Zobacz temat - [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 11:58
Temat postu: [R75] Linki, mechanizm zmiany biegów
Świeżo kupiony roverek padł...
Skrzynia biegów.
Którego biegu bym nie wrzucił, nawet wsteczny, i tak jedzie jakby to była trójka.
Lewarek chodzi jak patyk w g... Na luzie zostaje tam, gdzie się go ustawi. Nie wraca na środek.
Nie wiem, co to może być. Mam nadzieję, że się dotoczę do mojego warsztatu (25 km).
Akurat zdążyłem zimówki założyć.
Kląć mi się chce

apples - Sro Sty 13, 2010 12:00

Nie skrzynia.
Padły linki (urwała się) lub po prostu spadły z "jabłek".
Odkręć akumulator i zobaczysz 2 linki założone na kulki od mechanizmu zmiany biegów na skrzyni. Jak spadły to wystarczy je wcisnąć ponownie najlepiej na smar grafitowy. :wink:
Patrz zdjęcie poniżej.

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 13:07

Oj... Dzięki (kliknąłem "pomógł")!
Tak stawiałem 1/20 że to może być to, skoro w ogóle działa.
Słabo się na tym znam, ale ex-właściciel mojego ex-roverka kombi robił to kiedyś.
Dzięki! Dzięki!

Nie wiesz / nie wiecie, co się robi, jeśli jest urwane?
Wymienia? "Spawa"? Łatwo dostać takie linki?

Zukowaty - Sro Sty 13, 2010 13:09

Kizashi napisał/a:
Nie wiesz / nie wiecie, co się robi, jeśli jest urwane?
Wymienia? "Spawa"? Łatwo dostać takie linki?

Dostać łatwo ale aktualna cena 1 linki to 650zł a całego zestawu z kasetą 900zł. Najlepiej oddać do dorobienia. Za rozsądne pieniądze dorobią Ci nową.

apples - Sro Sty 13, 2010 13:44

Ja bym dorabiał.

Nr katalogowy ULS000021 i ULS000031.
Kompletny mechanizm 685zł UKD000200 http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 15:01

Hej, właśnie mam diagnozę w warsztacie - tak, jak mówisz - urwana jest czerwona linka. Ceny już poznałem. Szukam dorabiaczy.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 15:01 ]
Muszę znaleźć dorabiacza na Mazowszu

Rowan - Sro Sty 13, 2010 15:12

Kizashi, a nie lepiej poszukać używki?
domel-x - Sro Sty 13, 2010 15:26

jak by co to mam używke :mrgreen: Pozdrawiam
apples - Sro Sty 13, 2010 15:45

Jak znajdziesz taniej dorobienie niż używkę to dorób. Używane linki zawsze trochę mogą być wyciągnięte.
Informacja o roczniku jest bezużyteczna. Mogłeś tylko dopisać że to manual, aby administratorzy się nie czepiali. :wink:

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 15:51

Tia...

Rowan,
Na allegro brak!

domel-x,
Nie wiem, może dorobię, firma jakaś się znalazła w W-wie...
Ile byś za nią chciał i jaki jest stan?

Dałbyś radę wysłać ją jakimś kurierem (poczta śle priorytety po 3 dni nawet) jutro do południa???

PHJOWI - Sro Sty 13, 2010 17:11

w 75 były dwa rodzaje po 2003 linka jest inna i wymienia się tylko w zestawie :(

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 17:11 ]
zadzwoń do ciechanowa powinni mieć od tak młodego rocznika.

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 18:42

thef,
poprawione, sorry, wszystko dziś robię w biegu, właśnie wróciłem (PKP) z warsztatu

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 18:38 ]
PHJOWI,
Ale czy ze starszej wersji będzie to pasowało???

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 18:42 ]
Apples ma obie linki - można wziąć w komplecie, ale Roverek z 99 roku.
Mówi, że na oko wygląda tak samo...
Panowie, wie ktoś, będzie to pasowało?
Czemu trzeba przerzucać komplet?

apples - Sro Sty 13, 2010 18:43

Mocowania do nadwozia oraz do skrzyni są te same. Mechanizm różni się tylko innym gwintem na gałkę zmiany biegów i linkami.
Poczekaj z zakupem. Niech może ktoś to jeszcze potwierdzi.
I typ http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969
II typ http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001968

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 18:45

Sorry, kaczka dziennikarska...
To "domel-x" ma linki a nie "apples" :roll:

apples - Sro Sty 13, 2010 18:51

Ja mam 2000r i mam takie http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969

Widziałeś jak wyglądają Twoje?

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 19:08

apples,
Nie widziałem. Dziś to rozgrzebali, jutro wyciągną całość (podobno zejdzie się).
Ze mnie mechanik żaden... na oko wygląda to podobnie. Czym może się różnić?
Dziś widziałem tylko urwaną końcówkę - wygląda jak to przy cyfrze 8 na Twoim wykresie.
Urwane jest ok. 3 cm od końcówki, mierząc od miejsca, gdzie biegnie już sama (ta najcieńsza) linka.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 19:08 ]
PHJOWI,
Myślisz, że linki z roku '99 pasują do rocznika '04?
A na marginesie - czy u Ciebie to jest powiat Śrem?
pozdrawiam

apples - Sro Sty 13, 2010 19:17

Widzisz. Trudne pytanie czy pasują. Ja mam 2000r i chyba były wymieniane bo są tego nowszego typu. Ciekawe jakie ma domel-x.
Kizashi - Sro Sty 13, 2010 19:20

To skoro miałeś wymieniane to:
1. Oba typy pasują, lub...
2. Da się to jakoś (łatwo?) przerobić.

(Chyba roverek przerasta moje możliwości - żeby w takim aucie coś przerabiać... Trochę grzech... No i trzeba coś kumać. A ja, jak się uprę, tyle kumam, co żabka. O tak: kum-kum!)

apples - Sro Sty 13, 2010 19:24

:rotfl:

Obędzie się bez przerabiania. Przejże jeszcze EPC i zaraz napiszę.

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 19:29

Cóż... niektórzy potrafią, niczym sołtys w Syrence. Ja się znam nieraz teoretycznie i szpachlowozy zwykle demaskuję. Poza tym potrafię zjeździć pół kraju, żeby sobie coś niedrogo znaleźć (a że się popsuje? jak kupisz taniej, i tak może się opłacać, jeśli rocznik młody)

Dzięki! :piwko:

apples - Sro Sty 13, 2010 19:39

Odpowiedz jest tu http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

To jest model z linkami. Jeżeli będzie stary typ to będzie potrzebna stary typ gałki (inny gwint) lub jej modernizacja. W FSO 126p wystarczał papierek czego nie polecam :wink:

PHJOWI - Sro Sty 13, 2010 19:42

Kizashi napisał/a:
apples,
Nie widziałem. Dziś to rozgrzebali, jutro wyciągną całość (podobno zejdzie się).
Ze mnie mechanik żaden... na oko wygląda to podobnie. Czym może się różnić?
Dziś widziałem tylko urwaną końcówkę - wygląda jak to przy cyfrze 8 na Twoim wykresie.
Urwane jest ok. 3 cm od końcówki, mierząc od miejsca, gdzie biegnie już sama (ta najcieńsza) linka.

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 19:08 ]
PHJOWI,
Myślisz, że linki z roku '99 pasują do rocznika '04?
A na marginesie - czy u Ciebie to jest powiat Śrem?
pozdrawiam


powiat środa wlkp.

pasują oba typy ale , lepszy stary bo można dostać części oddzielnie, a do nowego trzeba bulić za całość

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 20:02

Czy to znaczy, że jak kupię stary typ - komplet, to da się to jakoś założyć (nie w nASO, ale u kumatych gości)?

Czy wystarczy mi 1 linka?

domel-x - Sro Sty 13, 2010 20:10

faktycznie jest różnica w mocowaniu samych gałek,w r75 .04r jest lekko wciskana i można ją łatwo wyjąć ,a w moim dawcy z 99r niemogłem wyjąć jej jakoś na siłe wyjołem niepamietam ale walczyłem z nią.
dzwonił do mnie kiedyś jakiś tam mechanik i pytał sie o to

mówił ze sie robi jajo i wypada z tej kulki ,niewiem ile w tym prawdy :lol:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 20:10 ]
Kizashi, oglondałem i nie trzeba wydechu odkręcać ,skrzyni niemam i widać ze łatwo to wyciągnąć

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 21:19

apples,
Sądzisz zatem, że starszą wersję z '99 da się założyć do roverka z 2004 roku...

domel-x,
Czekam na oświecie, bo oczywiście zależy mi, żeby to ZROBIĆ.
(Pocztex z "na jutro standard", do 5 kg, kosztuje 40 zł)

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:04 ]
Głupi już jestem, Damelowi zawracam głowę, a mechanik mnie straszy, że linka z '99 "nie wiadomo ile pożyje..."

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:07 ]
OK - ślepak jestem - doczytałem u Tomiego:

""UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541,
konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej.""

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:08 ]
Czy to chodzi o tę gałkę, którą macam przerzucając biegi???

Bo jeśli tak, to w moim Roverku JEST AKURAT NIETYPOWA
(podobna do tej z modelu po lifcie),
więc może poprzedni właściciel JUŻ Z TYM KOMBINOWAŁ COŚ :evil:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:19 ]
Czy jeśli u Tomiego jest napisane:
"UWAGA!!! Aby miał zastosowanie w egzemplarzach starszych niż 3D275541, konieczna jest wymiana gałki zmiany biegów lub modernizacja starej."

To ja, mając w VIN, końcówkę 4D317879, mogę u niego to kupić i mam 100% ?? ?

Ciekawe, ile warsztat zechce za: - wymianę / wymianę z przeróbką

domel-x - Sro Sty 13, 2010 21:33

tak o tą gałke chodzi.moja gałka po lifcie ,sama gałka waży z 0,5kg :mrgreen:

a to 99 rok

Kizashi,spokojnie mi niezależy żeby to sprzedać :smile: tylko pomóc

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 21:43

domel-x,
Już sporo pomógł, więc kliknąłem gdzie trzeba :wink:

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:42 ]
No właśnie gałę mam z wersji po lifcie albo bardzo podobną...

[ Dodano: Sro Sty 13, 2010 21:43 ]
Oj... tylko podobną. Przy najbliższej okazji podmienię toto na właściwe (można samą główkę?)

Zukowaty - Sro Sty 13, 2010 23:31

apples napisał/a:
Kompletny mechanizm 685zł UKD000200 http://www.tomateam.pl/sk...al=naped&c=1204

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001969

Tiaaa. Ale to tylko na stronie. W realu Tomi już dawno nie sprowadzał tych mechanizmów. Dziś z nim rozmawiałem bo była potrzebna linka. Aktualna cena jak napisałem: ponad 900zł. Dostępny oczywiście tylko nowy model, stary nie jest osiągalny.

Kizashi - Sro Sty 13, 2010 23:37

Hm, ale mam wrażenie, że znalazłem NOWE ZA 495 zł BRUTTO
Zobaczymy jutro, bo katalogi z 2008 roku...

Ale jak założę google, to potrafię szusować. Miałem nawet kiedyś w umowie o pracę researcher :cool:

Kizashi - Sob Sty 16, 2010 17:28

apples,
Zgadza się - cennik przedpotopowy.
Dzwoniłem - mogą mieć na za 2 tyg., za 800 zł.
Za tyle są od ręki na allegro (Ciechanów).

Ale mój mechanik mówi, żeby to dorabiać. Jutro będę za tym jeździł - mam już namierzona firmę w W-wie (pasuje, od mojej wschodniej strony) - Linplast.pl

Jak będę znał cenę, wrzucę na forum, może skorzysta też ktoś inny.

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 17:28 ]
Dorobienie linki (urwała się ta czerwona) - 200 zł. Ale w firmie mieli sporą kolejkę zamówień i odbiór mam dopiero na poniedziałek / wtorek.

hvil - Wto Lut 23, 2010 14:55

a wiecie co jest zalamujące.... ja chcialem roverka nie z laczonymi światlami, ale jak najnowszego...... i sie zrobiłem.... mam gałkę jak w nowszym a wóz sprzed liftu i jak patrze to już parę takich części namierzyłem:/ to dopiero będzie masakra dobierać coś na VIN.
zetkaii - Czw Lip 08, 2010 10:01

A czy linki starego typu z silnika v6 są takie same jak z 1.8? Wydaje się że tak, ktoś może potwierdzić? To że są z anglika chyba nie ma znaczenia?
apples - Czw Lip 08, 2010 11:29

zetkaii napisał/a:
A czy linki starego typu z silnika v6 są takie same jak z 1.8?
V6 czy 1.8, diesel czy benzyna linki są te same :wink:
zetkaii - Czw Lip 08, 2010 12:55

