Zobacz temat - [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?

memphisto - Czw Mar 18, 2010 13:32
Temat postu: [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
po wielu próbach udało się znaleźć porządny zakład z instalacjami gazowymi. Ponad 10 lat na rynku. 3 znajomych tam robiło i są bardzo zadowoleni. Zdecydowałem się też, ale nie o tym temat:

Zaproponowali mi 2 wersje instalacji gazowej

IV generacji na stagu bez żadnych valteków itp za 2000 PLN + 100 zł za wlew gazu pod klapką paliwa

lub

IV generacji na stagu i podgrzewane wtryski za 2350 + 100 PLN wlew gazu pod klapką paliwa

Czy warto dopłacać 350 zł aby mieć podgrzewane wtryski? co to w ogóle znaczy? jakie daje korzyści? Poza takimi, że wymiana jest zapewne droższa :mrgreen:

Na całość 2 lata gwarancji lub 25.000 km w zależności co nastąpi szybciej

Jakby się ktoś interesował z okolic śląska - Zakład gazowy dzieli ścianę z byłym salonem ROVER (obecnie seat) w Radzionkowie adres można znaleść na naszej stronie klubowej :)

f1x - Czw Mar 18, 2010 14:38
Temat postu: Re: [R ALL] Podgrzewane wtryski w LPG - czy warto ?
Przepraszam kolegę, że tak zdawkowo odpowiadam na temat, ale:

memphisto napisał/a:

Na całość 2 lata gwarancji lub 25.000 km w zależności co nastąpi szybciej:)


Ja założyłem swoją instalacje w listopadzie i już zrobiłem 20tys kilometrów, więc nie wiem czy to nie będzie troszke mało. W moim przypadku gwarancja trwa 2 lata bez limitu kilometrów, warunkiem jest tylko regularny serwis co 15tys kilometrów.

No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)... Myśle, że gdybym o tym wiedział i powiedział gazownikom przy montażu, to miałbym instalacje ustawioną od razu. No ale ważne, że już działa ;) .

memphisto - Czw Mar 18, 2010 18:43

f1x napisał/a:
No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)...


Mógłbyś mi to wytłumaczyć

springonion - Czw Mar 18, 2010 20:54

Jeżeli chodzi o R200 RF to wtrysk full group jest tylko w wersjach vvc, a we wszystkich innych 2 + 2.
memphisto napisał/a:
Czy warto dopłacać 350 zł aby mieć podgrzewane wtryski? co to w ogóle znaczy? jakie daje korzyści? Poza takimi, że wymiana jest zapewne droższa :mrgreen:

Podgrzewane wtryski moim zdaniem to wyrzucanie pieniędzy.

f1x - Czw Mar 18, 2010 22:58

memphisto napisał/a:
f1x napisał/a:
No i przed założeniem warto zorientować się jaki rodzaj wtrysku ma się w Roverku (chodzi o ten cały Full group), bo można się niepotrzebnie męczyć kilka miesięcy tak jak ja;)...


Mógłbyś mi to wytłumaczyć


Ogólnie chodzi o to, że tak jak kolega wyżej napisał, w Roverkach nie ma pełnego sekwencyjnego wtrysku tylko 2+2. Ja u siebie założyłem instalacje Landi Renzo Omegas - pomyślałem, że samochód i marka wyjątkowa, to nie ma co oszczędzać, tymbardziej, że ma służyć ;) . Gazownicy zamontowali mi więc instalacje i ustawili komputer jak dla silnika z pełnym sekwencyjnym wtryskie. W konsekwencji tego przez kilka miesięcy miałem efekt 'zalewania' silnika. Trochę wolno reagował na gaz, przy dodawaniu gazu na jałowym biegu, obroty najpierw spadały i dopiero później szły do góry. Jakoś się do tego przyzwyczaiłem, ale ostatnio byłem na wymianie filtrów i skatowałem gazowników, żeby to zrobili. Facet wpadł na to przez przypadek, właściwie on to potraktował jako ostatnią deskę ratunku - co się później okazało, że tak właśnie być powinno ;) . Teraz już jest właściwie w porządku, ale zaopatrzyłem się w program i czekam na kabel, żeby samemu móc sobie wszystko wyregulować. No i teraz właściwie mogę Ci poradzić, jeśli jesteś przed montażem, żebyś wybrał komputer STAG - możliwościami niczym nie ustępuje Omegas, a program i wsparcie są o dwa nieba lepsze. Gdybym przed 5 miesiącami wiedział tyle, co teraz, to zamiast komputera Omegas wziąłbym STAGa na tych samych podzespołach ;) .

Senn - Czw Mar 18, 2010 23:22

springonion napisał/a:
Jeżeli chodzi o R200 RF to wtrysk full group jest tylko w wersjach vvc, a we wszystkich innych 2 + 2.


Full group w VVC? Tam jest raczej pelna sekwencja. Full group to byl w poldoroverach i pewnie starszych roverkach. W wiekszosci roverkow 200 tzw okraglakow jest polsekwencja.

Tez sie z tym meczylem w swoim T series. Nawet gaziarze nie mogli sobie z tym poradzic. Wreszcie wzialem sie za to sam i dzieki lekturze forow ustawilem tak ze teraz nie mam szarpniecia po dodaniu gazu.
Co do podgrzewanych wtryskow to chyba nie ma sensu pakowac dodatkowej kasy. Wazne zeby ustawic warunek przelaczenia na gaz po osiagnieciu 25-30st plynu w obiegu i bedzie cacy.

f1x - Czw Mar 18, 2010 23:29

[quote="Senn"]
springonion napisał/a:
Co do podgrzewanych wtryskow to chyba nie ma sensu pakowac dodatkowej kasy. Wazne zeby ustawic warunek przelaczenia na gaz po osiagnieciu 25-30st plynu w obiegu i bedzie cacy.


