Zobacz temat - [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU

kucharus - Nie Sty 24, 2010 20:32
Temat postu: [R620] CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU
WITAM PAWEŁ KUCHARSKI Z TEJ STRONY MAM ROVERA 620 SDI DIESEL
NIE JEDZIE MI AUTO , PO WYŻEJ 2000 OBROTÓW KONTROLKA ENGINE I CHMURA !! !!! WYSKOCZYŁY MA NASTEPUJĄCE BŁĘY CEWKA CZASU WTRYSKU PALIWA KTÓRĄ WYMNIENIŁEM Z WTRYSKIEM I BŁĄD CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU !! !!! NIE WIEM O CO CHODZI I GDZIE ON JEST KONKRETNIE CZY MOŻE KTOŚ POMÓĆ????
LUB MOŻE KTOŚ MIAŁ TAKĄ PRZYPADŁOŚĆ I MOŻE POMÓC.

TERAZ JEST -26 STOPNI NA DWORZE. JECHAŁEM 6 KM I MIAŁEM MAX 1200-1400 OBROTÓW. DODAM ZE AUTO STAŁO 2 DNI W CIEPŁYM GARAŻU I DALEJ TO SAMO
kucharus@wp.pl
506-123-533

thef - Nie Sty 24, 2010 20:46

Proszę nie pisać z włączonym Caps Lockiem

kucharus napisał/a:
CEWKA CZASU WTRYSKU PALIWA
Prawdopodobnie źle ustawiony kąt wtrysku.
kucharus - Nie Sty 24, 2010 21:00
Temat postu: polak zawsze sie o coś doczepi nawet o CAPS LOCK
i co nagle ni stąd ni z owąd kąd wtrysku sie przestawił?!!! NIE MOŻLIWE! To nie moję pierwsze auto w życiu !! !:(
PHJOWI - Nie Sty 24, 2010 21:23

kostka do wtrysku sterującego pewnie padła , sprawdz kable.
thef - Nie Sty 24, 2010 21:31

kucharus napisał/a:
i co nagle ni stąd ni z owąd kąd wtrysku sie przestawił?!!! NIE MOŻLIWE! To nie moję pierwsze auto w życiu !! !:(
Skoro piszesz, że wymieniałeś cewkę czasu wtrysku, to oznacza, że grzebałeś w pompie wtryskowej, więc nie takie znowu niemożliwe!!!!
kfrankiewicz - Nie Sty 24, 2010 21:41

Czujnik położenia wału[czujnik Halla] jest przykręcony do skrzyni biegów w okolicy sprzęgła,z czytuje z koła zamachowego położenie wału korbowego.Komputer z tego czujnika z czytuje dane do ustawienia kąta wyprzedzenia zapłonu.Awaria czujnika może podawać błędne dane do komputera.
kucharus - Nie Sty 24, 2010 21:43
Temat postu: ok
jeżeli przed i po wymianie wtrysku sterującego *który jest z cewką czasu wtrysku* jest to samo to raczej wykluczam tą opcje ! Ale dziękuje za chęci i doceniam że próbujecie pomóc, bo to żadkość że ktoś bezinteresownie chce pomóc :)


p.s a możesz przybliżyć jak ustawia się kąt wtrysku?

jarekft - Nie Sty 24, 2010 21:47

Witam ,a ja ci powiem a nawet jestem prawie na 100% przekonany że zamarzało ci paliwo.Dziś rano miałem -21 auto stało 2 dni nieodpalane odpaliłem bez problemu ale nie mogłem jechać więcej niż 60km/h tel do kumpla i po badaniu zmieniony kont wtrysku :bezradny: tak se nagle zmienił kolega jest mechanikiem i tak łatwo sie nie poddaje.Okazało sie że komp zgłasza taki błąd jak coś nie tak jest z paliwem w moim przypadku parafinka raz blokowala raz nie ogrzał filterek przepłukał czysta ropą i jest ok.Powiedział ze mam jechać zatankować do pełna i wlać dodatek do paliwa bo nasze stacje paliwo mają do -22 takie są polskie normy.Zobaczymy jutro

ps:jak jechałem do kolegi zaświecała mi się od czasu do czasu kontrolka silnika

thef - Nie Sty 24, 2010 21:52

Cewka czasu wtrysku jest w pompie. Z pierwszym wtryskiem jest związany czujnik podniesienia igły. Kąt wtrysku ustawia się zasadniczo przy użyciu komputera (aby móc odczytać jego wartość) przestawiając koło zębate na wałku rozrządu w stosunku do koła napędzającego pompę.

http://roverki.pl/modules...ies=Technika#68

kucharus - Nie Sty 24, 2010 21:53
Temat postu: nie
zamarznięcie paliwa wykluczam !! !!!!! taki objaw mam 2 tygodnie!!! auto stało 2 dni w garażu gdzie jest ok 16 stopni :w domu: a pozatym dolewam do paliwa skyyda który w takich przypadkach powoduje ze paliwo nie gęstnieje do -37 stopni i go nie żałuje!
jarekft - Nie Sty 24, 2010 21:57

thef a co powiesz w temacie mojego dzisiejszego zdarzenia sory ze tak w kolegi temacie ale opisałem co działo sie z moim r po tych zabiegach i zatankowaniu do pełna dolewając dodatek do diesli zrobiłem 60km i ok
thef - Nie Sty 24, 2010 22:01

Zamarznięte paliwo może powodować wiele różnych objawów, nie ma płynności przepływu więc czujniki mogą szaleć. Skoro już jest OK, to możesz przyjąć, że tak właśnie u Ciebie się stało.
kucharus - Pon Sty 25, 2010 18:36
Temat postu: już blisko odpowiedzi
sprawdziłem dziś kilka opcji złącz kabli do pompy , do wtrysku sterującego itp. wykręciłem na tym mrozie czujnik położenia wału korb.. było dużo opiłków na nim wyczyściłem go ale niestety auto pochodziło 30 min sobie i dalej tylko 2000 obrotów i wyskakuje jeden błąd nr 31 czujnik położenia wału !! !!!

możę ma ktoś jeszcze jakiś pomysł!!!????

thef - Pon Sty 25, 2010 19:58

No to może podmienisz ten czujnik i sprawdzisz czy to jego wina. To chyba logiczne, że skoro komputer wywala taki błąd, to czujnik ów może być walnięty.
Aragorn - Pon Sty 25, 2010 21:10

kiedyś miałem tez problem z tym czujnikiem i błędem 31 czyszczenie nic nie pomogło po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy a uszkodzenie poprzedniego czujnika było banalne przetarły się kable pod izolacją (więc warto to sprawdzić przed wymianą czujnika na nowy)
jabolek1987 - Sro Wrz 02, 2015 17:03

Witam.

Mógłby ktoś napisać gdzie jest ten czujnik? Najlepiej fotka jakaś. Mam problem z engine check i z błędów podało, że czujnik obrotów wału. Sa na allegro takie czujniki do kupienia, ale ja nie wiem gdzie on jest w aucie. Bardzo proszę o pomoc. Mam rover 600 diesla 2.0

tomii620si - Sro Wrz 02, 2015 17:22

W skrzyni w okolicach sprzegła szukaj czujnika.. Gdzies na forum jest opis i chyba nawet fotka sie walała.. Poszukaj przez szukajke a jak nie to przez google :P Znajdziesz na pewno
R.E.D. - Sob Paź 17, 2015 00:08

jesli dobrze pamietam, to jest przykrecony sruba (klucz 10mm) pod rozrusznikiem od strony silnika, w kierunku skrzyni (lapie odczyt z kola zamachowego), ma zintegrowany kabel okolo 10cm z wtyczka ;-)

u mnie wystarczylo go wyczyscic i bledy juz nie wracaly :mrgreen:

jabolek1987 - Nie Sie 27, 2017 13:16

Cześć.

A moglibyście powiedzieć jak go (czujnik) wykręciliście? Nie wiem jak mam się do niego dostać, Nie da się tam wsadzić ręki z kluczem za bardzo. Czy to trzeba od dołu auta robić ? Wtyczke sprawdzałęm i jest ok na wszelki wypadek popsikalem i poruszalem pare razy. Na włączonym silniku jak zaczałem majtac tym kablem to silnik zaczał szalec i check engine sie zapalilo. Pozniej odlaczylem wtyczke czujnika i odpalilem auto , objawy podobne. Po sczytaniu bledow, mam tylko jeden blad nr. 19 czyli czujnik polezenia wału.