Zobacz temat - [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode

makupl - Wto Gru 15, 2009 19:20
Temat postu: [R400/95rok1.4 ] Problemy z układem chłodzenia gotuje wode
Witam!!!
Mam problem z układem chłodzenia zacznę od początku.
Miałem ubytki w zbiorniczku ciekła woda przez obejmę na cienkich wężach więc miałem destylkę. W niedzielę siadam do auta chce jechać , a tu woda zamarznięta w aucie. Uruchomiłem auto pochodziło trochę na luzie i pojechałem się przejechać autem po osiedlu i dosłownie co 200 metrów gotowała mi się woda w aucie i bulgotało po lewej stronie chłodnicy. Przy czym autko nie chce teraz trochę zapalać (chyba jest to wina aku bo w niedzielę założyłem inny).
Węże te górne są bardzo gorące, a te dolne letnie i mimo jak auto pochodzi teraz na luzie, nawet 20 min, to z dmuchawy leci tylko lodowate powietrze.
Teraz pytanie czy mogłem mieć więcej szczęścia niż rozumu i zawiesił się tylko termostat ?? ?
Z wydechu lecą normalne spaliny ,wczoraj zdjąłem też obudowę rozrządu i jest sucho.
Wentylator też się załącza ,ale jak mówiłem poziom wody w zbiorniczku się podnosi do góry, gdy korek zbiorniczka wyrównawczego jest otwarty jak i zakręcony.
Wlałem też tam wczoraj ocet żeby w razie czego przeczyścić układ. Wlewałem go bardzo powoli miałem odkręconą tą śrubkę od odpowietrzania.

drlubicz - Wto Gru 15, 2009 19:51

nie otwiera cie się drugi obieg, co sam w słusznie zauważyłeś

[ Dodano: Wto Gru 15, 2009 19:51 ]
14 800 wyników ;)

Lechos - Wto Gru 15, 2009 20:43

Odpowietrz dobrze uklad.
Aby termostat w tych temp. sie otworzyl to trzeba miec dlugo, bardzo dlugo sam. na chodzie.
W 99% przypadkow gdy termostat sie sypie to przestaje zamykac a nie odwrotnie.

makupl - Sro Gru 16, 2009 10:10

Zlokalizowałem termostat i mam pytanie jak go wymontować bo strasznie jest schowany, śrubki są na klucz 8????

Czy do odkręcenia obudowy termostatu najlepszy będzie klucz "grzechotka"????

Pozdrawiam.

thef - Sro Gru 16, 2009 11:03

Proszę uzupełnić dane modelu roverka w temacie.
bula21 - Czw Gru 17, 2009 09:48

ostatnio mam ten sam problem ;/ woda sie gotuje, w zbiorniczku idzie do góry,.. temp. idzie do góry na wskaźniku, ale leci zimne powietrze z nawiewu..
makupl - Czw Gru 17, 2009 16:40

Ta obudowa termostatu trzyma się tylko na jednej śrubie???
Lechos - Czw Gru 17, 2009 17:13

aby dostac sie do termostatu musisz rozpolowic obudowe ktora jest skrecona do kupy na 3 srubki.
makupl - Czw Gru 17, 2009 17:43

Bo właśnie od góry widać tylko 1 śrubkę , a pozostałe gdzie są ?? ? pod spodem i zboku?? jak najlepiej dobrać się do pozostałych 2 śrubek z kanału???


Pozdrawiam Eliasz.

Lechos - Czw Gru 17, 2009 17:50

No na obwodzie obudowy ;) raczej tylko dojscie z gory, niezla gimnastyka i dobre przedluzki do nasadki. Cos w ten desen:
Vesper416 - Czw Gru 17, 2009 20:10

ludzie po pierwsze ten temat był poruszany setki razy!!! Szukajka nie gryzie!!! Po pierwsze wymiencie korki od zbiorniczków bo nie trzymają wam ciśnienia. W kazdym motoryzacyjnym kupicie bez problemu mowcie ze do poloneza! KOszt 15zl!!! Potem odpowietrzyć układ dopiero zakręcić i nie grzebać. JAk korek nie trzyma ciśnienia to bedzie układ się non stop zapowietrzał!!!

A btw ja mam pytanie czy ktos sie orientuje gdzie poza szrotem mogę kupić rurkę od chłodziwa tą z odpowietrznikiem do silnika 1.6 K czy one są takie same w 1,4 i 1,8?????

