Zobacz temat - [MG ZT] Opony - letnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT] Opony - letnie

TIGER - Pon Sty 11, 2010 21:27
Temat postu: [MG ZT] Opony - letnie
Drodzy Roverianie. Powolutku przymierzam się do kupna laczków do swojego MG. Od miesiąca szperam tu i tam odnośnie marki no i modelu. Oglądam i czytam i już mi się w głowie przewraca od tego :boisie:
Rozmiar oczywiście 225/45 lub 225/40 R18. Interesuje mnie aby opona miała dobrą przyczepność na mokrej jak i na suchej nawierzchni oraz aby ścieralność (zużycie) opony nie była zbyt szybka. Może ktoś używał opon, które podałem niżej i ma jakieś już zdanie wyrobione o nich a może poleci i inne.

Falken FK452
http://www.opony.com/imag...alken_fk452.jpg

Dunlop SP Sport 01 i SP Sport Maxx
http://www.opony.com/imag...p_spsport01.jpg
http://www.opony.com/imag...p_sportmaxx.jpg

Bridgestone Potenza RE050A
http://www.opony.com/imag...tone_re050a.jpg

Wanli S 1088
http://www.opony.com/imag...wanli_s1088.jpg

Poniżej opony które mało co znam markę może i coś o nich ktoś wie bo kusi ich cena. Ale nie do końca cena = jakość. :bezradny:

Syron Race1
http://moto.allegro.pl/it...18_sprawdz.html
http://moto.allegro.pl/it...18_sprawdz.html

Triangle
http://moto.allegro.pl/it...009_okazja.html

Kenda Kaiser
http://moto.allegro.pl/it..._45_18_91w.html

apples - Pon Sty 11, 2010 22:11

Ja mam letni Yokohamy i są takie sobie. Dużo dobrych opinii słyszałem o Nokianach.
Stosunek dobry ceny do jakości mają Matadory. Opona dosyć miękka, dobrze trzyma się drogi i nie ściera się tak szybko. Kolega ma w Alfie i sobie chwali.

TIGER - Pon Sty 11, 2010 22:41

Napewno Yokohamy odpadają :blee: Nokiany przy wysokich temperaturach letnich stają się trochę bardziej miękkie i troszkę spowalniają dynamicznego kierowcę oraz nie odpowiadają tak szybko na ruchy kierownicą w agresywnym slalomie. A na dodatek po przejechaniu troszku kilometrów huczą przy prędkości 60-70 km/h. Natomiast Matadory jakoś nie widzę żeby występowały w tym rozmiarze.
hvil - Pon Sty 11, 2010 22:44

ja mam w 1000 kilogramowym coupe mazdy yokohamy i jestem baaardzo z nich zadowolony ale na suchym, ciężko je ośliznąć:-D zchodzą z felg a nie z asfaltu:-D hehehe na mokrym tak już gorzej z konkurencja tej samej klasy.
Na zimę mam falkeny i do swojego roverka planuje tez falkeny na letnie:-) bo kopiłem go na pirelkach ale jedna tylna się zmaltretowała kapciem i muszę mienić obie.

Ja osobiscie uważam japonskie oponki za baaardzo mile:-)

apples - Pon Sty 11, 2010 22:57

225/40 R18 MP45 [88] Y ZR
MAOL18022540Y0450
http://www.handlopex.com/oferta/

Ceny chyba tez mają dosyć dobre :wink:

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 22:57 ]
Zimowe mam Klebery Krisalp i są rewelacyjne.

TIGER - Pon Sty 11, 2010 23:07

hvil napisał/a:
Ja osobiscie uważam japonskie oponki za baaardzo mile:-)


Może miłe są i niektóre fajny wygląd mają ale na mokrej nawierzchni szału nie robią :razz:

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 23:07 ]
apples napisał/a:
225/40 R18 MP45 [88] Y ZR
MAOL18022540Y0450
http://www.handlopex.com/oferta/

Ceny chyba tez mają dosyć dobre


Właśnie przypomniałeś mi, że mam kolegę z którym chodziłem jeszcze na studia i pracuje w handlopexie więc będę musiał do niego podjechać jak już coś wybiorę żeby dobrą cenę zrobił no chyba, że jakieś używki w dobrym stanie znajdę :ok2:

hvil - Pon Sty 11, 2010 23:10

ale na suchej to ciężko je rozpalić do dymka;-D ja tam używam mazdy raczej rozrywkowo jako drugi wóz i na suchej nawierzchni uważam że są naprawdę rewelacyjne, na mokrym przyznaję że się ślizgają.

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 23:10 ]
letnie odpuść używki:-) szkoda kasy bo długo nie pojezdza.

apples - Pon Sty 11, 2010 23:13

Jak masz tam kolegę to 20% zniżki masz murowane. Wiem że tyle nawet dają :wink:

[ Dodano: Pon Sty 11, 2010 23:13 ]
Właśnie mam to samo z Yokohamkami na i po deszczu. Mało w barierkę nie .... Myślałem że mam coś z zawieszeniem, ale teraz już jestem pewien że to opony. Jechałem z 45km/h, a przód sobie poleciał.

kris-tofer - Pon Sty 11, 2010 23:19

Ja kupiłem sobie letniaki z felgami firmy Verdestein czy jakoś tak. Szerokość 205 z bieżnikiem kierunkowym i powiem wam, że jeszcze nie jeździłem na lepszych oponach. Kupowałem je z demontażu jako używane, roczne po jednym sezonie. Na suchym asfalcie bajka, a na mokrym jeszcze lepiej a dzięki kierunkowemu bieżnikowi tylko przecina się kałuże i nic nie ściąga na boki.
hvil - Pon Sty 11, 2010 23:21

taaa one na deszczu to w ogóle przy wrzuceniu 1 na światłach bez większego piłowania silnika od szybciej sprzęgło puszczone to boksują:-) ale ja mam felgi 16 235 na 35 lub 30 nie pamiętam, drugi komplet na codzień to falkeny 205/50/15 i na zimę falkeny 180/jakiś wysoki profil/14 osobiście yokohamki na 3 ramiennych Felach to tylko dla zabawy idą na czas weekendowy czy zlotów madowych, bo jak mówisz na deszcz w ogóle jak po lodzie, za to na suchutkim, są bezkonkurencyjne.
Falkeny uważam za uniwersalna ale cichą i porządną firmę nie mam żadnych problemów.

