 CDT


od pływaków w zbiorniku. Może sie zawiesza lub ścieżka się starła

SyntaX - Czw Lip 11, 2013 08:38

Jeśli cały czas świeci się rezerwa i wskazówka stoi to pierwsze co bym zrobił to sprawdził kostkę przy baku.
Jak nie styka to tak właśnie będzie.
Często przeciera się pod dywanem na gumowym przepuście tam gdzie wiązka idzie ze środka pod blachę i do baku.
Ja praktykuję zaciśnięcie nowych konektorków a kupisz je na allegro od użytkownika batpol1
Dodatkowo by się tam nie przetarło na kabel zakładam cienki peszel.

pablo - Czw Lip 11, 2013 10:08

U mnie ubywa na wskaźniku prawidłowo jednak nigdy nie wskazuje pełnego zbiornika, nawet jak już się przelewa przez wlew to i tak wskaźnik jest na ok. 80-90% nigdy nie jest wskazówka pionowo na max. Czy u was też tak jest ?
haszczyc - Czw Lip 11, 2013 10:37

u mnie tak nie jest
MaReK - Czw Lip 11, 2013 11:00

Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie ;D

Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem ;)
Albo raczej co zrobił mariusz418 ;)

Dawidovs - Czw Lip 11, 2013 12:24

Ja mam coś takiego:
Zatankuje do pełna i wskazówka leci na max. Przez jakiś czas spada równomiernie ze zużyciem paliwa. Po jakiś 400 km nagle się sam dotankowuje w nocy :) i znów pokazuje pełny bak.
Jeden mechanik mówił mi że to pewnie pływak tylko że jak go wymieni lub poprawi to za chwilę może się stać to samo, a dostanie się do baku to trochę pracy...

MaReK - Czw Lip 11, 2013 12:52

Dawidovs napisał/a:
a dostanie się do baku to trochę pracy...

Nooo... zdjąć kanapę i odkręcić kilka śrubek ;)

Dawidovs - Czw Lip 11, 2013 13:11

Hmm no tak mówił :P
MiReK - Pon Paź 28, 2013 08:22

MaReK napisał/a:
Kiedy przelałem bak (wylało mi się na nogi paliwo) wskazówka od tego czasu sfiksowała. Pokazuje 3/4 baku i ani drgnie wyżej. Przy wymianie pompy w baku, nie udało się tego problemu poprawić, więc mniemam, że ścieżka po której przesuwa się pływak uległa jakiemuś uszkodzeniu. Muszę się temu przyjrzeć. Jak miałem problemy na wtyczce, to wędrowała na prawie max. ale nie odpadała wcale. Przez co się prawie zatrzymałem w trasie ;D

Jak się z tym problemem uporam, to napiszę co zrobiłem ;)
Albo raczej co zrobił mariusz418 ;)


No i jak tam,ruszyło coś w sprawie? Bo mnie już ta wskazówka strasznie irytuje,muszę pilnować przebiegu dziennego żeby mniej więcej wiedzieć ile mam jeszcze paliwa.

Rowan - Pon Paź 28, 2013 08:28

MiReK, jedynym ratunkiem jest wymiana obu potencjometrów... U mnie tak było i dopiero po wymianie było w porządku z tym, że potem błędnie wskazywał średnie spalanie, nie wiedzieć czemu... Jakieś lipne te potencjometry w R były... :roll:
MiReK - Pon Paź 28, 2013 08:37

Nigdzie nie mogę znaleźć takich potencjometrów,kopię w necie i ani nowych ani używek nie widzę.
Dawidovs - Pon Paź 28, 2013 08:40

Odkryłem w tej sprawie u siebie nie dawno ciekawą rzecz:
Jak chce w OBS-ie wejść w pozycję 6(dotyczącą paliwa i jego zużycia) to mnie wywala z diagnostyki. Robiłem kilka razy reset ale to nic nie dało. Nie chce mi się jechać z tą sprawą do mechaniora bo mam do niego daleko dlatego jeżdże tankując do pełna :wink:
Rowan, o jakich potencjometrach mówisz?
Tak btw. widziałem jak wygląda to całe ustrojstwo w baku i boje się trochę pojechać z tym do moich mechaników od wszystkiego, bo mogą narobić więcej szkód niż pożytku...

dawidd - Pon Paź 28, 2013 09:14

MiReK, tu masz http://allegro.pl/plywak-...3603688799.html

[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.