Otóż to. W każdym komputerze gazowym jest taka opcja. Ja mam ustawione na 40stopni. Na gaz przełączał się w zimie po mniej-więcej 2,5KM, a dzisiaj po zaledwie paruset metrach :) . Dodatkowo stosunkowo wyższa temperatura przełączenia zwiększa żywotność reduktora.

Btw. dzisiaj we Wrocławiu piękna pogoda była ;) . Mogłem sobie w końcu pozwolić na rarytas grzebania przy autku bez kurtki ;) .

faecd - Pią Mar 19, 2010 00:34

Moim zdaniem podgrzewane wtryski to super sprawa ale trzeba sie na to decydowac z glowa. Co do kosztow +350zl za taka opcje to sporo. memphisto, w Twoim R200 z silnikiem 1.4 czy 1.6 (nie wiem co tam masz) wielkiej roznicy to nie zrobi, o ile instalacja bedzie zalozona poprawnie. Ale jezeli gazownicy tak zaloza instalacje, ze bedzie kilometr weza od reduktora do listwy wtryskowej to beda sie bronic argumentem "a przeciez proponowalismy podgrzewane wtryski".

PS napisz jaki sprzet Ci proponuja za te 2000zł. Aha, wlew gazy przy wlewie beni swietna sprawa. Szkoda, ze poprzedni wlasciciel nie zalozyl mi tego :( mam w zderzaku :P

PS2 a nie musisz do kosztow instalacji 2000/2100 doliczyc z 400zl za montaz?

f1x napisał/a:
grzebania przy autku bez kurtki
ha...a ja nawet w krótkim rekawku dzis latalem przy garazu :)
sobrus - Pią Mar 19, 2010 09:40

No własnie mam ten sam problem z moim roverkiem, ze przy dodawaniu gazu najpierw sie zadławia a potem rusza i wyglada jakby go zalewało.
Gazownik który go ustawiał powiedział ze to dlatego ze nie ma pełnej sekwencji a 2+2. I że tak ma być.

No dobra. Gazownik to wiedział. Plus dla niego, ale dlaczego wciąż mam źle ustawione? Z tego co mówił inaczej sie nie da.

Komputer Zenit, kabelek juz do mnie jedzie (jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje).

Możecie mi powiedzieć co dokładnie trzeba przestawić alby działało dobrze z 2+2? Mapy kalibracje itd były robione, jeździ całkiem nieźle - ale zdławianie troche mnie wkurza.

Jeżeli zenit nie da rady mozliwe ze wymienie komputer (brat być moze będzie zakładał gaz w bwm e36 318 wiec sie zamienimy na komputery). Ale podejrzewam że w Zenicie tez da sie to ustawić.

Szukając w necie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Pierwsza ze zenit nie ma dobrej obsługi półsekwencji
a druga
"
Ps. w silniku 4 cylindrowym było by chyba już po sprawie, bo centrala gazowa ZENIT ma w swoim programie mozliwość z fullgroupy zrobić półsekwencje, czyli z 4 zrobic 2 sygnały.
"

f1x - Pią Mar 19, 2010 12:55

sobrus napisał/a:
No własnie mam ten sam problem z moim roverkiem, ze przy dodawaniu gazu najpierw sie zadławia a potem rusza i wyglada jakby go zalewało.
Gazownik który go ustawiał powiedział ze to dlatego ze nie ma pełnej sekwencji a 2+2. I że tak ma być.

No dobra. Gazownik to wiedział. Plus dla niego, ale dlaczego wciąż mam źle ustawione? Z tego co mówił inaczej sie nie da.

Komputer Zenit, kabelek juz do mnie jedzie (jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje).

Możecie mi powiedzieć co dokładnie trzeba przestawić alby działało dobrze z 2+2? Mapy kalibracje itd były robione, jeździ całkiem nieźle - ale zdławianie troche mnie wkurza.

Jeżeli zenit nie da rady mozliwe ze wymienie komputer (brat być moze będzie zakładał gaz w bwm e36 318 wiec sie zamienimy na komputery). Ale podejrzewam że w Zenicie tez da sie to ustawić.

Szukając w necie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Pierwsza ze zenit nie ma dobrej obsługi półsekwencji
a druga
"
Ps. w silniku 4 cylindrowym było by chyba już po sprawie, bo centrala gazowa ZENIT ma w swoim programie mozliwość z fullgroupy zrobić półsekwencje, czyli z 4 zrobic 2 sygnały.
"


Z tego, co ja się dowiedziałem, to do półsekwencji lub full group potrzeba troszkę mniejszych wtrysków. Ja na początku miałem MEDy czarne (15-30 kW na cylinder), a na ostatniej wizycie i regulacji zmieniono je na MEDy zielone (do 15kW na cylinder). Jak się nad tym zastanowić, to właściwie komputer powinien sterować dawką gazu poprzez długość czasu w jakim wtryskiwacz jest otwarty i zmiana wtryskiwaczy na mniejsze nie powinna być konieczna. Niestety przeczytałem szereg tematów na forach traktujących o gazie i w większości właśnie sprawa zakładania mniejszych wtrysków w przypadku full group lub półsekwencji była wspominana.

