Zobacz temat - [R75] Odma
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Odma

menior - Pią Lut 05, 2010 20:00
Temat postu: [R75] Odma
Postanowilem w koncu wymienic tak glosno omawiany na forum filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej,niestety od rovera nie moge dostac a w bmw nie wiedza ktory bedzie pasowac bo kod jaki znalazlem na forum tego silnika M47N nic im nie mowi bo ponoc tu gdzie mieszkam (wlochy) uzywaja innych kodow,wie ktos od jakiego dokladnie silnika BMW bedzie pasowac? czy to ten 150 konny? moze jakis numer seryjny
apples - Pią Lut 05, 2010 20:09

BMW Stary typ 11 12 7 791 552
BMW Nowy typ 11 12 77 99 224

http://forum.roverki.eu/v...ht=odma&start=0

marcin270779 - Pią Lut 05, 2010 20:15

Zobacz tu?

http://forum.roverki.eu/v...t=odma&start=20



BMW Stary typ 11 12 7 791 552 Właśnie ja kupiłem ten typ i nie pasowały mi śruby jakby inny rozstaw ale przełożyłem cały środek do starej obudowy raze z filterkiem i chadzia chyba?

menior - Pią Lut 05, 2010 20:18

czyli rozumiem APPLES ze obydwa pasuja? bez znaczenia czy w roverku silnik cdt czy cdti?
Rowan - Pią Lut 05, 2010 20:19

menior, tak M47N to jest właśnie ten 150 konny silnik. W R75 miał oznaczenia CDT, M47R. Ten w BMW to silnik z innym sterownikiem i troche innym osprzętem oraz troche modyfikacji zrobiono w dolocie, ale chyba niezbyt dobrych.
Ale do sedna. Ten właśnie od tego 150 konnego pasuje. Odczytaj sobie numery na odmie i podaj im, tak na pewno dostaniesz.

[ Dodano: Pią Lut 05, 2010 20:19 ]
menior, tak, bo CDTi i CDT, to ten sam silnik.

apples - Pią Lut 05, 2010 20:39

Pasuje tylko:

Stary typ odmy 11127791552

E39
E39 520d Limousine
E39 520d Touring
E46
E46 318d Limousine
E46 318d Touring
E46 320d Touring
E46 320d Limousine


Nowy typ odmy 11127799224

E46
E46 318d Touring
E46 318d Limousine
E46 318td Compact
E46 320Cd Coupé
E46 320Cd Cabrio
E46 320d Limousine
E46 320d Touring
E46 320td Compact
E60
E60 520d Limousine
E60N
E60N 520d Limousine
E61
E61 520d Touring
E61N
E61N 520d Touring
E83
E83 X3 2.0d SAV
E83N
E83N X3 2.0d SAV,
E87
E87 118d 5-drzwiowy
E87 120d 5-drzwiowy
E90
E90 318d Limousine
E90 320d Limousine
E91
E91 318d Touring
E91 320d Touring

menior - Pią Lut 05, 2010 20:45

ROWAN a jak to mozliwe ze Roverkach ten silnik pojawil sie juz w 99 roku a w bmw dopiero w 2003? :?:
apples - Pią Lut 05, 2010 20:53

Plotki mówiły ze w R75 ten silnik był testowany, aby później go zastosować w BMW. Ile w tym prawdy? Nie wiem.
Rowan - Pią Lut 05, 2010 22:05

menior, apples, dokładnie. Bo ten silnik w BMW był "ulepszony" był mocniejszy, ale bardziej awaryjny, bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot. Efekt był taki, że po jakimś czasie syf zacinał klapki, albo się urywały i wpadały do silnika robiąc... burdel.
maryba - Nie Paź 17, 2010 20:33

słuchajcie przeglądam tą odmę ... i nie wiem która będzie odpowiednia ..


http://allegro.pl/odma-od...1237584590.html
1112 7 791 552
320d, 318d, w silniku M47 (136 KM, 118 KM)
520d w silniku M47 (136 KM)


czy ta
http://allegro.pl/odma-od...1268898836.html
1112 7 799 224:

BMW 1 : 118d, 120d, w silniku M47N (122 KM, 163 KM)
BMW 3 E46: 318d, 318td, 320d, 320cd, 320td
w silniku M47N (118 KM, 150 KM)
BMW 3 E90/E91: 318d, 320d, w silniku M47N2 (122 KM, 163 KM)
BMW 5 E60/E61: 520d w silniku M47N2 (163 KM)
BMW X3 E83: w silniku M47N2 (163 KM)


Ps. poszukujędo CDTi z 2005 roku

Pieta - Nie Paź 17, 2010 20:47

Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie
maryba - Nie Paź 17, 2010 20:53

Pieta napisał/a:
Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie

teoretycznie ta powinna być odpowiedniejsza
1112 7 791 552

dukat11 - Nie Paź 17, 2010 20:55

maryba, obie będą pasować. Po prostu ta z wkładem plastikowym to nowy typ i można ją myć.
maryba - Nie Paź 17, 2010 21:03

czyli jednak ta [1112 7 799 224] jest lepsza?
Pieta - Nie Paź 17, 2010 21:08

maryba napisał/a:
Pieta napisał/a:
Ja kupiłem 1112 7 799 224 i pasuje do mojego R75, więc do twojego też będzie

teoretycznie ta powinna być odpowiedniejsza
1112 7 791 552

Ta z seperatorem plastikowym jest nowsza i zastapiła tą z wkładem "wełnianym". Starego typu lubiały się zapychać.

Osobiście uważam, że ta z seperatorem plasikowem jest bezobsługowa i nie trzeba jej myć, bo własciwie nie ma czego myć.
Zaleca się natomiast wymianę odmy, w różnych źródłach piszą o 150k km, ze względu na zaworek, który ma ograniczoną trwałość.

Johnny - Pon Mar 04, 2013 17:20

Rozkręciłem u siebie odmę i w środku jest wkład tkaninowy, czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ? jeśli ten wkład plastikowy jest sprzedawany oddzielnie to może ma ktoś nr katalogowy ? i namiary na sprzedawce ?
Pieta - Pon Mar 04, 2013 21:16

Rowan napisał/a:
bo w dolocie zamontowano klapki, które "zapobiegały" dostawaniu się oleju z turbiny po przez dolot


Klapki nie do tego służą.
Klapki realizowały zmienną geometrię kolektora dolotowego. Do każdego cylindra są dwa osobne kanały dolotowe o całkowicie innej geometrii. Jeden kanał po linii śrubowej drugi klasyczny. Kiedy jest małe zapotrzebowanie na moc i na małych obrotach, klapki się zamykały i mieszanka trafiała do cylindra jednym kanałem. Jednym słowem ekologia.
http://www.bmwland.co.uk/...pic.php?t=63917


Johnny napisał/a:
czy można do mojej obudowy dokupić sam wkład plastikowy i będzie ok czy musiałbym kupić cały zestaw ?

u mnie nowy plastikowy wkład nie pasował do starej obudowy

Pingiel - Wto Cze 10, 2014 23:34

A ja mam takie pytanie: czy po przez zaolejony filtr odmy olej ma prawo dostać się do EGR? Dziś sprawdzając węże miałem olej w wężu spod przepływomierza do turbiny, turbina uwalona olejem, kolanko wąż od turbiny do intercoolera zaolejony oraz wąż z intercoolera do EGR zaolejony, EGR w środku olej. A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?
longer86 - Wto Cze 10, 2014 23:57

z tego co było na forum to jak zapchana odma to ciśnienie wywala olej przez turbo... gdybyś rozbierał zobacz czy intercooler nie ma dużo oleju w srodku. co do mocy zerknij czy kolanko nie wyskoczyło z intercoolera. a bagnet od oleju wypycha?
Pingiel - Sro Cze 11, 2014 10:20

longer86 jestem w trakcie wymiany sprzęgła i zauważyłem że turbina jest cała w oleju dlatego wczoraj czekając na części zacząłem oglądać cały układ opisany wyżej. Bagnet nie wiem czy wypychało bo nie zwracałem uwagi. Około miesiąc temu zajrzałem do ODMY bo wyczytałem o tym filtrze na forum, oczywiście był tak uwalony że nie puszczał powietrza więc nieco go wymyłem i włożyłem do wczoraj kiedy włożyłem nowy. strat mocy nie wyczuwam, albo moja du.. się przyzwyczaiła. Jedyne co kiedyś zauważyłem to jadąc na równym gazie niską prędkością miał takie chwilowe podrywy mocy jakby chciał mocno przyspieszyć. Ale najbardziej i tak mnie martwi olej którego nie powinno chyba być w układzie od odmy do EGR. Czy mam racje?
Arczibald - Wto Wrz 29, 2015 17:44

