Zobacz temat - [R75] Świece żarowe - producenci, wymiana
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Świece żarowe - producenci, wymiana

apples - Sob Sty 23, 2010 12:56
Temat postu: [R75] Świece żarowe - producenci, wymiana
Jakiej firmy spokojnie można założyć świece żarowe tak aby były dobre, a nie drogie.
HART, FEBI, BERU, NGK, ISKRA, BOSCH ?
Czy faktycznie trzeba zwalić kolektor dolotowy aby je wymienić?

PopaY - Sob Sty 23, 2010 13:00

NGK - zdecydowanie. Beru też są dobre.
staf - Sob Sty 23, 2010 13:30

apples, Ja mam załozone BERU.
Bardziej z przypadku niż z rozsądku :/
http://www.kangoo.pl/szuk...+75/source/form

extreme007 - Sob Sty 23, 2010 13:34

witam,
a ile sztuk potrzebuję do 75 cdt ?? oraz czy sam jestem w stanie je wymienić ??

Jak tak to gdzie ich szukać :)

Pozdrawiam

Udanego startu silnika na mrozach :)

apples - Sob Sty 23, 2010 13:37

4 szt. Jeżeli wszystkie spalone.
Są na allegro, w Inter Cars. Ogólnie wszędzie.

staf dlaczego nie z rozsądku?

staf - Sob Sty 23, 2010 14:27

apples, Dlatego ze wymieniałem po zakupie samochodu, nie wiedząc o nich nic. Polecił mi je majster, który to robił. :smile:
apples - Sob Sty 23, 2010 14:29

staf ściągał kolektor czy miał jakiś sposób?
staf - Sob Sty 23, 2010 14:40

apples, Nie wiem. Wtedy jeszcze nie przyszło mi do głowy żeby spytać :sad:
domel-x - Sob Sty 23, 2010 15:20

musisz ściągnąć kolektor niema szans bez ściągniecia,czytałem gdzieś jakiś artykuł o świecach i z rankingu najdłużej działają japońskie NGK póżniej BOSCH dalej niepamietam,też coś tam pisali że jest dużo podróbek na naszym rynku ,tak że pewne źródło zakupu :smile:

[ Dodano: Sob Sty 23, 2010 15:20 ]
przypomniało mi sie :mrgreen:
taki tam znajomy z garaży wymieniał sam świece w avensis i gamoń ukręcił swiece ,gwint został w głowicy :roll:

kris-tofer - Sob Sty 23, 2010 22:25

No to jak ukręcił świecę to lipa... Też miałem u siebie wykręcać i sprawdzać bo czasem ciężko pali ale sobie pomyślałem, że jak ja ze swoim temperamentem zacznę to wykręcać to naprawdę mogę pourywać, a wtedy ojciec mi łeb urwie i dałem spokój :) będę u mechanika z czymś innym to przy okazji świece mi sprawdzi (jak urwie to mechanika ból nie mój)
domel-x - Nie Sty 24, 2010 10:17

kris-tofer, sprawdzić to sam możesz sobie np.miernikiem, prubówką
apples - Nie Sty 24, 2010 11:15

kris-tofer też się trochę tego obawiam.

domel-x jak próbówką?

staf - Nie Sty 24, 2010 11:17

apples, Znalazłem forum na którym piszą o sprawdzeniu swiec
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic206895.html

apples - Nie Sty 24, 2010 13:40

Znalazłem oryginalne po 16zł. http://www.4land.pl/sklep/view/81/
Ciekawe jaki oryginał.

witia24 - Nie Sty 24, 2010 14:20
Temat postu: ok
a to sa orginaly czy jakie bo cos tanie ile moze kosztowac wymiana u mechaniora bo dzis musialem prostownikeim odpalac sadl mi az akumyulator tyle razy krecilem z 20 razy i wyczerpal aku

postal z 30 min na wolnych ciekawe czy jutro odpali , a i jeszcze jak podgzewalem swiece to kontrolka caly czas tak samo dlugo swiecila nic nie skracala swojego swiecenai

PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 18:22

apples napisał/a:
Znalazłem oryginalne po 16zł. http://www.4land.pl/sklep/view/81/
Ciekawe jaki oryginał.


orginały nie są ale też bardzo dobre BRITPART zamienniki lan drovera

apples - Nie Sty 24, 2010 18:25

PHJOWI skąd wiesz że BRITPART?
PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 19:10

znam dystrybutora tych świeczek.
apples - Nie Sty 24, 2010 19:11

Czyli mówisz że można śmiało zakładać , czy lepiej kupić inne?
PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 19:15

szkoda kasy na inne , świeczki są świeczkami i tak czy to będzie beru czy bosch , mają ograniczoną żywotność , ja miałem je zamontowane 4 szt w frycku td4 i chodziły 2 lata bez problemu.
MiReK - Pon Lut 01, 2010 18:51

Ja właśnie dzisiaj rano miałem problem z odpaleniem przy -6 C,kręciłem kilka razy i nic(a kilka dni temu przy -20 C nie było problemów),musiałem podgrzać trochę webastem z pilota i odpalił.Popłudniu sprawdziłem świece i okazało się że 2 są spalone,wymieniełem na NGK.
apples - Pon Lut 01, 2010 18:53

Ja jeszcze nie dobrałem się do nich. Do -10 pali mi OK, powyżej z dużym bólem.Jak sprawdziłeś? Kolektor tez ściągałeś?
MiReK - Pon Lut 01, 2010 22:04

apples napisał/a:
Kolektor tez ściągałeś?