Z tego, co mi się wydaje, to raczej każdy komputer gazowy ma podstawowe cechy wspólne, więc każdy powinien sobie poradzić z półsekwencją i full group. Musisz przycisnąć gazownika, bo na pewno da się z tego Zenita wycisnąć więcej, niż obecnie. Mnie na początku zbyli tym, że z tymi obrotami tak musi być, bo (UWAGA) wtryskiwacze gazu są dalej od głowicy niż wtryski benzyny, dodatkowo mają 20cm rurki po drodze i takie opóźnienie musi być - trzeba się przyzwyczaić, bo oni nic nie poradzą. Jak się po 5 miesiącach okazało, to żadna odległość nie była tutaj przeszkodą ;) . Także walcz o swoje :) . Powodzenia ;) .

Ja też czekam na interfejs do swojego komputera gazowego. Jak przyjdzie, to będę kombinował i efektami na pewno się podzielę :) .

faecd - Pią Mar 19, 2010 13:07

Chlopaki, problem zdlawienia tkwi w czasie wtrysku. Ja mam valteki i one po prostu sie nie wyrabiaja! Trzeba zastosowac szybsza listwe wtryskowa!

Gaziarze maja to w dupie, wielu robi na ilosc, wciskajac jak najtansze podzespoly by nakrecic klienta niska cena. Ci nieswiadomi ufaja gaziarzowi i decyduja sie na szajs a pozniej zaczynaja sie problemy i glupie tlumaczenia druciarzy. Mnie jeden taki podczas regulacji zapytany o to zdlawienie mowi, ze uklad zaplonowy do wymiany. Akurat na jego nieszczescie caly uklad zostal wymieniony miesiac wczesniej, swiece, przewody, kopulka, palec i cewka zaplonowa. No to biedny zagiety fachowiec stwierdzil, ze mam spadki napiecia :) hahaah

kolega chudy z okoolic mysliborza (czlonek forum) rozgryzl temat i sa to wtryski wlasnie!

sobrus napisał/a:
jak kabelek kosztuje 50zł to nie bede juz płacić 80zł za regulacje
u mnie regulacja kosztowala 30 zl, ale kabelek to zrobie sobie sam, przy okazji zamowienia art. elektronicznych wzialem zlacze super seal za 5zl, do tego kupie kabel od nokii za 8zl i w sumie za 13 zl kabelek do zenita ;)

Moje poczynania z gazem beda takie:
1. Zrobienie kabla, ogarniecie zenita jak tylko sie. Jest toporny ale do jakiegos kompromisu dojdziemy
2. Przy zastrzyku gotowki zmiana listwy na MJ (200zl) oraz reduktor z alaski na scorpion mini (170zl)
3. Na sam koniec jak nadal bede nie zadowolony i nie bede chcial zmieniac auta lecz tym jeszcze pojezdzic zmienie kompa na staga i wsio!

Polecam http://lpg-forum.pl/
Wejdzcie, poczytajcie, na poczatek czarna magia lecz im wiecej czytasz tym wszystko staje sie jasniejsze!

memphisto - Pią Mar 19, 2010 15:45

w środę montaż :)

Sekwencja IV generacji bez podgrzewanych wtrysków - cena 2000 PLN za stag'a + 100 PLN dopłaty do wlewu pod klapką paliwa

Gwarancja 2 lata lub 25.000 km

Oddaję w środę rano do odbioru w środę wieczorem :)

w piatek jazda testowa, jadę do Krk ponad 100km więc zobaczymy co i jak :) mam nadzieję, że nie wtopię kasy !

f1x - Pią Mar 19, 2010 16:41

No to trzymamy kciuki :) .
faecd - Pią Mar 19, 2010 19:38

memphisto, juz wczesniej pytalem o:
napisz jaki sprzet Ci proponuja za te 2000zł?
nie musisz do kosztow instalacji 2000/2100 doliczyc z 400zl za montaz?

memphisto - Sob Mar 20, 2010 09:16

komplet 2100 montaż w cenie

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 09:15 ]
Dawid od zouzy robił za 2.000 sekwencję i za 100 zł mieli mu zrobić wlew pod klapka paliwa ale dogadał się i całość poszla za 2000 PLN :) także myślę iż moja cena również jest realna. Najbardziej się cieszę, że na stag'u to będzie :)

[ Dodano: Sob Mar 20, 2010 09:16 ]
aż żal tankować do środy jak widzę 4,51 na dystrybutorze :P

paff - Sob Mar 20, 2010 19:31

podgrzewane wtryski to glownie matrixy bo one sa bardzo dobre ale maja problem z polska jakoscia gazu....i po jakims czasie zaklejaja sie syfem, jest z tym problem jak wtryski sa zimne i auto potrafi gasnac...sam takie mam i sam mialem zakladana listwe podgrzewajaca. cena listwy z montazem to 75pln :D
sobrus - Wto Mar 23, 2010 14:52

Nie mam zamiaru juz iść do gazowników. Zostawiłem tam juz troche pieniędzy i nie mam ochoty tracić więcej. Mój Rover to taki rodzinny wyjątek, bo wszystkie auta chodzą nam na LPG bardzo dobrze choć nigdy nie widziały regulacji.
A ja juz nawet wtryski wymieniłem na MagicJet i wciąż narzekam.

Moge oczywiście pójść do innego gazownika, ale istnieje duże prawdopodobieństwo że wyreguluje jeszcze gorzej i bede musiał zamawiać następną regulację za 80zł (z problemem półsekwencji można żyć, ale jeżeli R416 zbiera sie po regulacji jak cinquecento to juz nie bardzo).

Dlatego teraz spróbuje pogmerać troche w ustawieniach, skoro mapy są OK i na wyższych obrotach działa dobrze.
Mam nadzieje ze całą konfigurację można na wszelki wypadek zapisać na dysk do późniejszego odtworzenia jak sie coś skopie.

