Zobacz temat - [R75] Pompa paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pompa paliwa

Domino88 - Pon Sty 11, 2010 16:30
Temat postu: [R75] Pompa paliwa
Witam!!!

Od poczatku mojej przygodyz R75 mam problem z pompom paliwa a dokładnie ze wskaznikem poziomu paliwa.Wymaienailem juz chyba 3 pompe i dalej wskazowka pokazuje nie przawidlowo(pompy byly uzywane) .I teraz mam pytanie czy te pompy sa uszkodzone czy problem moze tkwic w czyms innym??Prosze pomozcie bo kilka razy zdazyło mi sie juz stanac na drodze z braku paliwa.A nowa pompa kosztuje az 1200 zł

Rowan - Pon Sty 11, 2010 16:32

Domino88, w baku są dwa pomiary pod dwoma pokrywami. Jeden przy pompie, drugi po drugiej stronie.
Domino88 - Pon Sty 11, 2010 16:40

Rowan to co ewentualnie trzeba bylo by wymienic zeby bylo dobrze bo ja sie kompletnie na tym nie znam.Tym wszystkim do tej pory zajmowal sie mechanik
apples - Pon Sty 11, 2010 16:44

Może musisz poprawić współczynnik zużycia paliwa w komputerze. Pozycji 20.

http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera

staf - Pon Sty 11, 2010 16:45

Domino88, Zobacz to:
http://forum.roverki.eu/v...75+pompa+paliwa

SeniorA - Pon Sty 11, 2010 18:39

Rowan napisał/a:
Domino88, w baku są dwa pomiary pod dwoma pokrywami. Jeden przy pompie, drugi po drugiej stronie.
Czujniki są dwa, po jednym z każdej strony zbiornika Jeden jest integralną częścią pompy ( rezystor + ramię pływaka), drugi filtra. Czujniki są połączone szeregowo z zegarami i dlatego jak jeden jest wadliwy, to wskaźnik pokazuje 0 , a lampka ostrzegawcza się świeci. Sygnały z czujników są przetwarzane przez mikroprocesor na wskazania analogowe wskaźnika.

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 18:11 ]
Poziom paliwa można sprawdzić na postoju na wyłączonym zapłonie naciskając przycisk reset i wlewając znaną ilość paliwa można zgrubnie sprawdzić zgodność wskazań.

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 18:39 ]
Domino88 napisał/a:
Prosze pomozcie bo kilka razy zdazyło mi sie juz stanac na drodze z braku paliwa.
może nie z braku ,a z powodu małej ilości .Ile wtedy wskazywał wskaźnik?. Gdy sterownik silnika ECM wykryje ,że w zbiorniku jest mniej niż 15% paliwa ( pojemności zbiornika ) , to praca silnika jest ograniczana dla jego ochrony przed uszkodzeniem .
Domino88 - Pon Sty 11, 2010 19:23

Tylko ze moj wskaznik nie pokazuje caly czas 0 tylko warjuje.Raz jest poł a gdy zapale auto ponownie wskazuje np cay bak.
Panowie pomozcie bo ja sie nie zanam na tym kompletnie wymienalem juz 3 pompy i ciagle nic.

apples - Pon Sty 11, 2010 19:29

Zrób Reset OBC w pozycji 21 i poobserwuj co się będzie działo.

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 19:29 ]
Może ktoś grzebał przy korekcji zużycia paliwa i wskaźnik wariuje. Po wciśnięciu Reset w pozycji 21 dane w pozycji 20 powinny przejść do ustawień fabrycznych.
I zrób test w pozycji 6. Napisz co wyskoczyło.

Domino88 - Pon Sty 11, 2010 21:25

Ale ja chyba nie mam komputera pokladowego....
apples - Pon Sty 11, 2010 21:42

Masz. :wink:
Możesz nie mieć rozbudowanego, ale prosty masz na pewno.

Jeżeli nie masz dużego wyświetlacza nad wyświetlaczem z danymi o kilometrach itp, to wszystkie dane wyświetlą się w miejscu gdzie masz wskazania kilometrów, inspekcji itp.
Jeżeli masz dwa wyświetlacze to do komputera wchodzisz przez przycisk na włączniku kierunkowskazów.

Musisz dobrze przeczytać post który podałem Ci wcześniej (link).
Jeżeli chcesz to mogę pomóc ci na bieżąco. Napisz na maila i podam Ci swój telefon.
Do opcji komputera wchodzisz przez przytrzymanie przycisku od kasowania dziennego kilometrów na liczniku. Trzymasz wciśnięte do momentu aż pojawi się cyfra 1. Wciskając jeszcze 18razy dojdziesz do pozycji 19, gdzie odblokujesz pozostałe funkcje wciskając ten sam przycisk w momencie kiedy pojawi się OFF. Następnie idziesz do pozycji 21 i wykonujesz reset i pozycji 6 spisując dane. Wszystko wykonujesz przyciskiem kasowania kilometrów.