Dzięki apples, nie kliknę pomógł gdyż nie mój temat ale gdybym założył własny to zapewne kasjopea nakładła by mi po głowie :grin: , a tak na marginesie mechanik od siedmiu boleści uszkodził mi gumki w końcówkach linek przy okazji wymiany sprzęgła i teraz jestem zmuszony do zakupu linek. Samo życie.
kasjopea - Czw Lip 08, 2010 16:47

Jeśli coś Wam nie pasuje w moim moderowaniu, to piszcie w Sprawach Klubowych.
Grzybu_ck - Nie Wrz 19, 2010 23:08

aby nie zakładać nowego tematu rozszerze wątek
mam dziwną awarie w skrzyni biegów

Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.

jeden mechanik powiedział mi tylko, że jak biegi wskakują to tak ma być.

apples - Pon Wrz 20, 2010 08:14

Grzybu_ck napisał/a:
Biegi 1,3,5 są ok, a awaria dotyczy 2,4,R. Biegi działają, wskakują, ale dźwignie moge cofnąć dalej niż miejsce biegu. Czyli po wrzuceniu 2 ciągnąc nie ma tej blokady, żeby dalej nie cofać, tylko dźwignia leci dalej jakby chciała się położyć obok hamulca ręcznego.
Sprawdź mechanizm zmiany biegów, linki oraz mechanizm na skrzyni biegów. http://forum.roverki.eu/v...p=446566#446566 Mechanizm na skrzyni biegów powinien mieć 2 elementy: Jeden w kształcie stożka ściętego, a drugi w kształcie walca http://forum.roverki.eu/v...p=429335#429335
Grzybu_ck - Wto Wrz 28, 2010 09:52

rozwiązanie zagadki odnośnie możliwości położenia drążka biegów obok hamulca ręcznego.

pod akumlatorem linka odpowiadająca za ruchy do przodu, do tyłu (np 3i4). W pozycji 4 linka jest wysunięta. zakończona jest 3 elementami:
1 obejma przekładni,
2 osłonka-sprężyna z gumy która pracuje przy zmianach biegów,
3 zakończenie obejmy linki które jest przymocowana.
elementy 2i3 które powinny być połączone na stałe rozłączyły się, a co za tym idzie podczas wrzucana '3' linka cofała się, osłaniając linkę. Przy wrzuceniu '4' wychodziła goła linka, bieg był zmieniany, ale przy mocniejszym pociągnięciu drążka linka wyginała się na boki.
po sklejeniu elementów 2i3 linka nie miała możliwości wyginać się, więc wszystko wróciło do normy. (możliwe że za jakiś czas linka do wymiany)
dziękuje za pomoc oraz podpowiedzi.

voltman - Sob Sty 29, 2011 00:40
Temat postu: Końcówki linek zmiany biegów
Witam,
podczepię się pod temat, bo problem też dotyczy linek. Konkretnie uszkodziły mi się gumki które stabilizują łączenie linki ze skrzynią biegów ( tak mi się wydaje że to łączą : ) ) Gumki całkowicie praktycznie sparciały i "wypadły" i praktycznie trzymają się tylko na metalowych obręczach. Zdjęcie tego elementu załączył już kolega domel-x:


Pytanie czy da się wymienić tylko ten element? Czy muszę kupić całe linki? kolega apples pisał już że linki ze wszystkich modeli pasują do siebie ale chciałbym się upewnić w tej kwesti, jężeli ktoś ma oczywiście taką wiedzę. Mój rover to 75 CDT z 99 r manual, czy mogę zatem bezpiecznie kupić linki z modeli benzynówek do 2003 roku produkcji?

Dzięki z góry

gagatek - Sob Cze 04, 2011 16:49

witam, mam podobny problem co koledzy. Nie wiem co się stało ale ostatnio wcisnął mi się pedał sprzeglaw deske ale go odciągłem ręką i potem juz wyglądało ze jest ok, ale pojawił się następny problem. Gałka skrzyni biegów chodzi luźno, biegi się nie zmieniają chodz gałkę moge ustawić w pozycji kazdego biegu, nawet bez wcisniecia sprzegla, ale auto i tak stoi i zauważyłem że nie da się wcisnąc gałki, w ten sposób jakbym chciał wrzucic wsteczny, nie ma poprostu tego luzu w dół. Jeszcze tylko napisze ze sprzęgło wymieniałem w tamtym roku... mi doradzicie, co mam zrobic? czy mam sprawdzic te linki o ktorych w pisal apples na pierwszej stronie? jesli tak to moglbym prosic o wiecej info jak one wygladaja i gdzie dokladnie sie znajduja?
GaDo - Sob Gru 10, 2011 16:25

podłączam się pod temat, biegi 1,2 i 3 są ok , biegi 2 i 4 na wciśniętym sprzęgle lub na puszczonym gazie wskakują same na luz, co to może być ?
Loo - Sro Kwi 04, 2012 11:47