Pobawie sie ustawieniami typu full-group, półsekwencja itd, przedwtryski, temperatura, odcięcie itd.Jak je znajde.

longas - Wto Mar 23, 2010 19:02

to gosciu zrobiłes duzy bład ze nie wziałes podgrzewanych wtrysków....na zime sie o tym przekonasz....moze nie na tą ale w nastepnym roku, bedziesz sobie pluł w brode ze ich nie wziałes.......
memphisto - Wto Mar 23, 2010 19:58

z tego co zrozumiałem, to za kilkadziesiąt zł można sobie to dokupić po czasie

paff napisał/a:
sam takie mam i sam mialem zakladana listwe podgrzewajaca. cena listwy z montazem to 75pln :D


a u mnie różnica w cenie = 450 złotych

hudy23_1985 - Wto Mar 23, 2010 20:25

Ciekawy jestem jakie komponenty memphisto bedzie mial
Problem przydlawiania jest niestety czesty w naszych roverkach
Najlepszy zestaw to
Stag -latwy w konfigaracji
reduktor - zavoli zeta i lepsze
wtryski -MJ lub matrix

[ Dodano: Wto Mar 23, 2010 20:25 ]
jak ci wsadza Valteki to zadaj wymiany ma MJ lub matrix
jak chcesz to zajrzzj tu
http://lpg-forum.pl/
bedziesz wiedzial co i jak

longas - Wto Mar 23, 2010 21:41

memphisto napisał/a:
z tego co zrozumiałem, to za kilkadziesiąt zł można sobie to dokupić po czasie

paff napisał/a:
sam takie mam i sam mialem zakladana listwe podgrzewajaca. cena listwy z montazem to 75pln :D


a u mnie różnica w cenie = 450 złotych


ale chyba mowa o jakims specjalnym układzie podgrzewajacym wtryski była mowa....a to za 75zł to jest zwykła alu listewka grzejaca listwe, i to słabo, bo szybciej sie gaz przełacza jak dobrze listwa nagrzeje

memphisto - Sro Mar 24, 2010 11:23

Witam. Auto u gazownika będzie następująca konfiguracja

Cena 2200 PLN Po negocjacjach ! Miało być 2500 ! Ale się nie dałem !

będzie Stag i podgrzewane wtryski MAGIK JET czy jakoś tak ten Pan mówił.

Butla w kole, zatankowana za 20 zł, i wlew pod klapką paliwa :))

Udało mi się zejść na podgrzewane wtryski o 300 zł hehe :D jedna wada - auto u gaziarzy do odebrania dopiero jutro :(

oby było warto !

paff - Sro Mar 24, 2010 11:28

uwazaj zeby twoje negocjacje nie odbiły sie na jakosci instalacji, bo jak wiadomo nie ma nic za darmo :-)
memphisto - Sro Mar 24, 2010 13:31

dlatego dzisiejsza noc będzie nie przespana :P a jutro strach przy dodawaniu gazu..

Jedyne co mnie pociesza to 2 letnia gwarancja :P

hudy23_1985 - Sro Mar 24, 2010 20:54

Powinno być Ok

Oby tylko gaziarze wiedzieli co robią
Jak odbierzesz auto podziel sie z nami wrażeniami

W razie co wiem jak zrobić kabel do staga za 15 zł
A jaki reduktor ?? ?

memphisto - Czw Mar 25, 2010 10:00

zapytam się o reduktor jak dziś będę odbierał bo nie wiem : ))

Ojaaa ale sie stresuje, że wcisnę gaz w aucie a on zamuli albo coś nietak.

No nic o 15 odbieram, mam nadzieje, że nie przeciągną tego aż do jutra.. :P

Jak tylko po odbiorze wrócę do domu dam znać co i jak :mrgreen:

faecd - Czw Mar 25, 2010 10:06

ja odbierzesz auto to dawaj zdjecia z pod machy ocenimy instalacje pod wzlegem prawidlowego montazu i estetyki.

hudy23_1985, Ty juz kolegi nie namawiaj, wystarczy, ze ja Ciebie posulchalem, zlozylem kabel za 5 zl (kupilem sam wtyk superseal, a kabel od nokii znalazlem w szufladzie) i rozstroilem instalacje na maxa i juz 3ci dzien staram sie ustawic tak jak bylo :P

[ Dodano: Czw Mar 25, 2010 10:06 ]
memphisto, jak powiedza ze alaska to krzycz byz mieniali bo alaska obsluzy max 90KM, jak juz to scorpion mini musi byc!!! lub pokrewny

sobrus - Czw Mar 25, 2010 14:24

Alaska może chyba obsłużyć więcej.
A Rover osiąga pełną moc dopiero przy 6000rpm więc tragedii nie ma.
Mam Alaskę, brat ma Alaskę (Citroen 1.8@115KM) i działa.

W dodatku ten reduktor ma chyba podgrzewanie, zawsze jakiś plus ;)


Ale różnica w cenie między Alaską a czymś mocniejszym jest niewielka więc można pokrzyczeć :) Gdybym był gazownikiem to chyba każdemu montowałbym Magic III (350KM) bo 10 czy 20zł chyba nikomu różnicy nie zrobi.

faecd a nie ma w zenicie możliwości zapisania aktualnego stanu na dysk?
ja też bede kombinował ze swoim więc lepiej żeby była.... ;)

memphisto - Czw Mar 25, 2010 14:39

Cytat:
ja odbierzesz auto to dawaj zdjecia z pod machy ocenimy instalacje pod wzlegem prawidlowego montazu i estetyki.


Zdjęcia porobię pod wieczór !

Auto już odebrane po 5 km wydaje się wszystko ok.

