Zobacz temat - [MG ZR/R25] Sprężyny obniżające HP-40mm
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [MG ZR/R25] Sprężyny obniżające HP-40mm

kaaaziuu - Wto Sty 05, 2010 17:27
Temat postu: [MG ZR/R25] Sprężyny obniżające HP-40mm
Witam czy te http://allegro.pl/item863..._200_25_95.html sprężyny wg Was można ze spokojnym sumieniem zamontować w aucie?? Ktoś miał doświadecznia z nimi?? Pozdrawiam ;)
BB85 - Wto Sty 05, 2010 17:31

Wydaje mi się, chociaż oczywiście mogę się mylić, iż te sprężyny w przypadku Twojego auta nic nie dadzą, ponieważ seryjnie Zr jest już obniżony w stosunku do 200/25.

Niech się wypowie jeszcze ktoś bardziej obeznany.

Pzdr.

kaaaziuu - Wto Sty 05, 2010 17:34

Ahha :/ No ale nic, jesli ktos jest pewien to poprosze o potwierdzenie.
dobryziom - Wto Sty 05, 2010 18:39

jeśli informacja o modelu i latach podana przez sprzedającego jest prawdziwa to będzie tylko ciut niżej niż obecnie masz. MG ZR względem Rovera 200 ma 35mm różnicy więc u ciebie będzie jedynie 5mm niżej... co do firmy HP hmm niebiesko białe logo... wszystko sie zgadza firma robi komputery :p
kaaaziuu - Wto Sty 05, 2010 18:53

Hehh komputery :) . Moze troche złomu im zostalo i postanowili zakrecic i owinac gumą;). No nic w takim razie nie ma sensu sie ladowac w te sprezyny od komuterowcow :) Chyba ze ktos z posiadaczy roverkow sie skusi :)
Krzysi3k - Sob Sty 09, 2010 20:00

A jak będzie w R25 iDT? W tej aukcji np. nie jest wspomniane, że można montować do diesla http://moto.allegro.pl/it...e_rover_25.html
Dadzą radę takie sprężyny? I ile się obniży? R25 jest chyba 15mm wyższy niż R200.
A sprężyny dedykowane do R200 można montować do R25?
Na fabrycznych amorach da to radę?

[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 20:00 ]
Na angielskim ebayu niektóre sprężyny są od 1.4 Si, aż po 2.0 iDT, a na niektórych jest wyraźnie zaznaczone, że nie pasują do diesla.

marcinmarcin - Sob Sty 09, 2010 20:24

Jak szukasz dobrych sprężyn do obniżenia ZRki to masz tu

[ Dodano: Sob Sty 09, 2010 20:24 ]
I jest oczywiście wersja dla diesla ;)

Krzysi3k - Sob Sty 09, 2010 20:28

Kapke drogie ;)
Ja chcę obniżyć R25 mniej więcej do poziomu MG ZR :)

kaaaziuu - Sob Sty 09, 2010 21:06

marcinmarcin napisał/a:
Jak szukasz dobrych sprężyn do obniżenia ZRki to masz tu
Kolega rodi_ ma te sprezyny na 200 z zawiasem od 160:) autko prowadzi sie niesamowicie :)
Krzysi3k - Sob Sty 09, 2010 23:52

Miał ktoś do czynienia z Jamexami? Co możecie o nich powiedzieć? Jak współgrają z fabrycznymi amorkami?
marcinmarcin - Nie Sty 10, 2010 10:36

Miałem kiedyś w Lanosie - zamiast 35mm siadł około 50mm i były jak na mój gust ciut za miękkie. Rozmawiałem z kolesiem który założył do ZRki i na pewno mu się sporo obnizyła, więc do zawiasu 25 mogą być za niskie...
Krzysi3k - Nie Sty 10, 2010 11:44

Chyba lepiej szukać zawieszenia od ZRa. Tylko trudno może być znaleźć do iDT...
Rozmawiałem z marasem83. On miał założone Jamexy do R25. Mówił że poszło ok. 5 cm w dół i amory już dobijały.
Z tymi HP, które są w temacie nikt nie miał pewnie doświadczeń, poza tym pewnie to są do wersji benzynowych.

