Zobacz temat - [R200 1.4 8v] remont czy swap??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 8v] remont czy swap??

kris_1987 - Nie Lut 14, 2010 22:15
Temat postu: [R200 1.4 8v] remont czy swap??
witam Was!!!

Mam problem...

Chciałbym zapytać Was o rade, mianowicie:
w mom samochodzie z silnikiem 1,4 8v padła prawdopodobnie głowica i będę musiał coś z tym zrobić, ale pytanie bardzo poważne ;) czy lepiej zrobić tak że wymienię głowicę na 16v kolektor ssący i wydechowy i będzie hulać??
czy może swap?? np na jednostke bardziej żwawą ;) 1.6 16v...
oczywiście wiadomo przy okazji przyrost mocy dobrybybył ;)

wiadomo, że fajniej bybyło swap zrobić, ale wiadomo trzeba patrzeć też na kasę, czy możecie mi (mniej więcej) napisać jakie koszty byłby tego oraz konkretnie czy w 1 przypadku trzeba wymienić tylko to co napisałem czy jeszcze coś (pomijam olej i uszelki ;) ) a przy 2 zostaje komp koło zamachowe i coś jeszcze od 1.4?
mojej głowicy nie da rady już zrobić, stąd takie poważne pytanie...

chciałbym uzyskać konretne odpowiedzi i przepraszam admini, pewnie było trochę takich wątków na forum, ale chciałbym abyście się dostosowali indywidualnie do mojego postu :)

pozdrawiam i czekam na opinię i Waszą pomoc !! !

piter34 - Pon Lut 15, 2010 12:11

Witaj

Jeśli dół silnika jest OK, to ja bym raczej wolał zmienić tylko głowicę + kolektory :ok:

kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 19:52

piter34, ale w przypadku jeżeli dól jest ok to tylko głowica 16zaworów kolektory i wsio?? ?? ??
Markzo - Pon Lut 15, 2010 19:58

wsadzaj 1.8 Turbo od R75 :D 150KM na start :D
ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 19:58

W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ? Wtedy chyba faktycznie tylko głowica i kolektory do przekładki aby był w pełni 16V silnik, nie trzeba by było komputera ruszać.

Od 75 to chyba łapy nie podpasują, ale było by to ciekawe :grin:

kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 20:04

nie no wiecie najlepiej włożyłbym jakąś V8 ale nie da rady ;)
ADI-mistrzu - Pon Lut 15, 2010 20:09

Jak to nie da rady, trochę przód poszerzyć, kierowcę posadzić na tylnej kanapie, cofnąć kierownicę i masz miejsce :grin:
A jak coś wystaje to tradycyjnie szpachla :razz:

Markzo - Pon Lut 15, 2010 20:18

1.8T z 75 to 1.8 Series z innym układem tłokowo-korbowym, odprężóny z innym kol, wydechowym i ssącym :D co by nie pasował :D
czapaja - Pon Lut 15, 2010 20:30

Markzo, do R200 bedzie pasował motor 1.8 z R75? Bez przeróbek jakis szczegolnych?
sTERYD - Pon Lut 15, 2010 20:44

będzie. Blok jest taki sam, co w każdej innej serii K, głowica toże, tylko jakoś jest odprężony i uturbiony ;)
czapaja - Pon Lut 15, 2010 21:03

uuuuuuu, no to nowy piekielny pomysł mi się tli :P Zamiast VVC to 1.8T w R200 sesese
Markzo - Pon Lut 15, 2010 21:07

ma inne tłoki CHYBA odprężające, korby też inne... obiło mi się o oszy, że jest to powzmacniane w tym silniku. Pasować powinien, kwestia ogarnięcia czy nie pozmieniały się mocowania jakoś, choc wątpie ;) ostudze Twój zapał...motor baaaardzo drogi i baaaardzo ciężko dostępny...
czapaja - Pon Lut 15, 2010 21:11

Markzo napisał/a:
motor baaaardzo drogi
bez kasy nie ma zabawy:(
Markzo napisał/a:
baaaardzo ciężko dostępny...
wstępne poszukiwania potwierdzają Twoją opinię :P
piter34 - Pon Lut 15, 2010 21:13

ADI-mistrzu napisał/a:
W 8 zaworowych też jest wielowtrysk ?

