Zobacz temat - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów

nervoos - Pon Sty 04, 2010 21:24
Temat postu: [R75] Wymiana oleju - automatyczna skrzynia biegów
Witam serdecznie i mam pytanko:
Gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów?
A może wlewa się przez korek spustowy?
Proszę o zdjęcia jeżeli to możliwe i o opisanie procedury wymiany oleju w skrzyni auto. :/

Aragorn - Pon Sty 04, 2010 21:48

oj nie chciało się poszukać? :-) było wałkowane na forum kilka razy np tu:
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#354934

SeniorA - Pon Sty 04, 2010 22:32

nervoos napisał/a:
Gdzie znajduje się korek wlewu oleju do automatycznej skrzyni biegów?
na górnej części skrzyni , gumowy lub z tworzywa korek. Trzeba ściągnąć obudowę filtra powietrza.

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 22:28 ]
nervoos napisał/a:
Proszę o zdjęcia jeżeli to możliwe i o opisanie procedury wymiany oleju w skrzyni auto.
Procedura wymiany i ustalenia poziomu jest na pliku w dziale technicznym.Komputerowa adaptacja sterowników nie jest potrzebna.Temperatura sprawdzenia poziomu 35-45 st.C.
Można to zrobić paskowym dotykowym termometrem z apteki, mierząc temp. skrzyni.W JF 506 właściwy poziom jest po wlaniu 3.3 l. Warto wlać 3.5 l. i nadmiar odpłynie, oczywiście przy pracującym silniku i ''P''. Specjaliści np. z Autotransmisji /Aś nr.39/2007/zalecają pierwszą wymianę przy 70 , a każdą następną po 30-35 tyś. mimo, że producent wymaga 100 tyś. lub 4 lata.

[ Dodano: Pon Sty 04, 2010 22:32 ]
http://www.roverki.pl/dow...wdownload&cid=9

Aragorn - Pon Sty 04, 2010 22:42

foto
nervoos - Wto Sty 05, 2010 14:53

Dziękuje serdecznie myślę ,że to wystarczy
do wymiany oleju .

Dla tych którzy będą wymieniać olej w automacie polecam dextronVI .
Dzwoniłem do firmy autotransmisja z warszawy i potwierdzili że dextron VI jetlepszy i tańszy od oryginalnego oleju więc po co przepłacać za oryginał

dexter77 - Pon Gru 30, 2013 13:13

Witam, niestety nie wiem jak to jest z olejem w automacie, ponieważ jestem jeszcze nowym użytkownikiem tego auta : ) Słyszałem natomiast różne opinie o wymianie, jedni twierdzą, że nie należy wymieniać oleju jak się nic nie dzieje, inni natomiast że powinno regularnie - jak to w takim razie wygląda wg was?:)
Aragorn - Pon Gru 30, 2013 13:52

dexter77 napisał/a:
Witam, niestety nie wiem jak to jest z olejem w automacie, ponieważ jestem jeszcze nowym użytkownikiem tego auta : ) Słyszałem natomiast różne opinie o wymianie, jedni twierdzą, że nie należy wymieniać oleju jak się nic nie dzieje, inni natomiast że powinno regularnie - jak to w takim razie wygląda wg was?:)


każdy olej się zużywa i traci swoje właściwości więc wymiana jak najbardziej wskazana, tylko że z zachowaniem wszelkich procedur wymiany ...i wystarczy wymiana 3,5 litra

zaś co do dextrona VI to w przypadku przejścia na inny olej wymagana by była pełna wymiana a nie tylko standardowe 3,5l

dexter77 - Pon Gru 30, 2013 14:33

oczywiście chodziło mi o olej w skrzyni : )
janio - Pon Gru 30, 2013 15:38

W tym oto linku temat był nie tak dawno wałkowany do znudzenia.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=90978
W efekcie końcowym kupiłem u Tomiego bo zastosowałem wymianę statyczną, czyli taką większą dolewkę. Jeżeli chcesz zalać inny olej to powinieneś wymienić cały olej.
Do silnika zalałem Duron XL 10W40, od razu inna praca silnika, tylko z,z,z,z,z,z,z,z,z, aż się chce słuchać. Kupiłem też 1 litr Dexron VI do wspomagania kierownicy. Za dwa, trzy miesiące powiem coś więcej, teraz jest super.

