Zobacz temat - [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.

mi_sza1 - Sro Lut 10, 2010 18:49
Temat postu: [R diesel] Dogrzewacz płynu chlodzącego,Chłodnica spalin.
Co to jest? Wygląda jak dokrzewacz płynu chłodzącego poprzez spaliny i jednocześnie chłodnica spalin wracajacych przez EGR do kolektora ssącego.
http://moto.allegro.pl/it...rka_czesci.html


W moim silniku tego nie ma, a na zime bardzo sie to by przydało. Po minucie leciałoby cieple powietrze. ale wygląda, ze to nie do R400, a silniki są takie same jak w R600 i R200.
Czy posiadacze 200 i 600 mają takie coś. Czy daloby sie to zaadoptowac.

Pieta - Sro Lut 10, 2010 20:01

Jest to chłodnica spalin, montowana w autach ze skrzynią automatyczna.
Remigiusz - Sro Lut 10, 2010 20:04

mi_sza1, Do Rovera 45 czy 25 maja takie coś jest to przed EGR i ma to chłodzić spaliny które lecą przez EGR i tyle jest to zbędne bo służy tylko do EGR. Najlepiej zaślepić i mieć spokój :wink: Tylko kolektor ten EGR zasyfia i tyle.
mi_sza1 - Sro Lut 10, 2010 20:09

Remi55 napisał/a:
i tyle jest to zbędne bo służy tylko do EGR

nie tylko do EGR służy. te wejścia na puszce są na plyn chłodzący który ogrzewaja spaliny. A zima u nas zimno i bardzoby sie to przydało. Egr u mnie pracuje poprawnie ale jest połączony z kolektorem zwykla rurą. nie ma takiego ustrojstwa.
Jak przestanie dzialac Egr to moze zaslepie.

Pieta
'Jest to chłodnica spalin, montowana w autach ze skrzynią automatyczna'
były diesle z automatem??[/b]

Remigiusz - Sro Lut 10, 2010 20:21

mi_sza1,

Na początku na pewno tez i ogrzewa trochę płyn chłodnicy ale nie wiem mi się mój Diesel rozgrzewa po 5km nie całych i EGR ma zaślepione a mrozy były po -15 przecież :wink:

Ja się stałem wrogiem EGR jak zobaczyłem jak po 150.00km zarosła ściana mojego kolektora wlotowego. :evil:

Pieta - Sro Lut 10, 2010 20:25

Tak były automaty, przynajmniej w R75
W katalogu części dla R75 jest notatka, że chłodnica jest tylko w modelach z automatem.
Generalnie ten wymiennik służy tylko do chłodzenia (takie jest jego zadanie) a że przy okazji grzeje płyn chłodniczy, to jest skutek. Najczęściej chłodnicę spalin stosowano w dieslach ponieważ dopuszcza się większą dawkę spalin w układzie dolotowym (nawet 50% , w benzynie jakieś 20%). Powietrze dolotowe nie może być za gorące, dlatego w dieslach częściej stosuje się chłodnicę spalin.
Dlaczego w R75 montowano chłodnicę spalin w modelach ze skrzynią automatyczną, nie wiem.

mi_sza1 - Sro Lut 10, 2010 20:37

No dzwoniłem do gościa. Nie wie z jakiego to dokladnie samochodu jest. Wie tylko ze z diesla 2.0 litry i z jakiegoś Rovera. Więc moze i 75 chociaż w ogloszeniu co innego jest napisane.
Ale skoro Remi55 twierdzisz , ze gra nie jest warta świeczki to sobie odpuszcze w końcu idzie do wiosny, i lepiej w klime zainwestować. A mrozy to u mnie były do
-30 przez tydzień, do -15 to teraz w nocy spada od 2 tygodni.

Remigiusz - Sro Lut 10, 2010 20:57

mi_sza1, Klima to najlepsza inwestycja :razz: Oraz Webasto :razz:
Chester - Czw Lut 11, 2010 00:39

mam takowe ustrojstwo w R 25 i powiem tylko tyle że w zimie szybciej sie robi ciepło w aucie :)) wskazówka od tem jeszcze "śpi", a z kratek leci już ciepłe powietrze :))
chudson - Czw Lut 11, 2010 11:29

