Zobacz temat - [R all] - uniwersalny interfejs diagnostyczny ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all] - uniwersalny interfejs diagnostyczny ???

zetkaii - Wto Sty 12, 2010 10:17
Temat postu: [R all] - uniwersalny interfejs diagnostyczny ???
Witam.
Czy próbował ktoś takiego urządzenia (link) do testowania naszych roverków? Zachodzę w głowę czy coś tym można sprawdzić. Za podpięcie 75-tki do T4 w Krakowie (tu mam najbliżej) liczą sobie 300zł. Może tym ustrojstwem jakieś proste usterki typu np. awaria czujnika abs itp by się zdiagnozowało. Co Wy na to?

http://www.diagnostik.pl/...009_elm327.html

Pozdrawiam
Krzysiem

hvil - Wto Sty 12, 2010 10:22

ja juz wypytywalem o takie rzeczy, watpliwa sprawa bo niema oprogrmowania do naszych roverkow, wlacz szukajke bedzie moj temat o diagnostyce 75
sTERYD - Wto Sty 12, 2010 10:23

http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs
http://forum.roverki.eu/v...light=interfejs

and many more...

hvil - Wto Sty 12, 2010 10:31

uwazam zs szkoda zasmiecac przepiszmy to pmu na pw a temat zamknc bo znowu sie robi kkopie
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 10:37

Jest tylko jeden taki interfejs który działa. Visa EuroScan tyle że musisz mieć starego laptopa i dwa pełnoprawne porty com RS-232 nie jakies po usb. Na allegro znajdziesz taki interfejs.
Oczywiście obsłuży tylko i wyłącznie silnik ni c poza nim!!!!!!!!!!

bundylp - Wto Sty 12, 2010 10:48

Witam, Vesper416 moge wiedziec co oznacza pelnoprawne porty? Czy na tych http://www.allegro.pl/sea...p&change_view=1 aukcjach znajde takie? Z gory dziekuje za odpowiedz.
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 11:19

Pełnoprawne porty rs-232 są to porty sprzętowe nie emulowane przez USB za pośrednictwem UART. Jest kilka takich urządzeń które podpinamy pod usb i mamy kilka portów rs-232 ale ceny tych urządzeń są astronomiczne!!!

Najlepszym rozwiązaniem jest stary laptop z wbudowanym portem COM zintergrowanym z płytą główną i dołożenie dodatkowego portu po przez rozszerzenie Pcmcia koszt takiej karty około 150zł plus stary laptop na allegro 200zl

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 11:17 ]
http://www.allegro.pl/ite...ard_ms_dos.html

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 11:19 ]
Jakby ktoś pytał dlaczego dwa porty są potrzebne bo w komputerach samochodowych a w Roverkach napewno są dwie linie komunikacji Linia K i L jeden port jest w stanie obsłużyć jedną linie a do działania programów jest potrzebny odczyt obydwo linii

hvil - Wto Sty 12, 2010 11:20

75 to tez zemuluje? a powiedzcie mi czy freelander latwiej sie diagnozuje niz 75 bo koles na wichurze moim kumplom podlacza pod kompy freelanrery z silnikiem td4 i podobno wszystko w nich robi, tak se mysle moze to jakas cicha zlota rzeka ze i 75 by u niego robil? czy freelandery sa latwiejsze?
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 11:22

Ogólnie silniki dieslowskie w marce Rover są jakby lepiej wspierane przez innych producentów interfejsów. A ogólnie 75 ma OBDII w 100% zgodne normą jakąś tam i każdy interfejs powinien ruszyć. Reszta zależy od programu co da rade zczytać!!!!!!
hvil - Wto Sty 12, 2010 11:25

iv nic mi nie zepsuje jak podjade zeby podlaczyl sie?:-D
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 11:32

zepsuc nie co jedynie moze nie czytać kompa albo tylko czesciowe dane
lucas202 - Wto Sty 12, 2010 11:56

a czy taki visa euroscan obsłuży mi roverka 214 z silnikiem 1.4 16V `97??
chodzi mi jedynie o diagnostyke, wyłapanie błędów

Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 12:02

Tak ale tylko silnik błędy typu srs już nie
lucas202 - Wto Sty 12, 2010 12:07

a poda mi którys z kolegów namiary na to konkretne urządzenie bo po wpisaniu na allegro "visa euroscan" znajduje mi masę urządzen i prawie wszystkie to podchodzą pod Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 12:10

http://allegro.pl/item870...sa_2000_pl.html

prosze

lucas202 - Wto Sty 12, 2010 12:14

o dzięki kolego :piwko: :piwko:
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 12:21

a już myślałem że nie będzie piwa!

Mały komunikat do wszystkich, którzy czytają ten temat i są zainteresowani kupnem tego interfejsu.

Zaznaczam, że interfejs potrzebuje starszego komputera i dwóch pełno prawnych portów RS-232. Program napewno nie zadziała z przejściówkami z allegro USB>RS-232 co sprzedają za kilkanaście kilkadziesiąt złotych!!!! Pomimo posiadania dwóch pełno prawnych portów interfejs może nie działać z nowszymi laptopami!!!
W środowisku WindowsXp i wyższych zalecam używanie DosBox'a. Nie sprawdzałem tego na Windows 7.

A więc w razie czego pretensji prosze nie kierować do mnie!

A tutaj prosze PDF i dokładna lista obsługiwanych wersji samochodów http://www.auto-soft.pl/download/euroscan.pdf

hvil - Wto Sty 12, 2010 12:24

Vesper416, a stary komp pII z komami z tylu nie podszedlby?? mam taki na strychu z dawnych lat moze tak se mysle zainstalowalbym go w garazu?:-D monitorek 15 lg tez sie kurzy od kilku lat:-D tam sa dwa wejscia kom chyba z tego co pamietam, a napewno na plycie ma wyjcie na 2 com bo irde tam kiedys wpinalem
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 12:28

Jeśli ma to jak najbardziej się nadaje ale postaw na nim winde 98 nie będziesz musiał używać emulatora

Bo zapomniałem napisać że Dosbox będzie prawdopodobnie wymagał skonfigurowanie pod względem portów

hvil - Wto Sty 12, 2010 12:31

oka oka mam gdzies nawet taka plytke ori z 98:-D
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 12:35

tak sie składa że win 98 możesz wgrać pirata i chodzić z nim ulicy w 2008 dokładnie kiedy nie wiem ale skonczyła się ochrona prawna tego produktu! Na programy komputerowe i takie tam obowiążuje 10 letnia ochrona
hvil - Wto Sty 12, 2010 12:52

znaczy moge uzywac 98 w kazdym kompie niekomercyjne na codzien?? Uoooo toś mi powiedział;-D a ja ładowałem w 4 licencje xp;p kase na domowe kompy sluzace jako maszyny do pisania
michone - Wto Sty 12, 2010 12:57

Vesper416 napisał/a:
tak sie składa że win 98 możesz wgrać pirata i chodzić z nim ulicy w 2008 dokładnie kiedy nie wiem ale skonczyła się ochrona prawna tego produktu! Na programy komputerowe i takie tam obowiążuje 10 letnia ochrona
nie prawda 10 lat jest tylko na znaki towarowe. Nie moge znaleźć ale z tego co mi świta to na programy komputerowe jest 25/30 lat.
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 15:17

No ja sie nie bede kłócić mnie uczyli w szkole a jestem po informatyce. Chyba że się coś zmieniło bo ja już 5 lat po więc wszystko możliwe za moich czasów było 10 na pewno

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 15:17 ]
p.s też szukam tej regulacji ale nie moge znalezc. W każym razie nie jest to regulowane przez nasze prawo

hvil - Wto Sty 12, 2010 15:22

moze byc wspolnotowa relacja;-D oj tam mam legalne xp i mie styknie , troche korci na 7 na najnowszym kompie ale e tam narazie wieksza radosc mi zrobi PC PIII z 2 COM na stale w garazu dzialajacy jako diagnostyka niz darmowy win 7 na wszystkie kompy:-D
Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 15:27

P.S jeśłi ktoś ma jakieś dane najlepiej z regulacją to prosze wrzucić bo nie chce w błąd wprowadzać!!!