sTERYD - Pon Sty 11, 2010 23:28

kris-tofer, tylko że Vredsteiny odpowiednio kosztują... :/ ale fakt są warte ceny... są montowane m. in w chryslerach na pierwszy wypust
TIGER - Pon Sty 11, 2010 23:28

kris-tofer napisał/a:
Ja kupiłem sobie letniaki z felgami firmy Verdestein czy jakoś tak. Szerokość 205 z bieżnikiem kierunkowym i powiem wam, że jeszcze nie jeździłem na lepszych oponach. Kupowałem je z demontażu jako używane, roczne po jednym sezonie. Na suchym asfalcie bajka, a na mokrym jeszcze lepiej a dzięki kierunkowemu bieżnikowi tylko przecina się kałuże i nic nie ściąga na boki.


Chodzi Ci o te Vredestein Ultrac?
http://www.opony.com/imag...tein_ultrac.jpg
A jak z hałasem bo ja mam R18 więc tu już hałas troszku będzie występował przy tym rozmiarze?

hvil - Pon Sty 11, 2010 23:30

Vredsteiny no to droga ale dobra marka.
siemion_ - Pon Sty 11, 2010 23:34

Bridgestone Potenza na mokrej nawierzchni zdażyło mi sie jechac bokiem na zakręcie i to przy niewielkiej prędkości :-)
TIGER - Pon Sty 11, 2010 23:41

Jak na razie jestem przekonany do Falkenów bo fajny bieżnik, sucha i mokra nawierzchnia jest ok.
Ale zastanawiają mnie te kapcie bo pierwszy raz je widzę i bieżnik też ciekawy.
Syron Race1
http://moto.allegro.pl/it...ja_sprawdz.html

Perez - Wto Sty 12, 2010 00:03

Ja Falkeny przerabialem i nic poza fajnym bierznikiem nie zauwazylem. Wrobel po przejazdzce po torze stwierdzil, ze brak kapci na suchym na mokrym poprostu przestalem jezdzic, bo czasy byly beznadziejne i to wlasnie przez opony. Generalnie strasznie lecial przod.

Jezeli chcesz na mokrym dobrze jezdzic to ja proponuje Uniroyal Rain Sport 2. Tomi ma u siebie i chwali. Slyszalem tez od innych uztkownikow pochlebne opinie. Najlepsze byly Rain Sporty 1, ale juz nie produkuja. Ja na lato zrobie doswiadczenie i zaloze mark gumy. http://www.opony-sportowe.pl/ Kolega ma juz nawet u nich znizke, za dokonane zakupy i komplet kapci mi pasujacych wyniesie mnie 420zl. Zobaczymy jak sie beda sprawowaly.

hvil - Wto Sty 12, 2010 00:30

ja tam uwazam ze falkeny to nie taka srednia firma, a yoko.... faajne sa na tor:-D
sobrus - Wto Sty 12, 2010 07:55

Jeżeli zamierzacie jeździć dynamicznie, to moze lepiej zainwestujcie w opony premium (Goodyear, Vredestein, Continental itd). W tych tańszych prawie zawsze jest jakieś ale. Np Fulda ma super opony (progresso albo assuro) prawie wszystkie opinie pozytywne ale ... ząbkują...
Jak to powiedział kierowca testowy ferrari - samochód to tylko dodatek do opon...

Do mało dynamicznej jazdy każda opona na lato jest dobra (wielu dodziera stare zimówki).

Jeżeli chodzi o tańsze marki, dobre opinie słyszałem o Nokian - chociaż dotyczyło to zimówek. Reszta ma często tyle samo pozytywnych co negatywnych niestety.

Ja mam całoroczne Goodyeary (4 seasons) i wczoraj podczas gdy inni sie zakopywali mój rover przejechał bez problemu. Pchałem 4 samochody (wszystkie na prawdziwych zimówkach) - ale nie mój.

Na mokre ponoć najlepsze są GoodYear Hydragrip :)

Oczywiście jak ktoś ma R17 czy R18 to cena zabija.. :(

Kozik - Wto Sty 12, 2010 08:12

co do letnich mogę się wypowiedzieć o Toyo Proxes T1R - na mokrą nawierzchnię rewelacyjne na suchą również ale przy wyższych temperaturach zaczynają "pływać" powyżej 25stopni jest nieciekawie. Cały czas mówię o bardzo dynamicznej jeździe ;)
przy rozmiarze 195/50 R15 na 6,5" feldze
Jak czytałem o tych Toykach na wielu stronach to znalazłem dwie negatywne opinię na ich temat, kierownicy Audi RS4 i Audi chyba S6.
Pisali oni że opony za miękkie i nadają się dla emerytów, stwierdziłem że 100 koni to nie ponad 200 więc dadzą radę, pomyliłem się są troche za miękkie ;/

Markzo - Wto Sty 12, 2010 08:16

tak tyle weźcie pod uwage rozmiar kapcia - 18 cali i Tiger ma 4 sztuki do zakupu, więc cena nowych zabija :/ ja bym szukał dobrych markowych uzywek, pojedziemy do Babicy do tego oponiarza jak troche śnieg zniknie :D
Kozik - Wto Sty 12, 2010 08:21

Markzo ja używanych już nigdy nie założę! i każdemu odradzam, kupić nawet gorszej firmy nowe. No chyba że ktoś zajeżdża opony w 3-4 miechy to nie ma sensu wydawać na nowe.

