Zobacz temat - [R400] jakiej firmy zarówki mijania - Proszę o wasze opinie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] jakiej firmy zarówki mijania - Proszę o wasze opinie.

makupl - Nie Gru 20, 2009 13:48
Temat postu: [R400] jakiej firmy zarówki mijania - Proszę o wasze opinie.
Witam!!!
Spaliła mi się żarówka mijania. I planuje zakup nowych poczytałem trochę o nich, już prawie się zdecydowałem na Philips Blue Vision. Na ich temat znalazłem dużo pozytywów ,ale i opinii negatywnych ,że przy deszczu widoczność jest kiepska. Macie może doświadczenia i opinie na temat tej marki. Ewentualnie na jakich jeździcie żarówkach i jak się spisują podczas opadów deszczu, mgły itp. Jakie marki byście mi polecili?? zależy mi tylko na bardzo dobrej widoczności.

Co sądzicie jeszcze o tych markach ??
Osram Silverstar 50/55.
Philips xtreme power
OSRAM Night Breaker

Pozdrawiam Eliasz :grin: .

SeevS - Nie Gru 20, 2009 13:51

Ja mam Philisp Blue Vision i polecam w 100%. Tylko pamiętaj po założeniu jedż na stację diagnostyczną na ustawienie.
Brt - Nie Gru 20, 2009 13:53

makupl napisał/a:
OSRAM Night Breaker
:ok: ale krótka żywotność .. BlueVision ... nie wiem jak z żywotnością, ale światło białe i dużo i widoczność ok ... niestety drogie ... tańsze są Philips VisionPlus ... niezła żywotnosć (około roku u mnie wytrzymują).. światła jest mniej jak w BlueVision i trochę bardziej żółte, ale uważam, że to dobry kompromis miedzy ekonomią a wydajnością i żywotnością :ok:
Remigiusz - Nie Gru 20, 2009 13:55

Ja miałem Philipsa +90% spaliły sie po nie całym roku i wydałem chyba coś ok 60zl na dwie sztuki.

Założyłem sobie teraz zwykle Philipsa +30% w kartoniku za 12zl i ne widzę różnicy a już trzymają 1,5roku :wink:

Ale jak kasa nie gra roli to polecam Philipsa Blue Vision, Nightguide oraz Osram Nightbreaker :wink:

zouza - Nie Gru 20, 2009 13:56

Było milion razy, wpisz sobie w szukajkę :roll: Ja mam ostatnio Osram Cool Blue
flapjck1 - Nie Gru 20, 2009 13:58

ja mam philips nightguide i sa supcio, wiecej swiatla niz do tej pory na tungsramach
ale musze jeszcze klosze spolerowac zeby miec pelny efekt

co do zywotnosci - nightguide sa okolo 2x trwalsze niz bluevision, poza tym te drugie maja niebieskawa poswiate ktorej osobiscie nie lubie

zouza - Nie Gru 20, 2009 14:01

Ja na bluevision nie narzekałam, ponad 2 lata wytrzymały.
des - Nie Gru 20, 2009 19:39

Miałem Osram Nightbreaker i padły po ok. 4 miesiącach, więcej nie kupie choć światło było zajefajne, potem kupiłem Tungsramy +50%, te wytrzymały 8 miesięcy. Teraz zakładam co mam pod ręką a jak mi się skończą "zapasowe" żarówki to kupie sobie Philipsy +30%.
areek - Nie Gru 20, 2009 21:42

hi
ja kupilem w auchan (h7)2 szt za 4,99 zywtnosc ok, jasnosc tez ok

Jugol - Nie Gru 20, 2009 21:54

...tez mam Philips-BlueVision- jestem zadowolony :ok:
marcinZG - Nie Gru 20, 2009 23:03

zouza napisał/a:
Ja mam ostatnio Osram Cool Blue

Tez mam Cool Blue, bo Blue Vision byly ok 30% drozsze.
Bardzo fajnie swieca w porownaniu do zwyczjnych Tungsramow.
Zdecydowanie poprawiaja widocznosc i do tego reflektory wygladaja fajnie, bo swieca bialym, a nie zoltym swiatlem.

faecd - Pon Gru 21, 2009 00:21

ja proponuje zakup w sklepie biedronka zarowki "super jasne"

kolega ma, ladna barwa, i dzialaja mu juz ponad pol roku. Koledzy tutaj zachwalaja jakeis philipsy inne gadzety, ktore tak samo po pol roku do roku sie spala! Jednak tutaj masz czysta oszczednosc. Jezeli nawet takie zarowki z biedronki spala sie po pol roku to placisz 2*10zl rocznie...a philipsy czy inne osramy sa drozsze!

Ja tam osobiscie mam xenony takze problem z glowy...tylko ciii bo to nie legal :)

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 00:21 ]
PS
marcinZG napisał/a:
bo swieca bialym, a nie zoltym swiatlem
bialego nie widziales :D
ascaris - Pon Gru 21, 2009 00:56

Osram Nightbreaker przerabiałem - fajnie świecą ale co z tego jak padły po kilku miesiącach. W sumie szkoda było tych chyba 55zł. Teraz mam najzwyklejsze H7 Hella z orlenu i trzymają się już od czerwca:D
marcinZG - Pon Gru 21, 2009 04:32

faecd napisał/a:

Ja tam osobiscie mam xenony takze problem z glowy...tylko ciii bo to nie legal :)

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 00:21 ]
PS
marcinZG napisał/a:
bo swieca bialym, a nie zoltym swiatlem

bialego nie widziales :D

Jak to drugie ma zwiazek z tym pierwszym, to no comment :cool:
Odnioslem Osram Cool Blue do poprzednio wlozonych Tungsramow i stwierdzam, ze znaczaco poprawila sie widocznosc i zauwazalnie zmienila sie barwa swiatla w kierunku koloru bialego.

