Zobacz temat - [R75] Abs trakcja i licznik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Abs trakcja i licznik

wczerniec - Czw Gru 31, 2009 17:12
Temat postu: [R75] Abs trakcja i licznik
Witam mam taki problem . Od dwóch tygodni zapala mi się kontrolka ABS i przestaje działać , razem (licznik ABS i trakcja ) . Ale po odpaleniu auta czsami wszystko jest o.k. a po przejechaniu kilku a czasem kilkunastu kilometrów, znowu sie zapala i nic nie działa . Raz przez dwa dni jezdziłem i czały czas było o.k. Ale teraz już coraz częściej nie działa. Podłączałem kompóter kilka razy , raz pokazało , prawy tył, innym razem obydwa tyły ,a raz prawy przód . Z tego co czytałem to wynika że licznik jest podpięty pod prawy przód . Sprzwdziłem wtyczki i wszystkie są dobre . Nie wiem co mam z tym zrobić ? !! ?
hvil - Czw Gru 31, 2009 17:18

wtyczki, a kabli tez sprawdzales?:-D przycieraja sie w nadkolach.
staf - Czw Gru 31, 2009 17:23

wczerniec, Tu jest troche na temat ABS; http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=14314
wczerniec - Czw Gru 31, 2009 17:23

Oglądałem i kable, nie ma ani jednego zadrapania .
lukasz676 - Czw Gru 31, 2009 17:29

miałem ten sam problem ale na komputerze pokazało mi lewy tył wymieniłem czujnik i ok ale z licznikiem nie miałem problemu kabel był cały a czujnik uszkodzony jak nie działa spróbuj z komputerem i pewnie to jakis czujnik powodzenia :wink:
wczerniec - Czw Gru 31, 2009 17:29

staf tak czytałem to już wcześniej . Pomiary robiłem ale nawet w chwili gdy działał ABS to raz jest opór albo pojawia się na pół sekundy i znika .
lukasz676 - Czw Gru 31, 2009 17:31

na bank czujnik
wczerniec - Czw Gru 31, 2009 17:33

lukasz676 Tak jak pisałem wcześniej , pokazywało za każdym razem inny czujnik . A z tego co czytałem to licznik jest podpięty tylko pod prawy przód
hvil - Czw Gru 31, 2009 17:40

moze padlo ci kilka?:-D
wczerniec - Czw Gru 31, 2009 18:17

No nie wiem, kilka na raz to raczej chyba sie nie zdarza ??
sknerko - Czw Gru 31, 2009 18:48

U mnie zaczynało się podobnie a skończyło się jak wyjąłem wtyczkę z pompy ABS i wyczyściłem ją sprayem KONTAKT, komp pokazywał błąd zaworu wysokiego ciśnienia pompy ABS a wcześniej czujnik prawy przedni.sprawdż bo może faktycznie zzieleniały ci styki na pompie
SeniorA - Czw Gru 31, 2009 20:02

jak nawalają naraz ABS, TC i szybkościomierz ( i pewnie inne np. blokada drzwi po ruszeniu czy automatyka wycieraczek ) to może być wina przewodów modulatora tak jak pisze sknerko, . Zdarza się tak po jakimś czasie jak np.zagotuje aku albo jego odpowietrzenie jest skierowane na pompę ABS. Ktoś wcześniej miał ten problem i pisał ,że kiedyś faktycznie wywaliło mu elektrolit. Ale i bez tego jest tam agresywne powietrze.
wczerniec - Pią Sty 01, 2010 07:19

sknerko i SeniorA dzięki , sprawdzę to, bo w wakacje kupiłem nowy akumulator i wyciekał z niego elektrolit, tak jak by go było za dużo , więc go reklamowałem i po odebraniu z reklamacji już nie wycika. Może i on tak narozrabiał ?? !! . Sprawdzimy to .
SeniorA - Pią Sty 01, 2010 10:20

wczerniec, podobnie było tu http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#358125
wczerniec - Sob Sty 02, 2010 22:13

No niestety wtyczka i styki w pompie ABS był jak nowe , ale i tak popryskałem kontaktem . I dalej nic nie dziła chyba zostaje czujnik.