Pływak - Nie Sty 10, 2010 13:54

Potwierdzam na jamexach siada znacznie niżej niż deklaruje producent...
Krzysi3k - Nie Sty 10, 2010 14:29

A z tego co patrzyłem na tomateam to amory w R25 i w ZR są te same, więc w ZRrze są tylko inne sprężyny. Przewertowałem internet i wg. wielu opinii obniżanie powyżej 40mm powinno wiązać się ze zmianą amorków na sportowe. Tak więc skąd teraz wziąć sprężyny... Na angielskim ebayu od 100 funtów dopiero się zaczyna, więc jak coś to już lepiej dołożyć 50 funtów i kupić X-powery, ale nie stać mnie na razie i wizja wydawania ponad 700 zł na same sprężyny mnie nie zachwyca. Jak już są jakieś sprężyny w Polsce to wszystkie do wersji benzynowych...
marcinmarcin - Nie Sty 10, 2010 19:51

Krzysi3k5 napisał/a:
A z tego co patrzyłem na tomateam to amory w R25 i w ZR są te same, więc w ZRrze są tylko inne sprężyny.
No właśnie tak nie jest... Amory są krótsze i dużo dużo twardsze... Awantura o to się toczy na forum od zawsze :mrgreen: , niestety na rynku wtórnym nie ma amorów stricte do MG (a były 3 wersje do 1.4, 160 i D). lopez86100 kupił od Tomiego i sprężyna luźno lata (za długi amor) - jest w którymś z jego postów. Więc jak założysz XPowery niższe od tych z ZR to Ci się to rozleci na drodze. Najsensowniejszy zakup dla Ciebie to dorwać cały zawias od ZR diesla.
Krzysi3k - Nie Sty 10, 2010 20:03

No właśnie też tak dumam, tylko gdzie taki dostać... w jakim to to stanie będzie.
patric62 - Nie Sty 10, 2010 21:48

Witam. Podlacze sie do tematu;P a do r214 co proponujecie?:) nie chce miec za nisko dlatego chce tak max do 35mm obnizyc. Nie mam zadnego rysunku pogladowego wiec nie wiem jak to wyglada. 40wedlug mnie to za nisko by chyba siedzialo co nie?:P narazie mam standard a jak na wiosne chce jakies fele 16dac to warto obnizyc nie?:P potem by wygladal jak na szczudlach xD
Krzysi3k - Nie Sty 10, 2010 22:21

Masz benzynę to prosta sprawa ;)
Nawet w Polsce tego dużo:
http://www.venom24.pl/rov..._2048_2050.html
Te są z gwarancją TUV nawet i za małą kasę :)

kprzemo24 - Czw Lut 18, 2010 22:03

Ja z kolei chce rzucić na glebe troche moje MG. Kumpel ma gwinta, ale to juz przesada, nigdzie nie da się tym wjechac i nawet na najmniejszej nierówności dodskakuje jak piłka. Myslałem o samych spręzynach.

http://allegro.pl/item924..._200_25_95.html
Może to jest dobra opcja?

A niżej link do ogłoszenia z MG kumpla na gwincie:D
http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11522428

Pływak - Czw Lut 18, 2010 22:05

Gwint jak sama nazwa wskazuje ma gwint, który umożliwia regulacje wysokości zawieszenia, ale jak się nie wie do czego były te dziwne klucze w zestawie to się nie dziwie...
kprzemo24 - Czw Lut 18, 2010 22:25

Pływak napisał/a:
Gwint jak sama nazwa wskazuje ma gwint, który umożliwia regulacje wysokości zawieszenia, ale jak się nie wie do czego były te dziwne klucze w zestawie to się nie dziwie...


