Zobacz temat - [R216 gti] Problem z felgami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R216 gti] Problem z felgami


NismoZmc - Czw Mar 25, 2010 12:37
Temat postu: [R216 gti] Problem z felgami
Witam

Jako że idzie wiosna chcialbym posadzić roverka na aluskach. znalazłem alufelgi 17" 4x100 - bo taki chyba mam rozstaw z otworem centrującym ET 36. I tutaj pojawia sie problem.. poniewaz z tego co znalalzem na internecie w Roverkach 216 coupe jest prawdopodobnie ET 35. i przyznam się ze nie bardzo wiem z czym to się je. Dodatkowo na stalowych 14" zimowych felgach mam zalozone dystanse co znaczy ze szpilki też są przedłużone.
Tak więc jesli kupię teraz felgi 17" i otwór centrujący nie bedzie sie zgadzał to czy z mniejszego ET 35 da rade dostac jakis pierscien centrujący który przejdzie na ten ET36?? oraz czy będe musial kupić dodatkowe dystanse? ewentualnie zmieniac wszystkie szpilki?

Prosiłbym o konkretne odpowiedzi osób które mają o tym pojęcie tak aby temat przydał się też innym :)

Pozdrawiam Roverkowiczów.

Krzysi3k - Czw Mar 25, 2010 12:49

ET to jest osadzenie. Do R otwór centrujący wynosi 56,1mm. Jest na środku felgi pod dekielkiem takie małe cuś. ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola. Im mniejsze ET, tym felga wychodzi bardziej na zewnątrz. Co oznacza, że ET35 będzie wystawało 10mm bardziej na zewnątrz niż fabryczne ET45.
Jeśli chodzi o otwór centrujący to dystansami można zmniejszyć. Np. felga ma 60,1 otwór centrujący to wkłada się plastikowy pierścień centrujący zmieniający na 56,1.
Jeśli otwór jest za mały to trzeba jechać do specjalisty żeby Ci poszerzył.

kasjopea - Czw Mar 25, 2010 13:03

Krzysi3k napisał/a:
ET to jest osadzenie
Chyba raczej odsadzenie :> .
Krzysi3k - Czw Mar 25, 2010 13:07

Literówka :P
NismoZmc - Czw Mar 25, 2010 23:06

czyli rozumiem że jezeli kupie te felgi to nawet jesli mam inne ET to będą pasowały dzieki pierscieniom centrującym. zastanawiam się czy dystanse z felg stalowych 14" również się nadadzą bo jesli nie to będe musial kupić albo dystanse albo wymienić wszystkie szpilki bo bez nich nie zakrece śruby.
Markzo - Pią Mar 26, 2010 00:55

Przy 17tkach o szerokości 7cali i et 40 mam fele idealnie na równo z linią boczną auta ;)

[ Dodano: Pią Mar 26, 2010 00:55 ]
Pozatym jeśli masz jak to przymierz felgi, możliwe, że przy ET 30/35 będzie tarło o nadkola... seryjne fele mają et45 ;) Otworem centrującym sie za specjalnie nie przemuj, nawyjżej dołozysz peirścien centrujący lub delikatnie roztoczysz otwór ;) dystanse jeśli masz to przy takim Et raczej będziesz musiał zdjąc, bo koło będzie sporo poza obrysem karoserii...

NismoZmc - Pią Mar 26, 2010 11:59

W niedzielę jade ogladać i przymierzać aluski. z roztoczeniem nie wiem czy będzie łatwo bo nie mieszkam w Polsce. A tak na zdrowy rozum jak sobie to wyobrażę to wydaje mi sie ze albo bede musial kupić dodatkowo dystanse albo zmienić szpilki bo nie zakrece koła plus pierścień centrujący.
marcin316 - Pią Mar 26, 2010 12:36

Kup komplet nakrętek z otworem przelotowym i będzie spokój, przynajmniej na początek...

Zwróć też uwagę, czy nakrętki które masz teraz będą pasować do zakładanych felg, gdyż są dwa rodzaje nakrętek: z zakończeniem stożkowym i sferycznym.

NismoZmc - Nie Mar 28, 2010 20:51

mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 :) odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo :) mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis :)
Pomógł powedrowało.

Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.



dzieki za pomoc
Pozdrawiam

Markzo - Nie Mar 28, 2010 23:10

bardzo dobry wybór! pokaż fotki jak sie prezenci ;)
dzieju - Pon Mar 29, 2010 11:55

ja rowniez jestem ciekaw jak wygladaja 17 w Roverku 200 :D
Krzysi3k - Pon Mar 29, 2010 12:34

dzieju, spójrz do garażu Markzo to się przekonasz ;)
NismoZmc - Wto Mar 30, 2010 23:49

Tak wyglądają 17 w moim R. te które mam w Polsce


Jutro postaram się zrobić zdjęcie tych które ostatnio kupiłem :)

faecd - Sro Mar 31, 2010 01:01

Krzysi3k napisał/a:
ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola.
Boże widzisz i nie grzmisz...

ET to jest odległość, wyrażona w mm od środka symetrii felgi do płaszczyzny montażowej felgi.

Im et wieksze tym srodek felgi "wchodzi w obrys" im mniejsze tym "wychodzi. Sa tez wartosci ujemne ET wtedy srodek symetrii felgi jest grubo poza pisata. W przecietnych autach wygladalo by to jak traktor ale moze w jakis oldsmobilach takie sie montuje...


NismoZmc, fajnie wygladaja te felgi tylko czy aby nie wystaja poza obrys auta?

[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 01:01 ]
NismoZmc napisał/a:
mam już aluski, upatrzyłem inne z ET 38 :) odziwo miały już pierścienie centrujące i pasują idealnie. tzn jeżeli zakładam je bez dystansów 20mm to nie mogę zakrecić srub bo szpilki za bardzo wystają nawet pomimo tego że mam sruby z otworami poniewaz nakładka klucza dalej nie puszcza. Z dystansami pasują idealnie śruby ładnie się zakrecają ale znowu wystają na zewnatrz sporo :) mam ET 38. Dlatego będe musiał kupić dystanse 10mm i wtedy będzie wszystko elegancko myślę. A nakretki wraz z zabezpieczeniami dostałem z alufelgami - taki gratis :)
Pomógł powedrowało.

Tutaj zdjęcie tego co kupiłem jeszcze niestety w garazu jutro dopiero prawdopodobnie będa wywazane i zakładane o ile dostanę te dystanse węższe.
a to Ty w takim razie masz jakies przekombinowane szpilki chyba...albo jakies samoruby z sruby z plaskim łbem, która nie ma gwintu do samego konca.

Na normalnych szpilkach nawet jak zdejmiesz kolo to mozesz dokrecic nakretke przelotowa do samej piasty!!!. Wiec nie rozumiem na jaka cholewke CI te dystanse. Chyba, ze masz takie felgi, ktore bez dystansow obcieraja o jarzmo zacisku hamulcowego (moj kolega tak mial)

Krzysi3k - Sro Mar 31, 2010 13:16

faecd napisał/a:
Boże widzisz i nie grzmisz...

I teraz pomyśl, która odpowiedź jest łatwiej przyswajalna dla kogoś kto nie ma o tym pojęcia. Mi nie musisz tłumaczyć, ja wiem, ale koledze starałem się obrazowo wytłumaczyć.

kumilek23 - Sro Mar 31, 2010 14:07

faecd napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
ET natomiast to jest podane w mm oddalenie felgi od nadkola.
Boże widzisz i nie grzmisz...

ET to jest odległość, wyrażona w mm od środka symetrii felgi do płaszczyzny montażowej felgi.

nie bardzo rozumiem Twoje oburzenie, przecież chodzi Wam o to samo, tylko inaczej ubraliście to w słowa, Krzysi3k, bardziej obrazowo dla laika :wink:

faecd - Sro Mar 31, 2010 15:14

Krzysi3k, napisales w ogole co innego! Zaraz w paincie naszkicuje co to jest ET i co Ty okresliles mianem ET.

