Zobacz temat - [R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?

patrysgn - Sob Sty 23, 2010 23:54
Temat postu: [R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
Witam,
Mój problem polega na tym, że mam problemy z utrzymaniem temperatury silnika. Jeżdzę na ECON i niestety wskaźnik temperatury silnika rzadko kiedy dochodzi do połowy(czyli optymalnej temperatury)...jak przycisnę więcej gazu to wtedy temperatura rośnie(co jest zapewne spowodowane wzrostem obrotów) natomiast jeżeli stoje w korku lub jadę powoli temperatura spada i zatrzymuje się w okolicach 1/4 pierwszej ćwiartki na wskaźniku temp. Jeżeli chodzi o nawiew to raz leci powietrze ciepłe, a raz niestety zimne i tak się zmienia co jakiś czas. Pokrętło pod zegarem mam przekręcone maksymalnie w prawą stronę(białego kółeczka) ale to nic nie pomaga. Proszę o pomoc. Czy to może jest kwestia termostatu?

szwed - Nie Sty 24, 2010 07:26

najprawdopodobniej tak
Stachu - Nie Sty 24, 2010 08:20

A webasto sprawdzałeś?
dukat11 - Nie Sty 24, 2010 08:32

patrysgn napisał/a:
A webasto sprawdzałeś?


Przy minus 20 jesli masz niesprawne webasto to prawdopodobne że nie utrzyma temperatury

staf - Nie Sty 24, 2010 09:03

patrysgn, Poszukaj, napewno znajdziesz :smile:
http://forum.roverki.eu/v...eratura+silnika

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 10:02

dukat11 napisał/a:
patrysgn napisał/a:
A webasto sprawdzałeś?


Przy minus 20 jesli masz niesprawne webasto to prawdopodobne że nie utrzyma temperatury

To nie ma znaczenia czy jest minus 20 czy minus 3stopnie. Ogólnie jeżeli jest poniżej zera to jest z tym problem. Webasta nie sprawdzałem, wiem tylko tyle, że się włącza i pracuje.

Stachu - Nie Sty 24, 2010 10:24

Jeżeli po odpaleniu wąż do chłodnicy robi się ciepły, to napewno termostat
patrysgn - Nie Sty 24, 2010 11:06

Stachu napisał/a:
Jeżeli po odpaleniu wąż do chłodnicy robi się ciepły, to napewno termostat

A gdzie ten wąż się znajduje? trzeba sciągać zderzak czy można tylko po otwarciu maski? Wiem, że zbiornik z płynem chłodzącym jest ciepły.

apples - Nie Sty 24, 2010 11:28

Wąż jest na samym dole przy chłodnicy. Nic nie trzeba rozbierać. Sprawdzenie termostatu masz w linku poniżej. Zbiorniczek zawsze będzie ciepły, nawet jak termostat się nie otworzy.
http://forum.roverki.eu/v...hlight=#430044.

Ogrzewanie
1. mało możne być płynu w układzie chłodzenia lub zapowietrzony układ;
2. sprawdź termostat jak w linku wyżej;
3. temperaturę ustaw na 22C i nawiew na 2 kreskę -poobserwuj jak będzie;
4. sterowanie temperaturą przełącz na ręczne
5. uruchom auto z wyłączonym ogrzewaniem (cały panel OFF) i zobacz jak się szybko nagrzeje układ chłodzenia (kreska w połowie)
http://forum.roverki.eu/v...light=termostat
http://forum.roverki.eu/v...light=termostat

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 12:54

apples napisał/a:

5. uruchom auto z wyłączonym ogrzewaniem (cały panel OFF) i zobacz jak się szybko nagrzeje układ chłodzenia (kreska w połowie)

Po 20minutach temperatura nawet nie drgnęła. Cały panel jest na OFF. Ogrzewanie tylniej szyby wyłączone. Webasto chyba nie pracuje bo żaden dymek spod spodu auta nie leci. Webasto jest ciepłe. Gumowy wąż na dole chłodnicy po prawej stronie(stojąc przodem do auta) jest zimny.

apples - Nie Sty 24, 2010 13:04

To wynika że termostat OK, tylko webasto nie chodzi.
Czy słychać jak gwiżdże delikatnie i czy słychać jakby pompka jakaś w nim chodziła. Powinno tez być słychać przy prawym tylnym kole pompkę od webasto, która wydaje głos jakby pukania. Bez webasto będzie ciężko go dogrzać. Ciepłe będzie, gdyż woda w układzie chłodzenia krąży i trochę je też podgrzewa. Po wyłączeniu silnika powinno też być słychać odgłos pracującego wentylatora w nim.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 13:18

apples napisał/a:
To wynika że termostat OK, tylko webasto nie chodzi.
Czy słychać jak gwiżdże delikatnie i czy słychać jakby pompka jakaś w nim chodziła. Powinno tez być słychać przy prawym tylnym kole pompkę od webasto, która wydaje głos jakby pukania. Bez webasto będzie ciężko go dogrzać. Ciepłe będzie, gdyż woda w układzie chłodzenia krąży i trochę je też podgrzewa. Po wyłączeniu silnika powinno też być słychać odgłos pracującego wentylatora w nim.

Dodam jeszcze, że temperatura wzrosła trochę ponad 1/2 wymaganej temperaury po ok.40minutach. Dopiero po tych 40min i przejechaniu ok. 2km temperatura doszła prawie do właściwej i po zatrzymaniu spadła do 1/2 wymaganej temperatury. Oczywiście wszystko działo się przy wyłączonym panelu dmuchawy(OFF). Pukanie przy tylnym prawym kole jest słyszalne(i jeśli mam być szczery myślałem, że to jakaś awaria w zbiorniku paliwa:D więc dzięki za info ze to webasto). Gwizdania nie słychać. Wąż przy chłodnicy po tych 40min letni.

apples - Nie Sty 24, 2010 13:23

Tak jak napisałem. Termostat OK, webasto nie.
Sprawdź w komputerze faktyczną temperaturę w układzie chłodzenia pozycja 7.0.
http://forum.roverki.eu/v...styka+komputera

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 13:28

apples napisał/a:
Tak jak napisałem. Termostat OK, webasto nie.

Nie pamietam jak było przy temperaturze powyżej +5stopni. Bo z tego co mi wiadomo webasto wtedy się nie włącza. Tylko nie pamietam czy było ok z temperatura czy nie. To jeżeli temperatura jest poniżej +5st i webasto nie działa w 100% jak trzeba to silnik nie dogrzeje się i temperatura na postoju będzie spadać? Pozostaje ewentualnie tylko wymiana webasta(bo jak czytałem to mało kto naprawia to urządzenie)? Bo tak jak mówisz termostat jest ok z tego wywnioskowałem pomimo tego, że nie utrzymuje temperatury silnika nawet jak się nagrzeje to i tak spada...
Test komputera przy wskazaniu na wskaźniku temperatury w położeniu 1/2 wymaganej temperatury:
a/ pozycja _ _7.0 wynik _ _ _000
b/ pozycja _ _7.1 wynik _ _ _ - 115 zmieniajać się co sekundę w _ _ _ - 120
c/ pozycja _ _ 7.2 wynik _ _00
d/ pozycja _ _ 7.3 wynik _ _ _000

apples - Nie Sty 24, 2010 13:48

Webasto uruchamia się dopiero poniżej +5. Podjedz na stacje diagnostyczną gdzie naprawiają ciężarówki bo powinni mieć komputer do webasto. Sprawdzą i powiedzą co jest.

Test robiłeś na wyłączonym silniku stąd te 0-a. Zrób test na pracującym silniku po jego nagrzaniu. Jedyne co pokazuje teraz to że temperaturę macie -12. U nas -14 :wink:
Może jest walnięty czujnik temperatury od webasto.

Na postoju bez webasto w tych temperaturach nie utrzyma temperatury. Układ jest tak pojemny że nawet latem ciężko go zagotować z uszkodzonym wentylatorem. I to plus tego silnika.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 14:39

apples napisał/a:
Webasto uruchamia się dopiero poniżej +5. Podjedz na stacje diagnostyczną gdzie naprawiają ciężarówki bo powinni mieć komputer do webasto. Sprawdzą i powiedzą co jest.

Test robiłeś na wyłączonym silniku stąd te 0-a. Zrób test na pracującym silniku po jego nagrzaniu. Jedyne co pokazuje teraz to że temperaturę macie -12. U nas -14 :wink:
Może jest walnięty czujnik temperatury od webasto.

Na postoju bez webasto w tych temperaturach nie utrzyma temperatury. Układ jest tak pojemny że nawet latem ciężko go zagotować z uszkodzonym wentylatorem. I to plus tego silnika.