Czy ktoś może mi potwierdzić na 100% że za wskazania licznika jest odpowiedzialny tylko prawy przód ??

SeniorA - Sob Sty 02, 2010 22:26

wczerniec napisał/a:

Czy ktoś może mi potwierdzić na 100% że za wskazania licznika jest odpowiedzialny tylko prawy przód ??
w wersji europejskiej na 100% prawy przód.
Zukowaty - Sob Sty 02, 2010 22:29

Senior ma rację. Tylko prawy przedni czujnik. Odpowiada za wskazania prędkości, ABS i ASR. Powinien jeszcze szaleć wskaźnik paliwa ale to z racji braku wskazań prędkości.
SeniorA - Sob Sty 02, 2010 22:30

czujnik w prawym przednim kole , we współpracy z pierścieniem magnetycznym łożyska , pełni rolę czujnika ABS i czujnika sygnału prędkości VVS. Sygnał VVS przewodem biało/popielatym , pinem 6 w 12 pinowej ( czarnej ) wtyczce zegarów , jest przekazywany w postaci impulsów (w ilości 39000 na 1 milę) do modułu szybkościomierza i po przeliczeniu,
wysyłany dalej magistralą CAN do innych sterowników , także tempomatu.

wczerniec - Sob Sty 02, 2010 22:31

Dzięki . Zgadza się poziom paliwa też skacze
SeniorA - Sob Sty 02, 2010 22:35

Zukowaty napisał/a:
Powinien jeszcze szaleć wskaźnik paliwa
automatyka wycieraczek, blokada drzwi,tempomat,komputerek , czyli wszystko co związane z sygnałem VVS .
sknerko - Sob Sty 02, 2010 22:46

nawet radio może się robić głośniej lub ciszej :razz:
SeniorA - Sob Sty 02, 2010 22:55

wczerniec, jeśli po przekręceniu stacyjki II zapalają się kontrolki ABS,TC i gasną ,to znaczy, że sterowniki i układy wewnętrzne są OK ,a jeśli zapalają się ponownie w czasie jazdy, to znaczy ,że mają usterkę elementy zewnętrzne czyli czujniki ,przewody, kostki łączeniowe i pierścienie magnetyczne w łożyskach , ustawienie czujników względem pierścieni i kontakt czujników z masą.

[ Dodano: Sob Sty 02, 2010 22:55 ]
sknerko napisał/a:
nawet radio może się robić głośniej lub ciszej :razz:
Twoje tak , ale nie każde. :cry:
sknerko - Sob Sty 02, 2010 22:59

zgadza się dlatego napisałem "może" :smile:
Zukowaty - Sob Sty 02, 2010 23:02

SeniorA napisał/a:
Twoje tak , ale nie każde. :cry:


Np moje nie :(

Markzo - Nie Sty 03, 2010 00:13

a ktore tak robią?
sknerko - Nie Sty 03, 2010 00:35

Symphony i chyba te z Navi
Markzo - Nie Sty 03, 2010 01:44

to już wiem co mam na spocie zakosić.
wczerniec - Nie Sty 03, 2010 02:45

SeniorA jak odłącze aku. na pare minut i po dłącze spowrotem to kontrolka gaśnie, przejadę 200-500m. i zapalają się , po następnym przekręceniu kluczyka zapalają sie i już nie gasną .
PHJOWI - Nie Sty 03, 2010 09:03

to odłącz pompę abs i przesikaj wtyczkę możliwe że to błąd zaworu wewnętrznego pompy.
SeniorA - Nie Sty 03, 2010 09:23

po odłączeniu aku , jest reset pamięci , a później wyskakuje ponownie błąd.Teoria wskazuje na błąd pompy.