Bardzo fajna rzecz i gdybym nie miał webasta to chyba bym sie zainteresował bo cena przystępna, Kwestia tylko sprawdzenia czy pasuje bez problemu w miejsce rury zwykłej.
Jak wiadomo wydech robi się gorący prawie natychmiast po odpaleniu auta w przeciwieństwie do płynu więc ogrzanie go przed nagrzewnicą napewno umiliło by jazdę

Remigiusz - Czw Lut 11, 2010 12:34

W sumie fakt to chyba idzie tylko wężem do do nagrzewnicy i wygląda tak w stanie zamontowanym, i jednak musi być EGr do tego sprawne ale :wink:
nicco_nuwai - Nie Paź 10, 2010 10:21

witam!

odkopuje :)

jestem zainteresowany zalozeniem takiej chlodnicy egr - w celu uzyskania w/w efektu ubocznego - dogrzania auta zanim silnik zlapie temp.

termostat mam sprawny - w w zeszlym roku to juz cuda tworzylem, wlacznie z zaslonieciem calkiwicie gornych wlotow chlodnicy w celu mniejszego przewiewania komory silnika (termostat ok - chlodnica caly czas zimna - a silnik baaaardzo bardzo dlugo lapal temp) - a ze dojezdzam do pracy 10km - to nigdy mi sie nie nagrzewa na tyle zeby cos w kabinie ogrzac....

czy ktos sie orientuje jak to podlaczyc? w sensie gdzie poprowadzic weze wodne (zasilanie i odplyw) - i czy wiaze sie to z dodatkowymi przerobkami, trojnikami itp? jak wyglada odpowietrzenie ukladu? oczywiscie dolac trzeba troche wiecej plynu - ale czy uklad sam sie odpowietrzy? no i jak wyglada kwestia jezdzenia latem - wiadomo ze wtedy plyn bedzie jeszce szybciej dogrzany - nie bedzie to wplywalo negatywnie na temeprature silnika?

pozdrawiam!

Chester - Nie Paź 10, 2010 12:18

nicco_nuwai, jak w/w podłączyłem to u siebie ... aczkolwiek nie tak jak jest to w silnikach iDT bo tam jest troche inaczej rozwiązane zasilanie nagrzewnicy... potrzebowałem 2 trójniki i trochę(ok 50cm) węża o średnicy 16mm i 8 nowych opasek, było troche rzeźby w weżach ale wydaję sie mi ze zrobiłem to najszybszym i najmniej inwazyjnym sposobem...

Odpowietrzenie całości tak jak przy wymianie płynu samoczynne, latem to raczej nie będzie miało wpływu na temp. skoro w iDT jest i się sprawdza....

nicco_nuwai - Nie Paź 10, 2010 13:53

Chester napisał/a:
nicco_nuwai, jak w/w podłączyłem to u siebie ... aczkolwiek nie tak jak jest to w silnikach iDT bo tam jest troche inaczej rozwiązane zasilanie nagrzewnicy... potrzebowałem 2 trójniki i trochę(ok 50cm) węża o średnicy 16mm i 8 nowych opasek, było troche rzeźby w weżach ale wydaję sie mi ze zrobiłem to najszybszym i najmniej inwazyjnym sposobem...

Odpowietrzenie całości tak jak przy wymianie płynu samoczynne, latem to raczej nie będzie miało wpływu na temp. skoro w iDT jest i się sprawdza....


ok, ale w ktorym miejscu te trojniki powpinales? jesli by sie dalo jakies fotki zrobic - bardzo ulatwilo by mi to "zrozumienie" podlaczen :)

generalnie chyba gra warta swieczki dla ogrzania sie na krotkich dystansach?

pozdrawiam :)

borek88 - Nie Paź 10, 2010 14:41

widze ze remi pisze ze mu sie zagrzewa po 5km u mnie raczej po 10 i egr jeszcze nie zaslepione (znow cos nie tak z autem?!)
i czy w kazdym idt byl ten dogrzewacz??