Przy włączonym silniku i wskazaniu temperatury na wskaźniku w granicach 1/2 optymalnej temperatury na komputerze pokładowym wyszło:
a/ _ _7.0 wynik _ _ _065
_ _7.2 wynik _ _0799

apples - Nie Sty 24, 2010 18:33

Temperaturę płynu w układzie chłodzenia masz niską bo tylko 65C. U mnie by było na wskaźniku pomiędzy połową , a 1/4.
Obroty silnika 799, czyli w normie. U mnie są 780.

PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 19:43

ja bym zaczynał od termostatu jednak . webasto webastem , ale powinien mieć więcej.
patrysgn - Nie Sty 24, 2010 20:11

To od czego wkońcu zacząć?;) bo mamy rozbieżne zdanie...
witia24 - Nie Sty 24, 2010 20:11
Temat postu: ok
a panowie czy naprawde nie da rady podniesc obrotów bo ja mam 770-780 i czepie buda doadam troszke gdzies kolo 850 moze mniej i buda nie targa i silnik ladniej pracuje, ktos poisal ze kompem a inaczej nie da rady, bo czepie jak w autobusie i to raczej nie poduszki jak ktos juz pisal

w tych warunkach to bez nawiewu temperaur mi zalapuje po 5 kilosa troszk postoi najpierw na wolnych,

w trakcie wolnej jazdy i korkavch z nawiewem potrafi spadac pare razy po dluzszej jezdzie ju nie

apples - Nie Sty 24, 2010 20:28

patrysgn od webasto. termostat nawet jak będzie sprawny to przy minusowych temperaturach na krótkich odcinkach nie dogrzeje auta.

witia24 tylko komputerem.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 21:11

apples napisał/a:
patrysgn od webasto. termostat nawet jak będzie sprawny to przy minusowych temperaturach na krótkich odcinkach nie dogrzeje auta.

A jak będę u mechanika to na co w tym webasto zwrócić uwage?

apples - Nie Sty 24, 2010 21:21

Podłącz webasto do komputera diagnostycznego dla webasto. Wszystko wyjdzie. Mało który mechanik podejmie się jego naprawy.
kris-tofer - Nie Sty 24, 2010 21:25

Webasto ma szybko podgrzać silnik, jak chodzi to bardzo fajnie ale jak nie działa to silnik powinien nagrzewać się wolniej ale do temperatury około 90st.C. powinien dojść w około 15min nawet przy tak silnych mrozach jak dziś. Ale na postoju silnik się za szybko nie nagrzeje bo obciążenia nie ma. U mnie tak jest, że po odpaleniu i 10-15min jazdy mam już 90st.C. nawet przy włączonym panelu klimatyzacji, bez webasto, które leży w garażu.
apples - Nie Sty 24, 2010 21:40

pastrygan chyba już wszystko wiesz i co masz zrobić. Więc powodzenia. Daj znać co wyszyło.
patrysgn - Nie Sty 24, 2010 23:03

kris-tofer napisał/a:
Webasto ma szybko podgrzać silnik, jak chodzi to bardzo fajnie ale jak nie działa to silnik powinien nagrzewać się wolniej ale do temperatury około 90st.C. powinien dojść w około 15min nawet przy tak silnych mrozach jak dziś. Ale na postoju silnik się za szybko nie nagrzeje bo obciążenia nie ma. U mnie tak jest, że po odpaleniu i 10-15min jazdy mam już 90st.C. nawet przy włączonym panelu klimatyzacji, bez webasto, które leży w garażu.
To u mnie na postoju baaaaardzo wolno się nagrzewa oczym pisałem dzisiaj rano natomiast pod obciążeniem(czyli w czasie jazdy) temperatura rośnie ale nie dochodzi rzadko kiedy dochodzi do optymalnej temperatury...i nawet podczas jazdy ale zazwyczaj podczas postoju(światła, korek) spada...podjade zobaczyć to webasto mam nadzieje, że jeszcze w tym tygodniu mi sie uda i oczywiście dam znać...natomiast obawiam się, żę to nie tylko to bo wg mnie webasto powinno przyspieszyć nagrzewanie się silnika a nie do końca odpowiada za utrzymanie stałej temperatury bo za to w większości samochodów odpowiada termostat...
apples - Nie Sty 24, 2010 23:09

kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.

Gdyby termostat się otwierał za wcześnie lub był całkiem otwarty to prawie od razu wąż na dole chłodnicy by się robił ciepławy tak jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby był zamknięty to by się szybko układ nagrzewał.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 23:17

apples napisał/a:
kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.

Gdyby termostat się otwierał za wcześnie lub był całkiem otwarty to prawie od razu wąż na dole chłodnicy by się robił ciepławy tak jak płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby był zamknięty to by się szybko układ nagrzewał.
A jaka jest tak naprawde rola termostatu? Utrzymywanie temperatury silnika prawda? A w przypadku R75 rola webasta to przyspieszenie procesu grzania silnika do właściwej temperatury?
apples - Nie Sty 24, 2010 23:20

Wszystko tak.
Tylko weź pod uwagę wszystko co napisałem wyżej.

Gdyby termostat to PEL100570. koszt ok 240zł. Pasuje też od Freelandera. Do wymiany najlepiej wyjąć pompę wody bo dojście jest bardzo kiepskie. Nie mogłem nawet dokręcić śrub na nim, tak ciasno.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 23:33

apples napisał/a:
Wszystko tak.
Tylko weź pod uwagę wszystko co napisałem wyżej.

Gdyby termostat to PEL100570. koszt ok 240zł. Pasuje też od Freelandera. Do wymiany najlepiej wyjąć pompę wody bo dojście jest bardzo kiepskie. Nie mogłem nawet dokręcić śrub na nim, tak ciasno.

Czyli generalnie to z tego wszystkiego wygląda, że zarówno webasto jak i termostat nie działają jak należy. Bo silnik nie trzyma temperatury do której się nagrzeje a czas nagrzewania wskazuje na uszkodzone webasto...czyli koszty naprawy to można liczyć w setkach;/

apples - Nie Sty 24, 2010 23:37

Ja stawiam na webasto. Układ szybko się wychładza przy dodatkowo włączonym ogrzewaniu.
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat. Jakby był zamkniety to byłby problem.

patrysgn - Nie Sty 24, 2010 23:42

apples napisał/a:
Ja stawiam na webasto. Układ szybko się wychładza przy dodatkowo włączonym ogrzewaniu.
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat. Jakby był zamkniety to byłby problem.
A tak z ciekawości to badanie webasta długo trwa? I ile orientacyjnie kosztuje?;)
apples - Nie Sty 24, 2010 23:45

Podłączy ci kompa. 10min i z 50-100zł.
Poczytaj o webasto na forum. Spróbuj co inni piszą.
Odłącz kable na jakieś 15 min które są na nim i włóż z powrotem. Może się zresetuje.

patrysgn - Pon Sty 25, 2010 00:14

apples napisał/a:
Odłącz kable na jakieś 15 min które są na nim i włóż z powrotem. Może się zresetuje.
Zobaczę jutro ten sposób;) może akurat zadziała;) aczkolwiek nie jest to normalne:D
blazej_1985 - Pon Sty 25, 2010 00:33

Mam ten sam problem. Byłem przekonany, że to termostat. Wyjąłem go i sprzwdziłem gotując go w wodzie z termometrem - okazało się, że działa. Więc wychodzi na webasto - a rzeczywiście webasto nie działa. Niestety wcześniej nie pomyślałem o webasto:/ Najgorsze jest to,że jak wyjmowałem termostat to uszkodziłem obudowę i teraz muszę jakąś załatwić....może ma ktoś niesprawny termostat i chciałby odsprzedać obudowę? Co do webasto - pamiętam, że jak jeszcze było w miare ciepło to pare razy się uruchomiło tyle, że z tej górnej, gumowej rury poleciał biały dym - a to chyba jest do zasysania powietrza do spalania. Wytłumaczy mi to ktoś? Pozdrawiam.
apples - Pon Sty 25, 2010 16:09

patrysgn w elektronice normalne. Jak się coś zblokuje to tylko reset pomaga.

blazej_1985 może być tak że webasto jest zasyfione, może rura przytkana i wywaliło górą. Wygląda na cofkę. Co do obudowy to będzie ciężko. Szukaj również do Freelandera T4D, bo to ten sam termostat

kris-tofer - Pon Sty 25, 2010 16:33

apples napisał/a:
kris-tofer 90C dedukujesz czy bierzesz odczyt z komputera. Bo na wskaźniku będziesz mieć w połowie,a temperatura faktycznie będzie 82C. Weźcie też pod uwagę że temperatura przy gruncie jest ok. -20C, a układ jest dosyć pojemny i duży- 8l płynu.

biorę pod uwagę odczyt ze wskaźnika, może 90st. napisałem nad wyrost, ale chodziło mi dokładnie o temperaturę pracy. Dziś bez webasto przy -27st.C. nagrzał się do połowy podziałki w 15km jazdy (7km 30km/ha i 13km 90km/ha) co przy pojemności układu chłodzenia bez webasto przy tak niskiej temperaturze uważam za wynik zadowalający.
Jeśli chodzi o to, że nie może nagrzać się do normalnej temperatury to albo ten termostat albo wskaźnik źle wskazuje, jeśli nie patrzyłeś na skazania w diagnostyce jak pisał apples,

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 12:37

apples napisał/a:
patrysgn w elektronice normalne. Jak się coś zblokuje to tylko reset pomaga.