Dlatego po przeczytaniu tego co probowales koledze wytlumaczyc to az mnie politowanie wzielo. Jak juz masz tlumaczyc to mow prawde a nie karmisz ludzi zupelnie czym innym. Wg Twojej teorii ET zalezaloby od auta bo ta sama felga w jednym aucie od felgi do nadkola bedzie miala 5mm a w innym 15... ET jest to wartosc kazdej jednej felgi a jak to sie odklada na samochodzi trzeba przeliczyc znajac standardowe ET felg fabrycznych danego auta.

Po prostu nie lubie niechlujstwa...

kumilek23 - Sro Mar 31, 2010 18:13

no dobra, ale dla laika wystarczy powiedzieć, że od wartości ET zależy ile mu będzie koło wystawało :mrgreen: i uwierz że to wystarczy, zakuma laik :mrgreen:
Krzysi3k - Sro Mar 31, 2010 18:19

Dziękujemy za wykład, niedługo każdy będzie list formalny pisał w odpowiedzi do pytań, bo luźna odpowiedź to niechlujstwo.
NismoZmc - Czw Kwi 01, 2010 00:02

Panowie nie ma sensu się unosić. Krzysiek napisał to w ładny do wyobrazenia sposób i o to chodziło a i tak sobie wyobraziłem to tak jak na tym rysunku w Paint.

Zrobiłem fotkę i powiem że poki co siedzą na dystansie 25 mm czyli sporo wystają poza obrys auta... ale niestety narazie tak musi być bo tutaj dystanse sa strasznie drogie a wymiana szpilek na krótsze raczej nie wchodzi w grę ;p

Jesli chodzi o szpilki to są one dłuższe od seryjnych dlatego że felgi które mam w PL ocierały o nadkola pewnie przez inne ET - nie wiem jakie tamte mają odsadzenie. wkazdym bądz razie stalówki zimowe na dystansach 25 mm były idealnie równo z linia auta.


Markzo - Czw Kwi 01, 2010 00:06

jest czad!!!!!! dobrze, że tą ryynnę wywaliłeś ;) jakiś ładny tłumol z końcóweczką owalną zapodaj ;)
faecd - Czw Kwi 01, 2010 00:43

NismoZmc, ale przeciez ten felunek Ci wystaje :P Poza tym napisz dokladnie o co chodzi u Ciebie z tym dystansem? w jakim celu on u Ciebie siedzi? Bo jezeli nie ma nic na celu (felga nie chaczy, nie trzeba jej odsuwac) a jedynie wizualnie auto ma wygladac toporniej to moim zdaniem bez sensu.

Ps wiecie co grodzi za wystajace felgi?

Krzysi3k, nie chodzi o to bys wyklady pisal i nie wiadomo co, ale jak juz tlumaczysz co to et to nie mow czegos kompletnie innego. Gdybys powiedzial tak jak kumilek23,
kumilek23 napisał/a:
od wartości ET zależy ile mu będzie koło wystawało
to rozumiem dla laika to wystarczy i jest to prawda, nie precyzyjna ale prawda.

Nie chce sie klucic tylko potraktuj to jako sprostowanie. W ogole nie wiem czy zauwazyliscie, ale masa ludzi ma to do siebie, ze jak sie im zwroci uwage to odbieraja to jako forme ataku. Nie! wrecz odwrotnie, to tylko uzupelnienie majace na celu doprecyzowanie danej kwestii.

Prosze sie nie obrazac ani nie przejmowac forma jaka przedstawilem moje sprostowanie. Moze i faktycznie dalo sie to odczytac jako zaczepke, ale nie o to chodzi :)

Pozdrawiam

olek997 - Czw Kwi 01, 2010 01:44

felgi i fore przyajcielu amsz nieziemsko piękną! naprawde prezencja to pierwsza liga! chyle czoła z podziwu!
kumilek23 - Czw Kwi 01, 2010 07:05

NismoZmc napisał/a:
bo tutaj dystanse sa strasznie drogie

a tokarza jakiegoś byś tam nie znalazł, na bank by taniej utoczył

faecd - Czw Kwi 01, 2010 12:47

W szczecinie u tokarza za dystanse okragle z blachy 10mm z 4 nawierconymi otworami plus otwor na piaste 50zl/sztuka - cena po znajomosci!
NismoZmc - Czw Kwi 01, 2010 17:49

Markzo napisał/a:
jest czad!!!!!! dobrze, że tą rynnę wywaliłeś ;) jakiś ładny tłumol z końcóweczką owalną zapodaj ;)


- też się z tego powodu cieszę poniewaz co tydzień robię Rkiem 500km+ i już mialem dosyć tego buczenia więc kupiłem seryjny układ wydechowy czyli tłumik środkowy i końcowy. Nad końcówką się zastanowię jak wróce do Polski ale podobno się czesto przepalają spawy :?:

Markzo napisał/a:

NismoZmc, ale przeciez ten felunek Ci wystaje :P Poza tym napisz dokladnie o co chodzi u Ciebie z tym dystansem? w jakim celu on u Ciebie siedzi? Bo jezeli nie ma nic na celu (felga nie chaczy, nie trzeba jej odsuwac) a jedynie wizualnie auto ma wygladac toporniej to moim zdaniem bez sensu.


Nom wystaje ale mam nadzieje ze Holenderska Policja przymknie na to oko w razie w. =)
z Tym dystansem chodzi o to że mam o 30% dłuzsze szpilki niż seryjnie powinny być:) i jezeli nie dam dystansu to nie zakrece śrub bo mają kapturki Felga nie haczy ale trzeba ją odsunąć przez te o 30% dłuższe szpilki. Nie jest to moje widzi-mi-sie aby wygladał toporniej, tylko poprostu tutaj jest wszystko 4 razy droższe i wole zrobić to jak wróce do Polski. dla przykładu wywazenie jednego koła kosztuje od 10 euro w górę


olek997 napisał/a:
felgi i fore przyajcielu amsz nieziemsko piękną! naprawde prezencja to pierwsza liga! chyle czoła z podziwu!


Mam to auto już 2 lata i troszkę się postarzało i popsuło ale wiernie mi służy więc na wakacje planuje kompletną renowację począwszy od lakieru poprzez silnik do wnętrza.
na zdjęciu widać na zderzaku odprysk lakieru bo kolega po alkocholu chryslera zostawił bez recznego i że tak powiem sie stoczył.. ma też wile innych niedociągnięć ale obiecałem że jeśli jeszcze wytrzyma okolo 3 miesiecy to mu się odwdzięcze :ok:

kumilek23 napisał/a:

a tokarza jakiegoś byś tam nie znalazł, na bank by taniej utoczył


wczoraj się dowiadywałem w wulkanizacji ile kosztuje jeden dystans 10mm - 50 euro a potrzebowałbym 4x dystanse :) z tokarzem moze być ciezko bo nawet nie wiem pod jaka nazwa i gdzie go szukać. a wydać na dystanse 200 euro czyli okolo 800 zł to się mija z celem już wolałbym wymienić szpilki co by mnie kosztowało okolo 100e. :bezradny:


faecd napisał/a:
W szczecinie u tokarza za dystanse okragle z blachy 10mm z 4 nawierconymi otworami plus otwor na piaste 50zl/sztuka - cena po znajomosci!


może dystans dystansowi nie równy ale na allegro za 110 zł z przesyłką znalazłem 2 dystanse nowe aluminiowe :wink:

tutaj link: Klik Klik...

Markzo - Czw Kwi 01, 2010 19:35

zmień kolektor wydechowy na 4-2-1, kata wywal i daj jakiś ładny końcowy :) fajnie będzie wtedy gadał :D mój wydech http://www.youtube.com/watch?v=n_QUOIc5Ee8
faecd - Czw Kwi 01, 2010 23:36

NismoZmc,
1. tamte slowa nie napisal Markzo tylko ja
2. No to skoro o szpilki sie rozchodzi to sadze, ze mniej zachodu by bylo z wymiana szpilek na normalne nizeli z tymi dystansami. Albo w takim razie zakrec na nakretki przelotowe i po problemie!

NismoZmc - Pią Kwi 02, 2010 16:28

faktycznie, coś źle musiałem wkleić ;P

narazie daje z tym spokój - niech wystają :grin:

olek997 - Pią Kwi 02, 2010 17:23

faecd, masz racje, najprośćiej będzie szpilki standardowe wstawić