Lechos - Czw Gru 17, 2009 20:34

Vesper416 napisał/a:
JAk korek nie trzyma ciśnienia to bedzie układ się non stop zapowietrzał!!!
ze bedzie plyn wywalal to sie zgodze, lecz z tym zapowietrzaniem ukladu to juz nie? Chyba, ze juz wyrzuci caly plyn ze zbiorniczka ;) .
Vesper416 - Czw Gru 17, 2009 21:22

250ml wywalonego plynu przy pojemnosci calkowitej ukladu 4l to jednak duzo i wcale nie musi wywalić całego plynu uwierz mi wiem to po sobie na nowym korku zero problemu poza tym ze mam zaspawany odpowietrznik przez co musze wymienic całą rurkę
Lechos - Czw Gru 17, 2009 21:52

Zbiorniczek wyrownawczy jest najwyzej polozonym elementem ukladu chlodzenia i jesli jest w nim choc troszke plynu a caly uklad jest szczelny (weze, chlodnica) to nie ma mozliwosci aby sie uklad zapowietrzyl.
makupl - Pią Gru 18, 2009 12:15

Witam!!!

Odkręciłem te 3 śrubki tylko, i nie chce obudowa zejść, jak mam dostać się do termostatu??


A może odkręcić tą rurkę z śrubką odpowietrzającą i pociągnę ją i dam radę zdjąć obudowę termostatu.

Haidi - Pią Gru 18, 2009 21:43

Wszystko ok tylko Panowie czy moglby mnie ktos z was naprowadzic gdzie jest ten zaworek od odpowietrzania? Chlodnica do gory ciepla a tak w polowie zimna... Układ zapowietrzony? Co Wy na to :?:
bula21 - Sob Gru 19, 2009 14:08

http://www.allegro.pl/ite..._200_i_400.html to jest do R200 ?? bo niby pisze ale juz nie wierze w allegro bo zamowilem czujnik i okazal sie zly..
makupl - Wto Gru 22, 2009 18:37

Witam!

Wymieniłem termostat, ale temperatura silnika nadal skacze i leci zimny nawiew.
Poza tym mam zapowietrzony układ chłodzenia. Rura która idzie do chłodnicy jest pełna powietrza.

Co zrobić aby dobrze odpowietrzyć układ chłodniczy?

Squid - Wto Gru 22, 2009 18:54

ODPOWIETRZANIE

i TU

i tu też

makupl - Sro Gru 23, 2009 16:09

Squid napisał/a:
ODPOWIETRZANIE

i TU

i tu też



Wszystko to przerabiałem.

Więc bez tych linków proszę.

Moja diagnoza jest taka ,że padła mi uszczelka pod głowicą. Dlatego ,że z tłumika leci woda na benzynie jak i na gazie. Poza tym co 15 min muszę dolewać wody do zbiorniczka, widocznie leci mi do komory spalania, i silnik nie chce odpalać trzeba kręcić ponad 10 sekund i dodawać gazu żeby odpalił.

Czy to są objawy HGF???

Jakie mogą być koszty wymiany takiej uszczelki tak plus minus???

[ Dodano: Sro Gru 23, 2009 16:09 ]
Dziś byłem przy aucie i raczej odpalało normalnie. Ale woda nadal znika. Jak auto pochodzi trochę, to właśnie ten wąż co idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jak leciutko odkręcę korek od zbiorniczka wychodzi powietrze, a jak powietrze wyjdzie to wodę zasysa do środka i niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje??? węże chłodnicy wszystkie szczelne.


Pozdrawiam i w miarę możliwości proszę o pomoc.

truten23 - Sro Gru 23, 2009 20:15

W końcówce tłumika będzie woda czasem kapać, to normalne.
makupl napisał/a:
niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje?

Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju w skrzyni korbowej.

makupl - Sro Gru 23, 2009 21:02

truten23 napisał/a:
W końcówce tłumika będzie woda czasem kapać, to normalne.
makupl napisał/a:
niema jej gdzie ona wędruje wlałem ponad 5,5 litra, co się z nią dzieje?

Sprawdź czy nie podniósł Ci się poziom oleju w skrzyni korbowej.


Gdzie ta skrzynia korbowa się znajduje

Ale dlaczego mam ubytki płynu i jak trzymam na obrotach wąż który idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jest twardy to chyba wskazuje na walniętą uszczelkę???

Lechos - Sro Gru 23, 2009 21:05

makupl napisał/a:
Gdzie ta skrzynia korbowa się znajduje
chodzi o sprawdzenie oleju bagnetem czyli miarka w misce olejowej ;)
truten23 - Sro Gru 23, 2009 21:08

Skrzynia korbowa, to ta część silnika, w której kręci się wal korbowy, znajduje się ona nad miską olejową, a poziom oleju sprawdzisz bagnetem :cool:

makupl napisał/a:
Ale dlaczego mam ubytki płynu i jak trzymam na obrotach wąż który idzie z chłodnicy do silnika pęcznieje i jest twardy to chyba wskazuje na walniętą uszczelkę???