Byłem dzisiaj na badaniu diagnostycznym webasto i wyszedł tylko jeden błąd: "Błąd zapłonu". Po skasowaniu i ponownym sprawdzeniu dwukrotnym webasto działało jak należy. Wszelkie parametry webasto są w normie. Ale niestety dalej jest problem z utrzymaniem temperatury silnika;/ po jeździe ok.15km temperatura silnika wynosiła 70st. I niestety na tym poziomie sie utrzymywała...Jedynie po dodaniu sporej ilości gazu temp silnika wzrosła do 72st, a na postoju ponownie spadła do ok.65-68st. Co proponujecie? jednak ten termostat?

apples - Wto Sty 26, 2010 12:52

Jak masz nawiew ustawiony?
Ustaw na razie 22C i 2 bieg. Niech się wszystko wygrzeje w silniku. Przez te mrozy mogło coś przymarznąć. Ze sprawnym webasto powinno wszystko być ok. Włącz silnik i pozostaw na 15-20min. Ogrzewanie wyłącz całkowicie.
Sprawdź poziom płynu po zagrzaniu silnika.

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 13:10

apples napisał/a:
Jak masz nawiew ustawiony?
Ustaw na razie 22C i 2 bieg. Niech się wszystko wygrzeje w silniku. Przez te mrozy mogło coś przymarznąć. Ze sprawnym webasto powinno wszystko być ok. Włącz silnik i pozostaw na 15-20min. Ogrzewanie wyłącz całkowicie.
Sprawdź poziom płynu po zagrzaniu silnika.

Zazwyczaj jeżdzę z temperatura nawiewu ustawioną na 21stC i właśnie na 2 biegu. Nic nie pomogło...dalej temperatura silnika nie wzrosła powyżej tego co pisałem w poprzednim poście bez względu na czas ogrzewania. Poziom płynu chłodniczego jest w normie na ciepłym silniku.

maniek35 - Wto Sty 26, 2010 13:41

Do wczoraj miałem to samo po mocniejszej jezdzie temperatura rosła do połowy wskażnika a wystarczyło zatrzymać się na światłach i spadała.U mnie okazało się że płyn chłodniczy był do dup... ipoprzymarzał w kilku miejscach.Ciepły garaż kilka godzin wymiana na koncentrat i dzisiaj po odpaleniu rano -22 po 5 min ciepełko po jakiś 6km temperatura na połowie wskaznika więc około 90 C i cały czas się utrzymywała bez opadania.Ja bym sprawdził płyn może zadziała jak u mnie.
apples - Wto Sty 26, 2010 14:03

patrysgn odpowietrz jeszcze układ chłodzenia. Jeżeli to już nie pomoże to wynika że termostat też leży.
patrysgn - Wto Sty 26, 2010 14:18

maniek35 napisał/a:
Do wczoraj miałem to samo po mocniejszej jezdzie temperatura rosła do połowy wskażnika a wystarczyło zatrzymać się na światłach i spadała.U mnie okazało się że płyn chłodniczy był do dup... ipoprzymarzał w kilku miejscach.Ciepły garaż kilka godzin wymiana na koncentrat i dzisiaj po odpaleniu rano -22 po 5 min ciepełko po jakiś 6km temperatura na połowie wskaznika więc około 90 C i cały czas się utrzymywała bez opadania.Ja bym sprawdził płyn może zadziała jak u mnie.
A powiedz mi czy można jakiś środek dodać do tego płynu, żeby przestało zamarzać? Bo nie mam możliwości wprowadzenia go do garażu a widzę, że objawy mamy takie same...
witia24 - Wto Sty 26, 2010 14:37
Temat postu: ok
czesc maniek napisz jaki koncentrat zalales

jaki blad skasowales webasto jak on wygladal bo mi webasto tez nie chodzi i jeden blad w kompie mam

a na swiatlach mi tez spada temperatura i jak mocny nawiew dam , myslalem ze to norma

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 14:57
Temat postu: Re: ok
witia24 napisał/a:
jaki blad skasowales webasto jak on wygladal bo mi webasto tez nie chodzi i jeden blad w kompie mam

"Błąd startu webasta" taki błąd mi się pojawił i go skasował sympatyczny Pan w serwisie specjalizującym się w webastach. A jak? To podłączył komputer diagnostyczny to pinu 2 w webascie, ponaciskał coś i skasował i więcej się nie pojawił błąd. Natomiast co do tego koncentratu...to nie powinno być tak, że jeżeli płyn chłodniczy zamarznie to układ szybciej się nagrzeje bo nie będzie środka(mam na myśli plyn) który będzie to ciepło odbierał?

maniek35 - Wto Sty 26, 2010 15:34

O środkach do odmrażania raczej nie słyszałem- pozostaje temperatura.
Co do nazwy w tej chwili nie pamiętam,kolor pomarańczowy,coś szwedzkiego{każdy koncentrat należy rozcieńczyć z wodą destylowaną proporcje są podane}.
Co do błędu u mnie wystarczyło odłączyć webasto na jakieś 20 sek,te dwie kostki na górze.
I to co powiedział apples, dokładnie odpowietrzyć układ.
patrysgn napisał/a:
Natomiast co do tego koncentratu...to nie powinno być tak, że jeżeli płyn chłodniczy zamarznie to układ szybciej się nagrzeje bo nie będzie środka(mam na myśli plyn) który będzie to ciepło odbierał?

Teoretycznie tak, ale jest inaczej dlaczego nie wiem nie jestem mechanikiem,moim guru w tych sprawach jest mój szwagier

staf - Wto Sty 26, 2010 15:39

witia24 napisał/a:
na swiatlach mi tez spada temperatura i jak mocny nawiew dam

witia24, Ja też tak mam :/

apples - Wto Sty 26, 2010 15:41

patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

Odpowietrz układ - 5min roboty.

staf, witia24 każdy tak ma. Układ ma dużą pojemność do tego szybka dmuchawa od nawiewu i tak się dzieje. Chyba że wszyscy mamy termostaty do wymiany. Obstawiam pojemność układu :wink:

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 15:57

apples napisał/a:
patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

No ale jak patrzyłem na włączonym silniku do zbiornika wyrównawczego to płyn był w stanie ciekłym i z dosyć dużą częstotliwością przepływał przez ten zbiorniczek. To juz czas na wymianę płynu skoro jest ciekły na takiej temperaturze?

maniek35 - Wto Sty 26, 2010 16:13

patrysgn napisał/a:
No ale jak patrzyłem na włączonym silniku do zbiornika wyrównawczego to płyn był w stanie ciekłym i z dosyć dużą częstotliwością przepływał przez ten zbiorniczek. To juz czas na wymianę płynu skoro jest ciekły na takiej temperaturze?

Tym bym się nie sugerował u mnie było tak samo.
patrysgn napisał/a:
apples napisał/a:
patrysgn podjedz do obojętnie jakiego warsztatu niech sprawdzą gęstość płynu chłodzącego (temperaturę w jakiej zacznie zamarzać). Dopiero po zmierzeniu będziesz wiedział czy dolać płynu, koncentratu czy już czas wymienić.

Ja bym tak zrobił,u mnie wyszło -12C,a teraz mam -45C a takich zim raczej u nas nie będzie. :mrgreen:

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 16:17

maniek35 napisał/a:
Tym bym się nie sugerował u mnie było tak samo.Ja bym tak zrobił,u mnie wyszło -12C,a teraz mam -45C a takich zim raczej u nas nie będzie. :mrgreen:
A jeżeli podobne objawy miałem podczas powrotu z sylwestra kiedy nie było podobnych mrozów to możliwe, że to również kwestia owego płynu chłodzącego?:D
maniek35 - Wto Sty 26, 2010 16:21

Raczej tak, mój głupiał od pierwszej -10C.
apples - Wto Sty 26, 2010 16:24

patrysgn płyn jest zawsze ciekły. Ma przepływać w zbiorniczku. Sprawdź tylko w jakiej temperaturze zamarza. Jak chcesz aby się nie przelewał to zalej smołą :wink:
patrysgn - Wto Sty 26, 2010 16:25

maniek35 napisał/a:
Raczej tak, mój głupiał od pierwszej -10C.
No to w takim razie może jeszcze dzisiaj uda mi się do wymienić ten płyn...tylko czy to można zrobić samemu bo w serwisie chcą 120zł(40zł robocizna +80zł płyn)...
apples - Wto Sty 26, 2010 16:30

Jak masz kanał top tak. Potrzebujesz dobre szczypce aby zdjąć opaskę na dolnym wężu na chłodnicy oraz imbus 7 aby odkręcić korek spustowy który jest z tyłu silnika w okolicach rury wydechowej (kolektora). Do imbusa musisz mieć dobrą grzechotkę lub rurę bo ciężko idzie.Płynu wchodzi 8,2l.

