Zobacz temat - [R75] Ile rezerwy jest w baku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ile rezerwy jest w baku

witia24 - Sob Sty 16, 2010 20:56
Temat postu: [R75] Ile rezerwy jest w baku
panowie jak w temacie jaka pojenosc ma rezerwa i czy zaczyna mrugac jak jest juz koncowka ile przejade na swiecacej kontrolce itd,
domel-x - Sob Sty 16, 2010 21:02

zależy jak bedziesz jechał :mrgreen: u mnie wedłuk kompa na 100km +-
witia24 - Sob Sty 16, 2010 21:05
Temat postu: ok
ja niemam wskaznika i jak wchodze w inspekcje to ile paliwa w rezerwie mam 00000 pewnie czujnik zepsuty,

a czy zaczyna mrugac jak juz cza gonic na tanka i ile jest tej rezerwy zeczywicie litrow

domel-x - Sob Sty 16, 2010 21:09

bak ma ok 65 l ,jak tankuje na rezerwie ok 6-7litrów
SeniorA - Sob Sty 16, 2010 21:30

witia24 napisał/a:
pewnie czujnik zepsuty,
Czujniki są połączone szeregowo ze sobą i zegarami ,dlatego jak jeden jest zepsuty, to wskaźnik pokazuje 0 , a lampka ostrzegawcza się świeci. Jak niema tych objawów to czujniki są dobre.
witia24 - Sob Sty 16, 2010 21:38
Temat postu: ok
mi w inspekcji nie pokazuje ile rezerwy mam 00000, ile calkowity pokazjue , kontrolka swieci

a czy mruga jak sie zaczyna rezerwa konczyc

staf - Sob Sty 16, 2010 21:50

witia24, Może tu znajdziesz odpowiedź, choć po części:
http://forum.roverki.eu/v...+rezerwy+paliwa

gustav.pl - Sob Sty 16, 2010 22:27

Nie wiem czy jest jakaś konkretna pojemność rezerwy, ale wydaje mi się, że jest tak jak napisał domel-x. Kontrolka rezerwy zaczyna świecić, gdy przy danym średnim spalaniu będziesz mógł przejechać mniej niż chyba 100km( dokładnie nie pamiętam, bo od 2 miesięcy samochód mam w naprawie :sad: ) Np. masz w baku jeszcze ok.7l paliwa. Po odpaleniu, ruszasz... zaświeci się kontrolka(średnie spalanie jest duże). Ale wyjechałeś w trasę, poza miasto,spokojnie jedziesz np.90km/h i kontrolka gaśnie, bo w tym momencie,przy średnim spalaniu przypuśćmy 5,5 L/100km na paliwie które pozostało w baku przejedziesz jeszcze np. 150km. Tak to wg. mnie działa :roll:
Pozdrawiam :smile:

Marek_75 - Sob Sty 16, 2010 23:32

latem zdarzyło mi się jechać nawet jak zasięg było "0 km". Przy mrozie -17parę dni temu auto mi stanęło jak miałem jeszcze 20 km zasięgu -myślałem że dojadę do stacji... ale nie dojechałem.
mp

sknerko - Nie Sty 17, 2010 12:17

kontrolka zapala sie zawsze jak komp stwierdza że przy danym zużyciu i stylu jazdy przejedziesz 87km, sprawdziłem kiedyś to tak, że zacząłem strasznie delikatnie jechać zaraz po zaświeceniu się kontrolki - max ecodriving i po 10km zgasła z powrotem a komp pokazał że paliwa mam jeszcze na ponad 100km, ale było to latem
witia24 - Nie Sty 17, 2010 12:38
Temat postu: ok
to bardzo malo n atej rezerwie przejedzie astra 2,0 dt to 100 kilosa lekko robilem i niewiem ile jeszcze tam zostawalo i jakos specjalnie nie oszczedzalem gazu,

jak dlamnie to ten rover troszke duzo pali ale juz jest za puzno autko kupione i troszke zaiwestowane.