Chester - Nie Paź 10, 2010 16:18

nicco_nuwai, fotki we wtorek w rzuce bo w pon od rana do nocy w pracy siedze...
nicco_nuwai - Nie Paź 10, 2010 16:25

Chester napisał/a:
nicco_nuwai, fotki we wtorek w rzuce bo w pon od rana do nocy w pracy siedze...


ok czekam :)

[ Dodano: Nie Paź 10, 2010 16:25 ]
borek88 napisał/a:
widze ze remi pisze ze mu sie zagrzewa po 5km u mnie raczej po 10 i egr jeszcze nie zaslepione (znow cos nie tak z autem?!)
i czy w kazdym idt byl ten dogrzewacz??



coprawda sdi a nie itd - ale mi teraz przy temp okolo 5C rano - wzkazowka podnosi sie i cieple zaczyna leciec po okolo 4-5km. ale przy temp ponizej zera - a tymbardziej przy takich mrozach jak w zeszla zime - to pomimo cudow na kiju wlacznie z zaslanianiem wlotow (w celu nie wychladzania komory silnika - bo termostat ok) to 10-15km i nic.

pozdr

Chester - Wto Paź 12, 2010 13:14

jak pisałem tak wstawiam :)


mcjg - Czw Paź 14, 2010 19:17

Właśnie przyszło mi to ustrojstwo. Pytanie mam tylko do posiadających to zamontowanie oryginalnie. Węże wody podłączyć tak jak pokazał Chester czy jak napisał Remi55 bezpośrednio do nagrzewnicy wpięte w mały obieg? Do obu rozwiązań mam pewne ale. Przy bezpośrednim wpięciu w mały obieg płyn dość szybko rozgrzeje silnik, ale przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy będzie stał i zacznie się w chłodnicy gotować. W przypadku zrobienia tak jak Chester "III obiegu" to większość pary pójdzie w gwizdek bo płyn dość kiepsko będzie płynął przez to.
xtek - Nie Paź 17, 2010 20:53

A jest rave do Roverow 25idt? Moze tam byloby pokazane jak to ma byc podpiete i do ktorego obiegu.
Czy ta rurka bedzie pasowac bez kombinowania do 220sdi?
Ostatniej zimy strasznie dlugo trwalo u mnie nagrzewanie i chcialbym jakos temu zaradzic.

mi_sza1 - Nie Paź 17, 2010 21:15

Najprościej i chyba najlepszą sprawność ogrzewania uzyskamy; odłączając wejściwoy przewód od nagrzewnicy i wpinając go w tą "chłodnicę" dokupujemy ok 40 cm przewodu takiego jak wypieliśmy i drugie wejście(górne) podłączamy tam gdzie opieliśmy w nagrzewnicy. nie trzeba wtedy żadnych trójników po prostu przed wejściem do nagrzewnicy dogrzwa nam sie płyn.
mcjg - Nie Paź 17, 2010 21:25

Dzisiaj dorwałem Rave (ten ze strony klubowej jest uszkodzony). Rozwiązanie podane przez Chestera jest wg rysunków tam zamieczonych najbardziej właściwe. Potwierdza to, że bezpośrednie wpięcie chłodnicy EGR w mały obieg może spowodować gotawanie się płynu w niej przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy.
kasjopea - Nie Paź 17, 2010 21:30

mcjg, jak to uszkodzony?
martens - Nie Paź 17, 2010 21:59

mcjg, a date w systemie zmieniles?
xtek - Nie Paź 17, 2010 22:14

Tez pobralem przed chwila stad:
http://www.roverki.pl/mul...25-75-z-tf.iso/
i nie dziala.
Przy probie zamontowania obrazu wywala "plik uszkodzony".

mcjg, czy mozesz dac link do dobrego RAVE?

mcjg - Nie Paź 17, 2010 22:51

Ściągnąłem torrenta. Wklej w google
Kod:
Rover 25 45 75 Tourer - MG ZR ZT ZTT ZS MG TF - Owners handbook & All Manuals ISO
. Źródła są, ssało jakieś 3h.
@martens zorientowałem się przy próbie uruchomienia zamontowanego obrazu i myślałem, że mnie coś trafi, bo Windowsa mam tylko na wirtualnej maszynie i co 2s uaktualniał sobie datę :)

xtek - Nie Paź 17, 2010 22:52

mcjg napisał/a:
bo Windowsa mam tylko na wirtualnej maszynie


znam ten bol... windowsa odpalam tylko w wyjatkowych sytuacjach (do Rave i do Platnika) przez vmware fusion ;)

kasjopea - Nie Paź 17, 2010 22:55

mcjg, czyli jednak jest ok?

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 22:55 ]
Chłopaki powiem Wam, że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie.

xtek - Nie Paź 17, 2010 22:58

kasjopea napisał/a:
mcjg, czyli jednak jest ok?

[ Dodano: Nie Paź 17, 2010 22:55 ]
Chłopaki powiem Wam, że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie.