Jeżeli pojedziesz do warsztatu to przypilnuj aby odkręcili śrubę w bloku i spuścili dobrze płyn. Jak nie odkręcą śruby w bloku to o d.. rozbić wymianę. Ma wejść 8l.

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 16:33

apples napisał/a:
Jak masz kanał top tak. Potrzebujesz dobre szczypce aby zdjąć opaskę na dolnym wężu na chłodnicy oraz imbus 7 aby odkręcić korek spustowy który jest z tyłu silnika w okolicach rury wydechowej (kolektora). Do imbusa musisz mieć dobrą grzechotkę lub rurę bo ciężko idzie.Płynu wchodzi 8,2l.

Jeżeli pojedziesz do warsztatu to przypilnuj aby odkręcili śrubę w bloku i spuścili dobrze płyn. Jak nie odkręcą śruby w bloku to o d.. rozbić wymianę. Ma wejść 8l.

A jak się odpowietrza?

apples - Wto Sty 26, 2010 16:44

Przy webasto na wężu jest plastykowy korek na śrubokręt. Odkręcasz go już w czasie nalewania płynu do układu. Zalewasz układ do pełna. Zakręcasz odpowietrznik. Odpalasz silnik. Włączasz ogrzewanie na maxa. Nagrzewasz do ok 90C. Możesz odkręcić na chwilę odpowietrznik. Dolewasz płynu aby było ok 1,5cm przed końcem wyżłobień w zbiorniczku.
patrysgn - Wto Sty 26, 2010 17:34

apples napisał/a:
patrysgn płyn jest zawsze ciekły. Ma przepływać w zbiorniczku. Sprawdź tylko w jakiej temperaturze zamarza. Jak chcesz aby się nie przelewał to zalej smołą :wink:
Byłem sprawdzić jaką mój płyn ma krzepliwość i jest do -48st C. Więc nie jest to napewno wina płynu. Czyli pozostaje tylko termostat.
apples - Wto Sty 26, 2010 17:41

Odpowietrzyłeś ??
patrysgn - Wto Sty 26, 2010 17:53

apples napisał/a:
Odpowietrzyłeś ??

Nie bo nie nalewałem płynu bo miałem do -48st. A napisałeś instrukcję jakbym miał zmieniać płyn na nowy.

apples - Wto Sty 26, 2010 18:00

Pisaliśmy wcześniej abyś to zrobił. Układ może źle pracować bo może być zapowietrzony.
Najpierw robi się wszystko co kosztuje 0zł, a jak to nie przyniesie efektu to wymienia się dany element np. termostat. :wink:

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 18:06

apples napisał/a:
Przy webasto na wężu jest plastykowy korek na śrubokręt. Odkręcasz go już w czasie nalewania płynu do układu. Zalewasz układ do pełna. Zakręcasz odpowietrznik. Odpalasz silnik. Włączasz ogrzewanie na maxa. Nagrzewasz do ok 90C. Możesz odkręcić na chwilę odpowietrznik. Dolewasz płynu aby było ok 1,5cm przed końcem wyżłobień w zbiorniczku.
Nie nalewałem płynu bo juz miałem pełny zbiornik płynu, który nalałem dawno dawno temu tylko nie pamiętałem, że był do aż tak niskich temperatur jak -48st.C. Nie mogę przekroczyć temperatury 75st C a co dopiero 90st więc nie bardzo mogę postępować zgodnie z instrukcją:D:D
apples - Wto Sty 26, 2010 18:30

To nie postępuj. Rozgrzej ile się da i odpowietrz, albo podjedz do warsztatu.
Nie denerwuj się.
Nie wiem jak już mamy pisać, piszemy to samo już 4 stronę, a nikt z nas nawet dziękuje nie usłyszał. Pisaliśmy również o odpowietrzeniu na stronie 1 i 3.

patrysgn - Wto Sty 26, 2010 21:08

apples napisał/a:
To nie postępuj. Rozgrzej ile się da i odpowietrz, albo podjedz do warsztatu.
Nie denerwuj się.
Nie wiem jak już mamy pisać, piszemy to samo już 4 stronę, a nikt z nas nawet dziękuje nie usłyszał. Pisaliśmy również o odpowietrzeniu na stronie 1 i 3.

No przeciez się nie denerwuje bo nie ma za bardzo czym:D ważne, że jezdzi na takie mrozy;) jak rozwiaże problem to wtedy wszystkim podziękuje zbiorczo a Tobie apples wcisnę "pomógł" zgodnie z komunikatem pod każdym postem:]:D:D a co do ilości stron to chyba po to to forum jest żeby można było na nim pisać czy jest jakiś limit co do wiadomości?

apples - Sro Sty 27, 2010 09:34

patrysgn nie chodzi o pomógł. Daj tylko znać co zrobiłeś i jaki efekt. to jest najważniejsze. Pisać możemy godzinami, ale jak nie mamy odzewu, że zrobiłem to i tamto i dalej nie działa to nie chce się myśleć. :wink:
patrysgn - Sro Sty 27, 2010 11:41

apples napisał/a:
patrysgn nie chodzi o pomógł. Daj tylko znać co zrobiłeś i jaki efekt. to jest najważniejsze. Pisać możemy godzinami, ale jak nie mamy odzewu, że zrobiłem to i tamto i dalej nie działa to nie chce się myśleć. :wink:

Postąpiłem zgodnie z instrukcją. Nagrzałem auto (a właściwie sam się nagrzał do temperatury 72stC na postoju bez jazdy) i odkręciłem tą śrubkę koło websta i odrazu poleciał płyn chłodniczy o dość wysokiej temperaturze.

Artur - Sro Sty 27, 2010 12:20

patrysgn napisał/a:
Postąpiłem zgodnie z instrukcją. Nagrzałem auto (a właściwie sam się nagrzał do temperatury 72stC na postoju bez jazdy) i odkręciłem tą śrubkę koło websta i odrazu poleciał płyn chłodniczy o dość wysokiej temperaturze.


Jeśli dobrze myślę to to oznacza ze układ nie jest zapowietrzony, tak ??

patrysgn - Sro Sty 27, 2010 12:37

Artur napisał/a:
Jeśli dobrze myślę to to oznacza ze układ nie jest zapowietrzony, tak ??
No wg mnie wszystko na to wskazuje, że układ nie jest zapowietrzony skoro poleciała odrazu woda o dość wysokiej temperaturze.
blazej_1985 - Czw Sty 28, 2010 20:58

apples napisał/a:
patrysgn w elektronice normalne. Jak się coś zblokuje to tylko reset pomaga.

blazej_1985 może być tak że webasto jest zasyfione, może rura przytkana i wywaliło górą. Wygląda na cofkę. Co do obudowy to będzie ciężko. Szukaj również do Freelandera T4D, bo to ten sam termostat


Apples - dzięki za radę.

Termostat udało mi się pokleić u gościa co klei tego typu plastiki :mrgreen: Mam nadzieje, że będzie szczelny.

Sprawdziłem webasto jak radziłeś - jest czysto. Jutro zaleje płyn i zobacze czy webasto ruszy.
Jeśli nie ruszy to chciałbym sprawdzić termometr i pompę - gdzies na forum przeczytałem, że w celu "ominięcia" termometru można włączyć webasto podpinając plus prosto z aku do przewodu na pierwszym pinie - orientuje się ktos, który pin jest pierwszy? ogolnie mam trzy kable na wtyczce 6-cio pinowej - może wie ktoś jaki ma to być kolor. OD dołu na wtyczce są numerki ale akurat na jedynce nie ma kabelka;/

Pozdro!

[ Dodano: Czw Sty 28, 2010 20:58 ]
Sprawdzilem, ze webasto działa tyle, że nie dostaje paliwa - pompkę sprawdziłem przy aku i działa. Wie ktoś jaka może być przyczyna, że pompka nie dostaje napięcia?? Pozdro!