Rowan - Sob Sie 27, 2011 11:42

Robię troszkę odkop, ale przytrafiły mi sie problemy, których nie potrafię zrozumieć...
Mianowicie od jakiegoś czasu mam problemy ze wskazaniem paliwa, o tym już pisałem. No, ale do tego doszły problemy z odpaleniem poniżej 1/4 zbiornika, bo czasem dobrze pokazuje... Co ciekawe pompa w baku nie pracuje, a była wymieniana nie całe dwa lata temu był założony zamiennik nowy. No i teraz zastanawiam się, czy padł, a czy może coś się porozłaczało i dlatego szaleje pomiar oraz nie działa pompa... Jak i do czego powinny być przymocowane te pływaki, s*aki i inne badziewia w baku, bo pamiętam, że z tym był problem przy ostatniej wymianie i normalnie najzwyczajniej położyłem ten plastikowy pływak na dnie. No i jeszcze takie pytanie... Na jakiej zasadzie jest realizowane przelewanie między komorami? Jak układ sprawdza, czy poziom został wyrównany? Może przez błędne wskazania u mnie jest problem?

longer86 - Sob Sie 27, 2011 13:38

w zbiorniku za kierowcą jak wyciągnie się oba wkłady to trzeba je złaczyć razem, jeden w drugi jest wsuwany. W komorze za pasażerem, po wycjęciu pompy na dnie zbiornika jest prostokątne korytko... moduł z plastikową rurką którą paliwo jest zasysane trzeba wsunąc wzdłuż linii auta. wystający drut z tego modułu powinien być skierowany w górę i po włożeniu w odpowiednie miejsce w korytku (są 2 wyraźnie wyczuwalne wcięcia w kształcie prostokąta) rurka zasysająca spoczywa na dnie zbiornika a drut zapiera się o górną scianę zbiornika dociskając wszystko do dna.

pompy pracują zdaje się obie na raz... pompa w baku przelewa do drugiej komory, a pompa pod maską zasysa własnie z tej komory bez pompy... przelewem z silnika paliwo wraca do komory w baku gdzie jest pompa... paliwo cały czas krąży.

Chyba że jest to rozwiązane w inny sposób jeśli w komorze bez pompy jest więcej paliwa to rozłącza pompę? W RAVE piszą, że stan paliwa jest średnią z pomiarów w obu komorach

Rowan - Sob Sie 27, 2011 13:49

longer86, ja jak mierzyłem to wyglądało, że nie średnia, a suma... Suma potencjałów jest przeliczana na analogowe wskazanie. Kurcze, teraz to nie mam nawet ochoty tego rozbierać, ale po niedzieli się za to wezmę, bo mnie to dręczy. Czyli mówisz, że po tej stronie przy pompie jest wyczuwalne zagłębienie na ten "moduł"?
longer86 - Sob Sie 27, 2011 20:51

tak rozbierałem ostatnio pompę w baku 2 razy... za pierwszym razem tak wrzuciłem do środka ten ssak czy jak to nazwać, za drugim obejrzałem schemat baku w RAVE i nie dawało mi to spokoju.

trzeba włożyć rękę w "zupę" i wyczuć, wchodzi to elegancko na swoje miejsce a drut sprężynując o górę trzyma to na miejscu... na pewno będziesz wiedział o co chodzi.

Co do poziomu paliwa... to w RAVE jest, że pływak z lewej i prawej strony baku są połączone z zegarami szeregowo i komputer wg algorytmu oblicza poziom paliwa... tylko teraz jaki to algorytm? hmm

Rowan - Czw Paź 06, 2011 20:46

longer86, dzisiaj z tym walczylem. I niestety nie doszedłem w którym miejscu ma być ten "moduł". To ma sie znajdować w tym plastikowym korytku? Czy w tym wgłębieniu takim w baku, tam dalej w strone przegrody? Bo kombinowałem na różne sposoby i nijak nie mogłem się domyślic jak to ma być... Kurde :mrgreen: Tyle rzeczy już w tym aucie robilem i wymianiłem przeciez tę pompę w baku i wtedy jakos nie przywiązałem do tego uwagi, a teraz sobie nie moge z tym poradzić... Porażka boli :lol:
longer86 - Czw Paź 06, 2011 22:35

przepraszam, ale nie mam czasu rozkręcać całości żeby zrobić zdjęcie a i sytuacja w domu mi na to chwilowo nie pozwala, ale na szybko z pamięci zrobiłem mały szkic, mam nadzieję że pomoże potomnym ;) powodzenia Rowan