Imho dobre zarowki naprawde robia roznice i wole dac nawet te 50zl wiecej 2x do roku i zauwazyc pieszego, dzika, czy dziure w drodze.
Kwestia tego, ktore zarowki kto uwaza za dobre.

Raffaele - Pon Gru 21, 2009 09:47

Warto wiedzieć że te plusy typu +20% , +30% itd. nie biorą się z niczego. Wszystko jest kosztem żywotności żarówki.
Ja nie lubię się często stresować, że "znowu" siadła mi żarówka.
Polecam zwykłe żarówki Tungsram.
Są nie drogie i co ważne trwałe. Wszystkie inne wynalazki szybciej mi się paliły.
Żarówka zawsze człowiekowi strzeli w najmniej kożystnym momencie np. w nocy podczas deszczu czy mrozu.

truten23 - Pon Gru 21, 2009 12:03

Brat miał Philisy blue vision, fajnie to świeciło, ale szybko się spaliło. Ja mialem Osramy Night breaker, pierwsza apaliła mi się po jakchś 2 miesiacach. Później kupowałem zwykłe tungsramy. Ogólnie wkurzało mnie szybkie przepalanie się tych żarowek. Zmienilem na zestaw HID i jestem zadowolony. Białe światło i mniejsze zużycie energii. Jak dla mnie luksus ;)
faecd - Pon Gru 21, 2009 15:41

marcinZG napisał/a:
barwa swiatla w kierunku koloru bialego :)
oooo i o ta scislosc mi chodzilo
truten23 napisał/a:
HID i jestem zadowolony. Białe światło i mniejsze zużycie energii. Jak dla mnie luksus
6000K czy 4300K ?? tutaj sprawa jest dosc istotna;) ale to nie temat o zarnikach a zarowkach...


podsumowujac macie 3 wyjscia
-zarowki zwykle trwale zolte legalne
-zarowki zwykle podwyzszonej jasnosci, mniej lub bardziej markowe, przepalaja, sie trzeba kupowac nowe, trzeba montowac, jasne swiatlo, duzo lepsze od zoltego, legalne
-hid xenon, koszt zakupu sporo wiekszy, biala barwa, trwale, mocne, nielegalne

ad ostatnie rozwiazanie. polecam barwe 4300K (potocznie zwana ciepla biela) zarniki w momencie zapalenia swiatel swieca bardzo bialo, niemal jak barwa 6000K (mocna biel, potocznie zwana zimna biela) pozniej gdy rozgrzeja imituja zolte zarowki. Otorz patrzac na reflektor widzimy bardzo jasne zoltawe swiatlo do zludzenia przypominajace super jasne zarowki. Natomiast oswietlaja droge (szczegolnie w nocy) iscie na bialo.
to jest pewien myk na policje i frajerow ktorzy mrugaja dlugimi gdy widza auto z nielegalnymi xenonami 6000k.

Co do mojego rozwiazania czyli nielegalny xenon ale 4300K uwazam za sluszny z racji poprawnej regilacji swiatel oraz zludnej barwy zoltej zwyklych zarowek :D

szoso - Pon Gru 21, 2009 15:51

miałem HID 6000K
pały się gapią a inni mrygają więc wywaliłem to i sprzedałem
mam teraz Nightbreaker i widzę że są gó... warte, światła dają tyle co zwykłe żarówki a nie więcej jak podają
żałuje że nie wypróbowałem barwy 4300K

faecd - Pon Gru 21, 2009 16:02

szoso420, w skrocie podsumowal wady 6000K policjanci i kierowcy mrugajacy. Ale fakt faktem 6000K sa za ostre do zwyklych reflektorow, bardzo mocno swieca i wala po oczach.

Z kolei 4300K dobrze wyregulowane nie swieca az tak ostro jak 6000K choc i tak wystarczajaco a i policjanci nie gapia sie oraz kierowcy nie mrugaja :)

jedyny minus to ze moze sie wam przydazyc tak jak mnie ostatnio, zostalem zatrzymany przez policje, mandacik za predkosc 100 i 4 pkt wsiadam do auta, odpalam, zapalam swiatla a tu blysk :) juz myslalem, ze wyskocza i mnie zatrzymaja ale na szczescie tak sie nie stalo, ale przyznam sie szybko odjechalem :D

Remigiusz - Pon Gru 21, 2009 16:11

faecd,
Masz jakieś foty tych 4300K jak to świeci :mrgreen: Mnie ostatnio mijał na autostradzie nowy jakis Mercedes SUV i kawałek jechałem za nim do kurcze ma z przodu jak w dzień :mrgreen:

ALe wielka wada tych HID jest zima bo przymarzają klosze :cry:

faecd - Pon Gru 21, 2009 18:51

http://www.hidxenonkits.c...or-temp-hid.jpg

tak na szybko przy pomocy wujka google:)

faktycznie, klosze moze nie przymarzaja same z siebie, ale woda i brud padajacy na nie zamarza :P zauwazylem to gdy wlaczylem przeciwmgielne przednie (tam mam tradycyjne zarowki) i klosze byly cieplutkie

badz co badz ten brud i syf nie przeszkadza swiatlu, widocznosc jest wysmienita. Jednak zawsze na stacji benzynowej w zimie przejade woda z plynem po kloszach.

kpt - Pon Gru 21, 2009 19:01

co do zarowek, to cos za cos. te mocniej swiecace maja cienszy i dluzszy zarnik, dlatego mocniej swieca i dlatego tez szybciej sie przepalaja.

faecd napisał/a:
to jest pewien myk na policje i frajerow ktorzy mrugaja dlugimi gdy widza auto z nielegalnymi xenonami 6000k.

no faktycznie frajerstwo, jak mozna zwrocic uwage "spryciarzowi" co zalozyl sobie jakies samorobki i oslepia innych...