Mechanizm krok po kroku:
Potrzebne klucze :
-grzechotka z przedłużką,
-klucze nasadowe 10,15
-zagięty płaski śrubokręt zdj. numer 5,
-klucz płaski 10 i 13,
-kombinerki ,
-szczypce,
-śrubokręt krzyżakowy do demontażu osłony silnika
-Torx 40 do demontażu osłony akumulatora

Zdjęcie nr 1
Odkręcamy rurę od kolektora wydechowego
Zdj. nr 2
Ściągamy osłony rury wydechowe szt.2 - 8 śrub na klucz 10
Zdj.nr.3
demontaż osłony termicznej
Zdj.nr.4
widok linek i osłony
Zdj.nr.5 i 11
demontaż plastykowej pokrywy , zagięty śrubokręt pchamy w poziomie i jednocześnie wciskamy w dół ,żeby wyskoczyło z zatrzasku 9 szt. , poszło mi to całkiem sprawnie
Zdj.nr. 6
widok wewnętrzny
Zdj.nr.7
ściągamy zawleczką zabezpieczającą linkę szczypcami
Zdj.nr.8
bierzemy kombinerki i próbujemy wyciągną końcówkę z kulki jak nie idzie to do tego klucz płaski 10 podważmy i wyskakuje a od strony akumulatora to samo tylko klucz 13 , z dwóch stron kulka jest taka sama 10 mm. różnią się tylko obudową od strony akumulatora jest większa i tam zazwyczaj strzela linka.
Zdj.nr.9 i 10
jak widać na zdjęciach strzeliła linka czerwona czyli krótsza od biegów 2,4,R od strony akumulatora , długość samej linki wynosił u mnie 84 cm do wejścia w rurkę , ale trzeba doliczyć jeszcze długość od rurki do zakuwki.
Koszt u TOMA 785 zł 2 linki + kaseta ale trzeba mieć nowszą dźwignię zmiany biegów, używana między 150 a 200 zł.
Dorabianie linki między 80-120 zł plus wysyłka , ja akurat wysyłałem tu http://motolinki.pl/index.html , tylko trzeba powiedzieć że do R75 ten pan ma gdzieś rysunki tych linek z MG i proszę powiedzieć że by wam dorobił do tych samych końcówek które są , czyli trzeba rozwiercić starą linkę wchodzącą w rurkę do zakuwki wprowadzić nową i zakuć wtedy będziemy mieli pewność że wszystko ze sobą pasuje.
Demontaż od strony akumulatora :
-wykręcić pasek trzymający akumulator nasadka 10 ,klemy płaska 13 , wyciągnąć akumulator
-demontujemy filtr paliwa (troszkę nam ucieknie paliwa , także trzymać przez szmatę), bodajże klucz 8 płaski lub oczkowy
-torx 40 i grzechotka z przedłużką , odkręcamy 4 śruby , wyczepiamy z obudowy zatrzaski z wężykami , wyciągamy obudowę i mamy dostęp do linek na wybieraku , zdjęcie apples na 1 stronie.
Chyba wszystko dobrze opisałem , czas od 2-3 godzin demontaż i montaż do 1-2 godzin także życzę miłego grzebania .Pzdr.



[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:15 ]
5 fotka

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:23 ]
Tutaj reszta zdjęć
http://forum.roverki.eu/v...p=712713#712713

[ Dodano: Sro Kwi 04, 2012 11:47 ]
Zapomniałem dopisać linka 3mm.

Dziadek - Czw Sie 09, 2012 11:59

Panowie, ma ktoś na zbyciu linki do rocznika 01 (o ile to ma znaczenie)?
Walnęła mi jedna 600 km od domu i na dwójce objechałem pobliskie warsztaty,aż jeden gość udostępnił mi kanał i po wyjęciu jakiś koleś pospawał migomatem,ale wątpię żeby tym można było dłużej poszaleć.