Barthas - Sro Gru 15, 2010 23:00

Pomocy!!! Probowalem naprawic sobie webasto. I wszystko mi sie zepsuło. :( Wyczytałem w poprzednich postach ze webasto pobiera sygnał o temperaturze zewnetrznej poprzez pin 3 w szesciopinowej kostce. Wyczytałem tez ze ten sygnał to 12 V. Zrobilem wiec tak, rozizolowalem troche ten kabel co idzie do pinu 3 i podłączyłem na krótko z akumulatora 12 V. Webasto w koncu ruszyło. Włączyła się pompka i z tej gumowej rurki zaczal leciec dymek. Wiec chyba zaczelo dzialac. Tylko teraz pojawil sie baaaardzo dziwny problem, ktory na pierwszy rzut oka w ogole nie jest z tym zwiazany. Przestało mi działać w ogole radio ( to z TV i nawigacja). Podswietla sie ale nie idzie w ogole go wlaczyc. Druga sprawa to kierunkowskazy. Niby dzialaja ( na zewnatrz ok) ale kontrolki obok zegarow w ogole sie nie swieca. Tak samo to takie cykanie. W ogole tego nie slychac. Trzecia sprawa to centralny zamek. Nie zamyka samochodu i nie zalacza alarmu ale co najdziwniejsze samochod otwiera bez problemu. Na przycisk zamykania na pilocie zero reakcji. :( Nie mam pojecia co sie moglo stac i czy cos jeszcze sie zepsuło. Narazie tyle zdazylem zauwazyc. Ma ktos jakis pomysl co moglo pasc?
patrysgn - Sro Gru 15, 2010 23:08

Ja miałem podobne problemy (zamek+radio) w innym aucie to było to spowodowane spięciem w komputerze:/ tyle, że w tamtym przypadku pomogło rozłączenie i podłączenie ponowne aku...nie wiem jak to jest w R75:/ poczekaj na opinie kolegów;)
Barthas - Sro Gru 15, 2010 23:16

Juz to zrobilem. Tzn odlaczylem na chwilke (10 sek) akumulator. Reakcji niestety brak ;( . Zresetowaly mi sie tylko ustawienia komputera (tego wyswietlacza przy zegarach)
apples - Czw Gru 16, 2010 08:45

Barthas napisał/a:
Juz to zrobilem. Tzn odlaczylem na chwilke (10 sek) akumulator. Reakcji niestety brak ;( . Zresetowaly mi sie tylko ustawienia komputera (tego wyswietlacza przy zegarach)
Odłącz webasto i zobacz czy będzie poprawa.
Barthas - Czw Gru 16, 2010 19:19

Odlaczylem webasto i poprawa jest :) To znaczy ze teraz webasto jest trafione?
apples - Czw Gru 16, 2010 20:49

Barthas napisał/a:
Odlaczylem webasto i poprawa jest To znaczy ze teraz webasto jest trafione?
http://forum.roverki.eu/v...p=494750#494750
koza-06 - Czw Gru 16, 2010 20:59

Barthas napisał/a:
Zrobilem wiec tak, rozizolowalem troche ten kabel co idzie do pinu 3 i podłączyłem na krótko z akumulatora 12 V. Webasto w koncu ruszyło. Włączyła się pompka i z tej gumowej rurki zaczal leciec dymek.

A ten 3 pin podpiołeś pod (+ ) czy (-) i jaki kolor mial ten przewód .Powinien być szary i podpięty pod (+).

Pieta - Pią Gru 17, 2010 21:50

Ciekawostka. "Remote" termostat do CDT

http://cgi.ebay.co.uk/Rov...=item5641884db3

Barthas - Pon Gru 20, 2010 21:21

3 pin podpialem pod "+" prosto z akumulatora, kabelek bodajze czarno zolty (ale nie jestem pewien)
strzala75 - Nie Sty 02, 2011 21:36

Witam wszystkich.mam roverka75 2 lata niedawno przestał grzać miesiąc temu wymieniłem termostat było ok dzisiaj miałem długą trasę jadąc przestał grzać macha w górę mało płynu dolałem grzeje, za 50km temperatura na 3/4[zawsze 1/2] stop macha w górę, mało płynu prawie się gotuje dolałem prawie pod korek po chwili trochę cofnęło około 1l .Jadę dalej temperatura 1/2 nie grzeje dojeżdżam do celu 10km bo na pogrzeb.na miejscu gaszę silnik dolewam resztki płynu ale prawie pełny.po pogrzebie wracam grzeje, temperatura 1/2 ok grzeje po 20km nie grzeje temperatura ok.na stację benzynową zakup płynu dolanie i grzeje za 10 km postój kontrolny macha w górę wilgoć w okolicy zbiorniczka i syczenie z korka na moje oko wygnało płyn korkiem dolałem troszkę i przez 200km tylko raz nie grzał przez około 1 minuty ale mu przeszło.pytani czy ktoś wie o co może biegać.za pomoc w temacie z góry dziękuje.pozdrawiam.
Boncky - Nie Sty 02, 2011 22:11

jeszcze raz zając się termostatem i poszukać wycieku, może gdzieś leci z trójnika czy gdzieś na złączkach to na początek ps włącza się wentylator?
strzala75 - Nie Sty 02, 2011 22:19

wentylator się nie włącza.w drodze powrotnej temperatura 1/2 cały czas. jutro poszukam przecieku, dzisiaj z grubsza świeciłem latarka to nic nie było widać
apples - Nie Sty 02, 2011 22:23

strzala75 napisał/a:
jutro poszukam przecieku,
Zobacz króciec http://forum.roverki.eu/v...p=409512#409512 i http://forum.roverki.eu/v...p=498689#498689

Sprawdź również korek zbiorniczka. Pożycz od kogoś na próbę. Pasuje od BMW http://forum.roverki.eu/v...p=468096#468096

strzala75 - Czw Sty 06, 2011 17:42

Dziękuje chłopaki.Szukać na zimnym czy rozgrzanym silniku

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 17:42 ]
Nie znalazłem przecieku żona codziennie dojeżdża 65km do pracy i wszystko jest ok temperatura 1/2,grzeje zastanawiam co to mogło być.Nie jestem magikiem ot tych spraw,czy mógł się zaciąć termostat.

hs26 - Sob Gru 17, 2011 21:49

Witam. Odgrzebuje temat - Dotyczy termostatu.
Post z dnia - "Wysłany: Nie Sty 24, 2010 23:37"
apples napisał/a:
Jak okaże się że termostat to lepiej zrób webasto i olej termostat.

Tak pisze nasz kolega „olej termostat” z czym nie wolno się zgadzić, termostat to jedna z najważniejszych rzeczy prawidłowej pracy silnika, w pełnym tego słowa znaczeniu. Są dwa najważniejsze układy (serce silnika)
1. – układ zasilania (paliwo)
2. – układ chłodzenia
A webasto to tylko wyrostek robaczkowy, bez którego człowiek znkomicie funkcjonuje.
Tak się składa, że w układzie chłodzenia znajduje się termostat. I to on i tylko on odpowiada za prawidłową temperaturę silnika. Niesprawny termostat skutecznie podwyższa lub obniża temperaturę i nawet dwa webasta nie są w stanie dogrzać silnik. Na moim parkingu zaparkowane jest ponad dwadzieścia samochodów i tylko dwa mają ogrzewanie postojowe, ale za to każdy z nich ma termostat. A to mówi samo za siebie, więc co dla samochodu i silnika jest ważniejsze?.

Punx - Pon Lip 09, 2012 15:26

Nie chcąc zakładać kolejnego wątku o podobnej tematyce postanowiłem opisać swój problem tutaj.

R75 CDT '2003 - problem z prawidłową pracą silnika polegający na:

- niedogrzaniu silnika w momencie gdy prędkość przekracza 50-60km/h (jazda poza miastem)
- długim czasie rozgrzewania silnika w czasie jazdy miejskiej
- słabym nawiewie ciepłego powietrza (leci letnie)

Początkowo myślałem że to wina niedziałającego Webasto (zima), ale na wiosnę problem nadal występował (+ 15-20st), obecnie mamy lato temp. na zewnątrz > 32st a mój silnik nadal bardzo często ma podczas jazdy (80-100km/h) lekko ponad 65st, jak jadę wolniej lub w mieście stoję w korku to od razu temp skacze na prawidłową wartość i tak się utrzymuje.

Temperatura sprawdzana pirometrem na bloku silnika oraz webasto wykazała właśnie ok 65st (po 159km jazdy), sprawdzanie termostatu metodą "na dotyk" - przewód od obiegu płyny chłodnicy nie wykazał podejrzeń uszkodzenia termostatu. Dodam że temperatura silnika spada gdy np. włączę klimatyzację czyli załączy się wiatrak.

W aucie między silnikiem a webasto mam dodatkowy ogrzewacz spalinami, zdaje się nie każdy R75 ma coś takiego ?

Chciałbym pozbyć się problemu, ale nie wiadomo dokładnie za co się zabierać przy tym defekcie, może ktoś jest w stanie pomóc ? Nie wierzę że silnik w moim aucie ma taką sprawność, że praktycznie nie chce się nagrzać.

hs26 - Sob Mar 02, 2013 16:23

Witaj PUNX ostatnio rzadko tu zaglądam totalny brak czasu. Ciekawy jestem czy rozwiązałeś swój problem z niedogrzanym silnikiem?. Jeżeli rozwiązałeś problem to napisz jaka była przyczyna.
kaisor1 - Sob Mar 02, 2013 16:38

Twój opis wskazuje na to, że nie domyka się termostat. Miałem podobnie.
Punx - Sob Mar 02, 2013 17:50

Zgadza się, wymiana termostatu pomogła całkowicie - mimo niesprawnego webasto - silnik nagrzewa mi się po przejechaniu 3km w trybie miejskim czyli po ok 5-7min gdy temp zewnętrzna jest między -3 a +5st C.