Poza tym TIGER ma ZT to i ma pieniądze na nowe nowe opony :P

Markzo - Wto Sty 12, 2010 08:24

eeee nie przesadzaj ;) trzeba tylko wiedzieć gdzie szukać ;) a lepiej kupic roczne czy 2 letnie pirellki za połowe ceny niż nowe Wanli czy Magiczne Trójkąty (Traingle - nazwa chyba od tego, że po dzownie masz trójkątne wcięcie w masce? :D )
Kozik - Wto Sty 12, 2010 08:27

ja osobiście kupiłbym MICHELIN gdybym miał pieniądze, to są opony na lata! Zachowują się świetnie w każdych warunkach. Oczywiście nie wszystkie modele, wygląd nie powala ale własności jezdne niesamowite!
kris-tofer - Wto Sty 12, 2010 10:52

sTERYD napisał/a:
tylko że Vredsteiny odpowiednio kosztują... :/ ale fakt są warte ceny...
jak kupiłem z felgami używane opony Verdestein jak już pisałem roczne z bardzo dobrym bieżnikiem za 600zł do tej pory nie zwracałem uwagi na jakość opon bo z reguły jeżdżę wolno ale powiem wam że naprawdę teraz widzę różnicę pomiędzy Verdestein a np Yokohama. No i bieżnik teżsuper wygląda :)
Perez - Wto Sty 12, 2010 17:46

Kozik, wymienione przez Ciebie Toyo R1 nie nadaja sie kompletnie na mokra nawierzchnie. Tez chcialem zaproponowac te opony, bo na suchym to chyba najlepsze opony jakie mozna kupic, ale na mokry asfalt to jest masakra. Potwierdzone przez kolege wulkanizatora, kolegow sportowcow i przez maniaq`a.
przemek199 - Wto Sty 12, 2010 19:18

Witam wszystkich!
Powiem Wam koledzy iż, mam w Roverku Goodyear Excellence i nie chcem innych opon, na mokrym super, na suchym też, nie ścierają sie zbyt szybko, ojciec jeździ latem na tych Dunlop o które pytałeś tj. SP01 czy jakoś tak, w Peugeocie 407 i też właśnie całkiem spory laczek bo 215/50/17 i jeździłem nim też no i też niczego sobie, bardzo pozytywnie, no a szwagier jeździ Citroenem Berlingo i ma Yokohamy i też nie narzeka, a były sporo tańsze niż Dunlopy, czy inne, tylko że każdy wie jak się jeździ Berlingo, troche wolniejsza jazda. Pozdro!

TIGER - Wto Sty 12, 2010 20:28

Kozik napisał/a:
Poza tym TIGER ma ZT to i ma pieniądze na nowe nowe opony


Kozik pierwszy milion trzeba ukraść a potem jakoś leci :ok2:

rodi_ - Wto Sty 12, 2010 20:53

tiger odpusc sobie te no name opony, a zwlaszcza triangle. Plywaja jak nie wiem co. Ja osobiscie jezdze na Vredestein Ultrac sessanta i jak narazie na lepszych nie jezdzilem. Te vredestein Ultrac co fotke wkleiles tez maja same pozytywne opinie.
Latwiej tez byloby doradzic gdybys podal jakies max cenowe. Oponki 225/40/18 kosztuja okolo 100e za sztuke plus 35£ za przesylke, tylko ze ta firma wysyla do polski ale na firme z vat-em. Sprawdz na camskill

TIGER - Wto Sty 12, 2010 22:01

Te no name to na pewno sobie odpuszczę tylko myślałem, że może ktoś używał i się wypowie. A jeżeli chodzi o cenę to chodzi mi o to, że teraz jest zima i zawsze coś taniej są letnie opony więc myślę żeby za 1sztukę dać 400 zł. Myślałem też o Dunlop SP Sport 9000

http://www.opony.com/imag...spsport9000.jpg

lecz podobno robią troszkę hałasu i przy dynamicznej jeździe w łukach przednie koła boksują, tył wychodzi na zewnątrz.

Kozik - Sro Sty 13, 2010 00:00

Perez napisał/a:
Kozik, wymienione przez Ciebie Toyo R1 nie nadaja sie kompletnie na mokra nawierzchnie.


Toyo T1R a nie R1

Perez napisał/a:
Potwierdzone przez kolege wulkanizatora, kolegow sportowcow i przez maniaq`a.


Kolega wulkanizator mnie nie przekonuje co do maniaq'a hmmm w zasadzie nie wiem jak jeździ, Brt twierdził że opony ok, więc sporne kwestie.
Na deszcz bardzo dobre sprawdziłem sam z tych opon co jeździłem to lepsze są jedynie uniroyal rainsport i michelin E3A

TIGER - Czw Sty 14, 2010 19:49

A więc byłem u znajomego w handlopexie i dużego wyboru nie miał. Jeszcze poczekam około miesiąc i będzie miał coś więcej asortymentu ale przedstawił mi 2 opony w dobrej cenie.
Nexen N3000
http://www.opony.com.pl/o...nexen_n3000.jpg

Matador MP46
http://www.netcar.pl/img/1155/115537683_1.jpg

apples - Czw Sty 14, 2010 19:54

Bierz Matadora jak pisałem wcześniej.
marcinmarcin - Czw Sty 14, 2010 19:58

Perez napisał/a:
Ja Falkeny przerabialem i nic poza fajnym bierznikiem nie zauwazylem. Wrobel po przejazdzce po torze stwierdzil, ze brak kapci na suchym na mokrym poprostu przestalem jezdzic, bo czasy byly beznadziejne i to wlasnie przez opony. Generalnie strasznie lecial przod.
Napisz jeszcze jaki model Falkena. Ja tak miałem na 512 - porażka. Teraz mam 912 i uważam że bardzo przyzwoita opona (nie rewelacja ale dobra średnia, b.wolno się też ściera w przeciwieństwie do 512 które znikała w oczach). Natomiast jak kupiłem MG mialem jeszcze fabryczne Conti 2 Sport Premium (albo Contact - jakoś tak ;) )i były rewelacyjne mimo kilku mm bieżnika. 452 ma bardzo dobre opinie, ale nie jeżdzilem (nie ma w rozmiarze 205/45/17).
TIGER - Czw Sty 14, 2010 20:11

Jeszcze myślę o BF Goodrich g-force profiler bo miałem opony tej marki i były ok lecz wtedy miałem inny bieżnik.