Remigiusz - Pon Gru 21, 2009 19:39

faecd, No te 6kK ładna biel oddają :D 4,3kK no tez sa ok ale troche w zolte przechodza :razz:

Ale powyżej 6kK to juz przesada po w niebieski przechodzi kolor :sad: Jak to widze to mnie korci te 4,3kK zalozyc :mrgreen:

szoso - Pon Gru 21, 2009 20:19

są też 5000K i świecą trochę lepiej niż 4300K
Remigiusz - Pon Gru 21, 2009 20:30

A jak z CB radiem nie ma zakluczeń przez wysokie napięcie :?:
celticross - Wto Gru 22, 2009 00:13

mam Philipsy power cos tam (+80%) i jestem bardzo zadowolony.
Jak zmienilem ze zwyklych zarowek to az sie wystraszylem, czy innych nie bede razic, bo w ogole charakterystyka plamy swiatla jest inna(wieksza ogolnie). Ale po testach wyszlo, ze wszystko w normie i to tylko taka luna...nawet we mgle sobie swietnie radza :)
Cena w pl, z tego co widzialem to ok 70zl...mysle, ze warto i na pewno sa lepsze i bezpieczniejsze niz wszystkie patenty typu 'blue', co w deszczu sobie mozna ..... :)

szoso - Wto Gru 22, 2009 07:59

Remi55 napisał/a:
A jak z CB radiem nie ma zakluczeń przez wysokie napięcie

u mnie były zakłócenia bo miałem przetwornice jedne z pierwszych a te co teraz sprzedają są czymś tam zalane w środku i nie dają już zakłóceń
żeby pozbyć się zakłóceń sprzedałem radio i kupiłem drugie z lepszymi filtrami i zakłóceń już nie było :wink:

Immq - Wto Gru 22, 2009 08:31

Witam,

polecam OSRAM nightbreaker, świecą bardzo ładnym światłem i nie zniechęcają ceną.
W testach ich zdolność świetlna wypada bardzo dobrze. Pokryte są cieńką warstwą farby/ koloryzatora ( nie wiem ) o niebieskim odcieniu co przekłada się na efekt końcowy - dobrze oświetlnoą drogę.

pozdrawiam,

sobrus - Wto Gru 22, 2009 08:51

Niestety tak jak ktoś wyżej napisał, wszystkie zarówni typu +50% mają skróconą żywotność. I bardzo rzadko rzeczywiście dają 50% więcej światła. W rzeczywistości mogą dawać mniej niż zwykła porządna żarówka! W połączeniu z wysoką ceną nie bardzo sie to opłaca.

Ale jak ktoś ma światła do jazdy dziennej i mijania używa tylko w nocy, to jest OK.
To samo światła drogowe, myśle że tu spokojnie można inwestować w +90% albo Night Breaker.

Niebieskie filtry to tylko efekt dość głupiej mody na wybielanie albo nawet wyniebieszczanie światła. Prawda jest taka że w zwych warunkach (mgła, deszcz) o wiele lepsze jest światło żółte. Są nawet produkowane specjalne żólte żarówki do jazdy w złych warunkach (Philips AllWeather, Tungsram Allday itd).
W normalnych warunkach lepiej widzimy w białym, w złych w zółtym.

Lampy oświetlające ulice też są żółte (na całe szczęście).
A tak naprawde niebieski filtr jak sama nazwa wskazuje filtruje część widma, przez to żarówka świeci ciemniej niż bez niego.

Miałem okazje jeździc samochodami z xenonami i mi sie to nie podoba. Czarny mokry asfalt oświetlony prawie niebieskim światłem wygląda imo do kitu.
Najlepszy jest halogen - kompromis między białym a żółtym. A jak ktos ma reflektory soczewkowe to juz w ogóle jest super. Szkoda ze do R400 nie ma takich :(

Tu jest fajny artykuł
http://www.vtuning.com/zarowki.html

Natomiast instalowanie zestawu HID to sprowadzanie na siebie kłopotów. Lampa nie ma homologacji na żarnik xenonowy, policja lubi sie czepiać.
W dodatku w razie wypadku jeżeli zauważą nielegalne xenony wina zawsze jest nasza, bo ktoś powie ze został oślepiony i już.

Nie polecam zarówkek z hipermarketów, mają złą geometrie żarnika i świecą jak chcą.
Tylko Osram, Philips, Tungsram, Narva , Bosch , Bosma. Może coś jeszsze sie tam znajdzie.

truten23 - Wto Gru 22, 2009 11:27

faecd napisał/a:
6000K czy 4300K tutaj sprawa jest dosc istotna;) ale to nie temat o zarnikach a zarowkach...


Ja mam 6000K, dają śnieżnobiałe światło, z delikatnym, zielonkawym poblaskiem, no coś pięknego.