No niestety nie jesteś najinteligentniejszy na forum...
Otóż o to chodzi że auto było kupione na gwincie i żadnych kluczy w samochodzie nie było:D

marcinmarcin - Czw Lut 18, 2010 22:50

kprzemo24 napisał/a:
No niestety nie jesteś najinteligentniejszy na forum...
No ba, prym przecież wiedzie kolega który nie potrafi zadzwonić do dystrybutora KW na Polske i dokupic klucza :mrgreen: nie mówiąc już o tym że można sobie bez niego poradzić. Z kolei kolega sprzedający żółtka niezłe bzdury w ogłoszeniu powypisywał - mam również ten gwint i ma regulację max 3cm. Zółty siedzi już tak nisko, że jest prawdopodobnie ustawiony poniżej dopuszczalnej granicy regulacji na gwincie - mój był maxymalnie obniżony i był ciut wyżej.
Pływak - Czw Lut 18, 2010 22:53

W takim razie zwracam honor bo faktycznie wielki problem i całe 30zł trzeba wydać :rotfl:
Nie ma się co dziwić, ze nie da się nigdzie wjechać skoro gwint skręcony na niemieckie drogi, a ktoś w Polsce próbował na tym zimą jeżdzić :lol:

Kolega marcinmarcin mnie uprzedził

kprzemo24 - Pią Lut 19, 2010 00:23

marcinmarcin napisał/a:
kolega który nie potrafi zadzwonić do dystrybutora KW na Polske i dokupic klucza


Bardzo wydawałoby się logiczna teza, jednak już wcześniej została przeze mnie wykorzystana i niestety owego klucza dokupić się nie da.

marcinmarcin napisał/a:
można sobie bez niego poradzić

Nie można próbowaliśmy:]

Pływak napisał/a:
ktoś w Polsce próbował na tym zimą jeżdzić :lol:

Jeździmy już od tygodnia:D

A tak na marginesie mam foty tego gwinta, gdy auto było na podnośniku i widac, że jeszcze można opuścić deczko na dół:P


hvil - Pią Lut 19, 2010 00:26

a czy nie pojdzie, sciagaczami do sprezyn sciagnac sprezyne i wtedy probowac to pokrecic??:-) niewierze ze polacy niemaja sposobu na ominiecie zapotrzebowania na oryginalny klucz.
Pływak - Pią Lut 19, 2010 00:36

kprzemo24 napisał/a:

Bardzo wydawałoby się logiczna teza, jednak już wcześniej została przeze mnie wykorzystana i niestety owego klucza dokupić się nie da.


30 sekund szukania http://www.moto.allegro.p...a_nakretki.html

kprzemo24 - Pią Lut 19, 2010 00:44

Pływak napisał/a:
30 sekund szukania


Dzięki kolego. Zwracam nalezyty honor.

Markzo - Pią Lut 19, 2010 08:09

fajnie na glebie siedzi ten żółtek :D
marcinmarcin - Pią Lut 19, 2010 18:20

Pływak napisał/a:
30 sekund szukania http://www.moto.allegro.p...a_nakretki.html
dokładnie taki ten klucz jest :)
kprzemo24 napisał/a:
A tak na marginesie mam foty tego gwinta, gdy auto było na podnośniku i widac, że jeszcze można opuścić deczko na dół:P
No właśnie problem w tym że nie ;) w instrukcji (mozna ściągnąć z KW) jest napisany przedział regulacji i jest bardzo wąski (dla przodu to jest 80-110mm licząc od dołu gwintu a dla tyłu 50-80mm). Nawiasem mówiąc bardzo fajny gwint - jak podniesiecie to zmięknie trochę. Przy okazji żeby kręcić tymi nakretkami trzeba bardzo dokładnie gwint umyć - minimalna ilość brudu wystarcza żeby nie ruszyć nawet kluczem. Po umyciu można palcami kręcić.
kprzemo24 - Pią Lut 19, 2010 19:08

Własnie mam ochote na tego gwinta i chyba go przytule:) Mam po sąsiedzku dobrą ofertę cenową:) Tylko oczywiście ja bym samochód lekko podniósł, tak sie jeździc nie da, nie mówiąc juz o pokonywaniu naszych polskich "niskich" progów zwalniających.
Pływak - Pią Lut 19, 2010 20:00