http://www.netcar.pl/img/1155/115517561_1.jpg

MaReK - Czw Sty 14, 2010 21:25

Kup Nankangi ;P
Ja rok temu zaryzkowalem. Troche jest zniszczylem na torze w ABJ, ale poza tym spisywaly sie swietnie ;)

marcinmarcin - Pią Sty 15, 2010 19:58

MaReK napisał/a:
Kup Nankangi ;P
Ja kupiłem, ale odesłałem przed założeniem na felgi bo znalazłem w teście ADAC że dość słabo hamowały na mokrym... :( Może trochę spanikowałem - w sumie ludzie chwalą sobie te opony (wyglądały genialnie), ale ZRką jeżdzi czasem moja lepsza Połówka :) i wolałem dopłacić do Falkenów ZE912...
MaReK - Sob Sty 16, 2010 08:15

marcinmarcin napisał/a:
Może trochę spanikowałem

Ja spanikowalem po zalozeniu i pierwszej przejazdzce ;)
Ale okazalo sie, ze na oponach jest jakis badziew do konserwacji.
Umylem, pohamowalem troche i sie odstresowalem :)

Teraz przez to, ze tak zachwalalem ;) ceny podniesli i juz nie sa takie tanie :(

Ja mam te Nankang NS-2 i choc bardzo bym chcial zeby jednak byly lipne ;)
To one sie calkiem niezle sprawuja. Z reszta internet juz pelny jest
pozytywnych ocen i opisow. Jak ja kupowalem to byl tylko belkot
serwisow oponiarskich, gdzie wiekszosc oceniala je b. slabo ;)

TIGER - Sob Sty 16, 2010 21:38

Dzięki wszystkim za opinie. Jeszcze poczekam z kupnem i zastanowię się jakiego laczka wybrać no chyba, że ktoś ma jeszcze coś do powiedzenia to proszę bardzo :ok2:
Kris - Sob Sty 16, 2010 21:52

Obecnie mam te:
http://www.opony.com/opon...sport_maxx.html 225/45/17 są w zasadzie OK, ale gdybym miał zmieniać to tylko ContinentalSportContact 3, miałem PremiumContact1 i 2 w starym roverku i to było to, z zamkniętymi oczami mogę polecać tą serię. SportContact jest na pewno jeszcze lepszy od Premium :)

remii - Pon Lut 15, 2010 13:16

MaReK napisał/a:
marcinmarcin napisał/a:
Może trochę spanikowałem

Ja spanikowalem po zalozeniu i pierwszej przejazdzce ;)
Ale okazalo sie, ze na oponach jest jakis badziew do konserwacji.
Umylem, pohamowalem troche i sie odstresowalem :)

Teraz przez to, ze tak zachwalalem ;) ceny podniesli i juz nie sa takie tanie :(

Ja mam te Nankang NS-2 i choc bardzo bym chcial zeby jednak byly lipne ;)
To one sie calkiem niezle sprawuja. Z reszta internet juz pelny jest
pozytywnych ocen i opisow. Jak ja kupowalem to byl tylko belkot
serwisow oponiarskich, gdzie wiekszosc oceniala je b. slabo ;)


A jak te nankangi zachowują się na mokrym?? Nankangi ogólnie mają dobrą opinię na suchej nawierzchni a dużo osób psioczy, że na mokrym słabo się trzymają. Co o tym sądzisz?? Znalazłem Nankangi NS-2 225/45 r18 za 387zł i cena jest atrakcyjna, bo za oponki jakiejś znanej firmy musiałbym zapłacić prawie 200zł więcej a na 4 oponach to jest już 800zł.

Mombrey - Pon Lut 15, 2010 16:34

Pamietajcie, ze do R75 i MG ZT powinny byc opony asymetryczne lub z bieznikiem zamknietym bo na innych bedzie wystepowac zjawisko "zabkowania" bieznika.
Markzo - Pon Lut 15, 2010 16:52

serio mówisz?
Mombrey - Pon Lut 15, 2010 17:17

Markzo napisał/a:
serio mówisz?

No serio. Tu w UK montuja do nowych (i polecaja) opony Pirelli P6000 do "lepszych" aut (np Jaguar) i ja taki szajs tez mam. Przygladalem sie, ze wszystkie sa pozabkowane nawet w nowych autkach z przebiegiem 20 tys. km. Jak bylem w Polsce to zajrzalem do "Gumiarzy" z bardzo dobra opinia wsrod kierowcow z mojego miasta. Zapytalem o to zabkowanie opon i gostek mi powiedzial, ze w "furach" z wielowachaczowym zawieszeniem (chyba nie przekrecilem) musza byc opony asymetryczne albo tz. z zamknietym bieznikiem. Dal mi artykul o "zabkowaniu" do przeczytania, ze to normalna sprawa nie majaca nic wspolnego z amortyzatorami czy zbieznoscia lub wada zawieszenia i ze jedyna rada to te asymetryczne opony.

Markzo - Pon Lut 15, 2010 19:05

a które opony są zamknięte??
Mombrey - Pon Lut 15, 2010 20:23

Markzo napisał/a:
a które opony są zamknięte??

Ja sie za bardzo nie znam. Gostek mi pokazal roznice i na boku bieznika opony nie ma przerw, tak jakby byly polaczone albo inaczej jakby byl "nalany" taki pierscien. Wydalo mi sie to dziwne bo to chyba blokuje odplyw wody ale widzialem na wlasne oczy. Gosc mowil, ze takie zamkniece bieznika daje cicha prace opony i doskonala przyczepnosc a odplyw wody zapewnia wewnetrzna czesc.
Znalazlem foto

Kozik - Wto Lut 16, 2010 10:57

Wielowahaczowy układ zawieszenia kół wbrew powszechnej opinii nie jest przyczyną "ząbkowania" bieżnika opon. Na tego typu układzie zawieszenia zjawisko to jest jednak bardziej widoczne, ponieważ opona nie jest ścierana w kierunku poprzecznym do kierunku jazdy, co ma miejsce w starszych układach zawieszenia.

źródło: http://www.opony.com.pl/e...wanie_opon.html

shilus82 - Wto Lut 16, 2010 11:10

ja ze swojej strony moge polecic Daytony,niedrogo i dobre(mialem model D110).Teraz mam zakupione Bridgestony Turanza,ale jeszcze na nich nie jezdzilem:)
pajda - Sro Kwi 13, 2011 18:12

Witam, jako że mam założone Good year eagle ntc 5 i są już w dość słabym stanie, trochę zząbkowane. Szukam nowych opon na lato. Felgi 17, na chwilę obecną mam założone opony o rozmiarze 215/50/17 . Proszę o pomoc w wyborze. Mam ograniczony budżet więc nie szukam opon za 2 tyś zł. Co sadzicie o oponach:

Kumho KU39

http://allegro.pl/opona-2...1552971803.html

Nexen 6000
http://allegro.pl/225-45-...1527407194.html

może jakieś inne ?
a może poszukać jakiś używek z bieżnikiem w okolicach 6-7mm ?

...

ponawiam

http://allegro.pl/225-45-...1520230545.html

HarryVip - Sro Kwi 13, 2011 20:46

Drugi sezon jeżdżę na Westlake 235/40 R18 SV308 [95] W. Komplet kosztuje ok. 1k PLN. Niby chińszczyzna, ale zachowują się bardzo przyzwoicie. Żadnego aquaplaningu czy uślizgów na bardzo mokrej nawierzchni. Ząbkowania nie zauważyłem. Nie są też szczególnie głośne, zwłaszcza biorąc pod uwagę cenę.

pajda - Sro Kwi 13, 2011 21:57

Jakieś inne opinie ? co sądzicie o tych 'chinskich' wymysłach ? mam przed sobą Auto Świat nr 11 (sprzed 3 tyg) i jest test 50 opon to chińskie wychodzą makabrycznie, hamowanie na mokrym ok 15 metrów dłuższe od markowych produktów.Proszę o pomoc
Nicpek24 - Sro Kwi 13, 2011 23:16

Witam, mam na moim Roverku mam opony Kleber bo na takich stało auto jak je kupowałęm.

Ogólnie jeśli przychodził czas kupowania opon kupowałem opony TOYO PROXES T1R, są stosunkowo drogie ale moim zdaniem są bezkonkurencyjne.
Są to opony produkowane w Japonii i sprawdzają się wzorowo w każdych warunkach.
Jeśli chodzi o chińskie oponki to serdecznie odradzam. Jedyne co za nimi przemawia to cena, mój firmowy samochód ma chińską gumę na kołach - masakra!!! Jak jest mokro to się ślizgają a bieżnik gubią w takim tempie że szkoda gadać.

Markzo - Sro Kwi 13, 2011 23:21

pisałem juz nie raz o Nexenach, miałem komplet N6000 w Coupe, TIGER ma N3000 w ZT. Bardzo dobre papucie za niewielką kasę, mialem rozmiar 205/40/17, polecam!
jarekb - Sro Kwi 13, 2011 23:23

Ja osobiscie moge polecic nokian bo te opony praktycznie nie scieraja sie ja juz zrobilem 40 tys i prawie niewidac zuzycia przyczepnosc na mokrym jak i suchym jest bardzo dobra (ogolnie jezdze szybko) natomiast jak juz wspomnial wyzej kolega troszke zaczely chuczec lecz mozna temu zapobiedz poprzez przelozenie ich z prawej na lewa(niestety kierunek opon bedzie ulozony pod prad) i pojezdzic z miesiac lub 2 poczym spowrotem przelozyc tak jak bylo i spowrotem robia sie ciche :)rozm 205/55/16 jak dotad nie mialem bardziej przyczepnych gum
Nicpek24 - Czw Kwi 14, 2011 12:14

Kto nie jeździł na toyo chwali swoje opony :)
Ja jeździłem na nokianach 205/50/16 masakrator, opony zgubiły bieżnik po jednym sezonie a jeździły na Fordzie Focus 1.6 w benzynie!!!

Jak do tej pory zauważyłem, żę marka toyo jest pomijana w testach porównawczych opon, moim zdaniem te opony mają wszystkie inne pod sobą.

Mó ojciec również jeździ na Toyo - Suzuki Grand Vitara 2.7 V6 186KM, ma opony całoroczne już trzeci sezon i jeśli będą się zużywały w tym tempie to będzą służyć jeszcze 3 -4 lata.

Wcześniej Vitarka stała na oponach yokohama, bieżnik przestał istnieć po 30tyś, ponadto te opony piszczały na zakrętach.

witgut - Czw Kwi 14, 2011 12:42

Opona Nokian H 195/65/R15- dwa sezony, 30tys, - zostało 6/5 mmm-
bardzo dobra przyczepność. Polecam :)

Markzo - Czw Kwi 14, 2011 14:24

Toyo są popularne bo sa w miare tanie, nie gloryfikuj ich, bo jest masa duzo lepszych laczków, i odrazu uprzedzam, tak miałem styczność z TOYO, mam nawet w ZS zimowki ich produkcji, więcej może napisać Kozik, ale nasze obserwacje są bardzo podobne ;)
dzieju - Czw Kwi 14, 2011 16:15

Ja zakupilem wczoraj Pirelli P6 Cin .. :D 195x65x15 zobaczymy jak sie spisza NOWE .
Kozik - Czw Kwi 14, 2011 23:25

Toyo super biorąc pod uwagę jakość, cena, wytrzymałość. Jeśli chcesz się na nich ścigać to zapomnij ;)
Piotrass - Sob Kwi 16, 2011 14:40

Miesiąc temu kupiłem kupiłem nowy komplet Toyo proxes t1r 225/40/18 Przejechane jak narazie ok 2000km. Jestem mega zadowolony. Ciche, auto trzyma się drogi jak przyklejone. Przy agresywnym pokonywaniu zakrętów opony nie piszczą. Na mokrym też bardzo dobra przyczepność. :ok:
apples - Nie Kwi 07, 2013 13:32

Teraz ja mam dylemat :neutral:

Goodyear EFFICIENTGRIP

czy

Bridgestone ER300 Ecopia

Miał ktoś doczynienia z tymi oponami?

Kozik - Nie Kwi 07, 2013 13:49

apples napisał/a:
Goodyear EFFICIENTGRIP


jeździłem są w porządku lepsze od continental contipremium contact 2 na bridgestone nie jeździłem

piotrek1000 - Nie Kwi 07, 2013 13:51

Trzeci sezon mam bridgestone er300, zrobione 75 tysięcy - zima, więc około 40-45 tysięcy na tych oponach . Jak były nowe to złego słowa nie mogłem powiedzieć. Ale po drugim sezonie zaczęły być głośne, wczoraj jak je założyłem, to w porównaniu z zimowymi ( co prawda po 1 sezonie) pirelli sottozero są o wiele głośniejsze i gorzej się trzymają. Ich plusem z pewnością jest wytrzymałość , bez problemu jeszcze z 20-25 tysięcy jeszcze im wróże.
apples - Nie Kwi 07, 2013 14:28

Kozik, czy miałeś problemy z wyważaniem lub drganiami na kierownicy? Czytałem trochę o nich i właśnie niektórzy narzekają na problemy z wyważeniem i drganiami.


piotrek1000, czytałem właśnie o tym że z biegiem czasu są coraz głośniejsze. Jak sprawują się na mokrej nawierzchni?

Kozik - Nie Kwi 07, 2013 15:06

apples napisał/a:
Kozik, czy miałeś problemy z wyważaniem lub drganiami na kierownicy? Czytałem trochę o nich i właśnie niektórzy narzekają na problemy z wyważeniem i drganiami.


ja na nich zrobiłem coś około 1000km ale mój Tato jeździ na nich cały czas w rocznym aucie którym też jeżdżę od czasu do czasu i problemów nie ma. o drganiach nic nie wiem żeby się pojawiały, dwa razy na sezon albo raz się wyważa i tyle (mój Tato sporo jeździ).

piotrek1000 - Nie Kwi 07, 2013 15:25

piotrek1000, czytałem właśnie o tym że z biegiem czasu są coraz głośniejsze. Jak sprawują się na mokrej nawierzchni?[/quote]


Jak były nowe to całkiem dobrze. Teraz nie najlepiej, nawet na ledwie co mokrym asfalcie, nie mówiąc już jak zalega woda. I to nawet nie dlatego że mniej bieżnika tylko dlatego że się strasznie twarde zrobiły.

Z pewnością nie kupie ich 2 raz. Chociażby dlatego że według nowych norm wypadają kiepsko pod względem oszczędności ( wskaźnik E albo nawet F).
A na pewno kupie większy rozmiar niż 195/65r15, następne będą 205/65r15, albo kupie felgi 16" i będzie to 205/60r16 i będą to właśnie goodyear efficientgrip, pirelli p7, albo michelin energysaver.

TomaszM - Nie Kwi 07, 2013 20:24

A dlaczego chcesz kupić stare modele opon? Bridgestone Turanza ER300 ma już od 2 lat następcę - Turanza T001. Nie kupowałbym opon schodzących z rynku... Podobnie GY Efficientgrip też ma następcę - Eff. Performnce.

Brałbym Bridgestone Turanza T001 ;)

haszczyc - Nie Kwi 07, 2013 20:34

ja mam Turanza T001 :))
apples - Nie Kwi 07, 2013 20:40

TomaszM napisał/a:
A dlaczego chcesz kupić stare modele opon?
yyyyyyy bo nie pomyślałem że są już starym modelem :oops:
TomaszM napisał/a:
Brałbym Bridgestone Turanza T001
;)

haszczyc napisał/a:
ja mam Turanza T001
więc śpiewaj jak Ci się spisują ... cała rozprawka :P :mrgreen:
haszczyc - Nie Kwi 07, 2013 21:23

apples, hmm dużo ci nie powiem gdyż jestem laik jeśli chodzi o auto jak i o opony kupiłem je nowe rok temu w Kwietniu, długo szukałem opon letnich po opiniach komentarzach wybrałem właśnie T001, po zmianie odczułem znaczną poprawę w prowadzeniu auta w przyczepności i ogólnie komfort jazdy przy większych prędkościach się polepszył w deszczu też moim zdaniem dobrze sobie radzi, hamowanie też ok, ogólnie polecam ;) ładnie się prezentują
dukat11 - Nie Kwi 07, 2013 22:56

apples, ja właśnie kupiłem Goodyear Efficientgrip Performance 205/55 R16 91 V. Nowy model wiec opinii zero ale zobaczymy. :) . Jedna wada to brak rantu chroniącego felgę jaki był w poprzedniku ale i tak już są porysowane
apples - Wto Kwi 23, 2013 19:00

Zakupiłem Michelin Energy Saver 195/65R15 91T . Nie wiem czy tylko T jest OK.

Na zakrętach trzyma się elegancko.

dukat11 - Wto Kwi 23, 2013 20:19

apples napisał/a:
Zakupiłem Michelin Energy Saver 195/65R15 91T . Nie wiem czy tylko T jest OK.


Jak dla mnie trochę mało ale to i tak 190km/h więc pewnie da radę

apples - Wto Kwi 23, 2013 21:25

dukat11 napisał/a:
Jak dla mnie trochę mało ale to i tak 190km/h więc pewnie da radę
Za mało do R75? Czy za mało pod względem prędkości?
Kozik - Wto Kwi 23, 2013 21:41

apples, przy tym rozmiarze masz zwykle do wyboru dwa indeksy prędkości H 210 V 240 a T 190 to najniższy indeks, z tego co czytałem to index im wyższy tym opona powinna być bardziej wytrzymała bo skoro może się szybciej kręcić to i wytrzymalsza musi być, z tego co zauważyłem to opony z indeksem V najciężej uszkodzić (kamień, dziura)
reasumując jak nie jesteś fanem szybkiej jazdy to Ci wystarczy T