Z Policja problemu ani razu nie miałem, ani jak przekroczyłem prędkość, ani podczas kontroli...
kpt napisał/a:
no faktycznie frajerstwo, jak mozna zwrocic uwage "spryciarzowi" co zalozyl sobie jakies samorobki i oslepia innych...

Niby tak, tylko jedno, to zakładać nawet normalne żarnikowe żarówki bez pojęcia, a drugie to założyć np. palniki xenonowe z pojęciem i dobrze ustawić reflektory.
Niektórzy piszący w necie uważają że xenony=oślepianie, co ciekawe nawet wtedy, kiedy poprawnie rysują __/ __/ :neutral: A jakby postawić 2 auta obok siebie to może się okazać że te Xenony wiele dalej nie świecą, tylko plama światła na ziemi jest biała, a nie żółta. :roll:
Ale oślepiać musi bardziej od źle ustawionej żarówki, przecież to xenon jest. :evil: jeszczeżeby wszyscy posiadacze zwykłych zarówek pamiętali o tym, że jak załadują auto, to pasuje obniżyć lampy... :neutral:
Przepraszam za ot, czasem mnie bulwers łapie jak ktoś tematu nie przeanalizuje.

sTERYD - Wto Gru 22, 2009 11:31

truten23, a czy jak napakujesz bagażnik, to zadajesz sobie choć tyle trudu, żeby obniżyć wiązkę stosownie do obciążenia...?
bo większość tych co montują zenony nawet nie zadaje sobie trudu, żeby je porządnie ustawić, a co dopiero regulować przy obciążeniu...

truten23 - Wto Gru 22, 2009 11:44

Staram się zawsze o tym pamiętać. :cool:

[ Dodano: Wto Gru 22, 2009 11:44 ]
sTERYD napisał/a:
bo większość tych co montują zenony nawet nie zadaje sobie trudu

Większość ludzi ze zwykłymi zarowkami również :wink:

kpt - Wto Gru 22, 2009 12:42

truten23 napisał/a:

Niby tak, tylko jedno, to zakładać nawet normalne żarnikowe żarówki bez pojęcia, a drugie to założyć np. palniki xenonowe z pojęciem i dobrze ustawić reflektory.

piekny podzial wprowadziles- samorobki ksenony, to ci dobrzy co reguluja swiatla i ci drudzy zli, ze standardowymi lampami.

niestety zle ustawione ksenony sa duzo bardziej uciazliwe od zle ustawionych lamp halogenowych, choc "denerwujace" sa i jedne i drugie. zastanawiales sie czemu ksenony powinny byc wyposazone w spryskiwacze a lampy halogenowe nie?

faecd - Sro Gru 23, 2009 00:29

Chlopaki nie popadajcie w skrajnosc. Ja tam klucil sie nie bede, mozecie sie na mnie wyzywac, klac itd. Suma sumarum, w moim przypadku, lampy sa wyregulowane a nawet nizej, do tego mam pelna regulacje z kabiny i tyle.

Co do regulacji xenonow plus soczewki plus spryski to jakos w stanach nie ma takich restrykcji. Wiele swiatowych jednostek naukowych jakos glowy sobie tym nie zawraca. Moze i faktycznie swiatlo to jest mocniejsze i moze wyżądzic wiele zlego ale bez przesady.


Tak na prawde to jest inwencja producentow aut. By jako opcje dolozyc do nowego samochodu zenony taki zestaw kosztuje ok.8 tys zl. A HID to raptem nie caly 1000zl. Stad tez zlecenia ekspertyz jednostkom badawczym itd itp.

Co wiecej na temat regulacji prawnych jest zapis mowiacy o tym, ze auta wyprodukowane po 2000 czy po 2002 wyposazone w oswietlenie ksenonowe musza miec spryskiwacze plus samopoziomowanie. Nie ma regulacji co do aut starszych...i tyle :)

Dodam jeszcze, ze ten caly bunt przeciwko ksenonom w starszych autach wywolany jest ludzka zazdroscia i wścibskościa. W stanach nie ma z tym zadnego problemu bo tam ludzie zajmuja sie robieniem pieniedzy i pozytkowaniem ich na personalne przyjemnosci! Dlatego tam nikt nie zwraca na to wiekszej uwagi.

PS dzisiaj jechal naprzeciwko mnie VW Vento jeszcze starszy niz moje auto, widac bylo z daleka, ze ma hida 6000K, jakos swiatlo mnie nie oslepialo nadmiernie, widac bylo, ze lampy sa porzadnie wyregulowane! Kilka minut pozniej jedzie naprzeciwko jakas menda z normalnymi zarowkami i zamiast oswiatlac sobie drogie to strzela w niebo przy okazji po moich oczach.

Juz wole mijac takie wyregulowane hidy niz debili z normalnymi zarowkami nie wyregulowanymi.

Takze reasumujac: wyregulowany HID jak najbardziej tak, wyregulowane halogeny jak najbardziej tak. NIe wyregulowane HiDy ihalogeny stanowcze nie.