To może oznaczać że masz przedmuchy do płynu chłodniczego.

makupl - Sro Gru 23, 2009 21:13

No to bagnetem mierzyłem stan oleju i jest właśnie prawidłowy. Bardziej stawiał bym na te przedmuchy.
truten23 - Sro Gru 23, 2009 21:19

W takim racie chyba nie obędzie się bez zmiany uszczelki... A właśnie, sprawdziłeś ten korek od zbiorniczka?
makupl - Sro Gru 23, 2009 21:32

korka nie sprawdzałem, ale co mi da sprawdzenie korka. I tak mi woda znika, korek trzyma chyba tylko ciśnienie.
Lechos - Sro Gru 23, 2009 21:35

Gdybys mial przedmuchy komprechy do ukladu chlodzenia to w zbiorniczku by Ci plyn bulgotal.
Vesper416 - Sro Gru 23, 2009 21:37

korek to najwazniejsza czesc ukladu chlodzenia! jak pisałem koszt kilkunastu złoty więc warto zainwestować. Woda od tak nie moze zniknąć. Gdyby szła do silnika to by była w oleju a tam jej nie ma! oleju w zbiorniku od wody nie ma wiec tez nie to. Pozostaje korek oraz nieszczelnosci gdziec na wezach. po jezdzie zalej woda i karton pod samochód i bedzie wszystko jasne!!!
makupl - Sro Gru 23, 2009 21:40

Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu jak się go złapie to czuć jak powietrze w nim chodzi i "drga"


Przy wymianie uszczelki pewnie będzie trzeba wymienić jeszcze śruby. Głowice trzeba planować??

truten23 - Sro Gru 23, 2009 22:03

makupl napisał/a:
Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu

Po wyłączeniu Silnika właśnie nie będzie bulgotać, jeśli faktycznie były by te przedmuchy.
Zauważ, że u nas w układzie chłodzenia woda ma bodajże prawie sto stopni, jak ma 112"C, to włącza się wentylator na 3 bieg. Gdyby nie było podwyższonego ciśnienia w układnie to woda dawno by się wygotowała, dlatego ważny jest sprawny korek, bo on utrzymuje właściwe ciśnienie.

Jeśli ciśnienie jest za małe, to w podczas normalnego działania silnika woda bedzie się gotować, (bulgotanie w rurce), bo jej ciśnienie jest np. atmosweryczne, czyli zbyt niskie :cool:
Ufff...

Aha, woda może jeszcze znikać pod kolektorem ssącym.

makupl - Sro Gru 23, 2009 22:12

truten23 napisał/a:
makupl napisał/a:
Po wyłączeniu silnika właśnie bulgocze w zbiorniczku ale bardziej właśnie w tym wężu

Po wyłączeniu Silnika właśnie nie będzie bulgotać, jeśli faktycznie były by te przedmuchy.
Zauważ, że u nas w układzie chłodzenia woda ma bodajże prawie sto stopni, jak ma 112"C, to włącza się wentylator na 3 bieg. Gdyby nie było podwyższonego ciśnienia w układnie to woda dawno by się wygotowała, dlatego ważny jest sprawny korek, bo on utrzymuje właściwe ciśnienie.

Jeśli ciśnienie jest za małe, to w podczas normalnego działania silnika woda bedzie się gotować, (bulgotanie w rurce), bo jej ciśnienie jest np. atmosweryczne, czyli zbyt niskie :cool:
Ufff...

Aha, woda może jeszcze znikać pod kolektorem ssącym.


Wentylator mi się załancza, to miejmy nadzieję że nawalił kolorek a nie ta uszczelka. Dodam że woda znika jak wyłączę silnik i odkręcę korek (powoli to robię) w tedy tylko jak poluzuje korek zaczyna chodzić powietrze w tym węzy wąż jest napuchnięty już na włączonym silniku.

Tylko pytanie czego teraz mam zimny nawiew. Termostat nowiusieńk.

truten23 - Sro Gru 23, 2009 22:19

To za pierwszym razem potrafi wtrąbić Ci cały zbiorniczek wody?
makupl - Sro Gru 23, 2009 22:25

truten23 napisał/a:
To za pierwszym razem potrafi wtrąbić Ci cały zbiorniczek wody?


Tak co z tą wodą właśnie może się dziać, gdzie ona znika.