Zobacz temat - Jaki stożek do 214Si 97r ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Jaki stożek do 214Si 97r ???

china22 - Czw Kwi 01, 2010 11:47
Temat postu: Jaki stożek do 214Si 97r ???
Witam. Przymierzam się do kupna stożka ale nie wiem na co zwracać uwagę przy zakupie?
Jaki jest dobry i czy faktycznie robi jakąś różnice?
Rover 214Si 97r,.
1.4 16V

leszczu - Czw Kwi 01, 2010 12:22

Wystarczy poszukać :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075

china22 - Czw Kwi 01, 2010 20:16

leszczu19901 napisał/a:
Wystarczy poszukać :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29075


Dużo tam jest na ten temat :) Szczerze to myślałem że tylko wsadzę stożek i wszystko ok a tam więcej roboty i przerabiania niż sądziłem :/
I dalej jestem w kropce... jeżeli zamontuję stożek normalnie bez jakiś przeróbek to będzie to tylko bajer dla oka czy jednak coś tam się zmieni z dźwiękiem bynajmniej???
nie ma tam również tematu jakie stożki są dobre? tzn jakie polecacie???

kris_1987 - Czw Kwi 01, 2010 20:22

jest bardzo duża różnica w dzwięku silnika !! !
wkręca się jak honda na stożku,
słuchaj jaki stożek to zależy od Twoich finansów ;)
możesz kupić jakiś NO NAME za 50zł a równocześnie możesz kupić KN za 200zł ;)
ja osobiście u siebie w 200tce mam stożek firmy SIMOTA, jest to dobra firma, cena nawet spoko bo coś koło 70zł ... :)

china22 - Pią Kwi 02, 2010 10:08

kris_1987 napisał/a:
jest bardzo duża różnica w dzwięku silnika !! !
wkręca się jak honda na stożku,
słuchaj jaki stożek to zależy od Twoich finansów ;)
możesz kupić jakiś NO NAME za 50zł a równocześnie możesz kupić KN za 200zł ;)
ja osobiście u siebie w 200tce mam stożek firmy SIMOTA, jest to dobra firma, cena nawet spoko bo coś koło 70zł ... :)



ALe założyłeś stożek normalnie bez żadnych przerubek np. przepustnicy itp? skąd doprowadziłeś chłodzenie?

kris_1987 - Pią Kwi 02, 2010 15:45

bez przeróbek przepustnicy, wywaliłem całą puszke filtra powietrza i w to miejsce stożek, doprowadzony też jest dolot zimnego powietrza ze zderzaka od dołu i hula ;)
china22 - Sob Kwi 03, 2010 02:07

kris_1987 napisał/a:
bez przeróbek przepustnicy, wywaliłem całą puszke filtra powietrza i w to miejsce stożek, doprowadzony też jest dolot zimnego powietrza ze zderzaka od dołu i hula ;)


Ze zderzaka czyli gdzieś od siatki czy całkiem z dołu? Syf się nie przedostaje tym dolotem do stożka?

[ Dodano: Sob Kwi 03, 2010 02:07 ]
jakiej firmy jeszcze polecacie stożek??? nie chodzi mi o te całkiem drogie ale takie do 100 z groszem MAX

kris_1987 - Sob Kwi 03, 2010 14:44

od siatki, rura idzie od siatki, jest w pewien sposób zabezpieczone żeby syfy się nie dostawały i działa,
ja tak jak pisałem wcześniej polecam firme SIMOTA ;)

china22 - Sob Kwi 03, 2010 20:42

kris_1987 napisał/a:
od siatki, rura idzie od siatki, jest w pewien sposób zabezpieczone żeby syfy się nie dostawały i działa,
ja tak jak pisałem wcześniej polecam firme SIMOTA ;)


A jak zabezpieczyłeś tą rurę przed przedostaniem się syfu? jakąś pończochą czy jak?
Rozważam nad tym stożkiem SIMOTA, masz go luzem czy w obudowie? Ponieważ widziałem na allegro dużo luzem a i takie w obudowie.. w obudowie Chyba lepsze coo?