Rzekłem.

des - Sro Gru 23, 2009 00:51

faecd napisał/a:
menda
menta jeżeli już coś :wink:
Z reszta powiedzmy że się zgadzam.

faecd - Sro Gru 23, 2009 01:01

aiwer, menda menda...w naszych stronach tak sie mowi...nawet gdzies w literaturze z takim okresleniem sie spotkalem...
flapjck1 - Sro Gru 23, 2009 01:03

menda :)


http://pl.wikipedia.org/wiki/Menda

hehe

TomC - Sro Gru 23, 2009 02:00

Ja polecę Tungsramy Mega coś tam 50%.
Świecą mocniej niż zwykłe H7, bardziej jasno, komplet poniżej 50zł z przesyłką.
Mam je.... Nie pamiętam. W temacie o kosztach Roverków napisałem posta z 08.01.2008 i żarówki już miałem :razz:

sobrus - Sro Gru 23, 2009 08:27

@faecd

ależ ja sie z Toba najzupełniej zgadzam, i tez chciałem zamontowac sobie swego czasu HIDy. Ale prawo jest prawem, po coż mam sobie robić problem?
Wole zamontować żarówki +90% - taniej i spokojniej bo wiem że legalnie.

szoso - Sro Gru 23, 2009 09:00

sobrus napisał/a:
Wole zamontować żarówki +90%

ja mam teraz takie OSRAM +90% i gó... widzę a lampy mam nowe i wady wzroku też nie mam
fak faktem nie płaciłem za te żarówki ale jakbym miał je kupić to szkoda kasy bo świecą jak zwykłe i się pewnie niedługo przepalą

sobrus - Sro Gru 23, 2009 09:04

A skąd wiesz że to nie wina lamp? Skoro masz nowe to moze zamienniki, a niestety takie np DEPO nie zawsze są dobre. Zdarza sie ze zamienniki sa taki ze nie można ich nawet wyregulować.
Co do świecenia, to faktycznie zazwyczaj te dodatkowe + to ściema, ale niektóre są dobre.

szoso - Sro Gru 23, 2009 09:28

sobrus napisał/a:
A skąd wiesz że to nie wina lamp?

a no wiem :wink:
sobrus napisał/a:
Skoro masz nowe to moze zamienniki

tak zamienniki
sobrus napisał/a:
a niestety takie np DEPO nie zawsze są dobre. Zdarza sie ze zamienniki sa taki ze nie można ich nawet wyregulować.

mam DEPO i powiem ci że dały się ustawić idealnie ale kupując je nie liczyłem na to :wink:

Micros - Sro Gru 23, 2009 09:36

No nie, normalnie musiałem skomentować...

faecd napisał/a:
to jest pewien myk na policje i frajerow ktorzy mrugaja dlugimi gdy widza auto z nielegalnymi xenonami 6000k.


Co do hid xenon'ów i "frajerów", którzy mrugają. To jest dla mnie właśnie egoizm w czystej formie... "Mam w d... to, że oślepiam wszystkich z przeciwka i że kierowcy mijając mnie mają po oślepieniu widoczność na parę m, ale zamontuję sobie takie światła, żebym JA wszystko widział. I jeszcze wyzwę ich od "frajerów", a co!" :twisted: :/

szoso - Sro Gru 23, 2009 09:48

Micros napisał/a:
"Mam w d... to, że oślepiam wszystkich z przeciwka i że kierowcy mijając mnie mają po oślepieniu widoczność na parę m, ale zamontuję sobie takie światła, żebym JA wszystko widział. I jeszcze wyzwę ich od "frajerów", a co!"

mam nadzieję że żartujesz?
ja ci powiem tyle, jeśli przez takie właśnie oślepienie HID-em zginął by mi ktoś bliski to taki gość wisiał by na drzewie
nie mam nic do HID-a ale niech to będzie dobrze ustawione
Ciufcia napisał/a:
dobra teraz dopiero zauważyłem cudzysłów

ja też :wink:

Ciufa - Sro Gru 23, 2009 10:01

Micros napisał/a:
"Mam w d... to, że oślepiam wszystkich z przeciwka i że kierowcy mijając mnie mają po oślepieniu widoczność na parę m, ale zamontuję sobie takie światła, żebym JA wszystko widział.

żartujesz teraz, prawda ;>
dobra teraz dopiero zauważyłem cudzysłów ;)

blue827 - Sro Gru 23, 2009 10:19

Ja mam mijania H4 philips night guide, długie H3 philips +30%, a przeciwmgielne H3 osram all weather (z żółtą poświatą). Trudno mi się wypowiedzieć o jakości świateł bo głównie jeżdżę w mieście, jedynie widzę różnicę na plus pomiędzy night_guide a bluevision które kiedyś miałem, bluevision były jakby zazimne.

Natomiast na nocną, pochmurną i deszczową pogodę polecam jazdę w żółtych lub pomarańczowych okularkach, np uvex ma szeroką gamę. Naprawdę poprawia się kontrast, inne samochody już tak nie oślepiają i praktycznie HIDów nie widać na drogach, bo wszystkie tlą się na żółto :)

Brt - Sro Gru 23, 2009 10:22

ej ej ... czytamy ZE ZROZUMIENIEM ... i patrzymy na interpunkcję ...
thef - Sro Gru 23, 2009 10:40

faecd napisał/a:
Dodam jeszcze, ze ten caly bunt przeciwko ksenonom w starszych autach wywolany jest ludzka zazdroscia i wścibskościa. W stanach nie ma z tym zadnego problemu bo tam ludzie zajmuja sie robieniem pieniedzy i pozytkowaniem ich na personalne przyjemnosci! Dlatego tam nikt nie zwraca na to wiekszej uwagi.
Zazdrością i wścibskością? Jechał kiedyś ktoś za Tobą na takich ksenonach dokładanych? Najwidoczniej nie, bo miałbyś chyba inne zdanie. Już nie mówię o mijaniu takich z naprzeciwka. Za często się to zdarza, żeby mówić, że to tylko brak regulacji.
sobrus - Sro Gru 23, 2009 11:20

Moj ojciec ma soczewkowe DEPO w Omedze, założyliśmy Tungsram Megalight +50 jako mijania i +90 jako drogowe i do halogenów.
Świeci to super, można sie zdzwić. Światło jasne i równomierne, daleko nosi i w dodatku wygląda prawie jak xenon (poza kolorem). A przede wszystkim jest całkowicie legalne. Dlatego uważam że pchanie sie w HID jest złym pomysłem.