sknerko - Nie Sty 17, 2010 12:49

na rezerwie przejechałem kiedyś 120km i jeszcze jechał a komp pokazywał zasięg 1km albo 0 albo 2 zależy czy hamowałem silnikiem czy przyspieszałem. Astra 1.6 benzyna jedzie na rezerwie 100km i ani dudu więcej sprawdzone przez kumpla kilka razy
apples - Nie Sty 17, 2010 14:30

U mnie jak zapala się pierwszy raz rezerwa to jest jeszcze ok. 10l co potwierdziłem tankowaniem.
domel-x - Nie Sty 24, 2010 10:48

zaraz po zaświeceniu

tak dla siebie sprawdzałem :mrgreen:
ok 7l jest rezerwy może pod korek jeszcze by weszło :smile:

sknerko - Nie Sty 24, 2010 11:44

rezerwa nie zależy od ilości litrów tylko komp ją wylicza na ilość kilometrów do przejechania "obecnym " stylem jazdy i jak stwierdzi że na tej i lości paliwa przejedziesz tyle ile on ma wprogramowane jako rezerwa to zapali lampkę i wyświetli komunikat. Czyli jak deptasz mu ostro to u ciebie będzie rezerwa przy 10l a jak ktoś jeździ delikatnie to u niego zapali sie przy 7 czy 8l.
SeniorA - Nie Sty 24, 2010 12:08

sknerko napisał/a:
rezerwa nie zależy od ilości litrów tylko komp ją wylicza na ilość kilometrów do przejechania "obecnym " stylem jazdy i
tu są dwie sprawy. Jedna, to kontrolka zapala się jednakowo we wszystkich R75 przy określonej objętości paliwa w zbiorniku ( 15 % ). Druga ,to określenie zasięgu możliwego do przejechania tym stylem jazdy na tej ilości/objętości paliwa w zbiorniku i tu już przelicza komp.
sknerko - Nie Sty 24, 2010 12:57

SeniorA napisał/a:
tu są dwie sprawy. Jedna, to kontrolka zapala się jednakowo we wszystkich R75 przy określonej objętości paliwa w zbiorniku ( 15 % ). Druga ,to określenie zasięgu możliwego do przejechania tym stylem jazdy na tej ilości/objętości paliwa w zbiorniku i tu już przelicza komp.

No to mamy różne auta ;)
Mam tak wsiadam przekręcam kluczyk i zapala się co tam musi, odpalam i mówi mi ze mam rezerwę, (sprawdzam zasięg coś ok 70km pokazuje) ruszam silnik się rozgrzewa i kontrolka rezerwy gaśnie (sprawdzam zasięg 87km pokazuje). Gaszę auto, ponownie przekręcam kluczyk i zapala się co powinno ale rezerwa już nie zasięg nadal 87km więc coś nie halo z twoja teorią 15%. Kumple sie czasem ze mnie śmieją ze auto "dotankowuje" samo podczas jazdy bo mi kontrolka rezerwy gaśnie a potrafi mi pokazać jak bardzo zimno jest że zasięg 60km a jak sie rozgrzeje to ponad 120km i kontrolkę zgasi

Marek_75 - Nie Sty 24, 2010 14:15

prawda. w mieście mi się zapala a kilkanaście kilometrów później po wjechaniu na autostradę gaśnie. Paliwa raczej nie przybywa, tylko zasięg się zwiększa.
- w mieście było sporo poniżej 100 km zasięgu, a na autostradzie robi się sporo powyżej 100 km.

apples - Nie Sty 24, 2010 18:36

I to co piszecie to logiczne. Na trasie pali mniej, bo jazda płynna. Komputer zmienia zasięg bo z wyliczeń mu wychodzi, że jak będziesz tak jechać to przejedziesz ileś km. Jak mu depniesz to zaraz zmniejszy zasięg.
Marek_75 - Nie Sty 24, 2010 19:04

wniosek prosty:
Jak będziesz cisnął auto ile wlezie to rezerwa się zaświeci już przy ok 10 litrach, bo wtedy komp wyliczy pozostały zasięg na 100 km. jak potem zaczniesz jechać super ekonomicznie to nagle zasięg się zwiększy do 150km i rezerwa zgaśnie by znów się zapalić po kolejnych 50 kilometrach. Wtedy znów zasięg 100 km będzie wyliczony tylko tym razem przy np 6 litrach w zbiorniku. U mnie tak jest i nie mam co do tego wątpliwości. taka "inteligentna rezerwa" ;)

dukat11 - Nie Sty 24, 2010 19:05

apples napisał/a:
I to co piszecie to logiczne. Na trasie pali mniej, bo jazda płynna. Komputer zmienia zasięg bo z wyliczeń mu wychodzi, że jak będziesz tak jechać to przejedziesz ileś km. Jak mu depniesz to zaraz zmniejszy zasięg.