Ale wiem że większość programów sprzedawanych w czasopismach jest właśnie na tej zasadzie!!!

A po przeczytaniu licencji windowsa dowiemy się że prawnie są chronione tylko pliki binarne systemu reszta praktycznie może być dowolnie modyfikowana!

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 15:27 ]
hvil,

Windows 7 jest na pewno dużo lepszy od Visty ale XP on jeszcze nie wyprze

hvil - Wto Sty 12, 2010 15:30

czyli jak ja mam ori windowsa to wiem ze z neta niemoge se sciagnac okrojonego xp jak sa np na torrentach i go zainstalowac z moim kluczem, ale moglbym np oddac mojego windowsa do przerobienia i zainstalowac wowczas i bedzie to legalne skoro tylko pliki binarne sa chronione?
michone - Wto Sty 12, 2010 15:32

Abandonware - oprogramowanie, którego twórca już nie sprzedaje i nie zapewnia dla niego obsługi. Spotyka się również użycie tego określenia w stosunku do oprogramowania, którego twórca świadomie zaprzestał rozwoju i wsparcia produktu.

Ponieważ wiele z tych programów, a szczególnie gier, nadal jest chętnie używanych, powstały w Internecie miejsca pozwalające je uzyskać. W stosunku do prawa większości państw jest to nielegalne, ponieważ żaden program komputerowy nie jest tak stary, żeby wygasły jego prawa autorskie. Jednak ponieważ część firm już nie istnieje, a innym nie zależy na ochronie praw do tych konkretnych programów, to administratorzy takich serwerów mogą się spodziewać, że nie będą ścigani.


Utworem, podlegającym ochronie prawa autorskiego, jest zatem program komputerowy. Do legalnego korzystania z programu komputerowego konieczne jest uzyskanie stosownej licencji od twórcy (producenta programu komputerowego). Wykorzystanie programu winno być zgodne z treścią umowy licencyjnej dołączanej do programu komputerowego. Przy zakupie programu należy szczegółowo zapoznać się z treścią umowy. Każda umowa licencyjna dotycząca programu komputerowego zawiera bowiem warunki korzystania z programu.


Czas trwania autorskich praw majątkowych trwają w zasadzie przez cały czas życia twórcy i 70 lat po jego śmierci,
jeżeli twórca nie jest znany - 70 lat od daty pierwszego rozpowszechnienia utworu; jeżeli z mocy ustawy autorskie prawa majątkowe przysługują innej osobie niż twórca:
70 lat liczy się od daty rozpowszechnienia utworu,
gdy utwór nie został rozpowszechniony - 70 lat od daty ustalenia utworu;

Tak mówi polskie prawo :)

Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 15:46

Jeśli masz oryginalnego XP i masz licencje to możesz ściągnąć z neta z torentów inna okrojoną wersje ale powinna być ta sama komilacja czyli jeśli masz xp sp2 compilacj 5044 to taką okrojoną możesz mieć

michone,
to ja wiem inne polskie przepisy zaprzeczają temu ale to jest jakaś między narodowa regulacja no chyba zaraz zaczne stare zeszyty przeglądać!

hvil a do tego co Ty chcesz zrobić służy oprogramowanie Nlite oraz Windows Unattended CD Creator pełno opisów w sieci

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 15:46 ]
Nie chce mi się szukać ale nawet jak byłem na policji to mówili że w domu ogólnie możesz mieć nawet 100 różnych pirackich płyt a nic ci nikt nie zrobie ale jest jeden warunek!!!!

Nie mogą znaleźć okładek oraz innych rzeczy które mogą świadczyć o przygotowaniu płyt do sprzedaży!!!!!!!!!

Co do muzyki i filmów to można legalnie ściągać je z każdego źródła dostępnego w internecie z tym że po 24h od ściągniecia muszą zostać usunięte z dysku oraz ty tych plików nie możesz nikomu udustępniać. Więc korzystanie z programów P2P jest nie legalne bo w czasie kiedy ty sciagasz film to 10 innych osob wlasnie pobiera go od Ciebie!

Ogólnie to są kruczki żeby wszytko ominąć!

michone - Wto Sty 12, 2010 15:48

Cytat:
to ja wiem inne polskie przepisy zaprzeczają temu ale to jest jakaś między narodowa regulacja no chyba zaraz zaczne stare zeszyty przeglądać!
Nie do końca ostatnio na wykłądzie z praw własności miałem właśnie o tego typu zagadnieniach. Na wszelkiego rodzaju utwory ( w tym programy ) jest bardzo długi okres. Na 100 % dłuższy niż 25 lat.

Pamiętaj że kod źródłowy windowsa zawiera elementy wcześniejszych wersji. Gdyby opublikowali win 98 to zaraz pojawiło by się 100 innych wersji kindowsy, pindowsy itd, itp. :)

Vesper416 - Wto Sty 12, 2010 16:02

Heh ale ja nie pisze o udostępnianiu kodu źródłowego. To by było samobójstwo dla każdego kodera!!! Ja nawet do swoich programików nie udostępniam kodów które są pisane w oparciu o wolne oprogramowanie bo nikt nie zmusza do udostępniania kodów. Z drugiej strony gdyby w 98 udostępnili kod win 98 to dziś byśmy mieli zapewne bardzo porządny system a nie ten chłam. Powszechnie są znane praktyki microshitu o ukrywaniu dziwnych kodó w windowsie które zmuszają użytkownika do rozbudowy kupowania nowych elementów za co kiedyś gates dostał kosmiczną kare!!!!!!!!

Btw ponoć był wtedy jakiś wyciek bo rok później w undergrondzie powstał win 99 wersja hakerska i nie był to jakiś przerobiony klon 98 tylko samobieżny że tak powiem system i ponoć był mega stabilny. ALe jak legenda głosi FBI szybko sie rozprawiło z twórcami a większość została pod lekkim przymusem zwerbowana...

sobrus - Pią Sty 15, 2010 10:27

Zostawmy abandonware na boku, bo mam pytanko dotyczące diagnostyki.
Wiadomo ze do Roverków, przynajmniej tych starszych jest TestBook którego spotkanie w okolicy graniczy z cudem ;) Słyszałem ze Roverki mają jakieś nietypowe gniazdo itd.