Witam wszystkich tu obecnych,
Jestem nowy wiec prosze wybaczyć bardziej i mniej sensowne pytania. Mam mianowicie problem najprawdopodobniej z dopływem powietrza do silnika. Po zrobieniu przewodów hamulcowych (ściągany bak) zaczęły pokolei dziać sie dziwne rzeczy. Najpierw ubytek płynu chłodzącego (wymieniona uszczelka na jakimś trójniku) i zaraz potem bardzo głośna praca pompki w komorze i pomzgaszeniu auta i przekręceniu kluczyka w póz 2 słychać przelewanie jakby paliwa, z przodu do tylu. Wymieniłem filtr paliwa i nic. Zaczął dużo palić i klekotać. Teraz myśle nad wymiana filtra powietrza i od razu odmy.tutaj pytanie czy będę musiał zdjąć pokrywę zaworów i zmienić uszczelkę?

janio - Wto Wrz 29, 2015 19:04

Filtr odmy sam wymieniałem już dwa razy, dość tani jest tu:
http://www.s-part.pl/302,...9-cdi-cdti.html
Plastikowej obudowy filtra odmy nie wymieniać, wystarczy dobrze wyczyścić i po sprawie.

wellman - Wto Wrz 29, 2015 19:58

Jeżeli nie wiesz, czy i kiedy filtr odmy był wymieniany, wypadałoby wymienić separator razem z obudową. Co do samego filtra, ASO BMW zaleca w bliźniaczym BMW jego wymianę raz na dwie wymiany oleju. Możesz też pokusić się o "podrasowaną" wersję filtra z obudową, gdzie zamiast wymiennego wkładu z materiału jest separator z tworzywa, który wystarczy po prostu otworzyć i wymyć. Jeśli chcesz taki to w sklepie pytaj o odmę do silnika M47N.

Bez względu czy wymieniasz sam separator czy razem z obudową, musisz zdjąć całą osłonę silnika - zarówno tą dużą część, jak i tą z tyłu, co osłania filtr powietrza. Odpinasz też przewody powrotne na wtryskach i już bez problemu dalej możesz odkręcić obudowę filtra odmy.

marecki6 - Pon Sie 01, 2016 00:24

Ogrzewając wątek .... Planuję wymianę odmy ponieważ przy wymianie filtra powietrza zauważyłem że ścianka za obudową odmy jest zapocona i teraz zastanawiam się czy wymieniać sam wkład czy całość ? Czy poza uszkodzeniem obudowy jest inny powód aby wymieniać całość ? Najchętniej wymieniłbym na ten plastikowy filtr ale nie wiem czy on pasuje do mojej obudowy ?
wellman - Pon Sie 01, 2016 00:33

marecki6, wątpię, żeby uszkodzona była obudowa. Prędzej jedna z uszczelek lub zaworek w obudowie.

Jeśli chcesz wymienić na plastikowy separator, lepiej kup całość razem z obudową. Z dwóch powodów:

1. gdyby się później okazało, że winę ma obudowa lub zaworek w niej wbudowany to samej obudowy nie dokupisz

2. sądząc po opiniach na forum zdarzało się (choć trudno mi to sobie wyobrazić), że separator nie pasował z obudową od zwykłego filtra materiałowego.

marecki6 - Pon Sie 01, 2016 16:43

Czy wymiana całości jest jakaś skomplikowana ? To jest cała puszka czy tylko dekiel i wkład?
wellman - Pon Sie 01, 2016 16:49

marecki6, najwięcej pracy to odkręcanie i przykręcanie śrubek. :-)

Musisz zdjąć całą osłonę silnika, czyli najpierw zewnętrzną na trzech śrubach, później wlot powietrza na dwóch i tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).