Fajnie i estetycznie jest zrobiony ten wskaźnik poziomu gazu w kabinie nie mam klimy i wsadzili go w miejsce tego pstryczka od klimy. Dla mnie wygląda bosko. Nie wiedziałem, że będę miał w ogóle wskaźnik gazu. Pokazuje mi ile gazu jest w zbiorniku na 5'cio stopniowej skali :)

Zestaw jaki mam:

Stag 300+ (podobno stag 300 nie ogarniał)
Podgrzewane wtryski MagicJET czy jakoś tak
Reduktor Alaska
Wlew pod klapką paliwa


Cena 2200 gwarancja 2 lata butla w kole 42 Litry.

Zaraz jadę zalać na full i w eter po katowicach jeździć <Radocha> 100km sobie strzelę do jakiegoś Centrum handlowego wrócę to dam fotki jak to wygląda :) po 5 km jestem zadwolonony. Napiszę jak to wygląda po 100km dziś z zdjęciami.

Aha jak się przełącza na gaz lub benzynę to autko i obroty ani nie drgną :)

"mocy" chyba nie ubyło :P

faecd - Czw Mar 25, 2010 14:56

sobrus, tez tak mi sie wydawalo do wczoraj ze alaska obsluzy wiecej. Na stronie producenta tomasetto tez jest napisane, ze nawet do 135KM. Jednak chlopaki na lpg forum uswiadomili mi, ze to nie prawda. Na prawde to skutecznie alaska obsluzy do 90km.

sobrus napisał/a:
Ale różnica w cenie między Alaską a czymś mocniejszym jest niewielka więc można pokrzyczeć :) Gdybym był gazownikiem to chyba każdemu montowałbym Magic III (350KM) bo 10 czy 20zł chyba nikomu różnicy nie zrobi.
Tylko, ze magic szybko sie sypie! Do regeneracji po ilus tam kkm. Alaska jest trwalsza ale do d. Wiec gaziarze druciarze zakladaja alaski by nie miec problemow z reduktorami. Niech auto szarpie i jedzie niz w ogole nie jedzie. Taka polityke przyjmuja.

sobrus napisał/a:
faecd a nie ma w zenicie możliwości zapisania aktualnego stanu na dysk?
ja też bede kombinował ze swoim więc lepiej żeby była.... ;)
jest :) tylko ja glupi nie zapisalem :P i rozpiepszylem wszystko...najsmieszniejsze jest to ze pozniej ogarnalem i auto smiga wszystko fajnie ale po nocy lub nawet po 30min centralka gubi ustawienia i po przelaczeniu na lpg gasnie :/ Dzis by przywrocic dzialanie podlaczylem lapa, wczytalem ustawienia i dziala...pytanie tylko ile podziala...

memphisto napisał/a:
"mocy" chyba nie ubyło :P
przelacz na bene, 2 bieg i but w deche. pozniej zwolnij, przelacz na gaz, 2 bieg nadal i but w deche. Aha ciagnij tak do 6krpm i zobaczysz czy sa rozniece w lpg a bena. Moga byc bardzo delikatne. ale nie musza...
f1x - Czw Mar 25, 2010 16:22

Ja trzymam kciuki, żeby auto kolegi nie wyjechało z warsztatu tylko po autokalibracji - tak jak moje. Co ja się teraz z nim mam... 3 dzień już ustawiam i jak jedno działa, to drugie nie. 3000zł poszło w błoto.

Tak przy okazji zapytam. Czy ktoś posiada w swoim Roverku (silnik K Seria 1.4 16V 104KM) instalacje Landi Renzo Omegas, która działa bez zarzutu oraz byłby tak miły i mógłby sczytać ustawienia z centralki? Dysponuje laptopem, programem i sprzętem, gdyby ktoś nie posiadał i był z Wrocławia lub okolic, ewentualnie z Lublina i okolic...

memphisto - Czw Mar 25, 2010 19:08

zgodnie z obietnicą wklejam fotki :) 100 km przejechane, wskaźnik chyba działa bo ubyło 1 kreskę : D









Moje odczucia - wszystko super fajnie ale wydaje mi się, że jak np na 4 biegu na sekunde popuszcze gaz a później szybko dodam to auto przyspiesza inaczej niż normalnie. Na 1 z pod świateł 0 problemów wszystko chodzi jak chodziło tylko przy podwyższonych obrotach np 3 na chwilkę zdejmę noge szybko dodam gazu to tak niby żabka niby nic ale miałem 3 pasażerów i nikt tego nie czuł tylko ja, więc może jakiś shizzz :P :mrgreen:

DawidNB - Czw Mar 25, 2010 20:20

widzę ze pod maską taka sama druciarnia jak u mnie ;) była
gdzie zakłądałeś?

hudy23_1985 - Czw Mar 25, 2010 21:21

O losie ale drut
trójnik pomiarowy przed filtrem gazu
wtryski za daleko( za długie weżyki) spokojnie wejdą koło kolektora
Alaska haha dobre sobie(moze do malucha sie nada) ale ty masz 8v 75 km to moze i daje rade(trzeba by sie pod kompa podpiąc i sprawdzic spadek cisnienia przy maz bucie
wtryski to masz valtek a nie MJ wiec cie oszukali

faecd - Czw Mar 25, 2010 21:59

dokladnie!!! Wsadzili Ci listwe wtryskowa valtek 3 ohm za okolo 140 zl a nie MagicJeta za 200. Nie wiem jak w silniku 8v ale w 16V to te wtryski to o kant dupy rozbic. Tak jak i u mnie listwe polozyli na pokrywie silnika (w takim razie ja tez mam podgrzewane)...

hahaha.. Wracaj tam do nich i kaz poprawiac i wymieniac ta listwe albo niech spier...z ta instalacja i kasa z powrotem.

memphisto, pozwolisz ze wkleje te zdjecia na lpg forum i zatytuluje "jak pokarano kolege z roverki.pl" hahaha...no to bedziesz mial wesolo :) Skoro takie z nich cfaniaki to moze wsadziuli mu centralke zenita i tylko naklejke stag ogarneli skads i nakleili co by nikt sie nie czapial :)

ale jajca.

memphisto - Czw Mar 25, 2010 22:34

ojacie to mnie załamaliście..

