Zobacz temat - [R827] Kod błędu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827] Kod błędu

saib_78 - Pon Sty 04, 2010 23:34
Temat postu: [R827] Kod błędu
Witam. Na komputerze pod siedzeniem pasażera wyświetla mi się następujący kod: dwa mrugnięcia i długa przerwa. Jaki to będzie kod i co oznacza?
Tomek1212 - Pon Sty 04, 2010 23:44

2 mrugniecia to chyba jest od którejś z sond, ale nie jestem pewien. Poczekaj aż Blue827 zobaczy ten temat, on zna wszystkie te kody na pamięć.
blue827 - Wto Sty 05, 2010 08:59

Wg opisu jest to sonda lambda, na tylnym bloku. Wskazania sond przkładają się bezpośrednio na spalanie, zwykle większe bo komp przechodzi w tryb serwisowy, wszytkie wtryski leją wtedy naraz benzynę.

Można oczywiście wymienić taką sondę, niestety dostęp jest trudny, u siebie zepsułem gwint na przednim bloku ale jakoś cudem udało się wkręcić nową (NTK jednoprzewodowa 0-1V).
Natomiast w przypadku instalacji gazowej 1 generacji można zapomnieć o sondach, u siebie wymieniałem ją jedynie aby mieć podgląd wskazań na miernikach AFR, i odpowiednio wyregulować blosa.

Cytat:
1986-1990 Legend (G1)
Code # Explanation
1 Front Oxygen Sensor
2 Rear Oxygen Sensor
3 Manifold Absolute Pressure Sensor
5 Manifold Absolute Pressure Sensor
4 Crank Angle Sensor
6 Coolant Temperature Sensor
7 Throttle Angle Sensor
8 Top-Dead-Center Position Sensor
9 Number 1 Cylinder Piston Position
10 Intake Temperature Sensor
12 E.G.R. System
13 Atmospheric Pressure Sensor
14 Electronic Idle Control Module
15 Ignition Output Signal
17 Vehicle Speed Sensor
18 Ignition Timing Adjustment

saib_78 - Wto Sty 05, 2010 12:39

Mam instalację LPG sekwencyjną i przy ok. 120km/h zapala się PGM/Fi, czy ten kod błędu może właśnie tego dotyczyć bo nie zauważyłem żeby jakoś więcej palił.
blue827 - Wto Sty 05, 2010 13:49

W takim przypadku (lpg) sonda może być dobra, a błąd może wynikać np:
-skład spalin propan-butan jest inny niż na benzynie
-jakaś usterka emulatorów sond (jeśli takie są zamontowane)

Sondę można przetestować diodowym miernikiem AFR, (mam takie zamontowane, bardzo dobra sprawa)
albo voltomierzem sprawdzić w jakich granicach się zmienia napięcie (nie robiłem tego, raczej analogowym)

Skoro nie pali więcej , albo silnik się nie dławi to widocznie nie ma jeszcze tragedii.
Można się jedynie pocieszać że do tylnej sondy jest lepszy dostęp niż do przedniej, ale i tak powodzenia. Np specjalny klucz Jenox mi pękł, dorabiałem sobie jakieś własne. Oczywiście kabel musiałem uciąć a po przykręceniu nowej dolutowałem starą wtyczkę.

Tomek1212 - Wto Sty 05, 2010 17:15

Przewodów od sondy nie powinno się lutować, one są stalowe i łączy się je za pomocą metalowych zagniatanych łączników.
blue827 - Wto Sty 05, 2010 19:20

hmm.. o tym nie wiedziałem, więc dobra rada dla innych. Pewnie chodzi o to żeby nie dochodziło później do korozji na styku dwóch metali, tzn stal i cyna.
Tomek1212 - Wto Sty 05, 2010 19:31

Warto zauważyć, ze przy nowych sondach zawsze sa te metalowe złaczki. Najlepiej jest to rozwiązane przy sondach BOSCH, są tam specjalne skręcane złączki, dzięki czemu konduktywność w miejscu połączenia jest zawsze na odpowiednim poziomie.
kaczors18 - Sob Sie 21, 2010 01:01

Posiadam Hondę Legend z 89 (bliźniak Rovera 827). U mnie pod siedzeniem pasażera jest komputer od automatycznej skrzyni biegów. Więc te dwa mrugnięcia oznaczają zupełnie coś innego niż sonda.
Problem pewnie już dawno rozwiązany, ale ale ciekawy jestem czy H i R jednak się bardzo różnią.

Tomek1212 - Sob Sie 21, 2010 10:59

kaczors18 napisał/a:
Więc te dwa mrugnięcia oznaczają zupełnie coś innego niż sonda.


Skąd ta pewność ?

[ Dodano: Sob Sie 21, 2010 10:59 ]
Przecież te tabele z kodami błędów pochodzą z Hondy Legend.

kaczors18 - Sob Sie 21, 2010 13:02

Pewności nie mam, gdyż nie widziałem na własne oczy co siedzi pod siedzeniem pasażera w Roverze. Jednak patrząc na głupie alledrogo to komputery od skrzyni mamy identyczne (a właściwie mieliśmy, bo niedawno wrzuciłem manualną skrzynie :D ).
Komputer silnika u mnie jest pod stopami pasażera, prawie że leży na ściance grodziowej, pod dywanikiem. I tam również ładnie migają diody zaraz po zaświeceniu się checka.

z instrukcji Hondy:
http://service.arnach.net...=1683&z=1739&r=
http://service.arnach.net...=1687&z=1739&r=
i kody błędów
http://service.arnach.net...=1688&z=1739&r=

blue827 - Nie Sie 22, 2010 10:04

nie chce mówić na 100% bo już raz mnie zmyliła brytyjska instrukcja ale to mój aktualny stan wiedzy:
komputer silnika (pgmfi) pod prawym fotelem (pasażer) , patrząc od przodu , widać żółtą (od obrotów) i czerwoną diodę (błędy silnika):


Komputer skrzyni (pod lewym fotelem (kierowca) patrząc od tyłu):

widać czerwoną diodę i coś pomarańczowego, ale to raczej nie dioda.

kaczors18 - Nie Sie 22, 2010 10:42

No... To w takim razie to ja się myliłem. Wybaczcie to zamieszanie.

blue827 możesz rozwinąć temat też żółtej diody, co to znaczy że jest ona od obrotów?

blue827 - Nie Sie 22, 2010 11:17

Jeśli żółta dioda miga lub pali się ciągle to oznacza że obroty są złe (za niskie lub za wysokie), po ustawieniu ok ~550 obr/min śrubką przy przepustnicy żółta dioda powinna zgasnąć. Fajnie że w tym silniku wogóle można regulować obroty jałowe, na gazie miałem ciut za niskie więc sobie podkręciłem.