Nie jest ok. Zmiana daty byla potrzebna do EPC a nie do Rave. Tutaj zmiana daty nic nie daje, bo cos jest z plikiem ISO nie tak.
Ja nie mam linuxa, lecz maca ;)

kasjopea - Nie Paź 17, 2010 23:04

xtek napisał/a:
Ja nie mam linuxa, lecz maca
widziały gały co brały :razz: :wink:

Żartuję oczywiście. Nie znam się kompletnie na tym, ale tak mi się skojarzyło po prostu.

Co do rave, to napisałam do MaRKa, aby to sprawdził w miarę możliwości.

martens - Nie Paź 17, 2010 23:11

sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...

mi_sza1 - Nie Paź 17, 2010 23:12

mcjg napisał/a:
gotawanie się płynu w niej przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy.

no fakt o tym nie pomyślałem. Trzeba byłoby odejście robić przy zamkniętej nagrzewnicy.

xtek - Nie Paź 17, 2010 23:17

martens napisał/a:
sorki - ale przy RAVE do 25 (2002) zmiana daty jest potrzebna jak przy EPC (chyba przed 2004 trzeba zmienic).
Ja pobieralam jeszcze przed przebudowa strony i dzialalo...


No nie wiem. Moj Rave do R200 dziala bez problemu. Teraz sciagnalem inny z torrentow polecany przez kolege wyzej do R25 i dziala. Tylko ten ze strony klubowej nie bangla.

kasjopea - Nie Paź 17, 2010 23:19

xtek, rave do 200 to co innego, przy tych nowszych trzeba datę zmieniać, tak jak koleżanka mówi :smile: .
xtek - Nie Paź 17, 2010 23:24

kasjopea napisał/a:
xtek, rave do 200 to co innego, przy tych nowszych trzeba datę zmieniać, tak jak koleżanka mówi :smile: .


Zmiana daty moze cos dac, owszem, ale juz przy uruchamianiu ;) A tu nawet obrazu sie nie da zamontowac ani zobaczyc, tak wiec cos jest nie tak ;)

mcjg - Nie Paź 17, 2010 23:31

kasjopea napisał/a:
że mój mąż jakoś odpala rave na linuxie
Owszem przez Wine, da się i robiłem to. Ale korzystam akurat z Cedegi i dodaloby mi wpisy w menu, a nie lubię bałaganu:)
Chester - Pon Paź 18, 2010 08:00

mcjg napisał/a:
Przy bezpośrednim wpięciu w mały obieg płyn dość szybko rozgrzeje silnik, ale przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy będzie stał i zacznie się w chłodnicy gotować. W przypadku zrobienia tak jak Chester "III obiegu" to większość pary pójdzie w gwizdek bo płyn dość kiepsko będzie płynął przez to.
tak jak pisałem w iTD jest inaczej rozwiązany układ chłodzenia chodzi o węże ... natomiast mcjg, nie zgodzę się z Tobą ze większość pójdzie w gwizdek jeśli wepniesz tak jak ja to płyn będzi przepływał przez chłodnice z takim ciśnieniem jak przez nagrzewnicę... Poprostu moje rozwiązanie jest najmniej inwazyjne w układ chłodzenia..... można by się bawic w zrobienie układu jak w iTD ale to jest za dużo roboty... trzeba zaślepić króciec z tyłu silnika i wstawić rurke którą płyn będzie płynął do nagrzewnicy i chłodnicy EGR.... przyglądałem się temu(obok siebie R 25 i R220) przez 1h i myślałem jak to zrobić. i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
Przy pierwszych przymrozkach (-4st) widać jak i czuć szybsze nagrzwanie silnia a co za tym idzie szybciej ciepło w środku, wskazówka jeszcze leży a ja mam letnie powietrze z kratek

mcjg - Pon Paź 18, 2010 10:18

Chester napisał/a:
i wydaje się mi ze to jest najlepsze rozwiązanie ...
bo jest. Zaślepianie otworu z tyłu silnika i dorabianie nowego węża nie ma sensu. Wg schematów chłodnica EGR to taki III obieg lub "skrót" pomijający nagrzewnicę w małym obiegu.
Mazak - Pon Paź 25, 2010 09:11

