Zobacz temat - [MG ZR] Amortyzatory
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Amortyzatory

niuton - Pią Lis 27, 2009 14:19
Temat postu: [MG ZR] Amortyzatory
W kilku temaach prosiłem ptałem i nic. Potrzebuje amortyzatorów lub cale kolumny mcphersona od ZRa do 25tki zeby ja obnizyc. Co polecacie? kyb robi do kazdego modelu oczywisce od mg nie znalazłem, na stronie intercars sachyba wszyskie marki oprocz mg a jak? Dlatego zakłądam temat, jakby tos miał linki konkretne alebo modele konkretne jakie beda mi pasowac.

Amory z ZRa maja obnzyc o 25mm, ale nie chce uzywek bo to kupowanie kota w worku a mysle ze kompelt nówki w 1500 by sie znalazł.

Lepiej gazówki czyolejowe, czy mieszane?

arczi83 - Pią Lis 27, 2009 14:44

niuton, ja kupiłem amorki z ZS'a do mojej 400 i z tego co zauważyłem to amorki są takie same, jedynie różnica jest w sprężynach (są twardsze, niższe i mają mniej zwojów). Na Twoim miejscu jeśli chcesz obniżyć auto to albo szukaj sprężyn od ZR-ki albo innych samych sprężyn obniżających dobrych firm, np w IC mają eibachy i lesjofors obniżające.
Na temat amortyzatorów, jakie lepsze czy gorsze było już pare tematów, jeśli chcesz twardsze i na dłużej to lepiej gazówki, poza tym nie wiem czy znajdziesz olejowe amorki do Rover'a 25.
Jak chcesz kupić nowe amorki w dobrej cenie to daj znać, mam dobre rabaty w IC i nie tylko.

niuton - Pią Lis 27, 2009 15:11

No to ciekawe. W kilku tematach czytałem i wywnioskowałem ze cały zestaw obniza o 25mm, jezeli tyko sprezyny w zr sa krotsze od tych z 25tki t byłoby super. Moglby ktopotwierdzic. Jak tak to skad takie dorwac.

Ale cos wydaje mi sie ze amor w ZR maja krotsz skok, ale poczekam az sie ktos jeszcze wypowie

Krzysi3k - Pią Lis 27, 2009 15:39

Amory te same :)
niuton - Pią Lis 27, 2009 16:42

To nie wiem czemu sie zaegurowałem ze rózne, wydawało mi sie ze ktos napsiał ze jak wezme xpowery -40mm to mi amor długo nie wtrzyma zeby wziac amor njapierw od ZRa co oznaczałoby ze sa rozne. W takim razie wkłądajac sprezyny progresywne -40mm do mojego amortyzatora zle sie to skonczy czy normani bedzie pracowac?

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 16:42 ]
A same sprezyny do ZRa da sie kupic gdzies nowki? Na sprezynie warto oszczedzac czy mona brac uzywke? Bo nie jestem po materialoznawstwie :wink:

arczi83 - Pią Lis 27, 2009 17:02

niuton napisał/a:
W takim razie wkłądajac sprezyny progresywne -40mm do mojego amortyzatora zle sie to skonczy czy normani bedzie pracowac?

do -40mm możesz stosować standardowe amorki, dopiero jak chcesz niżej to musisz mieć o mniejszym skoku

niuton napisał/a:
A same sprezyny do ZRa da sie kupic gdzies nowki? Na sprezynie warto oszczedzac czy mona brac uzywke? Bo nie jestem po materialoznawstwie

nówek pewnie nie kupisz, a co do używek to różnie z tym bywa,patrz by nie były pordzewiałe lub malowane bo i takie się zdarzają, a tak poza tym to nawet nowa sprężyna może pęknąć po krótkim użytkowaniu

spider666 - Pią Lis 27, 2009 19:31

na pierwszy montaz do zr byly chyba inne amortyzatory (dwustopniowe)
niuton - Pią Lis 27, 2009 22:04

co znaczy na pierwszy montaż?

[ Dodano: Pią Lis 27, 2009 22:04 ]
[quote="Bartex19881"]Tak wiem i wlasnie moja odp odnosi sie do zestawu z MG ZR
Sprezyny od Zr maja bezpieczny zapas do -30mm, jesli chcesz nizej to potrzebujesz krotszych amorow (do Zr)quote]ta plus kiak innych odpowiedzi. To jak jest w koncu?