Moglibyście mi napisać co mam nie tak z "obiecanej" konfiguracji:

stag300+
reduktor Alaska
MagicJet rzekomo podgrzewane

f1x - Czw Mar 25, 2010 22:42

Potwierdzam - wtryski to Valteki Czerwone - przynajmniej na takie wyglądają.

Niestety opinie mają nienajlepszą, a wręcz fatalną. Zostałeś oszukany i ja bym za zamontowanie wtrysków o klasę gorszych i tańszych niż obiecane zrobił niezłego rabanu.

memphisto - Czw Mar 25, 2010 22:46

kurcze najbardziej mnie ta listwa podgrzewana boli... kazali dopłacić do listwy a tu co? dali najgorszy komplet :/ żeby aż tak kłamali..? możecie na 100% stwierdzić że nie mam podgrzewanych wtrysków? Pojade do nich i poproszę o zwrot nadpłaty ponieważ miały być podgrzewane wtryski magic jet a mam zwykłe valteki.

Bardzo bym prosił o "zdanie" które mam im powiedzieć. Ewentualnie jak nie jesteście pewni czy mam podgrzewane wtryski to moge porobić dodatkowe zdjęcia, tylko powiedzcie gdzie..

powiem, że albo chce zwrot nadpłaconej kwoty albo zmiane na podgrzewane MJ, w każdym razie proszę o pomoc jak mam działać, co mówić, na co się podawać/powoływać

faecd - Pią Mar 26, 2010 01:17

1. Mialy byc MagicJet (MJ) a sa valteki. Tutaj nie kombinuj o zwrot nadplaty tylko mialy byc MJ zaplaciles za MJ niech zakladaja MJ! Pod zadnym pozorem nie przystan na Waldemarach bo szkoda zachodu. Koniecznie musisz miec MJ. Zaoszczedzisz nerwow, czasu i pieniedzy jak bedziesz mial porzadne wtryski.

2. Faktycznie masz silnik 75KM wiec reduktor moze byc. Ciekawe jakie cisnienie podaje przy bucie...

3. Ja tam zadnego podgrzewania nie widze. Jest poprostu waz od gazu, ktory dochodzi do listwy wtryskowej a z niej 4 weze do kolektora...w ogole dziwnie to wyglada bo u mnie z listwy wychodzi jeszcze jeden waz. Lacznie jest ich 6. Nie wiem jak to sie nazywa i czemu sluzy ale Ty masz inaczej. Nie wiem czy to dobrze czy nie, niech ktos sie na ten temat wypowie.

4. No i niechlujstwo! Waz od reduktora zapiepsza prawie po obudowie filtra powietrza. Jak Ty teraz wymienisz ten filtr? niech Ci ten waz puszcza pod rura dolotowa. Do tego wtryski mozna upchac "tam za silnikiem" tak jakby. Czyli miedzy silnik a kolektor dolotowy. Spokojnie wejda a i weze od listwy do kolektora beda krotsze, bo i tak te weze musza byc JAK NAJKROTSZE!!!

A podgrzewanie wtryskow polega na tym, ze listwa lezy na deklu silnika, jak ten sie nagrzeje to i podgrzeje listwe :P

PS zrob skan faktury, bo moze Ci w jajo zrobili, zobaczyli, ze mlody jestes i na fakturze masz po prostu Valteki i nawet wzmianki nie ma o podgrzewanych wtryskach!

sobrus - Pią Mar 26, 2010 13:59

Valteki, sam takie miałem. Magicjety są "chromowane", a przynajmniej takie mają naklejki.
Z rokiem produkcji, made ich czech republic.

faecd czyli ustawiłeś zenita? ok to w razie czego bede miał sie kogo pytać :)

dokładnie tak jak piszesz valteki miałem założone nad kolektorem dolotowym, a magicjety upchali pod.
Ktoś kto montował moją instalację to partacz jakich mało (albo ten co zakładał tak oszczędzał).

Wyobraź sobie że komputer lata sobie przy akumulatorze a z resztą połączony jest 1,5m kablem. I nikt mi tego nie chce przerobić, bo mówią ze to dużo roboty.
Jak sam nie zrobie to tak zostanie, a wiązka ma od cholery przewodów i jeszcze troche.

memphisto - Pią Mar 26, 2010 16:33

najdalej w srode jade z reklamacja a wyobraźcie sobie, że na papierach do gazu dostałem wynotowane wszystko z numerami seryjnymi model itp a w miejscu WTRYSKI jest pusto! wszystko wymienione reduktor, komputer itp chyba 10 pozycji a przy wtryski - LUUUUUKA !

faced skopiowany twoj tekst i wydrukowany. Niestety do środy nie dam rady podskoczyć =\ więc do środy muszę jeździć z tym co mam :(

Dziarka - Pią Mar 26, 2010 18:14

Ale jajca z ta sytuacja masakra...ale kolego nie poddawaj sie jedz tam robiaz porzadek z kolesiami...
hudy23_1985 - Pią Mar 26, 2010 18:15
Temat postu: magic jet
Po pierwsze to valteki do wymiany a po drugie to trójnik pomiarowy ma być za filtrem gazu
filtr też powinien być lepszy to MJ
Bo potem bedziesz sie pytał czemu ci auto faluje na wolnych obrotach na zimnym silniku
MJ mają to do siebie ze są nie odporne na brudny gaz wiec filtr czaja FL-01 albo Czaja FL-02


FOTA MJ

I NIE DAJ SIE :ok:

faecd - Pią Mar 26, 2010 23:20

sobrus, ja z zenitem walcze od wtorku! Problem tkwil w tym, ze nie zapisywal ustawien do centralki. Poki auto bylo odpalone to chodzil na ustawieniach, jak tylko zgasilem i odpalilem po okolo 20min ustawienia szlag trafial i gasl na gazie.