Następnym razem nie będę się wahał i od razu kupie nowy termostat i go zmienię (oczywiście nie sam), jazda w zimnej kabinie = masakra.

Co do spalania to nic się nie zmieniło czy na zimnym silniku czy na zagrzanym różnice w spalaniu zamykają się w granicach błędu statystycznego.

Pieta - Sob Mar 02, 2013 20:12

Cytat:
W aucie między silnikiem a webasto mam dodatkowy ogrzewacz spalinami, zdaje się nie każdy R75 ma coś takiego ?


to nie jest ogrzewacz spalinami, tylko chłodnica spalin lecących do EGR. W wielu autach taka chłodnica jest, między innymi w BMW
W R75 montowana w opcji ze skrzynia automatyczną

Punx - Sob Mar 02, 2013 20:26

O właśnie ja też mam coś takiego, zastanawiałem się dlaczego to występuje tylko w automatach ?
markozalko - Nie Mar 03, 2013 06:43

Punx, a czy Ty masz diesla czy benzynę? U mnie też dłuuuugo się nagrzewa i jak się nagrzeje to też często spada temp. jak zwolnię i spadną obroty. W zeszłą zimę takie cyrki miałem przy wysokich mrozach a w tym roku nawet raz się zdarzyło że podczas trasy przy +2 stopniach tez minimalnie mi spadła na chwilę. Powietrze leci ciepłe ale nigdy nie ustawiam temp. wyższej niż 22. Przeważnie jest to 21. Jak dam większą temp. silnika też spadnie. Webasto mam też niesprawne.
Punx - Nie Mar 03, 2013 10:26

Czekaj zerknę na opis pod moim nickiem:

ROVERek: Rover 75 CDT+
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 145
Skąd: Wrocław

hmmm, niech pomyślę CDT+ to chyba diesel :) i to lekko kręcony, btw fabryczne webasto (w R75) z tego co się orientuje było montowane tylko w diesel'ach z racji tego że ten silnik ma bardzo dobrą sprawność i ciężko go zagrzać przy niskich temperaturach otoczenia.

Pieta - Nie Mar 03, 2013 11:27

Punx napisał/a:
zastanawiałem się dlaczego to występuje tylko w automatach ?


nie mogę teraz znaleźć cytatu. Czytałem w jakiś materiałach BMW, że ze względu na sprzęgło hydrokinetyczne i na jego charakterystykę takiego sprzęgła, w momencie ruszania masz duży "poślizg" i większe obroty silnika co powoduje znacznie większą temperaturę spalin w porównaniu z tradycyjnym sprzęgłem. Komputer silnika i skrzyni musi znać temperaturę mieszanki. EGR skutecznie zakłóca dane, ponieważ czujnik temperatury, jeżeli jest to jest wcześniej niż EGR. Widocznie w automacie ma to na tyle duże znaczenie dla automatyki, że producenci decydują się na chłodnicę.

Punx napisał/a:
btw fabryczne webasto (w R75) z tego co się orientuje było montowane tylko w diesel'ach z racji tego że ten silnik ma bardzo dobrą sprawność i ciężko go zagrzać przy niskich temperaturach otoczenia


Standardowo piec był montowany w dieslach chyba tylko do 2003 powyżej tylko za dopłatą

każdy silnik diesla ma wysoką sprawność w stosunku do benzyny. Nasz silniki nie jest wyjątkowy w stosunku do konkurencji.
Bez pieca będzie nagrzewał się dłużej ale temperaturę musi trzymać jeżeli ma sprawny termostat. Testowałem u siebie przy -20 bez pieca i silnik był dogrzany. Przerabiałem również awarię przedwcześnie otwierającego się termostatu i w związku z tym wiecznie niedogrzanego silnikiem.
Jeżeli silnik nie może się dogrzać lub temperatura spada należy szukać przyczyny.

Punx - Nie Mar 03, 2013 11:38

Dzięki za wyjaśnienia co do tej chłodnicy spalin. Co do dogrzewacza, to ciekawe że po lifcie stał się on opcją, sugeruje to, że księgowi nie próżnowali, najpierw zamienili drewno na plastik, potem zabrali się za kolejne uszczuplenia.

Wracając do tematu, to czytermostat jest uszkodzony czy nie, w moim przypadku nie było do końca łatwo wykryć, dwóch mechaników (z czego jeden właśnie od roverków) stwierdzili że termostat mam ok, sprawdzając jak nagrzewają się gumowe przewody, dopiero po roku takiej jazdy na niedogrzanym silniku efekt szybkiego nagrzewania się grubszego przewodu przy chłodnicy był na tyle wyczuwalny że można było w 100% orzec przyczynę.

Niemniej jednak mit że niedogrzany silnik zuzywa ok 20% więcej paliwa w moim przypadku się nie sprawdził, na krótkich miejskich trasach nadal mam niemal identyczne spalanie, mimo że teraz po 2-3km mam już wskazówkę temp na środku skali, przed wymianą termostatu max temp po przejechaniu 7-8km w mieście to było 62st C, w zasadzie jak już na parkingu się zatrzymywałem.

apples - Nie Mar 03, 2013 12:02

hs26 napisał/a:
nawet dwa webasta nie są w stanie dogrzać silnik.
5kw nie jest w stanie dogrzać ? :)

markozalko, masz niesprawny termostat. Ten temat chyba już poruszałeś kiedyś. :roll:

markozalko - Nie Mar 03, 2013 12:31

Owszem poruszałem ale chciałem się jeszcze podpytać skoro taki temat się pojawił. Tak czy siak z każda zimą jest coraz gorzej :) ale się zagrzewa w końcu. Może na kolejną zimę coś z tym zrobię :)
haszczyc - Nie Mar 03, 2013 19:01

jak się ma niesprawny termostat to się go powinno wymienić nie ma co czekać na kolejna zimę szkoda silnika
dany1107 - Czw Mar 28, 2013 17:52
Temat postu: Temperatura
Witam.Mam pytanie. Wczoraj zrobiłem trase,ok 60 km, temp ruszyła się może do pierwszej kreski,dzis go odpaliłem i chodził tak ok 20min.Dolny wąż był zimny a górny grzał sie powoli tak jak pracował silnik.Czy to oznacza że na sto procent termostat? Webasta nie ma,Zostało wymontowane.
Adsik - Czw Mar 28, 2013 18:27

Może też być zapowietrzony układ.
dany1107 - Czw Mar 28, 2013 20:25
Temat postu: Temperatura
To najpierw spróbowac odpowietrzyc układ( plastikowa srubka na którymś z węży)? Pozdro.
Pieta - Pią Mar 29, 2013 12:09

Zapowietrzony układ w tym silniku to praktycznie nie możliwe. ten układ sam się łatwo odpowietrza.
dany1107 - Pią Mar 29, 2013 14:34
Temat postu: Temp.
Skoro tak to wychodzi że jednak to ten cholerny termostat?
SmoK - Wto Wrz 10, 2013 11:03
Temat postu: r75 2.0 cdt
Dziś postanowiłem przygotować się do zimnych poranków (dodam ze trochę się zaniepokoiłem bo od dłuższego czasu nie słyszałem wentylatora myślałem ze może się zapowietrzył ) więc wymieniłem płyn chłodniczy odpowietrzyłem ten koreczkiem obok webasto wyglądało ok auto się grzało wąż górny jak i dolny robiły się ciepłe może dolny minimalnie później. Samochód chodził przez około 40min i temperatura doszła maxymalnie może 2-3mm za połowę wentylator się nie włączył a płyn i węże parzyły po łapach.

Czego to może być przyczyna ?.

rafalmis1 - Wto Wrz 10, 2013 12:10

a na klimie wentylator startuję ??
SmoK - Wto Wrz 10, 2013 20:46

Odpaliłem ustawiłem klime na 16st i wentylator po chwili włączył się na kilkanaście sekk i wyłączył co to może być? Wasze R szybka się grzeją po jakim czasie włącza się wentylator ? Wskazówka temp idzie wam wysoko za połowę bo ja jeszcze nigdy nie miałem więcej nic 3mm za połową.
rafalmis1 - Wto Wrz 10, 2013 20:49

u mnie w benzunku, raz dwa wentylator startuję, a nawet muszę powiedzieć, że bardzo często pracuję. Ale ty masz chyba diesla ??
SmoK - Sro Wrz 11, 2013 09:49

Tak.

