Zobacz temat - [Ford Focus 1.6 Zetec-s] Duże obroty przy odpalaniu, dym...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [Ford Focus 1.6 Zetec-s] Duże obroty przy odpalaniu, dym...

Adrian355 - Wto Sty 26, 2010 18:12
Temat postu: [Ford Focus 1.6 Zetec-s] Duże obroty przy odpalaniu, dym...
Nie dawałem tego w techniczne bo nie chce denerwować adminów...
Ale mam nadzieję że po starej znajomości pomożecie starej ,,maskotce klubu" :)
Niestety... Forg g*wno wort...
Oto moja historia...

Miałem kiedyś dawno dość spory problem... Mój Focus po odpaleniu samoczynnie wchodził na 2500obr/min i spadał...

Ale od pewnego czasu zaczęło się źle dziać... wczoraj wieczorem jak go przepakowywałem... odpalam... a on... 5500obr/min przy -21 stopniach... ale zaczął powoli spadać... no to ja wsteczny, później 1 bieg... a On znowu sam daje w piec na maxa. No i tu już zaczęło się źle dziać bo wrzuciłem 2 bieg i musiałem zaczął walczyć żeby nie wjechać w latarnię bo koła zaczęły buksować... (licznik pokazał 60km/h ! ) Przy parkowaniu... ciągle 3000obr/min...

Ale dzisiaj co się stało przeszło ludzkie pojęcie... Tata rano jadąc do pracy odpala... a z rury czarny dym... przez dobre 15s. później siwy... a jeszcze później GRANATOWY !! I po 6-8 minutach zaczął się uspokajać... ale da się gazu i będzie trzymał 3000obr/min...

Samochód jest po przekładce z automatu... co tu robić powiedzcie

flapjck1 - Wto Sty 26, 2010 18:14

diesel czy bena?
Adrian355 - Wto Sty 26, 2010 18:18

Zapomniałem...

1.6 Zetec-s
Czyli porostu 1.6 16V benzyna bez gazu.

flapjck1 - Wto Sty 26, 2010 19:06

prawdopodobnie krokowiec stanal w pozycji otwarty
plus mozliwe ze komp robi taka korekte dawki ze wtryski leja

generalnie to mroz plus jakis defekt typu czujnik temp silnika i/lub sonda lambda ( grzanie nie dziala? )


jak sie zrobi cieplej to sie pewnie sensacje skoncza :)

Adrian355 - Wto Sty 26, 2010 19:08

W lato to przy odpalaniu wskakuje na 3500obr/min ...
I to równiutko... co do milimetra i skokowo spada o 500obr/min do 900obr/min.

Jadę po niedzieli chyba na diagnostykę do Forda...

krzychu.b - Wto Sty 26, 2010 22:56

U mnie w escorcie 1,6 zeszłej zimy było podobnie.siadło coś z elektroniki nie znam się to Ci nie wytłumaczę co.,ale mechanik za naprawę skasował tylko 100 zł do dzisiaj śmiga.trza dać do mechanika bo może to jakaś pierdólka jak u mnie :grin:
Focus sedan też ładny .

Adrian355 - Sro Sty 27, 2010 06:55

krzychu.b napisał/a:
Focus sedan też ładny .

Dziekuję

No mam nadzieje że będzie to jakaś głupota...
Ja obstawiam coś z czym były ogromne problemy... czyli czujnik podbicia...

Markzo - Sro Sty 27, 2010 07:41

tylko skąd u niego granatowy dym :?:
thef - Sro Sty 27, 2010 10:06

Adrian, a dlaczego ktokolwiek miałby się denerwować, że temat dotyczący usterki będzie w "Usterkach"? ;) Wpisz tylko temat tak jak to przyjęte jest w dziale "Usterki" i będzie ok.
macikd - Sro Sty 27, 2010 10:15

Przeczyść krokowca, sprawdź sonde lambda. Ja tak miałem tylko w 1.8 zetec i po wymianie sondy, czyszczeniu krokowca był spokój przez jakiś czas ale niestety problem znow wraca dlatego to raczej krokowiec kwalifikuje sie do wymiany. Niestety diagnosta na kompie nic nie stwierdził, a w serwisie powiedzieli że do wymiany jest wszystko co by to mogło powodować, wiec żadna mi to diagnostyka:/
iktorn73 - Sro Sty 27, 2010 10:21

Kup środek do czyszczenia wtrysków STP albo Castrol,wyczyści Ci układ paliwowy z nagaru i wody. Możę to Ci pomoże. U mojej żony w Escorcie 1.8,130 kM było trochę podobnie i czyszczenie układu pomogło,u niej jeszcze przepustnica się blokowała bo była cała w nagarze i obroty szalały.Trzeba najpierw spróbować tanim kosztem naprawić,potem ewentualnie wydawać kasę na Majstra :) .
PHJOWI - Sro Sty 27, 2010 10:24

kolego to jest ford i tłumacze tobie już jak to zrobić , ;


ROZŁĄCZYSZ AKU NA NOC , RAN PRZYJDZIESZ ZAŁĄCZYSZ AKU , I ODPALISZ AUTO , NIE WOLNO W TEJ CHWILI TOBIE DODAWAĆ GAZU , AŻ AUTO NIE OSIĄGNIE TEMPERATURY WŁAŚCIWEJ , GDY JUŻ BĘDZIE TEMPERATURA WŁAŚCIWA CZY NAGRZANY , TO TRZYMASZ GAZ I TAK 1500 OBROTÓW MAXYMALNIE , I PRZEZ 3 MINUTY , PO TYM PUSZCZASZ GAZ , 5 SEK. CZEKASZ I GASISZ MASZYNĘ .\

tak wygląda ustawianie mapy wtrysku w każdym fordzie.

Adrian355 - Sro Sty 27, 2010 16:35

thef, dziękuję :)
iktorn73, macikd, zajme się tak jak mówicie korkowcem i czyszczeniem ale pierw wypróbuje to co mówił PHJOWI bo to mnie nic kosztować nie będzie... :)
Dziękuje jeszcze raz, a postępach napisze w wątku bo samochód wróci dopiero w piątek...
Pozdrawiam :)