Kupiłem takie ustrojstwo do dogrzewania płynu (od renault) i chcę to założyć przed nagrzewnicą a dokładnie przed "zaworkiem co otwiera" dopływ ciepłego płynu do nagrzewnicy i zrobić jakiś włącznik w kabinie by mieć nad tym kontrole
-czy to dobre miejsce na wpięcie tego w obieg czy może dać to gdzie indziej?? (głownie chodzi aby w środku było szybciej ciepło ,ahh te nasze diesle)
-ktoś może ma coś podobnego u Siebie?
-jakieś sugestie, uwagi
dzieki

szoso - Pon Paź 25, 2010 09:19

Mazak, to musi być wpięte przed nagrzewnicą na wlocie płynu
Jugol - Pon Paź 25, 2010 09:19

Pogadaj z Brt'em i Skibą ;)
Brt - Pon Paź 25, 2010 09:23

Mazak napisał/a:
-ktoś może ma coś podobnego u Siebie?

ma w tym samym miejscu

Mazak napisał/a:
-jakieś sugestie, uwagi


- pamiętaj, żeby "to" włączać przy otwartym ogrzewaniu
- nie podpinaj wszystkich 3 grzałek .... jedna grzałka ma 300W mocy i bierze ok 25A prądu a to dużo ... teoretycznie alternator ma wydajność 90 A, więc 2 grzałki to 50 A + światła mijania ok 12A + dmuchawa kilka A + zasilanie silnika ok 5 - 6 A + radio ze 2 - 3 A, ładowanie akumulatora kolejne kilka A itp. i dochodzimy do granicy alternatora ... lepiej więc racjonalnie tego używać ... niestety instalacja w R nie jest przygotowana na takie pobory prądu.
- osobiście używałem dogrzewacza (2 grzałki) na postoju z wyłączonymi światłami ... a podczas jazdy używałem tylko jednej grzałki
- poprawa w nagrzewaniu jest zauważalna, ale nie jest to niestety kolosalna różnica w porównaniu do serii.
- jazda na krótkich odcinkach i częstym używaniu grzania dodatkowego może wyładować akumulator i kolejnego mroźnego poranka mozna się niemile zdziwić jak nam braknie prądu na odpalenie auta.

Reasumując przy racjonalnym użytkowaniu pomaga :ok: :)

Mazak - Pon Paź 25, 2010 09:28

dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się :evil:
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??

Brt - Pon Paź 25, 2010 09:38

tak tutaj :ok: ... podłączenie elektryczne przez przekaźniki (2 x 30A lub jeden duży 60 - 80A) musisz zrobić i najlepiej na dość grubych kablach (ja mam 2 x 6 mm2)... wszelkie wyłaczniki takie zwyczajne pójdą z dymem przy takim prądzie ;)
Mazak - Pon Paź 25, 2010 09:50

Brt napisał/a:
podłączenie elektryczne przez przekaźniki (2 x 30A lub jeden duży 60 - 80A) musisz zrobić i najlepiej na dość grubych kablach (ja mam 2 x 6 mm2)

odnotowane
dzięki za pomoc

xtek - Pon Paź 25, 2010 11:28

Hmm, taki podgrzewacz elektryczny wydaje sie duzo lepszym rozwiazaniem niz chlodnica egr. Na allegro widze, ze sa rozne - z jedna, dwoma albo trzema podgrzewaczami. Ktore najlepiej wziac? W jakiej kwocie mozna sie zamknac ze wszystkim?
szoso - Pon Paź 25, 2010 11:32

xtek, dwie grzałki max, podgrzewacz musi być przelotowy bo są różne na allegro
xtek - Pon Paź 25, 2010 11:40

W ogole to slabo te nasze rovery do zimy przygotowane. Jak teraz na allegro patrze to nawet w golfach i punto sa takie podgrzewacze.
szoso - Pon Paź 25, 2010 11:44

xtek napisał/a:
W ogole to slabo te nasze rovery do zimy przygotowane

niestety, dlatego trzeba sobie radzić samemu
też coś myślę zamontować ale na pewno nic co jest związane z egr bo mam zaślepiony

Brt - Pon Paź 25, 2010 13:46

ja bym założył i to i to ... i tak włąśnie jest w Alfie JTD rozwiązane dogrzewanie, tzn. jest i elektryczny dogrzewacz i "chłodnica" na EGR .... szału niestety i tak nie ma, ale rozgrzewa się trochę szybciej niż R.
Skiba - Pon Paź 25, 2010 14:00

Mazak napisał/a:
dzięki za info i wskazówki znając mnie pewnie podłączym bym wszystkie a potem się :evil:
Brt, nie wiem czy dobrze kumam ten schemat ale ty masz to wpięte tu gdzie zaznaczyłem??