leszczu - Pon Kwi 05, 2010 12:09

kris_1987 a mógłbyś zrobić fotkę jak to u ciebie wygląda ??
kris_1987 - Pon Kwi 05, 2010 12:49

w obudowie lepsze ja ją będę dopiero robić, zdjęcie zrobię i wstawię jutro bo dziś to średnio z czasem :D
china22 - Pon Kwi 05, 2010 17:04

Kris więc czekamy na fotkę :)
Ps- czym zabezpieczyłeś tę rurę przed syfem?

kris_1987 - Czw Kwi 08, 2010 22:06

przepraszam, ale ostatnio sporo problemów mam i brak czasu na zrobienie i wstawienie zdjęcia, jak tylko dam rade wstawię, pozdrawiaM!!
china22 - Pią Kwi 09, 2010 06:46

Kris a co sądzisz o czymś takim
http://moto.allegro.pl/it...gowy_chrom.html
?? ? Będzie dobre czy raczej lipa!?

Lisus - Pią Kwi 09, 2010 08:09

Jako że ja też szukam stożka do mojego R, napisałem do pana z allegro jaki by mi polecił stożek ze swojej oferty i dostałem taką odpowiedź: http://www.allegro.pl/ite...m_oryginal.html Chociaż zastanawiam się czy nie zaoszczędzić jeszcze trochę $ i dołożyć na taki :D http://www.allegro.pl/ite...k_do_200km.html
dobryziom - Pią Kwi 09, 2010 23:50

moze nie za 100pln ale blisko

http://allegro.pl/item989..._70mm_2_75.html

porządny stożek a nie jakieś jacky placki smioty czy inna chińszczyzna warta 10pln...

china22 - Sob Kwi 10, 2010 06:58

dobryziom napisał/a:
moze nie za 100pln ale blisko

http://allegro.pl/item989..._70mm_2_75.html

porządny stożek a nie jakieś jacky placki smioty czy inna chińszczyzna warta 10pln...


A Ty masz taki w swoim Rover'ku? Rozważam nad tym co podał LISUS
http://www.allegro.pl/ite...m_oryginal.html
nie zamierzam za filtr powietrza dawac 2 stówy... Ale zaś dobryziom twoja oferta jest na granicy wytrzymałości :D tylko gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć na temat tego filtra. Myślę że ten Simota a ten to dużej różnicy między sobą nie robią?!

dobryziom - Sob Kwi 10, 2010 09:18

china22 napisał/a:

A Ty masz taki w swoim Rover'ku? Rozważam nad tym co podał LISUS
http://www.allegro.pl/ite...m_oryginal.html
nie zamierzam za filtr powietrza dawac 2 stówy... Ale zaś dobryziom twoja oferta jest na granicy wytrzymałości :D tylko gdyby ktoś mógł się wypowiedzieć na temat tego filtra. Myślę że ten Simota a ten to dużej różnicy między sobą nie robią?!


tak ja mam identyczny u siebie, wiesz różnicy w mocy po założeniu chińczyka czy Fujity na pewno nie zauważysz chyba ze masz już mocno dłubnięty samochód ale chodzi o jakość Fujita ma maksymalny stopień filtracji przy jednoczesnym bardzo niskim poziomie oporów powietrza. Do tego moja Fujita po roku czasu wygląda ja nówka chińczyk po ostatniej zimie rozsypuje się w rekach...

PS napisze jeszcze raz wszystkie te stożki simota, jacky itd... to są te same tanie chińczyki wartości 10pln tylko pod inna nazwa... wiec jak już zdecydujesz się na jakiś to bierz najtańszy posłuży ci rok później wyrzucisz kupisz nowy i to tez nie będzie głupie wyjście.