Dawidovs - Pon Paź 28, 2013 09:30

Pytanie ile pochodzą używane pływaki...
Żeby za rok nie trzeba było znów wymieniać :neutral:

Rowan - Pon Paź 28, 2013 17:15

No niestety, u mnie tak było, że po półtorej roku było to samo... Ale sprawa jest ciekawa o tyle, że to musi być błąd konstrukcyjny, gdyż naprawde rzadko sie zdarza, aby w jakimś samochodzie po takim czasie, jak większość z 75 mają od momentu produkcji padł potencjometr, więc nie wiadomo co poradzić w tym temacie... Kiedyś szukałem właśnie nowych potencjometrów, ale nie mogłem znaleźć nic takiego...
koza-06 - Wto Paź 29, 2013 08:23

Witam wszystkich mnie dopadł ten sam problem .Co prawda mam już zakupione używki tz. pływaki i potencjometry tylko puki co pogoda nie sprzyja na wymianę.
Moje pytanie brzmi czy ktoś próbował zregenerować stare pływaki z potencjometrami :?:

Rowan - Wto Paź 29, 2013 18:39

koza-06, do wymiany są same płytki, których ja nigdzie nie znalazłem, żeby się dało kupić...
dawidd - Wto Paź 29, 2013 22:40

sa specjalne preparaty do potencjometrów np cleanser pr, albo kontakt pr
Rowan - Sro Paź 30, 2013 16:18

dawidd, ale przetartej ścieżki Ci już nie uratuje...
MiReK - Sro Paź 30, 2013 16:42

dawidd napisał/a:
MiReK, tu masz http://allegro.pl/plywak-...3603688799.html

[ Dodano: Pon Paź 28, 2013 09:14 ]
chodzi o te 2 czarne pływaki - ons sa doczepione od potencjometrów, jeden z jednej strony baku drugi z drugiej. Paliwo przelewa sie z lewa n prawa i na odwrót a komp wylicza średnia z rezystancji uzyskanej z 2 potencjometr. Jak jeden sie psuje to rezystancja może skakać na ślizgaczu i stad rożne wskazania paliwa.


Ty mi pokazujesz pływaki,a mnie interesują płytki po których przesuwa się potencjometr.

dawidd - Sro Paź 30, 2013 18:21

Rowan, kontakt przetartej nie uratuje ale sa jeszcze lakiery grafitowe ktore mogą sie sprawdzic
MaReK - Czw Paź 31, 2013 00:11

Podłączę się do Waszego tematu jeszcze raz ;) Mnie się też wydawało, że mam problem z pływakiem i przez nadmierną ilość paliwa - przelanie - baku uszkodziłem coś i stąd niepełne wskazanie na zegarach. Czasami potrafiła wskazówka powędrować na górę i stać tak mimo że paliwa było na 50km ;) Z taką myślą żyłem do dzisiaj. Kiedy po zatankowaniu strzałka powędrowała na samą górę ;)

Co się stało takiego, że się naprawiło. W pobocznym wątku pisałem w temacie o dziwnych wskazaniach na liczniku, gdzie temp. miała -40C, poziom paliwa nie podnosił się i sygnalizował rezerwę, na ekranie komputera pojawiły się ikonki braku ładowania oraz przepalonej żarówki. Winnym był Autocom, który popieprzył konfigurację zegarów. Po przywróceniu oryginalnego, pustego eepromu zegarów nie dość że problem znikł, to jeszcze wskazówka jest na swoim miejscu ;) Nie mam jeszcze pomysłu czemu się tak stało, ale cieszę się, że wszystko mi już w aucie funkcjonuje bez zbędnych wymian podzespołów ;)

Też obstawiałem usterkę okołopływakową - potencjometry, suwaki, sraki... a tu proszę.

Ps.
Niestety, T4 nie potrafi przywrócić oryginalnego fabrycznego i pustego eepromu.

Dawidovs - Wto Cze 10, 2014 09:23

Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam! :wink:

MiReK - Sro Lip 30, 2014 23:34

Dawidovs, a jak dokładnie wariował Ci ABS? Bo ja mam właśnie od dłuższego czasu problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa,a od kilku tygodniu,zawsze jak temp.osiągnie powyżej 30 stopni zaświeca się kontrolka ABS
Dawidovs - Czw Lip 31, 2014 08:25

Załączał się przy lekkim hamowaniu, po jakimś czasie jazdy zapala się kontrolka ABS i przestawał działać
Micros - Czw Lip 31, 2014 09:52