Tak :ok:

kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:11

ale żeście się rozgadali ;) a mniej więcej jaka to byłaby kasa piter34, ?? głowiczka kolektorki?? bo w sumie wiadomo że zależy mi na tym żeby wydać jak najmniej kasy ;)
a to komp od 8zaworówki będzie pasował?? nie będzie żadnych komplikacji??

kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:15

Komp bedzie pasował, tylko zauważ jedną rzecz - gdy kupujesz nowy(używany) silnik, zawsze jest to ryzyko że za np miesiac czy pięc moze walnąc coś nowego jakiś HGF czy coś, a tak tutaj wsadasz kase oddajesz do dobrego mechanika i masz spokoj, bo wiesz na czym stoisz.
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:28

więc właśnie tu się robi problem mały, ale to też chodzi o $ przecież...
ale z 2 strony i tak przecież trzeba włożyć nową uszczelkę pod głowicę to jak może pójść HGF??

kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:37

a czyli głowice zostawiasz tak ? sorki może nie doczytałem wszystkiego :)
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:42

kzrr, nie no 2 wyjścia mam:
albo kupuje głowicę od16zaworówki, kolektory i mam 103KM ;)
albo wymieniam silnik...
ale wolałbym tańsze :>

kzrr - Pon Lut 15, 2010 22:48

A wymiana silnika na którą wersje ?
Markzo - Pon Lut 15, 2010 22:49

jak masz zdrowy dół silnika, to aplikuj głowice 16V, kolektor (może od vvc?), pomotaj go troche i ogień :twisted:
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 22:51

właśnie miałem się podpytać jak z tymi kolektorami ;)
czy może można wrzucić od mocneijszych ;) ??

a silnik jakjuż bym miał wrzucić to 1.6... ale wolałbym więcej kasy zostawić w kieszeni, ale dlatego zadałem pytanie na forum żeby w razie co wszelkie wątpliwości rozwiać :D

Markzo - Pon Lut 15, 2010 22:58

W dziale tuning mechaniczny, masz podiweszony temat o modyikacjach układów dolotowych w R, looknij tam, jest o zakładaniu większej przepustnicy i o zmianie kolektora ssącego ;) Wydechowego bym specjalnie sie nie czepiał - masz 4-2-1, no chyba, że zapakować mu supersprinta ale to już dużo $$ :/ poczytaj tamten temat, coś napewno Ci pojaśni, zwłaszcza ostatnie posty Kolegi, kóry ma poldka i roverka ;)
kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 23:05

bo właśnie rozmawiam z kolega ADI-Mistrzu i doszliśmy do wniosku że można by zaaplikować wydechowy od 1,6 albo i 1.8 nawet tylko musiałbym zmienić tą rurę, która wędruje od kolektora to tłumika środkowego, bo u mnie jest na 1 wyjście a w tamtych na dwa...
Markzo, dzięki za pomoc :)

Markzo - Pon Lut 15, 2010 23:09

1 wyjście? Misiek, to Ty masz kolektor wydechowy 4-1?? bo przy 4-2-1 powinno być zejście w 2 rurke a potem katalizator...czyli wydechowy tez do wymiany :)

Ja bym założył 16V, wydechowy w takim razie 4-2-1, może byc oryginał, możesz poszukac jakiegoś aftermarketowego zamiennika z nierdzewki, będzie dużo lżejszy, może kilka KM dodać ;) Ssący trzeba popytać, czy od VVC podejdzie, bo podobno ma większe kanały, tez na plus ;) podobno ta przepustnica od poldona poprawia reakcje na gaz, do tego wkładka sportow czy tez stożek z dolotem i powinno to zacząć jechać ;)

kris_1987 - Pon Lut 15, 2010 23:19

stożek SIMOTA jest ;)
bardzo dużo mi rozjaśniło z tą przepustnica, przeczytałem cały temat...
no ciekawi mnie jeszcze w takim razie tylko ten ssący, bo głowica i wydech już wiem co zrobić :)

Markzo - Pon Lut 15, 2010 23:26

poszukaj mojego tematu o modach mechanicznych coupe, mam tam projekt airbox'a właśnie dla stożka, może coś Ci to pomoże ;)
kris_1987 - Sro Lut 17, 2010 17:32

coś tam ogarniam, jedynie tylko chciałbym żeby ktoś sprecyzował co z kolektorem ssącym, bo w tej chwili to jedyna moja niewiadoma ;)

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 17:32 ]
i jak koledzy i koleżanki, możecie napisać coś na temat tego kolektora ssącego?? :)

seba719 - Czw Kwi 04, 2013 20:08

Odświeżę troszkę temat. Czy przy zmianie tylko głowicy na 16V oraz kolektora trzeba jeszcze kombinować coś z komputerem. Czy wystarczy tylko wymiana tych dwóch rzeczy i będzie śmigać?
Raptile - Czw Kwi 04, 2013 20:21

Zamykam , niedość że górnik to szukać mu sie nie chce. Ps strone wczesniej masz odp....