Bez zdjęcia kolektora nie da rady,ale cała wymiana z demontażem i montażem to czas ok.1"10,bynajmniej mi tyle to zajęło.Klucz nasadkowy 10 i 11 oraz 10 do wykręcenia świec.
apples napisał/a:
Jak sprawdziłeś?

Też trzeba do tego odkręcić kolektor żeby mieć w ogóle dostęp do świec.Do sprawdzenia miałem pożyczoną próbówkę.
Mam tylko nadzieję że to była właśnie przyczyna dzisiejszej niemocy i nie okaże się jutro rano że znowu będzie problem :twisted:

phuss - Nie Mar 14, 2010 23:58

apples napisał/a:
Znalazłem oryginalne po 16zł. http://www.4land.pl/sklep/view/81/
Ciekawe jaki oryginał.

Kupił ktoś te świeczki?
Jak się sprawują??

apples - Pon Mar 15, 2010 08:36

Jak dzwoniłem do nich to powiedzieli ze nie polecają ich mimo ze sprzedają. Z kolei PHJOWI napisał że poleca. :/
Podobno lepsze są http://www.allegro.pl/ite...0d_x5_3_0d.html

NGK D-Power 32 kupisz już za 43 zł.

phuss - Pon Mar 15, 2010 10:54

Zastanawiam się czy jest sens wydawać 100zł więcej na świece. Teraz auto stało w nieogrzewanym garażu. A jak go nie sprzedam to przyszłą zimę spędzi już w ogrzewanym.
Tak jak PHJOWI napisał świeczki to świeczki.

apples - Czw Lip 21, 2011 14:06

Też prawda. Nie ma się pewności że kupując Bosch, NGK lub BRITPART nie kupimy tego samego producenta z Chin :grin:

Dzisiaj wymieniłem świece żarowe przy okazji wymiany króćca wody. Po demontażu okazało się że wszystkie 4 spalone. :shock: Założyłem nowe Bearmach. Stare i chyba jeszcze oryginalne były Beru. Czytając wiele na temat wymiany świec, a dokładnie ich wykręcania robiłem to z ręką na sercu. :razz: Ciężko szły ale się odkręciły bez "kontuzji". Moja tylko rada dla tych którzy będą wymieniać, aby podczas odkręcania nie ciągnęli na maxa tylko delikatnymi ruchami z wyczuciem do przodu i do tyłu, aż się poczuje że łatwo się wykręcają. Odkręcać na całkowicie zimnym silniku.Podczas odkręcania fajnie "skrzypią, trzeszczą". :grin: Warto też przed odkręcaniem chwilę wcześniej popsikać odrdzewiaczem lub środkiem penetrującym.

apples - Czw Lip 21, 2011 14:07

Świece żarowe Bearmach wytrzymały tylko rok. :sad: Po sprawdzeniu okazuje się że wszystkie 4 spalone. Dodatkowo przy odkręcaniu 2 żarniki pozostały w głowicy z czym sobie poradziłem http://forum.roverki.eu/v...p=645089#645089 :grin:

Zakładam teraz Beru GN024 i zobaczę ile wytrzymają.

markozalko - Pią Wrz 09, 2011 10:14

Czy jest szansa żeby sprawdzić świece po podłączeniu się do kompa czy żeby sprawdzić je to tylko trzeba się do nich dostać.
Boncky - Pią Wrz 09, 2011 10:23

Beru polecam, mam parę aut które mają te same po 10 lat i odpalają z kopa... :) więc ich żywotność jest na prawdę długa... w mojej opinii ostatnio co raz bardziej przekonuje mnie Beru niż NGK.
instal20 - Pią Wrz 09, 2011 17:30

tylko uważajcie z tym wykrecaniem ja miałem takie przejścia że masakra
apples - Pią Wrz 09, 2011 22:22

markozalko napisał/a:
Czy jest szansa żeby sprawdzić świece po podłączeniu się do kompa czy żeby sprawdzić je to tylko trzeba się do nich dostać.
Jest. Wypinasz wtyczkę przy sterowniku świec i mierzysz opór multimetrem każdej świecy.

instal20 napisał/a:
tylko uważajcie z tym wykrecaniem ja miałem takie przejścia że masakra
Ja też http://forum.roverki.eu/v...p=645089#645089 :)
markozalko - Sob Wrz 10, 2011 06:45