Niestety w R75 jest lipny wskaźnik poziomu paliwa. Bo komputer powinien wyliczać zasięg a poziom w zbiorniku to zupełnie co innego. No ale nic nie jest doskonałe. :wink:

Marek_75 - Nie Sty 24, 2010 19:08

dukat11 napisał/a:
Dukat11

odmroził się ?

apples - Nie Sty 24, 2010 19:10

Tylko jest jedna lipa. Komputer nie bierze pod uwagę pracy webasto.
Marek_75 - Nie Sty 24, 2010 19:13

apples napisał/a:
Komputer nie bierze pod uwagę pracy webasto

sztuczna "inteligencja" z góry słusznie zakłada że ono nie działa ;)

dukat11 - Nie Sty 24, 2010 19:15

Marek_75 napisał/a:
odmroził się ?


Filtr w domu postał w zlewie z gorącą wodą, akumulator naładowany i odpalił za drugim razem

Ps dzięki za prostownik :smile:

PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 19:19

jutro kup i wymień filtr , przy tych mrozach to te filtry wymieniane latem , już tracą przepustowość.
apples - Nie Sty 24, 2010 19:21

PHJOWI to napisz jaki jeszcze filtr założyć (firmę). Tylko taka która jest dobra, a nie dobra bo droga.
dukat11 - Nie Sty 24, 2010 19:29

apples napisał/a:
PHJOWI to napisz jaki jeszcze filtr założyć (firmę). Tylko taka która jest dobra, a nie dobra bo droga.


Polski Filtron.

staf - Nie Sty 24, 2010 20:29

dukat11 napisał/a:
Polski Filtron.

Nie drogi, dostepny i często polecany na forum :/

SeniorA - Nie Sty 24, 2010 20:59

sknerko napisał/a:
coś nie halo z twoja teorią 15%.
to nie moja teoria , a info z serwisu Rovera. Nawet w instrukcji obsługi R75 jest napisane : " Gdy w zbiorniku jest niski poziom paliwa ( około 9 litrów) zaświeci się lampka kontrolna " i jest to niezależne od stylu jazdy, a komputer nie ma wpływu na lampkę, tylko dwa czujniki w zbiorniku. Świecenie , gaśnięcie i znowu świecenie lampki na tym poziomie paliwa wynika z tego ,że cały czas podczas jazdy poziom paliwa w połówkach zbiornika się zmienia, bo pompa przepompowuje i jest powrót paliwa z układu .
sknerko - Pon Sty 25, 2010 12:44

bzdury gadasz zawsze zapala mi lampke rezerwy przy zasięgu 87km i nie ma na to wpływu ilośc paliwa w baku sprawdzone latem na trasie gdzie zużycie mi pokazywał na poziomie 7,5l i teraz w te mrozy jak zuzycie pokazywał mi 10,8l. latem zatankowałem i w baku było coś ok 6l a teraz 9l nie ma bata żeby przelewanie taki miało wpływ bo by kontrolka migała vczęsciej a tak nie jest
apples - Pią Sty 29, 2010 20:53

Na trasie rezerwa zapaliła mi się przy 6,8l (wskazania komputera). Zasięg na tym paliwie komputer wskazywał ok 150km (spalanie na kompie miałem poniżej 5l na 100km/h).
Zasięg przy wcześniejszych pomiarach miałem różny, ale rezerwa zaświecała się przy podobnym stanie paliwa w zbiorniku. Wynika z tego że rezerwa zapala się przy określonej liczbie litrów co by było logiczne, gdyż Rover podaje w instrukcji średnie spalanie w cyklu mieszanym 6,9l na 100km. Czyli zakłada że powinniśmy na tej pozostałości przejechać 100km.