No ALE...
Gniazdo w moim Roverku wygląda normalnie. Jak go kupowałem pan podłączył kompa (tablet na windows xp), wcisnął Rover, wykryło MEMS 1.9, itd pokazały sie błędy silnika (a raczej ich brak) ale nie mógł zdiagnozować ABS i SRS.

W zakładzie gdzie naprawiałem HGF też podłączyli sie do kompa - pokazało jakieś parametry (temperatury itd) oraz że powodem złego działania ABS jest prawe tylne koło.
Żaden z tych kompów nie wyglądał na testbooka, a jednak komputer z nimi gadał.

Na allegro chodzą kable galetto obsługujące Rover 25/45/75 (te już chyba mają OBD, dobrze mówie?) oraz Rover MEMS i to w trybie read/write.
Podobno Rovery obsługuje też komputer diagnostyczny Launch X431 (tyle że kosztuje pare tysięcy).

Czy wiec rzeczywiscie nie ma szansy na nawet najprostszą diagnostykę Roverków przy użyciu PC i MEMS?

Vesper416 - Pią Sty 15, 2010 10:30

wiesz ogólnie to jest kilka komputerów które radza sobie z roverkkami ale koszta sa w tysiacach. A te proste to tak jak pisałem obsłuża tylko błędy silnika.
sobrus - Pią Sty 15, 2010 10:36

Nawet błędy silnika to już coś, zawsze zamiast szukać po omacku (=płacić pieniądze za każdą diagnostyke) będziemy wiedzieli ze nawala sonda lambda albo czujnik położenia wału. Albo przekonać sie ze wsio jest OK.
W domowych warunkach dużo wiecej nie trzeba :)

Vesper416 - Pią Sty 15, 2010 10:49

No to rozwiązanie jest podane w tym temacie
apples - Pią Sty 15, 2010 11:31

http://www.omitec.com/en/...Hash=53eaf5b030
http://www.omitec.com/us/...gnostic-system/
http://www.tradevv.com/ch...tic-System.html

AndrewS - Pią Sty 15, 2010 15:35

sobrus napisał/a:
albo czujnik położenia wału


niestety to nie jest do konca takie proste, u nas silnik nie dawał sie wkrecic na wyzsze obroty jak 1500, podpiecie pod kompa, zero bledow, a PWK byl uszkodzony, wykrycie bledu przez kompa czesto rowna sie dopiero przerwie w obwodzie

spider666 - Czw Mar 04, 2010 23:57

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=36842

interface'm typu elm zbadasz tylko błędy spalania, obd.

apples - Pią Mar 26, 2010 21:41

Szukając trochę znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.pl/Omitec...m-/220538052352
zetkaii - Nie Mar 28, 2010 11:24

To co znalazłeś to chyba tylko oprogramowanie, ciekawe czy można gdzieś uzyskać schemat interfejsu, jeśli byłoby to możliwe wtedy "hulaj dusza"
hvil - Nie Mar 28, 2010 12:44

ja na elmie znalazlem 3 bledy, jeden cos od pompy paliwa, drugi od spalania i trzeci od spalania, po ich skasowaniu jest spokuj. wiec do nowszysch sterownikow elm calkiem niezle se radzi.
witia24 - Nie Mar 28, 2010 13:17
Temat postu: ok
wiec do nowszysch sterownikow elm calkiem niezle se radzi.

jakich nowszych troszke wiecej jaki kabel dokladnie i jakie oprogramowanie najlepiej linki dzieki

hvil - Nie Mar 28, 2010 21:48

Ja szukałęm diagnosty w lublinie, wynik był taki:
Jest jeden ktory był w stanie się podłączyć ale jak cygan za matkę bierze wiec nie skorzystałem, pojechałem do innego co z polecenia mnie kolega wziął. Chłopak ma dobry sprzet, robi 75 ale sie zdziwil ze podlaczyl sie i ze mojego sterownika nie obsluguje jego urzadzonko. Powiedział że za nowe. 2004. Wiec pokombinowalismy na forach na PW z osobą co w anglii ma identycznego 75 jak ja rok i silnik. I on twierdzil ze daje rade elmem. Sprobowalismy i poszlo. Na pewno po 2003 roku szlo sie polaczyc. wiem ze ten kolega co mnie przez to wszystko prowadzil ma 25 z 2001 lub 2000roku chyba, nie wiem ale ze tez mu sie udalo polaczyc tylko jakos bidniej z diagnozą u niego bylo. i on ma disla.

fabianopulos - Pią Maj 28, 2010 17:23

hvil napisał/a:
Ja szukałęm diagnosty w lublinie,

podaj proszę namiary tych diagnostów
w czerwcu zamierzam kupić 75 i będę chciał sprawdzić go

hvil - Pią Maj 28, 2010 23:16

jeśli kupisz woz do 2003 roku włącznie to pod świdnikiem na krępcu koleś ci wszystko zrobi:-) jeśli nowszy to zostaje ci tylko południowa na diagnostyke ale tam kosmiczne kolejki i bardzo drogo. Dodatkowo możesz próbować w servisie BMW jesli masz diesla ale raczej Cię pogonią, choć mój kumpel wybłagał u nich usługę ale podobno całe G z tego wyszło.

Jest jeszcze na szczecińskiej dobry elektryk ale starej daty, jednak dużo rzeczy radzi. CHyba najrzetelniejszy jaki spotkałem choć niema sprzetu za dobrze wyposarzonego i on Ci naprawi i nawet sam poszuka usterki ale diagnostyki niema.

A ze Zgredzikiem my ogarnelismy temat ELM'a obecnie idzie nim diagnozowac 75:-) ale wlasnie po 2003 roku:-) i tylko silnik.

apples - Pią Maj 28, 2010 23:29

hvil napisał/a:
ale podobno całe G z tego wyszło.
Dowiedz się jak możesz i napisz co udało się zdiagnozować. Z czym się połączyli. Może będzie wiedział dokładnie jakim programem robili.
hvil - Sob Maj 29, 2010 20:30

chdzi ci o tego diesla w bmw robionego? czy o wszystkich u ktorych bylem??:)
apples - Sob Maj 29, 2010 20:40

hvil napisał/a:
diesla w bmw
Tak :wink:
fabianopulos - Pon Cze 07, 2010 21:06

hvil napisał/a:
jeśli kupisz woz do 2003 roku włącznie to pod świdnikiem na krępcu koleś ci wszystko zrobi

masz może telefon do tego gościa bo kupiłem dzisiaj Roverka i chciałbym go sprawdzić

hvil - Pon Cze 07, 2010 21:45

jaki woz??:) napisz PW do chłopaka o xywce zgredzik:-) to jego znajomy.
Na zakladce spoty lokalne w temacie o spotach w lublinie znajdziesz jego nick najlatwiej:-)

budyn26 - Sob Cze 19, 2010 10:30

Mam pytanie czy ten interfejs by zadziałał z rowerkom 414si ? http://www.ascomp.info.pl...zny-euroscan-at lub ten? http://allegro.pl/item106...sa_2000_pl.html jest miedzy nimi 100 zl różnicy akuratnie zostało by na kartę z portem rs-232.
leszek95b - Pon Cze 21, 2010 22:53

budyn26, tu masz za 90zł http://allegro.pl/item108..._najtaniej.html
Działa napewno :ok:

budyn26 - Pon Cze 21, 2010 23:48

Wielkie Dzięki leszek95b :grin:
aldona - Wto Cze 22, 2010 08:52

Podłączę się pod temat czy TAKIE urządzonko może zdiagnozować silnik rovera 45 z 2002 r. ? na dole strony wymienione są różne rovery i także jest 45tka, jak myślicie ?
leszek95b - Sro Cze 23, 2010 15:33

aldona, w zasadzie to nie wiem czy znajdzie się ktokolwiek kto mógł to mieć w rękach tu na forum.
W przyszłym tygodniu będę wiedział, czy ELM327 działa z Roverkami > 2000.

keczu - Sro Cze 23, 2010 20:55

leszek95b napisał/a:
W przyszłym tygodniu będę wiedział, czy ELM327 działa z Roverkami > 2000.