Jak masz w okolicy w miarę dobre drogi bierz gwint jesli nie szukaj jakiegoś kita będzie zdecydowanie dłużej żył na standardowych polskich drogach niż gwint, który na naszych wertepach dość szybko się zużywa. Druga sprawa sprężyny z poprzedniej strony są od 200/25 Ty masz emdzi więc bierz pod uwagę, ze tam podane jest obniżenie od standardowej 2setki, a nie MG które już ma jakieś -30 w stosunku do 200....
kprzemo24 - Pią Lut 19, 2010 21:24

Pływak napisał/a:
Druga sprawa sprężyny z poprzedniej strony są od 200/25 Ty masz emdzi więc bierz pod uwagę, ze tam podane jest obniżenie od standardowej 2setki, a nie MG które już ma jakieś -30 w stosunku do 200....


Własnie troche posiedziałem na forum i się dowiedziałem jak to jest, dlatego preferuje gwinta. Normlane sprężyny z UK do MG mnie wyjda więcej, niż ten gwint, więc biore gwinta. Zawieszonko jest z 2008 roku, więc chyba jeszcze troszkę pożyje;) Z drogami w okolicy tragedii nie ma, no ale wiadomo jak to Polskie drogi, zwłaszcza teraz po zimie...

kaaaziuu - Sob Lut 20, 2010 12:34

Sam chcailem je kupic, ale ktos juz napisal ze te druty sa do 200 i 25 ktore siedza wyzej i prz ZR-kach siadzie na dol tylko kilka mm, a co do jakosci tych sprezyn to musi sie wypowiedziec ktos kto ich uzywal. Ale cos o wysokiej jakosci ma proporcjonalnie wysoka cene ;)
kprzemo24 - Pią Mar 05, 2010 18:22

Miałem brać tego gwinta z żółtego MG, ale jeżdzić się na tym nie da... Pojechalismy się dalej tym przejechać to masakra. Podskakuje tucze, przy 100 km/h samochód wyskakuje w powietrze na koleinach. Dla mnie porażka, więc zostawiam serie:D
marcinmarcin - Pią Mar 05, 2010 19:40

kprzemo24 napisał/a:
Miałem brać tego gwinta z żółtego MG, ale jeżdzić się na tym nie da... Pojechalismy się dalej tym przejechać to masakra. Podskakuje tucze, przy 100 km/h samochód wyskakuje w powietrze na koleinach. Dla mnie porażka, więc zostawiam serie:D
Na tak obniżonym (poniżej zakresu regulacji) to nie ma się co dziwić, bo na odbojnikach siedzi ;) inna sprawa że gwint jest naprawdę bardzo twardy - co nie zmienia faktu że zdecydowałem się go nie sprzedawać i zostawiam dla siebie na lato :)
Krzysi3k - Czw Kwi 22, 2010 12:38

Czy mogą być sprężyny do R uniwersalne?
Mam na oku sprężyny i oto opis: "Rover 25/200/214/216/220 Typ RF"
220 wskazuje na to, że one są też do diesla... czy da radę do mojego samochodu?
Mają max obciążenie 915kg/750kg.

xel22 - Sro Maj 19, 2010 20:10

Witajcie, kupiłem ostatnio sprężyny HP -40mm i mam mały problem ponieważ w moim dizelku na większych nierównościach amorki dobijają do końca aż w kręgosłupie strzyka i proszę o rade jakie amorki założyć żeby było ok i czy od ZR mogą boć bo skoro MG ma niższe zawieszenie w stosunku do R200 to amorki chyba też mają mniejszy skok.
Z góry dzięki za pomoc

azer - Sro Maj 19, 2010 20:22

od ZR mogą być, ale tylko od wersji dieslowej
xel22 - Sro Maj 19, 2010 20:49

azer, i na pewno nie będą dobijać do końca bo -40mm to może by było w benzyniaku a u mnie w SDI przód na pewno niżej siedzi
Ciufa - Sro Maj 19, 2010 21:45

azer napisał/a:
od ZR mogą być, ale tylko od wersji dieslowej

wedlug Tomiego w wersji benzynowe i w dieslu sa takie same amortyzatory
http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=370

hertz25 - Sro Maj 19, 2010 22:22

to i beda tez od zr pasowac do mojego roverka 214i??? bo tez mam opuszczony o -40mm i czasami troche podskakuje to bedzie dobrze :wink:
Pływak - Sro Maj 19, 2010 22:42