sniffi - Sob Sty 30, 2010 18:31

Cały wątek zszedł na to w jaki sposób komputer oblicza czy dioda ma się zaświecić czy też nie. Sugerujecie że to zależy od zasięgu pozostałego do przejechania, a więc i od aktualnego spalania. W takim razie co z roverami, które nie posiadają komputerka i nie ma danych nt. aktualnego spalania? Jest to realizowane dwoma różnymi sposobami?
apples - Sob Sty 30, 2010 19:09

sniffi każde R75 ma komputer. Różnica jest tylko w wyświetlaczach.
SeniorA - Sob Sty 30, 2010 20:23

apples napisał/a:
Wynika z tego że rezerwa zapala się przy określonej liczbie litrów co by było logiczne
:ok:
witia24 - Sob Sty 30, 2010 22:29
Temat postu: ok
dzieki panowie
SeniorA - Nie Sty 31, 2010 09:36

witia24 napisał/a:
jaka pojenosc ma rezerwa i czy zaczyna mrugac jak jest juz koncowka ile przejade na swiecacej kontrolce itd,
wprawdzie zamknąleś temat , ale podsumuję moją odpowiedź.
Kontrolka zapala się przy około 9 litrów paliwa w zbiorniku i wskazanie jest oparte na dwóch czujnikach pływakowych ( po jednym w każdej połówce zbiornika ) , a przelicza to mikroprocesor wskaźnika paliwa. Z określonej przez mikroprocesor ilości paliwa w zbiorniku , korzysta komputer pokładowy do obliczeń zasięgu jazdy na tej ilości paliwa.Dokładny zasięg komputer podaje gdy auto stoi , bo nie ma ruchu paliwa w zbiorniku . Jak ruszymy, paliwo zaczyna zmieniać poziomy i czujniki pływakowe pokazują różne wartości i powstaje stan określony przez konstruktorów jako "an anti-slosh " ( ja to tłumaczę jako pewien bałagan informacyjny ). Dla wyrównania tego "anti-shlos", mikroprocesor zaokrągla wartości , obniża tempo i dokładność obliczeń . Jak na postoju przeliczył że jest np. 8.15 litra paliwa w zbiorniku, to podczas jazdy przyjmuje, że jest to 9 litrów. Dlatego po ruszeniu i podczas jazdy nagle gaśnie kontrolka i komputer bazując na pozornie większej ilości paliwa w zbiorniku jaką podaje mikroprocesor , pokazuje większy zasięg a kierowca odnosi wrażenie że przybyło paliwa. O sposobie i dokładności przeliczeń mikroprocesor decyduje w oparciu o sygnał prędkości VVS , podobnie jak regulowana jest głośność niektórych radioodbiorników. Po zatrzymaniu auta i ustabilizowaniu się poziomu paliwa , mikroprocesor powraca do dokładnego i miarodajnego określenia poziomu paliwa. To nie komputer pokładowy wpływa na wskaźnik paliwa , a odwrotnie , komputer korzysta z obliczeń mikroprocesora i wskaźnika paliwa. Tych , którzy mają inne zdanie i uważają , że są to "bzdury" , zachęcam do przeczytania Poradnika Auto-świat nr.8 / 2009 ( o tym "jak kłamią wskaźniki zasięgu i dlaczego" ) i Rave.

apples - Nie Sty 31, 2010 12:29

Mniejsza z tym co za co odpowiada i co z skąd bieżne wskazania. Każdy normalny kierowca wie ile pali mu auto, sprawdzi w kompie ile ma paliwa w zbiorniku i sobie oszacuje ile przy jego stylu jazdy lub przy średnich zużyciach przejedzie. Nigdy nie sugeruję się tym jaki zasięg pokazuje komp bo bym chyba był po... Pokazuje mi 6l to wiem że przejadę koło 100km. Komp wyliczy mi 101, a na 101 zgaśnie mi auto.
sniffi - Nie Sty 31, 2010 20:03

apples napisał/a:
każde R75 ma komputer. Różnica jest tylko w wyświetlaczach.