Uploaded with ImageShack.us

Rowan - Pią Paź 07, 2011 21:11

longer86, dzięki, czyli już wiem co i jak :wink:

[ Dodano: Pią Paź 07, 2011 21:11 ]
No i dałem rade. Okazało się, że za bardzo kombinowałem, a rozwiązanie było duzo prostsze niż mi sie wydawało :mrgreen: longer86, wielkie dzięki za nakierowanie na dobrą drogę. Teraz już wszystko śmiga, pomiary paliwa i pompa. Mój problem ze wskazaniami był zwiazany z przetartymi ścieżkami.

longer86 - Pią Paź 07, 2011 22:17

ja niby w baku wszystko poskładane jak należy, ale wskaźnik też wariuje, jak zalany do pełna to działa do pewnego momentu własciwie a potem to pokazuje jak mu się chcę... ścieżki poprzecierane przy pływakach?
koza-06 - Pią Paź 07, 2011 23:37

Rowan napisał/a:
No i dałem rade. Okazało się, że za bardzo kombinowałem, a rozwiązanie było duzo prostsze niż mi sie wydawało longer86, wielkie dzięki za nakierowanie na dobrą drogę. Teraz już wszystko śmiga, pomiary paliwa i pompa. Mój problem ze wskazaniami był zwiazany z przetartymi ścieżkami



Witam wszystkich chciałbym podłączyć się pod temat .O jakich ścieżkach mowa :?:


I jeszcze jedna proźba czy mógłby ktoś opisać jak wymonować tą nieszczęsną pompkę w baku tak żeby niczego nie uszkodzić :roll:

longer86 - Pią Paź 07, 2011 23:48

koza-06 napisał/a:
I jeszcze jedna proźba czy mógłby ktoś opisać jak wymonować tą nieszczęsną pompkę w baku tak żeby niczego nie uszkodzić :roll:


odkręcić zakrętkę wyciągnąć cały kosz z baku, odłączyć przewody, kosz jest z tego co pamiętam składany z 2 częsci gdzie dolna częśc trzyma się z górną na 3 gumowych elementach. delikatnie podważając śrubokrętem ściągnąć wężyk z wyjść na pompce, odczepić filterek z dolnej części pompki. powinna wyjść w górę bez większych problemów

(najtrudniej ściągnąć wężki, ciasno siedzą)

Rowan - Sob Paź 08, 2011 20:00

longer86, tak, ścieżki w potencjometrach. U mnie było bardziej starte po stronei kierowcy. Tam w pewnym momencie miernik pokazywał mi przerwę. W tym drugim przytarte, ale nie tak bardzo. Kupilem używki i były w o niebo lepszym stanie.
Sopellrov - Pon Paź 17, 2011 13:21

Witam,
Mam w MG ZT 2,0 CDTi z 2003 chyba zaczynający się problem z pompą paliwa (tą pod maską). Ostatnio trochę się zagapiłem i prawie wyjeździłem paliwo do sucha i może zaciągnął trochę "syfu" z baku czy coś. Bo od tego czasu jak przekręcę kluczyk w stacyjce (zanim jeszcze odpalę) to słyszę wyraźnie jak pompa wydaje takie szybkie stukające dźwięki, czasem ciut głośniejsze czasem trochę cichsze i parę dni temu miałem pierwszy raz problem z odpaleniem silnika, ale za drugim razem już odpalił i był to pierwszy tego typu problem. Moje pytanie w tym wątku jest takie, czy mogę pompę w jakiś sposób samodzielnie starać się przeczyścić, czy to jest możliwe, jak to zrobić (jakiś szczegółowy opis poproszę jeżeli ktoś ma już jakieś doświadczenie w tej kwestii) i na ile ewentualnie jest to skuteczne i jeżeli tak to czy nie muszę się obawiać, że np. zapowietrzy mi się układ paliwowy, pompa, czy jeszcze coś innego itd. Jeżeli natomiast nie to jaką pompę najlepiej kupić (jakiś kod artykułu - pompy). Za wszelką pomoc z góry serdeczne dzięki.

bareq - Sro Lut 29, 2012 20:31

podepne się pod temat
wszystko rozebrałem wyciągnąłęm kosz, ale za cholere nie chce zejść ten wąż z pompy paliwa (oczywiście uprzednio sciągnąłęm opaskę zaciskową) obraca siętylko naokoło kroćca ale nie ruszy się nawet na milimetr, próbowałęm już nawet kombinerkami, ale i tak nawet nie drgnie, udało mi się go tylko uszkodzić w jednym miejscu :evil: potem się będę tym martwił ale najpierw muszę go ściągnąc, tylko jak :?: pomocy :!:

dukat11 - Sro Lut 29, 2012 20:47

bareq napisał/a:
podepne się pod temat
wszystko rozebrałem wyciągnąłęm kosz, ale za cholere nie chce zejść ten wąż z pompy paliwa (oczywiście uprzednio sciągnąłęm opaskę zaciskową) obraca siętylko naokoło kroćca ale nie ruszy się nawet na milimetr, próbowałęm już nawet kombinerkami, ale i tak nawet nie drgnie, udało mi się go tylko uszkodzić w jednym miejscu potem się będę tym martwił ale najpierw muszę go ściągnąc, tylko jak pomocy