Lisus - Sob Kwi 10, 2010 14:02

dobryziom napisał/a:
PS napisze jeszcze raz wszystkie te stożki simota, jacky itd... to są te same tanie chińczyki wartości 10pln tylko pod inna nazwa... wiec jak już zdecydujesz się na jakiś to bierz najtańszy posłuży ci rok później wyrzucisz kupisz nowy i to tez nie będzie głupie wyjście.

A skąd masz takie informacje? Porównywałeś parametry stożkow za 10PLN z tymi za 100PLN ?? Czy po prostu tak myślisz?

china22 - Sob Kwi 10, 2010 14:44

Ja na zimę chce przemieniać stożek na zwykły normalny filter więc tak szybko by się chyba nie rozleciał?! a skoro różnicy w mocy między sobą te stozki raczej nie robią to po co przepłacać? :D Najlepszym rozwiązaniem byłby stożek np. K&N ale i takie wieczne nie są! Zamierzam na takim stożku dwa sezony pobujać i zmiana na nowy...
kris_1987 - Sob Kwi 10, 2010 21:29

Lisus, china22,
przepraszam, narazie nie wstawię zdjęc, mam własną tragedie rodzinna (mama mi umarła) i nie jestem w stanie ogarnąć tego wszystkiego, postaram się za jakiś czas to wstawić

dobryziom,
kolego masz jakiś problem do mnie?? nie rozumiem Twoich wypowiedzi, które są skierowane w moją stronę... strasznie mi się to nie podoba!!! :twisted:
Simota jest bardzo dobrą firmą robiącą stożki, poczytaj troszkę, zresztą nie ważne, każdy może mieć swoje zdanie, ale nie rób jak robisz, bo strasznie jest to irytujące, coś Ci nie podpasi i odrazu "jedziesz" na tego kogoś...

hellboy_d - Sob Kwi 10, 2010 22:27

dobryziom, Ma racje .

Simota w oslonie z a'la carbon to nie BMC CDA w oslonie Z carbonu ;]

I nie ma sie co wkurzac ... i szarpac

dobryziom - Nie Kwi 11, 2010 13:06

kris nie nakręcaj się... po pierwsze pisze do autora tematu a po drugie o produktach...

hellboy_d napisał/a:
dobryziom, Ma racje .

Simota w oslonie z a'la carbon to nie BMC CDA w oslonie Z carbonu ;]

I nie ma sie co wkurzac ... i szarpac


taka prawa wybierając produkt LOWEND decydujesz sie na mniejsza trwałość i jakość wiec kupuje się najtańszy... a nie płaci dodatkowe $ za napis...

lub kupuje się HIEND produkt o wysokiej jakości z atestami koniec kropka.

china22 - Wto Kwi 13, 2010 06:42

hellboy_d napisał/a:
dobryziom, Ma racje .

Simota w oslonie z a'la carbon to nie BMC CDA w oslonie Z carbonu ;]

I nie ma sie co wkurzac ... i szarpac


A Ty hellboy masz stożek w swoim aucie? jak tak to jakiej firmy?

[ Dodano: Wto Kwi 13, 2010 06:42 ]
Dobryziom mógłbyś wrzucić swoją fotkę jak stożek u Ciebie wygląda..?
interesuje mnie gdzie go zamocowałeś..

dobryziom - Wto Kwi 13, 2010 09:01

china22 napisał/a:

Dobryziom mógłbyś wrzucić swoją fotkę jak stożek u Ciebie wygląda..?
interesuje mnie gdzie go zamocowałeś..


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39348 tak to u mnie jest.

china22 - Sro Kwi 14, 2010 10:11

dobryziom ładnie to wygląda :) troche miejsca wyszarpałeś nawet :D a o jakiejś zabudowie na stozek nie myślałeś?
dobryziom - Sro Kwi 14, 2010 12:50

china22 napisał/a:
dobryziom ładnie to wygląda :) troche miejsca wyszarpałeś nawet :D a o jakiejś zabudowie na stozek nie myślałeś?


nie ma takiej potrzeby, zabudowa by go bardziej dusiła niż pomagała... miejsce się znalazło ponieważ przełożyłem akumulator do bagażnika i wyrzuciłem oryginalna puszkę filtra...