Mój rover ma nie wiem co założone. Przyszło z samochodem, jest 55W świeci dość biało i nawet nieźle. W nocy bardzo mało jeźdze także nie zmieniam, choć Tungsramy juz kupione. Niestety lampy made in 1997 nie są juz w idealnym stanie.

PS. Czemu tungsram? Ponieważ słyszałem że są duzo trwalsze od Osram i Philips a do tego tańsze.

Micros - Sro Gru 23, 2009 12:11

Gwoli ścisłości te słowa (jak już część osób zauważyła) ;)

Cytat:

"Mam w d... to, że oślepiam wszystkich z przeciwka i że kierowcy mijając mnie mają po oślepieniu widoczność na parę m, ale zamontuję sobie takie światła, żebym JA wszystko widział. I jeszcze wyzwę ich od "frajerów", a co!"


były napisane w cudzysłowie właśnie po to, żeby przedstawić (ironicznie) sposób myślenia (lub niemyślenia jak kto woli) niektórych kierowców... Ja sam miałem nieraz chwile zawahania, gdy jadący z "dokładanymi xenonami" samochód tak mnie oślepiał, że wypadało tylko trzymać mocno kierownicę i modlić się, żeby coś na drogę nie wyskoczyło...

faecd - Sro Gru 23, 2009 12:22

Wiedzialem :)

Wielkie halo :) ale jak tam chcecie...szanowny kolego Micros slowa jakie ujales miedzy cudzysłowami nie sa adekwatne do stwierdzenia frajer. Juz mowie o co chodzi. Mialem 6kK wyregulowane, co jakies 2-3 dni ktos mi mrygnal. I dlatego okreslam go frajerem bo lampy byly wyregulowane, ani mnie nie oslepialy gdy przygladalem sie z zewnatrz, ani innych kierowcow na drodze bo podczas 100km jazdy tylko jeden mrygnal.

I to jest ta zazdrosc i wscibskosc. Ludzie jezdzacy zlomami zazdroszcza i dlatego mrugaja. A wscibskosc polega na tym, ze jak ktos zauwazy to od razu dowiaduje sie co to jest, dowiaduje sie ze to niby nie legalne bla bla bla i pozniej juz dla samej zasady mruga mimo, ze go to nie oslepia...

thef napisał/a:
Jechał kiedyś ktoś za Tobą na takich ksenonach dokładanych? Najwidoczniej nie
tak, jechal. Jechal debil nie wyregulowany i faktycznie masakra, jak i rowniez moj kolega z ktorym jechalismy noca nad morze. On ma 6000K wyregulowane i mnie w zupelnosci to nie przeszkadzalo;...

Tak samo starsze mercedesy E-klasy (tzw okularniki) jak i rowniez poprzednia wersja C-klasy produkowana jakos od 2000 roku, auta z reflektorami halogenowymi maja pomontowane ksenony i jakos niekt nie zwraca uwagi "bo to mercedes" poza tym przyznam, ze w mojej okolicy jezdzi taka taksowka merc E klasy starszy wlasnie z ksenonami 4300K i bardzo ladnie to wyglada, widac, ze swiatlo sie rozni, jest intensywniejsze, ladnie pasuje do auta i co najwazniejsze WYREGULOWANE I NIE OSLEPIA...

ahhh to jest jednak temat z tych pt kawa czy herbata....jeden wybierze to i ma argumenty przeciwko drugiemu, drugi wybierze tamto i ma argumenty przeciwko pierwszemu...tak to juz jest ;)

Remigiusz - Sro Gru 23, 2009 13:06

faecd,

Zgodzę sie z tobą nie my nic gorszego jak nie wyregulowane światła.

Kiedyś mi sie nudziło jak jechałem do Polski i sobie jadac przez Polskę liczyłem ile ludzi ma źle światła ustawione. W sumie co piaty ma zle ustawione a jeszcze niz gorszego nie ma jak kierowca bez jednego światła to i to 2 co jeszcze świeci świeci jakoś do gory :evil:

niektórym nawet widać jak jedno świeco gdzie w plener a drugie jakoś do góry dokładnie tobie w oczy :mrgreen:

Ja sie juz tez z rożnymi typami spotkałem ale niektórzy to z ta barwa przesadzają, jak juz pisałem powyżej 6kK bym nie zakładał bo to juz niebieskie światło jest a nie białe i sie tylko dziwie ze komu z tego oczy nie bolą. :neutral:

Uważam również ze jak ktoś pojedzie na regulacje i mu wyregulują ze świeci tak jak ba byc to czemu nie :wink:

thef - Sro Gru 23, 2009 13:12

faecd napisał/a:
Wielkie halo :) ale jak tam chcecie...szanowny kolego Micros slowa jakie ujales miedzy cudzysłowami nie sa adekwatne do stwierdzenia frajer. Juz mowie o co chodzi. Mialem 6kK wyregulowane, co jakies 2-3 dni ktos mi mrygnal. I dlatego okreslam go frajerem bo lampy byly wyregulowane, ani mnie nie oslepialy gdy przygladalem sie z zewnatrz, ani innych kierowcow na drodze bo podczas 100km jazdy tylko jeden mrygnal.
To, że nie mrugał każdy kto Cię mijał, nie znaczy, że go nie oślepiałeś. Po prostu nie każdy i nie zawsze daje długimi jak go ktoś oślepia bo co to właściwie da. A nazywanie tych co mrugali frajerami, to chyba niezbyt stosowne jest.
faecd napisał/a:
I to jest ta zazdrosc i wscibskosc. Ludzie jezdzacy zlomami zazdroszcza i dlatego mrugaja. A wscibskosc polega na tym, ze jak ktos zauwazy to od razu dowiaduje sie co to jest, dowiaduje sie ze to niby nie legalne bla bla bla i pozniej juz dla samej zasady mruga mimo, ze go to nie oslepia...
Bardzo ciekawa teza. Przecież te ksenony właśnie to się do tych wg Ciebie złomów ładuje, które fabrycznie wyposażone w ksenony nie są. Dla zasady mrugają? Z zazdrości? Co, nudzi im się na drodze? No chyba trochę naciągana teza. Wielu ludzi skarży się na takie oświetlenie więc coś w tym musi być. Tworzenie teorii spiskowych, że to z zazdrości jest trochę dla mnie śmieszne.
faecd napisał/a:
ahhh to jest jednak temat z tych pt kawa czy herbata....jeden wybierze to i ma argumenty przeciwko drugiemu, drugi wybierze tamto i ma argumenty przeciwko pierwszemu...tak to juz jest ;)
Może dla Ciebie tak, bo Ty bronisz swoich światełek, które sobie sprawiłeś. Dla mnie np. nie, bo moim zdaniem świadomie narażasz innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo stosując coś, co nie tylko nie ma homologacji w papierach, ale również praktyce okazuje się bardzo często niebezpieczne.
sarkunx - Sro Gru 23, 2009 15:01

:roll:
Ja nie oślepiam, a jak ktoś mi mruga, to nie dlatego że oślepiony, tylko że frajer, bo przecież nie oślepiam.
:roll:

faecd - Sro Gru 23, 2009 15:09

thef napisał/a:
A nazywanie tych co mrugali frajerami, to chyba niezbyt stosowne jest
tu sie zgodze, przepraszam
thef napisał/a:
Przecież te ksenony właśnie to się do tych wg Ciebie złomów ładuje, które fabrycznie wyposażone w ksenony nie są
jak i rowniez laduje sie do aut, ktore maja opcje wyposazenia pt ksenon, jednak nie sa w nia wyposazone, np RAV4
sarkunx napisał/a:
Ja nie oślepiam, a jak ktoś mi mruga, to nie dlatego że oślepiony, tylko że frajer, bo przecież nie oślepiam.
???????????????????
sarkunx - Sro Gru 23, 2009 15:29

faecd napisał/a:
???????????????????


Już wyjaśniam:
faecd, piszesz że nie oślepiasz bo masz wyregulowane lampy.
Ktoś Ci mruga co znaczy że daje Ci do zrozumienia że go oślepiasz.

Może on nie wie, że ty masz dobrze wyregulowane lampy i go nie oślepiasz? Tylko mu się wydaje?

Ironia?

Ciufa - Sro Gru 23, 2009 16:26

sarkunx napisał/a:
Może on nie wie, że ty masz dobrze wyregulowane lampy i go nie oślepiasz?
:haha:
faecd - Sro Gru 23, 2009 17:06

sarkunx, wiele wnosisz do rozmowy i naprawde cenne uwagi wypisujesz...

teraz mam wyregulowane i nie oslepia nikt absolutnie nikt nie mruga.

Wczesniej mialem tak samo a jedynie palniki bielsze bo mocy 6000Ki mrugali, stad tez twierdze, ze nie z oslepienia a jedynie dla zasady...

truten23 - Sro Gru 23, 2009 19:41

faecd napisał/a:
Takze reasumujac: wyregulowany HID jak najbardziej tak, wyregulowane halogeny jak najbardziej tak. NIe wyregulowane HiDy ihalogeny stanowcze nie.

Jestem dokładnie tego samego zdania ;)

Cytat:
zastanawiales sie czemu ksenony powinny byc wyposazone w spryskiwacze a lampy halogenowe nie?

Oczywiście że się zastanowiłem, co więcej jestem zdania że zwykłym halogenom spryskiwacze też by sie zdały :wink:

thef napisał/a:
Jechał kiedyś ktoś za Tobą na takich ksenonach dokładanych? Najwidoczniej nie, bo miałbyś chyba inne zdanie.

Jechał, jechał też merc CLS 63 AMG :obłoki: jakiejś zasadniczej róźnicy nie zauważyłem. Jak mnie merc wyprzedził to za nim jechał jakiś koleś i jedna lampa swieciła mu w gorę i na lewo. On męczył oczy.

faecd napisał/a:
teraz mam wyregulowane i nie oslepia nikt absolutnie nikt nie mruga.