[ Dodano: Sro Wrz 11, 2013 09:49 ]
Jak w waszym przypadku to wygląda w CDT ? też tak sie nagrzewa długo i tylko troszkę za połowę czy szybko i pod max ?

markozalko - Czw Sty 23, 2014 13:35

Ja borykam się z tym problemem odkąd go mam czyli 4 rok idzie. Wczoraj w trasie to aż mnie za przeproszeniem h... strzelał. Przy -8 do -12 przy jeździe poniżej 2000 obrotów temp. spadała nie dużo ale widać było. Jak stawałem gdzieś to tak jak na moje oko powiedzmy do 70 stopni. I tak wkoło. Temp. ustawiam zawsze na 21 i tak nic nie pomaga. Przy minusach w trasie to mi nagrzeje się o jezu po jakich 20 km albo i więcej. Gdzie dodam że wyłączam nawiem co jakiś czas. Po mieście mogę jechać i 15 km albo i dłużej i to samo. Co podskoczy wskazówka to zaraz spada. Nie iwem czy webasto działa ale chyba nie. Czasem słyszę jakieś stuki z tyłu ale to chyba zawieszenie. Już byłem zdesperowany wstawić na wymianę termostatu ale się boję że coś się innego spierniczy. I bądź tu mądry. Ale mam dość patrzenia na wskaźnik temp. zamiast na drogę i chciałbym mieć ciepło w aucie. Niby zimno nie jest ale jak widzę kierowców w tirach na krótki rękawek hmmmm pozazdrościć
Balas87 - Czw Sty 23, 2014 13:45

mój cdt nagrzewa sie ok 10 km po czym wskazówka ani drgnie stoi przy 90 C jak zaczarowana. Dodam że u mnie webasto nie działa :D :D
MatiNitro - Czw Sty 23, 2014 13:55

Balas87, na pewno przy 90C czy przy połowie wskaźnika? :P bo to różnica ;)
markozalko - Czw Sty 23, 2014 13:57

To co myślisz to wian termostatu? a można coś spierniczyć jak będą mi wymieniać termostat?
sash997 - Czw Sty 23, 2014 18:24

markozalko to raczej wina termostatu,przy wymianie można niemieć oringu do termostatu i liczyć że jest ok a jak sie okaże że jest już nie bogaty to wtedy jest problem bo auto rozgrzebane a oring cieżkodostępny,silikony raczej w tej sytuacji nie zdają egzaminu i później zonk bo cieknie z okolic pompy wody :twisted:
piotrek1000 - Czw Sty 23, 2014 20:14

sash997 napisał/a:
markozalko to raczej wina termostatu,przy wymianie można niemieć oringu do termostatu i liczyć że jest ok a jak sie okaże że jest już nie bogaty to wtedy jest problem bo auto rozgrzebane a oring cieżkodostępny,silikony raczej w tej sytuacji nie zdają egzaminu i później zonk bo cieknie z okolic pompy wody :twisted:


NIE strasz. Oring można dostać w prawie każdym sklepie z częściami, i warto go mieć przy wymianie bo stary choć może jeszcze dobry to można go zepsuć przy wymianie.
Ubiegłej zimy u mnie też był problem z utrzymaniem temperatury. Wymiana termostatu wyeliminowała problem.

sash997 - Czw Sty 23, 2014 23:05

oczywiście że mają ale nie wszystkie a te co mają to w większości jak nie wszystki na zamówienie a nie od ręki więc napisałem że ciężko dostępny a nie tak jak np łożysko koła od mondeo,uszczelki i inne pierdółki ostatnio dostałem w sklepie od ręki :)
markozalko - Pią Sty 24, 2014 07:23

To piszecie że nie można nic zepsuć przy jego wymianie? Ja mam swoich majstrów ale to takie z lekka papraki. Inni nie podejmują się napraw tych fur. Boję się że jak będą silnik podnosić to poduszki mi pozrywają a ja z nimi tyle walczyłem że szok. A jak nie to to się okaże że płyn gdzieś ucieka. I tak minimalnie mi gdzieś leci i co jakiś czas dolewam. A tak z ciekawości ile może kosztować jego wymiana? Wiem że ceny są różne wszędzie ale tak pi x drzwi :)
sew87 - Pią Sty 24, 2014 12:19

u mnie przy - 10 rozgrzewa mi sie po 4-5km bo tyle mam do pracy po miescie :)
markozalko - Pią Sty 24, 2014 12:47

A webasto Ci działa czy nie?
sew87 - Pią Sty 24, 2014 12:48

z tym ze dziala ,ale nie bylo czyszczone ,wiec moze jeszcze szybciej by grzalo ale nie jest zle
markozalko - Pią Sty 24, 2014 12:50

No widzisz to jest różnica. U mnie webasto nie gra i termostat słaby i efekty są jakie są. Chociaż nie jest do końca tak źle jak czytam forum. U mnie nawet jak jest duży mróz to prędzej czy później kreska dojdzie do połowy a u innych nie.
sew87 - Pią Sty 24, 2014 12:51

no to nie masz zle fakt :)
pablo - Pią Sty 24, 2014 12:59

A jak z temperaturą przewodów gumowych od chłodnicy ? Ja w tamtym roku borykałem się z tym tematem. Też zachodziłem w głowę czy webasto czy termostat ? Termostat trzymał bo po rozgrzaniu auta górny przewód gumowy od chłodnicy gorący, dolny zimny - czyli niby OK. Dolny robi się gorący jak pusci termostat .Wskazówka temp. w czasie jazdy ledwie się podnosiła. Decyzja padła na webasto i to była dobra decyzja. Od momentu naprawy webasto temperatura rośnie błyskawicznie po ok. 8 km mam wskazówkę temp. w połowie skali. Czasami spadnie o 10% ale szybko wzrasta.
markozalko - Pią Sty 24, 2014 13:54

Szczerze to nei wiem jak przewody bo nie sprawdzałem. Jakoś nie mogę się zebrać do tego. Zresztą co mi to da, tylko będę wiedział czy termostat czy nie :) Ja wiele rzeczy robię na czuja i trafiam. Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?
sash997 - Pią Sty 24, 2014 14:26

pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku :mrgreen:
haszczyc - Pią Sty 24, 2014 15:12

ja nie mam webasta w oryginalne przy -6C przy prędkości 90km, 2000 obrotów, zagrzewa się po około 12km
sash997 - Pią Sty 24, 2014 16:33

ooo to chyba z moim coś nie tak że tak szybko grzeje :) za to w lato wentylator sie bardzo rzadko włącza przez 5 lat to na palcach jednej ręki bym mógł policzyć ile razy sie włączył na wyższy bieg więc chyba wszystko ok :smile:
longer86 - Pią Sty 24, 2014 18:54

mnie chyba czeka termostat, webasto nie działa od momentu zakupu, a w zimie tragedia... zrobie 20 czy 30 km a wskazówka max w 1/4 skali i tam sobie to troche w górę to w dół.... w miare ciepło w aucie... ale silnik traci
MatiNitro - Pią Sty 24, 2014 19:02

longer86, mi Mariusz418 na zlocie powiedział, że jeśli CDT/CDTi nie osiąga połowy skali to na pierwszym miejscu termostat. A webasto może tylko przyspieszyć osiągnięcie optymalnej temperatury. Choć też dużo zależy od stylu jazdy. Sam zauważyłem, że nawet przy sprawnym webasto, jeśli nie da się trochę więcej obrotów, to układ wolno się grzeje.
longer86 - Pią Sty 24, 2014 21:09

ja wiem.... że to pewnie termostat, bo wcześniejsze zimy dogrzewał, trochę to trwało ale osiągał temperaturę, a teraz ni hu hu
kaisor1 - Pią Sty 24, 2014 22:36

Przy wymianie termostatu oringi daj nowe, i przy okazji radzę przed przystąpieniem do prac skontrolować pompę wody, bo jeśli ubywa płyn to może pompa puszczać, a wtedy za jednym razem wymieniasz wszystko - wiem z własnego doświadczenia
longer86 - Pią Sty 24, 2014 22:46

płynu nie ubywa, tylko nie rozgrzewa się do prawidłowej temperatury, jaką w okresie letnim osiąga bez problemu... chciałbym z tym poczekać na bardziej sprzyjające warunki, ale przyda się teraz na mrozy ehhh
pablo - Sob Sty 25, 2014 18:52

markozalko napisał/a:
Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?


Naprawiałem w polecanym na forum zakładzie "Elektromechanika Samochodowa"
Katowicka 11 Dabrowa Górnicza . Szybko i solidnie wysyłka kurierem 500 zł naprawa sterownika + wymiana pompki wody w webasto.

sash997 napisał/a:
pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku :mrgreen:


Zapewne masz rację bo to webasto jak by nie było powinno jedynie wspomagać dogrzewanie , u mnie webasto pracuje cały czas w czasie jazdy. Nie wiem czy powinno cały czas pracować , oczywiście przy temperaturach poniżej 5 stopni.
Na razie temat termostatu odsuwam na plan dalszy bo jestem zadowolony z pomocy webasto.

tazOR - Nie Sty 26, 2014 10:51

Hej chlopaki.

Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!