hellboy_d - Sro Kwi 14, 2010 20:25

Ja mam stozek K&N w oslonie Karbonowej zaadaptowanej z Citroena Saxo VTR.
Ja handluje troche filtrami K&N i BMC wiec troche z nudow gdzies tam sie zorientuje w temacie ;]

china22 - Sob Kwi 17, 2010 09:53

hellboy_d napisał/a:
Ja mam stozek K&N w oslonie Karbonowej zaadaptowanej z Citroena Saxo VTR.
Ja handluje troche filtrami K&N i BMC wiec troche z nudow gdzies tam sie zorientuje w temacie ;]


Jak możesz Wstaw foto jak u Ciebie to wygląda.
Chandlujesz troche filtrami, więc napisz jakieś oferty sożka mi na PW

ferroz - Sro Kwi 21, 2010 19:57
Temat postu: r 214si
witam jaka jest średnica kolektora ssącego na wejściu zna ktoś może wymiar ponieważ również zamierzam kupić stożek napiszcie coś również czy da coś jeśli wywalę katalizator???
z góry dzieki za odpowiedż .

china22 - Pon Kwi 26, 2010 07:28
Temat postu: Re: r 214si
ferroz napisał/a:
witam jaka jest średnica kolektora ssącego na wejściu zna ktoś może wymiar ponieważ również zamierzam kupić stożek napiszcie coś również czy da coś jeśli wywalę katalizator???
z góry dzieki za odpowiedż .


ferroz musisz sam se chyba zmierzyć tą średnice! Widzę że nikt się nie pali aby odpowiedzieć na to pytanie... Ja jeszcze nie założyłem stożka więc Ci nie pomoge, założe to dam Ci znać chyba że ktoś mnie uprzedzi :) A co do katalizatora to ja np. go nie ruszam..

Markzo - Pon Kwi 26, 2010 07:44

A ja Wam powiem to tak :D Odpuście stożki, bo jeśli nie odgrodzicie ich od silnika i nie doporwadzicie zimnego powietrza w sporej ilości, to będzie więcej strat niż pożytku :| miałem u siebie stożek simoty chwilke, tylko dla dźwięku, bo autko fajnie brzmiało na wysokich obrotach. Jednak jak wywaliłem stożek i założyłem ori puche z dobrym doprowadzeniem zimnego powietrza różnica jest na prawdę spoora...
china22 - Pon Kwi 26, 2010 11:02

Markzo napisał/a:
A ja Wam powiem to tak :D Odpuście stożki, bo jeśli nie odgrodzicie ich od silnika i nie doporwadzicie zimnego powietrza w sporej ilości, to będzie więcej strat niż pożytku :| miałem u siebie stożek simoty chwilke, tylko dla dźwięku, bo autko fajnie brzmiało na wysokich obrotach. Jednak jak wywaliłem stożek i założyłem ori puche z dobrym doprowadzeniem zimnego powietrza różnica jest na prawdę spoora...


Widziałem już u parę osób zamontowany stożek i z doprowadzeniem zimnego powietrza raczej nie ma problemu, odgrodzić stożek od silnika też sie da więc?
o tej ori puche szczerze nie słyszałem... ? ale wydaje mi się że to raczej jest do większych silników?!

kprzemo24 - Pon Kwi 26, 2010 12:24

Tak jako ciekawostke dodam, ze mi przez stożek spalanie wzrosło z 12 do 16 litrów hehe. Dlatego miałem go około 2 tygodni...:)
Perez - Pon Kwi 26, 2010 14:00

china22 napisał/a:
o tej ori puche szczerze nie słyszałem... ? ale wydaje mi się że to raczej jest do większych silników?!