[ Dodano: Nie Sty 03, 2010 09:23 ]
Cytat:
Symphony i chyba te z Navi
tak.Różnią się ilością czułości (odpowiednio 4 i 6 ).
sknerko - Nie Sty 03, 2010 12:16

wczerniec napisał/a:
SeniorA jak odłącze aku. na pare minut i po dłącze spowrotem to kontrolka gaśnie, przejadę 200-500m. i zapalają się , po następnym przekręceniu kluczyka zapalają sie i już nie gasną .

w benzynie to by był siłownik na podszybiu ale ty masz diesla czyli raczej pompa ABS ew. ten moduł od kontroli trakcji on jest chyba za schowkiem, może wtyczka nie łączy czy coś. Ale stawiam na pompę ABS i sądzę że trzeba by pod kompa T4 go podłączyć żeby przepompował cały płyn przez pompę. Mi tak zrobił PHJOWI i pomoglo na chwile a potem siadło na powrót ale u mnie styki na pompie były jeszcze zardzewiałe

wczerniec - Pon Sty 04, 2010 19:45

Dzisiaj wymieniłem czujnik abs prawego przedniego koła i lipa dalej nic nie działa łącznie z prędkością .

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 19:27 ]
w czasie jazdy wyłączyłem zapłon jadąc na biegu i po włączeniu go spowrotem, prędkościomierz zaczą się podnosić , ale jak pykną jakiś chyba przekażnik to spadł na zero.
Może to i pompa padła, a czy jest jeszcze jakiś komputer który tym steruje ? czy to wszystko jest w pompie ABS, tam gdzie wchodzi wtyczka ?

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 19:42 ]
bez ABS i Trakcji da się jeździć ale najgorsze to [prędkościomierz i poziom paliwa .]

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 19:45 ]
aha teraz to już nawet po odłączeniu i podłączeniu aku ,kontrolka ABS nie gaśnie

SeniorA - Pon Sty 04, 2010 20:00

wczerniec napisał/a:
czy jest jeszcze jakiś komputer który tym steruje ?
sygnał VVS jest przetwarzany przez moduł szybkościomierza, jak wcześniej pisałem. Może warto sprawdzić jeszcze ten przewód przy zegarach.
Kiedyś Rover prowadził akcję serwisową A094 ( auta do VIN 138975 ) polegającą na uszczelnianiu silikonem wtyków przewodów od czujników ABS, bo wilgoć powodowała uszkodzenia modulatora ABS.

wczerniec - Pon Sty 04, 2010 21:11

SeniorA napisał/a:
sygnał VVS jest przetwarzany przez moduł szybkościomierza,

jeśli coś by było tylko z sygnałem do licznika to raczej nie miało by wpływu na ABS i TC.
tak mi się wydaje

SeniorA - Pon Sty 04, 2010 21:21

wczerniec napisał/a:
jeśli coś by było tylko z sygnałem do licznika to raczej nie miało by wpływu na ABS i TC.
ten sygnał idzie do modułu umieszczonego w zegarach i dopiero po przetworzeniu korzystają z tego inne sterowniki.
wczerniec - Pon Sty 04, 2010 21:32

mam w domu zapasowy licznik jutro przełoże go i zobacze czy coś się zmieni.

Ale przy przekręceniu kluczyka chyba i tak na chwile powinna kontrolka od Abs zgasnąć

SeniorA - Pon Sty 04, 2010 23:37

wczerniec napisał/a:
mam w domu zapasowy licznik jutro przełoże go i zobacze czy coś się zmieni.
sam licznik to możesz sprawdzić robiąc Test OBC w pkt.2 http://forum.roverki.eu/v...=13081&start=0. Miałem na myśli sprawdzenie czy przewód ten kontaktuje z licznikiem.
wczerniec napisał/a:
Ale przy przekręceniu kluczyka chyba i tak na chwile powinna kontrolka od Abs zgasnąć
to zależy gdzie jest wada , jak w sterowaniu to nie zgaśnie.
fajansiarz - Wto Sty 05, 2010 13:29

wczerniec napisał/a:
SeniorA jak odłącze aku. na pare minut i po dłącze spowrotem to kontrolka gaśnie, przejadę 200-500m. i zapalają się , po następnym przekręceniu kluczyka zapalają sie i już nie gasną .