Podpowiedziano mi, ze moze interfejs byle jaki (w koncu samoroba) przelutowalem wczoraj styki interfejsu bo piny od wtyku byly na skretke lecz dalej to samo. Az dzis nacisnalem tajemniczy przycisk RESET ECU, po czym wgralem zapisana na twardzielu konfiguracje i ku mojemu zadowoleniu z wiekszym przejawem zdziwnienia ustawienia zapisaly sie!!!

Co prawda nie sa dobre, auto troche szarpie bla bla bla, ale teraz moge sie skoncentrowac na porzadnej konfiguracji!

memphisto, jak chcesz to Ci pstrykne fotke z pod mojej maski i zobaczysz o co mi chodzi z tym 6tym przewodem idacym od listwy! a i sobrus zobaczy gdzie mam kompa wstawionego. Moim zdaniem u mnie reduktor i komp sa w dobrym miejscu, wtryski nie. No i te wtryski do bani i reduktor wypadalo by wymienic...coz...jednym slowem kasa kasa kasa!

memphisto - Sob Mar 27, 2010 10:07

zdjecia - JESTEM ZAWSZE NA TAKK :mrgreen:
faecd - Sob Mar 27, 2010 16:20

Prosze Wiesiu :)

Rozchodzi się o ten 6ty przwod od listwy, który zaznaczyłem czerwoną strzałką. Zdaje się, że tam jest czujnik temp. gazu, choc glowy sobie za to nie dam urwac bo po prostu nie wiem :)

U mnie pod maska tez zestaw bajka, ale bedzie lepiej jak wymienie listwe na MJ, ukroce wezyki od listwy i wcisne ją "tam za silnik".

Zauważ, że u mnie przewod od reduktora do listwy jest krótszy niż u Ciebie!

adam26xx - Pon Mar 29, 2010 10:01

Panowie podepne sie bo widze paru posiadaczy R416 sie wypowiadało :lol:

Ma ktoś dobrze skonfigurowany gazik na Stagu 300 i byłby taki dobry żeby podesłać,powiedzieć jakie ustawienia?Macie jakieś czasy dotrysku ,ew co i jak ustawione.
pozdro

faecd - Pon Mar 29, 2010 11:30

adam26xx, http://lpg-forum.pl/
adam26xx - Pon Mar 29, 2010 12:22

Wszystko super tylko że Roverek to auto w miare nietypowe i wielu gazowników nie potrafi tego dobrze ustawić wiec nie wiem czy na tamtym forum znajde opinie,wolałbym u źródła u kogoś kto ma takie autko i jest dobrze ustawione :lol:
sobrus - Pon Mar 29, 2010 13:07

Komputer masz na komputerze Roverkowym czyli dobrze. Też tam bym chciał.
Natomiast wtryskiwacze powinny być pod rurkami biegnącymi z kolektora dolotowego w kierunku silnika.
Listwa Valtek na oko jest większa niz MJ moze dlatego nie dało sie jej upchać?
Parownik mam taki sam. AT-09.

memphisto - Pon Mar 29, 2010 14:41

WItam Was.

Wróciłem, właśnie od gazowników z takimi info:

moja listwa wtryskowa jest na 100% podgrzewana (osobiście gruuubo w to wątpię - powiedziałem, teorię faced'a że podgrzewanie polega chyba tylko na tym, że nagrzewa się pokrywa silnika.. zaprzeczali i w ogóle.)

Pytanie : Czy mogę samodzielnie sprawdzić czy ta listwa jest podgrzewana? np numer seryjny cokolwiek?


Kwestia MJ - Stwierdzili, że magic jet'y otwierają się czy jakoś tak przy 0,3 milisekund a mój rower otwiera się przy 0,2 milisekund (lub dane na odwrót) i dlatego musieli mi dać valtek'i ponieważ listwa na MJ przy takim układzie wytrzymała by 15.000km..

Pytanie: Ile w tym prawdy?

Dodam, że Pan twierdził, że jak robili 16V to dawali MJ i wszystko grało a przy 8 zaworówce klops. Inny R200 16v tam stał bo widziałem, ale co mu dali? nie wiem..

Dodatkowo przy moim aucie grzebał facet który przyjechał autem firmy STAG jakiś dystrybutor pewno lub ktoś całe auto nowe kia oblepione na STAG i tego byłem świadkiem, jak sznupali oboje przy moim aucie a mechanik stwierdził, że nawet TEN OD STAG'A był zdziwiony, że MJ nie trybią.