Wczoraj wracajac do domu wlasnie jechalem 30km i nic... slyszalem ze webasto pracuje a wskazowka sie poodnosila troche i pozniej opadala ;/ Co byscie obstawiali? w co celowac?

Problem tez jest taki ze webasto nie zawsze zaskakuje... czasami musze wyjac bezpiecznik i wlozyc z powrotem i wtedy jest juz spoko... Sugestie?

MatiNitro - Nie Sty 26, 2014 11:03

tazOR, mam identyczny problem. Obserwowałem wskazania temp. na komputerze i po 20km doszła do 66C i dalej nie wzrosła. Wskazówka trochę ponad 1/4 skali. Dopiero jak do przegazowałem pod 3 tys to temperatura wzrosła do 77C i wskazówka poszła do połowy. Ale potem znowu zaczęła temp spadać. Termostat będę wymieniał i przy okazji pompę wody. Webasto mi działa i grzeje super ale nawet ono nie pomogło.
tazOR - Nie Sty 26, 2014 12:41

No wlasnie... u mnie doszla jakos do 50 stopni i dupa. w sumie auto stalo kilka godzin w temperaturze -15... ledwo chcial odpalic ;-) klekotal jakby oleju nie mial - jak stary traktor... no a pozniej ta temperatura... w aucie bylo cieplo a wskazania dziwne... moze mu zaslonie wlot powietrza z przodu to bedzie sie szybciej grzal :)
gustav.pl - Nie Sty 26, 2014 15:43

tazOR napisał/a:
Hej chlopaki.

Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!


Najprawdopodonbiej termostat uwalony. W moim Roverku wczoraj, z nie działającym webasto, przy temp. powietrza ok. -15 i nawiewem ustawionym na 21'C (drugi stopień siły nadmuchu), silnik miał teperaturę 84'C po ok.10km spokojnej jazdy(50-70 km/h).

MaReK - Nie Sty 26, 2014 15:49

Z takimi lub podobnymi problemami męczył się Maryba w swoim R75. Teoretycznie jego termostat był rok wcześniej wymieniany. Na nowy zamiennik. Ja także w tamtym okresie wymieniałem i chyba na ten sam zamiennik. Niestety jego auto potrzebowało miliona kilometrów żeby silnik osiągnął temp. ale i tak nie osiągał, bo dolna rura była ciepła już po przejechaniu 4KM, co nie powinno mieć miejsca. U mnie rura jest zimna, ale muszę zrobić prawie 10-15km na wyłączonym klimatroniku, wtedy silnik osiąga temp. wymaganą, ale jak tylko włączę nawiewy wskazówka spada. Ciepło w środku jest, ale to nie to co na oryginalnym termostacie.

Mariusz418 u Maryby zastosował patent, który spowodował, że jego auto już zagrzewa się prawidłowo. Chyba sam też wybiorę się na taki zabieg ;)

tazOR - Nie Sty 26, 2014 16:20

Mogl sie termostat uwalic sam z siebie? czasami jest ok... a czasami ma trzaski... w takim razie na jaki wymienic?

I jak sprawdzic czy to na pewno termostat? :) Poprosze instrukcje jak dla laika ;)

markozalko - Nie Sty 26, 2014 16:35

Nie zasłaniaj chłopie tej chłodnicy kartonem bo to nie ma sensu. W tamtym roku tak zrobiłem i nie czułem żadnej różnicy.
MaReK - Nie Sty 26, 2014 16:37

Na pewno, jak wspomniał ktoś wyżej, warto zaopatrzyć się w oring. Można kupić nowy zamiennik w cenie 120-180 zł lub oryginał np. od freelandera za 230-250 zł. Można też zastosować patent Mariusz418, nie znam szczegółów ale tańsza alternatywa. Jeśli ten patent sprawdzi się u mnie i faktycznie będzie cieplej, to będzie można polecać ;) szpynior w swoim aucie zamontował nieoryginalny termostat, ale nie wiem jakie ma odczucia.

Warto też przypatrzeć się pompie wody.

tazOR - Nie Sty 26, 2014 17:49

Z tego co widzialem to na alledrogo termostat ca 200zl. Juz mam tego padla dosyc szczerze mowiac :) co chwile cos... zawsze jak sie ciesze ze juz mam problem z dyni... to cos sie psuje ;-) duzo jest roboty z wymiana?
markozalko - Nie Sty 26, 2014 18:25

Ty no ponoć roboty jest sporo bo dostęp marny. ja żeby nie to to już bym pewnie dawno to wymienił.
sash997 - Nie Sty 26, 2014 18:43

oj roboty to jest przy tym,najgorsze moim zdaniem to te opaski na wężach sprężynowe...pochlastać sie idzie z nimi :mrgreen:
kaisor1 - Nie Sty 26, 2014 20:38

do opasek są specjalne szczypce za około 30 PLN i po kłopocie , kiedyś na pewno też się przydadzą
tazOR - Nie Sty 26, 2014 21:05

dlatego uwazam ze projektantow tego samochodu powinni wyslac na syberie... bo wszedzie jest dostep dla raczek chinczyka ;/
MaReK - Pon Sty 27, 2014 12:44

tazOR napisał/a:
dlatego uwazam ze projektantow tego samochodu powinni wyslac na syberie... bo wszedzie jest dostep dla raczek chinczyka ;/

e tam... jak ktoś ma wprawę to da radę ;) Jednak nie bez powodu chłopcy z Anglii zostawiają termostat w spokoju i montują od mondeo gdzieś indziej. Zapytaj szpyniora albo poszukaj na forum, gdzieś już o tym było... albo jedź do BritishCars - ze Szczecina całkiem spoko droga ;) Przy okazji mapkę zrobisz :)

markozalko - Czw Lut 13, 2014 16:23

jak były spore mrozy w tym roku byłem już gotowy do wymiany termostatu ale w końcu do niej nie doszło. Od początku miałem problemy z temp. ale raczej jak były spore mrozy. Teraz przy -1 stopniu jak wczoraj jechałem w trasę to dopiero po kilkunastu (15-17 km) złapał temp. w połowie. Potem jak zrobiłem 35 km i w mieście musiałem zwolnić również wskazówka spadała lekko. Ewidentnie termostat siadł i mam pytanie czy te zjawisko może się pogorszyć następnej zimy czy będzie już cały czas tak jak jest? Prze 3 lata było w miarę al tej zimy zaczęło się dziać tak przy wysokich temp. jak na zimę.
sash997 - Czw Lut 13, 2014 18:29

nie zadawaj głupich pytań tylko wymień termostat :P bo dojdzie do tego że w lato Ci sie przestanie dogrzewać :razz:
pablo - Wto Paź 07, 2014 08:49

Czy ktoś z kolegów testował termostat z FATIMEXU http://allegro.pl/pel1005...4622154245.html . Cena jest godna uwagi , ciekawe jak w praktyce. Muszę wymienić u siebie bo zrobiło się chłodniej i bez wspomagania webasto ciężko jest osiągnąć temperaturę.
longer86 - Wto Paź 07, 2014 09:50

widzę że mnie ktoś ubiegł z pytaniem... właśnie się zastanawiam nad tym z fatimexu lub czy nie dolożyć tych 40 zł do innego
pablo - Wto Paź 07, 2014 09:58

Ciekawe jest to że mają to tylko na portalu aukcyjnym a w ofercie sklepu nie ma tego termostatu. Brałem u nich pompkę sprzęgła i pracuje jak na razie bardzo dobrze, może termostat też jest ok.
gustav.pl - Nie Paź 12, 2014 21:15

Witam :smile:
Mój problem jest trochę inny. Ogólnie nawiązuje do tematu, lecz jest odmienny do tego, o czym pisze patrysgn , autor tego wątku.

apples napisał/a:
Na postoju bez webasto w tych temperaturach nie utrzyma temperatury. Układ jest tak pojemny że nawet latem ciężko go zagotować z uszkodzonym wentylatorem. I to plus tego silnika.


Dokładnie nie wiem od kiedy, ale w czasie tegorocznego lata, zwróciłem uwagę na szybo rosnącą temperaturę silnika. Do tej pory myślałem, że trzeba brać poprawkę na wysokie temperatury powietrza, jednak myślę, że przyczyna jest chyba inna, gdyż nawet w dni już chłodne problem ten jest nadal. A co to znaczy, że temp. silnika szybko rośnie? Ostatnio(niechcący) zmierzyłem to. Przy temp. otoczenia ok. 20'C, w ciągu 4 minut, temperatura silnika( na biegu jałowym) z 87 wzrosła do 94. Więc w świetle tego co napisał apples , że trudno jest 75-tkę, nawet w lecie, zagotować, myślę, że coś chyba jest nie tak. Ciekaw jestem jak to jest w innych Roverkach.
No plusem jest, że mój w zimę szybciej nabierze temperatury, zwłaszcza, że webasto mam uwalone :wink:
Pozdro. :smile: