Zobacz temat - [R400 1.6 '98] Kolektor ssący
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 '98] Kolektor ssący

macikd - Pią Mar 19, 2010 23:16
Temat postu: [R400 1.6 '98] Kolektor ssący
Witam,
mam pewną watpliwość a nawet dwie. Czy kolektor ssący w 1.4 i 1.6 niczym sie nie różni? I jeszcze jedno. Pytam o to ponieważ przez uszczelke kolektora ssącego (tak mi się wydaje) ucieka mi płyn chłodniczy, zlokalizowałem wyciek, wymieniałem juz uszczelkę, a on dalej mi wycieka. Co dziwne nie dzieje się to regularnie a wygląda to tak, że np zrobie 1000km i nic a przyjdzie taki jeden dzień, w którym ubędzie mi z 100ml i później długo nic znów sie nie dzieje. I stąd drugie pytanie. Pamiętam jak kiedyś PHJOWI pisał że jest w kolektorze jakaś kulka i potrafi sie zablokować i przez nią wywali płyn. Wie ktoś może o jaka kulkę chodzi i którędy uciekałby wtedy płyn? Byłbym wdzięczny za pomoc, bo niby w niczym mi to nie przeszkadza ale drażni mnie niepewnosć bo nie wim kiedy znów ubędzie płynu i niemal codzień muszę kontrolować.

pajakVi - Sob Mar 20, 2010 01:19

Płyn chłodniczy nie ma jak wyciekać przez uszczelkę kolektora ssącego. Z tego miejsca
może ci ewentualnie wyciekać paliwo.
Sprawdź jaki ma smak to co ci wycieka, płyn chłodniczy ma słodkawy posmak.
Płyn chłodniczy może ci wyciekać z okolic termostatu, pompy wody .... ale nie wyżej.

co do tych 100ml to może ucieka ci cały czas po troszeczku a zauważasz to co jakiś czas. Zawsze sprawdzasz na takiej samej temperaturze silnika. Płyn chłodniczy zmienia objętość zależnie od temperatury.

Kolektory 1,6 i 1,4 chyba się nie różnią.

Kulka w kolektorze?? :shock:

Lechos - Sob Mar 20, 2010 10:07

macikd napisał/a:
Czy kolektor ssący w 1.4 i 1.6 niczym sie nie różni?
Sa takie same
macikd napisał/a:
że jest w kolektorze jakaś kulka i potrafi sie zablokować i przez nią wywali płyn.
Jest to zaworek odpowietrzajacy glowice. Z zewnatrz rozpoznasz go po wychodzacym cienkim przewodzie z kolektora do zbiorniczka wyrownawczego. Wlasnie w tym zaworku wewnatrz siedzi kulka a widoczna jest po odkreceniu kolektora (fotka).
pajakVi napisał/a:
Płyn chłodniczy nie ma jak wyciekać przez uszczelkę kolektora ssącego.
Ma jak wyciekac ;)
macikd - Nie Kwi 11, 2010 12:52

Oooo wielkie dzięki Lechos :wink: Nie ma to jak konkretne odpowiedź na konkretne pytanie :smile:

pajakVi, widze co mi wycieka po konsystencji i kolorze. Nie wycieka mi również cały czas, bo kontroluje to i widze w którym miejscu sie zbiera płyn. A to że zmienia objętość to żadne wytłumaczenie bo kontroluje na zimnym silniku.

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 12:52 ]
Odświerzam ponownie swój temat :/ Mam problem właśnie z tym kolektorem. Choćbym nie wiem jak go przykręcał do głowicy to i tak puszcza mi płyn :sad: Trzykrotnie go demontowałem i wygląda to tak(za każdym razem nowa uszczelka):
- za pierwszym razem złożyłem na samą uszczeelkę- dosłownie leje się płyn na zewnątrz
- za drugim razem, choć to może i nienajlepsza opcja dałem na to jeszcze sylikon- wytzymał z 4 miesiące- niestety zrobiło sie ciepło i znów cieknie
-teraz kupiłem jeszcze raz nowa uszczelkę i ją założylem, przed tym idealnie wyczyćciłem powierzchnie głowicy i kolektora- nie cieknie na zewnątrz ale zaciąga mi ciecz do cylindra bo minimalnie zaczął kopcić na biało :/
I nie piszcie, że może to nie to a uszczelka pod głowicą bo to jest ewidentna wina kolektora. Sprawdziłem go i nie ma na nim najmniejszego śladu pęknięcia, bądź jakiejkolwiek usterki.
W zwiazku z tym mam pytanie. Czy nie było jakichś dwóch typów uszczelek pod kolektor? Bo mam wrazenie że kiedyś ktos coś o tym wspomniał, ale dziś nie potrafię odkopać tego tematu...

mastersik - Pią Maj 08, 2015 08:25

No więc odgrzeje na nowo temat w sprawie rodzai uszczelek do kolektora ssącego (dolotowego).
Jak kolega wyżej zauważył są rzeczywiście 2 rodzaje uszczelek. Nie wspominając już o ich kolorach bo jest kilka.
1. Cieńsza np. AJUSA

2. Grubsza np. VICTOR REINZ


Osobiście do tej pory miałem tą pierwszą uszczelkę i cały czas były problemy. Teraz zakładam tą grubszą i mam nadzieję, że lepszą i zobaczymy czy problem z przedostawaniem się płynu do cylindrów zniknie.

sknerko - Pią Maj 08, 2015 22:47

mastersik napisał/a:
Grubsza np. VICTOR REINZ

Tylko ta, inne puszczają co chwilę, zmieniłem chyba z 5 różnych i tylko V R jest ok. zrobiłem na niej jakieś 80tys km

wieczor1 - Wto Mar 15, 2016 07:32

mastersik napisał/a:
2. Grubsza np. VICTOR REINZ



Witam,

Też mam ciągłe problemy z tą uszczelką.. Gdzie można kupić wersję "grubszą". Nie mogę znaleźć w internecie.

Pozdrawiam.