Zobacz temat - [R25 1.4 00r] Odpowietrzanie układu chłodzenia.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4 00r] Odpowietrzanie układu chłodzenia.

generaldawid - Wto Lut 16, 2010 16:22
Temat postu: [R25 1.4 00r] Odpowietrzanie układu chłodzenia.
Witam wszystkich. Wymieniłem dziś chłodnicę w mojej Roverku i natrafiłem na problem, układ jest zapowietrzony , wie może ktoś jak odpowietrzyć obieg.Moje drugie pytanie brzmi co może być przyczyną że wiatrak przy chłodnicy się nie załącza ale jak go odepnę od czujnika to się załącza. :?: :?: :?:
leszczu - Wto Lut 16, 2010 16:28

to ci powinno pomóc :grin:
http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

oprawca_1978 - Wto Lut 16, 2010 16:34

Odpal silnik i odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego. Włącz w samochodzie grzanie na maxa.
Daj mu chwilę popracować, tak, by się nieco zagrzał i zaczął otwierać termostat. Macaj rękami jego węże gumowe, po niedługim czasie wąż, idący do chłodnicy powinien powoli, od strony obudowy termostatu, zacząć się ocieplać.
Wtedy zacznij uciskać rękami węże gumowe układu chłodzenia (te najgrubsze), uważając oczywiście, żeby nie wkręcić kończyn w pasek alternatora. No i obserwuj, co się dzieje w zbiorniczku. Jak będzie cieczy poniżej poziomu, to dolej, oczywiście, chłodziwo, a nie wodę. Uciskaj węże i patrz, co się dzieje w zbiorniczku. Jak zacznie tam bultać już tylko sama ciecz, a nie prychać powietrzem - to masz układ odpowietrzony. Zakręcasz koreczek, robisz przejażdżkę krótką i ponownie otwierasz maskę, kontrolując to ostatni raz.
Ze trzy razy odpuszczałem borygo z mojego leciwego Poldorovera i nigdy nie miałem kłopotów z jego odpowietrzaniem. Trzeba się tylko trochę z tym namęczyć, bo układ chłodzenia jest w tych silnikach nieco dziwnie zagmatwany.

generaldawid - Wto Lut 16, 2010 17:16

Zrobiłem tak jak napisałeś ale jest coś nie tak silnik łapie temperaturę wskaźnik pokazuje połowę tak jak zwykle a chłodnica jest zimna i w zbiorniczku płyn również jest zimny.
Kot - Wto Lut 16, 2010 17:23

ja u siebie odpowietrzylem bez problemu ale w troszke inny sposob;) wazne ze dziala jak nalezy :) mianowicie odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczegom, trzymalem auto na obrotach ok 2, 3 tys i czekalem az wypluje powietrze do zriorniczka... fakt ze mi troche wykipialo, ale wszystko dziala jak nalezy ;)
yamaha00 - Wto Lut 16, 2010 20:20

ja tam niewiem mi wymieniali chlodnice niedawno i wskaznik nie wejdzie nawet na polowe jest ponizej polowy szybko sie nagrzewa ogrzewania dziala i ubytkow plynu jak narazie nie ma a zrobilem trase z anglii do polski i jest gucio i cezar