To juz powiem Ci dzis ze nie bedzie, bo mam. A do tego urzadzonka co podales wczesniej trzeba miec jakiegos starszego laptopa bo nowsze juz nie maja wymaganego wejscia tylko USB. Do R45 z 2002 r moze podejdzie ELM, ale nie jestem pewien .Moj jest 2004 r . i dziala bez problemu.

leszek95b - Sro Cze 23, 2010 20:57

keczu, testowałeś swojego 45 '04?
keczu - Sro Cze 23, 2010 21:03

leszek95b napisał/a:
keczu, testowałeś swojego 45 '04?

. Moze zle zrozumialem jesli po 2000 to R25 z 2000r nie chodzi ,R45 z 2004r chodzi bez problemu. Myslalem ze chodzi o auta z przed 2000r. ELM powinien dzialac z autkami po 2001r (benz.) i dziala ,ale nie z roverkami , tu nie wiem od ktorego rocznika bo jak kupowalem ten komplet to bylo kilka opini ze 2001 i 02 nie chcialy sie polaczyc , 2000r nie dziala, 2004r dziala.

leszek95b - Sro Cze 23, 2010 21:09

keczu, z tego co czytałem to od końca 2003 roku powinny chodzić Roverki bez problemu, ale co do Roverków 2000-2003 to podobno są kłopoty.
Ale widzę że potwierdzasz, dzięki za info :ok:

Andrzej_1272 - Czw Cze 24, 2010 08:47

To panowie i panie,czy jest możliwość sprawdzenia R 45 2001r(benzyna).jeśli tak to słucham propozycji :grin:
leszek95b - Czw Cze 24, 2010 09:00

Andrzej_1272, na TestBook'u nie ma problemu :mrgreen:

A tak na poważnie to poza T4 i KTS'em nie wiem czy da się czymś dołączyć do Roverków '00-'03.

PTE - Czw Cze 24, 2010 09:02

Zobacz czy masz na komputerze naklejkę EOBD2 coś tam. Jeśli jest, to można połączyć się nawet za pomocą ELM-a. Było na tym forum kilku użytkowników, którym ta sztuka się udała w modelach z 2001 r. Diagnostyka ograniczona jest oczywiście jedynie do silnika.
marcingv - Czw Cze 24, 2010 10:33

Mam pytanie odnośnie złącza rs232 do laptopa na PCMCIA. Otóż mam starego laptopa z jednym portem COM, drugi musiałbym dołożyć. Mam tylko wątpliwości, czy każde złącze z portem na PCMCIA będzie widoczne z poziomu DOSa? Na allegro znalazłem między innymi takie:

http://allegro.pl/item108...gw.html#gallery
http://allegro.pl/item107...a_na_rs232.html

Wiem, że na pewno działają te na siliconie, ale te z linków które podałem wyżej są zdecydowanie tańsze :P Ale nie chciałbym też ich kupować w ciemno, nie będąc pewnym że będą działały ;)

leszek95b - Czw Cze 24, 2010 10:54

marcingv napisał/a:
http://allegro.pl/item108...gw.html#gallery

Nawet nie jest napisane co to za model :)

marcingv napisał/a:
http://allegro.pl/item107...a_na_rs232.html

Producent pisze, że chodzi to na UART 16C550, czyli teoretycznie powinno być to to samo co Argosy/Silicom, czyli takie, które działają pod DOS'em.

Pytanie, czy pod DOS'em będzie działał kontroler PCMCIA, ale jak piszesz że stary laptop to powinno działać nawet bez Cardware.

budyn26 - Pią Cze 25, 2010 18:07

W końcu dotarła paczka leszek95b, masz może schemat złącza wtyczki roverka? Nie wiem jak mam podpiąć euroscana pod wtyczkę auta.
leszek95b - Sob Cze 26, 2010 00:27

zewrzyj k in z k out i podepnij pod linie k w aucie, z tego co pamietam 7 pin.
na 4 jest masa, na 16 plus 12V.

jutro wstawie obrazek, z komorki sie nie da :)

L moze wisiec w powietrzu.

spajk - Sob Cze 26, 2010 09:24

witam : może podać mi ktoś jakiś dobry warsztat w Poznaniu kto sprawdzi mi r75 którego kupuje w poniedziałek . Rover 75 2,0dcdi 2003 kombi. z góry dzięki za adresy warsztatów , :mrgreen:
budyn26 - Sob Cze 26, 2010 14:59

Skoro linia L może wisieć w powietrzu to widzałem gdzieś na elektrodzie schemat euroscana z innym wsadem który działa z jednym portem com. Ułatwiło by to sprawę z komputerami i można by podpiąć byle jaki laptop.

leszek95b, czyli według tego może być ? Patrząc od przodu na gniazdo ?



[ Dodano: Sob Cze 26, 2010 14:59 ]
Ok poradziłem sobie myślałem ze jest więcej kabelków w gnieździe obd2. Wykryło mi 2 błędy w pamięci komputera, skasowałem i po skasowaniu już nie wykryło żadnego :smile: Pojeżdżę trochę, znów podepnę i sprawdzę :smile:

leszek95b - Sob Cze 26, 2010 16:27

budyn26 napisał/a:
Wykryło mi 2 błędy w pamięci komputera, skasowałem i po skasowaniu już nie wykryło żadnego Pojeżdżę trochę, znów podepnę i sprawdzę


Super że się udało :ok: .
Hehe, też miałem dwa błędy, ale nie istniejące tylko zapamiętane. Po skasowaniu czyściutko :)

Tutaj masz rozpiskę pozostałych pinów w naszych Roverkach. Żadnego CAN'a tu nie ma - nie ta epoka :)


budyn26 - Sob Cze 26, 2010 16:42

Dzięki a jest może gdzieś jakaś lista błędów jakie występują ?? Mailem sobie zapisać te co mi wyskoczył ale byłam tak podjadany ze zadziałała interfejs i zapomniałem :oops: odrazu skasowałem.
leszek95b - Sob Cze 26, 2010 17:10

Błędy w euroscanie pojawiają się z opisem słownym, ale i tak da się podejrzeć DTC.
Cała lista DTC jest w RAVE.

Technical Brochure -> EOBD -> od strony 46.

budyn26 - Sob Cze 26, 2010 17:20

Dzięki po raz trzeci :piwko: jak bym mieszkał bliżej to by było piwko prawdziwe :grin:
slawarek - Czw Lip 08, 2010 14:19

Witam.
A powiedzcie mi czy da się sprawdzic Freelandera z 2000r 1.8l benzyne?
naczytałem się o visie mam spis obsługiwanych aut ale mojego nie widzę.

leszek95b - Czw Lip 08, 2010 18:05

Jeśli chodzi o euroscana na dwóch RS'ach to nie da rady.
Powinno pójść interfejsem ELM327 i jedym z wielu programów do niego, np. ScanTool.

charlee - Czw Lip 08, 2010 20:36

slawarek, ja połączyęm sie z LR 1,8 1998r. udało się odczytać parametry silnika, z listy obsługiwanych aut wybrałem MG.
leszek95b, euroskan u mnie niewidział kompa auta - testowałem na kilku programach, na ScanTool też.

leszek95b - Czw Lip 08, 2010 20:57

charlee, o jakim mówisz interfejsie?
Napisałeś że udało się podłączyć i odczytać parametry silnika a w drugim zdaniu, że nie widział kompa.

charlee - Pią Lip 09, 2010 06:20

leszek95b, elm 327 nie widział kompa, a podpiąłem się euroskanem z programem visa1.8, ten skaner to starsza wersja podłączany do laptopa lub pc przez 2 x rs232, ja podpinam do starego pc, visa1.8 pracuje bezpośrednio pod dosem.
slawarek - Sob Sie 07, 2010 00:25

A nie wiesz czy masz euroskana z prockiem attiny2313 czy bez, bo zrobiłem sobie takiego bez i jutro robię testy, a robiłem próby na kablu vaga i programie visa 1.8 bez procka (jest i taki są dwie wersje, bo procek zawiera klucz sprzętowy ) podpięte pod com1 (linia K) i cała masa sterowników z mems 1.9 i zero efektów
leszek95b - Sob Sie 07, 2010 10:47

Program visa dziala z interfejsem ktory mozna wykonac np. na atmelowskim attiny. Bez tego interfejsu nie ma prawa dzialac po normalnym rs232 w komputerze.
slawarek - Nie Sie 08, 2010 23:54

No i nie udało mi się połączyc z autem, program i płytka są w wersji bez procka, a miało się łączyc może to wina programu okrojony. Vaga chciałem wypróbowac bo wymagana jest tylko linia K do komunikacji z tym autem.
Tu schemat bez procka
http://www.digital-kaos.c...842/#post639789
spróbuje jeszcze kiedy z prockiem.

wojtekk - Nie Wrz 19, 2010 10:47
Temat postu: ELM 327
Witam,i udało się komuś połączyć ELMem do rovera 45 z 2001r a jeżeli tak to jakim programem?
slawarek - Pią Paź 15, 2010 02:27

No i wykonałem testy Visy z procesorkiem i też niestety nie udało mi się połączyc, fejs dobry bo z fordem się łączył.
Za to nabyłem wiedzy że moje auto jest po liftingu z 4 kwartału 2000r więc trzeba go liczyc jako 2001 i może to ma już znaczący wpływ. Może faktycznie trzeba by go ELM spróbowac , na kompie mi pisze EOBD.

leszek95b - Pią Paź 15, 2010 08:13

slawarek napisał/a:
No i wykonałem testy Visy z procesorkiem i też niestety nie udało mi się połączyc, fejs dobry bo z fordem się łączył.
Za to nabyłem wiedzy że moje auto jest po liftingu z 4 kwartału 2000r więc trzeba go liczyc jako 2001 i może to ma już znaczący wpływ. Może faktycznie trzeba by go ELM spróbowac , na kompie mi pisze EOBD.


Z jakim autem chcesz się łączyć?
Jeśli 25,45,75 to Visą nie dasz rady.

slawarek - Pon Paź 25, 2010 02:18

z freelandlerem
budyn26 - Sob Lis 06, 2010 12:36

Podpoiłem dzisiaj euroscana i mi wykrył 3 błędy:

1. Engine bay Fan light drv
2. Cylinder 1+4 Injectors
3. Anti-Percolating sys. Realy

Mam pytanie czy dobrze je rozumiem 1 to coś z wiatrakiem od chłodnicy, 2 problem z wtryskiwaczami a 3 to w ogóle nie kumam. :/

keczu - Sob Lis 06, 2010 16:41

budyn26 napisał/a:
Podpoiłem dzisiaj euroscana i mi wykrył 3 błędy:

1. Engine bay Fan light drv
2. Cylinder 1+4 Injectors
3. Anti-Percolating sys. Realy

Mam pytanie czy dobrze je rozumiem 1 to coś z wiatrakiem od chłodnicy, 2 problem z wtryskiwaczami a 3 to w ogóle nie kumam.

Podaj opisy ,ale z numerami (kodami) bledow. Czasem opisy sa nie do konca prawidlowe lub nie dokladne . Z kodami bedzie lepiej/latwiej pomoc. Pozdr.

leszek95b - Sob Lis 06, 2010 19:45

budyn26, jak masz możliwość to zapodaj zrzut ekranu z VISY, jak nie masz jak to chociaż komórką zrób zdjęcie. W VISIE pod (...najprawdopodobniej) F10 jest opis błędu. Zapodaj go też.
budyn26 - Wto Lis 09, 2010 16:34

Wczoraj nie miałem jak się podpiąć bo u mnie padało, a nie miałem garażu wolnego. Dziwna sprawa dzisiaj podpoiłem euroscana i nie wykryło żadnego błędu nawet w pamięci. Rozłączyłem się i podłączyłem ponownie tez nie wykryło, pojeżdżę chwile i znowu podepnę zobaczę wtedy.
Zwibel - Nie Lut 27, 2011 17:43

Panowie, kupiłem ELM 327 i nie mam pojęcia dlaczego nie chce się połączyć z kompem, niby wszystko robię zgodnie z instrukcją ale i tak lipa.
Auto to MG ZR z 2004r. W czym może tkwić problem??

IROLA - Wto Mar 01, 2011 20:09

Zwibel - w nawiązaniu do naszych PW (piszę tutaj ponieważ obecnie mam jakiś problem z wysłaniem PW) gdy kupiłem ELMa otrzymałem płytę i był tam taki opis :
LECZ NIE ODPOWIADAM ZA JEGO TREŚĆ

"Z doswiadczenia naszego i Klientow wynika, ze na laptopach ASUSA moga byc problemy z diagnostyka aut. W razie klopotow z polaczeniem nalezy wykonac ponizsza operacje:

1. Znajdz sterowniki zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" w katalogu systemowym Windows. Mozna uzyc do tego windowsowej wyszukiwarki w Menu Start.

2. Skopiuj je w bezpieczne miejsce na dysku (np. na pulpit).

3. Skasuj oryginalne sterowniki z katalogu systemowego Windows, a kopie zachowaj do pozniejszego uzycia

4. Zrestartuj laptopa.

5. System bedzie zglaszal bledy, ale mimo to przeprowadz diagnostyke.

6. Przenies kopie sterownikow zasilania "asusacpi.sys" i "asusacpi.inf" do oryginalnej lokalizacji w katalogu systemowym Windows.