Ogólnie po pokazaniu kartki wydrukowanej od kolegi faced po kolei każdy z nich jak to doczytał wyglądał jakby liścia dostał xD

była masa klientów i od razu wyprowadzili mnie na "plac"

Prosiłbym o zweryfikowanie tych danych, i dodatkowo najlepiej napisanie znów takiej fajnej "rymowanki" jak faced napisał :)

Adrian - Pon Mar 29, 2010 15:28

Tak mniej więcej wygląda podgrzewacz -

KLIK

Widzisz coś takiego u siebie pod wtryskiwaczami gazu? :wink:

Ja bym na Twoim miejscu zażyczył sobie demontaż tej instalacji i zwrot gotóweczki. Widzę, że z tymi "specami" będziesz miał tylko problemy...

borsi - Pon Mar 29, 2010 16:49

widze że dobrze trafiłem na swojego gaziarza.
Wtryski miedzy kolektorem a pokrywą. zmieściły się jakoś okablowanie wszystko od spodu. Komputer niestety na scianie grodzowej ale może być.
Wlew pod klapką bez przejściówki . Zmieścił się na styk :)
MJ stag 300-4 toomatsoo 8.5 na 100

memphisto - Pon Mar 29, 2010 17:06

jakub333, pozazdroscic :( :cry:
hudy23_1985 - Pon Mar 29, 2010 18:18

Kolego co do valteków to pracują one stabilnie od 4 ms a wolne obroty rover ma na poziomie 2.7 ms
Żądaj wymiany na MJ i tyle i niech kitu nie wciskaja że masz podrzewaną listwe
Niech ci dadzą sreen-y z komputera to ocenimy na forum jak to wygląda
Jak nam nie wierzysz to zajrzyj tu http://lpg-forum.pl/
Powiedzą Ci całą prawde o instalacji
PS. a co czujnikiem cisnienia gazu

faecd - Pią Kwi 02, 2010 02:52

memphisto, ale poszedles na calego. Zacytowales im moje slowa...heh...kurcze ja sie gazem zajmuje kilka tygodni na powaznie a Ci ludzie latami...wiec troche mi glupio...

Moze i teoria ze valteki do 8V bardziej odpowiedniejsze jest prawdziwa...ale skoro cena byla umowiona na MJ-ach to ja bym chcial obnizke o 50zl (o tyle sa drozsze MJ od valtek 3ohm)

PS przepuscili Ci przewody lpg pod rura od dolotu? Tak bys mogl spokojnie wymienic filtr powietrza?

hudy23_1985 napisał/a:
valteków to pracują one stabilnie od 4 ms a wolne obroty rover ma na poziomie 2.7 ms
hudy23_1985, moze faktycznie 8V ma inne czasy wtryskow niz silniki 16 zaworowe ;/

PS a ja mam czasy wtrysku na wolnych ~3,3 ms

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 02:42 ]
sobrus napisał/a:
Listwa Valtek na oko jest większa niz MJ moze dlatego nie dało sie jej upchać?
nie wiem nie ja to robilem...kupie MJ to wepchne "za silnik" przy kolektorze

[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 02:52 ]
memphisto napisał/a:
Ogólnie po pokazaniu kartki wydrukowanej od kolegi faced po kolei każdy z nich jak to doczytał wyglądał jakby liścia dostał xD
:D kurcze mialem isc spac ale az mi humor poprawiles...

PS nie jestem faced tylko faecd! Geneza nicku scisle tajna ale prosze o poprawnosc ;P

sobrus - Pią Kwi 02, 2010 09:15

Nie bardzo czaje czemu wolniejsze wtryski mają być lepsze od szybszych, przeciez szybsze mają niższy czas MINIMALNY i bez problemu powinny udawać te wolniejsze w razie potrzeby... (chyba że ja czegoś nie rozumiem).
staffer - Pią Kwi 02, 2010 10:12

sobrus napisał/a:
Nie bardzo czaje czemu wolniejsze wtryski mają być lepsze od szybszych, przeciez szybsze mają niższy czas MINIMALNY i bez problemu powinny udawać te wolniejsze w razie potrzeby... (chyba że ja czegoś nie rozumiem).

Dobrze rozumujesz. Dla mnie tłumaczenie panów specjalistów brzmi jak ściema na odczepnego.
Ewentualnie pod rozwagę można wziąć jeszcze jedną kwestię: spotkałem się z informacją na innym forum, że są 2 wersja MJ, z których tylko jedna ma rzeczywiście czas ~2ms

hudy23_1985 - Pon Kwi 12, 2010 19:43

ŻĄDAJ WYMIANY NA MJ KUP KABELEK DO STAGA I POWIEDZ PANOM GAZOWNIKOM PAPA
PODEPNIESZ SOBIE AUTO POD LAPTOPA I SAM ZOBACZYSZ CO I JAK

[ Dodano: Pon Kwi 12, 2010 19:43 ]
I co kolega był u tych gazowników ??

memphisto - Wto Kwi 13, 2010 15:07

CZWARTEK 8:30 podepna to do kompa i mi pokażą co i jak. Upierają się przy swoim.

Mam na coś specjalnego zwracać uwagę?

Jak wyjdzie na moje to wsadzą MJ a jak na ich to pewno wyjde na downa :mrgreen:

aaa i dodatkowo będę walczył o moją listwę podgrzewaną bo takowej to ja raczej nie mam !

praktis - Wto Kwi 13, 2010 18:55

Przejedź się z nimi z podłączonym kompem, kręć silnik do max obrotów, obciążaj maksymalnie jak się da. A potem niech Ci pokażą mapy. Szukaj spadków ciśnienia reduktora, rozjechanych map wtrysku.
faecd - Wto Kwi 13, 2010 19:15

o matko, widze, ze potrzebujesz przyspieszony kurs obslugi staga. Polecam przeczytac instrukcje obslugi staga i cos mniej wiecej bedziesz wiedzial.

Napewno cisnienie powinienes miec na spoczynku (czyli jak auto jalozwym na gazie) okolo 1 bar max 1.1 Bo przy wiekszym cisnieniu valtki nie wyrabiaja sie.