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=60
ju kidys to czytałe male wtedy chyab nie rozumiałem wiele bo mnie nie smieszyło a teraz bardzo, dobre rozkminki na temat obnizenia:D

marcinmarcin - Pią Lis 27, 2009 22:41

spider666 napisał/a:
na pierwszy montaz do zr byly chyba inne amortyzatory (dwustopniowe)
Ano zgadza się, nawet były inne do ZR 105, 160 i Diesla. W aftermarkecie dla obniżenia kosztów wymieszali w p...du 200/25 i ZR. Ja sugeruję poszukać całych kolumn od ZR-a z Anglii - naprawdę za grosze mozna dorwać w niezłym stanie. Lub zawieszenie Koni do 200/25 - naprawdę porządny zawias, ale cena koło 2,5. Możesz też pomyśleć o gwincie. Ja mam KW - totalny beton, zdjąłem po zakupie auta - trzymam sobie na czasy jak ZR będzie 2-im weekendowym autkiem ;) ale gdyby ktoś zaproponował odpowiednią cenę....
Ciufa - Sob Lis 28, 2009 08:08

spider666 napisał/a:
na pierwszy montaz do zr byly chyba inne amortyzatory (dwustopniowe)

dokładnie, ja kupiłem u tomiego przednie amorki i przy montażu okazał sie zonk:/ delphi które sa obecnie na rynku nie są dwustopniowe :( amory niestety muszę oddać
marcinmarcin napisał/a:
Ja mam KW - totalny beton, zdjąłem po zakupie auta

ja na wiosnę chce zakupić kompletny zawias KW
http://www.jdl-performance.com/p/rover_kw.html
marcinmarcin napisał/a:
ale gdyby ktoś zaproponował odpowiednią cenę....

to znaczy ile i jaką masz wersje ? V1 czy V2 ? oczywiście inox (stal nierdzewna) ?

niuton - Sob Lis 28, 2009 20:49

...zdania są podzielone...
...i tak i nie...
...ciężko powiedziec...

w skrócie tyle sie dowiedziałem, hehe. Ciezki temat.

PopeY - Nie Lis 29, 2009 11:25

a czy do zr160 pasuja od innych zr czy r25 czy musze konkretnie do 160 szukac?? interesuja mnie amorki Bilstein tylko jakos do MG nie moge ich znalezc...jakby ktos mogl polecic mi sklep gdzie znajde dobre amorki i dobre sprezynki obnizajace do zr to bede wdzieczny

P.S.ostatnio napisalem do jakiejs firmy w sprawie sprezyn i polecili mi obnizajace o -40mm do r25 zapewniajac ze beda pasowac, zaciekawilo mnie to wiec postanowilem poszukac na ten temat info i sie okazalo ze beda pasowac ale one obnizaja one r25 o -40mm a zr160 juz standardowo jest obnizony o -35 czyli w rezultacie by wyszlo -5mm heh

niuton - Nie Lis 29, 2009 11:35

No to sprezyny to w Twoim wypadku tylko x-powery, bo z tego co wyczytałem sa fajne i profejonalne, obniza Ci auto o 20mm, a chyba wiecej w Polsce i dla bezpieczeństwa i dla wyglądu to nie warto. Tak mi sie zdaje. A amortyzatory to Ci nie pomoge bo sam czekam na odpowiedz. Dziwne ze firmy i sklepy maja jakis "problem" z MG. Wszytko maja oprocz MG albo wciskaja ze to samo co 25 a przecierz nie koniecznie.
Ciufa - Nie Lis 29, 2009 11:42

PopeY, w poprzednim poście dałem link do zawiasu KW (sprężyny i amortyzatory, obniżenie do 65mm)
możesz założyć jeszcze te: http://www.ptp-ltd.co.uk/..._spring_kit.htm na angielskim forum polecają ;)
a co do amortyzatorów to znalazłem KONI http://www.katalog-koni.xcar.com.pl/
ale nie wiem jak z montażem, czy nie trzeba rozcinać osłon bo z przodu chyba się same wkłady wymienia

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 11:42 ]
w tym katalogu koni wybierasz Austin-Rover-Group(BL) i tam masz MG ZR ;)

PopeY - Nie Lis 29, 2009 15:37

dzieki wielkie jeszcze tylko poszukam jak kształtuja sie ceny Bilsteina

czyli od R25 amorki nie beda pasowac i musze szukac do ZR160??