7. Ponownie zrestartuj laptopa.

W razie koniecznosci ponownego uzycia interfejsu do diagnostyki, nalezy powtorzyc powyzsza operacje."

Zwibel - Sro Mar 02, 2011 07:29

Nie...stety mam starą toshibe :mrgreen: ale próbowałem już też na netbooku samsunga i to samo. Jutro chyba odeśle interfejs do sprawdzenia.
IROLA - Sro Mar 02, 2011 12:05

Spróbuj połączyć się z innym samochodem (kogoś z kolegów, rodziny) aby go sprawdzić. Będzie łatwiej i taniej niż odsyłać. Tak z ciekawości od kogo (nr aukcji) kupiłeś ?
keczu - Sro Mar 02, 2011 20:28

Zwibel napisał/a:
Nie...stety mam starą toshibe ale próbowałem już też na netbooku samsunga i to samo. Jutro chyba odeśle interfejs do sprawdzenia.

Wiec mi jak jeszcze uzywalem ELM-a na starej Toshibie dzialalo i na netbooku samsunga rowniez :razz: , ale nie bez problemu. Na poczatku mialem problem z konfiguracja portow. Potem bylo w miare oki, ale nie na wszystkich programach. Sprobuj sciagnac jakis inny niz ten dolaczony. Ostatnio uzywalem "EasyOBD" ,nie ma wersji polskiej jakby co, ale starsze wersje sa za darmo do sciagniecia. ELM to takie badziewne urzadzenie i dziala jak mu sie chce. Po dlugiej przerwie jak go nie uzywalem nagle zaczal mi dzialac z najnowsza wersja danego programu z ktora nigdy nie dzialal ,a przestal z tym wszystkim co wczesniej bylo oki :/ . Dlatego nie uzywam go teraz bo wkur.....lo mnie jak czasem cos chcialem zrobic i musialem kombinowac zeby go odpalic, czasem nawet 30 min. ale finalnie zawsze dzialal. :roll:

oizo64 - Pią Mar 04, 2011 21:52

Własnie zamówiłem laptopa z dwoma portami rs232, który kabel muszę kupić by mieć możliwość czytania błędów silnika w r200 Si z 97 roku. Wolę jeszcze raz zapytać ponieważ w tym temacie są poruszane problemy różnych modeli z różnych lat, a nie chcę kasy wywalać w błoto. Pozdrawiam i dziękuję za jakiekolwiek wskazówki.

Czy ten zestaw się nadaje?
http://autozakupy.pl/euroscan.htm

pgrad - Sob Mar 12, 2011 10:24

Jeżeli masz komputer firmy MEMS/MOTOROLA to nie podłączysz się zwykłym interfejsem do roverka. Np. Diesle z końcówką D, SD na 100% tylko testbook. Jeżeli możesz wybłyskać błędy za pomocą kawałka drucika to wtedy jest duża szansa, że takim interfejsem na elm327 się podłączysz. Do takiego ELM powinny podejść wszystkie samochody po 2000r. wyprodukowane na europę. Poza tym są interfejsy na usb. Działają bez większych problemów nawet na win 7 64bit.

P.S. Będę jutro w Toruniu to możemy się spotkać i spróbować się podłączyć kompem.

marcinmarcin - Sob Mar 12, 2011 23:31

Zwibel napisał/a:
Nie...stety mam starą toshibe :mrgreen: ale próbowałem już też na netbooku samsunga i to samo. Jutro chyba odeśle interfejs do sprawdzenia.
U mnie działa ELM327 dobrze (nie pokazuję tylko błędów tzw. producenta). Jak masz windowsa7 to nie instaluj oprogramowania portu z płytki tylko zainstaluj automatycznie przez windows (ściąga nowe sterowniki FTDI - symulator RS232 na USB). Jak Ci przydzieli zbyt wysoki numer portu COM (powyżej 8 ) to zmień go w manadżerze urządzeń na 2 lub 3. Program jaki używam pod 7 to nowe EASY OBD II - wersja chyba 2.4 - darmowy więc funkcjonalność nie szokuje, ale ma wszystko co potrzeba. Pod XP działał mi dobrze scantool (też darmowy) a sterownik FTDI miałem z płytki.

[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 23:31 ]
pgrad napisał/a:
Jeżeli masz komputer firmy MEMS/MOTOROLA to nie podłączysz się zwykłym interfejsem do roverka.
K-Series działa na MEMS - ZR mają MEMS3, ale zgodność z OBD dopiero od 2001 (diesle później)
Zwibel - Sro Mar 16, 2011 07:07

Dzięki za podpowiedzi -wszystkie wskazówki które podaliście robiłem, zero reakcji, kabel poszedł do reklamacji zobaczymy jutro -będę dzwonił co z nim było.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 07:07 ]
Już po problemie :mrgreen: udało się połączyć po dosłaniu nowego kabla -tamten musiał być faktycznie ferelny. Tak jak myślałem błędy wykasowane-innych nie pokazuje. Dzięki za podpowiedzi gdyby był potrzebny komus z JG chętnie pomogę.

oizo64 - Pon Mar 21, 2011 13:11

budyn26 napisał/a:
Skoro linia L może wisieć w powietrzu to widzałem gdzieś na elektrodzie schemat euroscana z innym wsadem który działa z jednym portem com. Ułatwiło by to sprawę z komputerami i można by podpiąć byle jaki laptop.

leszek95b, czyli według tego może być ? Patrząc od przodu na gniazdo ?

Obrazek

[ Dodano: Sob Cze 26, 2010 14:59 ]
Ok poradziłem sobie myślałem ze jest więcej kabelków w gnieździe obd2. Wykryło mi 2 błędy w pamięci komputera, skasowałem i po skasowaniu już nie wykryło żadnego :smile: Pojeżdżę trochę, znów podepnę i sprawdzę :smile:



Kolego czyli mając euroscana z wyjsciami:
1. masa,
2. 12v,
3. Linia L
4. Linia k
mam złącze podłączyć tak:
1. masa -> 4 groung,
2. 12v -> 16. 12v battery voltage
3. L linia -> nic,
4. Linia K -> 7. K-line or K1
Dziękuję i pozdrawiam.

slawarek - Czw Kwi 14, 2011 23:40

Tak dokładnie.
A ten komputer czym zdiagnozowac bo visą nie daje rady.

NNW002040 | tu duże 3
4180 |
-----------------------------
SALLNAAA7
1A591763

a pod kodem kreskowym jest
M3LD108YY

oizo64 - Sob Sie 20, 2011 21:43

Wracam do tematu, znalazłem czas w wakacje to się bawię w podpięcie laptopa pod komputer. Laptop z dwoma portami com (CA6100), interface euroscan 2000. Problem polega na tym iż w każdej konfiguracji nie chce mi się połączyć z autko z laptopem. Za każdym razem mam komunikat "message file not found". Com1 mam na 3f8 a com2 na 2f8 czyli poprawnie, wszystkie atrybuty plików ustawione poprawnie. Macie jakieś wskazówki?? Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 19:22 ]
Znalazłem rozwiązanie, trzeba rozpakować plik rar najlepiej na komputerze na którym będzie uruchamiany program. Poszło dalej. Ale program jakby nie czytał nic z ecu, są komunikaty że czeka na sygnał z ecu i tak na okrągło.