:rotfl: ori puche znaczy oryginalna puszke w sensie oryginalne miejsce na filtr normalnie spadlem z krzesla :D

Markzo - Pon Kwi 26, 2010 14:17

ori pucha z dolotem:



china22 - Pon Kwi 26, 2010 17:35

kprzemo a nie za duże masz trochę spalanie licząc 12L ? chyba że masz większy silnik to ok.
hmm czyli gdzieś z 2 /3L bedzie brał więcej na setke niz standardowo? trudno coś za coś :D
Ps- ale tak Ci wzrosło spalanie przy normalnej jeździe?

[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 17:35 ]
Perez no nie skapłem się ;D
Markzo Dziękówka za foto :) ja bym wsadził stozek w te oryginalne miejsce na filtr.. dorobił bym tylko jakąś osłone od strony silnika

Markzo - Pon Kwi 26, 2010 17:54

poszukaj mojego tematu w tuningu mechanicznym, tam jest foto stożka ;)
camaro17 - Pon Kwi 26, 2010 22:09

Z tym spalaniem to chyba zależy kto jaka nogę ma :mrgreen: Ja od ponad roku jeżdżę na stożku w obudowie + zamknięty dolot z rury wentylacyjnej doprowadzony ze zderzaka i jakoś nie wzrosło mi spalanie, śmiem twierdzić że przy normalnym użytkowaniu nawet urywam z 0,5 l :wink:
china22 - Pon Kwi 26, 2010 23:44

camaro17 napisał/a:
Z tym spalaniem to chyba zależy kto jaka nogę ma :mrgreen: Ja od ponad roku jeżdżę na stożku w obudowie + zamknięty dolot z rury wentylacyjnej doprowadzony ze zderzaka i jakoś nie wzrosło mi spalanie, śmiem twierdzić że przy normalnym użytkowaniu nawet urywam z 0,5 l :wink:


No proszę więc jednak się da jeździć oszczędnie :) camaro17 wrzuć jakieś foto jak to u Ciebie wygląda. Interesuje mnie jaką masz osłone i jaki stożek?

camaro17 - Wto Kwi 27, 2010 15:58

china22, nie będę znowu wklejał zdjęć, bo każdy już to widział, podsyłam ci linka do tematu gdzie pokazałem go po montażu w swoim R400.

http://forum.roverki.eu/v...ghlight=air+box

VanOrtega - Sob Sie 21, 2010 03:18

ja sam zamontowałem do swojego R 25 stozek firmy simota do 200km razem z rurka dolotu.
pierwsze pare godzin jazdy juz za mna, i musze przyznac ze jestem baardzo mile zaskoczony.
Dzwiek sie poprawil i to sporo, a o to mi przede wszystkim chodziło.

Moj roverek

Rover 25, 2001rok, 1.4, 84 KM w serii.

Tomi - Sob Sie 21, 2010 08:27

VanOrtega napisał/a:
ja sam zamontowałem do swojego R 25 stozek firmy simota do 200km razem z rurka dolotu.
pierwsze pare godzin jazdy juz za mna, i musze przyznac ze jestem baardzo mile zaskoczony.
Dzwiek sie poprawil i to sporo, a o to mi przede wszystkim chodziło.

Moj roverek

Rover 25, 2001rok, 1.4, 84 KM w serii.


Nie bardzo rozumiem tych modyfikacji. Zamiast stożka zmieniłbyś przepustnicę. A taka kolejność powoduje, że auto jest głośniejsze, szybciej się zużyje się silnik... a parametry ma takie same... Więc po co to robić?

Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 10:39

Panowie i Panie, czy są na rynku jakieś "suche" wkłady filtrów powietrza lub stożki? Nie mówię o papierowych. Chociaż chyba zmienie na papierowy, bo przepływka się brudzi w iDT. Do SDi jest to super sprawa mokry wkład, natomiast do iDT powiem szczerze, że niebardzo.
dobryziom - Sob Sie 21, 2010 11:05

oczywiście:

gąbkowe np. HKS, Pipercross, ITG

http://allegro.pl/item117...w_reloaded.html

http://allegro.pl/item116...oss_c7018v.html

http://allegro.pl/item118...km_re5pect.html

tradycyjne suche:

Fujita

http://allegro.pl/item119..._76mm_wawa.html

camaro17 - Sob Sie 21, 2010 11:21

VanOrtega, nie żebym cię czepiał, ale czy czasem nie zapomniałeś o swoim temacie ?