Należy stosować wyłącznie opony, których indeks prędkości jest równy, bądź wyższy od wskazanego w instrukcji obsługi pojazdu. Możliwe jest stosowanie opon zimowych oznaczonych symbolem M&S (Mud and Snow) o indeksie prędkości niższym od prędkości samochodu. W niektórych krajach niezbędne jest umieszczenie na przedniej szybie samochodu naklejki wskazującej maksymalną prędkość opony. Po założeniu takich opon, prędkości tej nie wolno przekraczać.
źródło: http://www.felgi-opony.co...i_,1,88,40.html

to też jest istotne przy ciężkim aucie 91-615kg:
Indeks nośności opony to liczba wskazująca maksymalne obciążenie w kilogramach, jakie może być przeniesione przez oponę, przy określonej odpowiednim symbolem prędkości i ciśnieniu powietrza. Indeksy nośności i prędkości umieszczone są na obydwu ścianach bocznych opony w pobliżu innych oznaczeń opon.
http://www.felgi-opony.co...i_,1,87,40.html

Pieta - Sro Kwi 24, 2013 08:39

apples,

ja mam taka zasadę

kupuję zawsze w okresie promocyjnym i kupuje opony o jak największych indeksach
Dlaczego

Opony o większych indeksach to opony dużo lepsze jakościowo. Producent wykonouje je z użyciem lepszych technologii i wyższych standardów aby sprostały wymaganiom np. prędkości. Kupisz takie opony i masz pewność, że nie będzie bić i wyważenie ich to bajka.
Tak samo nośność. Nie ma mowy o łatwym uszkodzeniu jej na dziurze czy pojawieniu się balonów z boku.
Oczywiście takie opony sa troszkę sztywniejsze co wpływa na komfort jazdy.

Dwa lata temu na obwodnicy leżał duży głaz z budowy, najechałem na niego prawym kołem przy 110km/h. Stalowa felga wgieła się prawie do śrub. Opna 97Y do tej pory jeździ i jest dobra. Cud, że zawieszenie i szyba nie poszła przy takim strzale. Facet w zakladzie oponiarskim nie chciał wierzyć, że opna nie poszła.

apples - Sro Kwi 24, 2013 09:36

Byłem przekonany że założą mi V bo o takie pytałem jak dzwoniłem. Zostawiłem samochód na kilka napraw oraz wymianę opon. Wczoraj zobaczyłem, że mają oznaczenie T .

[ Dodano: Sro Kwi 24, 2013 09:36 ]
Mam takie oznaczenia

F1 TA 03JX 0913

MAX LOAD 615kg

marcel111 - Sob Mar 08, 2014 22:57
Temat postu: opony 205/55/16
Witam mam już mętlik w głowie chcę kupić opony 205/55/16 pasują do rovera, w kalkulatorze opon nie ma takiego zamiennika wcześniej miałem 215/55/16 nosiło mnie w koleinach, proszę o rade.
TomaszM - Nie Mar 09, 2014 08:04

Teoretycznie zamiennikiem 215/55 jest 205/60
Jeśli chodzi o noszenie przy oponach o wyższym profilu - polecam zwiększyć ciśnienie opon o 0,3 atm, powiedzmy napompuj do 2,6 atm

marcel111 - Nie Mar 09, 2014 12:57

kalkulator opon przeliczył
Różnica między 195/65/15 a 205/55/16 które bym chciał założyć to;Różnica średnic podanych kół wynosi 3mm,Różnica wskazań prędkościomierza: plus 0.5 %

gustav.pl - Nie Kwi 20, 2014 20:48

Witam.
Przymierzamy się do kupna opon letnich, jak najszerszych dla felgi 15". Wg. tego kalkulatora w granicach dopuszczalności może być opona w rozmiarze 225/60(55)R/15.
Czy oprócz takich mankamentów jak cena, większe opory toczenia, przekłamania prędkościomierza, są jakieś inne względy techniczne/użytkowe, przez które nie wskazane by było montowanie takich opon.

A przy okazji może jaszcze ktoś mi powie co może być przyczyną powstania drobnej siateczki spękań na brzegu wszystkich 4 opon. Opony letnie, z 2007 roku, Micheliny. Bieżnik i ogólny wygląd są w miarę OK ( jeszcze ten sezon by przejeździły), ale przez te spękania trochę "pękam" ich używać :sad: Dołączone zdjęcie jest tylko przykładowe, bo modelu tych opon nie pamiętam, a sprawdzić nie mogę, bo są w przechowalni.
Pozdro. :smile:

pelson91 - Nie Kwi 20, 2014 20:58

pękają pewnie dlatego że są już stare ;) a tak z ciekawości, po co Ci tak szeroki gumo-balon? nie spotkałem się jeszcze by do osobówki ktoś ładował na 15" 225/60 :O
rafalmis1 - Nie Kwi 20, 2014 21:36

Coś pomieszales, musze to sprawdzić na tym twoim kalkulatorze, ale nie teraz. Na takich oponach jak podajesz to jeżdżą sprintery, balon jak do latania :mrgreen:
gustav.pl - Nie Kwi 20, 2014 23:01

pelson91 napisał/a:
a tak z ciekawości, po co Ci tak szeroki gumo-balon? nie spotkałem się jeszcze by do osobówki ktoś ładował na 15" 225/60 :O


Podobają mi się szerokie opony, a profil "60" byłby w sumie większy(wyższy) o 8,25mm od obecnych zimówek 195/65, co chyba dużej różnicy w wyglądzie nie będzie robić Zostaje jeszcze profil 55, ale w tym przypadku "wysokość" opony byłaby nawet jeszcze mniejsza od profilu wzorcowego, więc wolę balon, bo komfort przedkładam nad wygląd :wink: . Zresztą może uda mi się gdzieś "na ocznie" porównać te dwie opony, bo może faktycznie R75 będzie jak terenówka wyglądać na tym profilu 60 :|

pelson91 - Nie Kwi 20, 2014 23:07

gustav.pl napisał/a:
a profil "60" byłby w sumie większy(wyższy) o 8,25mm od obecnych zimówek 195/65,

no to spójrz na to tak: opona jest tylko wyższa o ponad 8mm (czyli prawie 1cm), ale i szersza o 3cm. Zmieści Ci się to w nadkolu np przy maksymalnym skręcie? Poza tym czy założysz tak wielki balon na felge o szerokości 6J? czy tam jest 6,5?