[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 21:43 ]
Wiec już mój interface działa i wygląda to tak.
http://www.youtube.com/watch?v=_fXL2y1TUY0

Powiedzcie mi jak korzystać z tego programu, gdzie pokazywane są kody błędów i jak je czytać.
Na video pokazuje się co jakiś czas okno białe i jest w nim napisane:

INFORMACJE ECU
KOD ISO DB ** ** ** ** ** **
ECU's ISO CODE: 55 76 83
ECU INFO:
75: 66: 72: 66: 86: 48: 48: 50: 194: 0: 2: 94:

Jeśli moje pytania są trywialne, przepraszam. Mimo wszystko liczę na jakąś pomoc. Pozdrawiam

gorion103 - Pią Sie 26, 2011 00:13

Mam 2 roverki
75 z 2000r. CDT i 45 z 2002r. też diesel

I pytanie jaki interfejs kupić, żeby działało i wszystko było?

Jestem zielony w temacie, niby przeczytałem większośc tematów z tego forum, ale za wiele sie nie doczyatłem.

slawarek - Pon Lis 14, 2011 21:32

Dzisiaj udało mi się w końcu połączyć z moim freelandlerem, visa nie dawała mu rady, a elm327 bez problemu ale tylko silnik tak jak piszą na necie.
Elm327 jest v3.0 1.4b z nową płytą bez błędów druku jak poprzednie wersje, więcej na forach forda.
Silnik 1.8l 2000r po liftingu czyli już jako 2001r, na kompie pisze EOBD.

marcin333 - Sob Lut 04, 2012 13:46

Trochę sciągam sprzetu diagnostycznego dla siebie i paru firm w Polsce i testowałem interfejsy i testery ogolnie wiekszość kiepsko działa.

Co do roverków bardzo dobrze radzi sobie Autocom CDP Pro, soft jest w języku polskim, diagnozuje wiekszosc modułów tj silnik, abs, airbag, klimatyzacje, immo, licznik i cos tam jeszcze w zalezności od modelu, czyta kod immo, koduje tez piloty.

Jezeli ktoś chciałby zdiagnozować swojego roverka lub kupić w dobrej cenie ten fejs to zapraszam.

Elumix - Sro Paź 31, 2012 23:19
Temat postu: Rover 400
Witam

Jaki będzie najlepszy interfejs diagnostyczny do Rover'a 400 98r. ? Czy taki w ogóle dostanę ?

Remigiusz - Czw Lis 01, 2012 10:11

Elumix, Zaden :razz:
Elumix - Czw Lis 01, 2012 13:41

Remigiusz, tzn, że nie ma możliwość kupienia działającego kabla ? interfejsu diagnostycznego do Rover'a 400 z 98r ?

Znalazłem aukcję na której jest oferowany interfejs diagnostyczny min. do Rover'a 400

http://allegro.pl/show_item.php?item=2731882022

Czy to bubel ?

sobrus - Pią Lis 02, 2012 09:43

Mam taki, ponoć działa, ale jeszcze go nie sprawdzałem, pewnie dopiero w lecie się uda.
Poza tym interfejs jest bez wtyczki, trzeba wiedzieć jak go podpiać pod roverkowe gniazdo.
I wymaga komputera z dwoma portami COM, czyli żaden nowy komputer raczej się nie nadaje,

kris2828 - Czw Lis 08, 2012 17:30

witam państwa! mam komputer z wbudowanym na płycie głównej portem com oraz możliwością podłączenia do płyty głównej jeszcze jednego portu com za pomocą śledzia jest to coś takiego http://allegro.pl/sledz-r...2703687733.html znalazłem dzisiaj u siebie w klamotach śledzia z com i podłączyłem i mam 2 porty com działające sprawdzałem to podłączając starą myszkę teraz mając porty com chcę zakupić ten interfejs http://allegro.pl/interfe...2673978357.html i podłączyć go do roverka 214i posiadam zainstalowany Windows xp czy coś jeszcze trzeba zrobić/przerobić lub zainstalować aby taki zestaw działał czy po podłączeniu już będzie wszystko działać?
sobrus - Pią Lis 09, 2012 08:05

O ile pamiętam program do tego interfejsu działa pod DOS.
Nie wiem czy tak po prostu pójdzie na XP, ale może tak.

piotrekcrash - Sob Lis 10, 2012 14:55

Jeżeli nie pójdzie pod XP, można spróbować ustawić zgodność ze starszym system,
a jeżeli i to nie pomoże to w najgorszym przypadku. Bootowalny pendrive lub CD z dosem
i programem do euroscana. Zrobienie takiego obrazu nie jest trudne.

kris2828 - Sob Lis 10, 2012 18:22

ok do końca roku może ogarnę temat (ostatnio nie mam za dużo czasu) z zamówieniem interfejsu i konfiguracją ma ktoś może szczegółową instrukcje jak to odpalić i z skąd ściągnąć odpowiednie programy?
SyntaX - Sob Lis 10, 2012 18:56

Ja mam własnie Autocom w wersji Pro i komunikuje się bardzo ładnie.
Koledze wykryłem że alarm świrował przez silniczek w zamku dzwi kierownika.
"Błąd- Położenie krańcówki dzwi - Za niski sygnał" mi pokazał.

kris2828 - Sob Lis 10, 2012 20:32

Autocom 700zł :-( ja mam na myśli EUROSCAN VISA 2000 ale lipa że wykrywa tylko silnik a mam nie działający abs:-(
Remigiusz - Sob Lis 10, 2012 20:35

kris2828, wyblyskaj sobie kody ABS w Roverku :wink:
kris2828 - Sob Lis 10, 2012 21:02

Remigiusz napisał/a:
kris2828, wyblyskaj sobie kody ABS w Roverku :wink:


można jakieś instrukcje? mój problem opisywałem tu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=758043 stawiam na pompę lub czujniki.

mogę wzorować się na hondzie? http://honda.cba.pl/samodiagnostyka_abs.html

dzieju - Pon Lut 04, 2013 16:02

marcin333 napisał/a:
Trochę sciągam sprzetu diagnostycznego dla siebie i paru firm w Polsce i testowałem interfejsy i testery ogolnie wiekszość kiepsko działa.

Co do roverków bardzo dobrze radzi sobie Autocom CDP Pro, soft jest w języku polskim, diagnozuje wiekszosc modułów tj silnik, abs, airbag, klimatyzacje, immo, licznik i cos tam jeszcze w zalezności od modelu, czyta kod immo, koduje tez piloty.

Jezeli ktoś chciałby zdiagnozować swojego roverka lub kupić w dobrej cenie ten fejs to zapraszam.


Od kilku dni czaje sie na Autocom CDP+ 2012.3 .

Napisze do ciebie PW w tej sprawie jestem powaznie zainteresowany .

SyntaX - Pon Lut 04, 2013 18:18

Ja dzisiaj byłem w Łodzi na Piotrkowskiej 276 - Wjazd od ul. Milionowej.
Zakład specjalizuje się w Wulkanizacji i Klimatyzacji oraz autach grupy VAG.
Maja jednak super kompa o nazwie CIS.