Masz zwarcie do masy. To moze byc przytarty kabel, wewnętrznie zwarty czujnik ABS-u, luz na wtykach, brud na stykach, wilgoć przy bezpiecznikach podsystemu ... Ciężka sprawa do znalezienia, poszukaj dobrego elektryka samochodowego, który potrafi DOBRZE posługiwac się miernikiem i po kolei niech jedzie od czujnika po kablach.

wczerniec - Czw Sty 14, 2010 19:18

Teraz to już wcale nie gaśnie kontrolka od ABS, nawet jak odłącze aku i podłącze spowrotem to też już nie gaśnie, nawet na sekunde.

Coś mi się przypomina , trzy tygodnie temu ,gdy pierwszy raz mi się rozłączył ABS ,to wydaje mi się że gdzieś pod kierownicą słyszałem jak by jakiś przekaźnik pykał około minuty , ale to było tylko raz , więcej się to nie powtórzyło . ABS raz działał a raz nie , ale tego pykania więcej nie słyszałem .

Jeszcze jedno może to zbieg okoliczności ale, tego samego dnia siadł mi (prawdopodobnie) czujnik temp. zewnętrznej , bo w ciągu paru minut wskazuje od 10st. do -30st.

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 19:18 ]
Diwna sprawa, dziś cały dzień wszystko działało , tak jak powinno , przejechałem w sumie ponad 120 km . odpalałem auto ze 20 razy i za każdym razem kontrolka gasła tak jak powinna . Nie wiem o co chodzi ? Wczoraj nawet na sekunde kontrolka nie zgasła i oczywiście nic nie działało .

fajansiarz - Pią Sty 15, 2010 17:11

wczerniec napisał/a:

[ Dodano: Czw Sty 14, 2010 19:18 ]
Dziwna sprawa, dziś cały dzień wszystko działało , tak jak powinno , przejechałem w sumie ponad 120 km . odpalałem auto ze 20 razy i za każdym razem kontrolka gasła tak jak powinna . Nie wiem o co chodzi ? Wczoraj nawet na sekunde kontrolka nie zgasła i oczywiście nic nie działało .


Dziwna ?! Jak dla kogo :-) Dla mnie to zaczyna być bardziej niż oczywiste - WILGOĆ. Jak przymarźnie to działa, jak mróz puszcza, albo auto ogrzeje felerne miesjca to przestaje działać. Cudów nie ma. Przeczytaj mój poprzedni post i szukaj elektryka.

Pozdrowienia

PITERxx - Wto Sty 19, 2010 12:11

Witam, mam ten sam problem. Niestety wszechobecna wilgoć jest mordercza dla tych aut. Dodajmy na to chlor i to coś czym sypie sie drogi. Sprawdzałem styki i wtyczki czujników ABS pomogło tylko na chwile niestety. Na razie auto jeździ bez ABS'u i nie pokazuje prędkości ...
apples - Wto Sty 19, 2010 12:16

Proponuje podjechać na myjkę ręczną (Karcher). Umyć dobrze piasty (koła) od wewnątrz. Jest tam sporo syfu który wpływa na czujniki ABS. Wtyczki w tych czujnikach są szczelne, więc woda nie powinna się tam dostać. Chyba że któraś wtyczka jest poobłamywana.
wczerniec - Wto Sty 19, 2010 14:15

U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.
Zukowaty - Wto Sty 19, 2010 16:05

Cytat:
U mnie prawdopodobnie przyczyna leży w pompie ABS . sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k. Zamieniłem kable lewe koło z prawym i to samo , zawsze jak zapali się kontrolka to nie działa już cały zeztaw (abs , tc, licznik...) więc po wykluczeniu czujnika i kabelków , zoztaje sterowanie w pompie ABS.

