Zobacz temat - [R827] Błąd silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Błąd silnika

Filips - Pon Gru 28, 2009 20:05
Temat postu: [R827] Błąd silnika
Witam wszystkich! Dzisiaj, (temperatura -8) po zapaleniu mojego R silnik dziwnie pracowal... Przez okolo 5 min obroty utrzymywaly sie w okolicach 2000obr , mysle sobie jest na ssaniu ale momentalnie wzrosla temperatura do roboczej, zapalilo sie PGM-FI i obroty zaczely skakac od 800-1500. Spojrzalem pod fotel, komputer wykazal blad nr.4 Wylaczylem silnik, poczekalem z 2min. zapalilem i wszystko gralo... Ale teraz pytanie co bylo przyczyna takiego zachowania?? Wedlug tej stronki: http://www.honda.gda.pl/s...pic=275.0;imode blad nr.4 to czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód ale jak to rozumiec?? Jesli macie jakies pomysly to piszcie :bezradny:
blue827 - Pon Gru 28, 2009 20:29

Miałem kilka razy ten sam przypadek, po odpaleniu obroty falowały i pałiła się pgmfi, natomiast po restarcie jak ręką odjął. Natomiast nie badałem dalej sprawy, mam gaz , myślałem że może to jest z tym związane, ale skoro Ty nie masz lpg to musi być coś innego.

Napisz jeszcze pod którym fotelem sprawdzałeś? W tym temacie fotki kompów: >>link.

Komp skrzyni pod fotelem kierowcy: 4 "Sprzęgiełko lock-up w skrzyni automat się nie załącza"
Komp pgmfi pod fotelem psażera: 4 "Crank Angle Sensor" (są dwa, zdublowane)

Filips - Pon Gru 28, 2009 21:59

Mam LPG ale nie sadze zeby to bylo przyczyna , to jest prosta instalacja, a nie sekwencja... Wiem, ze komp od silnika jest pod fotelem pasazera, zreszta mam manual wiec pod fotelem kierowcy nic ciekawego bym nie ujrzal :lol: Moze to przez ten mroz?? Ale swoja droga zastanawia mnie ta temperatura wody... Przez 5min nie mogl sie nagrzac(wskazowka ponizej polowy) przy -8 i po nocy stania... Nie wiem o co chodzilo ale oby to sie nie powtarzalo :roll: Blue dzieki za udzial, Happy new year everybody :cool:
AndrewS - Sob Sty 02, 2010 18:30

temperatura to moze byc calkiem odrebna sprawa, a dokladnie samego czujnika, Senn w swoim tez ostatnio mial problemy ze wskazaniem, winny najparwdopodobniej jest czujnik temp , tylko ze Senn ma 2.0 serii T, wiec u Was jest pewnie inaczej to rozwiazane
blue827 - Sob Sty 02, 2010 19:13

Wskaźnik i komputer odczytuje temperaturę z czujnika na bloku silnika pod przepustnicą, odkręca się nasadką 12mm, rezystancja ok 700ohm. Raz kupiłem nowy zamiennik w intercarsie i okazało się że mimo tych samych wymiarów wskazuje zupełnie inną temperaturę, miał oporność <100ohm.

Wskazówka troszkę poniżej połowy to prawidłowe wskazanie. Odnośnie szybkości nagrzewania to też uważam że mogłoby szybciej dmuchać gorące powietrze, ale '5 minut' to przecież i tak szybko

Pamiętam że czytałem kiedyś o usterce zaworu nagrzewnicy, on jest w komorze silnika na rurce wejściowej do nagrzewnicy, usterka polega że potrafi się zaciąć i nie otworzyć ale wtedy ogrzewania wogóle nie ma.
Jeszcze może być kwestia jaką masz Filips , instalkę gazową? bo może gazownicy wpięli reduktor w obieg nagrzewnicy do wejścia i wyjścia, wtedy naturalnie borygo wybierze krótszą drogę przez reduktor i będzie omijać nagrzewnicę. W tym modelu reduktor najlepiej wpinać szeregowo w obieg chłodzenia oleju.

Greeg1987 - Wto Lut 09, 2010 15:32

Mam instalacje gazową problem w tym, że nie wiem jaką mogę tylko przybliżyć może ktoś odgadnie
Przełącza się automatycznie na gaz po przekroczeniu 2600 r.p.m jest silnik krokowy na wężu do mixera od parownika, emulator sondy lambda
I tu zaczyna się problem wyskakuje mi błąd Nr.2 czyli frontowa sonda lambda
ale tylko na gazie, i gdy wcisnę jadąc trochę więcej niż 1/4 gazu i przytrzymam wtedy zapala się pgmfi i błąd numer 2
nie gaśnie nie przerywa, nie dusi się, mam oczywiście pełen zbiornik gazu.
Jak się pomyliłem, poprawić
P.s wydaje mi się na złą mieszankę lub zapchany filtr gazu
Spalanie w granicach 15-16 l/100 w mrozy :)

blue827 - Wto Lut 09, 2010 19:07

Wg rospiski kodów "2 Rear Oxygen Sensor " czyli tylna sonda, bliżej środka samochodu.
Odnośnie instalacji gazowej to wydaje mi się że masz 2 generaację, czyli komp gazowy bierze impulsy z sondy lambda i dawkuje gaz silniczkiem krokowym na wężu od reduktora.
Skoro tylko na gazie jest błąd to pewnie jest to związane z załączaniem się emulatora sondy, widocznie jest różnica pomiędzy emulowanym sygnałem a drugą sondą i komp pgmfi interpretuje to jako usterkę. Spalania tylko pogratulować, mi ostatnio podchodzi pod 20 litrów.

Tomek1212 - Wto Lut 09, 2010 20:44

Mi spala w granicach 18stu litrów mieście, a instalacja skręcona na ubogo, PGM-FI też się ciągle zaświeca (z powodu sond), przyzwyczaiłem się do tej kontrolki tak jak do tej od świateł.
Ostatnio miałem problem z BLOSem, nie zamykała się ta przepustnica w środku (przycierała się), wtedy silnik na wolnych mocno się zalewał i chodził bardzo nieregularnie, spalanie w mieście wychodziło w granicach 22l/100km.

Greeg1987 - Wto Lut 09, 2010 22:25

To może za uboga mieszanka i dlatego wywala błąd :?:
ale skoro można tak jezdzić to będę :grin:
ale czy silnik nie przechodzi w stan awaryjny???
i czy nie rozreguluje??

Tomek1212 - Sro Lut 10, 2010 00:05

Ja tak jeżdze od roku i jest dobrze, w tryb awaryjny nie przechodzi.
Greeg1987 - Nie Mar 07, 2010 13:07

"Sprzęgiełko lock-up w skrzyni automat się nie załącza"
Co to jest??? to sprzęgiełko

AndrewS - Nie Mar 07, 2010 22:03

tak na szybko to tu jest cus na ten temat
http://www.motoschematy.p...0,0,0,10,1.html