dexter77 - Pon Gru 30, 2013 21:37

dzięki za info, odstawiłem dziś rovera do p. Wojtka z Puszczykowa, olej będzie wymieniany, mechanik bardzo dobrze zna się na roverach, także ok 4l na wymiane :-)
Goldas - Czw Sty 19, 2017 20:36

Witam jestem posiadaczem R 75 od kilku dni i chcę wymienić olej w automacie ale nie mogę znależć korka do kontroli poziomu oleju w skrzyni czytałem sporo postów na ten temat ale opis położenia korka był mało zrozumiały . Patrząc od spodu od przedniego zderzaka widzę misę olejową . przewody elektryczne i czujnik położenia wału , skrzynia od spodu z tej samej strony w tylnej części korek spustowy oraz wybierak biegów , patrząc od strony silnika w kierunku lewego koła na skrzyni nie widać korka do poziomu z tyłu skrzyni też nic nie widać proszę o pomoć :evil:
AdaskoC - Czw Sty 19, 2017 22:09

Goldas, korek spustowy jest jednocześnie korkiem do ustalenia poziomu oleju w skrzyni
Goldas - Czw Sty 19, 2017 23:05

Jest to nimożliwe a jak sprawdzisz poziom bez spuszczenia oleju ? myślę że to był żart
prebenny - Czw Sty 19, 2017 23:08

Goldas kolega bynajmniej nie żartuje.

Jedyna metoda sprawdzenia oleju w automacie to jego spuszczenie. Jak nie jesteś pewien czy jest wystarczająco oleju możesz ewentualnie dolać oleju i tam o ile pamiętam jest 'korek rewizyjny', którym spuszczasz nadmiar oleju (jak pierniczę bez sensu to niech ktoś od automatu mnie poprawi, bo ja niestety manual mam :( ).

Goldas - Czw Sty 19, 2017 23:16

No właśnie nie dawaj takich rad korek do sprawdzania oleju to jedno a spustowy to drugie .Zrobiłem w swoim życiu parę rzeczy w mechanice aby o takich mykach wiedzieć .Grzebałem mocno w temacie wymiany oleju i znalazłem dziada niespodziewałem się że jest w tym miejscu obok linki wybierania biegów. Forum dzięki
AdaskoC - Czw Sty 19, 2017 23:26

Goldas napisał/a:
Jest to nimożliwe a jak sprawdzisz poziom bez spuszczenia oleju ? myślę że to był żart


Zgodnie ze sztuką nagrzeję skrzynię do odpowiedniej temperatury i spuszczę nadmiar oleju.
Nie to nie był żart. Korek jest na klucz 24mm

Ale fakt, mając 75 od kilku dni jesteś najmądrzejszy na forum :) Nie tędy droga kolego...

Goldas - Czw Sty 19, 2017 23:36

Jeszcze jeden problem ze skrzynią automat, cieknie olej spod dekla od strony lewego koła, czy można odkręcić i uszczelnić od nowa czy coś wyleci spod dekla ? .