Wtedy odłączasz wtyczki z wtrysków, odkręcasz plastikową prowadnicę z wiązką i zdejmujesz wężyki przelewowe z wtrysków.

Na koniec odkręcasz obudowę odmy, zdejmujesz, wyjmujesz filterek/separator i uszczelki po czym składasz wszystko w odwrotnej kolejności zakładając nowy komplet odmy. Wsio.

longer86 - Pon Sie 01, 2016 23:38

wellman napisał/a:
tylna część osłony na pięciu + zatyczka wlewu oleju (z czego na dwie śruby z tyłu wypada wyposażyć się w dobrą przedłużkę, żeby tam dotrzeć i nic nie zgubić).


Jak dobrze pamiętam, te czas mozna pominąć

wellman - Wto Sie 02, 2016 00:19

longer86, ostatnio zmieniałem u siebie całą odmę na tą z separatorem. Próbowałem zrobić to bez zdejmowania tylnej części osłony, ale wtedy nie dało się odkręcić dwóch tylnych śrub obudowy odmy. Gdyby nie to, to można by było osłonę zostawić. ;-)
longer86 - Wto Sie 02, 2016 09:17

Moze mój błąd bo ja zmieniałem filterek, być może masz racje
Arkadio89 - Czw Paź 13, 2016 17:21

Pingiel napisał/a:
A teraz jeszcze pytanko czy to wszystko może mieć wpływ na moc bądź ogólną kondycję silnika? Czy wymyć to wszystko? Jak tak to czym?

Na moc raczej nie ma wpływu, (u siebie nie odczułem) ale za to zauważyłem że jadąc pod górkę na wysokim biegu, silnik nie potrzebował zredukować bieg (automat).
Ale czyszczony był rowniez egr oraz czujnik ten przy egr zamocowany na rurze idącej od egr do intercoolera ponieważ też był zafajdany.
A czyściłem w taki sposób ze wszystkie części odmy razem z pokrywą i uszczelkami wrzuciłem do wiaderka z benzyną ekstrakcyjną i przecierałem ścierką(takze ten filterek). Nie wiem czy to odpowiedni sposób, może specjalisci coś na ten temat napiszą, było by miło.
Egr z tym czujnikiem włacznie zrobilem tak samo.
Było to profilaktycznie miesiac temu, teraz w weekend wymieniam olej oczywiscie na Valvoline Maxlife 10/40 z wszystkimi filtrami wiec czyścić bede wszystko od nowa pożadnie wraz z czujnikiem wysokiego ciśnienia Cr, a w odme wkładam nowy filtr z uszczelkami.

miniver - Nie Lip 15, 2018 21:19

Z własnego doświadczenia radzę przed zakupem obejrzeć zdjęcie obudowy filtra. Kupiłem kompletny filtr (z obudową) zgodny z numerami z pierwszej strony wątku (11 12 7 791 552), ale okazało się, że jest inny, co widać na zdjęciu.
dawidd - Sro Lut 05, 2020 21:35

własnie jestem po wymianie odmy na nowy typ, używka bmw za 20zl. Warto wymieniać na te bez filtra - na foto filtr był 10tys km temu czyściutki





[ Dodano: Sro Lut 05, 2020 21:35 ]
wkłady pasuje p&p, ja przełożyłem sam wkład zamiast filtra, trzyma się on tylko na oringu

borsuk88 - Czw Lut 06, 2020 18:59

a gdzie kupiłeś i od E46 ?
takie coś samo wystarczy?
https://www.otomoto.pl/of...-ID6CO9Ht.html?

dawidd - Pią Lut 07, 2020 15:15

ja kupiłem z allegro oryginał bmw za 20zl, sam ten wkład wystarczy. Sa tez na allegro nowe wkłady 25-35zl firmy krzak, a febi po 65zl

[ Dodano: Pią Lut 07, 2020 15:15 ]
te odmy są w rożnych silnikach, ale szukałem typowo od m47 - jak klepniesz na allegro "odma bmw" to jest tego full