Z tym się nie zgodzę. Prędzej: każdy R75 ma w sobie mikroprocesory, ale komputera pokładowego nie ;)
Jestem elektronikiem (nie samochodowym i w tym jestem zielono - zielony), ale gdyby w grę wchodził jedynie soft (taki wniosek się nasuwa po Twojej wypowiedzi) to w dzisiejszych czasach nie byłoby samochodów bez komputera pokładowego - oznaczałoby to że każdy GO MA ale "nieaktywnego".

apples - Nie Sty 31, 2010 20:26

Każdy R75 ma komputer pokładowy.
Różnica jest tylko w wyświetlaczu informacji. Jeden nazywa się elektroniczny wyświetlacz, drugi komputer pokładowy(wyświetlacz informacji). Oba wyświetlają te same informacje.

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 20:26 ]
Komputer pokładowy pokazuje jedynie więcej informacji o spalonych żarówkach i otwartych drzwiach.

sniffi - Nie Sty 31, 2010 20:26

apples napisał/a:
Oba wyświetlają te same informacje.

Z tym tym bardziej się nie zgodzę bo ani aktualnego/średniego spalania, pozostałego dystansu etc. nie ujrzysz na elektronicznym wyświetlaczu.
W takim razie od tyłu: nie mam komputera pokładowego i chcę go mieć. Wyprowadzenia sygnałów ze wszystkich czujników, których używa komputer pokładowy są także przy moim "elektronicznym wyświetlaczu"? Trzeba go jedynie przeprogramować i ewentualnie dodać manetkę, aby wyświetlał np. aktualne spalanie? Chyba jednak nie...

apples - Nie Sty 31, 2010 20:32

sniffi

http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera
http://www.roverki.pl/article.php?sid=470

I chyba jednak tak. :wink:

sniffi - Nie Sty 31, 2010 20:46

apples :ok:
respect ;)

apples - Nie Sty 31, 2010 20:54

sniffi :wink: Tez wielu rzeczy nie wiem.
Dziadek - Nie Sty 31, 2010 20:55

Abstrachując od tej dyskusji zauważyłem dzisiaj(po dwóch latach posiadania R),coś takiego:miałem w zbiorniku jeszcze sporo paliwa,czyli jakieś 15 litrów i po przejechaniu ok.20km zaparkowałem auto na stromiźnie,że ciężko było wysiąść-samochód był przechylony na bok.Po kilkunastu minutach odjeżdżałem autem z mieszanymi uczuciami,bo świeciła rezerwa i pomyślałem nawet o ewentualnej nieszczelności,ale po kilkuset metrach rezerwa zgasła....i to potwierdza post Seniora,że paliwo przelewa się z jednej do drugiej połówki.
A jeśli sniffii chcesz mieć wyświetlaną in formację o aktualnym zużyciu,to przed ruszeniem przestaw wyświetlacz kilometrów w pozycję 4.1 i będziesz miał sprawę załatwioną.Takie sobie zastępcze działanie.Ja mam wersję"bez komputera" i czasami to robię,żeby sprawdzić zużycie,np.z przyczepą kempingową.Wadą jest to,że żeby przejść do funkcji licznika trzeba zgasić auto.

apples - Nie Sty 31, 2010 20:58

Dziadek nie trzeba gasić auta. Wystarczy dłużej przytrzymać reset.
witia24 - Nie Sty 31, 2010 21:01
Temat postu: ok
nie trzeba gasic auta ja funkcje kompa wlanczam podczas jazdy , wale do pozycji 19 a potem do 5 i widze spalanie
Dziadek - Nie Sty 31, 2010 21:50