[ Dodano: Czw Sty 19, 2017 23:36 ]
Kolego przeczytyaj post poprzednika który pisze że korek spustowy jest zarówno korkiem do sprawdzenia poziomu . Kolego nie irytuj się bo chodzi o dobrą rade a nie o wytykanie czy ktoś jest mądry czy głupi jeśli miałbym super wiedzę o R 75 to by minie tu nie było . Pozdrawiam

AdaskoC - Czw Sty 19, 2017 23:39

Goldas napisał/a:
Kolego przeczytyaj post poprzednika który pisze że korek spustowy jest zarówno korkiem do sprawdzenia poziomu


Kolega ma rację, nie wiem na co drążysz temat. Poczytaj trochę o tej skrzyni i przejrzyj jej schematy. Nim uszkodzisz ją odkręcając nie tą śrubę co trzeba :mrgreen:

prebenny - Czw Sty 19, 2017 23:40

Goldas róbta co chceta. Skoroś taki mądry to rób ale potem nie przychodź z płaczem.

Skoro ktoś poświęca swój czas i Ci odpowiada na pytania, na które odpowiedź na tym forum padła milion razy to kultura wymaga nieco innego tonu wypowiedzi (tym bardziej, że w tym przypadku akurat ja mam rację).

Ale skoro tak to rusz paluszki i sam sobie szukaj.

rafalmis1 - Pią Sty 20, 2017 10:56

AdaskoC napisał/a:
Goldas, korek spustowy jest jednocześnie korkiem do ustalenia poziomu oleju w skrzyni

nie do końca, obok wybieraka jest śruba 24, do spuszczania oleju, a na przeciwnej stronie jest mniejsza, imbus, chyba że rocznik młody, to będzie zwykła śruba, tylko mniejsza i ona jest do kontroli, ale jeżeli poziom jest za mały, bądź dobry, to nic nie ucieknie. Najlepiej było by spuścić olej i zalać około 4l i po zagrzaniu skrzyni zrobić kontrole. Z tyłu skrzyni jest też śruba, ale nie radze jej dotykać, bo stracisz wsteczny

SeniorA - Nie Sty 22, 2017 12:13

Goldas napisał/a:
korek do sprawdzania oleju to jedno a spustowy to drugie
tak jest, Aragorn zamieścił wyżej rysunki i opis wymiany i sprawdzenia poziomu.
tomi24lbn - Nie Sty 22, 2017 12:48

Rysunek serwisowy

Hrabia81 - Nie Sty 22, 2017 17:30

witam serdecznie ,,nie dawno nabylem ta limuzynke w kombi rok 2003,,2.0 v6 automat,,,,
niestety jak sie okazalo na drugi dzien po zakupie auta,,,skrzynia przeskoczyla w stan awaryjny,,,po przejechaniu 5-8km auto zgasilem ,,odpalilem i szlo normalnie na D.

Ale sytuacja powtarza sie za kazdym razem gdy auto jest zimne,,a tym bardziej gdy olej w skrzyni jest zimny,,,,no coz podjechalem do mechanika i okazalo sie ze dwa weze ktore ida od skrzyni do chłodnicy,,,maja przecieki na fabrycznych zaprasowanych koncowkach,,,,wiec kupilem olej dolalem przez ten wlew pod filtrem powietrza ,,wlalem 3 litry,,,z mysla ze na jakis czas bedzie oki,,,ale nic bez zmian,,,szukalem tych wezy i powiem ze nie bylo latwo,,ale znalazlem,,,ida juz poczta,,mam nadzieje ze po ich wymianie wszysto bedzie oki,,,,jezeli ktos mial podobny problem lub wie cos na ten temat prosze o info,,bede wdzieczny,,pozdrawiam.

dukat11 - Pon Sty 23, 2017 08:20

Hrabia81, po pierwsze sprawdź akumulator bo jak jest za słaby to przy rozruchu sypie błędami na magistrali, po drugie błędy na komputerze a po trzecie to automat i szkodzi mu kiedy oleju jest za mało ale i kiedy jest za dużo wiec ustal włąsciwie poziom oleju.
Hrabia81 - Pon Sty 23, 2017 23:55

hej,,akumulator jest oki,,bledow nie ma,,,mysle ze albo za malo oleju przez te weze,albo za duzo za tydzien bede u mechanika wymienie weze olej i zobaczymy ,,,dzieki za info