Pięknie mi się połączył i ma nawet więcej funkcji jak fabryczny T4.
Jak ktoś jest z Łodzi to polecam.
CIS ma jedną super funkcję.
Można wejść do programowania układów.
T4 tez to ma ale tylko ta nowsza wersja.
Można tak ustawić kompa w aucie by pokazywał kod błędu na wyświetlaczu od przebiegu.

Poniżej fotki.
U mnie wyszło uszkodzenie przepływomierza.
Inector balance wyszedł idealnie - 0,3%
Auto jest przelewane paliwem podawanym pod zbyt wysokim ciśnieniem, ale jest to związane z uszkodzeniem przepływomierza.
Przy okazji wyszło też że VCU nieco klei bo można to sprawdzić na podstawie odczytów z czujników ABS.


marcin333 - Sro Mar 06, 2013 20:51

Z testerów do dnia dzisiejszego co sprawdzałem bo trochę tym handluję jak wyżej autocom, tylko że cdp pro i np. starsze roczniki np. 97-99rok na sofcie starszym tj. 2011, silnik, abs, immo łacznie z kodowaniem plipa i czyta kod immo.
Na nowym sofcie już braki komunikacji na abs, immo, tylko diagnoza silnika.

Na tych wynalazkach cdp+ czy już widać że tcs interfejs obojętnie jaka wersja softu w starszych rocznikach tylko i wyłącznie silnik lub wogóle brak diagnozy, czasami może ale nie musi połączy się z immo.

Po szynie can zachowują się identycznie, tylko ze cdp+ bardziej awaryjne siada przetwornica.

Z innych zabawek niestety tylko elm i inne wynalazki.

Diagun nie daje sobie za bardzo rady szczegolnie z silnikami benzynowymi.

Remigiusz - Wto Sty 07, 2014 17:22

marcin333, Czyli jak na CDP+ to już obojętnie jaki Soft się zapoda z Immo się nie połączy ?

W moim 45 2.0 IDT z tym CDP+ łączy się wszystko i kasuje oraz odczytuje jedynie do IMMO nie może wejść ani nic odczytać.

flapjck1 - Czw Lip 31, 2014 16:26

nadziałem się na cos takiego

http://www.pscan.eu/

dzieju - Pią Sie 01, 2014 10:22

SyntaX napisał/a:
Ja dzisiaj byłem w Łodzi na Piotrkowskiej 276 - Wjazd od ul. Milionowej.
Zakład specjalizuje się w Wulkanizacji i Klimatyzacji oraz autach grupy VAG.
Maja jednak super kompa o nazwie CIS.

Pięknie mi się połączył i ma nawet więcej funkcji jak fabryczny T4.
Jak ktoś jest z Łodzi to polecam.
CIS ma jedną super funkcję.
Można wejść do programowania układów.
T4 tez to ma ale tylko ta nowsza wersja.
Można tak ustawić kompa w aucie by pokazywał kod błędu na wyświetlaczu od przebiegu.

Poniżej fotki.
U mnie wyszło uszkodzenie przepływomierza.
Inector balance wyszedł idealnie - 0,3%
Auto jest przelewane paliwem podawanym pod zbyt wysokim ciśnieniem, ale jest to związane z uszkodzeniem przepływomierza.
Przy okazji wyszło też że VCU nieco klei bo można to sprawdzić na podstawie odczytów z czujników ABS.
Obrazek
Obrazek


A programowanie modulów ?

Adaptacja sterownikow ?

Programowania np. mapa wtryskow r75 albo MG ? da sie wgrywac ?

SyntaX - Pią Sie 01, 2014 10:27

Programowanie modułów jak najbardziej.
Ja mam teraz na warsztacie kupioną nowszą wersję tego kompa - C-DIF3.
Co do adaptacji też się da ale nie robiłem i nie wiem jak się za to zabrać.
W każdym razie w TDI 2.0 grupy VAG wkodowałem nim nowe wtryskiwacze.

Jeżeli chodzi o grupę aut Brytyjskich to osobiście uważam że do nich najlepszy jest Diagun.
Ale ten w nowej wersji.
http://allegro.pl/launch-...4448780237.html
Powoli sobie odkładam na niego kasę.
Miałem przez 3 tyg u siebie na pożyczenie i obecnie uważam że jest to najlepszy dostępny na polskim rynku diagnoskop w cenie <5000zł

dzieju - Pią Sie 01, 2014 12:01

Dostalem takowa propozycje

Do rovera mogę zaproponować urzadzenia takie jak poniżej:
http://allegro.pl/launch-...4388111187.html
http://allegro.pl/launch-...4408306611.html
http://allegro.pl/launch-...4408306597.html
http://allegro.pl/icom-a2...4388719142.html
Delphi - 700 zł

Do chiptuningu:
http://allegro.pl/gallett...4388110854.html
kess v2-1500 zł
k-tag - 1300 zł


Co by z tego wybrac ? chodzi mi glownie o silniki V6 i pelne programowanie ECU .

Kwota przeznaczona to do 6000zl.

SyntaX - Pią Sie 01, 2014 12:11

Do Chiptuningu zdecydowanie Galletto - Nie znam nic lepszego.
Do diagnostyki i programowania moim zdaniem najlepszy będzie Lunch.
4 generacji nie znam ale wygląda ciekawie
Robiłem na 3 generacji i moim zdaniem jest rewelacyjna.
wywaliłem o wiele więcej kasy na komputer CDIF3 i jestem zawiedziony bo ten Diagun bije go na głowę.
Obecnie nie znam lepszego kompa o tak szerokim spektrum diagnostycznym.

dzieju - Pią Sie 01, 2014 12:19

SyntaX napisał/a:
Do Chiptuningu zdecydowanie Galletto - Nie znam nic lepszego.
Do diagnostyki i programowania moim zdaniem najlepszy będzie Lunch.
4 generacji nie znam ale wygląda ciekawie
Robiłem na 3 generacji i moim zdaniem jest rewelacyjna.
wywaliłem o wiele więcej kasy na komputer CDIF3 i jestem zawiedziony bo ten Diagun bije go na głowę.
Obecnie nie znam lepszego kompa o tak szerokim spektrum diagnostycznym.


Galleto do silnikow benzynowych ? V6 ? Serio ?

blabson - Czw Sie 06, 2015 19:42

Kupiłem DS 150E Bluetooth u chińczyków,po podłączeniu przez usb przeczepałem wszystkie moduły i test przeszedł ok,czyli ze wszystkim się połączył,tylko mam pytanie czy do tego ds150e jest jakiś specjalny modu bt czy taki uniwersalny na usb wystarczy? mam jeden ale nie moge wykryć tego interfejsa
Edit. Okazalo sie ze niby z bluetooth a na plycie pcb brak modulu bt :evil: pozostalo tylko lacze przez usb

IPiotr - Sro Sty 31, 2018 19:28

Hej odśwież wątek jeśli można , przeczytałem , ale nikt nie wspomina o roverak z serii 800. 825 D, jak u nich jest z diagnostyką też posiadają taki port diagnostyczny i co się da zdiagnozować?, i ewentualnie da się coś samemu podziałać w tej materii ?. bo od czasu do czasu zaświeci mi się dioda sygnalizująca spaloną żarówkę , choć wszystkie świecą zastanawiam się w czym rzecz , Pozdro