Ja u siebie mam wstawiony przed zaworem nagrzewnicy - nie za.

Brt - Pon Paź 25, 2010 14:21

Dokładnie to mam umieszczone na wężu pomiędzy wyjściem z bloku silnika a zaworkiem nagrzewnicy :)
GRZYBEK82 - Pon Lis 22, 2010 17:05

Ja założyłem z laguny 2, podgrzewacz na 4 świece żarowe ale jak pisze Brt rewelacji nie ma. Podłączyłem w ten sposób że grzeją 3 albo 4 świeczki ale altek nawet z trzema nie daje rady. szkoda że nie jest w kabinie bo po załączeniu 3 świec i świateł po 3 minutach jest tak gorący że woda na nim się gotuje.
wymiana altka na większy raczej odpada bo ma w sobie vacum pompę. także pomysł z elektrycznym podgrzewaczem uważam za niewypał.
Brt skąd wiesz że altek ma 90A?

Remigiusz - Pon Lis 22, 2010 19:15

GRZYBEK82, 85A mam altek w Dieslu tak pisze w Rave :wink:
Brt - Pon Lis 22, 2010 21:18

gdzieś w RAVE albo haynesie wyczytałem .... teraz nie pamiętam niestety. W każdym razie moc niezbędna do szybkiego pdgrzania silnika jest mierzona w kW a nie w W .... wystarczy popatrzyć na czajnik na wodę ... grzałka ma zwykle 2kW a ile czasu grzeje litr czy półtora wody ?? Więc cudów nie ma się co spodziewać ... ale z drugiej strony włączenie podgrzewacza wystarczyło, żeby w trakcie odśnieżania auta na tyle się podniosłą temperatura płuny chlodniczego, zeby przednią szybę dużo lżej odszronić :ok: i o to mi głównie chodziło.

Receptura jest jedna ... szybkie grzanie = webasto :ok:

GRZYBEK82 - Wto Lis 23, 2010 17:35

Brt święta racja jeszcze można zdalnie na pilocik ach co za cudo mieć takie w Roverku.
Panowie chyba posiadanie pieca staje się coraz bardziej realne ,mam tu coś
http://www.elektroda.pl/r...+zim%EA&start=0
Myślę że kolega owner1 się nie obrazi.
Trzeba tylko podrzucić temat ADI-mistrzowi niech rozkmini temat , mnie osobiście wydaje się to bardzo interesujące.

marcin316 - Wto Lis 23, 2010 18:15

Znajomy wrzucił sobie do R200 webasto. Umieścił je przed przednim lewym kołem. Nie ma halogenów i klimy dzięki czemu miał trochę więcej przestrzeni. W pierwszej wersji używał programatora z Castoramy przerobionego na 12V który umożliwiał ustawienie godzin włączenia i wyłączenia oddzielnie na każdy dzień tygodnia (koszt 20-30 zł). Teraz użył starego telefonu komórkowego z opcją wibracji i kartą payback ;) Do obwodu silnika wibracji podłączony jest układ ładujący kondensator (przez odpowiedni rezystor). Kondensator zasila następnie tranzystor mosfet a on z kolei steruje webasto. Układ jest tak dostrojony, że jeden sygnał nie powoduje uruchomienia układu, dwa sygnały powodują działanie webasto przez 20 min, cztery sygnały przez około 40 minut. Czasy te zależą od wartości rezystorów w obwodach ładowania i rozładowywania kondensatora.
mcjg - Pon Lis 21, 2011 21:37

Odgrzeję trochę tego starego kotleta ;)
Robi się coraz zimniej i ogrzewanie mnie jednak nie cieszy w moim R. Przy zeszłorocznym zakupie chłodnicy spalin konsultowałem się także telefonicznie z p. Midowiczem w sprawie jej założenia i podsunął mi wtedy pomysł założenia dodatkowej elektrycznej pompki wody na małym obiegu przed nagrzewnicą aby wymusić większy przepływ płynu przez nią. Teraz wróciłem do tego pomysłu i wg mnie to może być rozwiązanie bolączki ogrzewania wnętrza tego auta z tym silnikiem. Proponował mi wtedy założenie czegoś takiego z Transita. Porozglądałem się po Allegro i Intercarsie, ale o ile ceny używanych pompek nie są niskie 70 -150 zł. to nowych powalają na kolana 400 - 600 zł.
Z tego co się zorientowałem to rozwiązanie jest szeroko stosowane w VW, Skodzie, Saabie, Oplu Omedze (było) i w BMW - zarówno w benzynach jak i w dieslach. Cel - zwiększenie przepływu przez układ dla rozprężenia silnika, dogrzanie nagrzewnicy podczas jazdy i na postoju po wyłączeniu silnika. Z tego co udało mi się dokopać na forum Omegi to padnięta pompka powodowała objawy takie jakie są w naszych R.
Być może zdecyduję się na coś takiego tylko czy ktoś to u siebie ma? Od jakiego auta można to tanio dostać?

