Zobacz temat - [R218 1995 1.9 Sd] instrukcja wymiany rozrzadu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R218 1995 1.9 Sd] instrukcja wymiany rozrzadu


Agata - Pią Sty 15, 2010 19:02
Temat postu: [R218 1995 1.9 Sd] instrukcja wymiany rozrzadu
Witam,

szukam na forum i w necie ale nie mogę znalezc.

Potrzebuję porad, jak wymienić rozrząd w wymienionym modelu, największy problem jest z dostaniem się do paska, napinacza i rolek (jest zbyt mała przestrzeń). Gdyby ktoś mógł napisać, jakieś pomysły?

Z pozdrowieniami
Agata

grembi - Pią Sty 15, 2010 19:05

Może dlatego nie możesz znaleźć bo nie ma takiego modelu 218 SD.
Jest tylko 220 SD i 220 SDi

Pozdrawiam

szoso - Pią Sty 15, 2010 19:34

grembi napisał/a:
Może dlatego nie możesz znaleźć bo nie ma takiego modelu 218 SD.

jak nie ma?
a kanciak?

grembi - Pią Sty 15, 2010 19:47

szoso420 napisał/a:
jak nie ma?
a kanciak?


No popatrz zapomniałem że w kanciakach faktycznie był taki silnik
Zwracam honor i pozdrawiam

szoso - Pią Sty 15, 2010 19:52

Agata niech lepiej poprawi dane pojazdu, rocznik przede wszystkim to będzie wiadomo o co jej chodzi :wink:
obojnaczka - Pią Sty 15, 2010 20:11

Agatko w pierwszej kolejnosci posciagaj osłony. Do wymiany rozrządu bedzie potrzebny kanał i watpie że sama to wymienisz ale życze powodzenia :smile:
ps. tylko pamietaj o ustawieniu rozrządu na znaki przed rozpoczeciem wymiany

Agata - Pią Sty 15, 2010 20:48

Grembi, nie szkodzi :)

Szoso420, rocznik 1995, diesel 1.9, model 218 sd.

Obojnaczko, za to bierze się mój tata. Kanał jest, narzędzia są, a i ze znakami problemu nie będzie. Nie wie jednak, jak to zorganizować, żeby mu nic nie spadło, czy się nie urwało. No i przede wszystkim, jak pisałam, nie może się do tego dostać, dlatego liczyłam na jakieś orientacyjne punkty w działaniu :)

Vesper416 - Pią Sty 15, 2010 20:55

Agata napisał/a:


Szoso420, rocznik 1995, diesel 1.9, model 218 sd.



chyba coś tu nie tak

obojnaczka - Pią Sty 15, 2010 21:48

Trzeba odkrecic wszystkie kable(przewody)ktore zasłaniają dostep do rozrzadu pozniej należy sciagnac obudowy rozrzadu odkrecic podwieszke silnika wczesniej trzeba silnik zabespieczyc zeby nie opadl (np lewarkiem od spodu)później chyba trzeba ściagnac pasek napedzajacy alternator i jeśli mamy juz cały rozrzad na wierzchu ustawiamy go na znaki dla pewnosci robimy jeszcze swoje znaki luzujemy napinacz i wyjmujemy pasek i napinacz i zakladamy nowe. A dlatego ze jest tak tam cisno to wymiana rozrzadu dużo kosztuje
TARADAJA - Pią Sty 15, 2010 22:13

Ściagasz prawe przednie koło
-górną osłonę paska rozrządu
-wspornik prawej poduszki silnika(przedtem podstawiasz najlepiej lewarek słupkowy pod miske olejową ale przez jakąs deseczke zeby nie zrobic w niej dziury) :wink:
-ściagasz pasek wielorowkowy napędu alternatora itp
-wykręcasz rozrusznik w celu dostepu do wieńca koła zamachowego
-opuszczasz silnik na tyle by dostać sie swobodnie do koła pasowego wału rozrządu
Nie trzba robic swoich punktów wszystko jest jak na tacy potzreba tylko trzy śruby o wymiarach: 1 szt M8x1,25x40mm( do blokowania koła rozrządu) i 2szt M8x1,25x35mm (do blokowania koła pompy wtryskowej). Są do tego jak się przyjrzysz specjalne miejsca nie sposób tego nie zauwazyć
-ustawiasz na 1 cylindrze GMP i tak blokujesz wał jakimś bolcem,,srubą trzeba sobie coś dopasować i to raczej wszystko jeśli chodzi o samo ściąganie
Pozdrawiam i życzę powodzenia

Vesper416 - Sob Sty 16, 2010 10:49

A ja mam takie pytanko odnośnie silników serii K. Czy przy wymianie rozrządu jak chcemy wymienić pompe wode to trzeba coś dodatkowo demontować żeby było miejsce na wyjęcie starej i włożenie nowej?
szoso - Sob Sty 16, 2010 11:12

Vesper416 napisał/a:
chyba coś tu nie tak

i słusznie bo to 1,8 a nie 1,9 tak mi się wydaje i katalog pokazuje 1769cm3

IROLA - Sob Sty 16, 2010 20:11

Vesper - sprecyzuj o co chodzi
Cytat:
jak chcemy wymienić pompe wode to trzeba coś dodatkowo demontować żeby było miejsce na wyjęcie starej i włożenie nowej?
Jeżeli mamy już wszystko przygotowane (rozłożone) do wymiany rozrządu (paska, napinacza i pompy) to raczej nic nie potrzebna demontować - my jeszcze wymieniliśmy płyn w układzie chłodzenia na PRESTONE.

Jedna uwaga - zacytuję siebie z innego tematu
Cytat:
No może jeszcze dostęp do jednej śruby od pompy wody jest od przeciwnej strony niż pasek rozrządu i dostęp jest trochę niewygodny - ale dało się zrobić.

Agata - Nie Sty 17, 2010 09:27

Panowie, silnik 1905,00 cm3, ale przecież nie o tym mowa.

Bardzo dziękuję za posty i mam nadzieję, że wskazówki będą przydatne tacie. Wiem, że problem leży szczególnie w dostaniu się właśnie do w/w śruby.

Pozdrawiam
Agata

qba8819 - Czw Mar 06, 2014 21:23

Witam! coś mieszczącego się chyba w temacie bo strzelił mi pasek rozrządu. po odkręceniu pokrywy zaworów to widok był powalający bo połamanego wałka nie widziałem jeszcze :D chciałbym zapytać czy nie orientuje się ktoś czy silnik o oznaczeniu d9b 1.9d z citroena berlingo może pasować do rovera 218sd z resztkami silnika d9b 1.9d? ewentualnie czy ma ktoś taki silnik nie potrzebny? albo wie ktoś czym można go zastąpić?