Zobacz temat - [R618] Falujące obroty + brzęczenie + problemy z mocą
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R618] Falujące obroty + brzęczenie + problemy z mocą

ecril - Nie Mar 07, 2010 15:50
Temat postu: [R618] Falujące obroty + brzęczenie + problemy z mocą
Witam!

1.
Mam następujący problem. W moim R618i falują obroty, zarówno na gazie, jak i benzynie. Ostatnio na trasie, jadąc z predkościa 100km/h autko zgasło (gaz). na zimnym silniku obroty wahają się od 0 do 1100, na ciepłym w granicach 500-1100.

2.
na tej samej trasie zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Mianowicie tylko i wyłącznie na 3. biegu w zakresie 2900-3100 obrotów z okolic silnika dochodzi metaliczne brzęczeniem, związane z nieznaczną utratą mocy i czasami nieprzyjemnym zapachem w aucie.

3. Im cieplejszy silnik, tym większa utrata mocy.

oto kroki, jakie podjąłem w eliminacji błędu:

* czyszczenie przepustnicy (delikatna poprawa)
* czyszczenie silniczka krokowego (odzyskał część mocy)
* wymiana sprzęgła (znaczna poprawa płynności jazdy)

ponadto wymiana rozrządu i wszystkich płynów.

Niestety pomimo wykonanych czynności auto wciąż wariuje. Dzisiaj dogłębnie przeczytałem forum i nasunął mi się następujący wniosek:

Uszkodzenie kolektora wydechowego. Powiedzcie proszę, czy wszystkie wymienione powyżej przeze mnie objawy mogą być objawami uszkodzonego kolektora? Zasysanie lewego powietrza, wariowanie obrotów (ogłupienie sondy lambda...), brzęczenie?

Jak sprawdzić kolektor?

Autko kocham i nie zamienię nigdy na żadne inne :) Dlatego proszę o pomoc.

UniculTLX - Nie Mar 07, 2010 16:01

A przewody WN i świeczki jak się mają? Nie wiem jak jest w przypadku pękniętego kolektora wydechowego, ale wydaje mi się, że by wtedy chodził głośno i by było czuć spaliny w środku. Gdyby pęknięty był kolektor ssący, to by były problemy z odpaleniem i wielgachne spalanie. A jeżeli kable i świeczki nowe, to zresecić go przez odpięcie akumulatora.
ecril - Nie Mar 07, 2010 16:18

Swiecie i kable nowiusie. Komputer resetowany i to nie raz. Problemów z odpaleniem nie ma, spalanie trochę wyższe niż przeciętne, ale w normie.
KRYS - Nie Mar 07, 2010 18:47

regulacja zaworów, pod wpływem temp metal sie rozszerza i zawory nie maja odpowiedniego luzu - utrata mocy

Samodiagnostyka nic nie pokazała?


ecril napisał/a:
Uszkodzenie kolektora wydechowego


Nie widze związku
A w jaki sposób miałby być uszkodzony kolektor? dziurawy?

A olej ci ubywa w silniku, bądź na bagnecie jest piana?

pimo28 - Nie Maj 16, 2010 20:19

Najlepsze rozwiązanie - wymontuj instalację LPG.
Ja tak zrobiłem i autko jak nowe :rotfl:
Zrobiłem tak bo już dawno nad tym myślałem i jeżdżę mało :mrgreen:

Mayson - Nie Maj 16, 2010 21:16

ecril, a samą instalację LPG jakiś porządny fachman przeglądał? Błędy czy są na kompie sprawdziłeś?
pimo28 napisał/a:
Najlepsze rozwiązanie - wymontuj instalację LPG.

Nie tyle najlepsze, co najprostsze. A gdy wymontuje LPG, a nadal będzie problem, to wymontować w następnej kolejności silnik? :>