A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS? Jak mierzysz oporność czujników to sprawdź też czy reagują na zbliżanie do metalu.

wczerniec - Wto Sty 19, 2010 20:11

Zukowaty napisał/a:
A czemu ma nie działać licznik jak padnie pompa ABS?

Robiłem eksperyment (podczaś gdy wszystko działało, odłączyłem wszystkie czujniki oprócz prawego przodu , abs i tc zapaliło się ale licznik dalej działał . Więc zamieniłem kable w przednich czujnikach lewy na prawy i odwrotnie , więc prędkościomież czytał z lewego koła a nie prawego i dalej było to samo jak się zapaliła kontrolka od abs to licznik też nie działał .) Według mnie to czujniki są ok , kable także , więc zostaje coś w sterowaniu pompy. Jeżeli prędkościomież czyta impulsy tylko z prawego koła to po zamianie kabli czytał z lewego i niestety dalej po zapaleniu się kontrolki nie działa wszystko łącznie z licznikiem.

apples - Wto Sty 19, 2010 20:35

I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.
Zukowaty - Wto Sty 19, 2010 20:42

wczerniec, ;)
Prędkość jest czytana zawsze i tylko z prawego koła. Może być trafiony pierścień ABS z prawej lub oba czujniki. Czujniki są dokładnie takie same, nie ma na daną stronę.

wczerniec - Wto Sty 19, 2010 20:45

apples napisał/a:
I tak czytał z prawego. Kupując czujnik nie ma różnicy czy prawy czy lewy. Z prawej wtyczki idzie tylko odczyt do funkcji o których piszesz. Także sama zamiana czujników stronami nic nie daje.


Ale czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót

Zukowaty - Wto Sty 19, 2010 21:01

wczerniec napisał/a:
le czujników nie wyjmowałem z piast tylko kabelki przeciągnąłem z lewego czujnika do prawej wtyczki i na odwrót

To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.
wczerniec napisał/a:
sprawdziłem opory na kablach od wtyczek do pompy , wszystkie są o.k

To mają być opory od wtyczek do czujnika. Wywalasz czujnik na stół. Dokładnie wszystko czyścisz i mierzysz opór. Trzeba by jeszcze zobaczyć czy pierścień ABS nie jest pęknięty.

apples - Wto Sty 19, 2010 21:11

Dziwna sprawa z tym ABS. Wszystkim prawie ostatnio pada.
Umyjcie porządnie myjką ciśnieniową od wewnętrzne obręcze kół. Niech wymyje się ten lód, sól, piach i inne dziadostwo. Ja jak myję samochód to zawsze walę ciśnieniem po obręczach od wewnątrz. Wylatuje taczka soli, piachu, resztki z klocków itp. Nic mi nie miga, przerywa, świeci. Trochę .... mokra, ale chyba się opłaca :grin:

wczerniec - Wto Sty 19, 2010 21:32

Zukowaty napisał/a:
To najwyższa pora wyciągnąć czujniki i je przeczyścić, pomierzyć oporność oraz sprawdzić czy reagują na metal.