U mnie ten sam problem. Dopóki nie zatankowałem pod korek wszystko było OK. Od czasu tego tankowania, wskazówka zaczęła wariować, skakać o 1/4 pojemności w górę i w dół. Znów zatankowałem do pełna - wskazówka wskoczyła powyżej 1-dynki i oparła się. Zrobiłem reset zegarów w diagnostyce - zapaliła się rezerwa i wywaliło "2" - błąd czujników. Pojeździłem jakiś czas, wyjeździłem około 1/4 zbiornika i nagle wskazówka zaczęła działać, ustawiła się na 3/4. Już się cieszyłem, a tu w czasie jazdy nic a nic nie spada. Po jakimś czasie ustawiła się na 1/2, potem 3/4 i tak krąży od tego czasu, czasem spada na ok. 2/5 i przyjmuję, że tyle mam aktualnie paliwa, bo tak by wychodziło z moich obliczeń :P

Wniosek - nie tankować pod korek :D

Dawidovs - Czw Lip 31, 2014 13:35

To nie tu jest problem. Kiedyś mechanik miał na stole te potencjometry z baku i tam był problem- wycierają się ścieżki.
Jak paliwo schodzi to jest dobrze dopóki nie trafi na uszkodzoną ścieżkę - wtedy komputer wariuje i np. u mnie nagle pokazuje pełny bak.
w grę wchodzi wymiana potencjometrów na nowe - niestety cena zaporowa

dawidd - Czw Lip 31, 2014 15:42

te potencjometry można naprawić lakierem grafitowym
longer86 - Pią Sie 01, 2014 00:41

w jaki sposób niby tym lakierem? bo ja juz cho lery dostaję od tej wskazówki... raz ok a za chwile rezerwa
dawidd - Pią Sie 01, 2014 07:35

w miejscu pęknięcia ścieżki smarujesz delikatnie lakierem i tyle, chyba ze masz cala ścieżkę wytarta to już tylko wymiana. Wyciągnij na stoł pompę podepnij miernik do potencjometra i ruszając pływakiem sprawdzaj rezystancje, tam gdzie będzie skakać tam jest problem
Dawidovs - Pią Sie 01, 2014 08:27

Tylko jak wyciągniesz te potencjometry to już ich do kupy nie złożysz :lol:
dawidd - Pią Sie 01, 2014 14:14

dlaczego? Nie pamietam juz tak to wygląda ale jak kopiłem auto 2 lata temu to wyciągałem pompe z potencjometrami i cos przy nich robiłem i do tej pory śmiga bezbłędnie
longer86 - Pią Sie 01, 2014 21:41

Wyciagalem oba moduly... i na jednym potencjometr jest wytarty na dluzszym odcinku i obawiam sie ze domowymi sposobami nie uda sie odtworzyc tak malych sciezek
markozalko - Wto Kwi 07, 2015 13:06

U mnie różnie się zachowywał wskaźnik paliwa. Często oszukiwał pod koniec. Wydawało się, że jest paliwa mniej a okazywało się że jest 5 litrów więcej. Dziwna rzecz teraz mi się przytrafiła, nie wiem o co tu chodzi. Otóż:
Ostatni przejeździłem 661 km i wczoraj zatankowałem do pełna. Zawsze tankuje do 3 odbić i potem liczę ile pali. Zatankowałem i przeliczyłem spalanie - było ok. Liczę trasę 5,8 l a miasto 8,5. Jak ruszyłem okazało się, że wskaźnik paliwa nie doszedł do końca tylko zostało trochę miejsca, jakieś 4-5 litrów na oko. Dziś pojechałem w trasę i po zrobieniu 237 km zajechałem na cpn aby sprawdzić ile spalił. Poziom paliwa był ciut poniżej 1 ćwiartki ale z racji tego że nie było do pełna zrozumiane to było dla ,mnie. Okazało się że weszlo mi 18,78 l paliwa. Jak przeliczyłem to wyszło ponad 7,9 l na 100 km, gdzie palił mi 5,8. O co tu chodzi? Teraz tankując do 3 odbić poziom paliwa doszedł na maxa, czyli jakby wczorajsze tankowanie nie doszło do końca. Z resztą odbiło mi pistolet przy 36 litrach a potem jak odczekałem chwilę doszło do 43,15. Nie wiem co o tym sądzić?

pazdzi0h - Wto Kwi 07, 2015 18:38

Ile wchodzi wam litrów do baku? mi 55 a zbiornik niby 65
markozalko - Wto Kwi 07, 2015 18:54