Oj witia, jak zwykle ciężko cię zrozumieć,ale w pozycji 5 masz zużycie średnie z licznika dziennego,a w pozycji 4 bieżące,więc nie myl pojęć.
witia24 - Nie Sty 31, 2010 21:59
Temat postu: ok
sory dziadek niechluj ze mnie

czyli 5 to srednie spalanie

4 to wlasciwe

mi chodzi o srednie

apples - Nie Sty 31, 2010 22:16

poz 4 chwilowe zużycie
Poz 5 średnie spalanie
5.2 zasięg na paliwie
Poz 6 poziom paliwa w zbiorniku w litrach

gustav.pl - Nie Lut 07, 2010 16:29

SeniorA napisał/a:
Nawet w instrukcji obsługi R75 jest napisane : " Gdy w zbiorniku jest niski poziom paliwa ( około 9 litrów) zaświeci się lampka kontrolna " i jest to niezależne od stylu jazdy, a komputer nie ma wpływu na lampkę, tylko dwa czujniki w zbiorniku. Świecenie , gaśnięcie i znowu świecenie lampki na tym poziomie paliwa wynika z tego ,że cały czas podczas jazdy poziom paliwa w połówkach zbiornika się zmienia, bo pompa przepompowuje i jest powrót paliwa z układu .

Odgrzeję temat, bo mogłem dziś wreszcie sprawdzić jak to jest w moim Roverku(po prawie 3 m-ch przymusowego postoju :evil: ). I na początku pozwolę sobie nie do końca zgodzić się z tym co pisze SeniorA. Tzn. oczywiście, że kontrolka rezerwy zaświeci się przy określonym, niskim poziomie paliwa, ale czas jej świecenia zależy od zasięgu( stylu jazdy). Oczywiście nie wnikam w dokładność wyliczeń przez komputer tego zasięgu, bo uważam, że nie ma to bardzo dużego znaczenia dla sedna sprawy.
To co dziś zauważyłem:
Rano, po odpaleniu zaświeciła się rezerwa. Zasięg wyświetlał się 79 km. Niestety zapomniałem od razu sprawdzić ilość paliwa - pozycja 6.0 diagnostyki OBC. Po kilkuset metrach, gdy włączyłem ten rozdział, w zależności od warunków jazdy(hamowanie, ruszanie, jazda po poziomym i pod górkę) wskazania wahały się od 0,2l do 11l (czyli od _ _ 0002 do np. _ _ 0110 wskazania komp.). Po przejechaniu +/- 10km, gdy zasięg się zwiększył( spokojna i płynna jazda ) z 83 na 84km kontrolka rezerwy zgasła. Po przejechaniu jeszcze podobnego odcinka trasy, kontrolka już się nie zaświeciła( mimo dużych skoków wartości pozycji 6.0) a zasięg zwiększył się chyba do 115. Wszystkie w/w wskazania były odczytywane w trakcie jazdy. Po zatrzymaniu się na stacji benzynowej wskazania paliwa były następujące:
6.0 - _ _ 0068
6.1 - _ _ _ _ _
6.2 - _ _ 0108
Tak, wiem. U mnie jest trochę inaczej niż opisywał to Marian_K :wink:
Podsumowując, wg. mnie na moment zaświecenia kontrolki ma wpływ zarówno ilość paliwa w baku jak i zasięg przejazdu na tej ilości paliwa.
A tak na marginesie: czy ktoś z Was sprawdzał co pokazują pkt. 6.0, 6.1, 6.2 po zatankowaniu do pełna. U mnie, za każdym razem wyświetla się _ _0570 w 6.0 i 6.2. Bo jak już wspominałem w punkt 6.1 jest _ _ _ _ _ :/
Pozdrawiam :smile:

apples - Nie Lut 07, 2010 16:51

Wskazania masz takie bo: zła kalibracja, zła korekta w poz. 20 lub wskazanie jest bez rezerwy. Jeżeli bez rezerwy to wychodzi że masz tak jak ja, czyli rezerwa 8l i powinna zapalić się kontrolka na stałe.
ja w poz. 6 mam tak:

6.0 _ _ _ 240
6.1 _ _ _ _ _ _
_6.2.1 _ _ 238

gustav.pl - Nie Lut 07, 2010 16:58

apples napisał/a:
ja w poz. 6 mam tak:

6.0 _ _ _ 240
6.1 _ _ _ _ _ _
_6.2.1 _ _ 238


Eeee, tak masz gdy do pełna tankujesz.... 24L :roll:

apples - Nie Lut 07, 2010 17:14

Nie. Teraz. :wink: Napisałem tylko poglądowo jak wyświetlają się u mnie pozycje.