Ciufcia napisał/a:
azer napisał/a:
od ZR mogą być, ale tylko od wersji dieslowej

wedlug Tomiego w wersji benzynowe i w dieslu sa takie same amortyzatory
http://www.tomateam.pl/sk...wieszenie&c=370


A co lepsze w 25 też są takie same więc nadal będzie dobijać bo to nie jest amortyzator przeznaczony do sprężyn -40mm

michone - Sro Maj 19, 2010 22:48

przecież ZR ma w serii -40mm
Ciufa - Sro Maj 19, 2010 23:04

michone napisał/a:
przecierz ZR ma w serii -40mm

ale w serii ZR ma amortyzator dwustopniowy, a te Delphi które podajecie są jednostopniowe

Pływak - Sro Maj 19, 2010 23:04

michone napisał/a:
przecierz ZR ma w serii -40mm



To ciekawe bo rodi_ pisał, ze po zarzuceniu zawiasu z ZR do 200 usiadł max 25mm...


Tu są amory o skróconym skoku do 200
http://www.xteam.pl/86411...1ta-p-1153.html
http://www.xteam.pl/80411...81ta-p-617.html

Ciufa - Czw Maj 20, 2010 00:22

Pływak, to sa same wklady
Pływak - Czw Maj 20, 2010 00:28

A niby co innego by miało być cała kolumna? Jak ktoś chce całość są też KIT'y Koni
Ciufa - Czw Maj 20, 2010 00:39

zeby wymienic wklad trzeba rozcinac amor
memphisto to robil w swoim aucie, niech sie wypowie

Pływak - Czw Maj 20, 2010 00:52

Szczerze nie wiem jak to wygląda w RF ale jeśli seryjnie kolumna z amortyzatorem tworzyłaby jedną całość to raczej koni nie sprzedawał by samych wkładów bo do aut w których jest cała kolumna w katalogu koni są właśnie tylko całe kolumny...
dobryziom - Czw Maj 20, 2010 09:17

Pływak napisał/a:
Szczerze nie wiem jak to wygląda w RF ale jeśli seryjnie kolumna z amortyzatorem tworzyłaby jedną całość to raczej koni nie sprzedawał by samych wkładów bo do aut w których jest cała kolumna w katalogu koni są właśnie tylko całe kolumny...


Koni do serii 200 ma tylko wkłady na przód wiem bo mam takie u siebie i sprawa jest generalnie bardzo łatwa pod warunkiem ze stara kolumna jest prosta.

xel22 - Nie Sty 16, 2011 15:57

Wracając do tematu chciałbym wiedzieć czy sprężyny od r200 będą pasowały do r400? Mam do sprzedania sprężyny AP a nie HP do R200 -40 mm a znajomy ma R400 i nie wiemy czy będą pasowały?
rodi_ - Nie Sty 16, 2011 18:33

Nie beda pasowac niestety
Lisus - Sro Lut 02, 2011 18:47

Caly czas mnie nurtuje jedna rzecz.
Czy ZR i R200 Silverstone mają takie samo zawieszenie?

marcinmarcin - Sro Lut 02, 2011 20:49

Lisus napisał/a:
Caly czas mnie nurtuje jedna rzecz.
Czy ZR i R200 Silverstone mają takie samo zawieszenie?
Nie, 200 zapewnia szalone wręcz poczucie komfortu w porównaniu z zawiasem ZR. Zawias ZR jest dość efektywny w szybkich zakrętach, ale wolałbym ciut bardziej miękko (albo nawet podobnie) ale 2cm niżej.