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0

zacząłeś tam temat właśnie o stożkach i dolocie, więc jak bym mógł Cię prosić pochwal się jak to wygląda u ciebie pod maską jestem bardzo ciekawy jak sobie poradziłeś z montażem, to znaczy czy zastosowałeś jakieś dodatkowe elementy czy tylko zamontowałeś do org. elementów sam stożek :)

Tylko nie zapomnij o wątku :wink:

Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 12:11

dobryziom, ten Fujita wygląda jak moja mokra wkładka ;)
Który z nich najlepszy jest?
Poza tym jak wstawiać stożek to chyba razem z obudową i dolotem...
Niby w iDT jest IC, ale i tak lepiej zapewnić zimniejsze powietrze.
Takie suche nie przepuszczą oczywiście syfów?
A ciekawe czy są wkładki do Roverów suche... kiedyś na angolskim forum widziałem koleś miał wkładkę ITG.

dobryziom - Sob Sie 21, 2010 17:49

Krzysi3k napisał/a:
dobryziom, ten Fujita wygląda jak moja mokra wkładka ;)
Który z nich najlepszy jest?
Poza tym jak wstawiać stożek to chyba razem z obudową i dolotem...
Niby w iDT jest IC, ale i tak lepiej zapewnić zimniejsze powietrze.
Takie suche nie przepuszczą oczywiście syfów?
A ciekawe czy są wkładki do Roverów suche... kiedyś na angolskim forum widziałem koleś miał wkładkę ITG.


może i wygląda ale jest suchy zapewniam Cię bo sam mam taki u siebie :) Ja akurat nie mam specjalnego dolotu bo stożek jest odsunięty od silnika w miejscu wyjętego akumulatora. Jednak zdecydowanie trzeba go odizolować od źródła ciepła bo te filtry maja ogromną przepustowość.

Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 18:02

To ile może kosztować filtr stożkowy suchy z puszką i dolotem? Jakoś bym puścił w dół, żeby zasysało koło dolnego wlotu.
camaro17 - Sob Sie 21, 2010 20:26

Krzysi3k, może takie profi podejście do sprawy ?? ?



lub bardziej realne


Krzysi3k - Sob Sie 21, 2010 20:31

A czy to dużo da? W sumie gdyby jeszcze niżej... stożek zasysa powietrze zewnętrzną stroną, tak?
Stożek mógłby w sumie trochę mocy dać...

ADI-mistrzu - Sob Sie 21, 2010 20:46

No Panowie pamiętajcie o jednej rzeczy, lecz bardzo ważnej: im niżej wsadzimy dolot tym bardziej musimy bać się wody, źle się stanie jak się woda dostanie do kolektora...
Ostatnio kumpel wymienił silnik w Hondzie Civic bo mu korbowód się urwał i wyrwał dziurę w bloku (wtedy się dowiedziałem że Civic'i tez mają aluminiowe bloki :grin: ) bo wsadził stożek za nisko i wjeżdżając w kałużę zassał wody.

Pozdrawiam

dobryziom - Nie Sie 22, 2010 11:20

Warto tez pamiętać ze dolot nie może być zbyt długi a każde załamanie działa raczej na niekorzyść... więc lepiej zadbać żeby filtr był jak najbliżej a ewentualnie kombinować z nadmuchem powietrza.
Krzysi3k - Nie Sie 22, 2010 12:31

To może w dieslu po prostu dać stożek normalnie w puszce i już bez dolotów?
Dużo da filtr stożkowy? Opłaca się inwestować? Bo dźwięk przy "kle kle kle" ma raczej małe znaczenie ;)

dobryziom - Nie Sie 22, 2010 12:47

przy turbo filtr zawsze dużo daje w moim przypadku seryjna puszka plus zaginający się dolot odbierały kolo 20% mocy...
Krzysi3k - Nie Sie 22, 2010 13:20

dobryziom, 20% mocy więcej uzyskałeś dzięki dolotowi?! :o
Masz fotkę jak to u Ciebie wygląda?
U mnie nawet chyba by się to przydało nieźle, bo dużo paliwa dostaje, a diesel powinien na ubogiej mieszance pracować.

