Zobacz temat - [r200 98r. 1,4 16v] Amortyzatory
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r200 98r. 1,4 16v] Amortyzatory

bula21 - Pią Sty 15, 2010 23:30
Temat postu: [r200 98r. 1,4 16v] Amortyzatory
Witam

Jakie amorki do tyłu żeby było maxymalnie twardo ;) ? hmm gazowki czy olejowe ? no i fajnie by bylo jakby ktos podal konkretna firme i model ;) dzieki z gory ..

ADI-mistrzu - Sob Sty 16, 2010 09:55

Maksymalnie twardo ? To najlepiej wstawić drewniane kołki :grin:
Ogółem wydaje mi się ze olejowe będą lepsze, ale nie wiem dlaczego, ludzi wypisują ze gazowe są lepsze.
Przecież łatwiej o wyciek z butli z gazem niż z olejem (a piszą ze gazowe wytrzymalsze), po za tym olej ma niską ściśliwość, przez co amortyzator jest twardszy.

Ale niech ktoś jeszcze się wypowie.

michone - Sob Sty 16, 2010 10:41

bilstein b6, gwint KW :)
Kozik - Sob Sty 16, 2010 11:04

hmm ja myślałem zawsze że gazówki są twarde
ADI-mistrzu - Sob Sty 16, 2010 12:47

No mi nie pasuje do praw fizyki aby gazówki były twarde, przecież łatwiej sprężyć gaz niż ciecz.
Ciufa - Sob Sty 16, 2010 12:57

tak jak pisze michone, z tym ze gwint KW jest do kupienia tylko w zestawie czyli 4 amory i sprężyny
bula21 - Sob Sty 16, 2010 13:37

mysle ze gwint odpada bo nie jest na "moja kieszen" ... hmmm bilstein b6 czy ogolnie z firmy bilstein ?
michone - Sob Sty 16, 2010 15:13

bilstein b6 to juz są amorki dość twarde ale jeszcze na nasze drogi. B8 to juz beton totalny a b4 ciezko dostac i są podobne do zwyklych gazowek. B6 są najbardziej popularne i cena/jakosc jest akceptowana. Do tego są idiotoodporne i nie latwo je wykończyć.

Pytanie jeszcze z jakimi spreżynami ma to współpracować? Bo jak do progresywnych i nie ma byc betonu to można się zastanowić na dość popularnymi kyb olejowo-gazowymi.

Sam założyłem olejowo gazowe monroe (dość tanie) i pierwszy rok wytrzymaly :) Przy progresywnych sprezynach jest o tyle fajnie ze komfort jest calkiem spoko. U mnie problem pojawil sie po zalozeniu felg z oponami 205/40/r17 amorki dostaly po dupie i będa do zmiany w tym roku łącznie z częścią przedniego zawieszenia :)

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 15:13 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
No mi nie pasuje do praw fizyki aby gazówki były twarde, przecież łatwiej sprężyć gaz niż ciecz.


Różnica jest taka że olejówki są przelewowe a gazówki nie.

bula21 - Sob Sty 16, 2010 15:24

No dokładnie jakieś progresywne ;) ale tył mam bardzo miękki i przy 2 osobach z tyłu jest bardzo bardzo nisko :D .. no i na zakrętach nie jest to co bym chciał mieć przód jest ok.. dojdzie rozpórka.. wiadomo betonu nie chce ale coś co będzie trzymać "dupę" w zakrętach ;) .. a co to sa za amorki z mg zr dużo osób sobie to chwali jakiej one są firmy ?
dobryziom - Sob Sty 16, 2010 17:27

wszystko spoko ale bilstein b6 nie robi do r200... jedynie b4 ale to tak jak już pisał kolega żadna rewelacja...

jak ma być twardo i tanio to najlepiej oddaj do utwardzenia są firmy które zajmują się regeneracja amorków i są w stanie utwardzić do odpowiedniego poziomu.

PS chociaż z tego co piszesz to chyba potrzebujesz sprężyn a nie amorków...

bula21 - Sob Sty 16, 2010 17:37

mowisz ze to winna sprężyn ? są jakieś firmy które mogą sprawdzić ich twardość ?
dobryziom - Sob Sty 16, 2010 17:56

pomyśl o zakupie sprężyn z ZR ludki sobie chwalą...
bula21 - Sob Sty 16, 2010 18:28

ale duzo wyzej niz moje ;/ a moja wysokosc mi pasuje :P a hartowanie ?
michone - Nie Sty 17, 2010 11:17

kup progresywne weiteca ( jakos 700zl komplet ) mialem porownanie miedzy r200 z eibach(ten co jezdze) i r200 z weitecami (przywiozlem na handel) i wg mnie weitec sprawowal sie lepiej.

Pozniej zalowalem ze nie zamienilem :/

Zielony w tle to mój a srebrny na weitecach na pierwszym planie