Ja odkąd pamiętam nigdy nie czekałem do rezerwy tylko tankowałem do pełna. Jak pamiętam to lałem 55 litrów a rezerwa się paliła, czyli jakieś 10 litrów było.
dawidd - Wto Kwi 07, 2015 20:45

u mnie 60 wlałem i jeszcze coś bylo na dnie bo jechałem - wiec pewnie 65 na całkowicie pusty by weszlo
longer86 - Wto Kwi 07, 2015 20:47

ostatnio udało mi się zalać 60l, choć nie jestem w stanie powiedzieć ile jeszcze było w baku bo wskaźnik świruje ;)
RYCHO35 - Wto Kwi 07, 2015 20:51

Cytat:
pistolet przy 36 litrach a potem jak odczekałem chwilę doszło do 43,15. Nie wiem co o tym sądzić?

poprostu później zeszło powietrze które nagromadziło się w zbiorniku i to pewnie dlatego. Ja jak wyliczam zużycie paliwa to staram się tankować na tej samej stacji a nawet przy tym samym dystrybutorze bo poszczególne pistolety mogą być mniej lub bardziej czułe co potwierdziło mi się niejednokrotnie w służbowym aucie. A co do zużycia paliwa w mieście (aglomeracja śląska) to mi wychodzi 7,5 l/100km

markozalko - Sro Kwi 08, 2015 08:18

Ja tankuję zawsze na tej samej stacji i teraz te ostatnie 2 tankowania były przy tym samym dystrybutorze. Ale spalanie wyszło od ciorta duże, nie wiem czemu. Coś oszukało i nie wiem co. Jutro będę znów w trasie to zatankuje po powrocie i zobaczę.
Dawidovs - Sro Kwi 08, 2015 08:45

te wskazania poziomu paliwa to wina wytartych ścieżek na potencjometrach, dotyka już większość 75.
Nowe oczywiście poza zasięgiem, używki w podobnym stanie co i nasze. Oglądałem na allegro pływaki do e36 i sam potencjometr jest chyba taki sam jak u nas. Problem w tym że też są tylko używki w cholera wie jakim stanie..

markozalko - Sro Kwi 08, 2015 09:32

A czy jest możliwość, że coś się zablokowało w baku i nie pozwoliło zatankować do pełna mimo że pistolet odbijał i wówczas wskaźnik paliwa nie był na max? Wychodzi mi na to, że na drugi dzień coś się odblokowało i mogłem dolać te brakujące 5 litrów i dlatego tak duże spalanie mi wyszło.
dzelo23 - Sro Kwi 08, 2015 09:47

RYCHO35 napisał/a:
poprostu później zeszło powietrze które nagromadziło się w zbiorniku i to pewnie dlatego

Zrobiła się gdzieś bańka powietrza która nie została wypchnięta i tyle. Przejechałeś kawałek wytrząchało bańkę i się odpowietrzyło.

markozalko - Sro Kwi 22, 2015 18:24

Nie rozumiem tego co się dzieje. Jak pisałem wcześniej wskaźnik zaczął świrować. Kiedyś po zatankowaniu do pełna do 3 odbić, mogłem zrobić w trasie ok 70 km zanim wskazówka zaczęła opadać. Teraz spada zdecydowanie duuużo szybciej.
Tankowałem pare dni temu do pełna i wskazówka była poniżej górnej kreski. Przejechałem 237 km w trasie i wlałem prawie 19 litrów. Spalanie ogromne jak na trase. Wczoraj zrobiłęm znów tą samą trasę i miałem ileś km po mieście zrobionych w sumie było 268 km i jak tankowałem nawet na tym samym dystrybutorze, to weszło mi 17,08 . Prawie 2 litry mniej niż poprzednio a km więcej zrobionych. Teraz też wyszło że więcej spalił. Podczas jazdy komp pokazywał od 5,4-5,8 na 100km. Wiem że ostro kłamie. Patrzyłęm też poziom paliwa i też oszukuje. Przed trasą miałem stan 57 l a po powrocie zrobiło się 42,5 l. Czyli przeliczyłem że w trasie spali tak jak zawsze liczę 5,8l. Po wlaniu 17,08 l, powinno być na wskaźniku 59 litrów a bylo dalej 57. Dziś to samo było. Nie wiem czy auto zaczęło z dnia na dzień więcej palić czy co, czy dziura jakaś gdzieś jest.

[ Dodano: Sro Kwi 22, 2015 18:24 ]
Mam zrobione od ostatniego tankowania do pełna 600 km, z czego są dwie trasy po 240 km i 120 km po mieście. Trasy robione oszczędnie, 100-110 km i na tempomacie po ekspresówce. Trochę po mieście jak to w trasie. Reszta to moje miasto i krótkie odcinki. Wskaźnik paliwa pokazuje ciut więcej niż 1/4 baku. Od cholery znów zniknęło. Zobaczę na stacji ale mam nadzieję, że nie pali mi 14 w mieście albo coś takiego.

gustav.pl - Pon Cze 22, 2015 15:39

Witam.
To i ja się podzielę moimi doświadczeniami w temacie dziwnych wskazań.
Od dwóch tankowań, do pełna, wskazówka paliwa opada całkiem na dół i świeci się rezerwa. Komputer pokazuje różnie, np. w p. 6.0 (diagnostyki OBC) - 57L, a w p.6.2 jedyne 0.5L paliwa. Są też momenty, że w obydwóch punktach, stan paliwa jest 0 :o
Oczywiście, po przejechaniu iluś kilometrów, wszystko wraca do normy - rezerwa gaśnie, wskazówka jest na godz.12-tej, a komp pokazuje maksymalną wartość czyli 57L. Nie wnikam w to dlaczego tak się dzieje, ale ciekaw jestem czemu, przy zerowym poziomie paliwa, auto nie gaśnie i mogę w ogóle je odpalić :neutral:

prebenny - Pon Cze 22, 2015 15:43

gustav.pl nie zgaśnie, będziesz mógł odpalić. U Sandmana był problem, że wskaźnik po wymianie pompki w zbiorniku w ogóle nie działał, ale jeździć się dało.
Sandman - Pon Cze 22, 2015 22:48

Rowerkowy wskaźnik kapryśnym jest... ;) u mnie zawinił serwis który wymieniał mi pompkę w baku. Generalnie wygląda to tak, że styki które przesuwają się po skali wskaźnika w baku - delikatnie się odginają i nie zawsze łapią wskazanie. Można je próbować delikatnie dogiąć (trzeba bardzo uważać!). U mnie pomogło, chociaż co jakiś czas wskazania są przekłamane - to za dużo pokazuje, to za mało, ale przy następnym uruchomieniu jest już zawsze ok.
Na jazdę nie ma to wpływu, tylko trzeba pamiętać ile się wlało paliwa i kontrolować kilometry :)

Micros - Wto Cze 23, 2015 01:30

U mnie też kiedyś ześwirował po zatankowaniu pod korek, poziom rósł w czasie jazdy, a po kolejnym zatankowaniu pod korek zapaliła się rezerwa i zapisał błąd czujnika. Po kilku tankowaniach mniejszej ilości paliwa czujniki zaczęły działać prawidłowo i tak już prawie od roku ;)
pablo - Wto Wrz 15, 2015 18:30

Od miesiąca mam problem ze wskazaniami ilości paliwa. Wskaźnik pokazuje max. mimo iż przejechane ponad 300 km. Test nr. 6 pokazuje same kreski zamiast wartości ilości paliwa w baku. , ponadto pokazuje 2_6.2 i same 0 , to chyba oznacza błąd czujników. Dobrałem się do pompki paliwa w baku z lewej strony. Miałem wepchniętą uszczelkę do baka i chlapiącą ropą nasiąkła mi gąbka wygłuszająca pod tylną kanapą - tragedia :o . Czy ta uszczelka mogła coś przegiąć np. pływak ? Jak dostać się do pływaków , jak wyciągnąć pompę paliwa z baku ? Robiłem reset w p. 21 testu. Po tym zabiegu wskaźnik pokazywał min. i rezerwę. Po ponownym resecie mam znów max paliwa.
gustav.pl - Nie Wrz 20, 2015 09:42

Witam.
Czy w przypadku "świrowania" wskaźnika paliwa, pogmerać w baku, przy tych pływakach, potencjometrach i innych takich może każdy, średnio rozgarnięty mechanik, czy raczej zlecić to magikowi od Roverków?
Pozdrawiam :)

pablo - Nie Wrz 20, 2015 10:16

Słuchaj ja "pogmerałem " właśnie w swoim baku , najpierw z lewej strony od kierowcy - nic to nie dało , potem z prawej strony od pasażera i wskazówka zaczęła pokazywać prawidłowy stan ( chyba się podwiesił pływak). Nie wymaga to żadnej wiedzy a może czasem pomóc. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć te wszystkie instalacje z baku, choć po wyjęciu tego wszystkiego z naprawą potencjometrów pewnie bym poradził.
MaReK - Nie Wrz 20, 2015 11:09

Wyjęcie i włożenie nie jest wcale takie proste. Dlatego jeśli masz możliwość odwiedzić któregoś z ogarniętych roverkowych mechaników, to zrób to.
longer86 - Nie Wrz 20, 2015 13:37

Marek nie strasz... Wyciagalem kilka razy... Trzeba później tylko dobrze włożyć ;) co Pablo masz na myśli z naprawą potencjometru? Bo oglądałem swój i wytarly się ścieżki
MaReK - Nie Wrz 20, 2015 14:21

longer86 napisał/a:
Marek nie strasz... Wyciagalem kilka razy...

Ty jesteś wybitnie zdolny ;)

longer86 napisał/a:
Trzeba później tylko dobrze włożyć ;)

W tym rzecz ;) Widziałem już auta, którym właścicielom się nie udało ;)
Albo guma przyszczypana i paliwo leci do środka, albo na zewnątrz, albo poskładane źle po prostu.

huberto8 - Nie Mar 27, 2016 20:25

Witam,mam pewien problem po wymianie pomp paliw zle wskazuje poziom paliwa i ile mozna przejechac,tez chcialbym sie dowiedziec czy pompe paliwa w baku powinno byc slychac czy nie,dodam ze auto dobrze pali i smiga wszystko dobrze,
dawidd - Pon Mar 28, 2016 08:14

huberto8 napisał/a:
czy pompe paliwa w baku powinno byc slychac czy nie
powinno, szczególnie przez wlew paliwa
christopher7 - Pon Mar 28, 2016 09:22

huberto8, pod tylną kanapą też bardzo ją słychać. Jak ktoś wyrzucił wyciszającą gąbkę spod kanapy to nawet wyraźnie w kabinie.
Szyfu - Pon Maj 22, 2017 17:26

Witam,
od poprzedniej odpowiedzi minął ponad rok.
Który sposób jest faktycznie sprawdzony jeśli chodzi o "wariację" wskaźnika paliwa?
Przywrócenie pustego eeprom, łożysko koła przedniego czy wymiana pływaka pompy w zbiorniku paliwa?

Dwa tygodnie temu nie mogłem odpalić auta. Miałem spalony regulator napięcia i do wymiany komutator. Oddałem alternator do regeneracji, po zamontowaniu wszystkiego do kupy zauważyłem, że właśnie skaczącą wskazówkę poziomu paliwa. Wczoraj włączając klimatyzację zauważyłem, że nie kręci się wentylator (miesiąc temu włączając AC wszystko działało). Teraz sam nie wiem od czego zaczynać?
Postawiłem najpierw na wskaźnik paliwa i chciałbym wiedzieć, czy mam wymienić łożysko, czy robić coś z eeprom, czy w baku grzebać?
A może to "standardowe" objawy jak padnie alternator?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Adrian ;-)

arleta90 - Wto Maj 23, 2017 08:56

Witam. Mam pytanko. W baku ok 1\4 paliwa, po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu prawie cały bak. Później znowu normalnie 1/4. Ze dwa razy pokazało mi więcej niż jest normalnie. Co się może dziać? Zacina się wskaźnik?
Szyfu - Wto Maj 23, 2017 09:00

Hej arleta90 przeczytaj wątek od początku.
Jednego rozwiązania nie ma. Każdy użytkownik poradził sobie w różny sposób z tym problemem.
Prawdopodobnie przetarty potencjometr.

dawidd - Wto Maj 23, 2017 14:08

Szyfu napisał/a:
łożysko koła przedniego
a co to ma do wskaźnika paliwa? Łożysko, a właściwie pierścień magnetyczny może mieć wpływ na abs, tc ale do wskaźnika nic to nie ma.
Szyfu - Wto Maj 23, 2017 14:14

Tutaj koledze pomogło :)

Dawidovs napisał/a:
Odświeżę temat, może to się komuś z was przyda.
Odkąd kupiłem 75 miałem problem z wskazaniami paliwa. Co uruchomienie silnika albo się dotankowywał sam albo pół baku uciekało - nigdy nie wiedziałem jaki mam rzeczywisty stan, musiałem pilnować km po zatankowaniu do pełna.
Ostatnio jednak zmieniłem łożysko w przednim prawym kole bo wariował mi ABS i co się okazało miało też wpływ na wskazania paliwa.
Od czasu wymiany łożyska wskaźnik paliwa działa normalnie. Może komuś to pomoże, może czasem zamiast wymieniać potencjometry wystarczy na początek zmienić te łożysko.
Jak wiemy wpływa ono na prędkościomierz i właśnie wskazania paliwa.
Pozdrawiam! :wink:


Ja wyczyściłem wszystkie możliwe masy, styki i kostki w aucie. Na chwilę obecną wskazanie jest normalne.

sknerko - Wto Maj 23, 2017 16:01

jak mi padł kabel czujnika ABS prawego przodu to też zwariował wskaźnik paliwa ale świecił też ABS i TC
longer86 - Wto Maj 23, 2017 17:00

Podejrzewam stad tez biorą się wahania wskazówki paliwa i zasięgu na pozostałym paliwie, w zależności od stylu jazdy
Seblit - Sro Mar 28, 2018 23:29

SyntaX napisał/a:
Jeśli cały czas świeci się rezerwa i wskazówka stoi to pierwsze co bym zrobił to sprawdził kostkę przy baku.

Odkopię temat. Gdzie dokładnie jest ta kostka? U mnie wskaźnik pokazuje 0 i kontrolka się świeci niezależnie od ilości paliwa w baku (ostatnio wlałem na maxa i nawet się nie ruszyło). Ewentualnie czy jest i gdzie jest jakiś czujnik od tego? Wygląda jakby coś się rozłączyło.

dzelo23 - Czw Mar 29, 2018 07:02

Kostka jest pod siedziskiem tylnej kanapy, żeby nie było zbyt łatwo to jest jeszcze jedna od drugiego pływaka i znajduje się w baku.
Darek2604 - Pią Lip 20, 2018 21:57

Witam wszystkich. Mam problem ze zbiornikiem paliwa a konkretnie z dużym podciśnieniem. Po odkręceniu wlewu słychać syczenie wcześniej tak nie było. Dodatkowo wskaźnik poziomu paliwa pokazuje większa ilość niz rzeczywiście jest w baku. Dopiero po odkręceniu korka wskazówka pokazuje właściwą wartość. Pytanie brzmi: Co odpowiada za odpowietrzanie baku korek czy jakiś zawór? Jeśli zawór to gdzie się znajduje?
marcin.misek - Pią Lip 20, 2018 22:12

Darek2604 napisał/a:
Co odpowiada za odpowietrzanie baku korek czy jakiś zawór? Jeśli zawór to gdzie się znajduje?

Pytasz o to samo w innym temacie. Nie powielaj pytań.

dawidd - Sob Lip 21, 2018 07:27

korek paliwa
Darek2604 - Sob Lip 21, 2018 08:05

A za co odpowiada zbiornik przelewowy oparów i gdzie go znaleźć w aucie?
r75marek - Wto Wrz 04, 2018 07:36

U mnie tez pojawily sie ostatnio dziwne wskazania poziomu paliwa w zbiorniku stad tutaj szukan odpowiedzi na ta sytuacje. Wczesniej nie bylo tego problemu, ale wiem nic nie trwa wiecznie.

W zwiazku z tym mam pytania:

1- Czy jest to problem z potencjometrami na samych plywakach?

2- Czy wskazania zmienne poziomu paliwa to efekt tego ze pompka najprawdopodobniej nie dziala w baku ?
(jeszcze jej nie podpinale m na "krotko" z akumulatora bo nie mam jak narazie tak dlugich kabli i musze mniejsze zlaczyc badz zlutowac).

Samochod zostal oddany do mechanika i mial on sprawdzic stan chamulcow i drogi chamowania przed przegladem. Uprzedzony on zostal ze jest malo paliwa w zbiorniku. Po jakims czasie mechanik daje znac ze auto nie odpala i ze
trzeba wymienic jeszcze pompke paliwa przy akumulatorze. Niby dolal sam 10l lecz do dzis sie nie dowiedzialem czy przed awaria pompki cz juz po. Prawdopodobnie zapomnial on o tym co mowilem ze niski poziom paliwa i mogl dolac po takim incydencie typu silnik zgasl podczas pracy przy testowaniu chamulcow. W tych modelach pompki jak pracuja na bardzo niskim poziomie paliwa badz zaciagna troche powietrza to najczesciej sie uszkadzaja.
Pompka zostala wymieniona przy akumulatorze a podczas rozmowy okazalo sie ze takze mechanik wymienial jeszcze wlasnie bezpiecznik od pomp paliwa.

3- Czy mozna spokojnie jezdzic majac niedzialajaca pompke paliwa w baku (odlaczona)?

Samochod jest mi potrzebny codziennie i nie dostane tak odreki pompki bo trzeba ja znalezc zamaowic i czas dosylki takze smialo ze 2 tygodnie.

4- Czy pompka ta przy akumulatorze sama zaciagnie sobie paliwo z baku? Czy w takiej sytuacji musze liczyc tylko ze mam polowe całego baku czyli 32 litry do wykorzystania a wlasciwie mniej ze 20l?

Taka sytaucja moze zdarzyc sie w drodze i mysle ze powinna byc mozliwosc na spokojny dojazd do garazu i wymiana pompki w baku.
R75 ma dwie pompy paliwa jedną pod maska a drugą w baku. Prawdopodobnie mam awarie pompy w baku gdyz pali mi bezpiecznik nr 20 ten od pompy paliwa w skrzynce bezpiecznikow tej przy schowku - Fuse box Passenger.
Po zdjeciu tylnej kanapy, odpialem kostke zasilajaca (jest na niej 12V) znajdujaca sie na pompie paliwa w zbiorniku.
Spowodowalo to ze teraz bezpiecznik sie nie pali nawet 5-10A a wymagany to 20A i auto bezproblemowo odpalilo.
Z Rave i zdjec na allegro wiem, ze zbiornik jest 2 komorowy i dlatego ma 2 plywaki ktore sa polaczone ze soba elektronicznie i jest obliczana srednia ilosc poziomu paliwa z obu komor. Pompa paliwa wewnetrzna w baku przelewa olej napedowy z prawej na lewa strone a wlasciwie do stalego filtra w
drugiej lewej komorze i stamtad dopiero jest zasysane przez pompe paliwa ta przy akumulatorze.

5- Czy musze odlaczyc wewnetrzny przewod w baku od plastikowego ustrojstwa w ktorym jest umieszczona wewnetrzna pompka paliwa ktory idzie do drugiej komory do stalego filtra z ktorego zaciaga sobie pompka przy akumulatorze? czy
tam jest jakis wewnetrzny zawor w tym plastiku?

Zgodnie z rysunkami z Rave pompka tloczy paliwo nie odrazu przewodem do satlego filtra w drugiej komorze lecz tylko tloczy przewopdem do dolu do jakiegos plastikowego jakby smoka lub koncowki podobnej do koncowki na zwyklym
odkurzaczy domowym i wlasnie stamtad dopiero idzie paliwo przewodem w kierunku drugiej komory w bezposrednio do stalego filtra i stamtad dopieor jest zasysane paliwo badz wychodzi ze wzgledu na wyzsze cisnienie wytworzone przez pompe paliwa w baku do przewodow porwadzacych wzdluz calego samochodu do pompki przy akumulatorze ktora dalej tloczy paliwo przez filtr paliwa.
Kiedys gdzies czytalem ze ktos mial jakis wlasnie w tej okolicy problem bo tam jest chyba w tym plastiku jakis wlasnie zaworek. Dlatego mam pytanie dp tych co juz rozbierali czy wymontowywali pompke paliwa w baku - czy musze
odlaczyc ta rure od tego plastiku a idaca w strone 2 komory laczaca sie ze stalym filtrem.
Czy wtedy swobodnie lerzacy na dnie przewod bedzie bez przeszkod mial dostep do paliwa znajdujacego sie w prawej komorze w ktorej jest uszkodzona pompka? Czy jesli nie odlacze tego przewodu od tego plastikowego ustrojstwa
przypominajacego koncowke odkurzacza to czy mi nie zassa paliwoa bo nie bedzie dialal wewnetrzny zaworek ktory sie otwiera jak podawane jest paliwo przez dzialajaca pompke wewnatrzzbiornikowa?

6- Jeszcze chodzi o pompe paliwa w zbiorniku, Czy jest mozliwosc naprawy czy zostaje tylko wymiana.

7- nie wiem jak wstawic zdjecie na forum, moze moglby mi ktos podpowiedziec?


Pozdrawiam
Jezeli ktos wie gdzie juz poruszono i rozwiazano jakiekolwiek przytoczone problemy to prosze o linki.

[ Dodano: Wto Wrz 04, 2018 07:36 ]
Darek2604 napisał/a:
A za co odpowiada zbiornik przelewowy oparów i gdzie go znaleźć w aucie?


zbiornik przelewowy jest w okolicach wlewu paliwa, jest powyżej glownego dwukomorowego zbiornika, szuka sie go od strony bagażnika.