Mnie jeszcze nikt nie mrugnął z uwagi na hidy, zdażyło mi się zamyślić i jechać na długich... :oops:

makupl - Sro Gru 23, 2009 20:06

Ale temacik mi się rozwiną :mrgreen: Bardzo dobrze, bo wasze opinie na temat żarówek nie tylko mi się przydadzą. Z całą pewnością jest to najbogatszy wątek na temat oświetlenia na tym forum :grin:

Ja chyba się skuszę na Hidy 5000k i wyreguluję je na stacji, żebym nie oślepiał innych. Swoją drogą odsyłam was do innego mojego tematu(jeśli tylko chcecie pomóc) , bo zrobił mi się poważniejszy problem niż słabe oświetlenie. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=49121

truten23 - Sro Gru 23, 2009 20:11

Wiesz, każdy ma swoje zdanie, osobiście juz nie kupiłbym Osramów Night breaker, tyle jeśli chodzi o żarówki włuknowe :wink:
szoso - Sro Gru 23, 2009 20:19

makupl napisał/a:
Ja chyba się skuszę na Hidy 5000k i wyreguluję je na stacji, żebym nie oślepiał innych

ja jak miałem HID-y i pojechałem je ustawić na stację to jak gość zobaczył przetwornice to było tak:
"co to jest? proszę to zdemontować bo to jest nielegalne, ja tego ustawiał nie będę"
krótka piłka

truten23 - Sro Gru 23, 2009 20:25

Jak założyłem palniki, to sam sobie ustawiałem. Na przeglądzie było ok, powiedział koleś że mogłem dać odrobine wyżej, ale jest ok.
Jak juz pisałem, każdy ma swoje zdanie.

dragon - Sro Gru 23, 2009 21:21

he moze to glupie pytanie ale dzisiaj meczylem sie z 10min na stacji by sciagnac zarowke od swiatel mijania nie podolalem.
marcin316 - Sro Gru 23, 2009 21:24

Krótkie porównanie:

Jedzie dwa samochody, dochodzi do wypadku, kierowca jednego z nich jest pod wpływem alkoholu. Kto jest winny??

Wydaje mi się, że podobnie sprawa może się przedstawiać z niehomologowanym oświetleniem. W razie jakiegoś zdarzenia drogowego łatwo zrzucić odpowiedzialność na kierowcę, który mógł oślepić innego uczestnika ruchu...

A tak z własnych obserwacji. Znajomy ma założone HIDy w aucie, są dobrze ustawione, a jednak stojąc z boku auta niemożliwe jest spojrzeć na reflektor gdyż światło rozproszone na szkle oślepia. Natura światła żarowego i łukowego jest inna, dlatego też zarówno odbłyśnik jak i szkło powinny być właściwe do danego typu światła.

truten23 - Sro Gru 23, 2009 21:48

marcin316 napisał/a:
Natura światła żarowego i łukowego jest inna

Czyli jaka? Oczywistym jest, że powstaje w inny sposób.
Poprostu "produkcja światła dzięki wyładowaniom elektrycznym jest dużo wydajniejsza...
W żarowce światło jest "produktam" ubocznym powstałym podczas żarzenia się drucika wolframowego. Najwięcej promieniowania wydzielana jest w podczerwieni.

Generalnie jeśli łuk elektryczny znajduje się w ogniskowej reflektora, to plama światła bedzie w takim samym kształcie co ta z żarowki, tylko jaśniejsza.

Co więcej
marcin316 napisał/a:
A tak z własnych obserwacji. Znajomy ma założone HIDy w aucie, są dobrze ustawione, a jednak stojąc z boku auta niemożliwe jest spojrzeć na reflektor


Gdybyś postawił autko a fabrycznymi xenonami miałbyś taki sam efekt olśnienia, żarówki wyładowcze są wiele wydajniejsze :wink:
I co jeszcze dziwniejsze, rysowałoby np. na ścianie takie same __/ __/ co żarówki, czy te znienawidzone HIDy :roll:

marcin316 napisał/a:
Jedzie dwa samochody, dochodzi do wypadku, kierowca jednego z nich jest pod wpływem alkoholu. Kto jest winny??

Wydaje mi się, że podobnie sprawa może się przedstawiać z niehomologowanym oświetleniem. W razie jakiegoś zdarzenia drogowego łatwo zrzucić odpowiedzialność na kierowcę, który mógł oślepić innego uczestnika ruchu...

Tu zgodzę się w 100%. :wink:

Squid - Czw Gru 24, 2009 08:44

dragon napisał/a:
he moze to glupie pytanie ale dzisiaj meczylem sie z 10min na stacji by sciagnac zarowke od swiatel mijania nie podolalem.


Ja wczoraj wymieniałem pierwszy raz żarówki i też miałem problemy. Ale podołałem :P Na górze są dwa zatrzaski na każdą żarówkę. Próbuj drut/sprężynę trzymającą żarówkę w jej górnej części wcisnąć w stronę komory silnika a potem przesunąć na zewnątrz od żarówki. U mnie zadziałało ;D

marcinZG - Czw Gru 24, 2009 12:38

10min.. Co to jest 10min :mrgreen:
Ja z prawa przednia postojowka, do ktorej dostep genialnie ogranicza alternator, stoczylem krwawa (moja reka) ponad godzinna walke :evil:
Grunt, ze ja pokonalem :cool:

faecd - Czw Gru 24, 2009 21:57

dojscie faktycznie jest przerypane, najfajniej jest to rozwiazane w Roverze 600, odkreca sie dekielek i wszystko na wierzchu i dobry dostep!!!
marcin316 - Pią Gru 25, 2009 14:06

truten23 napisał/a:
produkcja światła dzięki wyładowaniom elektrycznym jest dużo wydajniejsza...


Być może już to wystarczy, światło jest intensywniejsze, przez co wymagania co do odbłyśnika i szkła są wyższe. Wymusza to też konieczność posiadania spryskiwaczy reflektorów i układu samopoziomowania.