A gdzie się znajduje dokładnie ten przekaźnik świec i jak on wygląda? Pytam bo jak bym chciał mechanikowi pokazać bo te moje to na bank nie będą wiedzieli.
apples - Sob Wrz 10, 2011 09:14

markozalko napisał/a:
A gdzie się znajduje dokładnie ten przekaźnik świec i jak on wygląda? P
http://forum.roverki.eu/v...p=588075#588075
markozalko - Pią Paź 28, 2011 09:31

Mam takie pytanie. Pewnie nie ma to nic współnego ale się zapytam. Chodzi o to że mam nowe świece żarowe a czasami auto długo kręci zanim zapali. Nie jest to nie wiadomo ile czasu jakie 3 sekundy. Myślałem ż ejak nowe świece to będzie tylko bzyk. Ale chyba to nie zależy od świec tylko coś tam z wałem korbowym, dobrze myśle? Widzę jak w innych autach pali za pyknięciem a tu dłużej. Świece to tylko chyba do bezproblemowego odpalenia jak zimno służą a nie do ilości zakręceń wału :)
Pieta - Pią Paź 28, 2011 10:13

Jak nie jesteś pewien, że świece poszły to nic nie wymieniaj
W większości przypadków próba wymiany świec kończy się ich urwaniem.

Najpierw sprawdź czy świece są dobre
Najprostsza metoda to dobranie się do przekaźnika świec i miernikiem sprawdzić czy na poszczególnych świecach jest obwód zamknięty. Lub podłaczyć jeden biegun żarówki do akumulatora (+), drugi do przewodu do świecy jak zapali się to prawdopodobnie świece są ok. Jeżeli się nie zapali to napewno świeca do wymiany.
Metody te nie dają całkowitej pewnośc, że świece dobrze grzeją, ale lepsza taka diagnostyka niż żadna.

markozalko - Pią Paź 28, 2011 11:14

Ale ja już mam je wymienione. 3 były spalone i nic sie nie urwało na szczęście. tylko myślałem że jak je wymienie to będzie palił na dotyk a tu nie.
motoitalia - Sob Gru 08, 2012 23:24

Przy jakich temperaturach odpala wam roverek na wszystkich spalonych świecach? wiem że mój przy -17 bez problemów.Jestem ciekaw jak sie sprawa ma przy -25 i wiecej. Zeszłej zimy wymieniałem komplet, teraz znowu wszytkie spalone, jaka może być przyczyna? nie pamietam jakiej marki swiece ale nie jakas chinszczyna
pieknyiro - Sro Lut 08, 2017 12:13

Cześć,

Kontynuując temat wymiany świec żarowych w R75. Czy fajki ze świec żarowych ściąga się normalnie jak ze świec zapłonowych (w benzynie) z użyciem umiarkowanej siły? Łapiąc oczywiście za fajkę, a nie za kabel. Próbowałem wczoraj, ale odpuściłem bo nie chciały zejść. Bałem się, że coś połamię.

Boncky - Sro Lut 08, 2017 20:52

pieknyiro napisał/a:
Cześć,

Kontynuując temat wymiany świec żarowych w R75. Czy fajki ze świec żarowych ściąga się normalnie jak ze świec zapłonowych (w benzynie) z użyciem umiarkowanej siły? Łapiąc oczywiście za fajkę, a nie za kabel. Próbowałem wczoraj, ale odpuściłem bo nie chciały zejść. Bałem się, że coś połamię.



schodzą ciężko, po bokach mają łopatki, odchylasz je naciskając z góry od boków palacami, kręcisz ruszasz, aż zejdą, można podlać olejem, jak wpadnie w złączkę to pomaga zeskoczyć, albo dwa mikro śrubokręty i z dwóch stron podkładasz pod haczyki, które trzymają się świecy, to tak z takich sposobów, które każdy może zrobić, ogólnie plastik siedzi ciężko bo po wielu latach się zapewne trochę zespala z świecą...:)

AdaskoC - Czw Lut 09, 2017 07:25

Czasami fajki są juz kruche i łamliwe. Bierz to pod uwagę i się nie siłuj zbytnio z nimi.
arczi220 - Czw Mar 01, 2018 07:04

Przymierzam sie do wymiany świeczek kupiłem z MaXgear podobno dobre.
Mówicie o odkręceniu kolektora ssącego i tu mam pytanie uszczelki dajecie nowe potem pod kolektor bo znalazłem takie i nie wiem czy dobre do mojego CDT 2.0 ?
http://allegro.pl/rover-7...6987913165.html

dawidd - Czw Mar 01, 2018 07:30

ja odkręcałem mnóstwo razy i nigdy tych uszczelek nie wymieniałem, nie zauważyłem tez zeby sie cos pogorszyło - tylko je czyszczę przed złożeniem. Ważne zeby byly miękkie i elastyczne
christopher7 - Czw Mar 01, 2018 10:07

artmati, Tak to te do twojego silnika. Pytanie czy musisz w ogóle je wymieniać... Obejrzyj najpierw stare może wymiana niepotrzebna.