niuton - Nie Lis 29, 2009 16:08

Ta cena 500 złotych to sztuka czy para? To sa sporty wg katalogu a pisze ogólnie o tej serii ze ma mozliwosc skracania itp. Ale opisu konkretnie tego modelu nie znalazłem jak to wyglada.
ale zapowiada sie ciekawie no i firma, hmmm, dobra...

marcinmarcin - Nie Lis 29, 2009 21:36

Ciufcia napisał/a:
to znaczy ile i jaką masz wersje ? V1 czy V2 ? oczywiście inox (stal nierdzewna) ?
Mam V1 inox bez regulacji twardości. Mają przejechane niecałe 40K w Belgii. (Samochód przywiozłem sam, bez "pośredników" z przebiegiem 47K od pierwszego właściciela w Belgii. Mówił, że zakładał przy przebiegu poniżej 10K. Samochód jest z 2005, więc gwint z 2005 lub 2006. Jak wróciłem do Polski to był na najniższej pozycji i było zbyt twardo dla mojej Połówki ;) więc go zdjąłem i zostawiłem sobie na czasy gdy będziemy mieli dwa auta... W związku z tym że minęło połtora roku, a nie zapowiada się mi zakup drugiego auta, zaczynam rozważać sprzedaż. Cena jaka mnie interesuje to 50% jego ceny czyli około 2,2K - dość sporo jak na używkę, ale stan jest naprawde idealny. Z tego co słyszałem na zachodzie KW i Koni dają gwarancję na amortyzatory bez limitu przebiegu, więc 40tys na dobrych drogach nie zaszkodziło mu raczej. W załączeniu zdjęcie MG na tym gwincie - z tym że po naszych dziurach aż tak nisko go raczej nie warto ustawiać (czym niżej tym bardziej twardo, na dodatek trzeba uważać mocno na zderzak).
Ciufa - Pon Lis 30, 2009 21:04

marcinmarcin napisał/a:
Cena jaka mnie interesuje to 50% jego ceny czyli około 2,2K

połowa ceny to jest 1900 zł po dzisiejszym kursie euro ;)
marcinmarcin napisał/a:
dość sporo jak na używkę,

na używkę
marcinmarcin napisał/a:
Mam V1 inox bez regulacji twardości.
po 40 kkm sporo
i tu jest lipa:/

marcinmarcin - Sro Gru 02, 2009 11:51

Ciufcia napisał/a:
po 40 kkm sporo
i tu jest lipa:/
A ja uważam że wcale nie sporo, na allegro sa powystawiane gwinty które wizualnie i wiekowo mają po kilkaset tysięcy... Tym bardziej że jeżdząc tym autem po Belgii wydawało mi się naprawdę miękkie - dziur tam po prostu nie mają, jak przyjechałem do Polski to było twardo na dziurach więc może 40kkm w Polsce było by dość dużo, ale 40kkm w Belgii na pewno nie...
Ciufa - Sro Gru 02, 2009 18:23

marcinmarcin, jak opuścisz trochę z ceny to zdecyduje się na zakup, ale o tym na PW pogadamy
nurtuje mnie natomiast pytanie co włożyłeś zamiast tego zawiasu KW i gdzie to kupiłeś :P

niuton - Sro Gru 02, 2009 18:28

40 K po Belgii to kest nic wiecej sie te amory zuzyły po przekroczeniu granicy czesiej/słowackiej plus ten czas w Polsce, hehehe, tam na takich by mozna całe zycie jezdzic. Ja rezygnuje bo dla mnie za twarde nie zniose jak sie auto zacznie tłuc niemiłosiernie, bo mam na tym pounkcie fioła. Ale gryzłem sie długo co robic boi łyknąłbym ten zawias. Dogadacie sie.
Ciufa - Sro Gru 02, 2009 19:17

troche źle zacytowałem w poprzednim poście
40 kkm dla zawiasu to nie jest tak dużo a o to że jest trochę lipa to chodziło mi że nie ma regulacji twardości :P ale za dobra kase to przeżyje to jakoś ;)

marcinmarcin - Sro Gru 02, 2009 19:28

Ciufcia napisał/a:
nurtuje mnie natomiast pytanie co włożyłeś zamiast tego zawiasu KW i gdzie to kupiłeś :P
dostałem :P jak kupiłem auto to do niego było pudełko po KW z włożonymi oryginalnymi kolumnami...
niuton - Pią Kwi 09, 2010 23:51