prawy czujnik wymieniłem ze dwa tygodnie temu i dalej było tak samo więc dla tego zamieniłem wtyczki żeby się upewnić że pierścień jest dobry i gdy czyta z lewego przedniego koła i dalej jest tak samo raz działa a raz nie działa to wina , wydaje mi się że leży w pompie

sknerko - Sro Sty 20, 2010 12:41

napiszę teraz ciekawą rzecz ale może u ciebie jest podobnie naprowadziło mnie na to ta zamiana czujników bo tak samo szukałem przyczyny. Kiedyś miałem przetarty kabel od wentylatora chłodnicy dokładnie od przekaźnika 1 biegu i też miałem podobnie wskazówki w dół tyle ze u mnie jeszcze temperatura wody i obrotomierz spadł ale też szalał prędkościomierz i wskaźnik paliwa. Na przetarciu masa szła w stronę komputera i takie wydziwy się działy. diagnozował PHJOWI na T4 były błędy magistrali chyba CAN czy coś ale nie pamiętam dokładnie i wentylatora
apples - Sro Sty 20, 2010 13:02

wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.
fajansiarz - Sro Sty 20, 2010 18:11

apples napisał/a:
wczerniec widziałem dzisiaj silnik 2,5 kolegi owcze. Po obejrzeniu tego wszystkiego zauważyłem że sporo jest przewodów masowych poprzykręcanych do karoserii. Może jest zła masa i dlatego masz problem z ABS. Posprawdzaj może kable masowe, odkręć je przeczyść, jak końcówka kiepska zarób nową.


To na bank kłopot z masą (zwarcie). Juz trzeci post się powtarzam, a kolega Wczerniec szuka i szuka :-)))

OFFTopic:
Apropos urwanych kabli od czujnika ABS przy kołach, to przypomina mi sie pewiem mój dowciapny kolega, który kiedyś zupełnie przypadkiem zauwazył w moim ex-aucie (passat) urwany kabelek przy kole i mówi, że może by zamocować go gdzieś do piasty bo wkręci Ci się w szprychy .... a po chwili zadumy ... koniecznie trzeba go zamocować, bo jak się wkręci już w te szprychy to wiązkę całą razem z radiem wyciągnie z kabiny :rotfl:

apples - Sro Sty 20, 2010 18:24

fajansiarz nie tyle zwarcie co za słaba masa.
wczerniec - Sro Sty 20, 2010 20:55

W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam
owcze - Sro Sty 20, 2010 21:37

wczerniec napisał/a:
W sobotę , przeglądając wszystkie styki , kabelki i kostkę wchodzącą do pompy abs , spryskałem wtyczkę i miejsce ze stykami w pompie (WD 40) . odczekałem troche a następnie suszarką do włosów wysuszyłem styki w pompe , tak że plastikowa obudowa pompy była gorąca {nie wiem czy to dobry pomysł} , ale od soboty przejechałem 350 km . i od tamtej pory (jest środa wieczór) wszystko działa tak jak powinno , nawet przez sekunde nie zapaliła się żadna kontrolka . (przy włączeniu zapłonu abs zapala się i gaśnie, tak jak powinien) . Zobaczymy co dalej? mam nadzieje że tak już zostanie. Pozdrawiam


apples, czyli wychodzi na to, że może ja też muszę przeczyścić oprócz kabli od masy, kostkę od pompy ABS.

Zukowaty - Sro Sty 20, 2010 21:53

Kurcze przecież pisałem że licznik nie umiera od pompy ABS :) Problem może być tlko z czujnikami przy kołach lub oczywiście z ich połączeniem tak jak u kolegi wczerniec. Gratuluje pomysłu ;)
sknerko - Sro Sty 20, 2010 22:13

a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU bo po WD40 padnie znowu na bank KONTAKT czyści styki a WD40 jest oliwa która zawiera środki usuwające korozję ale nie jest niestety doskonały WD40 można używać doraźnie
wczerniec - Sro Sty 20, 2010 22:20

Cytat:
a ja pisałem wcześniej zeby użyć KONTAKTU


kontakt mi się skończył a na wd40 jest napisane że wyciąga wodę ze styków , więc psiknąłem ,poczekamy zobaczymy co z tym dalej będzi . na razie mi się podoba bo działa. A jak długo ?? ??????????