Firq - Nie Sty 15, 2012 14:43

ja mam u siebie oryginalnie założony wymiennik ciepła (tak to się ponoć nazywa profesjonalnie) ale egr mam zaślepiony wiec wymiennik nie spełnia swojego zadania ale czytając temat na zaime chyba wyciągne zaślepkę żeby maszyna sie szybciej grzała mam tez zamontowany podgrzewacz płynu z Traffica 2.0 dci z org. przekaźnikiem na 4 świece żarowe mam to podłączone w aucie i auto łapie temp 30-40 % szybciej niz bez niego ale teraz czytając wypowiedz BRT-a chyba rzadziej będę go używał bo faktycznie pobór prądu jest duży... chyba wymiennik ciepła uruchomie na nowo
mcjg coś w tym jest z tą pompką i chyba przetestuje ja u mnie w MG

Remigiusz - Nie Sty 15, 2012 15:23

Co do pompki do najlepiej z jakiegoś webasto brać można wyrwać czasem dobre pompki w granicach 100 do 150zl.

Co do większego przepływu to coś w tym jest bo to samo jest w C.O. :wink: Bo jak się czeka aż się piec rozgrzeje dopiero do temp i dopiero np przy 50° sie wlacza pompka C.O. to jest to stratne bo piec gorący i instalacja zimna i starty opalowe są duże. Lepiej jest żeby pompka już zaczęła prace jak się rozpala przy np 35°C i przy zimnym piecu był przepływ bo w tedy sie równomiernie rozgrzewa piec i oddane ciepło rozprowadza się przez instalacje i straty są mniejsze. :wink:

Pompkę w aucie ma w tedy ten plus ze równomiernie sie wszystko rozgrzewa i szybciej i skoki ΔT sa wysokie. Bo najlepsze jest rozgrzewanie jak skok jest ΔT mały i równomiernie idzie.

Firq - Czw Lut 09, 2012 21:54

wiec jestem po montażu pompki obiegowej przed nagrzewnica i powiem wam ze ona nic nie daje.... jedynie to ze wskazówka sie troszke podniesie ale troszke tylko i wieje ciut cieplejsze niz bez niej a później jak sie juz auto rozgrzeje to nic cieplej nie jest niż z pompką tak wiec brak efektów i pompkę zdemontowałem i nie polecam montażu.... :)
Brt - Czw Lut 09, 2012 22:47

W belli zakleiłem na amen wszelkie wloty powietrza na chłodnicę w zderzaku (oprócz ok 5cm2 kawałeczka) efekt jest taki, że auto się szybciej nagrzewa (nie jest to duża różnica, ale wyraźna) oraz w trasie spokojnie utrzymuje temperaturę .... nie mam pojęcia jak to siew R by sprawdzało, ale w belli daje radę. U ojca w merry (meriva 1.7 CDTI) karton na chłodnicy daje podobny, efekt ... a nawet czasami przy ostrym gazowaniu powoduje lekkie podniesienie wskazówki nad normalny stan ... Proponuję po prostu spróbować tej metody poprawy ogrzewania w zimie w klekotach. To tak może nie dokońca w temacie ale ... ;)
kruszan - Pią Lut 10, 2012 14:31

Polecam zasłonić chłodnice kartonem, w takie mrozy widać znaczną oprawę, auto nagrzewa się szybciej, po 1-2km max wskazówka idzie do góry, jedyne to trzeba uważać by go nie przegrzać, ale to trzeba by nie wiem ile jeździć po mieście, ja po 30min jazdy w korkach nic nie miałem, tak samo dystans 50km bez problemu... Wcześnie grzał mi dobrze, ale jak jechałem to po nogach troszkę zimno mimo że nawiew działał, jak wyprzedzałem czy mocniej gazowałem to leciało przyjemne ciepło, jak ekonomia i stałe 90-100 to już zimniej, a z przysłoniętą chłodnicą jest dużooo przyjemniej :)
szoso - Pią Lut 10, 2012 18:18

kruszan napisał/a:
Polecam zasłonić chłodnice kartonem

karton to przeżytek, lepsza plexi, chociaż nie chłonie wilgoci jak karton i się nie rozpadnie :wink:

Firq - Pią Lut 10, 2012 19:08

ja kartona nie polecam tylko jak napisał szoso, plexe albo coś podobnego bo w sprinterze zimą zasłoniłem kartonem chłodnice i jak było juz cieplej wywaliłem katron i co sie okazało musiałem chłodnice zdemontować i przedmuchać lamele bo auto mi sie grzało bo katron zrobił sie mokry i wkleił sie w chłodnic wiec kartonów nie polecam
martens - Pią Lut 10, 2012 19:57

W zeszlym roku zrobilam tak ale za wiele nie dalo. Trzeba jeszcze zaslaniac siatke w zderzaku. Przed chlodnica jest wentylator klimy i ciezko tam cos wsunac.





kruszan - Sob Lut 11, 2012 13:20

no na karton spreparowałem odpowiednio, kilkanaście warstw firmowej taśmy, na pewno się nie rozpadnie i zamoknie :)

choć wymierzona plexi na pewno estetyczniej :)

w R600 ciężko by było wsadzić jeden kawałek plexi, jest bardzo ciężko dojść, karton ma tą zaletę, że można go zgiąć mocno i jakoś upchać, potem wyprostować. Mój musiałem przeciąć na pół i wsadzić 2połówki osobno.

Daje efekt, to najważniejsze :)

Remigiusz - Sob Lut 11, 2012 17:01

Na dolna siatkę najlepszy patent z plexxa jest taki ze docinamy kawałek żeby pasował idealnie w otowor dolne w zderzaku. Robimy kilka otworów i przewlekamy ściągacze do kabli o mocujemy do siatki i nic nam nie wypadnie. Na wiosse odcinamy i gotowe. Plexe chowamy do bagażnika na kolejna zimę :D

W 45 jest ten plus ze da się plexe na gornym wlocie ładnie wsunąć pomiędzy grill a środkowy pas maski :D

karooo - Sob Lut 11, 2012 20:27

witam, ja to cos posiadam i nic szybciej nie robi sie cieplo, przedmuchalem to bo myslalem ze jest tam kamien,ale dalej nic;/
Remigiusz - Sob Lut 11, 2012 23:22

Ja myślę czy nie wsadzić sobie grzałki od Ursusa :wink:



Mozna to dorwać za małe pieniądze :wink:

Firq - Nie Lut 12, 2012 14:50

fajne ale do tego pompka obiegowa albo auto odpalić i dopiero grzać co nie

[ Dodano: Nie Lut 12, 2012 14:50 ]
pozatym jest połowa lutego i ja juz nie kombinuje na tą zime ale na przyszłą napewno będzie webasto :)

Remigiusz - Nie Lut 12, 2012 17:25

Firq, Nie no bez pompki. Powinno grawitacyjnie ruszyć obieg. 220V na ta grzalke i zostawic na 20min i powinno być ciepło :wink:
Firq - Nie Lut 12, 2012 18:11

uuu mówisz ze grawitacyjnie da rade ??
Remigiusz - Nie Lut 12, 2012 18:31

Firq, Grawitacja zawsze daje rade. :wink:
Firq - Nie Lut 12, 2012 18:33

hehe to przetestuj i daj znać :D
Remigiusz - Nie Lut 12, 2012 18:44

Firq, Jak zamontuje się to na dolnym wężu od chłodnicy to grawitacja ruszy na pewno. Ja myślę to montować w miejsce chłodnicy EGR :wink:

Jeszcze mam inny pomysł na patent podgrzewania paliwa bo mi na tym bardziej zależy :wink:

mentos - Pon Sie 26, 2013 18:51

Zbliża się jesień i zaczynam szykować auto do zimy póki można grzebać na dworze.
Mam pytania do osób, które zamontowały podgrzewacz z renault:
-jak zaadoptowaliście węże? Z tego co widzę u nas idą 16mm, a w odpowiedzi od sprzedawcy z allegro dostałem info, ze podgrzewacz ma 20mm. Da się to wcisnąć jakoś na ciepło?
-czy podgrzewacz wisi u was luzem czy jakoś przykręciliście go do budy?