A ja odswieze temat.
http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=370
Amortyzatory wg tego linku sa do MG, znalazłem je w innym sklepie w Krakowie (nawet w lepszej cenie) ale nurtuje mnie to ze w wielu sklepach internetowych pod tym oznaczeniem (DG9254) sa amortyzatory Delphi do Rovera a nawet slowem nie wspominaja o MG. Nurtuje mnie dlatego, ze zmieniam tylko dla krotszego skoku zeby to ze sprezynami ładnie wspolgrało i nie hciałbym zeby sie oakzało ze kupie to samo tylko nowe. Jest taka opcja czy to na pewno beda z krotszym skokiem?

Krzysi3k - Pią Kwi 09, 2010 23:54

niuton napisał/a:
nie hciałbym zeby sie oakzało ze kupie to samo tylko nowe

Tak będzie. Chcesz krótszy skok - sportowe amorki :)

niuton - Pią Kwi 23, 2010 18:55

Podwozie: dla pojazdów z zawieszeniem sportowym

Koimentarz do amorów, na stronei Tomiego, gdzie równie=z sa pod zawieszeniem do 25, ale tez z tym komentarzem. Ma to sens, ale wolałbym miec pewnosc.

[ Dodano: Pią Kwi 23, 2010 18:55 ]
DG 9207 sa krotsze, przeznaczone do mg i sportowych Roerów, sciagneli mi w IC w przyzwoitej cenie 220 za sztuke (na maks znizkach)

Ciufa - Pią Kwi 23, 2010 20:31

niuton napisał/a:
DG 9207 sa krotsze, przeznaczone do mg i sportowych Roerów, sciagneli mi w IC w przyzwoitej cenie 220 za sztuke (na maks znizkach)

na stronie IC ten amor kosztuje 192 zł i pisze że jest do mitsubishi

niuton - Sob Kwi 24, 2010 19:05

Ciufcia napisał/a:
niuton napisał/a:
DG 9207 sa krotsze, przeznaczone do mg i sportowych Roerów, sciagneli mi w IC w przyzwoitej cenie 220 za sztuke (na maks znizkach)

na stronie IC ten amor kosztuje 192 zł i pisze że jest do mitsubishi

Chodziuło mi o 9254 (pytałem wczesniej o niego) nie wiem co miałem w głowie ze napisałem inny numer ;p

Ciufa - Sob Kwi 24, 2010 21:07

niuton napisał/a:
Chodziuło mi o 9254

takiego na stronie IC nie znalazłem :P

niuton - Nie Kwi 25, 2010 02:33

9247:)
To sa jakeisj jaja. Kilak postow wyzej daje lin do takich amorów i pisze ze to 9257? Dlaczego niknt nie wie. Pozniej przekrecamj eszcze inaczej, pozniej sie bronei podajac znowu zły numer. Wazne jest co miałem na mysli a nei co napisalem. Nie bądźmy małostkowi.

xel22 - Sro Maj 19, 2010 20:46

niuton, masz zamontowane te amorki bo kupiłem sprężyny -40mm i amorki dobijają do końca więc szukam czegoś o krótszym skoku do R200 SDI
niuton - Wto Maj 25, 2010 20:14

Pewnie ze zamontowane, przecierz wrzucałem zdjęcia. Stare amorki moge komu opchnąc za jakas smieszna cene jakby komus nie wiem po co były potrzebne. 100K, .
xel22 - Pią Maj 28, 2010 18:49

A do 200 SDI będą pasować i czy wszystko będzie ok
niuton - Pią Maj 28, 2010 20:34

Te gazowki? Czy te moje? Tu i tu nie wiem. Wg strony tomateam 2.0D ma te same amory co 1.4 benzyniak. Ja mam pytanie do ogarnietych dlaczego vvc ma inne amory?> Czym to jest spowodowane? Waga silnika czy roziwjane predkkosci? Czym grozi nie stosowanie sie do tego w praktyce?
PitBull89 - Czw Sty 16, 2014 17:58

Sory za odgrzanie watku ale chce wlasnie zmienic amory w R25 na te z mg zr . Ma ktos fotki jaka jest roznica miedzy seria a MG ?? Czy lepiej na seryjne zalozyc springi sportowe ??
leszczu - Czw Sty 16, 2014 18:09

http://forum.roverki.eu/v...wieszenie+mg+zr