Zobacz temat - [R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu

bolec0000 - Pon Mar 08, 2010 17:20
Temat postu: [R 400,r98] jaka temperatura otwarcia termostatu
Witam probuje dojsc dlaczego roverek nagle dostaje wysokiej temperatury włancza sie wentylator a płyn jest zimny i dolny wąz chłodnicy jest tez zimny i własnie wyciągłem termostat bo myslałem ze to jego wina ale jak go wrzuce to gotującej sie wody to sie otwiera ,tylko ze jak go zaleje wodą z czajnika bezprzewodowego to otwiera sie tylko delikatnie [czy tak ma byc?] i co jeszcze moge sprawdzic ,pompa wody jest nowa ,ale moze mozna ją jakos sprawdzic i co z korkiem moze on jest winny ale jak go sprawdzic :?: :?: Prosze o pomoc.
kasjopea - Pon Mar 08, 2010 17:29

bolec0000, proszę uzupełnić dane auta w nawiasie kwadratowym.
Adrian - Pon Mar 08, 2010 23:50

Na obudowie termostatu powinno być napisane przy jakiej temperaturze otwiera się termostat. Na twoim miejscu nie bawiłbym się w testy, tylko wydał te 25 PLN na nowy. :razz:
sTERYD - Wto Mar 09, 2010 10:07

temperatura otwarcia to 88stopni. w tej temperaturze powinien się w pełni otworzyć, w nieco niższej może być otwarty tylko częściowo. Co do testów korka popieram kolegę wyżej, ale na oko to coś Ci się zapowietrzyło...:hm:
oprawca_1978 - Wto Mar 09, 2010 10:47

Kup porządny termostat (koszt max. 25 PLN) i wymień go. Potem odpal zimny silnik, odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego, włącz w samochodzie grzanie na maksa i daj mu spokojnie popracować, aż zacznie się zagrzewać (sprawdzaj ręką przewody idące z obudowy termostatu i do chłodnicy). Wtedy ręką parę razy podciągnij obroty silnika i patrz, co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym. Powinno "zabultać". Daj tak popracować silnikowi do właściwej temp. pracy. Wtedy poziom cieczy w zbiorniczku powinien podnieść się ponad max (bo nie będzie w nim nadciśnienia, o które dba zakręcony korek zbiorniczka). Wtedy, gdy ciecz podniesie się w nim, zakręć go i przejedź się samochodem parę km.
Ponownie otwórz maskę i delikatnie (!) odkręcaj korek zbiorniczka (nie od razu, bo wywali ciecz ze zbiorniczka i poparzysz się). Przy popuszczaniu korka powinno zasyczeć nadciśnienie oparów cieczy, które ucieknie, a poziom cieczy powinien się wyraźnie podnieść (zwiększenie objętości cieczy po spadku jej nadciśnienia do poziomu atmosferycznego).
Jak będą takie efekty- to oznaczać będzie, że układ działa OK. Jak nie - to albo jest w układzie nieszczelność i właściwe nadciśnienie nigdy w nim przez to nie powstanie, albo nadal jest w układzie powietrze.

Z mojego leciwego Poldorovera parę razy opuszczałem borygo, a nawet płukałem gorący silnik zimną kranówką po octowaniu układu (głupi pomysł to był) ale jemu nic się nie stało i zawsze pięknie dawał się odpowietrzyć. Na postoju nigdy do końca się układ nie da odpowietrzyć, tylko po przejechaniu się, gdy układ pracuje z właściwą wydajnością, da się dopiero to uczynić. Silniki Rovera mają dość mocno pokręcony układ, pełno w nim zakamarków i odpowietrzanie go jest kłopotliwe.

bolec0000 - Sro Mar 10, 2010 22:16

Dzieki za podpowiedzi ,pewnie kupie ten termostst tylko po co skoro ten co mam otwiera sie ,zamontowałem go dzisiaj zalałem płyn otworzyłem pokretło ciepłego powietrza zapaliłem autko i i niestety wskazówka sie podniosła mniej wiecej do połowy na minute i zaraz potem poszła w góre włączył sie wentylator dolny wąz chłodnicy zimny płyn tez i leci zimne powietrze a mnie szlag ...... i myslicie ze wymiana termostatu zakonczy tą przygode??
phuss - Sro Mar 10, 2010 22:22

Termostat zbyt późno ci się otwiera. Kup nowy i kłopot z bani, tak jak radzili koledzy.
pozdro

sTERYD - Czw Mar 11, 2010 00:41

bolec0000, a chłodnica jest w ogóle drożna... wygląda to tak jakby wszystko było ok dopóki nie otworzy się termostat... może po prostu nie ma swobodnego przepływu przez chłodnicę i nie ma siły, że płyn się dzięki niej ochłodzi...
sprawdź to, bo pół samochodu wymienisz, a problem pozostanie ;)

Vesper416 - Czw Mar 11, 2010 09:55

Zacznij może najpierw od prawidłowego odpowietrzenia układu tu masz to dokładnie opisane http://www.roverki.pl/article.php?sid=467

Jedno pytanie czy jak wskazówka Ci idzie do góry to:
1. Wywala Ci płyn ze zbiorniczka?
2. Silnik wchodzi na wyższe obroty pomimo że nie wciskasz gazu?
3. Traci moc?
4. Czy górny i dolny wąż są twarde czy możesz je ściskać

zainwestuj 15 zł i wymień korek zbiornika wyrównawczego. Wszyscy zawsze piszą że korek sprawdza się na podstawie blaszki w tej dziurce tyle że wszyscy zapomnieli że na gwincie korka na jego dnie jest gumowa uszczelka, która pod wpływem temparatur i ciśnienia odkształca sie wulkanizuje i robi w ogóle dziwne rzeczy a jak one nie bedzie trzymać to korek jest do wyrzucenia.

bolec0000 - Czw Mar 11, 2010 10:43

chłodnica jest drozna na pewno co do odpowiedzi kolegi to

płyn w zbiorniczku nie wyrzuca jak delikatnie zaczne odkrecac korek to specyfistycznie syknie i podnosi sie stan płynu

wąz dolnu jest mieki i zimny

waldus - Nie Mar 21, 2010 22:01

Witam
Czy problem został rozwiązany i stwierdzona przyczyna zaistniałej usterki?

[ Dodano: Nie Mar 21, 2010 22:01 ]
U mnie przy identycznych objawach okazało się że jest uszkodzona pompa wody , pęknięty wirnik.