Jest chłodno i jest sztywny. Podgrzej delikatnie tylko ostrożnie aby nie zapalić ropy. Je to zrobiłem opalarką na najniższym biegu. Suszarka też powinna dać radę. Ciepły zrobi się elastyczny i łatwiej zdejdzie.

Rowan - Sro Lut 29, 2012 22:42

Tak jak kolega wyżej radzi. Suszarka jest bezpieczna i spokojnie da radę :wink:
bareq - Czw Mar 01, 2012 23:19

niestety panowie, suszarką podgrzałem wężyk tak że aż parzył w palce ale on i tak nie puścił, w końcu przy którejś kolejnej próbie pękł tak że zostało z 1,5-2 cm tego przezroczystego odcinka który wchodzi na krociec, mam nadzieję że da go radę nasadzic na nową pompę po czym zacisnąć opaską, chociaż znając jego sztywność jestem pełen obaw, no nic jutro będę próbował :neutral:
koza-06 - Czw Mar 01, 2012 23:57

bareq napisał/a:
niestety panowie, suszarką podgrzałem wężyk tak że aż parzył w palce ale on i tak nie puścił, w końcu przy którejś kolejnej próbie pękł tak że zostało z 1,5-2 cm tego przezroczystego odcinka który wchodzi na krociec, mam nadzieję że da go radę nasadzic na nową pompę po czym zacisnąć opaską, chociaż znając jego sztywność jestem pełen obaw, no nic jutro będę próbował


Na szczęście jest go tam tyle że jeszcze starczy po skróceniu.
Tylko użyj opalarki i dobrze go zagrzej ale uważaj na przewody :!: :!:
Koszyk niestety musisz rozebrać na części pierwsze :/ przydadzą się 3 płaskie śrubokręty
i dużo cierpliwości.Powodzenia :>

bareq - Nie Mar 04, 2012 16:05

Wszystko poszło ok, wymieniłem też pompe pod maską, nie jestem tylko pewien czy podlączyłem prawidłowo przewody paliwowe, załączam fotę będę dźwięczny za rzut okiem :smile:
Rowan - Nie Mar 04, 2012 17:57

bareq, ich się nie da pomylić :mrgreen:
bareq - Nie Mar 04, 2012 21:41

wolałem się upewnić, nie wiem jak to się stało ale po założeniu nowej pompy zmienił się kierunek przepływu na filtrze, tzn teraz jest zgodny ze strzałka na jego obudowie a wcześniej było inaczej, nadmieniam że nigdy tam wcześniej nie grzebałem
lzawiasa - Pon Maj 20, 2013 17:46

Mialem problem w ctd z szalejacym wskazem poziomu paliwa. Po wymontowaniu lewego plywaka, okazalo sie ze wyczepil sie z mocowania i lezal w baku, zmieniajac pozycje pod wplywem ruchu paliwa. Po zamontowaniu na miejsce zaczepow, sytuacja jest ok. Wskazania sa prawidlowe
r75marek - Pią Sie 31, 2018 14:12

Witam mam pytanie:
1. Czy moge odlaczyc uszkodzona pompke paliwa w zbiorniku i tak jezdzic i pamietac ze mam tylko polowe baku bo przeciez pompka nie pracuje i nie przelewa paliwa.
Prawa 1 polowa baku bylaby niewykorzystana i tylko to co sie przeleje do 2 komory gdzie jest filtr staly paliwy bylby do wykorzystania stad niby teoretycznie byloby pol zbiornika. Czy to zadziala czy po drodze jest jakis zawor w przewodach i plastiku przy wewnetrznej pompce ktora polaczona jest przewodami wewnetrznymi paliwowymi z filtrem stzalym z ktorego dopiero wychodzi przewod do pompki przy akumulatorze?

Generalnie czy moge jezdzic tylko majac funkcjonujaca jedna pompke przy akum,ulatorze i czy ona pociagnie sobie paliwo swobodnie z 2 polowy baku?

2. Czy pompka przy akumulatorze da rade zassac paliwo bez dzialania tej w baku.

Pozdrawiam

STS - Wto Wrz 04, 2018 10:30

r75marek,Tak służy tylko do wyrównania poziomu w zbiorniku, mam tak od 3 lat , tankuję jak mam minimum 1/4 wskazań zegara.