HarryVip - Nie Kwi 20, 2014 23:13

gustav.pl napisał/a:
[...]Opony letnie, z 2007 roku,

Opony są stare i wyeksploatowane. Głębokość (wysokość) bieżnika ma tu drugorzędne znaczenie. Co do siateczki pęknięć, prawie przypłaciłem poważnym wypadkiem używanie takich właśnie opon, kiedy to podczas jazdy opona się rozdarła na całym obwodzie i na feldze został mi tylko rant. Całe szczęście że robocza część opony nie zakleszczyła się w nadkolu tylko spadła na bok i normalnie mnie wyprzedziła. Od tego zdarzenia nie używam opon starszych niż 5 lat, a wszelkie widoczne uszkodzenia mechaniczne (pęknięcia, wybrzuszenia itp.) również dyskwalifikują bezwględnie oponę.

gustav.pl - Nie Kwi 20, 2014 23:20

pelson91 napisał/a:

no to spójrz na to tak: opona jest tylko wyższa o ponad 8mm (czyli prawie 1cm), ale i szersza o 3cm. Zmieści Ci się to w nadkolu np przy maksymalnym skręcie? Poza tym czy założysz tak wielki balon na felge o szerokości 6J? czy tam jest 6,5?


Felga chyba jest 6,5, bo letnią oponę mam 205/65, więc ta nowa "60" była by wyższa o niecałe 2mm. No tak, jak z tym skrętem na maksa? Ale teraz patrzę w Roverkowej instrukcji obsługi, że producent przewiduje oponę o szerokości 225. Fakt, że na 17 i 18", jednak szerokość to szerokość. Może nie będzie tak źle :roll:

pelson91 - Nie Kwi 20, 2014 23:23

jak już kupisz to pokaż foto jak to wygląda na R75 :D bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić tak ogromnego balona na osobówce ;)

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2014 23:23 ]
poza tym jak napisałeś - były dedykowane opony o szerokości 225, ale na felgę 17 albo 18, czyli profil 40-45. A od profilu także zależy faktyczna "wielkość" gumy ;)

gustav.pl - Nie Kwi 20, 2014 23:38

HarryVip napisał/a:

Opony są stare i wyeksploatowane.

To fakt. I jak wszystko teraz robione, na długą żywotność nie były przeznaczone.
A z tą rozdartą oponą to miałeś farta. Człowiek na błędach się uczy i na doświadczeniach innych...

[ Dodano: Nie Kwi 20, 2014 23:38 ]
pelson91 napisał/a:
jak już kupisz to pokaż foto jak to wygląda na R75 :D bo jakoś nie mogę sobie wyobrazić tak ogromnego balona na osobówce ;)

Będę kupował dopiero na przełomie maja i czerwca, chyba. A do tego czasu będę niestety zimówki katował :neutral:

rafalmis1 - Pon Kwi 28, 2014 10:17

gustav.pl napisał/a:
Przymierzamy się do kupna opon letnich, jak najszerszych dla felgi 15". Wg. tego kalkulatora w granicach dopuszczalności może być opona w rozmiarze 225/60(55)R/15.

faktycznie ten kalkulator pokazuje ze wymiary które podałeś będą OK :oczy:

licząc tym kalkulatorem
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
leprze będą 225/55/15

gustav.pl - Wto Kwi 29, 2014 12:00

rafalmis1 napisał/a:

leprze będą 225/55/15

Zgadza się, wiem. Tylko że z profilem 55, opony trudniej dostać, a jak są, to takie mniej "markowe", np. Uniroyal i dlatego o tym rozmiarze nie wspominałem.
I tak się zastanawiam, czym się kierowali konstruktorzy R75, zalecając takie, a nie inne koła. Np. jeśli chodzi o ich całkowitą średnicę, jest to przedział od 634,3mm(rozm.225/45R/17) do 659,7mm(rozm.225/45R/18) i tak na prosty, chłopski rozum wszystko co się mieści w tym przedziale powinno się teoretycznie nadawać. No, ale żeby kierowcom w d..ie się nie poprzewracało, może wybierać jedynie 5-6 dedykowanych rozmiarów :???:

Ricardus - Sob Lis 29, 2014 16:19
Temat postu: Test opon całorocznych.
Może się przyda podczas poszukiwań. Zaczerpnięty z Poradnika Auto Świata

TestOpon

aimp12 - Pon Sty 04, 2016 10:43

Mam takie pytanie może głupie, ale czy wejdą jakoś do Roverka felgi 18 z oponami 225/55?
Za twardo mi na profilu 45, a chciałbym zostać przy wyglądzie 18 calowych felg :)

sknerko - Pon Sty 04, 2016 13:32

masz ok.6 cm różnicy na średnicy koła wejść wejdzie pytanie czy nie będzie obcierać na dziurach

[ Dodano: Pon Sty 04, 2016 13:32 ]
http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ tu sobie sprawdź

robsonw - Czw Mar 16, 2017 13:23

Zastanawiam się nad zakupem opon Letnich Toyo proxes T1R ze strony https://oponafelga.pl/ czy mógłby się ktoś wypowiedzieć odnośnie tej marki opon ?
Kozik - Czw Mar 16, 2017 14:43

robsonw napisał/a:
Toyo proxes T1R


nie trzymają na suchym asfalcie, na mokrym jak na deszcz nawet w miarę, ścierają się tylko boki, środek w niewielkim stopniu nawet przy ciśnieniu 2,8bara przy zablokowaniu kół opona nie ściera się równo tylko bokami. Porównanie przy aucie 145konnym z michelin pilot exalto pe2 obydwie w rozmiarze 195/50R15, t1r ślizga się do 3 biegu a przy michalinach na 1 biegu ciężko zrobić sznita.

[ Dodano: Czw Mar 16, 2017 14:43 ]
ten konkretny model ma ten problem czy jest inaczej z innym modelem to nie wiem

sknerko - Czw Mar 16, 2017 16:02

Kozik, musiałeś mieć jakiś felerny komplet w dwóch autach miałem Toyo T1R (jedne od nowości) i wszystko co powiedziałeś o nich było odwrotnie