Pływak - Nie Sie 22, 2010 13:50

Z tego co wiem u dobregozioma przy oryginalnym dolocie turbo zasysało węże i to pewnie dławiło moc o te 20%...
Krzysi3k - Nie Sie 22, 2010 16:16

Naczytałem się, że stożek potrafi zmniejszyć moment obrotowy, ale za to zwiększyć moc... prawda to?
dobryziom - Nie Sie 22, 2010 20:31

Pływak napisał/a:
Z tego co wiem u dobregozioma przy oryginalnym dolocie turbo zasysało węże i to pewnie dławiło moc o te 20%...



prawa oryginalny dolot przy zwiększeniu doładowania zaciskał się co zmniejszało przepływ powietrza... do tego jeszcze był on zawinięty w "s" a dolot powietrza do puszki był umieszczony za lampą? wiec tak jak by go nie było. Więc stąd aż tak duży wzrost.

Krzysi3k napisał/a:

Naczytałem się, że stożek potrafi zmniejszyć moment obrotowy, ale za to zwiększyć moc... prawda to?


zgadza się samochód na niskich obrotach na wyższym biegu będzie trochę zamulony jednak przy zwiększających obrotach będzie większy przyrost niż normalnie.








Krzysi3k - Pon Sie 23, 2010 11:50

Zapytałem o wkładkę filtra powietrza ITG, oto odpowiedź jaką otrzymałem:
Cytat:
Witam,

Filtry ITG są zawsze nasączone preparatem do filtrów gąbkowych.
W filtrach ITG nie ma możliwości przedostania się olejku po za filtr.

Filtry stożkowe ITG są standardowo suche. Należy je nasączyć olejkiem. Koszt
olejka 42 zł.

Wkładki jest od razu natryśnięta preparatem.
http://www.re5pect.pl/ind...ct&prod_id=2096


Pozdrawiam.
Bartek.


Czyli tutaj też olejek wchodzi w grę...

VanOrtega - Wto Sie 24, 2010 20:01

Tomi napisał/a:
VanOrtega napisał/a:
ja sam zamontowałem do swojego R 25 stozek firmy simota do 200km razem z rurka dolotu.
pierwsze pare godzin jazdy juz za mna, i musze przyznac ze jestem baardzo mile zaskoczony.
Dzwiek sie poprawil i to sporo, a o to mi przede wszystkim chodziło.

Moj roverek

Rover 25, 2001rok, 1.4, 84 KM w serii.


Nie bardzo rozumiem tych modyfikacji. Zamiast stożka zmieniłbyś przepustnicę. A taka kolejność powoduje, że auto jest głośniejsze, szybciej się zużyje się silnik... a parametry ma takie same... Więc po co to robić?


dla dźwięku

Krzysi3k - Wto Sie 24, 2010 20:03

To nie chcesz mieć 20KM kosztem 50 zł? :P
Giant - Sob Lis 13, 2010 14:15

Żeby zrobic dolot tak jak się należy trzeba wyłożyc min 500zł firma K&R :wink: ja własnie nad tym myśle bo narazie mam firmę (Krzok) :P :grin:
Pływak - Sob Lis 13, 2010 14:17

Nie czasem K&N?
Kamillo - Czw Gru 23, 2010 13:19

http://www.toptuning.pisz...adaptery_32.jpg

Posiadam taki, jest dosyć spory, gabarytów nie znam. Koszt to nie więcej niż 100zł, osiągów raczej nie zwiększa, ale Roverek bardzo przyjemnie mruczy.. ;) I jest to - że tak to nazwę - dźwięk na poziomie, a nie taki jaki możemy spotkać w starych "tuningowanych" astrach.