Zobacz temat - [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych

merf3 - Czw Lut 25, 2010 22:16
Temat postu: [R75] Wymiana tarcz i klockow hamulcowych
witam
w poradach dotyczacych eksploatacji znalazlem krok po kroku info z fotkami na ten temat ale tam jest wszystko na temat seri 100 oraz roverka 200.
Nigdy w zyciu nie wymienialem tarcz i klockow i chcialem sie dowiedziec jaka jest roznica tzn czy te same klucze ...co mam przygotowac czego nie ma w tamtych opisach zeby sie nie okazalo ze w polowie roboty nie mam jakiegos "magicznego" klucza :???:
Klocki i tarcze na przod i tyl razem z czujnikami mam takze tylko pozostalo zabrac sie do roboty ...
Czekam na cenne wskazowki

pozdro

apples - Czw Lut 25, 2010 22:31

Najważniejsze Torx 50 lub 55, imbus chyba 10 i nasadki od 13 do 18.
Jakie tarcze zakładasz?
Ja wymieniam w następną sobotę.

merf3 - Czw Lut 25, 2010 22:42

ja sie przymierzam na ta sobote ale jak potrzebujesz garaz to nie ma problemu mozesz podjechac kiedy chcesz , garaz mam wynajety wiec trza z niego kozystac:)
jak cos to pisz na priv lub 501191948

no i dzieki za szybka odp.

apples - Czw Lut 25, 2010 22:44

Tez mam garaż u dziadka i teścia. :grin: Ale dzięki.
Gdybyś potrzebował klucze xxx :wink:
Jakie klocki zakładasz?

Odpisuje bo siedzę w pracy i się nudzę :razz:

merf3 - Czw Lut 25, 2010 22:47

tak wyszlo ze wszystko ATE
apples - Czw Lut 25, 2010 22:48

Masz dojście do ATE?
Bo ja zakładam MINTEX.

merf3 - Czw Lut 25, 2010 22:51

tzn kolega pracuje w hurtowni i czasami zdaza mu sie taniej cos zalatwic ale naprawde czasami
apples - Czw Lut 25, 2010 22:52

:ok:
Wszyscy zachwalają Mintexa więc tez spróbuje :wink:

merf3 - Czw Lut 25, 2010 22:58

ehh ja juz musze montowac to co mam, ale zle chyba nie kupilem co nie? a jesli chodzi o klucze to moze o zestawik sie zglosze bo nastal mnie kryzys finansowy mam nadzieje ze chwilowy :/
jutro pozwole sobie zadzwonic :wink:

apples - Czw Lut 25, 2010 23:01

OK. Dzwon tak od 13. Rano mam zamieszanie. :wink: Możesz nawet teraz.
Klucze mam w bagażniku :wink:

Dobre kupiłeś. Podobno tarcze potrafią się tylko krzywić.
Garaż masz z kanałem?

merf3 - Czw Lut 25, 2010 23:02

niestety bez kanalu :sad:
dzwonic teraz nie moge bo dzieciaki spia i zonka :grin:

apples - Czw Lut 25, 2010 23:04

:sad: :grin:
Pieta - Pią Lut 26, 2010 09:14

Podobno tarcze ZIMMERMAN są bardzo dobre. Znajomi z klubu Audi testowali w ekstremalnych warunkach i bardzo chwalą.

U mnie wszytko ATE w aucie siedzi. Tarcze już mają po 1mm zużycia na stronę, może troszkę więcej. Teoretycznie się kończą.

Wymieniacie bo są za cienkie czy biją już?

Tomek1212 - Pią Lut 26, 2010 09:21

ATE to jest jedna z najlepszych firm produkująca hamulce, częsci tej firmy są wykorzystywane na pierwszy montaż do bardzo wielu pojazdów.

Minimalną grubość tarcz hamulcowych określają katalogi, np w przypadku serii 800 nowa tarcza na przód ma grubość 21mm, a minimalna 19mm, jednak śmiało mozna tę granicę przesunąć do co najmniej 18mm. Jeżeli mamy tarcze do rovera 800 o grubości powiedzmy 20mm, ale mają one bicie to wcale nie oznacza, że musimy je wywalać. Są zakłady które zajmują się toczeniem tarcz hamulcowych (koszt 15-20zł od sztuki), wtedy taka tarcza po przetoczeniu ma powiedzmy 19-19,5mm i śmiało możemy na niej zrobić jakieś 40-50tys km.

Pieta - Pią Lut 26, 2010 09:33

merf3, Warto przy okazji przesmarować tłoczki hamulców (smar dostępny w każdym sklepie moto). Będziesz potrzebował do tego separator do zacisków aby wcisnąć tłoczek do cylinderka, bez separatora jest bardzo ciężko.
iktorn73 - Pią Lut 26, 2010 09:51

Żeby wcisnąć tłoczek wystarczy mieć dwa młotki lub kawałki rurki,zapierasz rurki lub trzonki młotka między tłoczek a zacisk i ciągniesz :) . Proste i skuteczne.
Pieta - Pią Lut 26, 2010 11:09

Też tak robiłem, daje radę. Wiele rzeczy można zrobić bez specjalistycznych narzędzi. Ale jak kolega ma od kogoś pożyczyć separator to dobrze, bo jest o wiele wygodniej.
apples - Pią Lut 26, 2010 14:37

Myślę że da radę :wink: Klucze już ma :grin:

Tarcze tylne wymieniam bo zakładam nowe klocki, a tarcze są takie sobie. Wole kupić nowe niż kombinować z toczeniem. Całość MINTEX. Na przód w przyszłości będą nawiercane National.

merf3 - Pią Lut 26, 2010 22:10

Dzieki wszystkim za cenne dla mnie wskazowki, a w szczegolnosci koledze apples ktory mnie odwiedzil z walizeczka.
Zeby nie forum to bym nie wiedzial ze mam takiego "sasiada" okazalo sie ze bardzo blisko siebie mieszkamy :grin: . Jutro biore sie do roboty z wielkim zapalem :razz:

apples - Sob Lut 27, 2010 20:25

To się pochwal starymi "klockami" :rotfl:
Grzesiek_Gdynia - Pon Mar 01, 2010 12:13

Ja śmigam na TRW od pół roku i jest git :wink: kupowalem w Intercarsie.
apples - Pon Mar 01, 2010 22:43

Na takich klockach jeździ szlachta w R75. :rotfl:
"Klocki" blachy naszego kolegi merf3. :strzela:

merf3 - Pon Mar 01, 2010 22:48

KLOCUSIE i tarczunie wymienione :) faktycznie nie jest to skomplikowane ale zeby nie wizyta applessa to bym pewno do rana walczyl ...
satysfakcja jest niesamowita jak jest swiadomosc ze samemu sie to zrobilo.
Kliknalem mam nadzieje wszystkim "pomogl"


a tarcze troszke lepiej wygladaly :cool:

zbygru - Sro Sty 21, 2015 14:41
Temat postu: Tarcze i klocki Bosch
Witam, czy ktoś zakładał tarcze i klocki Boscha? jakieś opinie?